eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bia³ystokNr sprawyAZP/261/U/7/RKO/ZP/2015 ¦wiadczenie us³ug pocztowych na potrzeby Uniwersytetu Medycznego w Bia³ymstoku.

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2015-12-04

Bia³ystok: Nr sprawy: AZP/261/U/7/RKO/ZP/2015 ¦wiadczenie us³ug pocztowych na potrzeby Uniwersytetu Medycznego w Bia³ymstoku.
Numer og³oszenia: 330256 - 2015; data zamieszczenia: 04.12.2015
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - us³ugi

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Medyczny w Bia³ymstoku , ul. Jana Kiliñskiego 1, 15-089 Bia³ystok, woj. podlaskie, tel. 085 7485400, faks 085 7485627.

  • Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.umwb.edu.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Nr sprawy: AZP/261/U/7/RKO/ZP/2015 ¦wiadczenie us³ug pocztowych na potrzeby Uniwersytetu Medycznego w Bia³ymstoku..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: us³ugi.

II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie us³ug pocztowych, w formie skredytowanej, na potrzeby Uniwersytetu Medycznego w Bia³ymstoku w zakresie przyjmowania, przemieszczania i dorêczania przesy³ek pocztowych, w tym dorêczeñ wynikaj±cych z przepisów Kodeksu postêpowania administracyjnego oraz ich ewentualnych zwrotów, w obrocie krajowym i zagranicznym. 2) Przedmiot zamówienia, z zastrze¿eniem pkt 2.1, obejmuje w szczególno¶ci: a) przyjmowanie, przemieszczanie i dorêczanie przesy³ek listowych o wadze do 50 g i powy¿ej 50 g, b) przyjmowanie, przemieszczanie i dorêczanie paczek pocztowych, c) zwrot przesy³ek rejestrowanych do Zamawiaj±cego po wyczerpaniu mo¿liwo¶ci dorêczenia lub wydania odbiorcy, d) ¶wiadczenie przez Wykonawcê us³ug komplementarnych (potwierdzenie odbioru przesy³ki rejestrowanej), przewidzianych dla rodzajów przesy³ek rejestrowanych, e) odbiór uporz±dkowanych przesy³ek pocztowych oraz stosownej dokumentacji z Kancelarii Ogólnej w siedzibie Zamawiaj±cego, f) ¶wiadczenie us³ug kurierskich. 2.1) W przypadku, gdy Wykonawca posiada placówkê zlokalizowan± w odleg³o¶ci nie wiêkszej ni¿ 500 m od siedziby Zamawiaj±cego, liczonych wzd³u¿ ci±gów pieszych, Zamawiaj±cy, zgodnie z § 2 ust 8 i 11 wzoru umowy, mo¿e dokonywaæ odbioru przychodz±cych przesy³ek z tej placówki oraz dostarczaæ przesy³ki przeznaczone do wys³ania do tej placówki, samodzielnie. 3) Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia okre¶lony zosta³ w Za³±czniku nr 2 do SIWZ - formularz asortymentowo-cenowy. 4) Szacunkowe ilo¶ci przewidywanych przesy³ek i paczek w okresie ¶wiadczenia us³ugi wskazane s± w Opisie przedmiotu zamówienia-Formularzu asortymentowo-cenowym, stanowi±cym Za³±cznik nr 2 do SIWZ. Ilo¶ci poszczególnych kategorii przesy³ek stanowi± wielko¶æ szacunkow±, s³u¿± jedynie orientacyjnemu okre¶leniu wielko¶ci przedmiotu zamówienia i mog± byæ w rzeczywisto¶ci mniejsze lub wiêksze, lecz ogólna warto¶æ zamówienia nie mo¿e przekroczyæ podanej ceny ofertowej. 5) U¿yte w SIWZ okre¶lenia zwi±zane z opisem przedmiotu zamówienia oznaczaj±: a) przesy³ka priorytetowa (kategoria) - przesy³ka listowa maj±ca pierwszeñstwo w procesie dorêczania przed pozosta³ymi przesy³kami, czas jej dorêczenie jest krótszy; b) przesy³ka ekonomiczna (kategoria) - przesy³ka listowa nierejestrowana lub polecona nie bêd±ca przesy³k± priorytetow±; c) przesy³ka rejestrowana - przesy³ka przyjêta za pokwitowaniem przyjêcia i dorêczana za pokwitowaniem odbioru; d) przesy³ka polecona - przesy³ka rejestrowana bêd±ca przesy³k± listow±, przemieszczan± i dorêczan± w sposób zabezpieczaj±cy j± przed utrat±, ubytkiem zawarto¶ci lub uszkodzeniem; e) zwrotne potwierdzenie odbioru - zwrócone nadawcy potwierdzenie odbioru zawieraj±cego datê i podpis odbiorcy, stanowi±cy potwierdzenie otrzymania przesy³ki listowej; f) wymiary przesy³ek listowych gabaryt A - przesy³ki o wymiarach: - minimum: wymiary strony adresowej nie mog± byæ mniejsze ni¿ 90 x 140 mm - maksimum: ¿aden z wymiarów nie mo¿e przekroczyæ: wysoko¶æ 20 mm, d³ugo¶æ 325 mm, szeroko¶æ 230 mm; gabaryt B - przesy³ki o wymiarach: - minimum: je¶li choæ jeden z wymiarów przekracza grubo¶æ 20 mm lub d³ugo¶æ 325 mm lub szeroko¶æ 230 mm, - maksimum: suma d³ugo¶ci, szeroko¶ci i wysoko¶ci (grubo¶ci) 900 mm, przy czym najwiêkszy z tych wymiarów (d³ugo¶æ) nie mo¿e przekroczyæ 600 mm. Przyjmuje siê tolerancje wszystkich wymiarów 2 mm..

