Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-08-16
Łódź: Zorganizowanie poradnictwa specjalistycznego oraz Spotkań Grup Wsparcia dla beneficjentów projektu systemowego realizowanego w ramach Poddziałania 7.1.1. PO KL.
Numer ogłoszenia: 302866 - 2012; data zamieszczenia: 16.08.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi , ul. Piotrkowska 149, 90-440 Łódź, woj. łódzkie, tel. 0-42 6324034, faks 0-42 6324130.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.uml.lodz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zorganizowanie poradnictwa specjalistycznego oraz Spotkań Grup Wsparcia dla beneficjentów projektu systemowego realizowanego w ramach Poddziałania 7.1.1. PO KL..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zorganizowanie poradnictwa specjalistycznego oraz Spotkań Grup Wsparcia dla beneficjentów projektu systemowego realizowanego w ramach Poddziałania 7.1.1. PO KL. Przedmiot zamówienia składa się z 4 części: Część 1: Poradnictwo indywidualne dotyczące profilaktyki uzależnienia od alkoholu dla 50 osób: Przedmiotem tej części zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie indywidualnego poradnictwa z zakresu profilaktyki uzależnienia od alkoholu. Termin realizacji: od następnego dnia po podpisaniu umowy do 30 listopada br. Łącznie Wykonawca przeprowadzi do 100 godzin poradnictwa, tj.: dla 50 osób po 2 godziny na osobę. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skierowania mniejszej ilości osób, wówczas liczba godzin przypadająca na osobę może ulec zwiększeniu. Poradnictwo obejmuje: - konsultacje i poradnictwo w zakresie problemów poruszanych przez uczestników Projektu związanych z problematyką uzależnień. Zamawiający wymaga aby osoba prowadząca poradnictwo sporządzała indywidualne karty usług doradczych, zawierające wymiar godzin, datę, zakres tematyczny oraz podpis uczestnika projektu. Zamawiający wymaga także aby po zakończeniu realizacja zadania Wykonawca przekazał wykaz osób które skorzystały z poradnictwa i w jakim wymiarze godzin. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zapłatę za umówione i potwierdzone przez uczestnika projektu ale niezrealizowane spotkanie z uwagi na nieobecność uczestnika projektu. Zamawiający zapłaci za faktyczną (zrealizowaną) liczbę godzin (zegarowych) spotkań z uczestnikami projektu. Wykonawca w trakcie realizacji usługi zobowiązany jest współpracować z wyznaczonymi pracownikami Zamawiającego, a także na bieżąco informować go o każdej nieobecności uczestników na spotkaniach. Część 2: Poradnictwo grupowe dotyczące profilaktyki uzależnienia od alkoholu: Przedmiotem tej części zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie grupowego poradnictwa z zakresu profilaktyki uzależnienia od alkoholu. Termin realizacji: od następnego dnia po podpisaniu umowy do 30 listopada br. Łącznie Wykonawca przeprowadzi do 120 godzin poradnictwa, tj.: dla 10 grup 15-osobowych, po 12 godzin na grupę. Ilość spotkań dla każdej grupy: 2 Program zajęć powinien obejmować następujące zagadnienia: 1. choroba alkoholowa - etapy uzależnienia, objawy, mechanizmy uzależnienia itp., dysfunkcjonalność rodziny dotkniętej problemem alkoholowym, 2. współuzależnienie - mechanizmy zachowania członków rodziny dotkniętej problemem alkoholowym, 3. role, jakie przyjmuje dziecko w rodzinie dotkniętej problemem alkoholowym oraz ich konsekwencje w życiu dorosłym. Zakres i tematyka poradnictwa związana będzie również z bieżącymi potrzebami uczestników projektu. Wykonawca w trakcie realizacji usługi zobowiązany jest współpracować z wyznaczonymi pracownikami Zamawiającego, a także na bieżąco informować go o każdej nieobecności uczestników na spotkaniach. Wykonawca podczas spotkań zapewnia catering (kawa, herbata, cukier, mleczko do kawy - bez ograniczeń; woda mineralna gazowana