eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaSukcesywna dostawa oleju napędowego [ON] oraz benzyny bezołowiowej [Pb95] w systemie bezgotówkowym dla pojazdów służbowych, agregatów prądotwórczych oraz sprzętu silnikowego pozostającego w dyspozycji Zamawiającego w maksymalnych ilościacholej napędowy [ON] do 81 000 l; benzyna bezołowiowa [Pb95] do 120 l

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-11-20

Warszawa: Sukcesywna dostawa oleju napędowego [ON] oraz benzyny bezołowiowej [Pb95] w systemie bezgotówkowym dla pojazdów służbowych, agregatów prądotwórczych oraz sprzętu silnikowego pozostającego w dyspozycji Zamawiającego w maksymalnych ilościach: olej napędowy [ON] do 81 000 l; benzyna bezołowiowa [Pb95] do 120 l
Numer ogłoszenia: 313904 - 2015; data zamieszczenia: 20.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojskowe Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa SP ZOZ , ul. Koszykowa 78, 00-671 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 261 845 557, faks 261 845 135.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wckik.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sukcesywna dostawa oleju napędowego [ON] oraz benzyny bezołowiowej [Pb95] w systemie bezgotówkowym dla pojazdów służbowych, agregatów prądotwórczych oraz sprzętu silnikowego pozostającego w dyspozycji Zamawiającego w maksymalnych ilościach: olej napędowy [ON] do 81 000 l; benzyna bezołowiowa [Pb95] do 120 l.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa oleju napędowego [ON] oraz benzyny bezołowiowej [Pb95] w systemie bezgotówkowym na podstawie kart paliwowych w maksymalnej sumarycznej ilości: 81 000 [ l ] olej napędowy [ON]; 120 [ l ] benzyna bezołowiowa [Pb95] dla pojazdów służbowych, agregatów prądotwórczych oraz sprzętu silnikowego pozostającego w dyspozycji Zamawiającego. 2. Dopuszcza się tankowanie do pojemników do tego przeznaczonych paliwa do agregatów prądotwórczych oraz sprzętu silnikowego. Dla każdego agregatu prądotwórczego oraz sprzętu silnikowego pozostającego w dyspozycji Zamawiającego należy wystawić kartę paliwową. 3. Dostarczany olej napędowy [ON] ma spełniać wymagania określone w polskiej normie PN-EN 590 Paliwa do pojazdów samochodowych. Oleje napędowe. Wymagania i metody badań oraz zapewniać komfort użytkowania bez względu na panujące warunki atmosferyczne. 4. Wymagane warunki realizacji dostaw oleju napędowego: Zakup oleju napędowego będzie dokonywany za pomocą systemu mikroprocesorowych kart elektronicznych lub kart magnetycznych (zwanych dalej kartami paliwowymi) wystawionych przez Wykonawcę. Zakup oleju napędowego odbywać się będzie na stacjach paliw w formie tankowania pojazdów oraz pojemników do tego przeznaczonych paliwa do agregatów prądotwórczych oraz sprzętu silnikowego. Stacje paliwowe powinny posiadać monitoring. Zamawiającemu będzie przysługiwało prawo do wglądu w zapis z monitoringu do 7 dni od chwili tankowania. W przypadku wątpliwości związanych z poprawnością realizacji transakcji i nie przedstawieniu zapisu z monitoringu Zamawiający ma prawo odmówić płatności za daną transakcję. Zamawiający będzie uprawniony do tankowania oleju napędowego na warunkach określonych w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia na wszystkich stacjach paliw znajdujących się w dyspozycji Wykonawcy, bądź współpracujących z nim. Każdy zakup oleju napędowego musi być ewidencjonowany przez stację paliw w rejestrach sprzedaży oraz potwierdzany dokumentem wydania paliwa zawierającym, co najmniej następujące