eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OpoleP/26/2012 DOSTAWA SRODKÓW CZYSTOŚCI

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2012-08-22

Opole: P/26/2012 DOSTAWA SRODKÓW CZYSTOŚCI
Numer ogłoszenia: 309522 - 2012; data zamieszczenia: 22.08.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 254316 - 2012r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Specjalistyczny Zespół Neuropsychiatryczny im. św. Jadwigi, ul. Wodociągowa 4, 45-221 Opole, woj. opolskie, tel. 077 5414100, faks 077 5414237.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: P/26/2012 DOSTAWA SRODKÓW CZYSTOŚCI.

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa do magazynu technicznego Zamawiającego środków higienicznych i czystości mieszczącego się przy ul. Wodociągowej 4, 45-221 Opole z podziałem na 12 zadań: Zadanie I- środki czystości ZWYKŁE; Zadanie II- środki czystości EXTRA - w ramach tego zadania Zamawiający wymaga: - aby pozycje od 1-3 wskazane w Załączniku nr 1A były kompatybilne ze sobą i z preparatami z pozycji od 1-4 w zadaniu III Profesjonalne środki do utrzymania czystości i konserwacji powierzchni, czyli pochodziły od jednego producenta; - wszystkie zaproponowane preparaty muszą być zgodne z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosownych ograniczeń w zakresie chemikaliów REACH 1907/2006. Zgodność ta musi być potwierdzona w dostarczonych kartach charakterystyki oferowanych preparatów. Zadanie III - Profesjonalne środki do utrzymania czystości i konserwacji powierzchni - w ramach tego zadania Zamawiający wymaga: - aby pozycje od 1-5 wskazane w Załączniku nr 1A były kompatybilne ze sobą, czyli pochodziły od jednego producenta; - w ramach tego zadania do pozycji 1, 2, 3, i 4, Zamawiający na czas trwania umowy wymaga dostarczenia 15 szt. systemów dozujących podających gotowy roztwór roboczy w zakresie stężeń od 0,1 %, umożliwiający podłączenie 4 preparatów pod dozownik oraz 15 szt. zalaminowanych planów higieny; - dodatkowo do pozycji 1, 2, 3, 4 Zamawiający wymaga dostarczenia na czas trwania umowy 45 zamykanych na klucz boksów na 1L butelki z koncentratem uniemożliwiające dostęp do preparatu osobom postronnym. Boksy te muszą być kompatybilne z systemem dozującym. UWAGA: Systemy dozujące i boksy będą dostarczone i zamontowane przez Wykonawcę we wskazane przez Zamawiającego miejsca do 10 dni od dnia podpisania umowy lub nie później niż na 2 dni przed pierwszą dostawą zakupionych środków. Wszystkie zaproponowane preparaty muszą być zgodne z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosownych ograniczeń w zakresie chemikaliów REACH 1907/2006. Zgodność ta musi być potwierdzona w dostarczonych kartach charakterystyki oferowanych preparatów. Zadanie IV - środki czystości do kuchni - w ramach tego zadania Zamawiający wymaga: - pozycje 1- 5 powinny być ze sobą kompatybilne czyli pochodzić od jednego producenta; - do pozycji 3 i 4 Zamawiający wymaga dostarczenia na czas trwania umowy automatycznego systemu do pianowego mycia i dezynfekcji powierzchni z ok. 15m wężem i pistoletem pianotwórczym umożliwiającego podłączenie 2 preparatów i dozowanie gotowych roztworów. Wszystkie zaproponowane preparaty muszą być zgodne z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosownych ograniczeń w zakresie chemikaliów REACH 1907/2006. Zgodność ta musi być potwierdzona w dostarczonych kartach charakterystyki oferowanych preparatów. Zadanie V - worki Zadanie VI - ręczniki , papier toaletowy i prześcieradła jednorazowe Zadanie VII - Mydło w pianie, ręcznik w roli KC, mydło w saszetkach Zadanie VIII - ręcznik papierowy w rolach do automatycznych dozowników MERIDA Zadanie IX - ścierka z tetry. Zadanie X - ścierki do kuchni Zadanie XI - preparat do udrażniania rur Zadanie XII - płynny preparat do mycia i płukania basenów i kaczek szpitalnych. UWAGA: Zamawiający zastrzega sobie prawo do wezwania oferentów do uzupełnienia dodatkowych dokumentów lub prezentacji oferowanych produktów w siedzibie Zamawiającego w celu potwierdzenia ich zgodności z SIWZ. 2. Wykonawca przeszkoli personel Zamawiającego w zakresie zaoferowanego asortymentu przed pierwszym użyciem. 3. Wspólny słownik zamówień (CPV): 33760000-5, 33711900-6, 33741000-6, 33741100-7, 33741200-8, 33763000-6, 33771000-5, 33772000-2, 39813000-4, 39820000-6 39821000-3, 39822000-0, 39830000-9, 39831000-6, 39831100-7, 39831200-8, 39831210-1 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1A - wykaz asortymentowo-cenowy do SIWZ, zawierający wymagania jakościowe, techniczne i ilościowe. 5. Zamawiający zastrzega, że podane ilości są ilościami szacunkowymi i mogą ulec zmniejszeniu o 20% w zależności od jego potrzeb. Dopuszcza się zmiany ilościowe poszczególnego asortymentu objętego umową w ramach maksymalnej wartości zamówienia wynikającej z ilości wskazanych w Załączniku nr 1A do niniejszej SIWZ i z tego tytułu Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia. 6. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych. Uwaga: Zgodnie z art. 30. ust. 5 Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Np.: Zamawiający zezwala wycenić przedmiot zamówienia w opakowaniu innej wielkości niż żądana przez niego, a ilość opakowań odpowiednio przeliczyć (przy czym Zamawiający podał maksymalną wielkość opakowania), tak aby ogólna ilość danej pozycji była zgodna z SIWZ pod warunkiem, że zostaną spełnione pozostałe parametry oferowanego produktu. Dokonując odpowiedniego przeliczenia Wykonawca skreśla ilość i wielkość opakowania podaną przez Zamawiającego i nadpisuje wyliczone wielkości. Zamawiający nie wymaga zaokrąglania wyliczonej ilości do pełnego opakowania. Dopuszcza się również wydruk Załącznika nr 1A - wykazu asortymentowo-cenowego, po dokonaniu zmian wynikających z przeliczenia wielkości opakowania - wówczas dla ułatwienia Zamawiającemu identyfikacji pozycji przeliczonych należy wyróżnić taki wiersz od pozostałych. Zamawiający dopuszcza inne niż podane przez niego stężenia robocze, ale wymaga również odpowiedniego przeliczenia ilości preparatu, tak by ilość roztworu roboczego była równoważna. Pod pojęciem odpowiednie przeliczenie należy rozumieć wynik uzyskany w rozwiązaniu proporcji zgodnie z tzw. regułą trzech, która stanowi, że jeśli dane są trzy wyrazy w proporcji, to czwarty można wyliczyć posługując się wzorami np. d = a x b / c, gdzie a- liczebność opakowania Zamawiającego, b - ilość opakowań Zamawiającego, c- liczebność opakowania Wykonawcy, natomiast d - niewiadoma ilość opakowań Wykonawcy. Za równoważny zostanie uznany również artykuł posiadający wszystkie wymienione cechy nie gorsze niż wymagane przez Zamawiającego, może posiadać również inne dodatkowe parametry. Wykonawca winien wykazać równoważność złożonej przez siebie oferty, albowiem to na nim spoczywa ciężar dowodu w tej kwestii, np. poprzez dołączenie do oferty dokumentów poświadczających o równoważności oferowanych produktów. W takim przypadku, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić wraz z ofertą szczegółową specyfikację (np. kartę charakterystyki) asortymentu równoważnego, z której w sposób nie budzący żadnej wątpliwości Zamawiającego winno wynikać, że zaoferowany asortyment posiada takie same lub lepsze parametry techniczne, jakościowe, funkcjonalne oraz użytkowe w odniesieniu do asortymentu określonego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Uwaga: dokumenty dotyczące równoważności oferty, nie podlegają uzupełnieniu w trybie art. 26 Prawa. 7. Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych. Przedmiot zamówienia został podzielony na 12 części. Wykonawca może złożyć ofertę zarówno na wszystkie zadania, na kilka wybranych przez siebie zadań, jak i na każde zadanie z osobna. 8. Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt. 7 Prawa. 9. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 10. Zamawiający, nie zastrzega, że któraś część zamówienia lub całość nie może być powierzona podwykonawcom. Oświadczenie o podwykonawstwie zawarte jest w formularzu - Oferta Przetargowa stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji. 11. Termin wykonania całości zamówienia: sukcesywnie przez 12 miesięcy od daty podpisania umowy. 12. Termin realizacji zamówień cząstkowych: do godz. 12:00 w poniższych terminach: dla każdego zadania poza IX - maksymalnie do 3 dni, zadanie IX - maksymalnie do 15 dni roboczych (jednorazowa dostawa), od złożenia przez Zamawiającego zamówienia cząstkowego w formie telefonicznej lub pisemnej w tym też dopuszczalne jest nadanie zamówienia faksem, emailem Wybór sposobu składania zamówienia należy do Zamawiającego..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.76.00.00-5, 33.71.19.00-6, 33.74.10.00-6, 33.74.11.00-7, 33.74.12.00-8, 33.76.30.00-6, 33.77.10.00-5, 33.77.20.00-2, 39.81.30.00-4, 39.82.00.00-6, 39.82.10.00-3, 39.82.20.00-0, 39.83.00.00-9, 39.83.10.00-6, 39.83.11.00-7, 39.83.12.00-8, 39.83.12.10-1.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa: zadanie I środki czystości zwykłe

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22.08.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 7.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 5.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • DANTA spółka cywilna Tadeusz i Piotr Graczyk, ul. Piastowska 63/5, 50-361 WROCŁAW, kraj/woj. dolnośląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 8015,25 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 8126,18

  • Oferta z najniższą ceną: 8126,18 / Oferta z najwyższą ceną: 41870,30

  • Waluta: PLN.