i niegazowana - bez ograniczeń, trzy rodzaje ciastek coctailowych po 30 g każdego rodzaju na osobę, soki owocowe, słodka bułka lub pączek dla każdego uczestnika). W trakcie zajęć Wykonawca zobowiązany jest prowadzić oraz przekazać Zamawiającemu następującą dokumentację: listę obecności i sprawozdanie z przebiegu zajęć. Na koniec zajęć Wykonawca wyda uczestnikom zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo w grupowym poradnictwie a ich kopie przekaże Zamawiającemu. Część 3: Organizacja i przeprowadzenie poradnictwa grupowego w zakresie przeciwdziałania wczesnemu macierzyństwu. Termin realizacji: od następnego dnia po podpisaniu umowy do 30 listopada br. Łącznie Wykonawca przeprowadzi do 60 godzin poradnictwa, dla 10 grup po 6 godzin na grupę. Program zajęć może być zrealizowany w trakcie jednego spotkania danej grupy. Każda grupa liczyć będzie do 15 osób. W trakcie zajęć Wykonawca zobowiązany jest prowadzić oraz przekazać Zamawiającemu następującą dokumentację: listę obecności i sprawozdanie z przebiegu zajęć. Na koniec zajęć Wykonawca wyda uczestnikom zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo w grupowym poradnictwie a ich kopie przekaże Zamawiającemu. Minimalny zakres tematyczny: - przeciwdziałanie wczesnemu, nieplanowanemu macierzyństwu, - udzielanie wsparcia konsultacyjnego samotnym matkom i ojcom, osobom znajdującym się w kryzysie z powodu nieplanowanego, wczesnego macierzyństwa. Zakres i tematyka poradnictwa związana będzie również z bieżącymi potrzebami uczestników projektu. Wykonawca w trakcie realizacji usługi zobowiązany jest współpracować z wyznaczonymi pracownikami Zamawiającego, a także na bieżąco informować go o każdej nieobecności uczestników na spotkaniach. Wykonawca podczas spotkań zapewnia catering (kawa, herbata, cukier, mleczko do kawy - bez ograniczeń; woda mineralna gazowana i niegazowana - bez ograniczeń, trzy rodzaje ciastek coctailowych po 30 g każdego rodzaju na osobę, soki owocowe, słodka bułka lub pączek dla każdego uczestnika). Część 4: Organizacja Grup Wsparcia: Przedmiotem tej części zamówienia jest zorganizowanie i prowadzenie w Łodzi w okresie od następnego dnia po podpisaniu umowy do 30 listopada br. dziesięciu - 10 osobowych Grup Wsparcia (liczba osób i grup może ulec zmianie). Minimalny zakres tematyczny: 1. wzajemne wspieranie się przy pokonywaniu trudności, 1. zdobywanie wiedzy na temat trudnej sytuacji osobistej, 2. rozwijanie nowych form radzenia sobie z problemami, 3. odrzucenie izolacji społecznych, 4. podejmowanie wspólnych działań, 5. wytworzenie pewnej siebie postawy w kontaktach z profesjonalistami ( np. z lekarzami), 6. dodawanie sobie odwagi przy dochodzeniu swoich praw. Organizacja Grup Wsparcia: 1. Różnorodność (tematyka) grup: osoby samotnie wychowujące dzieci; osoby mające problemy w sprawach opiekuńczo-wychowawczych; osoby mające problemy z prowadzeniem gospodarstwa domowego; osoby mające problemy w adaptowaniu się na rynku pracy oraz osoby mające trudności w integracji po uzyskaniu statusu uchodźcy lub ochronę uzupełniającą. 2. Spotkania każdej grupy będą odbywały się 2 razy w miesiącu, w wymiarze 2 godzin zegarowych na każde spotkanie, 3. Uczestników spotkań kieruje Zamawiający, 4. Spotkania będą odbywały się w dni robocze, zaczynały się nie wcześniej niż o 16.00, kończyły nie później niż o 20.00. 5. Wykonawca zapewnia do prowadzenia Grup Wsparcia kadrę z wykształceniem wyższym ( Pedagog lub psycholog, do oferty należy dołączy kserokopie dyplomów) i doświadczeniem w prowadzeniu grup wsparcia o podobnej tematyce. 6. Ustala się, że spotkanie Grupy Wsparcia odbywa się, jeżeli stawią się na nie co najmniej trzy osoby skierowane przez Zamawiającego. W przypadku stawienia się mniejszej liczby osób lub żadnej osoby, Zamawiający nie kwalifikuje spotkania jako spotkania Grupy Wsparcia i nie pokrywa kosztów jego zorganizowania. 