informacje identyfikacyjne: a) data i dokładny czas przeprowadzenia transakcji, b) numer rejestracyjny pojazdu; c) numer identyfikacyjny karty paliwowej; d) ilość (z dokładnością do 0,001 litra); e) rodzaj i cena dodatkowych usług i/lub dostaw f) adres stacji paliwowej, na której przeprowadzono transakcję. Oferowana cena oraz rabat (opust) za litr paliwa powinna zawierać wszelkie koszty dodatkowe, związane np. z wydaniem kart paliwowych, dostępem do stacji paliw oraz dostępem do strony internetowej lub innego równoważnego systemu. Wykonawca udostępni stronę internetową lub inny równoważny system ułatwiający korzystanie z kart paliwowych, rozliczanie dostaw paliw oraz świadczenie dostaw przez Wykonawcę. 5. Wymagane warunki gwarancji Wykonawcy: Wykonawca ma obowiązek zagwarantować jakość oleju napędowego zgodną z obowiązującymi normami i przepisami. W przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego reklamacji, a w szczególności co do jakości oleju napędowego, Wykonawca jest zobowiązany, nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych zająć stanowisko w formie pisemnej. Brak stanowiska Wykonawcy w powyższym czasie traktowane będzie jako uznanie reklamacji jako uzasadnionej. 6. Wymagania co do kart paliwowych: Każdorazowy zakup oleju napędowego lub benzyny bezołowiowej odbywać się będzie na podstawie przedstawionej przez kierowcę karty paliwowej. W przypadku braku możliwości zatankowania paliwa na podstawie karty paliwowej z przyczyn technicznych leżących po stronie Wykonawcy, dopuszcza się dokonywanie bezgotówkowego zakupu paliwa na podstawie faktury VAT z co najmniej 14 dniowym terminem płatności, wystawionej przez Wykonawcę na Zamawiającego, z treści której będzie wynikał numer rejestracyjny samochodu Zamawiającego, który był tankowany. Karty paliwowe wydawane będą Zamawiającemu bezpłatnie. Ilość i rodzaj kart paliwowych (imienne, na okaziciela itp.) określi Zamawiający. Karty paliwowe Wykonawca przekaże Zamawiającemu bezpośrednio po zawarciu umowy w terminie ustalonym z Wykonawcą. Wykonawca bezpłatnie wyda Zamawiającemu dodatkowe karty paliwowe w przypadku wynajmu przez Zamawiającego nowych samochodów, wymiany jednostek taboru Zamawiającego oraz w przypadku konieczności zwiększenia przez Zamawiającego ilości posiadanych kart paliwowych uprawniających do tankowania pojazdów samochodowych. Wydane karty paliwowe muszą być ważne na terenie całego kraju, na stacjach paliwowych Wykonawcy i/lub stacjach paliwowych współpracujących z Wykonawcą oraz otrzymają termin ważności na cały okres, w których ma być realizowana dostawa paliw płynnych. Karty paliwowe muszą być zabezpieczone kodem PIN. W przypadku utraty, kradzieży lub zniszczenia karty paliwowej, Zamawiający zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia telefonicznie Wykonawcy o powyższych zdarzeniach, w celu zastrzeżenia utraconej karty paliwowej oraz dodatkowo dokonać potwierdzenia zgłoszenia telefonicznego za pomocą udostępnionego przez Wykonawcę faksu lub pod numer udostępnionego przez Wykonawcę telefonu lub na adres poczty elektronicznej Wykonawcy. Zamawiający może powiadomić Wykonawcę o utracie, kradzieży lub zniszczeniu karty paliwowej poprzez udostępniony Zamawiającemu system informatyczny, w którym można zgłosić utratę, kradzież lub zniszczenie karty paliwowej. Zgłoszenia dotyczące utraty, kradzieży lub zniszczenia karty paliwowej przyjmowane są całodobowo we wszystkie dni tygodnia. Po każdym zgłoszeniu utraty lub zniszczenia karty paliwowej należy podać numer utraconej karty. Wykonawca