eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OleckoŚwiadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olecku, zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Olecko w okresie od 1 stycznia 2016r. do 31 grudnia 2016r.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-11-18

Olecko: Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olecku, zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Olecko w okresie od 1 stycznia 2016r. do 31 grudnia 2016r.
Numer ogłoszenia: 310470 - 2015; data zamieszczenia: 18.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Kolejowa 31, 19-400 Olecko, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 087 5204233, faks 087 5204233.

  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.umolecko.bip.doc.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olecku, zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Olecko w okresie od 1 stycznia 2016r. do 31 grudnia 2016r..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olecku zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Olecko w okresie od 1 stycznia 2016r. do 31 grudnia 2016r. 1) Stosownie do treści art.17 ust.1 pkt11 i art. 18 ust.1 pkt 3 ustawy o pomocy społecznej (tj. Dz.U. z 2015r. poz. 163 z późn.zm.) przez: Usługi opiekuńcze należy rozumieć usługi, które obejmują pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza, pielęgnację oraz, w miarę możliwości, zapewnienie kontaktów z otoczeniem- art. 50 ust.3 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2015r. poz. 163 z późn. zm.) Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi należy rozumieć usługi dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem. Kwalifikacje osób oraz rodzaje specjalistycznych usług opiekuńczych określa § 2 i § 3 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 roku w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r. Nr 189 poz. 1598 z późn. zm.). Usługi te obejmują w szczególności: - uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia - pielęgnację - rehabilitację fizyczną - pomoc mieszkaniową - wspieranie psychologiczno- pedagogiczne i edukacyjno - terapeutyczne. 2) Usługi opiekuńcze oraz specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi wykonywane będą przez pięć dni w tygodniu a w szczególnie uzasadnionych przypadkach tj. gdy brak realizacji usług może spowodować zagrożenie życia lub zdrowia również w soboty, niedziele i dni świąteczne. 3) Przewidywana ilość godzin świadczonych usług opiekuńczych wynosić będzie około 1800 godzin miesięcznie, a specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi około 1600 godzin miesięcznie. Liczba godzin może ulec zmianie i nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb z uwagi na zmieniający się stan zdrowia i sytuację życiową osób wymagających pomocy. 4) Przez godzinę świadczenia usług zamawiający rozumie godzinę zegarową świadczoną u klienta. 5) Dane osobowe podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olecku, którym zostanie udzielona pomoc w formie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi będą przekazywane Wykonawcy na podstawie umowy powierzenia danych osobowych (załącznik Nr 4 do Umowy) zgodnie z art.31 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz.U z 2014r. poz.1182 z późn. zm.) 6) Wykonawca usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi powinien: a. zapewnić ciągłość świadczonych usług od dnia 1 stycznia 2016 roku, b. zatrudnić taką liczbę osób, która zapewni właściwą realizację świadczenia, c. zatrudnić do wykonywania usług opiekuńczych co najmniej 12 osób personelu zaś do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi co najmniej 11 osób posiadających kwalifikacje zgodnie z rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 roku w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych /Dz.U. z 2005 roku Nr 189, poz. 1598 z późn. zm./, d. zatrudnić 1 osobę, której powierzy koordynowanie i nadzorowanie realizacji usług objętych postępowaniem, e. kontrolować jakość świadczonych usług w miejscu zamieszkania podopiecznego. Do świadczenia usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, Wykonawca zobowiązany jest zatrudnić osoby niekarane, sprawne fizycznie i intelektualnie, zdolne do wykonywania prac fizycznych, posiadające umiejętność utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych. 7) Wykonawca zapewni świadczenie usług opiekuńczych przez osoby odpowiednio przeszkolone przez Wykonawcę w zakresie wykonywania usług objętych umową. 8) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za staranność w wyborze osób, przy pomocy których będzie świadczył usługi objęte niniejszym zamówieniem oraz prawidłowość wykonywanych przez nie czynności i obowiązków w powyższym zakresie. 9) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez Wykonawcę, w tym przez osoby, przy pomocy których Wykonawca realizuje zamówienie osobom korzystającym z usług w związku ze świadczeniem usług objętych umową. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę w trakcie wykonywania zamówienia. 