7. W trakcie zajęć Wykonawca zobowiązany jest prowadzić oraz przekazać Zamawiającemu następującą dokumentację: listę obecności i sprawozdanie z przebiegu spotkań. Na koniec cyklu spotkań Grupy Wykonawca wyda uczestnikom zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo w Grupach Wsparcia a ich kopie przekaże Zamawiającemu. Wykonawca zobowiązany będzie do pokrycia wszystkich kosztów wynikających z zorganizowania i przeprowadzenia Grup Wsparcia, w szczególności kosztów związanych z: 1) wynajęciem sal, w których będą odbywały się spotkania Grupy Wsparcia, przy czym Zamawiający wymaga, aby spotkania odbywały się na terenie działania tego Wydziału, z którego zrekrutowani są uczestnicy grupy. W strukturze MOPS w Łodzi istnieją 3 Wydziały Pracy Środowiskowej. Do oferty należy dołączyć oświadczenie o dysponowaniu salą na potrzeby wykonania usługi. 2) zapewnieniem cateringu na czas spotkania grupy wsparcia (kawa, herbata, cukier, mleczko do kawy - bez ograniczeń, woda mineralna gazowana i niegazowana-bez ograniczeń, trzy rodzaje ciastek coctailowych po 30 g każdego rodzaju na osobę, soki owocowe). Wymagania dodatkowe wspólne dla wszystkich części: 1. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić odpowiednie warunki lokalowe i socjalne, salę dydaktyczną adekwatną do wielkości grupy, z osobnymi miejscami dla każdego uczestnika szkolenia, z odpowiednim oświetleniem, ogrzewaniem i wentylacją; dostępem do toalety i bieżącej, ciepłej wody, 2. Wykonawca zobowiązany jest dobrać do prowadzenia zajęć prowadzących wykazujących się odpowiednim poziomem wiedzy oraz doświadczeniem adekwatnym do tematyki szkolenia, 2) Zamawiający wymaga aby zajęcia przeprowadzone były w salach na terenie miasta Łodzi z dogodnym dojazdem środkami komunikacji miejskiej oraz nie dopuszcza usytuowania sal szkoleniowych w piwnicach, suterenach, 4) Zajęcia powinny odbywać się w dni robocze od poniedziałku do piątku, 5) Zajęcia nie mogą się rozpoczynać wcześniej niż o godzinie 8:00, a kończyć nie później niż o 20:00. - nie dotyczy części 4, 6)Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników zajęć - nie dotyczy części 1, 7)Wykonawca przed rozpoczęciem zajęć jest zobowiązany zapoznać uczestników z jego szczegółowym programem oraz przekazać im harmonogram realizowanych zajęć (harmonogram dotyczy części 2 i 4), 8) Pomieszczenia w których realizowane będą zajęcia, materiały szkoleniowe i inne dokumenty merytoryczne powinny być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL 2007-2013, 9) Zajęcia powinny zakończyć się wydaniem zaświadczenia o uczestnictwie opatrzonego informacją o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - dotyczy części 2, 3 i 4, 10) Wykonawca powinien wskazać w formularzu oferty dokładny adres realizacji zajęć, a także zapewnić Zamawiającemu możliwość zweryfikowania warunków, w których Wykonawca planuje przeprowadzenie szkolenia, 11) Wykonawca posiada wpis do rejestru instytucji szkoleniowych zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tj. Dz. U. z 2008 r., Nr 69, poz. 415 z późn. zm.) prowadzony przez właściwy miejscowo Wojewódzki Urząd Pracy, aktualizowany zgodnie z przepisami, 12)Szkolenie musi mieć opiekuna z ramienia Wykonawcy, czyli osobę która będzie odpowiedzialna za organizację szkolenia, nadzór merytoryczny, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym, 13)Wykonawca zobowiązany jest zarejestrować szkolenie w internetowej bazie ofert szkoleniowych i na bieżąco aktualizować dane o szkoleniu organizowanym w ramach Projektu, na stronie www.inwestycjawkadry.pl. - dotyczy części czwartej. 14) Wykonawcy usług powinni przestrzegać w trakcie prowadzenia zajęć obowiązku zasady równości szans kobiet i mężczyzn. 