eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŁódźŚwiadczenia usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek oraz ewentualnych zwrotów przesyłek niedoręczonych.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-12-09

Łódź: Świadczenia usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek oraz ewentualnych zwrotów przesyłek niedoręczonych.
Numer ogłoszenia: 335694 - 2015; data zamieszczenia: 09.12.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi , ul. Piotrkowska 149, 90-440 Łódź, woj. łódzkie, tel. 0-42 6324034, faks 0-42 6324130.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.uml.lodz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenia usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek oraz ewentualnych zwrotów przesyłek niedoręczonych..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek oraz ewentualnych zwrotów przesyłek niedoręczonych w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku Prawo pocztowe Dz. U. poz. 1529 ze zm. oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie, w zakresie: 1 przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek, paczek oraz przesyłek opłaconych za pomocą opłaty skredytowanej, 2 doręczania zwrotów przesyłek listowych, po wyczerpaniu wszystkich możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy oraz doręczenia zwrotnych potwierdzeń odbioru po skutecznym doręczeniu, 3 zabezpieczenia Zamawiającego w niezbędne druki np. potwierdzenia zwrotne odbioru, posiadające pasek samoprzylepny, książki nadawcze itp. za wyjątkiem potwierdzeń odbioru do przesyłek nadawanych na zasadach specjalnych, 4 nadawanie przesyłek wymagających zastosowania przepisu art. 57 § 5 pkt 2 KPA, art. 12 § 6 pkt 2 Ordynacji podatkowej lub ewentualnie innych analogicznych przepisów, np. art. 165 § 2 Kodeksu postępowania cywilnego, 5 przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie paczek według właściwej kategorii wagowej. Usługi będące przedmiotem zamówienia, będą świadczone zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa w zakresie świadczenia usług pocztowych oraz międzynarodowymi przepisami pocztowymi obowiązującymi w dniu świadczenia przedmiotu zamówienia, w szczególności z przepisami ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku Prawo Pocztowe Dz. U. poz. 1529 ze zm. i aktami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie, w tym z przepisami Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 roku w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego Dz. U. poz. 545, jak również z przepisami i aktami wykonawczymi wydanymi na podstawie przepisów poniższych ustaw, w zakresie w jakim mają one zastosowanie do przesyłek pocztowych, których nadawą jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi: 1 Ustawy z dnia 17 listopada 1964 roku Kodeks postępowania cywilnego Dz. U. z 2014 roku poz. 1296 ze zm., 2 Ustawy z dnia 6 czerwca 1997 roku Kodeks postępowania karnego Dz. U. z 2015 roku poz. 21 ze zm., 3 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego Dz. U. z 2015 roku poz. 211 ze zm. Z uwagi na konieczność zapewnienia skuteczności i rzetelności w doręczeniu przesyłek, Wykonawca będzie zobowiązany świadczyć usługi pocztowe na rzecz Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi na takich samych warunkach jak warunki wykonywania usług powszechnych wskazane w przepisach prawa powszechnie obowiązującego, w zakresie niezastrzeżonym wyłącznie dla operatora wyznaczonego, z zachowaniem pozostałych zobowiązań zawartych w umowie, która zostanie z nim zawarta. Usługi będące przedmiotem zamówienia muszą obejmować przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie następujących typów przesyłek pocztowych: 1Przesyłki listowe o wadze do 2 000 gramów, o wymiarach określonych jako Gabaryt A lub Gabaryt B, zgodnie z poniższymi definicjami: a. przesyłki listowe zwykłe - przesyłka pocztowa ekonomiczna niebędąca przesyłką najszybszej kategorii, b. przesyłki listowe priorytetowe - przesyłka pocztowa będąca przesyłką najszybszej kategorii, c. przesyłki listowe rejestrowane - przesyłka pocztowa przyjęta za pokwitowaniem przyjęcia i doręczenia za pokwitowaniem odbioru, d. przesyłki listowe nierejestrowane - przesyłka pocztowa przyjęta bez pokwitowania przyjęcia i doręczana bez pokwitowania odbioru, e. przesyłki listowe ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru ZPO - przesyłki pocztowe rejestrowane zwykłe i priorytetowe przyjęte za pokwitowaniem przyjęcia i doręczone za pokwitowaniem odbioru, f. w odniesieniu do powyższych przesyłek