eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ZawiercieDostawa produktów spożywczych do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zawierciu wydzielonych na pakiety.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-12-12

Zawiercie: Dostawa produktów spożywczych do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zawierciu wydzielonych na pakiety.
Numer ogłoszenia: 326835 - 2011; data zamieszczenia: 12.12.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Piłsudskiego 47, 42-400 Zawiercie, woj. śląskie, tel. 032 6722134, faks 032 6727701.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa produktów spożywczych do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zawierciu wydzielonych na pakiety..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia stanowi sukcesywną dostawę produktów żywnościowych, na koszt i ryzyko Wykonawcy, do magazynów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zawierciu wydzielonych na poszczególne pakiety:Pakiet Nr I - Produkty spożywcze - różne. Kod CPV: 15898000-9, 15891500-5, 15872400-5, 15872200-3, 15871273-8, 15871250-1, 15871230-5, 15871110-8, 15870000-7, 15863200-7, 15861200-3, 15861100-2, 15851100-9, 15842300-5, 15842220-0, 15842000-2, 15841000-5, 15833000-5, 15833100-7, 15831200-4, 15821200-1,15614100-6, 15613311-1, 15612100-2,15612000-1, 15610000-7, 15411210-7, 03142500-3, 03142100-9. Pakiet Nr II - Produkty konserwowane -Kod CPV: 15321300-7, 15331400-1, 15331427-6, 15331500-2, 15332240-8, 15332293-4, 15332294-1, 15332296-5, 15332410-1, 15831500-7. Pakiet Nr III - Ryby i przetwory rybne -Kod CPV: 15200000-0, 15221000-3, 15233000-0, 15234000-7, 15235000-4. Pakiet Nr IV - Produkty mleczarskie - Kod CPV: 15431100-9, 15510000-6, 15511100-4, 15530000-2, 15540000-5, 15542100-0, 15542200-1, 15544000-3, 15551320-4, 15551500-0. Pakiet Nr V - Pieczywo - Kod CPV: 15811400-0, 15811100-7, 15811200-8. Pakiet Nr VI - Wyroby ciastkarskie -Kod CPV: 15812000-3. Pakiet Nr VII - Mięso i jego przetwory - Kod CPV: 15111100-0, 15100000-9,15131130-5, 15112130-6, 15131490-6, 15131400-9, 15112100-7, 15131600-1, 15131135-0, 15113000-3, 15131134-3, 15131130-5, 15131700-2,15114000-0, 15412100-0, 15112300-9. Wykonawcy zobowiązani będą dostarczać w/wym. asortyment do placówki zamawiającego na niżej podany adres: Dzienny Dom Pomocy Społecznej ul. Piłsudskiego 47 w Zawierciu.Przewidywana wielkość oraz asortyment zamówienia został określony dla każdego pakietu osobno w Załączniku Nr 1/I-VII do siwz. Dostawy będą realizowane sukcesywnie w ilościach, terminie i według wskazań określonych przez zamawiającego, po uprzednim telefonicznym (bądź faksem) zgłoszeniu z jednodniowym wyprzedzeniem w godz. 7.00 - 15.00. Dla pieczywa dostawy do magazynu winny być przeprowadzone zgodnie ze zgłoszonym zapotrzebowaniem, 5 razy w tygodniu w godzinach: 700 - 730. Zamawiający zastrzega, iż sporadycznie może zażądać dodatkowej dostawy pieczywa w tym samym dniu, w razie zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności. Wykonawca realizuje dostawy towarów własnym transportem i na własne ryzyko. Ustala się, iż każdorazowo przed wydaniem przedmiotu umowy ilość dostarczonego towaru oraz jego zgodność z zamówieniem, sprawdzona zostanie przez pracownika Zamawiającego i Wykonawcy. Dostarczone towary muszą być odpowiednio oznakowane: - pakiet Nr I: produkty spożywcze różne opatrzone etykietą: waga, termin przydatności do spożycia (wynoszący minimum 30 dni od dnia dostawy); - pakiet Nr II: produkty konserwowane: opatrzone etykietą: waga, termin przydatności do spożycia; - pakiet Nr III: ryby i przetwory rybne- opatrzone etykietą: waga, termin przydatności do spożycia; -pakiet Nr IV: produkty mleczarskie opatrzone etykietą: waga, termin przydatności do spożycia (nabiał - minimum 14 dni od dnia dostawy, mleko i tłuszcze - termin przydatności do spożycia wynosi minimum 30 dni od dnia dostawy); - pakiet Nr V: pieczywo (opatrzone etykietą) i odpowiadające zasadom dobrej praktyki żywności i żywienia tj: pieczywo chrupiące, niezbite, nie kruszące się, świeże, nie spalone. Świeżość pieczywa nie może wzbudzać żadnych wątpliwości, produkty nadmiernie twarde w stosunku do ogólnie przyjętych standardów, nadmiernie kruszące się oraz produkty nie przejawiające ogólnie przyjętych dla danej grupy produktów