15)Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia i przechowywania do dnia 31.12.2020 r. następującą dokumentację z przebiegu spotkań: - indywidualne karty usług doradczych - dotyczy części pierwszej - listy obecności, wymiar godzin i tematy zajęć, sprawozdania, - nie dotyczy części pierwszej - rejestru wydawanych dokumentów potwierdzających uczestnictwo w zajęciach - nie dotyczy części pierwszej . 16) W każdym dniu odbywania się zajęć Wykonawca zobowiązany jest wydać uczestnikom zajęć jednorazowe bilety MPK (2 szt. dziennie; na dojazd na szkolenie oraz drogę powrotną). W zależności od deklarowanego przez uczestników szkolenia zapotrzebowania wydawane mogą być bilety dwudziesto oraz czterdziestominutowe. Wykonawca powinien prowadzić listę potwierdzeń odbioru biletów, którą przekaże Zamawiającemu - dotyczy części 2, 3 i 4. Wymagania stawiane Wykonawcy: 1) wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy; 2) ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy; 3) określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia; 4) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.57.00.00-0, 85.31.23.20-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wymagane jest złożenie przez Wykonawcę wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług wraz z referencjami w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenie dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały wykonane należycie - Załącznik Nr 3 do SIWZ. Uszczegółowienie: Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca w wyżej wymienionym okresie, wykonał co najmniej 3 usługi, których przedmiotem było wykonanie usługi dla co najmniej 25 osób w zakresie opisanym w przedmiocie zamówienia oraz załączył stosowne dokumenty potwierdzające należyte wykonanie tych usług - Załącznik Nr 3 do SIWZ.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym poprzez oświadczenia wynajmujących: wykonawcy powinni wykazać dysponowanie co najmniej jedną salą dydaktyczną, usytuowaną w obrębie działania obszaru administracyjnego Centrum Obsługi Mieszkańców dla Łodzi Śródmieście (dawnej Delegatury Urzędu Miasta Łodzi - Śródmieścia) z uwzględnieniem i dostosowaniem wyposażenia pomieszczeń do potrzeb realizacji zajęć - dotyczy części pierwszej, drugiej i trzeciej; wykonawcy powinni wykazać dysponowanie co najmniej trzema salami dydaktycznymi, usytuowanymi w obrębie działania: obszaru administracyjnego Centrum Obsługi Mieszkańców dla Łodzi Widzewa (dawnej Delegatury Urzędu Miasta Łodzi - Widzew), obszaru administracyjnego Centrum Obsługi Mieszkańców dla Łodzi Górna (dawnej Delegatury Urzędu Miasta Łodzi - Górna) oraz obszaru administracyjnego Centrum Obsługi Mieszkańców dla Łodzi Bałuty (dawnej Delegatury Urzędu Miasta Łodzi - Bałuty) z uwzględnieniem i dostosowaniem wyposażenia pomieszczeń do potrzeb realizacji zajęć - dotyczy części czwartej.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wykazanie przez Wykonawcę, że na potrzeby realizacji zamówienia dysponuje 1 prowadzącym/trenerem posiadającym wykształcenie wyższe psychologiczne oraz posiadającym doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 3 usług potwierdzonych referencjami, łącznie dla co najmniej 40 osób z zakresu opisanego w przedmiocie zamówienia, w okresie maksymalnie 3 lat przed upływem terminu składania ofert. - dotyczy części pierwszej, drugiej i trzeciej. wykazanie przez Wykonawcę, że na potrzeby realizacji zamówienia dysponuje 3 prowadzącymi/trenerami posiadającym wykształcenie wyższe psychologiczne oraz każdy z nich posiada doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 3 usług, potwierdzonych referencjami, łącznie dla co najmniej 60 osób z zakresu opisanego w przedmiocie zamówienia, w okresie maksymalnie 3 lat przed upływem terminu składania ofert. - dotyczy części czwartej. Uszczegółowienie: wymagane jest złożenie przez Wykonawcę wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonywania zamówienia, a także zakresem wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami poprzez oświadczenia tych osób - Załącznik Nr 5 do SIWZ wykazanie przez Wykonawcę, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Uszczegółowienie: wymagane jest złożenie oświadczenia przez osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia o posiadanych uprawnieniach - Załącznik Nr 7 do SIWZ
