eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ZabrzeWymiana d¼wigu hydraulicznego osobowego zlokalizowanego w budynku Domu Pomocy Spo³ecznej Nr 3 w Zabrzu przy ul. Brysza 3

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2011-09-26

Zabrze: Wymiana d¼wigu hydraulicznego osobowego zlokalizowanego w budynku Domu Pomocy Spo³ecznej Nr 3 w Zabrzu przy ul. Brysza 3
Numer og³oszenia: 305116 - 2011; data zamieszczenia: 26.09.2011
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: Dom Pomocy Spo³ecznej nr 3 , ul. Brysza 3, 41-800 Zabrze, woj. ¶l±skie, tel. 032 2713861, faks 032 2713861.

  • Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.dps3.zabrze.magistrat.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Inny: Pomoc spo³eczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Wymiana d¼wigu hydraulicznego osobowego zlokalizowanego w budynku Domu Pomocy Spo³ecznej Nr 3 w Zabrzu przy ul. Brysza 3.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie zadania inwestycyjnego pn.: Wymiana d¼wigu hydraulicznego osobowego zlokalizowanego w budynku Domu Pomocy Spo³ecznej w Zabrzu przy ul. Brysza 3 2. Zamówienie obejmuje: 1) wykonanie dokumentacji projektowej wielobran¿owej wykonawczej obejmuj±cej wszystkie elementy wymienione w PFU, dokumentacja projektowa d¼wigu podlega ocenie zgodno¶ci w procesie certyfikacji i bêdzie stanowiæ za³±cznik do ksi±¿ki rewizyjnej d¼wigu, 2) zg³oszenie w imieniu Zamawiaj±cego na podstawie udzielonego pe³nomocnictwa robót do organu nadzoru budowlanego, 3) wygrodzenie terenu prac przegrodami tymczasowymi pe³nymi chroni±cymi przed przedostawaniem siê zanieczyszczeñ, 4) demonta¿ istniej±cego d¼wigu, 5) dostawê i monta¿ windy, 6) wykonanie robót budowlanych niezbêdnych do zapewnienia prawid³owej eksploatacji d¼wigu, 7) wykoñczeniowe roboty budowlane w tym tynkarskie, malarskie i posadzkarskie, stolarskie konieczne przy monta¿u d¼wigu i wykonaniu prac odtworzeniowych na wygrodzonym terenie budowy, s³u¿±ce poprawie estetyki w rejonie drzwi szybowych. 8) roboty elektryczne zarówno w pomieszczeniu maszynowni, szybie d¼wigowym, oraz w pomieszczeniach w których nast±pi³a ingerencja wykonawcy w instalacjê elektryczn± podczas prowadzenia prac, 9) prace zwi±zane z likwidacj± tymczasowego wygrodzenia terenu robót, 10)wykonanie dokumentacji eksploatacyjnej d¼wigu, koniecznej dla celów jego u¿ytkowania oraz szkolenia wytypowanych osób w zakresie uwalniania pasa¿erów z d¼wigu, 11) wykonanie i skompletowanie niezbêdnych dokumentów do uzyskania pozwolenia na u¿ytkowanie spe³niaj±ce wymagania ustawy Prawo Budowlane oraz wynikaj±ce z przepisów UDT, 12) uzyskanie dopuszczenia d¼wigu do eksploatacji. 2.1. Opracowanie dokumentacji projektowej, w tym: -wykonanie projektu budowlanego zgodnie z wymaganiami Prawa budowlanego i praw pokrewnych, Dokumentacjê projektow± (projekt budowlany i projekty wykonawcze) nale¿y wykonaæ zgodnie z zapisami ustawy Prawo Budowlane i rozporz±dzeniami z niego wynikaj±cymi, przy zachowaniu zapisów Eurokodów i Polskich Norm dotycz±cych projektowania i wznoszenia obiektów budowlanych. Z uwagi na obowi±zek stosowania przez Zamawiaj±cego ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieñ publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 roku nr 113 poz. 759 z pó¼n. zm.) wraz przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie - dokumentacja projektowa powinna odpowiadaæ przepisom zawartym w: rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 02.09. 