eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Wykonanie sukcesywnych robót budowlanych polegających na prowadzeniu specjalistycznych prac ziemnych podczas prowadzonego przez Instytut Nafty i Gazu - PIB procesu bioremediacji niestabilnych terenów dołów urobkowych zanieczyszczonych substancjami ropopochodnymi w 2015r

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-02-11

Kraków: Wykonanie sukcesywnych robót budowlanych polegających na prowadzeniu specjalistycznych prac ziemnych podczas prowadzonego przez Instytut Nafty i Gazu - PIB procesu bioremediacji niestabilnych terenów dołów urobkowych zanieczyszczonych substancjami ropopochodnymi w 2015r
Numer ogłoszenia: 30596 - 2015; data zamieszczenia: 11.02.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy , ul. Lubicz 25A, 31-503 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 4210033 w. 246, faks 012 4210050.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.inig.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowy Instytut Badawczy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie sukcesywnych robót budowlanych polegających na prowadzeniu specjalistycznych prac ziemnych podczas prowadzonego przez Instytut Nafty i Gazu - PIB procesu bioremediacji niestabilnych terenów dołów urobkowych zanieczyszczonych substancjami ropopochodnymi w 2015r.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie robót budowlanych polegających na wykonywaniu sukcesywnych specjalistycznych prac ziemnych podczas prowadzonego przez Instytut Nafty i Gazu - PIB procesu bioremediacji niestabilnych terenów dołów urobkowych zanieczyszczonych substancjami ropopochodnymi. Prace prowadzone są na terenie następujących dołów urobkowych, znajdujących się w różnych fazach oczyszczania, zlokalizowanych na terenie Kopalni Ropy Naftowej Grabownica (wskazany teren nie jest w dyspozycji Zamawiającego): a) Graby - 70 o powierzchni około 1100 m2; b) Graby - 76 o powierzchni około 1600 m2; c) Graby - 24 o powierzchni około 1500 m2; d) Graby - 58 o powierzchni około 1100 m2; e) Graby - 27 o powierzchni około 800 m2; f) Graby - 55 o powierzchni około 1100 m2. Zakres prac (przewidywalny zakres prac) dla poszczególnych dołów urobkowych przedstawiany jest Programie funkcjonalno-użytkowym - załącznik nr 1 do SIWZ. UWAGA: Wskazane ilości roboczogodzin na poszczególnych lokalizacjach oraz podane ilości materiałów są wartościami szacunkowymi, określonymi na podstawie dotychczasowych doświadczeń Zamawiającego. Zamawiający nie gwarantuje wykonania podanych ilości (w zależności od warunków pogodowych i/lub terenowych i/lub efektów bioremediacji ilości te mogą ulec zmianie). Zamawiający informuje, iż w przypadku wszystkich wskazanych dołów urobkowych mogą wystąpić inne prace niemożliwe w chwili obecnej do przewidzenia i zaplanowania oraz może nastąpić konieczność wykonania prac związanych z bieżąca naprawą dróg dojazdowych. Zamawiający informuje, iż nie posiada miejsca/placu na składowanie i pozostawianie sprzętu budowlanego oraz nie ponosi odpowiedzialności za składowanie materiału i pozostawiony sprzęt Wykonawcy. Terminy zakończenia prac prowadzonych na terenie dołów urobkowych: a) Graby - 70: 30 listopada 2015r.; b) Graby - 76: 30 listopada 2015r.; c) Graby - 24: 30 listopada 2015r.; d) Graby - 58: 30 listopada 2015r.; e) Graby - 27: 30 listopada 2015r.; f) Graby - 55: 30 listopada 2015r. Zakres robót należy wykonać zgodnie z: - Programem funkcjonalno-użytkowym (załącznik nr 1 do SIWZ) oraz Harmonogramem prac (załącznik nr 2 do SIWZ); oraz wykonać zgodnie z: - obowiązującymi przepisami i normami; - zasadami sztuki budowlanej, współczesnej wiedzy technicznej oraz obowiązującymi w tym zakresie normami i standardami; - poleceniami Zamawiającego i Kierownika Kopani oraz Nadleśnictwa. Zamawiający przewiduje spotkanie z potencjalnymi Wykonawcami w celu dokonania wizji lokalnej miejsca wykonania robót. Spotkanie odbędzie się w dniu 17 lutego 2015r. o godz. 10.00 na terenie Kopalni Ropy Naftowej Grabownica - Kancelaria Kopalni Graby (u Pana Kierownika Andrzeja Bodniaka).