walorów smakowych - zostaną przez zamawiającego uznane za produkty nienależytej jakości; - pakiet Nr VI: wyroby ciastkarskie: produkty pakowane opatrzone etykietą: waga, termin przydatności do spożycia; - pakiet Nr VII: mięso i jego przetwory: dostarczone towary muszą być odpowiednio oznakowane (opatrzone etykietą: waga, termin przydatności do spożycia) i odpowiadać zasadom dobrej praktyki żywności i żywienia (wg obowiązujących norm dla klasy pierwszej). Oferowane produkty drobiowe nie mogą posiadać domieszek wieprzowych (tłuszczu, mięsa, żelatyny).Wielkości zamówienia podane w Zał. Nr 1 do SIWZ - w formularzu asortymentowo-cenowym (pakiety Nr I -VII) są wielkościami orientacyjnymi, które będą korygowane w zależności od zapotrzebowania z zastrzeżeniem, iż dokonane zmiany nie spowodują zwiększenia wartości brutto zamówienia. Podana ilość towaru może być w trakcie wykonywania umowy zmniejszona lub zmieniona. W takiej sytuacji wykonawca nie ma roszczenia o zakup przez zamawiającego towaru, którego ilość zamawiający ograniczył lub zmienił. Zakup towaru przez zamawiającego w ilości mniejszej o 30% od zaplanowanej (dla każdego pakietu) nie stanowi nie wykonania lub nienależytego wykonania umowy oraz podstawy do roszczenia Wykonawcy o zakup towaru, którego Zamawiający ograniczył. Wykonawca otrzyma jedynie zapłatę należną mu z tytułu faktycznie dostarczonego towaru. Dostawa nastąpi na koszt i ryzyko Wykonawcy. Środek transportu musi być przystosowany do przewożenia tego typu towaru zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi. Towary dostarczane będą w opakowaniach wykonawcy, za które nie będzie pobierał opłat, a zamawiający zobowiązany będzie do ich zwrotu. Tam, gdzie w opisie przedmiotu zamówienia (załącznik Nr 1/I-VII do siwz) zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent) produktów spożywczych, Zamawiający dopuszcza oferowanie produktów równoważnych. Gramatura oferowanego produktu równoważnego nie może być niższa niż gramatura produktu wskazanego w załączniku Nr 1/I-VII do siwz. Zaoferowane produkty równoważne muszą posiadać te same walory organoleptyczne (smak, zapach, barwa, estetyka, konsystencja) oraz zawierać w swoim składzie te same surowce użyte do produkcji, co produkt określony przez zamawiającego. Wymagany termin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do 31.12.2012 r..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.89.80.00-9, 15.89.15.00-5, 15.87.24.00-5, 15.87.22.00-3, 15.87.12.73-8, 15.32.13.00-7, 15.33.14.00-1, 15.33.14.27-6, 15.20.00.00-0, 15.22.10.00-3, 15.23.30.00-0, 15.43.11.00-9, 15.51.00.00-6, 15.51.11.00-4, 15.81.14.00-0, 15.81.11.00-7, 15.81.12.00-8, 15.11.11.00-0, 15.10.00.00-9, 15.13.11.30-5, 15.11.21.30-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonanwca składa oświadczenie o spełnianiu warunków w postępowaniu wg wzoru stanowiacego załacznik nr 2 do siwz. Ocena spełniania przedstawionych warunków zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonanwca składa oświadczenie o spełnianiu warunków w postępowaniu wg wzoru stanowiacego załacznik nr 2 do siwz. Ocena spełniania przedstawionych warunków zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonanwca składa oświadczenie o spełnianiu warunków w postępowaniu wg wzoru stanowiacego załacznik nr 2 do siwz. Ocena spełniania przedstawionych warunków zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonanwca składa oświadczenie o spełnianiu warunków w postępowaniu wg wzoru stanowiacego załacznik nr 2 do siwz. Ocena spełniania przedstawionych warunków zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonanwca składa oświadczenie o spełnianiu warunków w postępowaniu wg wzoru stanowiacego załacznik nr 2 do siwz. Ocena spełniania przedstawionych warunków zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1)Druk Formularz oferty, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji; 2)Formularz asortymentowo-cenowy wypełniony odpowiednio w zależności, na który z pakietów Wykonawca składa ofertę - załącznik nr 1/I-VII do SIWZ; 3)Wykaz części zamówienia, które wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, złożony na druku stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ (Wykonawca, który nie przewiduje udziału podwykonawców w realizacji zamówienia - nie składa tego dokumentu).