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, że posiada w całym okresie trwania umowy opłaconą polisę na kwotę nie mniej niż 50.000,00 zł, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności kontraktowej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje zmiany umowy w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.uml.lodz.pl/ zakładka przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi
ul. Piotrkowska 149
90-440 Łódź.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.08.2012 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi ul. Piotrkowska 149 90-440 Łódź Sekretariat Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt Nowy obraz pomocy społecznej w Łodzi współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 7.1.1. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Poradnictwo indywidualne dotyczące profilaktyki uzależnienia od alkoholu dla 50 osób..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem tej części zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie indywidualnego poradnictwa z zakresu profilaktyki uzależnienia od alkoholu. Termin realizacji: od następnego dnia po podpisaniu umowy do 30 listopada br. Łącznie Wykonawca przeprowadzi do 100 godzin poradnictwa, tj.: dla 50 osób po 2 godziny na osobę. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skierowania mniejszej ilości osób, wówczas liczba godzin przypadająca na osobę może ulec zwiększeniu. Poradnictwo obejmuje: - konsultacje i poradnictwo w zakresie problemów poruszanych przez uczestników Projektu związanych z problematyką uzależnień. Zamawiający wymaga aby osoba prowadząca poradnictwo sporządzała indywidualne karty usług doradczych, zawierające wymiar godzin, datę, zakres tematyczny oraz podpis uczestnika projektu. Zamawiający wymaga także aby po zakończeniu realizacja zadania Wykonawca przekazał wykaz osób które skorzystały z poradnictwa i w jakim wymiarze godzin. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zapłatę za umówione i potwierdzone przez uczestnika projektu ale niezrealizowane spotkanie z uwagi na nieobecność uczestnika projektu. Zamawiający zapłaci za faktyczną (zrealizowaną) liczbę godzin (zegarowych) spotkań z uczestnikami projektu. Wykonawca w trakcie realizacji usługi zobowiązany jest współpracować z wyznaczonymi pracownikami Zamawiającego, a także na bieżąco informować go o każdej nieobecności uczestników na spotkaniach..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.57.00.00-0, 85.31.23.20-8.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Poradnictwo grupowe dotyczące profilaktyki uzależnienia od alkoholu..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem tej części zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie grupowego poradnictwa z zakresu profilaktyki uzależnienia od alkoholu. Termin realizacji: od następnego dnia po podpisaniu umowy do 30 listopada br. Łącznie Wykonawca przeprowadzi do 120 godzin poradnictwa, tj.: dla 10 grup 15-osobowych, po 12 godzin na grupę. Ilość spotkań dla każdej grupy: 2 Program zajęć powinien obejmować następujące zagadnienia: 1. choroba alkoholowa - etapy uzależnienia, objawy, mechanizmy uzależnienia itp., dysfunkcjonalność rodziny dotkniętej problemem alkoholowym, 2. współuzależnienie - mechanizmy zachowania członków rodziny dotkniętej problemem