Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-10-13
Gdańsk: Obiekt nr 1 - Usuwanie skutków powodzi na prawym wale przeciwpowodziowym rzeki Wisły - pow. Kwidzyn i Sztum
Obiekt nr 2 - Usuwanie skutków powodzi na prawym wale przeciwpowodziowym rzeki Wisły - pow. Nowy Dwór i Malbork
Obiekt nr 3 - Usuwanie skutków powodzi na lewym wale przeciwpowodziowym rzeki Wisły - pow. Gdańsk Grodzki i Gdańsk Ziemski
Obiekt nr 4 - Usuwanie skutków powodzi na lewym wale przeciwpowodziowym rzeki Wisły - pow. Tczew
Numer ogłoszenia: 330248 - 2010; data zamieszczenia: 13.10.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych Województwa Pomorskiego w Gdańsku - Sekcja Zamówień Publicznych , ul. Sucha 12, 80-531 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3432254 do 56 w. 239, faks 058 3432617.
- Adres strony internetowej zamawiającego: bip.zmiuw.gda.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obiekt nr 1 - Usuwanie skutków powodzi na prawym wale przeciwpowodziowym rzeki Wisły - pow. Kwidzyn i Sztum Obiekt nr 2 - Usuwanie skutków powodzi na prawym wale przeciwpowodziowym rzeki Wisły - pow. Nowy Dwór i Malbork Obiekt nr 3 - Usuwanie skutków powodzi na lewym wale przeciwpowodziowym rzeki Wisły - pow. Gdańsk Grodzki i Gdańsk Ziemski Obiekt nr 4 - Usuwanie skutków powodzi na lewym wale przeciwpowodziowym rzeki Wisły - pow. Tczew.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na obiektach, z których każdy stanowi oddzielne zamówienie publiczne, na terenie powiatów: kwidzyńskiego, sztumskiego, nowodworskiego, malborskiego, gdańskiego grodzkiego, gdańskiego ziemskiego, tczewskiego; Charakterystykę obiektów, lokalizację, sposób wykonania robót budowlanych oraz przedmiary robót, określają uproszczone dokumentacje projektowe stanowiące TOM III SIWZ; Wykaz obiektów, z których każdy stanowi oddzielne zamówienie publiczne oraz terminy wykonania robót na poszczególnych obiektach określono w druku (wykaz obiektów), stanowiącym integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia; Zamawiający zgodnie z art. 83 ust 3 ustawy PZP określa maksymalną liczbę części zamówienia, na które oferty częściowe może złożyć jeden wykonawca na maksymalnie jedną..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego na wykonanie robót budowlanych polegających na: Obiekt nr 1 - Usuwanie skutków powodzi na prawym wale przeciwpowodziowym rzeki Wisły - pow. Kwidzyn i Sztum w zakresie zabezpieczenia grodzicami G 300 wałów Wisły w km 22+ 460 - 22+ 727. Obiekt nr 2 - Usuwanie skutków powodzi na prawym wale przeciwpowodziowym rzeki Wisły - pow. Nowy Dwór i Malbork w zakresie Naprawa prawego wału przeciwpowodziowego rzeki Wisły na terenie powiatu nowodworskiego i malborskiego- roboty uzupełniające. Kanały A- 80 Stara Wisła - pompowy i Struga Lisewska leżą na gminie Lichnowy i prowadzą wody powodziowe. Udrożnienie kanałów po zniszczeniu podczas przejścia fali powodziowej odprowadzających wody z przesięków w miejscowości Lisewo Gm. Lichnowy. Obiekt nr 3 - Usuwanie skutków powodzi na lewym wale przeciwpowodziowym rzeki Wisły - pow. Gdańsk Grodzki i Gdańsk Ziemski w zakresie naprawy uszkodzeń po bobrach i innych zwierzętach ryjących. Obiekt nr 4 - Usuwanie skutków powodzi na lewym wale przeciwpowodziowym rzeki Wisły - pow. Tczew w zakresie naprawy przejazdów wałowych przy usuwaniu skutków powodzi poprzez utwardzenie płytami YOMB, na podsypce żwirowej gr.10 cm. Dł. 150 m. x 2,10 m (315 m2).