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień umowy w przypadku, gdy: 1)nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w tym zmiana stawki podatku VAT;2)przekształcenia podmiotowego Wykonawcy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mopszawiercie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu ul. Piłsudskiego 47.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.12.2011 godzina 09:00, miejsce: Miejski Osrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu 42-400, ul. Piłsudskiego 47 - pokój nr 6 - sekretariat I piętro..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Pakiet Nr I - Produkty spożywcze - różne..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostarczone towary muszą być odpowiednio oznakowane: -pakiet Nr I: produkty spożywcze różne opatrzone etykietą: waga, termin przydatności do spożycia (wynoszący minimum 30 dni od dnia dostawy); opis przedmiotu szczegółowo określony w załaczniku nr 1 do siwz..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.89.80.00-9, 18.89.15.00-5, 15.87.24.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Pakiet Nr II: produkty konserwowane..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostarczone towary muszą być odpowiednio oznakowane: -opatrzone etykietą: waga, termin przydatności do spożycia; opis przedmiotu szczególowo okreslony w załaczniku nr 1 do siwz..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.32.13.00-7, 15.33.14.00-1, 15.33.14.27-6, 15.33.15.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Pakiet Nr III: ryby i przetwory rybne..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostarczone towary muszą być odpowiednio oznakowane: ryby i przetwory rybne- opatrzone etykietą: waga, termin przydatności do spożycia; opis przedmiotu szczegółowo określony w załaczniku nr 1 do siwz..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.20.00.00-0, 15.22.10.00-3, 15.23.30.00-0, 15.23.40.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Pakiet Nr IV: produkty mleczarskie..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Produkty mleczarskie opatrzone etykietą: waga, termin przydatności do spożycia (nabiał - minimum 14 dni od dnia dostawy, mleko i tłuszcze - termin przydatności do spożycia wynosi minimum 30 dni od dnia dostawy); opis przedmiotu szczegółowo określony w załaczniku nr 1 do siwz..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.43.11.00-9, 15.51.00.00-6, 15.51.11.00-4, 15.53.00.00-2, 15.54.00.00-5, 15.54.21.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Pakiet Nr V: pieczywo..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostarczone towary muszą być odpowiednio oznakowane pieczywo (opatrzone etykietą) i odpowiadające zasadom dobrej praktyki żywności i żywienia tj: pieczywo chrupiące, niezbite, nie kruszące się, świeże, nie spalone. Świeżość pieczywa nie może wzbudzać żadnych wątpliwości, produkty nadmiernie twarde w stosunku do ogólnie przyjętych standardów, nadmiernie kruszące się oraz produkty nie przejawiające ogólnie przyjętych dla danej grupy produktów walorów smakowych - zostaną przez zamawiającego uznane za produkty nienależytej jakości; opis przedmiotu szczegółowo określony w załaczniku nr 1 do siwz..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.81.14.00-0, 15.81.11.00-7, 15.81.12.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Pakiet Nr VI: wyroby ciastkarskie..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostarczone towary muszą być odpowiednio oznakowane - wyroby ciastkarskie: produkty pakowane opatrzone etykietą: waga, termin przydatności do spożycia; opis przedmiotu szczegółowo określony w załaczniku nr 1 do siwz..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.81.20.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Pakiet Nr VII: mięso i jego przetwory..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostarczone towary muszą być odpowiednio oznakowane:mięso i jego przetwory: (opatrzone etykietą: waga, termin przydatności do spożycia) i odpowiadać zasadom dobrej praktyki żywności i żywienia (wg obowiązujących norm dla klasy pierwszej). Oferowane produkty drobiowe nie mogą posiadać domieszek wieprzowych (tłuszczu, mięsa, żelatyny); opis przedmiotu szczegółowo określony w załaczniku nr 1 do siwz..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.11.11.00-0, 15.10.00.00-9, 15.13.11.30-5, 15.11.21.30-6, 15.13.14.90-6, 15.13.14.00-9, 15.11.21.00-7, 15.13.16.00-1, 15.13.11.35-0, 15.11.30.00-3, 15.13.11.34-3, 15.13.11.30-5, 15.13.17.00-2, 15.11.40.00-0, 15.41.21.00-0, 15.11.23.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.