Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-02-17
Leżajsk: Przebudowa dojazdu pożarowego nr 36
Numer ogłoszenia: 31489 - 2014; data zamieszczenia: 17.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Leżajsk , ul. Tomasza Michałka 48, 37-300 Leżajsk, woj. podkarpackie, tel. 017 2428894, faks 017 2426145.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.lezajsk.krosno.lasy.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa dojazdu pożarowego nr 36.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są drogowe roboty budowlane prowadzone na terenie dojazdu pożarowego nr 36, w Leśnictwie Czarna, obręb Pogwizdów Nadleśnictwa Leżajsk. Droga składa się z czterech n/w odcinków: 1) Przebudowa dojazdu pożarowego nr 36 - odcinek AB (droga leśna nr inw. 242/764), Lokalizacja m. Pogwizdów, nr ewid. działek 2277, 2278, 2282, 2283, 2288, obręb ewidencyjny Pogwizdów, jednostka ewidencyjna Czarna, dane charakteryzujące obiekt:długość 620,00 m, szerokość pasa jezdnego 3,50 m, szerokość poboczy 2 x 0,75 m, mijanki: długość 23 m, szerokość 2,5 m, zakres robót: wykonanie placu do zawracania o nawierzchni z kruszywa łamanego, wykonanie składu drewna o długości 30 m, wykonanie mijanek o nawierzchni z kruszywa łamanego (2 sztuki), profilowanie i zagęszczenie podłoża, wykonanie nawierzchni z kruszywa łamanego, wykonanie przepustów, wykonanie rowów obustronnych z wyprofilowaniem dna i skarp, uzupełnienie i plantowanie poboczy. Szczegółowy zakres robót wykazano w przedmiarze robót, stanowiącym załącznik nr 2a do SIWZ. 2) Przebudowa dojazdu pożarowego nr 36 - odcinek BC (droga leśna nr inw. 242/583). Lokalizacja m. Pogwizdów nr ewid. działek 2283, 2288, 2284, 2285 obręb ewidencyjny Pogwizdów jednostka ewidencyjna Czarna. Dane charakteryzujące obiekt: długość 762,00 m, szerokość pasa jezdnego 3,50 m, szerokość poboczy 2 x 0,75 m, mijanki: długość 23 m, szerokość 2,5 m, zakres robót: profilowanie i zagęszczenie podłoża, wykonanie nawierzchni z kruszywa łamanego, wykonanie mijanek o nawierzchni z kruszywa łamanego (2 sztuki), wykonanie przepustów, wykonanie rowów obustronnych z wyprofilowaniem dna i skarp, uzupełnienie i plantowanie poboczy. Szczegółowy zakres robót wykazano w przedmiarze robót, stanowiącym załącznik nr 2b do SIWZ. 3) Przebudowa dojazdu pożarowego nr 36 - odcinek CD (operacja na gruntach Gminy Czarna). Lokalizacja m. Pogwizdów nr ewid. działek 796/2, obręb ewidencyjny Pogwizdów, jednostka ewidencyjna Czarna, dane charakteryzujące obiekt: długość 1315,00 m, szerokość pasa jezdnego 3,50 m, szerokość poboczy 2 x 0,75 m, mijanki: długość 23 m, szerokość 2,5 m. Zakres robót: profilowanie i zagęszczenie podłoża, wykonanie nawierzchni z kruszywa łamanego, wykonanie przepustów, wykonanie rowów obustronnych z wyprofilowaniem dna i skarp, uzupełnienie i plantowanie poboczy, wykonanie mijanek o nawierzchni z kruszywa łamanego (3 sztuki). Szczegółowy zakres robót wykazano w przedmiarze robót, stanowiącym załącznik nr 2c do SIWZ. 4) Przebudowa dojazdu pożarowego nr 36 - odcinek DF (DE długości 507 m - nawierzchnia asfaltowa; EF dł. 1162 m - nawierzchnia z kruszywa łamanego). Lokalizacja m. Pogwizdów nr ewid. działek 2290, 2291,2292, 2293, 2294, 2295, 2296, 2297, obręb ewidencyjny Pogwizdów, jednostka ewidencyjna Czarna, dane charakteryzujące obiekt: długość 1669,00 m, szerokość pasa jezdnego z kruszywa 3,50 m, szerokość pasa jezdnego z MMA istniejąca (4,0-4,5 m), szerokość poboczy 2 x 0,75 m, mijanki: długość 23 m, szerokość 2,5 m. Zakres robót: profilowanie i zagęszczenie podłoża, wykonanie nawierzchni z kruszywa łamanego lub bitumicznej, wykonanie mijanek o nawierzchni z kruszywa łamanego (4 sztuki), wykonanie placu do zawracania o nawierzchni z kruszywa łamanego, wykonanie przepustów, wykonanie rowów obustronnych z wyprofilowaniem dna i skarp, uzupełnienie i plantowanie poboczy. Szczegółowy zakres robót wykazano w przedmiarze robót, stanowiącym załącznik nr 2d do SIWZ..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt. 6 Ustawy, do wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego (tj. objętego niniejszym postępowaniem).