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających polegających na wykonaniu robót budowlanych tego samego rodzaju w tych samych lokalizacjach w zależności od panujących warunków pogodowych i uzyskiwanych efektów bioremediacji

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.12.13 - Roboty w zakresie oczyszczania terenu 45.11.21.00 - Roboty w zakresie kopania rowów 45.11.22.10 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium w postępowaniu

III.2) ZALICZKI

  • przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile wykonawca wykaże, iż wykonał: minimum 5 robót budowlanych zakresie specjalistycznych prac ziemnych podczas prowadzonych procesów bioremediacji/rekultywacji - tj. prac ziemnych na niestabilnym terenie dołów urobkowych silnie skażonych substancjami ropopochodnymi, usytuowanych na obszarze osuwiskowym i/lub na terenie górniczym kopalń ropy naftowej, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. W przypadku oferty wspólnej wykonawców warunek wiedzy i doświadczenia musi spełniać przynajmniej jeden z wykonawców

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile wykonawca wykaże, iż dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami posiadającymi: Wykonawca winien dysponować odpowiednim potencjałem technicznym w postaci następujących maszyn do robót ziemnych (ciężkiego sprzętu): - minimum jedną koparką lub koparko-ładowarką o dużym zasięgu roboczym; - minimum jednym samochodem - wywrotką do przewozu ziemi i/lub tłucznia; - minimum jednym dźwigiem do układania płyt betonowych. W przypadku oferty wspólnej wykonawców warunek dysponowania posiadania odpowiedniego potencjału technicznego oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia musi spełniać przynajmniej jeden z wykonawców

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile wykonawca wykaże, iż dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami posiadającymi: Wykonawca winien dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w postaci Zespołu osób: - co najmniej jedną osoba posiadającą minimum 2-letnie doświadczenie przy wykonywaniu prac ziemnych w trakcie procesu bioremediacyjnego prowadzonego na terenie niestabilnych dołów urobkowych silnie zanieczyszczonych substancjami ropopochodnymi jako osoba kierująca pracą Zespołu; - co najmniej jedną osobą posiadającą minimum 2-letnie doświadczenie jako operatora koparki/ ładowarki/ koparko-ładowarki oraz prac prowadzonych na terenie niestabilnych dołów urobkowych silnie zanieczyszczonych substancjami ropopochodnymi; - co najmniej jedną osoba posiadającą uprawnienia operatora koparki/ ładowarki/ koparko-ładowarki wszystkich typów zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. z 2001r., Nr 118, poz. 1263); - co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia do wycinki drzew. W przypadku oferty wspólnej wykonawców warunek dysponowania posiadania odpowiedniego potencjału technicznego oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia musi spełniać przynajmniej jeden z wykonawców