alkoholowym, 3. role, jakie przyjmuje dziecko w rodzinie dotkniętej problemem alkoholowym oraz ich konsekwencje w życiu dorosłym. Zakres i tematyka poradnictwa związana będzie również z bieżącymi potrzebami uczestników projektu. Wykonawca w trakcie realizacji usługi zobowiązany jest współpracować z wyznaczonymi pracownikami Zamawiającego, a także na bieżąco informować go o każdej nieobecności uczestników na spotkaniach. Wykonawca podczas spotkań zapewnia catering (kawa, herbata, cukier, mleczko do kawy - bez ograniczeń; woda mineralna gazowana i niegazowana - bez ograniczeń, trzy rodzaje ciastek coctailowych po 30 g każdego rodzaju na osobę, soki owocowe, słodka bułka lub pączek dla każdego uczestnika). W trakcie zajęć Wykonawca zobowiązany jest prowadzić oraz przekazać Zamawiającemu następującą dokumentację: listę obecności i sprawozdanie z przebiegu zajęć. Na koniec zajęć Wykonawca wyda uczestnikom zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo w grupowym poradnictwie a ich kopie przekaże Zamawiającemu..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.57.00.00-8, 85.31.23.20-8.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Organizacja i przeprowadzenie poradnictwa grupowego w zakresie przeciwdziałania wczesnemu macierzyństwu..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Termin realizacji: od następnego dnia po podpisaniu umowy do 30 listopada br. Łącznie Wykonawca przeprowadzi do 60 godzin poradnictwa, dla 10 grup po 6 godzin na grupę. Program zajęć może być zrealizowany w trakcie jednego spotkania danej grupy. Każda grupa liczyć będzie do 15 osób. W trakcie zajęć Wykonawca zobowiązany jest prowadzić oraz przekazać Zamawiającemu następującą dokumentację: listę obecności i sprawozdanie z przebiegu zajęć. Na koniec zajęć Wykonawca wyda uczestnikom zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo w grupowym poradnictwie a ich kopie przekaże Zamawiającemu. Minimalny zakres tematyczny: - przeciwdziałanie wczesnemu, nieplanowanemu macierzyństwu, - udzielanie wsparcia konsultacyjnego samotnym matkom i ojcom, osobom znajdującym się w kryzysie z powodu nieplanowanego, wczesnego macierzyństwa. Zakres i tematyka poradnictwa związana będzie również z bieżącymi potrzebami uczestników projektu. Wykonawca w trakcie realizacji usługi zobowiązany jest współpracować z wyznaczonymi pracownikami Zamawiającego, a także na bieżąco informować go o każdej nieobecności uczestników na spotkaniach. Wykonawca podczas spotkań zapewnia catering (kawa, herbata, cukier, mleczko do kawy - bez ograniczeń; woda mineralna gazowana i niegazowana - bez ograniczeń, trzy rodzaje ciastek coctailowych po 30 g każdego rodzaju na osobę, soki owocowe, słodka bułka lub pączek dla każdego uczestnika)..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.57.00.00-0, 85.31.23.20-8.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Organizacja Grup Wsparcia..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem tej części zamówienia jest zorganizowanie i prowadzenie w Łodzi w okresie od następnego dnia po podpisaniu umowy do 30 listopada br. dziesięciu - 10 osobowych Grup Wsparcia (liczba osób i grup może ulec zmianie). Minimalny zakres tematyczny: 1. wzajemne wspieranie się przy pokonywaniu trudności, 1. zdobywanie wiedzy na temat trudnej sytuacji osobistej, 2. rozwijanie nowych form radzenia sobie z problemami, 3. odrzucenie izolacji społecznych, 4. podejmowanie wspólnych działań, 5. wytworzenie pewnej siebie postawy w kontaktach z profesjonalistami ( np. z lekarzami), 6. dodawanie sobie odwagi przy dochodzeniu swoich praw. Organizacja Grup Wsparcia: 1. Różnorodność (tematyka) grup: osoby samotnie wychowujące dzieci; osoby mające problemy w sprawach opiekuńczo-wychowawczych; osoby mające problemy z prowadzeniem gospodarstwa domowego; osoby mające problemy w adaptowaniu się na rynku pracy oraz osoby mające trudności w integracji po uzyskaniu statusu uchodźcy lub ochronę uzupełniającą. 