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.64.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 60.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy zrealizowali w okresie ostatnich pięciu lat przynajmniej jedno zamówienie polegające na wykonaniu robót budowlanych związanych budową lub naprawą wałów przeciwpowodziowych o rodzaju robót odpowiadających przedmiotowi zamówienia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi dysponować sprzętem (wszystkie obiekty): - wywrotki o ładowności od 5 do 10t - 3 szt., - koparki zgarniakowe od 0,25 m3 - 3 szt., - koparko-ładowarka - 1 szt., - zagęszczarki spalinowe - 2 szt.,/zamienne samojezdne - 1 szt., - kosiarka na ciągniku - 1 szt., - (Obiekt nr 1 dodatkowo) wibromłot do zabijania grodzic G 300.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wymagane jest wykazanie przynajmniej jednego pracownika posiadającego uprawnienia w specjalności: konstrukcyjno-budowlanej lub obiektów melioracji wodnych lub budowli hydrotechnicznych.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1.Wymagane jest wykazanie rocznego obrotu w jednym z ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres (na podstawie rachunku zysków i strat) w wysokości nie mniejszej niż 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych); 2.Wymagane jest wykazanie minimalnej zdolności kredytowej lub posiadanie środków finansowych w kwocie co najmniej 300.000,00 (słownie: trzysta tysięcy złotych); 3.Wymagane jest wykazanie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż wartość złożonej oferty.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia publiczne (spółka cywilna konsorcjum) wykonawcy ustanowią pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo to winno być złożone jako załącznik do oferty i musi być w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Formularz oferty oraz pozostałe załączniki, dla których zostały określone wzory, muszą być podpisane przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy. Jeżeli uprawnienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą, należy załączyć stosowne pełnomocnictwo. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności, do wykonywania, których pełnomocnik jest upoważniony.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności, w przypadku nieprzewidywalnych do wystąpienia nie korzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację zamówienia. Zmiana może dotyczyć wyłącznie terminu realizacji umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.zmiuw.gda.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych Województwa Pomorskiego w Gdańsku, ul. Sucha 12, 80-531 Gdańsk, woj. pomorskie, pok. Nr 117 (bezpłatnie) lub za zaliczeniem pocztowym..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.10.2010 godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zarządu, ul. Sucha 12, Gdańsk, w pokoju nr 9 (sekretariat). Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie ZMIUW WP w Gdańsku, ul. Sucha 12, o godzina 10:30.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Obiekt nr 1 - Usuwanie skutków powodzi na prawym wale przeciwpowodziowym rzeki Wisły - pow. Kwidzyn i Sztum.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na obiekcie, na terenie powiatu: kwidzyńskiego i sztumskiego; 2.Charakterystykę obiektu, lokalizację, sposób wykonania robót budowlanych oraz przedmiar robót, określa uproszczona dokumentacja projektowa stanowiąca TOM III SIWZ; 3.Wykaz obiektów, z których każdy stanowi oddzielne zamówienie publiczne oraz terminy wykonania robót na poszczególnych obiektach określono w druku (wykaz obiektów), stanowiącym integralną część SIWZ; 4.Zamawiający zgodnie z art. 83 ust 3 ustawy PZP określa maksymalną liczbę części zamówienia, na które oferty częściowe może złożyć jeden wykonawca na maksymalnie jedną..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.64.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 60.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Obiekt nr 2 - Usuwanie skutków powodzi na prawym wale przeciwpowodziowym rzeki Wisły - pow. Nowy Dwór i Malbork.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na obiekcie, na terenie powiatu: nowodworskiego i malborskiego; 2.Charakterystykę obiektu, lokalizację, sposób wykonania robót budowlanych oraz przedmiar robót, określa uproszczona dokumentacja projektowa stanowiąca TOM III SIWZ; 3.Wykaz obiektów, z których każdy stanowi oddzielne zamówienie publiczne oraz terminy wykonania robót na poszczególnych obiektach określono w druku (wykaz obiektów), stanowiącym integralną część SIWZ; 4.Zamawiający zgodnie z art. 83 ust 3 ustawy PZP określa maksymalną liczbę części zamówienia, na które oferty częściowe może złożyć jeden wykonawca na maksymalnie jedną..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.64.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 60.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Obiekt nr 3 - Usuwanie skutków powodzi na lewym wale przeciwpowodziowym rzeki Wisły - pow. Gdańsk Grodzki i Gdańsk Ziemski.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na obiekcie, na terenie powiatu: gdańskiego grodzkiego i gdańskiego ziemskiego; 2.Charakterystykę obiektu, lokalizację, sposób wykonania robót budowlanych oraz przedmiar robót, określa uproszczona dokumentacja projektowa stanowiąca TOM III SIWZ; 3.Wykaz obiektów, z których każdy stanowi oddzielne zamówienie publiczne oraz terminy wykonania robót na poszczególnych obiektach określono w druku (wykaz obiektów), stanowiącym integralną część SIWZ; 4.Zamawiający zgodnie z art. 83 ust 3 ustawy PZP określa maksymalną liczbę części zamówienia, na które oferty częściowe może złożyć jeden wykonawca na maksymalnie jedną..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.64.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 60.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Obiekt nr 4 - Usuwanie skutków powodzi na lewym wale przeciwpowodziowym rzeki Wisły - pow. Tczew.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na obiekcie, na terenie powiatu: tczewskiego; 2.Charakterystykę obiektu, lokalizację, sposób wykonania robót budowlanych oraz przedmiar robót, określa uproszczona dokumentacja projektowa stanowiąca TOM III SIWZ; 3.Wykaz obiektów, z których każdy stanowi oddzielne zamówienie publiczne oraz terminy wykonania robót na poszczególnych obiektach określono w druku (wykaz obiektów), stanowiącym integralną część SIWZ; 4.Zamawiający zgodnie z art. 83 ust 3 ustawy PZP określa maksymalną liczbę części zamówienia, na które oferty częściowe może złożyć jeden wykonawca na maksymalnie jedną..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.64.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 60.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- Wymiana dźwigu osobowego w obiekcie Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 2 w Gdańsku przy ul. Wodnika
- Osiedle 3, Modra 29, Szklana Huta 14, 16 i 18 - STOP SMOG Remont, termomodernizacja (docieplenie) budynków mieszkalnych, jednorodzinnych wraz ze zmianą źródła ogrzewania
- Dostawa zestawów komputerowych, laptopów i oprogramowania na potrzeby Gdańskich Nieruchomości.
- Udostępnienie wielokanałowej platformy do komunikacji z zarządzania obsługą klienta tzw. contact center na potrzeby Gminy Miasta Gdańska.
- Dostawa chropowatościomierza i lizymetrów dla Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej
- Dozór oraz ochrona osób i mienia na potrzeby Spółki Hala Gdańsk Sopot
więcej: przetargi w Gdańsku »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.