listowych pkt a - e, Gabaryt A to przesyłka listowa o wymiarach: minimum - strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm tolerancja wymiarów +/- 2 mm, maksimum - żaden z wymiarów nie może przekroczyć wysokości 20 mm, szerokości 230 mm, tolerancja wymiarów +/- 2mm, g. w odniesieniu do powyższych przesyłek listowych pkt a - e, Gabaryt B to przesyłka listowa o wymiarach: minimum - jeśli choć jeden z wymiarów przekracza wysokość 20 mm lub długość 325 mm lub szerokość 230 mm tolerancja wymiarów +/- 2 mm, maksimum - suma długości, szerokości i wysokości nie może być większa niż 900 mm, przy czym największy z tych wymiarów nie może przekroczyć 600 mm. tolerancja wymiarów +/- 2 mm. 2Paczki pocztowe o wadze do 10 000 gramów o wymiarach określonych jako Gabaryt A lub Gabaryt B zgodnie z poniższymi definicjami: a. paczki pocztowe zwykłe - paczki pocztowe rejestrowane ekonomiczne niebędące paczkami najszybszej kategorii, b. paczki pocztowe priorytetowe - paczki pocztowe rejestrowane będące paczkami najszybszej kategorii, c. paczki pocztowe ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru ZPO - paczki pocztowe rejestrowane zwykłe i priorytetowe przyjęte za pokwitowaniem przyjęcia i doręczone za pokwitowaniem odbioru, d. w odniesieniu do powyższych paczek pocztowych pkt a - c, Gabaryt A to paczka pocztowa o wymiarach: minimum - wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm tolerancja wymiarów +/- 2 mm, maksimum - żaden z wymiarów nie może przekroczyć długości 600 mm, szerokości 500 mm, wysokości 300 mm tolerancja wymiarów +/- 2 mm, e. w odniesieniu do powyższych paczek pocztowych (pkt a - c), Gabaryt B to paczka pocztowa o wymiarach: minimum - jeśli choć jeden z wymiarów przekracza długość 600 mm, szerokość 500 mm, wysokość 300 mm tolerancja wymiarów +/- 2 mm, maksimum - suma długości i największego obwodu mierzonego w innym kierunku niż długość - 3 000 mm, przy czym największy wymiar nie może przekroczyć 1 500 mm tolerancja wymiarów +/- 2 mm. 3 paczki pocztowe o wadze ponad 10 000 gram do 30 000 gram o wymiarach określonych jako Gabaryt A lub Gabaryt B, zgodnie z poniższymi definicjami: a. paczki pocztowe do 30 000 gramów zwykłe - paczki pocztowe rejestrowane ekonomiczne niebędące paczkami najszybszej kategorii, b. paczki pocztowe do 30 000 gramów priorytetowe - paczki pocztowe rejestrowane będące paczkami najszybszej kategorii, c. paczki pocztowe do 30 000 gramów ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru ZPO - paczki pocztowe rejestrowane zwykłe i priorytetowe przyjęte za pokwitowaniem przyjęcia i doręczone za pokwitowaniem odbioru, d. w odniesieniu do powyższych paczek pocztowych pkt a - c, Gabaryt A to paczka pocztowa o wymiarach: minimum - wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 150 x 200 mm tolerancja wymiarów +/- 2 mm, maksimum - żaden z wymiarów nie może przekroczyć długości 600 mm, szerokości 500 mm, wysokości 300 mm tolerancja wymiarów +/- 2 mm. e. w odniesieniu do powyższych paczek pocztowych pkt a - c, Gabaryt B to paczka pocztowa o wymiarach: minimum - jeśli choć jeden z wymiarów przekracza długość 600 mm, szerokość 500 mm, wysokość 300 mm tolerancja wymiarów +/- 2 mm, maksimum - suma długości i największego obwodu mierzonego w innym kierunku niż długość -3 000 mm, przy czym największy wymiar nie może przekroczyć 1 500 mm tolerancja wymiarów +/- 2 mm. 4 Przesyłki kurierskie, bez ograniczenia nadawcy możliwości dowolnego oznaczenia wartości przesyłki kurierskiej, o wadze: a. do 2 kilogramów, b. od 2 kilogramów do 5 kilogramów, c. od 5 kilogramów do 15 kilogramów, d. od 15 kilogramów do 30 kilogramów, e. od 30 kilogramów do 50 kilogramów. Ze względu na ilość nadawanych przesyłek rejestrowanych i za zwrotnym potwierdzeniem odbioru ZPO, Zamawiający wymaga przestrzegania przez Wykonawcę wymogów ustawowych w odniesieniu do dokumentów urzędowych w zakresie skutków potwierdzenia przyjęcia przesyłki rejestrowanej moc dokumentu urzędowego określonych w art. 17 ustawy Prawo pocztowe. Nadanie przesyłki przez Zamawiającego, w sprawach w których występuje on jako strona uczestnik postępowania, musi gwarantować Zamawiającemu, w dniu odebrania jej przez Wykonawcę, osiągnięcie skutku: 1 wniesienie pisma do sądu, o którym mowa w: a. art. 165 § 2 ustawy z dnia 17 listopada 1964 roku Kodeks postępowania cywilnego tj. Dz. U. z 2014 roku, poz. 101 ze zm., b. art. 83 § 3 ustawy z 30 sierpnia 2002 roku Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi tj. Dz. U. z 2012 roku, poz. 270 ze zm., 2 zachowanie terminów, stosownie do wymogów wynikających z: a. art. 12 § 6 pkt. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa tj. Dz. U. z 2012 roku, poz. 749 ze zm., b. art. 57 § 5 pkt. 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego Dz. U. z 2013 roku, poz. 267 ze zm. Przesyłki, o których mowa w pkt. 7 stanowią około 10% wszystkich przesyłek rejestrowanych objętych przedmiotem zamówienia. Na potrzeby określenia sposobu świadczenia przedmiotu zamówienia awizowaniem jest obowiązek pozostawienia zawiadomienia o możliwości odbioru przesyłki w drzwiach mieszkania adresata, oddawczej skrzynce pocztowej lub skrytce pocztowej adresata, wynikający dla operatorów pocztowych z przepisów prawa powszechnie obowiązującego. Zamawiający wymaga, aby usługa dostarczania przesyłek świadczona była do każdego wskazanego przez Zamawiającego adresu w Polsce i na świecie. Doręczanie przesyłek poza granice terytorium Rzeczpospolitej Polskiej również jest objęte przedmiotem zamówienia publicznego. Wykonawca nie będzie uprawniony do otrzymania dodatkowego wynagrodzenia za odbiór przesyłek pocztowych w tym przesyłek kurierskich krajowych lub zagranicznych i zwrot przesyłek pocztowych krajowych. Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usługi we wskazanych poniżej lokalizacjach: 1) Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi ul. Kilińskiego 102/102a, 2) I Wydział Pracy Środowiskowej w Łodzi przy ul. Tybury 16, 3) II Wydział Pracy Środowiskowej w Łodzi przy ul. Grota - Roweckiego 30, 4) III Wydział Pracy Środowiskowej w Łodzi przy ul. Będzińskiej 5, 5) Wydział Wspierania Rodzinnej Pieczy Zastępczej w Łodzi przy ul. Piotrkowska 149, 6) Miejski Zespół Orzekania o Niepełnosprawności w Łodzi przy ul. Leczniczej 6. Zamawiający będzie miał prawo do zmiany w zakresie ilości i adresów jednostek organizacyjnych dla których Wykonawca będzie świadczył usługi pocztowe. Zmiany te nie będą wymagały aneksu do umowy. Dniem roboczym na potrzeby określenia sposobu świadczenia przedmiotu zamówienia będzie każdy dzień roku niebędący dniem wolnym od pracy, w rozumieniu przepisów prawa powszechnie obowiązującego, z wyjątkiem sobót. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu, w formie pisemnej i elektronicznej, zestawienia placówek nadawczych, które będą realizowały przedmiot zamówienia. Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru z placówek wskazanych w punkcie 12 przesyłek przygotowanych do wyekspediowania, a następnie nadania tych przesyłek w wyznaczonej placówce nadawczej. Odbiór przesyłek odbywać się będzie od poniedziałku do piątku, w godzinach od 13:00 do 15:00. Odbioru przesyłek dokonywać będzie upoważniony przedstawiciel Wykonawcy po okazaniu stosownego upoważnienia. Zamawiający zobowiązany będzie do umieszczenia na stronie adresowej każdej nadawanej przesyłki listowej lub paczki nazwy odbiorcy wraz z adresem (podany jednocześnie w pocztowej książce nadawczej dla przesyłek rejestrowanych), określając rodzaj przesyłki (zwykła, polecona, priorytet czy ze zwrotnym poświadczeniem odbioru- ZPO) oraz nadruku (pieczątki) zawierającego pełną nazwę i adres Zamawiającego. Zamawiający zobowiązuje się do nadania przesyłek w stanie uporządkowanym, przez co należy rozumieć: 1) dla przesyłek rejestrowanych - wpisanie każdej przesyłki do zestawienia przesyłek, sporządzonego w dwóch egzemplarzach, z których oryginał będzie przeznaczony dla Wykonawcy w celach rozliczeniowych, a kopia stanowić będzie dla Zamawiającego potwierdzenie nadania danej partii przesyłek, 2) dla przesyłek zwykłych - nierejestrowanych - przygotowanie zestawienia ilościowego przesyłek wg poszczególnych kategorii wagowych sporządzonego dla celów rozliczeniowych w dwóch egzemplarzach, z których oryginał będzie przeznaczony dla Wykonawcy w celach rozliczeniowych,a kopia stanowić będzie dla Zamawiającego potwierdzenie nadania danej partii przesyłek. Zamawiający będzie odpowiedzialny za przekazanie przesyłek listowych i paczek w stanie umożliwiającym Wykonawcy doręczanie bez ubytku i uszkodzenia do miejsca zgodnie z adresem przeznaczenia. Zamawiający będzie przekazywał przesyłki w stanie uporządkowanym według kategorii rodzajowej i wagowej. Opakowanie przesyłki listowej stanowić będzie zaklejona koperta Zamawiającego. Zawartość paczki będzie zapakowana w sztywne pudełko lub szary papier Zamawiającego. Zamawiający umieści w sposób trwały i czytelny informację jednoznacznie identyfikujące adresata i nadawcę, jednocześnie określając rodzaj przesyłki oraz pełna nazwę i adres zwrotny nadawcy. Zamawiający nie dopuszcza stosowania