II.1.5)

  przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych

  • Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówieñ uzupe³niaj±cych

II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 64.11.00.00 - Us³ugi pocztowe .

II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesi±cach: 36.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1) Ka¿da oferta musi byæ zabezpieczona wadium w wysoko¶ci 10 000,00 z³ (s³ownie: dziesiêæ tysiêcy z³otych 00/100). 2) Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 3) Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: (a) pieni±dzu, (b) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym, (c) gwarancjach bankowych, (d) gwarancjach ubezpieczeniowych, (e) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. Nr 109, poz.1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz.1824, 2004 r. Nr 145, poz. 1537 i Nr 281, poz. 2785, z 2005 r. Nr 132, poz. 1110, Nr 179, poz.1484 i Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 149, poz. 1074). 4) Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego: Bank Pekao SA Oddzia³ w Bia³ymstoku 40 1240 5211 1111 0000 4920 7392 z dopiskiem ¦wiadczenie us³ug pocztowych na potrzeby Uniwersytetu Medycznego w Bia³ymstoku. 5) Wadium wnoszone w formach wymienionych w pkt. 2 lit. (b), (c), (d), (e) nale¿y z³o¿yæ w formie orygina³u w Kancelarii Uniwersytetu Medycznego w Bia³ymstoku, ul. Jana Kiliñskiego 1, 15-089 Bia³ystok (lewe skrzyd³o Pa³acu Branickich, parter). Prosimy nie wk³adaæ orygina³u dokumentu do oferty. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ z³o¿enia orygina³u wadium wniesionego w formie innej ni¿ pieni±dz, w osobnej koszulce do³±czonej do koperty z ofert±. Wadium wnoszone w gwarancjach bankowych i ubezpieczeniowych maj± byæ udzielone do koñca terminu zwi±zania ofert±. 6) Wadium musi byæ wniesione najpó¼niej w terminie sk³adania ofert. Wniesienie wadium w pieni±dzu bêdzie skuteczne, je¿eli w podanym wy¿ej terminie znajdzie siê na rachunku bankowym Zamawiaj±cego. 7) Zamawiaj±cy zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezw³ocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrze¿eniem ust. 12 tej czê¶ci SIWZ. 8) Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9) Zamawiaj±cy zwróci niezw³ocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 10) Zamawiaj±cy za¿±da ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcê, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 7 niniejszej czê¶ci SIWZ, je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego. 11) Wadium wniesione w pieni±dzu, Zamawiaj±cy zwróci wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcê na formularzu ofertowym. 12) Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ dokumentów lub o¶wiadczeñ, o których mowa w art. 25 ust. 1, pe³nomocnictw, listy podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej, lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej. 13) Zamawiaj±cy zatrzyma wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: 13.1. odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie; 13.2. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • w celu potwierdzenia spe³niania warunku Wykonawca winien wykazaæ, i¿ posiada wpis do rejestru operatorów pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzêdu Komunikacji Elektronicznej zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 poz. 1529).

