Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie
Ogłoszenie z dnia 2016-10-28
Ogłoszenie nr 333408 - 2016 z dnia 2016-10-28 r.
Mińsk Mazowiecki:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 33335-2016
Data: 28/10/2016
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Powiat Miński, Krajowy numer identyfikacyjny 71158178800000, ul.
Ul. Tadeusza Kościuszki
3,
05300
Mińsk Mazowiecki, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
25 759 87 00, e-mail
zamowienia@powiatminski.pl, faks
25 759 87 02.
Adres strony internetowej (url): www.powiatminski.pl
Adres profilu nabywcy: www.powiatminski.pl
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV.2)
Punkt: 2.3
W ogłoszeniu jest: Zastosowanie procedur, o której mowa w art 24 aa ust 1 PZP: NIE
W ogłoszeniu powinno być: Zastosowanie procedur, o której mowa w art 24 aa ust 1 PZP: TAK
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV.5)
Punkt:
W ogłoszeniu jest: Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku d treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: NIE
W ogłoszeniu powinno być: Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku d treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: TAK
II.2) Tekst, który należy dodać
Miejsce, w którym należy dodać tekst:
Numer sekcji: IV.5)
Punkt:
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: CZĘŚĆ I ZAMÓWIENIA:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy:
1) zmiany warunków stanowiących podstawę udzielanej ochrony ubezpieczeniowej w przypadku zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności kodeksu cywilnego, w zakresie, w jakim zmiany te dotyczyć będą postanowień umów ubezpieczenia wskazanych w SIWZ;
2) zmiany danych Wykonawcy bez zmian samego Wykonawcy (np. zmiana siedziby, adresu, nazwy).
3) zmiany Wykonawcy w przypadkach sukcesji generalnej następującej w wyniku dozwolonego przekształcenia podmiotu oraz w przypadkach szczególnej sukcesji z mocy prawa.
4) zmiany formy prawnej jednostek organizacyjnych objętych zamówieniem, w przypadku ich przekształcenia w spółkę prawa handlowego. Nowopowstały podmiot lub upoważniony przez niego Zamawiający winien wyrazić pisemnie wolę kontynuacji umów ubezpieczenia w ciągu 30 dni, a Wykonawca wyrazi zgodę na przeniesienie praw z umów na nowy podmiot, pod warunkiem, że nowy podmiot będzie posiadał analogiczny profil działalności, jak przed zmianą i nie ulegną zmianie zabezpieczenia przeciwpożarowe i przeciwkradzieżowe; w przypadku braku pisemnego potwierdzenia woli kontynuacji ubezpieczeń uważa się, że umowa wygasła z dniem zmiany formy prawnej, a Wykonawca dokona zwrotu składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia zgodnie z kodeksem cywilnym i zasadami określonymi w § 7 umowy;
5) zmiany liczby podmiotów objętych umową (wymienionych w załączniku nr 1 do SIWZ) w przypadku utworzenia nowej jednostki organizacyjnej albo rozwiązania istniejącej jednostki organizacyjnej objętej zamówieniem; warunkiem dokonania zmiany jest złożenie pisemnego wniosku przez Zamawiającego i obliczenie kosztów zmiany (dopłata składki z uwzględnieniem postanowień klauzuli automatycznego pokrycia lub zwrot składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia), zgodnie z zasadami określonymi w §7 umowy, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy;
6) zmiany wynikające z objęcia ochroną ubezpieczeniową dodatkowych elementów mienia (na przykład: dodatkowych obiektów budowlanych, dodatkowego sprzętu, urządzeń, wyposażenia) jednostek wymienionych w załączniku nr 1 do SIWZ. Dodatkowe elementy mienia zostaną objęte ochroną ubezpieczeniową na takich samych warunkach jak dotychczas obowiązujące. Łączna wartość składek z tytułu ubezpieczenia dodatkowych elementów mienia nie przekroczy 20 % wynagrodzenia określonego w §7 ust 2 umowy.