przez Wykonawcę własnych opakowań na listy i przesyłki. Jeżeli Wykonawca będzie wymagał użycia jakiegokolwiek innego typu opakowania w odniesieniu do przesyłek kurierskich, koszt takiego opakowania Wykonawca będzie zobowiązany zawrzeć w cenie usługi kurierskiej oraz dostarczyć takie opakowanie nadawcy, najpóźniej w chwili odebrania od niego przesyłki kurierskiej. Za moment odbioru przesyłki uważa się chwilę przyjęcia przez Wykonawcę przesyłki do przemieszczenia i doręczenia, a w przypadku przesyłek rejestrowanych chwilą wydania Zamawiającemu dowodu przejęcia przesyłki przez Wykonawcę. Nadanie przez Wykonawcę przesyłek objętych przedmiotem zamówienia odbywać się będzie w dniu odbioru przesyłek od Zamawiającego. Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia, iż przesyłki pocztowe, które przyjął od Zamawiającego będą dostarczone adresatom zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności z przepisami wskazanymi w pkt 2, a także, że w przypadku, gdy pierwsza próba doręczenia lub awizowania przesyłki pocztowej nie nastąpi w terminie 30 dni kalendarzowych licząc od dnia jej nadania - po bezskutecznym upływie tego terminu przesyłka zostanie uznana za przesyłkę zaginioną. W razie uchybienia zobowiązaniom wskazanym w zdaniu poprzedzającym przez osoby dokonujące doręczeń takich przesyłek, Wykonawca będzie zobowiązany do zapłaty kar umownych wskazanych w umowie, której Istotne Postanowienia Umowy stanowi Załącznik nr 5do SIWZ, przy czym zapłata kary umownej nie wyłącza możliwości dochodzenia naprawienia szkody w pełnej wysokości. Termin doręczania przesyłek pocztowych: 1) nie później niż w 3 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki listowej najszybszej kategorii (zwykłe priorytetowe), 2) nie później niż w 6 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki nie będącej przesyłką najszybszej kategorii. Wykonawca będzie dostarczał do Zamawiającego potwierdzenia odbioru przesyłki przez adresata niezwłocznie po doręczeniu przesyłki zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.W przypadku nieobecności adresata, przedstawiciel Wykonawcy pozostawi zawiadomienie (pierwsze awizo) o próbie doręczenia przesyłki ze wskazaniem, gdzie i kiedy adresat może odebrać przesyłkę. Termin do odbioru przesyłki przez adresata wynosi 7 dni, licząc od dnia pozostawienia pierwszego zawiadomienia. W przypadku nie przyjęcia przesyłki w tym terminie, przesyłka jest awizowana poprzez pozostawienie drugiego zawiadomienia o możliwości odbioru przesyłki w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty pierwszego zawiadomienia. Maksymalny termin doręczania dla przesyłek kurierskich wynosi 2 dni robocze od dnia przyjęcia przesyłki kurierskiej od nadawcy. Termin zwrotu przesyłki kurierskiej do nadawcy wynosi 2 dni robocze od dnia, w którym zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego przesyłkę kurierską niepodjętą przez adresata należy zwrócić do nadawcy. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia zwróconych przesyłek do właściwego Wydziału Zamawiającego - miejsca z którego przesyłki zostały odebrane. Wykonawca będzie uprawniony do żądania od nadawcy potwierdzenia przyjęcia formularzy zwrotnego potwierdzenia odbioru podpisanych przez adresatów oraz przesyłek pocztowych zwracanych do nadawcy - poprzez złożenie podpisu przez wyznaczonego przez Zamawiającego pracownika, pod zestawieniem zwracanych przesyłek, przygotowanym przez Wykonawcę, w sposób umożliwiający szybkie sprawdzenie zgodności zestawienia z zakresem przekazywanej korespondencji. Korzystając z tego uprawnienia, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić, iż przygotowane przez niego do podpisu zestawienie przesyłek pocztowych przekazanych nadawcy jest zgodne z informacją przekazaną przez Wykonawcę za pośrednictwem systemów informatycznych. Nie dopuszcza się zwrotu przesyłek z adnotacją brak dostępu do skrzynki pocztowej Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji zamówienia poprzez wykorzystanie placówki, spełniających następujące wymogi: 1) lokalizacja placówek musi uwzględniać występujące na danym obszarze zapotrzebowanie na usługi, 2) co najmniej jedna stała placówka pocztowa, licząca średnio w skali kraju, przypadającą na 6 000 mieszkańców na terenie gmin miejskich i gmin miejsko-wiejskich, 3) w każdej gminie co najmniej jedną stałą placówkę pocztową, 4) we wszystkich placówkach, w których Wykonawca zapewnia odbiór przesyłek, ich wydawanie musi być przeprowadzone na specjalnie wyznaczonym do tego stanowisku, oddzielonym od wszelkich