2004 w sprawie szczegó³owego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-u¿ytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z pó¼n. zmianami) oraz: rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury z dn.18.05.2004 r. (Dz. U 130. poz. 1389 z pó¼n. zm.) w sprawie okre¶lenia metod i podstaw sporz±dzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych okre¶lonych w programie funkcjonalno- u¿ytkowym (Dz. U. z 2004 Nr 130 poz.1398), a tak¿e rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z dnia 10 lipca 2003 r.) z pó¼niejszymi zmianami i rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 6 listopada 2008 r. zmieniaj±ce rozporz±dzenie w sprawie szczegó³owego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. Nr 120, poz. 1133 z pó¼niejszymi zmianami). -sporz±dzenie projektów wykonawczych w niezbêdnym zakresie, w tym miêdzy innymi: - czê¶æ konstrukcyjno-budowlana - czê¶æ instalacyjna (instalacje wewnêtrzne) - czê¶æ techniczno-technologiczna z zestawieniami elementów budowlanych, urz±dzeñ i wyposa¿enia - opracowania kosztowe dla poszczególnych asortymentów robót i zadañ. -opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, -opracowanie przedmiarów robót i zestawienia warto¶ciowego grup robót zadañ i urz±dzeñ. 2.2. Prowadzenie nadzoru autorskiego w trakcie budowy 2.3. Opracowanie rzeczowo-finansowego Harmonogramu realizacji inwestycji, (niewykraczaj±cego poza cenê ofertow±). Harmonogram realizacji robót opracowaæ w ujêciu rzeczowo - finansowym z opisem elementów robót. Bêdzie on stanowi³ podstawê do wystawiania faktury za realizacjê przedmiotu zamówienia. 2.4. Wykonanie robót na podstawie opracowanych projektów (po ich akceptacji przez Zamawiaj±cego). 2.5. Przygotowanie kompletnych materia³ów umo¿liwiaj±cych uzyskanie decyzji o pozwoleniu na u¿ytkowanie, która w szczególno¶ci bêdzie stanowiæ warunek podpisania przez Zamawiaj±cego protoko³u odbioru koñcowego robót. 2.6. Prace towarzysz±ce i roboty tymczasowe, w tym m.in.: -Wykonanie dokumentacji powykonawczej, budowlanej wraz z wersj± elektroniczn± -Wykonanie badañ powykonawczych pomiary skuteczno¶ci zerowania, ochrony przeciwpora¿eniowej instalacji elektrycznych, itp.), -Roboty tymczasowe (zorganizowanie zaplecza dla potrzeb budowy, zabezpieczenie zaplecza i budowy przed dostêpem osób postronnych), -Sk³adanie Zamawiaj±cemu raportów miesiêcznych z realizacji Umowy w terminie 4 dni po up³ywie miesi±ca kalendarzowego na jego ¿±danie. -Przeszkolenie osób wskazanych przez u¿ytkownika w zakresie obs³ugi urz±dzeñ i systemów zainstalowanych w obiekcie, -Za³o¿enie ksi±¿ki obiektu, oraz opracowanie instrukcji u¿ytkowania. 3. Zakres i forma dokumentacji projektowej 3.1. Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia dokumentacji projektowej dla poszczególnych faz opracowania w nastêpuj±cej ilo¶ci egzemplarzy: -Projekt budowlano - wykonawczy -Przedmiary robót -Wykaz cen poszczególnych elementów rozliczeniowych -Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych Dokumenty bêd± opracowane i przekazane Zamawiaj±cemu w sposób nastêpuj±cy: -wersja papierowa w 3 egz. -Wersja elektroniczna wersji papierowej w formacie zapisu DVD oraz CD: Powy¿sze dokumentacje projektowe nale¿y równie¿ z³o¿yæ w formie elektronicznej na p³ytach CD w formacie PDF (3 egz.), 3.2. Przedstawione w Programie Funkcjonalno-U¿ytkowym oraz w za³±cznikach do niego ewentualne wskazania na urz±dzenia techniczne lub materia³y z podaniem producenta, nale¿y traktowaæ jako przyk³adowe, okre¶laj±ce wymagane standardy techniczno-jako¶ciowe, ze wzglêdu na zasady ustawy Prawo Zamówieñ Publicznych, a zw³aszcza art. 29 do 31. Oznacza to, ¿e Wykonawca mo¿e zaproponowaæ inne ni¿ wyszczególnione w Programie Funkcjonalno-U¿ytkowym jw. rozwi±zania z zachowaniem odpowiednich, równowa¿nych (nie gorszych ni¿ przedstawione w dokumentacji przetargowej) parametrów technicznych dla osi±gniêcia oczekiwanej funkcjonalno¶ci ca³ego uk³adu, bêd±cego przedmiotem zamówienia, z zapewnieniem uzyskania wszelkich ewentualnie wymaganych uzgodnieñ. Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym w programie funkcjonalno u¿ytkowym. Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne opisywanym przez Zamawiaj±cego, jest obowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego materia³y i roboty budowlane spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. 4. Szczególne obowi±zki Wykonawcy i wymagania odno¶nie sposobu prowadzenia robót: 4.1. Zabezpieczenie realizacji przedmiotu zamówienia: -Najpó¼niej w dniu nastêpnym po zakoñczeniu projektowania a przed rozpoczêciem robót budowlanych Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu: -o¶wiadczenie Kierownika Budowy o przyjêciu obowi±zków, -o¶wiadczenie Kierownika Budowy o sporz±dzeniu planu BIOZ, -aktualne uprawnienia budowlane i aktualne za¶wiadczenia o przynale¿no¶ci Kierownika Budowy oraz Kierowników robót ze strony Wykonawcy i podwykonawców do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego, zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa w danym kraju, -Najpó¼niej w dniu podpisania umowy Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu: -aktualne uprawnienia budowlane i aktualne za¶wiadczenia o przynale¿no¶ci projektantów ze strony Wykonawcy i podwykonawców do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego, zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa w danym kraju, -Zamawiaj±cy nie przewiduje zaliczkowania materia³ów i robót 5. Uwagi dotycz±ce realizacji przedmiotu zamówienia: 5.1 Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z opracowan± przez siebie dokumentacj± projektow± na podstawie Programu Funkcjonalno-U¿ytkowego, z materia³ów fabrycznie nowych I-go gatunku, 5.2 Roboty winny zostaæ wykonane i ukoñczone zgodnie z prawem obowi±zuj±cym w Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególno¶ci: Prawem budowlanym, Prawem ochrony ¶rodowiska, , Ustaw± o odpadach, Ustaw± o badaniach i certyfikacji i wymaganiami Zamawiaj±cego, a kierowanie i nadzorowanie Robót mog± wykonywaæ osoby, które posiadaj± wymagane prawem uprawnienia i s± ubezpieczone od odpowiedzialno¶ci cywilnej. 5.3 Roboty winny byæ tak prowadzone, aby do minimum ograniczyæ przerwê w funkcjonowaniu transportu pionowego zwi±zanego z wymian± d¼wigu. 6. Transport i sk³adowanie odpadów. Wykonawca jest zobowi±zany do przestrzegania przepisów Ustawy z dnia 27.04.2001 roku o odpadach (Dz. U. nr (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 39 poz. 251 z pó¼n. zm.) w tym: -przejmuje odpowiedzialno¶æ za powsta³e w trakcie realizacji zamówienia odpady, ich segregacjê, transport i sk³adowanie, -ponosi koszty z tytu³u jw., -na wniosek Zamawiaj±cego wska¿e miejsce sk³adowania lub utylizacji oraz przedstawi stosowne dokumenty, ¿e powsta³e odpady zosta³y zagospodarowane (wywiezione na sk³adowisko, poddane utylizacji) zgodnie z wy¿ej wymienion± ustaw± oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie. 7. Wykonawca udziela 36 miesiecy gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia. 8. Zastosowane materia³y i urz±dzenia musz± spe³niaæ wymagania art. 10 ustawy Prawo Budowlane byæ wykonane zgodnie z Polskimi Normami przenosz±cymi europejskie normy zharmonizowane. W przypadku braku Polskich Norm przenosz±cych europejskie normy zharmonizowane uwzglêdnia siê wynikaj±ce z art. 30 ustawy Prawo Zamówieñ Publicznych: -europejskie aprobaty techniczne, -wspólne specyfikacje techniczne, -Polskie Normy przenosz±ce normy europejskie, -normy pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej przenosz±ce europejskie normy zharmonizowane, -Polskie Normy wprowadzaj±ce normy miêdzynarodowe, -Polskie Normy, -polskie aprobaty techniczne..