potwierdza niezwłocznie, nie później jednak niż następnego dnia roboczego po dniu otrzymania zgłoszenia, przyjęcie zgłoszenia pod numer faksu, z którego dokonano potwierdzenia zgłoszenia lub poprzez przesłanie e-mail lub poprzez informację zawartą w udostępnionym Zamawiającemu systemie informatycznym Wykonawcy. Wykonawca prowadzi rejestr zgłoszeń zablokowanych kart paliwowych, zawierający dane o numerze karty zgłoszonej jako utracona lub zniszczona, osobie zgłaszającej okoliczności wraz ze wskazaniem daty i godziny przyjęcia zgłoszenia. Niezwłocznie, przy czym w terminie nie dłuższym niż 24 godziny od momentu zgłoszenia utraty, kradzieży lub zniszczenia karty paliwowej Wykonawca zobowiązuje się do zablokowania karty, powodującego niemożność dokonywania za jej pośrednictwem jakichkolwiek transakcji. Transakcje dokonane po tym terminie obciążają Wykonawcę. W przypadku utraty, kradzieży lub zniszczenia karty paliwowej Wykonawca wyda Zamawiającemu na jego pisemny lub wysłany emailem wniosek, zamienną kartę paliwową. Zamienna karta paliwowa oraz numer PIN podporządkowany do tej karty dostarczony jest Zamawiającemu niezwłocznie przy czym w terminie nie dłuższym niż 14 dni licząc od dnia złożenia wniosku o wydanie zamiennej karty paliwowej do Wykonawcy. Jeżeli utracona lub skradziona karta paliwowa została odzyskana, Zamawiający ma obowiązek zgłosić ten fakt niezwłocznie Wykonawcy oraz przesłać odzyskaną kartę. Na karcie paliwowej lub w systemie sprzedażowym Wykonawcy muszą być zakodowane co najmniej następujące dane: a) nazwa użytkownika b) numer rejestracyjny pojazdu c) rodzaj paliwa d) rodzaj usług lub dostaw, które na jej podstawie mogą zostać nabyte. Karta paliwowa powinna mieć również możliwość nabycia na jej podstawie następujących dostaw i usług: a) oleje silnikowe, b) płyny eksploatacyjne (np.: płyn do spryskiwaczy), c) usługi samochodowe (np.: mycie samochodów), d) AdBlue, e) drobne akcesoria samochodowe(np.: żarówki, kosmetyki samochodowe), f) opcjonalnie opłaty autostradowe/drogowe lub inne opłaty o podobnym charakterze. 7. Wymagane zasady rozliczeń za zrealizowane dostawy: Rozliczenie zakupionego paliwa następować będzie w okresach ustalonych przez Zamawiającego lecz nie rzadziej niż raz na miesiąc na podstawie faktur VAT wystawionych przez Wykonawcę, przy czym za datę sprzedaży uznaje się ostatni dzień okresu rozliczeniowego. Faktury VAT powinny być wystawione przez Wykonawcę w oparciu o zbiorcze zestawienie wszystkich transakcji, które miały miejsce w danym okresie rozliczeniowym. Faktura wystawiona przez Wykonawcę obejmować będzie wyłącznie tankowania faktycznie zrealizowane na podstawie karty paliwowej oraz nabyte dodatkowe usługi i/lub dostawy. Do każdej faktury VAT Wykonawca ma obowiązek dostarczyć zbiorcze zestawienie wykonanych transakcji w danym okresie rozliczeniowym. Zbiorcze zestawienie powinno wskazywać co najmniej następujące informacje: a) data i miejsce zakupu, numer identyfikacyjny karty paliwowej, numer rejestracyjny pojazdu, stan licznika, ilość i rodzaj wydanego paliwa, cenę jednostkową i wartość paliwa po uwzględnieniu oferowanego rabatu, ilość i cenę nabytych dodatkowych dostaw i/lub usług. 