innych czynności wykonywanych w takiej placówce odbiorczej, w sposób wyraźny i jednoznaczny, zapewniający bezpieczeństwo tajemnicy korespondencji, 5) wszystkie placówki, w których Wykonawca zapewnia odbiór przesyłek, muszą być czynne we wszystkie dni robocze przez co najmniej 6 godzin dziennie, 6) wszystkie placówki, w których Wykonawca zapewnia odbiór przesyłek, muszą być umiejscowione w lokalizacjach oraz posiadać warunki lokalowe, które w sposób oczywisty nie utrudnią dostępu osobom niepełnosprawnym, obejmujące brak utrudnień takich jak (bariery architektoniczne): a. schody bez podjazdu, spocznika, rampy, pochylni lub sprawnie działającej windy dla wózków inwalidzkich, umiejscowionych przy jednym z wejść do budynku placówki pocztowej, b. progi oraz stopnie wewnątrz placówki pocztowej w strefie przeznaczonej dla klientów, c. brak utwardzonego ciągu komunikacyjnego do placówki pocztowej, o szerokości co najmniej 150 cm, biegnący od granic posesji na której umiejscowiony jest budynek, w którym znajduje się placówka pocztowa, d. brak drzwi o szerokości co najmniej 90 cm, prowadzących do placówki pocztowej, w celu zapewnienia swobodnego dostępu dla wózków inwalidzkich obejmującym również zapewnienie odpowiedniej przestrzeni manewrowej wokół takich drzwi, e. brak stanowiska obsługi klientów dysponującego ladą o wysokości nieprzekraczającej 90 cm lub brak osobnego stanowiska obsługi klientów, osób poruszających się na wózkach, f. brak przestrzeni przeznaczonej do przebywania klientów, o powierzchni wystarczającej dla swobodnego poruszania się na wózku inwalidzkim (szerokość wszystkich ciągów komunikacyjnych wewnątrz placówki pocztowej, w strefie obsługi klientów nie może być mniejsza niż 120 cm) lub posiadając warunki lokalowe, które mogą utrudniać dostęp do usług pocztowych osobom niepełnosprawnym jednocześnie są zorganizowane w sposób, który pozwala na skorzystanie z usługi pocztowej bez pokonywania takich barier obejmujący (udogodnienia organizacyjne): możliwość przywołania obsługi placówki pocztowej poprzez: - naciśnięcie dedykowanego przycisku dzwonka, umieszczonego na wysokości 90-110 cm od podłoża, umożliwiającej swobodne korzystanie osobom poruszającym się na wózku lub - wykonanie połączenia telefonicznego na numer telefonu: wskazany na tabliczce informacyjnej umiejscowionej bezpośrednio przed pierwszą barierą architektoniczną oddzielającą daną placówkę od drogi publicznej, w widocznym miejscu, opisanej dużą, czytelną czcionką i opatrzonej znakiem graficznym zgodnym ze wzorem zawartym w załączniku nr 1 do Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 marca 2014 roku w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych o rozmiarze odpowiednim do umiejscowienia takiego oznaczenia (Dz. U. z 2014 roku, poz. 464) lub wskazany na stronie internetowej opisującej adres i godziny otwarcia danej placówki operatora pocztowego lub możliwość umówienia terminu i godziny odbioru przesyłki przez adresata, bez dodatkowych opłat, pod adresem wskazanym na takiej przesyłce, za pośrednictwem połączenia telefonicznego na numer telefonu: - wskazany na tabliczce informacyjnej umiejscowionej bezpośrednio przed pierwszą barierą architektoniczną oddzielającą daną placówkę od drogi publicznej, w widocznym miejscu, opisanej dużą, czytelną czcionką i opatrzonej znakiem graficznym zgodnym ze wzorem zawartym w załączniku nr 1 do Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 marca 2014 roku w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych o rozmiarze odpowiednim do umiejscowienia takiego oznaczenia (Dz. U. z 2014 roku, poz. 464) lub - wskazany na stronie internetowej opisującej adres i godziny otwarcia danej placówki operatora pocztowego. Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić, że przesyłki pocztowe będą przemieszczane i doręczane przez osoby zobowiązane do stosowania przepisów prawa powszechnie obowiązującego w zakresie sposobu doręczania przesyłek pocztowych. Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić wszystkim osobom, którym zostanie powierzone wykonanie przedmiotu zamówienia w zakresie doręczania i wydawania przesyłek, w tym również personelowi podwykonawców i samym podwykonawcom, szkolenia zapewniające należyte wykonywanie przez te osoby powierzonych im obowiązków, w szczególności w zakresie obowiązku dwukrotnego awizowania przesyłki oraz przechowywać dokumentację dotyczącą realizowania tego zobowiązania. Wykonawca będzie zobowiązany dostosować systemy informatyczne, które wykorzystuje do prowadzenia działalności pocztowej do systemów informatycznych wykorzystywanych przez poszczególne placówki, a w przypadku zmian takich systemów informatycznych, Wykonawca będzie zobowiązany do wdrożenia zmian. Wykonawca będzie zobowiązany do nieodpłatnego przeprowadzenia szkoleń dotyczących wdrożonych przez Wykonawcę funkcjonalności systemów informatycznych wykorzystywanych przez Zamawiającego - w zakresie, terminach i na żądanie poszczególnych placówek, jeżeli wprowadzone rozwiązania wymagają przeprowadzenia takiego szkolenia. Wykonawca będzie zobowiązany, na własny koszt doręczyć i zapewnić należyte funkcjonowanie, w każdej placówce, narzędzia informatycznego zapewniającego możliwość rozliczenia nadanej korespondencji w danym okresie rozliczeniowym oraz integrację tego systemu z narzędziami informatycznymi, wskazanymi przez Zamawiającego. Monitorowanie statusu przesyłki, aktualizowane w każdym dniu roboczym, wskazujące co najmniej lokalizację ostatniego punktu przemieszczenia przesyłki, datę pierwszej próby doręczenia, daty awizowania, datę doręczenia, datę odbioru, przewidywany termin pierwszej próby doręczenia, lokalizację ostatniego punktu przemieszczenia zwróconej przesyłki, lokalizację ostatniego punktu przemieszczenia formularza zwrotnego potwierdzenia odbioru, ujawnienia każdej innej informacji o zdarzeniach mających wpływ na doręczenie. Jeżeli poszczególne z wymienionych wcześniej rodzajów informacji nie odnoszą się do konkretnej przesyłki, pole dotyczące tych informacji powinno być odpowiednio oznaczone przez system informatyczny Wykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się współpracować z Zamawiającym w zakresie dostosowania struktury informatycznej wykorzystywanej do wykonania przedmiotu umowy w celu zapewnienia najwyższego poziomu zabezpieczenia informacji przekazywanych w związku z wykonywaniem usług przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego, w szczególności danych osobowych. Wykonawca będzie zobowiązany do sporządzania zestawienia korespondencji nadanej przez nadawcę w danym dniu oraz dowolnie określonej ilości dni poprzednich w sposób umożliwiający wyliczenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy za doręczanie przesyłek nadanych w wybranym okresie, z rozbiciem na poszczególne rodzaje przesyłek. Wynagrodzenie Wykonawcy wynikać będzie z ilości przesyłek, pomnożonej przez ceny jednostkowe brutto określone w ofercie Wykonawcy. Za okres rozliczeniowy przyjmuje się jeden miesiąc kalendarzowy. Wynagrodzenie płatne będzie na podstawie faktury VAT, w terminie do 30 dni od daty doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury przez Wykonawcę. Należności wynikające z faktury płatne będą przelewem, na konto wskazane na fakturze. Podstawą obliczenia należności będzie suma opłat za przesyłki faktycznie nadane lub zwrócone z powodu braku możliwości ich doręczenia w okresie rozliczeniowym, potwierdzona co do ilości i wagi na podstawie dokumentów nadawczych lub oddawczych, przy czym obowiązywać będą ceny jednostkowe podane przez Wykonawcę w ofercie. W przypadku zmiany przepisów określających wysokość należnego podatku VAT na usługi pocztowe w czasie trwania zamówienia, Wykonawca zastosuje obowiązujący podatek VAT, co skutkować będzie zmianą cen jednostkowych przesyłek. Ilość i waga zwróconych przesyłek stwierdzona będzie na podstawie zestawienia, sporządzonego przez Wykonawcę w dwóch egzemplarzach. Kopia zestawienia dostarczona będzie Zamawiającemu wraz z fakturą. Ilości wskazane w punkcie 60 są wielkościami orientacyjnymi, przyjętymi dla celów porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Wynagrodzenie za realizację przedmiotu zamówienia winno obejmować wszelkie koszty jego realizacji, w tym: podatek VAT, koszty odbioru i dostarczenia przesyłek, ewentualnych upustów i rabatów. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania zamówienia, w tym: utraty, ubytku lub uszkodzenia przesyłki, Zamawiającemu przysługuje odszkodowanie oraz inne roszczenia na zasadach i w wysokościach określonych w ustawie Prawo pocztowe. Usługę pocztową w zakresie przesyłki rejestrowanej uważa się za niewykonaną, jeżeli doręczenie przesyłki rejestrowanej lub zawiadomienie o próbie jej doręczenia nie nastąpiło w terminie 14 dni od dnia nadania, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 13 października 2003 roku w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej, w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego (Dz. U. nr 183, poz. 1795, ze zmianami). Do odpowiedzialności Wykonawcy za nienależyte wykonanie usługi pocztowej stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 13 października 2003 roku w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej, w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego (Dz. U. nr 183, poz. 1795, ze zmianami), a w sprawach nieuregulowanych tymi przepisami stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2014 roku, poz. 101 ze zmianami). W przypadku nieterminowego odbioru przesyłek przygotowanych do wyekspediowania, Zamawiającemu przysługuje prawo do naliczenia kary umownej w wysokości 1% miesięcznej kwoty za usługę odbioru przesyłek ze wskazanych w pkt. 12 lokalizacji Zamawiającego, za każdy dzień zwłoki. Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy w przypadku: 1) likwidacji, ogłoszenia upadłości lub rozwiązania przedsiębiorstwa Wykonawcy, 2) nie wykonania przedmiotu zamówienia powyżej 4 dni w stosunku do ustalonych terminów. Odstąpienie od umowy powinno nastąpić pod rygorem nieważności na piśmie i zawierać uzasadnienie. W każdym przypadku, jeśli odstąpienie przez Zamawiającego od umowy następuje z winy Wykonawcy, Zamawiającemu przysługuje prawo do naliczenia kary umownej w wysokości 10% od kwoty wartości zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania pełnego limitu ilościowego i wartościowego przedmiotu zamówienia bez prawa do roszczeń z tego tytułu przez Wykonawcę. Dopuszcza się możliwość przesunięć ilości przesyłek w ramach kwoty brutto zawartej umowy. Zamawiający w okresie realizacji zamówienia przewiduje nadać następującą ilość przesyłek: 1) przesyłki listowe nierejestrowane niebędące przesyłkami najszybszej kategorii w obrocie krajowym (zwykłe) w tym nadane na poste restante: a. do 350 g. gabaryt A - 21 846 szt. b. do 350 g. gabaryt B - 5 010 szt. c. ponad 350 g. do 1 000 g. gabaryt A -1 szt. d. ponad 350 g. do 1 000 g gabaryt B - 1 szt. e. ponad 1 000 g. do 2 000 g. gabaryt A - 1 szt. f. ponad 1 000 g. do 2 000 g. gabaryt B - 1 szt. 2) przesyłki listowe nierejestrowane, w tym nadane na poste restante, najszybszej kategorii w obrocie krajowym (priorytetowe): a. do 350 g. gabaryt A - 11 306 szt. b. do 350 g. gabaryt B - 1 szt. c. ponad 350 g. do 1 000 g. gabaryt A - 1 szt. d. ponad 350 g. do 1 000 g gabaryt B - 1 szt. e. ponad 1 000 g. do 2 000 g. gabaryt A - 1 szt. f. ponad 1 000 g. do 2 000 g. gabaryt B - 1 szt. 3) przesyłka listowa nierejestrowana nieopłacona: a. zwrot do nadawcy przesyłki nieopłaconej w celu jej odbioru przez nadawcę - 1 szt. b. zwrot do nadawcy przesyłki nieopłaconej, a następnie ponowne przyjęcie jej do przemieszczenia i doręczenia - 1 szt. c. doręczenie adresatowi przesyłki nieopłaconej w przypadku braku adresu nadawcy na przesyłce - 1 szt. 4) przesyłka listowa nierejestrowana opłacona w kwocie niższej od należnej: a. doręczenie adresatowi przesyłki opłaconej w kwocie niższej od należnej lub w przypadku odmowy jej przyjęcia przez adresata - 1 szt. b. zwrot do nadawcy przesyłki opłaconej w kwocie niższej od należnej w celu jej odbioru przez nadawcę - 1 szt. c. zwrot do nadawcy przesyłki opłaconej w kwocie niższej od należnej, a następnie ponowne przyjęcie jej do przemieszczenia i doręczenia - 1 szt. 5) przesyłka polecona, w tym nadana na poste restante - ekonomiczna: a. do 350 g. gabaryt A - 22 726 szt. b. do 350 g. gabaryt B - 342 szt. c. ponad 350 g. do 1 000 g. gabaryt A - 9 932 szt. d. ponad 350 g. do 1 000 g gabaryt B - 16 szt. e. ponad 1 000 g. do 2 000 g. gabaryt A - 1 896 szt. f. ponad 1 000 g. do 2 000 g. gabaryt B - 1 szt. 6) przesyłka polecona, w tym nadana na poste restante -priorytetowa: a. do 350 g. gabaryt A - 3 320 szt. b. do 350 g. gabaryt B - 1 szt. c. ponad 350 g. do 1 000 g. gabaryt A - 21 szt. d. ponad 350 g. do 1 000 g gabaryt B - 1 szt. e. ponad 1 000 g. do 2 000 g. gabaryt A - 1 szt. f. ponad 1 000 g. do 2 000 g. gabaryt B - 1 szt. 7) przesyłka listowa z zdeklarowaną wartością, w tym nadana na poste restante - opłata za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki rejestrowanej według właściwej kategorii wagowej- ekonomiczna: a. do 350 g. gabaryt A - 1 szt. b. do 350 g. gabaryt B - 1 szt. c. ponad 350 g. do 1 000 g. gabaryt A - 1 szt. d. ponad 350 g. do 1 000 g gabaryt B - 1 szt. e. ponad 1 000 g. do 2 000 g. gabaryt A - 1 szt. f. ponad 1 000 g. do 2 000 g. gabaryt B - 1 szt. 8) przesyłka listowa z zadeklarowaną wartością, w tym nadana na poste restante - opłata za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki rejestrowanej według właściwej kategorii wagowej- priorytetowa: a. do 350 g gabaryt A - 1 szt. b. do 350 g gabaryt B - 1 szt. c. ponad 