Część NR: 2   

Nazwa: zadanie II - środki czystości extra

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22.08.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • HENRY KRUSE Sp. z o. o., Bielany Wrocławskie, ul . Kolejowa3, 55-040 Kobierzyce, kraj/woj. dolnośląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 39860,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 49888,80

  • Oferta z najniższą ceną: 17841,77 / Oferta z najwyższą ceną: 49888,80

  • Waluta: PLN.

Część NR: 3   

Nazwa: zadanie III - Profesjonalne środki do utrzymania czystości i konserwacji powierzchni

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22.08.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • HENRY KRUSE Sp. z o. o., Bielany Wrocławskie ul. Kolejowa 3, 55-040 Kobierzyce, kraj/woj. dolnośląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 33463,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 41405,49

  • Oferta z najniższą ceną: 41405,49 / Oferta z najwyższą ceną: 41405,49

  • Waluta: PLN.

Część NR: 4   

Nazwa: zadanie IV -Środki czystości do kuchni

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22.08.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • HENRY KRUSE Sp. z o. o., Bielany Wrocławskie ul. Kolejowa 3, 55-040 Kobierzyce, kraj/woj. dolnośląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 14030,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 17175,72

  • Oferta z najniższą ceną: 17175,72 / Oferta z najwyższą ceną: 18317,59

  • Waluta: PLN.

Część NR: 5   

Nazwa: zadanie V - worki

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 20.08.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • HELPLAST J. Hadasik, M. Helbig, ul. Powstańców śl. 11, Mikołów, kraj/woj. Polska.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 25894,30 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 25670,10

  • Oferta z najniższą ceną: 25670,10 / Oferta z najwyższą ceną: 50614,25

  • Waluta: PLN.

Część NR: 6   

Nazwa: zadanie VI - ręczniki , papier toaletowy i prześcieradła jednorazowe

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22.08.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 10.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Jan Trochimczyk i S-ka Linea Trade Import - Export Sp. J., ul. Wolności 68, 41-800 Zabrze, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 36747,90 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 35779,85

  • Oferta z najniższą ceną: 35779,85 / Oferta z najwyższą ceną: 115176,76

  • Waluta: PLN.

Część NR: 7   

Nazwa: zadanie VII -Mydło w pianie, ręcznik w roli KC, mydło w saszetkach

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22.08.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 5.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • HENRY KRUSE Sp. z o. o., Bielany Wrocławskie, ul. Kolejowa 3, 55-040 Kobierzyce, kraj/woj. dolnośląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 25800,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 29062,44

  • Oferta z najniższą ceną: 29062,44 / Oferta z najwyższą ceną: 50750,67

  • Waluta: PLN.

Część NR: 8   

Nazwa: zadanie VIII - ręcznik papierowy w rolach do automatycznych dozowników MERIDA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22.08.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • MERIDA Sp. z o. o., ul. Karkonoska 59, 53-015 Wrocław, kraj/woj. dolnośląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 8877,30 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 9018,47

  • Oferta z najniższą ceną: 6211,25 / Oferta z najwyższą ceną: 13114,63

  • Waluta: PLN.

Część NR: 10   

Nazwa: zadanie X - ścierki do kuchni

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22.08.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • HENRY KRUSE Sp. z o. o., Bielany Wrocławskie, ul. Kolejowa 3, 55-040 Kobierzyce, kraj/woj. dolnośląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 1909,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 2361,60

  • Oferta z najniższą ceną: 2361,60 / Oferta z najwyższą ceną: 2361,60

  • Waluta: PLN.

Część NR: 11   

Nazwa: zadanie XI - preparat do udrażniania rur

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22.08.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 7.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • DANTA spółka cywilna Tadeusz i Piotr Graczyk, ul. Piastowska 63/5, 50-361 Wrocław, kraj/woj. dolnośląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 2012,50 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 1223,85

  • Oferta z najniższą ceną: 1223,85 / Oferta z najwyższą ceną: 3616,20

  • Waluta: PLN.

Część NR: 12   

Nazwa: zadanie XII - płynny preparat do mycia i płukania basenów i kaczek szpitalnych

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22.08.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • SCHULKE POLSKA Sp. z o. o., ul. Rydygiera 8, 01-793 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 3750,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 2408,40

  • Oferta z najniższą ceną: 2408,40 / Oferta z najwyższą ceną: 5449,52

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.