II.1.4) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych: nie.

II.1.5) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 71.00.00.00 - Us³ugi architektoniczne, budowlane, in¿ynieryjne i kontrolne 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.31.31.00 - Instalowanie wind 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne .

II.1.6) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 150.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zapewni jako czê¶æ swojej oferty wadium w wysoko¶ci 3 000,00 z³. Wadium mo¿e byæ wniesione w pieni±dzu na konto Zamawiaj±cego, DPS nr 3 w Zabrzu, w Banku ¦L.ING Oddzia³ Zabrze nr konta: 51 1050 1230 1000 0023 5388 4006 z informacj± na przelewie: wadium przetargowe na zadanie: Wymiana d¼wigu hydraulicznego osobowego zlokalizowanego w budynku Domu Pomocy Spo³ecznej Nr 3 w Zabrzu przy ul. Brysza 3. Je¿eli wadium wnoszone jest w formie innej ni¿ pieni±dz (porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo - kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, porêczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z pó¼n. zmianami)), orygina³y dokumentów nale¿y z³o¿yæ w kasie DPS nr 3 w Zabrzu, ul. Brysza 3 pok. nr 1 w godz. 8 - 14, uzyskuj±c potwierdzenie z³o¿enia na kserokopii dokumentów, w terminie wyznaczonym dla z³o¿enia oferty. 2. Wadium uwa¿aæ siê bêdzie za wniesione wtedy, kiedy znajdowaæ siê bêdzie ono na rachunku Zamawiaj±cego, lub zostanie zdeponowane w kasie Zamawiaj±cego (w razie wnoszenia wadium w formie innej ni¿ pieni±dz). Wnoszona przez Wykonawcê ubezpieczeniowa lub bankowa gwarancja zap³aty wadium musi mieæ charakter samoistny, nieodwo³alny, bezwarunkowy oraz byæ p³atna na pierwsze ¿±danie Zamawiaj±cego bezpo¶redniego bez konieczno¶ci spe³niania jakichkolwiek dodatkowych warunków poza o¶wiadczeniem Zamawiaj±cego bezpo¶redniego, i¿ wyst±pi³a którakolwiek z okoliczno¶ci okre¶lonych w pkt. 5 i 6. 3.Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Porêczenie lub gwarancja, o którym mowa powy¿ej powinno byæ wa¿ne przez okres wa¿no¶ci oferty, powinno dotyczyæ konkretnego zamówienia i zawieraæ klauzulê o dostêpno¶ci ¶rodków przez Zamawiaj±cego bezpo¶redniego w okresie trwania procedury udzielania zamówienia, bez spe³nienia jakichkolwiek dodatkowych warunków. 4. Wykonawca, którego oferta nie bêdzie zabezpieczona akceptowaln± form± wadium zostanie przez Zamawiaj±cego wykluczony z postêpowania. Zamawiaj±cy dokona zwrotu wadium zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówieñ publicznych. 5. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: -odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie, -nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, -zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe, z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy. 6. Zamawiaj±cy zatrzymuje równie¿ wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, nie z³o¿y³ dokumentów lub o¶wiadczeñ, o których mowa w art. 25 ust. 1, ww. ustawy lub pe³nomocnictw, chyba, ¿e udowodni, ¿e wynika to z przyczyn niele¿±cych po jego stronie.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych oraz spe³niaj± warunki dotycz±ce: 1) posiadania uprawnieñ do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania; 2) posiadania wiedzy i do¶wiadczenia; 3) dysponowania odpowiednim potencja³em technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej. w oparciu o o¶wiadczenie o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych

  • III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • O zamówienie mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, których wiedza i do¶wiadczenie pozwoli na prawid³owe wykonanie zamówienia. W szczególno¶ci o zamówienie mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich piêciu lat przed dniem wszczêcia postêpowania o zamówienie publiczne, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej dwie roboty budowlane odpowiadaj±ce swoim rodzajem i warto¶ci± robotom budowlanym stanowi±cym przedmiot zamówienia ka¿da. Jako roboty budowlane odpowiadaj±ce swoim rodzajem i warto¶ci± robotom budowlanym stanowi±cym przedmiot zamówienia Zamawiaj±cy rozumie: a) co najmniej dwie realizacje polegaj±ce na wykonywaniu co najmniej jednej zabudowy lub wymiany d¼wigów osobowych w obiektach u¿yteczno¶ci publicznej w ka¿dej realizacji, w tym co najmniej jedna wykonywana w systemie zaprojektuj i wybuduj, co winno wynikaæ z wykazu robót budowlanych i us³ug w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku wiedzy i do¶wiadczenia, wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania, oraz za³±czeniem dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e roboty zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone.