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.26 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 12.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości : 75 000,00 zł (siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych), które wnosi się przed upływem terminu składania ofert (art. 45 ust. 2,3 i 4 Ustawy). 12.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 z późn. zm.), art. 45 ust.6 Ustawy. 12.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w: BS Leżajsk nr 35 9187 0001 2001 0000 2352 0001, z dopiskiem na blankiecie przelewu jakiego postępowania dotyczy. (art. 45 ust.7 Ustawy). 12.4 Wadium wnoszone w formach, o których mowa w pkt. 12.2 ppkt. 2-5 SIWZ, należy złożyć w formie oryginału w kasie Zamawiającego do dnia 06.03.2014 r., do godz. 11.00. 12.5 Gwarancja (poręczenie) musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta (poręczyciela). Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji (poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy. 12.6. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli do dnia 06.03.2014 r., do godz. 11.00 znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 12.7. Wykonawca, który nie wniesie wadium w terminie składania ofert w jednej z form, o których mowa w pkt. 12.2., zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą (art. 24 ust. 2 pkt. 2, art. 24 ust. 4 Ustawy). 12.8. Na podstawie art. 46 Ustawy, Zamawiający zwróci wadium: 1) wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy, 2) wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) niezwłocznie, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12.9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami (art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy), jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, 4) Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nielezących po jego stronie. 12.10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą /spełnia - nie spełnia/, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt. 9 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunek wykonawca spełnił. Nie spełnienie warunku udziału w postępowaniu skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania, a ofertę Zamawiający uzna za odrzuconą, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 Ustawy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej dwie roboty budowlane o wartości: 1) nie niższej niż 1 500 000,00 zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych) każda o podobnym do przedmiotu zamówienia charakterze, tj. roboty drogowe. Ocena spełnienia warunku dokonana będzie na podstawie złożonego oświadczenia zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że będzie dysponował potencjałem technicznym złożonym co najmniej z: 1) jednej koparko - ładowarki o pojemności łyżki co najmniej 0,15 m3, 2) dwóch koparek o pojemności łyżki co najmniej 0,15 m3, 3) jednej równiarki samojezdnej, 4) dwóch walców samojezdnych, 5) trzech samochodów samowyładowczych o ładowności każdy co najmniej 10 t, 6) rozkładarka do kruszyw, 7) rozścielacz mas bitumicznych, gwarantującymi wykonanie powierzonego zamówienia w okresie realizacji przedmiotu umowy. Ocena spełnienia warunku dokonana będzie na podstawie złożonego oświadczenia zgodnie z formułą spełnia /nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że będzie dysponował co najmniej: jednym kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności odpowiadającej przedmiotowi zamówienia, oraz osobami posiadającymi uprawnienia do obsługi sprzętu niezbędnego do realizacji zamówienia, o którym wyżej mowa, każda z osób, którą dysponował będzie wykonawca musi posiadać uprawnienia do obsługi co najmniej jednego z w/w urządzeń gwarantującymi wykonanie powierzonego zamówienia w okresie realizacji przedmiotu umowy. Ocena spełnienia warunku dokonana będzie na podstawie złożonego oświadczenia zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: 1) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową, w wysokości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł. (dwa miliony złotych) oraz, jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia - na kwotę co najmniej 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Na podstawie art. 144 ust. 1 Ustawy Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w umowie w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, jeśli wystąpi co najmniej jedna z niżej wymienionych okoliczności:1)wystąpi korzystna dla Zamawiającego możliwość zmiany przedmiotu zamówienia i terminu realizacji zamówienia spowodowana uzyskaniem dodatkowych środków finansowych na realizację przedmiotu zamówienia, 2)wystąpi zmiana Wykonawcy w przypadku sukcesji generalnej następującej w wyniku dozwolonego przekształcenia podmiotu, bądź dziedziczenia oraz w przypadkach szczególnej sukcesji z mocy prawa (np. łączenie, dzielenie, przekształcenie spółek), 3)w wyniku zmiany stawki podatku VAT, należny podatek VAT naliczany zostanie do ceny netto w fakturze wg stawki obowiązującej w momencie powstania obowiązku podatkowego, co nie dotyczy przypadków objęcia wykonawcy, który w dniu podpisania umowy nie był płatnikiem VAT, obowiązkiem podatkowym w zakresie tego podatku, 4)w razie zaistnienia zdarzeń niezależnych od stron, po dacie zawarcia umowy, o charakterze działania siły wyższej (np. niesprzyjające warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia), które uniemożliwiałyby terminowe wykonanie zobowiązań - strony zobowiązują się do wspólnego określenia nowego terminu realizacji przedmiotu zamówienia, 5)w związku z zaistnieniem okoliczności, których Zamawiający i Wykonawca nie przewidzieli w chwili zawarcia umowy. Wskazane okoliczności nie mogą być wywołane przez Zamawiającego, jak i Wykonawcę, ani przez nich zawinione i muszą wywoływać ten skutek, iż, umowa nie będzie mogła być wykonana wedle pierwotnej treści, w szczególności z uwagi na rażącą stratę grożącą jednemu z nich lub niemożność osiągnięcia celu umowy. 6)w przypadku wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia okoliczności uniemożliwiających wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z przyjętą technologią, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany technologii wykonania robót w celu osiągnięcia zakładanych parametrów przedmiotu zamówienia, przy czym zmiana ta nie będzie powodować zmiany wartości zamówienia podanej przez wykonawcę w złożonej ofercie, 7)wystąpi możliwość zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy, w szczególności przyspieszających realizacje, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie przedmiotu umowy bądź zwiększających użyteczność przedmiotu umowy, 8)poza przypadkami określonymi powyżej termin wykonania umowy ,może ulec zmianie w przypadku zaistnienia różnic pomiędzy stronami umowy w ocenie przyjętych rozwiązań technicznych, technologicznych, gdy wymagane będzie zasięgnięcie opinii nadzoru autorskiego, czy specjalistów innych branż, 9) ograniczenie przedmiotu umowy w stosunku do zakresu określonego w SIWZ nie stanowi niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, a w związku z tym nie jest podstawa do podnoszenia jakichkolwiek roszczeń wobec Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lezajsk.krosno.lasy.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Leżajsk, ul. Tomasza Michałka 48, 37-300 Leżajsk..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.03.2014 godzina 11:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w siedzibie Zamawiającego, pok. nr 1 (sekretariat) do dnia 06.03.2014 r., do godz. 11.00..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia finansowany będzie ze środków Unii Europejskiej w ramach działania /Odtwarzanie potencjału produkcji leśnej zniszczonego przez katastrofy oraz wprowadzanie instrumentów zapobiegawczych/ Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.