7) zmiany wynikające z rezygnacji z ubezpieczenia niektórych elementów mienia jednostek wymienionych w załączniku nr 1 do SIWZ wynikające na przykład z ich likwidacji, wycofania z użytkowania, sprzedaży.
8) zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku:
a) zmian opisanych w pkt 1, 5, 6 i pkt 7, jeżeli będą one związane ze wzrostem albo spadkiem sumy ubezpieczenia przedmiotu ubezpieczenia,
b) wzrostu albo spadku ilości lub wartości przedmiotu ubezpieczenia ubezpieczonego systemem sum stałych (odpowiednio proporcjonalne zwiększenie wynagrodzenia Wykonawcy z uwzględnieniem postanowień klauzuli automatycznego pokrycia lub zwrot przez Wykonawcę składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia, zgodnie z zasadami określonymi w §7 niniejszej umowy),
c) wyczerpania sumy ubezpieczenia w objętym zakresem zamówienia ubezpieczeniu systemem pierwszego ryzyka, wyczerpania sumy gwarancyjnej w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej (zwiększenie wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku uzgodnienia z Wykonawcą uzupełnienia sumy ubezpieczenia w ubezpieczeniu systemem pierwszego ryzyka lub sumy gwarancyjnej w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej i jego kosztu).
9) zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w wyniku zmiany przepisów w zakresie:
a) stawki podatku od towarów i usług.
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2. ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę.
10) Zmiana wynagrodzenia, o której mowa w pkt 9 może nastąpić wówczas, gdy Wykonawca w terminie 14 dni od daty wejścia w życie zmiany przepisów w zakresie wskazanym odpowiednio w pkt 9 lit a, lit b, lit c wystąpi do Zamawiającego z wnioskiem zawierającym co najmniej: szczegółową kalkulację, w której wykaże realny wpływ przedmiotowych zmian na wynagrodzenie Wykonawcy, o którym mowa w §7 ust 2 oraz na wysokość składek ubezpieczeniowych i wskaże wysokość tych zmian. Z przedstawionej kalkulacji musi wynikać, że:
a) wzrost wynagrodzenia nie przyczyni się do bezpodstawnego wzbogacenia Wykonawcy i nie jest podyktowany przerzuceniem ryzyka działalności gospodarczej na Zamawiającego,
b) wzrost kosztów Wykonawcy spowodowany zaistnieniem okoliczności wymienionych odpowiednio w pkt 9 lit a, lit b, lit c został równomiernie rozłożony na wszystkich kontrahentów Wykonawcy.
11) Wykonawca zastrzega sobie 30 - dniowy termin na akceptację zmienionego wynagrodzenia dotyczącego usługi objętej umową lub żądanie od Wykonawcy dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów. W przypadku uznania przez Zamawiającego wniosku Wykonawcy zmiana wynagrodzenia będzie obowiązywała od dnia obowiązywania aktu prawnego wprowadzającego zmiany, o których mowa odpowiednio w pkt 9 lit a, lit b i lit c.
W przypadku odmowy uznania wniosku wykonawcy usługi świadczone będą na dotychczasowych warunkach.
2. Zmiana umowy jest również dopuszczalna, jeżeli zajdzie co najmniej jedna z następujących okoliczności, określonych w art. 144 ust. 1 ustawy Pzp:
1) zmiany dotyczą realizacji dodatkowych usług ubezpieczeniowych od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione następujące warunki:
a) zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności usług, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
b) zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego,
c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie;
2) zostały spełnione łącznie następujące warunki:
b) konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć,
c) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie;
3) Wykonawcę, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy Wykonawca:
a) na podstawie postanowień umownych, o których mowa w ust 1 pkt 3,
b) w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy;
c) w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem jego podwykonawców;
4) zmiany, niezależnie od ich wartości, nie są istotne w rozumieniu art. 144 ust. 1e ustawy Pzp;
5) łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 i jest mniejsza od 10% wartości umowy określonej w § 7 ust 2.