2. Spotkania każdej grupy będą odbywały się 2 razy w miesiącu, w wymiarze 2 godzin zegarowych na każde spotkanie, 3. Uczestników spotkań kieruje Zamawiający, 4. Spotkania będą odbywały się w dni robocze, zaczynały się nie wcześniej niż o 16.00, kończyły nie później niż o 20.00. 5. Wykonawca zapewnia do prowadzenia Grup Wsparcia kadrę z wykształceniem wyższym ( Pedagog lub psycholog, do oferty należy dołączy kserokopie dyplomów) i doświadczeniem w prowadzeniu grup wsparcia o podobnej tematyce. 6. Ustala się, że spotkanie Grupy Wsparcia odbywa się, jeżeli stawią się na nie co najmniej trzy osoby skierowane przez Zamawiającego. W przypadku stawienia się mniejszej liczby osób lub żadnej osoby, Zamawiający nie kwalifikuje spotkania jako spotkania Grupy Wsparcia i nie pokrywa kosztów jego zorganizowania. 7. W trakcie zajęć Wykonawca zobowiązany jest prowadzić oraz przekazać Zamawiającemu następującą dokumentację: listę obecności i sprawozdanie z przebiegu spotkań. Na koniec cyklu spotkań Grupy Wykonawca wyda uczestnikom zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo w Grupach Wsparcia a ich kopie przekaże Zamawiającemu. Wykonawca zobowiązany będzie do pokrycia wszystkich kosztów wynikających z zorganizowania i przeprowadzenia Grup Wsparcia, w szczególności kosztów związanych z: 1) wynajęciem sal, w których będą odbywały się spotkania Grupy Wsparcia, przy czym Zamawiający wymaga, aby spotkania odbywały się na terenie działania tego Wydziału, z którego zrekrutowani są uczestnicy grupy. W strukturze MOPS w Łodzi istnieją 3 Wydziały Pracy Środowiskowej. Do oferty należy dołączyć oświadczenie o dysponowaniu salą na potrzeby wykonania usługi. 2) zapewnieniem cateringu na czas spotkania grupy wsparcia (kawa, herbata, cukier, mleczko do kawy - bez ograniczeń, woda mineralna gazowana i niegazowana-bez ograniczeń, trzy rodzaje ciastek coctailowych po 30 g każdego rodzaju na osobę, soki owocowe)..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.57.00.00-0, 85.31.23.20-8.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Wykonanie robót budowlanych związanych z remontem rozdzielni elektrycznych wraz z niezbędnymi elementami instalacji elektrycznej (ETAP 1) razem z montażem ładowarek elektrycznych (ETAP 2).
- Wykonanie zjazdu i remont dojazdu oraz budowa wiaty gospodarczej
- "Wykonanie nakładki bitumicznej na drodze powiatowej 2923E w miejscowości Wardzyn, gmina Brójce - etap II"
- Opracowanie dokumentacji projektowej modernizacji pałacu w Lisowicach, gmina Koluszki.
- "Wykonanie usługi benchmarkingu wybranych programów studiów realizowanych przez Politechnikę Łódzką".
- Dostawa kruszywa budowlanego i drogowego
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług doradczych związanych z pozyskaniem dofinansowania ze środków KPO na cyfryzację szpitali na potrzeby PCZ Sp. z o.o. w Kartuzach.
- Rozwój świetlicy środowiskowej jako placówki wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży w Gminie Łazy. Uruchomienie Punktu Konsultacyjnego Wsparcia dla rodziny - Gmina Łazy. Postępowanie 3
- Przeprowadzenie szkoleń i warsztatów dla kadry jednostek organizacyjnych pracujących w obszarze pieczy zastępczej oraz osób sprawujących pieczę zastępczą.
- Przeprowadzenie warsztatów z zakresu kreowania wizerunku połączonych z usługą stylisty wraz z metamorfozą i zakupem ubioru dla UP - "Kwalifikacja? Akcja! - aktywizacja zawodowa z OHP" - 9 części
- Świadczenie usług społecznych w ramach Projektu pod nazwą "Wsparcie rodziny w Gminie Kutno"- 2 postępowanie
- Badanie potrzeb i opracowanie narzędzi nadzoru rynku w zakresie dostępności produktów i usług.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.