10) Wykonawca niezwłocznie będzie informować MOPS w Olecku o konieczności zmiany zakresu i wymiaru świadczonych usług a także o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej podopiecznych , która będzie miała wpływ na dalszą realizację pomocy. 11) Wykonawca będzie prowadzić dla każdego podopiecznego miesięczną kartę usług. Wzór karty usług stanowi załącznik Nr 2 do Umowy. 12) Wykonanie usług potwierdzane jest podpisem podopiecznego lub osoby przez niego upoważnionej w karcie usług. 13) Wykonawca będzie przekazywać do wglądu karty usług za każdy miesiąc świadczonych usług do dnia 5-go każdego miesiąca następującego po miesiącu świadczonych usług oraz ich miesięczne rozliczenie. 14) Z uwagi na zmienną ilość godzin zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia liczby godzin. 15) Osoby realizujące usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi zobowiązane są do wykonywania w domu podopiecznego czynności: a/ pielęgnacyjnych b/ gospodarczych c/ opiekuńczych 16) Czynności pielęgnacyjne wynikające ze stanu zdrowia podopiecznego opiekunka/opiekun wykonuje zgodnie z wiedzą i umiejętnościami. Do czynności tych należy: a/ przesłanie łóżka b/ zmiana bielizny osobistej i pościelowej c/ mycie, kąpanie, czesanie, ubieranie podopiecznego d/ zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń e/ pomoc przy zaspokajaniu potrzeb fizjologicznych 17) Czynności gospodarcze i opiekuńcze: a/ zakupywanie artykułów spożywczych i innych niezbędnych do egzystencji podopiecznego ze środków podopiecznego b/ zapewnienie posiłków, w tym co najmniej raz dziennie gorącego posiłku c/ karmienie podopiecznego, o ile stan zdrowia tego wymaga d/ wychodzenie z podopiecznym na spacer e/ utrzymywanie w czystości otoczenia podopiecznego f/ dokonywanie bieżących porządków w używanej przez podopiecznego części mieszkania oraz utrzymywanie w czystości urządzeń sanitarnych g/ pranie bielizny osobistej oraz lekkiej odzieży podopiecznego h/ palenie w piecu, przynoszenie opału dla osób samotnych i/ utrzymywanie kontaktu z lekarzem i pielęgniarką środowiskową j/ wizyty z podopiecznym w placówkach służby zdrowia k/ podawanie leków według zaleceń lekarza l/ załatwianie spraw urzędowych, wnoszenie opłat ł/ pomoc w gospodarowaniu budżetem domowym..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.21.00 - Usługi opieki dziennej .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: wykonawca spełnia/nie spełnia poszczególne warunki i będzie oparta na informacjach zawartych w dokumentach złożonych przez wykonawcę.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: wykonawca spełnia/nie spełnia poszczególne warunki i będzie oparta na informacjach zawartych w dokumentach złożonych przez wykonawcę.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: wykonawca spełnia/nie spełnia poszczególne warunki i będzie oparta na informacjach zawartych w dokumentach złożonych przez wykonawcę.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: wykonawca spełnia/nie spełnia poszczególne warunki i będzie oparta na informacjach zawartych w dokumentach złożonych przez wykonawcę.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: wykonawca spełnia/nie spełnia poszczególne warunki i będzie oparta na informacjach zawartych w dokumentach złożonych przez wykonawcę.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oświadczenie, że wykonawca wykona zamówienie zgodnie ze wskazanymi wymogami zamawiającego określonymi w SIWZ związanymi z realizacją przedmiotu zamówienia wg wzoru Załącznika Nr 8. a) Zamawiający wymaga, aby wśród osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia zatrudnione były, co najmniej 3 osoby bezrobotne na podstawie skierowania powiatowego urzędu pracy zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tj.Dz. U. z 2015 r. poz. 149 z póżn. zm.) lub na podstawie właściwego dokumentu kierującego bezrobotnego do pracodawcy wystawionego przez organ zajmujący się realizacją zadań z zakresu rynku pracy określony w analogicznych przepisach państwa członkowskiego UE, w którym wykonawca ma miejsce zamieszkania albo siedzibę. b) Zatrudnienie na umowę o pracę przy realizacji zamówienia powinno trwać od początku do końca upływu terminu realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez bezrobotnego lub przez pracodawcę przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca będzie zobowiązany zatrudnić innego bezrobotnego. c) Wykonawca przed podpisaniem umowy przedstawia zamawiającemu zgłoszenia ofert pracy przedstawione powiatowemu urzędowi pracy, załącza odpis skierowania bezrobotnego przez powiatowy urząd pracy do pracodawcy oraz umowę o pracę.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umolecko.bip.doc.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej 19-400 Olecko, ul. Kolejowa 31.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.12.2015 godzina 09:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej 19-400 Olecko, ul. Kolejowa 31 pokój nr 10 Sekretariat I piętro.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.