  • III.3.3) Potencja³ techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • O zamówienie mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy dysponuj±, lub bêd± dysponowaæ sprzêtem budowlanym i ¶rodkami transportowymi niezbêdnymi do wykonywania robót. Zamawiaj±cy nie stawia w tym zakresie szczegó³owych wymagañ, a potwierdzenie spe³niania tego warunku winno wynikaæ z o¶wiadczenia, o którym mowa w pkt. III.1

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • O zamówienie mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy: 2.2.1 dysponuj± lub bêd± dysponowaæ odpowiednio wykwalifikowanymi osobami posiadaj±cymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w odpowiednich specjalno¶ciach (Wykonawca nie mo¿e zaproponowaæ tej samej osoby do pe³nienia ró¿nych funkcji): -Projektanta w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej - 1 osoba w tym jedna z nich posiadaj±ca do¶wiadczenie polegaj±ce na wykonaniu projektu (w zakresie posiadanych uprawnieñ) co najmniej jednej wymiany d¼wigu osobowego w obiekcie u¿yteczno¶ci publicznej. Osoba ta winna posiadaæ uprawnienia budowlane do projektowania w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeñ, lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, a tak¿e aktualne za¶wiadczenie o wpisie na listê w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego , zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa w danym kraju. -Kierownika budowy - osoby posiadaj±cej wykszta³cenie wy¿sze i co najmniej 3 letnie do¶wiadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeñ, w tym przy realizacji co najmniej dwóch zadañ polegaj±cych na budowie lub wymianie d¼wigów osobowych w obiektach u¿yteczno¶ci publicznej, w tym co najmniej jedno realizowane w systemie zaprojektuj i wybuduj posiadaj±cego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeñ oraz aktualne za¶wiadczenie o wpisie na listê w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa w danym kraju. -Kierownika robót elektrycznych posiadaj±cego co najmniej 3 letnie do¶wiadczenie zawodowe w pe³nieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na stanowisku odpowiedzialnym za wykonanie prac z zakresu robót elektrycznych, i posiadaj±cego uprawnienia bez ograniczeñ do kierowania robotami elektrycznymi w zakresie niniejszego zamówienia, wpisanego na listê cz³onków w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa w danym kraju. Uwaga: W przypadku obywatela pañstwa cz³onkowskiego* Unii Europejskiej posiadaj±cego kwalifikacje zawodowe architekta lub in¿yniera budownictwa, który prowadzi zgodnie z prawem dzia³alno¶æ w zakresie tego zawodu w innym kraju ni¿ Rzeczpospolita Polska pañstwie cz³onkowskim dopuszcza siê zast±piæ dokumenty jw. dokumentem zawieraj±cym o¶wiadczenie z³o¿onym przed notariuszem, w³a¶ciwym organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania. -Elektryka - z aktualnymi uprawnieniami SEP, lub równowa¿ne, dla robót elektroenergetycznych - 1 osoba, co winno wynikaæ z wykazu osób, które bêd± uczestniczyæ w realizacji zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych dla wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami, wraz z o¶wiadczeniem, ¿e osoby, które bêd± uczestniczy³y w wykonywaniu zamówienia posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ * - Przez obywatela pañstwa cz³onkowskiego nale¿y rozumieæ obywatela Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz pañstwa cz³onkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, a tak¿e cz³onków ich rodzin w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 lipca 2006r. o wje¼dzie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyje¼dzie z tego terytorium obywateli pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej i cz³onków ich rodzin (Dz.U. Nr 144, poz. 1043 oraz z 2007r. Nr 120, poz. 818) oraz obywateli pañstw trzecich posiadaj±cych zezwolenie na pobyt rezydenta d³ugoterminowego Wspólnot Europejskich w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 13 czerwca 2003r. o cudzoziemcach (Dz.U. z 2006r. Nr 234, poz. 1649, z pó¼n. zm.).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • O zamówienie mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, których sytuacja ekonomiczna i finansowa pozwoli na wykonanie zamówienia, w szczególno¶ci o zamówienie mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy: 1. dysponuj± ¶rodkami finansowymi wystarczaj±cymi do realizacji przedmiotu zamówienia, okre¶lonymi na sumê 100 000,00 z³, co winno wynikaæ z informacji banku, lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo - kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzaj±ca wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy; wystawionej nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 2. s± ubezpieczeni od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej na kwotê co najmniej 150 000,00 z³, co powinno wynikaæ z op³aconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci, zwi±zanej z przedmiotem zamówienia,(wraz z kserokopiami z potwierdzeniem zap³aty sk³adki o ile wp³ata nie zosta³a potwierdzona w polisie lub w przypadku roz³o¿enia na raty - potwierdzenia wp³aty wszystkich dotychczasowych sk³adek); Wykonawca, który nie dysponuje polis± obejmuj±c± pe³ny okres realizacji zamówienia, winien z³o¿yæ o¶wiadczenie, i¿ zobowi±zuje siê do wznowienia polisy jw. na ca³y okres realizacji zamówienia przed wyga¶niêciem posiadanej polisy. Wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu na zdolno¶æ finansow± innych podmiotów, przedk³ada informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, dotycz±c± podmiotu, z którego zdolno¶ci finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówieñ publicznych, potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych przez ten podmiot ¶rodków finansowych lub jego zdolno¶æ kredytow±, wystawion± nie wcze¶niej 3 miesi±ce przed terminem sk³adania ofert.