3. W przypadkach, o których mowa w ust 2 pkt 2 i pkt 5 zmiany postanowień umownych nie mogą prowadzić do zmiany charakteru umowy
4. Warunkiem dokonania zmian umowy jest złożenie uzasadnionego wniosku przez stronę inicjującą zmianę i jego akceptacja przez drugą stronę.
5. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
CZĘŚĆ II ZAMÓWIENIA:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy:
1) zmiany warunków stanowiących podstawę udzielanej ochrony ubezpieczeniowej w przypadku zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 22.05.2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczeń Komunikacyjnych, w zakresie, w jakim zmiany te dotyczyć będą postanowień umów ubezpieczenia wskazanych w SIWZ;
2) zmiany danych Wykonawcy bez zmian samego Wykonawcy (np. zmiana siedziby, adresu, nazwy).
3) zmiany Wykonawcy w przypadkach sukcesji generalnej następującej w wyniku dozwolonego przekształcenia podmiotu oraz w przypadkach szczególnej sukcesji z mocy prawa.
4) zmiany formy prawnej jednostek organizacyjnych lub instytucji kultury objętych zamówieniem, w przypadku ich przekształcenia w spółkę prawa handlowego; nowopowstały podmiot lub upoważniony przez niego Zamawiający winien wyrazić pisemnie wolę kontynuacji umów ubezpieczenia w ciągu 30 dni, a Wykonawca wyrazi zgodę na przeniesienie praw z umów na nowy podmiot, pod warunkiem, że nowy podmiot będzie posiadał analogiczny profil działalności, jak przed zmianą i nie ulegną zmianie zabezpieczenia przeciwpożarowe i przeciwkradzieżowe. W przypadku braku pisemnego potwierdzenia woli kontynuacji ubezpieczeń uważa się, że umowa wygasła z dniem zmiany formy prawnej, a Wykonawca dokona zwrotu składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia zgodnie z kodeksem cywilnym i zasadami określonymi w §7 umowy;
5) zmiany liczby podmiotów objętych umową (wymienionych w załączniku nr 1 do SIWZ) w przypadku utworzenia nowej jednostki organizacyjnej albo rozwiązania istniejącej jednostki organizacyjnej objętej zamówieniem; warunkiem dokonania zmiany jest złożenie pisemnego wniosku przez Zamawiającego i obliczenie kosztów zmiany (dopłata składki z uwzględnieniem postanowień klauzuli automatycznego pokrycia lub zwrot składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia), zgodnie z zasadami określonymi w §7 umowy, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy;
6) zmiany wynikające z objęcia ochroną ubezpieczeniową dodatkowych elementów mienia (tj. dodatkowych pojazdów mechanicznych) jednostek wymienionych w załączniku nr 1 do SIWZ. Dodatkowe elementy mienia zostaną objęte ochroną ubezpieczeniową na takich samych warunkach jak dotychczas obowiązujące. Łączna wartość składek z tytułu ubezpieczenia dodatkowych elementów mienia nie przekroczy 20 % wynagrodzenia określonego w §7 ust 2 umowy.
7) zmiany wynikające z rezygnacji z ubezpieczenia niektórych elementów mienia (tj. niektórych pojazdów mechanicznych) jednostek wymienionych w załączniku nr 1 do SIWZ wynikające na przykład z ich sprzedaży, wycofania z użytkowania.
8) zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku:
a) zmian opisanych w pkt 1, 5, 6 i pkt 7, jeżeli będą one związane ze wzrostem albo spadkiem sumy ubezpieczenia przedmiotu ubezpieczenia lub sumy gwarancyjnej w obowiązkowym ubezpieczeniu OC posiadaczy pojazdów mechanicznych,
b) wzrostu albo spadku ilości lub wartości ubezpieczonych pojazdów mechanicznych (odpowiednio proporcjonalne zwiększenie wynagrodzenia Wykonawcy lub zwrot przez Wykonawcę składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia, zgodnie z zasadami określonymi w § 10 niniejszej umowy).
9) zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w wyniku zmiany przepisów w zakresie:
a) stawki podatku od towarów i usług.
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2. ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę.