  • III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • w celu potwierdzenia spe³niania warunku Wykonawca winien wykazaæ ¿e w okresie ostatnich trzech lat, przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie - wykona³ co najmniej 1 us³ugê odpowiadaj±c± swoim rodzajem us³udze stanowi±cej przedmiot zamówienia t. j. polegaj±c± na ¶wiadczeniu us³ug pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, przez co najmniej 12 miesiêcy, zrealizowan± na rzecz jednego zamawiaj±cego o warto¶ci minimum 100.000,00 z³otych brutto, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane wraz z za³±czeniem dowodów czy zosta³y wykonane nale¿ycie; Podana kwota musi dotyczyæ jednego zamówienia, a wiêc wynikaæ z jednej umowy.

  • III.3.3) Potencja³ techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • nie dotyczy

III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:

  • potwierdzenie posiadania uprawnieñ do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania, w szczególno¶ci koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, g³ównych dostaw lub us³ug, w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów, czy zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:

  • o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej

  • lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) wype³niony formularz ofertowy - wg za³±cznika nr 1 do SIWZ; 2) wype³niony przez Wykonawcê Formularz asortymentowo-cenowy/Opis przedmiotu zamówienia- Za³±cznik Nr 2 do SIWZ, 3) wykaz czê¶ci zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyæ podwykonawcom (je¿eli s± przewidywani) - wg za³±cznika nr 5 do SIWZ; 4) pe³nomocnictwo do podpisywania oferty i sk³adania ewentualnych wyja¶nieñ, je¿eli osob± podpisuj±c± nie jest osoba upowa¿niona na podstawie dokumentu wymienionego w ust. 2) pkt 2.2 - w oryginale lub po¶wiadczone notarialnie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwi±zane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 70
  • 2 - liczba pracowników Wykonawcy zatrudnionych na umowê o pracê - 30

IV.2.2)

  przeprowadzona bêdzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której bêdzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian

Maj±c na uwadze postanowienia art. 144 ust. 1 ustawy, zakazuj±ce istotnych zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, z zastrze¿eniem przewidywanych okoliczno¶ci okre¶lonych przez Zamawiaj±cego w tre¶ci og³oszenia o zamówieniu lub SIWZ, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany umowy w formie pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci przypadku gdy: 1) na skutek zmiany przepisów prawa powszechnie obowi±zuj±cego postanowienia umowy bêd± sprzeczne z bezwzglêdnie obowi±zuj±cymi przepisami. 2) konieczno¶æ zmiany umowy wynika z okoliczno¶ci , których nie da³o siê przewidzieæ w dacie zawarcia umowy, przy czym nie dotyczy wzrostu cen us³ug, okre¶lonych w Formularzu Asortymentowo-Cenowym stanowi±cego Za³±cznik nr 1 do umowy, z zastrze¿eniem § 4 ust. 9 oraz 10. 3) zmiany umowy s± korzystne dla Zamawiaj±cego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umwb.edu.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Dzia³ Zamówieñ Publicznych UMB, ul. J. Kiliñskiego 1, 15-089 Bia³ystok...

IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 14.12.2015 godzina 10:00, miejsce: Kancelaria Ogólna UMB, ul. Jana Kiliñskiego 1, 15 - 089 Bia³ystok (lewe skrzyd³o Pa³acu Branickich, parter)..

IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotycz±ce finansowania projektu/programu ze ¶rodków Unii Europejskiej: 1) Wymagane terminy realizacji zadania: przez okres 36 miesiêcy; przewidywany okres obowi±zywania umowy od dnia 01.01.2016 r. do dnia 31.12.2018 r. 2)Przy wyborze oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami i ich znaczeniem: - cena: 70% - liczba pracowników Wykonawcy zatrudnionych w dzia³alno¶ci operacyjnej na umowê o pracê w przeliczeniu na pe³ny etat, wed³ug stanu na dzieñ 31.10.2015 roku: 30 %.

IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.