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile wykonawca wykaże, iż posiada: opłaconą polisę ubezpieczeniową, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100 000,00 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie (wzór stanowi załącznik nr 10 do SIWZ) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. W przypadku powoływania się przez Wykonawcę na wiedzę i doświadczenie i/lub dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia i/lub potencjałem technicznym podmiotów trzecich przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, należy pamiętać, iż podmiot z którego potencjału Wykonawca korzysta musi bezwzględnie uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotowego zamówienia. Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia dokumentów dotyczących tych podmiotów w zakresie wymaganym dla Wykonawcy, określonym w pkt. 2 ppkt. 2.1 niniejszej specyfikacji (oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia na podst. art. 24 ust. 1 ustawy)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następującym zakresie: 1. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach: a) w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od wykonawcy na uzasadniony wniosek Wykonawcy, pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona, b) zawieszenia robót przez Zamawiającego, c) przeszkód uniemożliwiających prowadzenie robót, za które nie odpowiada Wykonawca, d) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe,), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót, e) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, f) wystąpienia robót dodatkowych, czyli robót nieprzewidzianych, a koniecznych do wykonania przedmiotu zamówienia, g) w przedstawionych przypadkach wystąpienia opóźnień, strony ustalą nowe terminy, z tym że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy równy będzie okresowi przerwy lub przestoju. Przesunięcie terminu będzie musiało być szczegółowo uzasadnione przez wykonawcę i zaakceptowane przez zamawiającego, z wyjątkiem zaistnienia okoliczności, o których mowa w pkt b). 2. Wynagrodzenie Wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w następujących przypadkach: a) zmiany (zwiększeniu i/lub zmniejszeniu) ilości roboczogodzin prac wykonanych na danym dole urobkowym oraz zmiany (zwiększeniu i/lub zmniejszeniu) ilości materiałów niezbędnych do wykonania prac na danym dole urobkowym. Rozliczenie prac na danym dole nastąpi na podstawie faktycznie przeprowadzonych roboczogodzin i poniesionych nakładów(m.in. transportu i dostawy wymaganych materiałów), b) zmiana stawki urzędowej podatku VAT, c) rezygnacji z części robót, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy lub których wykonanie nie będzie konieczne lub będzie bezcelowe w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy - o wartość niewykonanych robót, d) w przypadku gdy w wyniku przeprowadzonych badań laboratoryjnych konieczne okaże się powtórzenie któregoś z elementów prac na danym dole urobkowym, e) w przypadku gdy do całkowitego wykonania przedmiotu zamówienia wystąpi konieczność wykonania tzw. robót dodatkowych, czyli robót nieprzewidzianych, a koniecznych do wykonania przedmiotu zamówienia rozpoczęcie wykonywania tych robót może nastąpić jedynie na podstawie protokołu konieczności, potwierdzonego i zatwierdzonego przez Zamawiającego. Bez zatwierdzenia protokołu konieczności przez Zamawiającego - Dyrektora INiG-PIB, Wykonawca nie może rozpocząć wykonywania robót dodatkowych. 3. Inne zmiany: a) w zakresie kluczowego personelu Wykonawcy lub Zamawiającego, za uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata na stanowisko operator, kierownik prac. W przypadku zmiany osób, nowe osoby powołane do pełnienia obowiązków muszą spełniać wymagania określone w SIWZ dla danej funkcji. Zamawiający może także zażądać od Wykonawcy zmiany osób, jeżeli uzna, że nie wykonują należycie swoich obowiązków. Wykonawca zobowiązany jest do dokonania zmiany tych osób w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego, b) w zakresie wykorzystywanych do realizacji przedmiotu zamówienia maszyn do robót ziemnych, za uprzednią zgoda Zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptująca zmianę. W przypadku zmiany maszyny/maszyn, nowe muszą spełniać wymagania określone w SIWZ. Zamawiający może także zażądać od Wykonawcy zmiany maszyny/maszyn, w przypadku stwierdzenia iż zagrażają one zdrowiu i/lub mieniu i/lub naruszają zasady BHP i/lub p.poż. i/lub innych przepisów prawa. Wykonawca zobowiązany jest do dokonania zmiany w terminie nie dłuższym niż 3 dni od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego. c) w przypadku aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych, Wszystkie zmiany muszą każdorazowo być zatwierdzone przez Zamawiającego. 4. Warunki zmian: a) inicjowanie zmian - na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, b) uzasadnienie zmian - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót, c) forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.inig.pl/zamowienia-pub
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SIWZ w wersji papierowej można odebrać w siedzibie INIG-PIB, ul. Lubicz 25A, 31-503 Kraków, w pok. 223, w dniach od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-13:00.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.02.2015 godzina 10:00, miejsce: Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy, ul. Lubicz 25 A, 31-503 Kraków, sekretariat - pok.113, I piętro.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Na podstawie art. 36a ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający w ramach realizacji zamówienia nie dopuszcza możliwości powierzenia podwykonawcom części zamówienia ze względu na prowadzenie prac na terenie nie będącym w posiadaniu Zamawiającego (dzierżawionego przez podmiot trzeci).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.