10) Zmiana wynagrodzenia, o której mowa w pkt 9 może nastąpić wówczas, gdy Wykonawca w terminie 14 dni od daty wejścia w życie zmiany przepisów w zakresie wskazanym odpowiednio w pkt 9 lit a, lit b, lit c wystąpi do Zamawiającego z wnioskiem zawierającym co najmniej: szczegółową kalkulację, w której wykaże realny wpływ przedmiotowych zmian na wynagrodzenie Wykonawcy, o którym mowa w §7 ust 2 oraz na wysokość składek ubezpieczeniowych i wskaże wysokość tych zmian. Z przedstawionej kalkulacji musi wynikać, że:
a) wzrost wynagrodzenia nie przyczyni się do bezpodstawnego wzbogacenia Wykonawcy i nie jest podyktowany przerzuceniem ryzyka działalności gospodarczej na Zamawiającego,
b) wzrost kosztów Wykonawcy spowodowany zaistnieniem okoliczności wymienionych odpowiednio w pkt 9 lit a, lit b, lit c został równomiernie rozłożony na wszystkich kontrahentów Wykonawcy.
11) Wykonawca zastrzega sobie 30 - dniowy termin na akceptację zmienionego wynagrodzenia dotyczącego usługi objętej umową lub żądanie od Wykonawcy dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów. W przypadku uznania przez Zamawiającego wniosku Wykonawcy zmiana wynagrodzenia będzie obowiązywała od dnia obowiązywania aktu prawnego wprowadzającego zmiany, o których mowa odpowiednio w pkt 9 lit a, lit b i lit c.
W przypadku odmowy uznania wniosku wykonawcy usługi świadczone będą na dotychczasowych warunkach.
2. Zmiana umowy jest również dopuszczalna, jeżeli zajdzie co najmniej jedna z następujących okoliczności, określonych w art. 144 ust. 1 ustawy Pzp:
1) zmiany dotyczą realizacji dodatkowych usług ubezpieczeniowych od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione następujące warunki:
a) zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności usług, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
b) zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego,
c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie;
2) zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć,
b) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie;
3) Wykonawcę, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy Wykonawca:
a) na podstawie postanowień umownych, o których mowa w ust 1 pkt 3,
b) w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy;
c) w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem jego podwykonawców;
4) zmiany, niezależnie od ich wartości, nie są istotne w rozumieniu art. 144 ust. 1e ustawy Pzp;
5) łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 i jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
3. W przypadkach, o których mowa w ust 2 pkt 2 i pkt 5 zmiany postanowień umownych nie mogą prowadzić do zmiany charakteru umowy
4. Warunkiem dokonania zmian umowy jest złożenie uzasadnionego wniosku przez stronę inicjującą zmianę i jego akceptacja przez drugą stronę.
5. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Miejsce, w którym należy dodać tekst:
Numer sekcji: IV.6)
Punkt: IV.6.2)
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 8/11/2016 r., godzina: 10:00
Miejsce, w którym należy dodać tekst:
Numer sekcji: IV.6)
Punkt: V.6.3)
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
INNE PRZETARGI Z OLSZTYNA
- Usługa polegająca na wykonaniu pogwarancyjnych przeglądów okresowych urządzeń i aparatury medycznej (powtórzenie unieważnionych części zamówienia w postępowaniu nr sprawy 9/2025)
- Wykonanie robót remontowo - budowlanych w zakresie infrastruktury niezbędnej do prowadzenia działalności leczniczej których celem jest dostosowanie i poprawa funkcjonalności pomieszczeń ...
- Dostawa wyposażenia stoiska promocyjnego
- Świadczenie usług utrzymania porządku i czystości pomieszczeń wewnątrz budynku oraz sprzątania terenu zewnętrznego wokół budynku w Urzędzie Skarbowym w Działdowie.
- Pogwarancyjna opieka serwisowa aparatu rezonans magnetyczny MAGNETOM sola
- Dostawa pyłomierza grawimetrycznego do jednostki organizacyjnej UW-M w Olsztynie
więcej: przetargi w Olsztynie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.