III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu, nale¿y przed³o¿yæ:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku wiedzy i do¶wiadczenia, wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz za³±czeniem dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e roboty zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone
    • o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ
    • informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
    • op³acon± polisê, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu na zdolno¶æ finansow± innych podmiotów, przedk³ada informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, dotycz±c± podmiotu, z którego zdolno¶ci finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych przez ten podmiot ¶rodków finansowych lub jego zdolno¶æ kredytow±, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:

    • o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert, a w stosunku do osób fizycznych o¶wiadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków lub za¶wiadczenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
    • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenie zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
    • wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na potencja³ innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Wycena ofertowa (rycza³towa) - nale¿y sporz±dziæ wycenê ofertow± dowoln± metod± kalkulacji, która bêdzie stanowiæ cenê rycza³tow± za wykonanie przedmiotu zamówienia. 2) Harmonogram realizacji umowy w ujêciu rzeczowo-finansowym, uwzglêdniaj±cy za³o¿enia Programu Funkcjonalno-U¿ytkowego i niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zgodny z wycen± ofertow±, zawieraj±cy zestawienie kosztów elementów robót brutto. Bêdzie on podstaw± do wystawienia faktury obejmuj±cej wykazane w harmonogramie elementy us³ug i robót zgodnie z umow±. Harmonogram winien uwzglêdniaæ termin realizacji, o którym mowa w pkt. II. 3) Zaparafowany na dowód akceptacji przez osobê (osoby) upowa¿nion± do reprezentacji Wykonawcy projekt umowy. 4) Dowód wniesienia wadium. 5) W sytuacji, gdy wykonawca polega na wiedzy i do¶wiadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków, zobowi±zany jest udowodniæ zamawiaj±cemu, i¿ bêdzie dysponowa³ zasobami niezbêdnymi do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci przedstawiaj±c w tym celu pisemne zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

III.7) Czy ogranicza siê mo¿liwo¶æ ubiegania siê o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowi± osoby niepe³nosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona bêdzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian

1. Zmiany do umowy mo¿liwe s± jedynie w trybie art. 144 ustawy Prawo zamówieñ publicznych. Uzgodnienia w tym zakresie wymagaj± dla swej wa¿no¶ci zatwierdzenia przez Zamawiaj±cego, a zmiana umowy mo¿e nast±piæ jedynie na pi¶mie w formie aneksu pod rygorem niewa¿no¶ci. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany umowy w nastêpuj±cych warunkach i zakresie: 1) ceny ofertowej: - w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia o wielko¶æ tej stawki, - w przypadku rezygnacji z czê¶ci zamówienia wynikaj±cej z zaistnienia okoliczno¶ci powoduj±ce, ¿e wykonanie jej le¿y w interesie publicznym. 2) terminu realizacji zamówienia: -w przypadku udzielenia Wykonawcy zamówienia dodatkowego w oparciu o art. 67 ust. 1pkt 5 ustawy Pzp, je¿eli jego wykonanie (sposób, technologia) bêdzie skutkowa³o wyd³u¿eniem terminu wykonania zamówienia podstawowego, -w przypadku wstrzymania robót budowlanych w wyniku dzia³ania si³y wy¿szej, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy przez inspektora nadzoru, o ile czas wstrzymania robót i ich zakres bêdzie skutkowaæ wyd³u¿eniem terminu realizacji zamówienia, -w przypadku zaistnienia okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci spowodowanych sytuacj± finansow±, zdolno¶ciami p³atniczymi lub warunkami organizacyjnymi lub okoliczno¶ciami, które nie by³y mo¿liwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy - mianie mo¿e ulec termin realizacji umowy oraz terminy wynikaj±ce z harmonogramu, -gdy zaistnieje inna, niemo¿liwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczno¶æ prawna, ekonomiczna lub techniczna, za któr± ¿adna ze stron nie ponosi odpowiedzialno¶ci, skutkuj±ca brakiem mo¿liwo¶ci nale¿ytego wykonania umowy, zgodnie z SIWZ, W powy¿szych przypadkach nowy termin wykonania zamówienia podstawowego ustali Zamawiaj±cy po negocjacjach z Wykonawc±, bez zmiany wynagrodzenia wykonawcy. 3) zmiany parametrów technicznych przyjêtych rozwi±zañ: Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian parametrów technicznych przyjêtych w dokumentacji rozwi±zañ, wynik³ych w trakcie prowadzenia robót, je¿eli zmiany te przyczyni± siê do u³atwieñ w sposobie prowadzenia inwestycji, a nie wp³yn± na ogólne w³a¶ciwo¶ci u¿ytkowe przedmiotu zamówienia. 4) zmiany technologii wykonania robót, lub zmiany materia³ów, je¿eli nowe rozwi±zania bêd± korzystne dla zamawiaj±cego, przy zachowaniu nie pogorszonych standardów jako¶ciowych, wówczas zmiana umowy mo¿e nast±piæ w zakresie terminu i harmonogramu realizacji, 5) zmiany osób wyznaczonych przez Zamawiaj±cego i Wykonawcê do nadzorowania i kontaktów roboczych w trakcie realizacji: Osoby wyznaczone i wpisane do umowy jako osoby nadzoruj±ce i wspó³pracuj±ce w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia mog± byæ zmienione zarówno przez Zamawiaj±cego jak i Wykonawcê. Je¶li osoby te winny spe³niaæ okre¶lone wymagania, to strony potwierdzaj± to w sposobie przewidzianym w niniejszej SIWZ. Je¶li osoby te nie musz± spe³niaæ okre¶lonych wymagañ, to ich zmiana mo¿e nast±piæ po uprzednim pisemnym zawiadomieniu strony przeciwnej umowy. 6) zmiany podwykonawcy i/lub czê¶ci wykonywanego przez niego zakresu robót, b±d¼ wprowadzenia nowego podwykonawcy 3.Dokonanie zmian umowy w zakresie okre¶lonym w ust. 2, pkt 1) do 6) wymaga uprzedniego z³o¿enia na pi¶mie wniosku Wykonawcy wykazuj±cego zasadno¶æ zmian i zgody Zamawiaj±cego na jej dokonanie lub przed³o¿enie propozycji zmiany przez Zamawiaj±cego. 3. Zmiany umowy w zakresie okre¶lonym w ust. 2, pkt. 2) do 6) nie powoduj± zmiany wynagrodzenia Wykonawcy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dps3.zabrze.magistrat.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Dom Pomocy Spo³ecznej Nr 3, ul. Brysza 3, 41-800 Zabrze.

IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 11.10.2011 godzina 10:00, miejsce: Dom Pomocy Spo³ecznej Nr 3, ul. Brysza 3, 41-800 Zabrze Pokój nr 1 - parter..

IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.