8. Opis sposobu obliczania ceny: Przy kalkulacji ceny oferty powinny zostać uwzględnione wszystkie koszty, które poniesie Wykonawca w związku z realizacją zamówienia. Wykonawcy cenę oferty powinni obliczyć w oparciu o średnią cenę oleju napędowego z najbliższej stacji paliw od siedziby Zamawiającego z okresu ostatniego miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym przypada termin składania ofert. Cena oferty ustalana jest wyłącznie na potrzeby porównania i oceny złożonych ofert. Zakup paliwa odbywał się będzie w oparciu o cenę z dnia zakupu na danej stacji pomniejszoną o zaoferowany rabat. W celu weryfikacji prawidłowości obliczenia cen, Wykonawcy w ofertach powinni podać adres stacji paliw na podstawie której dokonywali obliczeń średniej ceny. Wykonawca składając ofertę ma obowiązek zaproponować wysokość rabatu (opustu) od ceny dziennej sprzedaży brutto za 1 l oleju napędowego. Rabat musi być wyrażony procentowo. Rabat (opust) zaproponowany w ofercie będzie obowiązywał przez cały okres trwania umowy. Całość rozliczeń między Zamawiającym a Wykonawcą będzie prowadzona w złotych polskich. Podana cena powinna obejmować pełen przedmiot i zakres dostaw objętych przedmiotem zamówienia. Podana cena ma charakter ryczałtowy i obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia. W zaoferowanej cenie oraz rabacie (opuście) muszą być zawarte wszelkie podatki, cła i inne zobowiązania podatkowe wynikające ze stosownych ustaw. Oferowana cena oraz rabat (opust) zawierać winna wszelkie koszty dodatkowe, związane np. z wydaniem kart paliwowych, czy dostępem do stacji paliw. Wykonawca w cenie oferty jest zobowiązany zawrzeć wszelkie opusty i rabaty jakich zamierza udzielić Zamawiającemu. Cena oferty powinna być obliczona zgodnie z metodyką opisaną we wniosku o wszczęcie postępowania w trybie przetargu nieograniczonego..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.13.40.00 - Oleje napędowe 09.13.21.00 - Benzyna bezołowiowa .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 14.01.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga aby Wykonawca dysponował stacjami paliwowymi lub współpracował ze stacjami paliwowymi umożliwiającymi zakup paliwa za pomocą wydanych przez siebie kart paliwowych w których Zamawiający będzie mógł tankować paliwo przez 7 dni w tygodniu zlokalizowanych możliwie najbliżej lokalizacji Zamawiającego oraz odpowiednio gęstą siecią pokrywającą teren całego kraju umożliwiająca zakup paliw w czasie wyjazdów służbowych pracowników Zamawiającego. Ponadto Wykonawca musi dysponować minimum 4 stacjami na terenie każdego województwa i minimum 1 w każdym mieście wojewódzkim czynną całą dobę. W miastach, gdzie Zamawiający posiada Stacje Terenowe tj. Bydgoszcz, Ełk, Gdańsk, Lublin, Kraków, Szczecin, Warszawa, Wrocław Wykonawca powinien posiadać 2 stacje, w tym jedną czynną całą dobę. Wszystkie stacje muszą realizować karty flotowe. Ocenę spełniania warunków udziału w postępowaniu zamawiający przeprowadzi na podstawie oświadczenia i dokumentów, o których mowa w specyfikacji metodą spełnia/nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu do oferty należy załączyć: Oświadczenie Wykonawcy zawierające informację czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego. (art. 91 ust. 3a ustawy).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 50
  • 2 - Rabat (opust) od ceny dziennej sprzedaży brutto za 1 l paliwa - 50

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wckik.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojskowe Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ul. Koszykowa 78 00-671 Warszawa 1.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.12.2015 godzina 09:00, miejsce: Wojskowe Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ul. Koszykowa 78 00-671 Warszawa 1 Kancelaria ogólna.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.