350 g do 1 000 g gabaryt A - 1 szt. d. ponad 350 g do 1 000 g gabaryt B - 1 szt. e. ponad 1 000 g do 2 000 g gabaryt A - 1 szt. f. ponad 1 000 g do 2 000 g gabaryt B - 1 szt. 9) przesyłka listowa z zadeklarowaną wartością, w tym nadana na poste restante - opłata za traktowanie przesyłki jako przesyłki z zadeklarowaną wartością: za każde 50,00 złotych zadeklarowanej wartości lub ich część - 1 szt. 10) paczka pocztowa, w tym nadana na poste restante - ekonomiczna: a. do 1 kg - 1 szt. b. ponad 1 kg do 2 kg - 1 szt. c. ponad 2 kg do 5 kg - 1 szt. d. ponad 5 kg do 10 kg - 1 szt. 11) paczka pocztowa, w tym nadana na poste restante - priorytetowa: a. do 1 kg - 1 szt. b. ponad 1 kg do 2 kg - 1 szt. c. ponad 2 kg do 5 kg - 1 szt. d. ponad 5 kg do 10 kg - 1 szt. 12) paczka pocztowa z zadeklarowaną wartością, w tym nadana na poste restante- opłata za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie paczki według właściwej kategorii wagowej - ekonomiczna: a. do 1 kg - 1 szt. b. ponad 1 kg do 2 kg - 1 szt. c. ponad 2 kg do 5 kg - 1 szt. d. ponad 5 kg do 10 kg - 1 szt. 13) paczka pocztowa z zadeklarowaną wartością, w tym nadana na poste restante- opłata za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie paczki według właściwej kategorii wagowej - priorytetowa: a. do 1 kg - 1 szt. b. ponad 1 kg do 2 kg - 1 szt. c. ponad 2 kg do 5 kg - 1 szt. d. ponad 5 kg do 10 kg - 1 szt. 14) paczka pocztowa z zadeklarowaną wartością, w tym na poste restante - opłata za traktowanie paczki jako paczki z zadeklarowaną wartością: za każde 50,00 zadeklarowanej wartości lub ich część - 1 szt. 15) potwierdzenie odbioru przesyłki rejestrowanej - 18 150 szt. 16) zwrot przesyłki rejestrowanej do nadawcy po wyczerpaniu możliwości doręczenia lub wydania odbiorcy - 18 150 szt. 17) przesyłki listowe nierejestrowane priorytetowe w obrocie zagranicznym obszar Europy: a. do 50 g - 1 szt. b. ponad 50 g do 100 g - 1 szt. c. ponad 100 g do 350 g - 1 szt. d. ponad 350 g do 500 g - 1 szt. e. ponad 500 g do 1 000 g - 1 szt. f. ponad 1 000 g do 2 000 g - 1 szt. 18) przesyłki listowe nierejestrowane ekonomiczne w obrocie zagranicznym obszar Europy: a. do 50 g - 1 szt. b. ponad 50 g do 100 g - 1 szt. c. ponad 100 g do 350 g - 1 szt. d. ponad 350 g do 500 g - 1 szt. e. ponad 500 g do 1 000 g - 1 szt. f. ponad 1 000 g do 2 000 g - 1 szt. 19) przesyłki listowe nierejestrowane priorytetowe w obrocie zagranicznym poza obszar Europy: a. do 50 g - 1 szt. b. ponad 50 g do 100 g - 1 szt. c. ponad 100 g do 350 g - 1 szt. d. ponad 350 g do 500 g - 1 szt. e. ponad 500 g do 1 000 g - 1 szt. f. ponad 1 000 g do 2 000 g - 1 szt. 20) przesyłki listowe nierejestrowane ekonomiczne w obrocie zagranicznym poza obszar Europy: a. do 50 g - 1 szt. b. ponad 50 g do 100 g - 1 szt. c. ponad 100 g do 350 g - 1 szt. d. ponad 350 g do 500 g - 1 szt. e. ponad 500 g do 1 000 g - 1 szt. f. ponad 1 000 g do 2 000 g - 1 szt. 21) przesyłki listowe rejestrowane w obrocie zagranicznym obszar Europy: a. do 50 g - 4 szt. b. ponad 50 g do 100 g - 1 szt. c. ponad 100 g do 350 g - 1 szt. d. ponad 350 g do 500 g - 1 szt. e. ponad 500 g do 1 000 g - 1 szt. f. ponad 1 000 g do 2 000 g - 1 szt. 21) przesyłki listowe rejestrowane w obrocie zagranicznym poza obszar Europy: a. do 50 g - 1 szt. b. ponad 50 g do 100 g - 5 szt. c. ponad 100 g do 350 g - 1 szt. d. ponad 350 g do 500 g - 1 szt. e. ponad 500 g do 1 000 g - 1 szt. f. ponad 1 000 g do 2 000 g - 1 szt. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Każdy Wykonawca w prowadzonym postępowaniu może złożyć tylko jedną ofertę. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67 ust. 17 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych zgodnie z art. 83 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej w niniejszym postępowaniu. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. Zamawiający nie zamierza wskazywać obowiązku osobistego wykonywania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64.11.00.00 - Usługi pocztowe 64.11.20.00 - Usługi pocztowe dotyczące listów 64.11.30.00 - Usługi pocztowe dotyczące paczek .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada uprawnienia do wykonania działalności pocztowej, na podstawie wpisu do rejestru operatorów pocztowych, prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529 ze zm.)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca może polegać na zasobach innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia,w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia lub inny dokument,z którego będzie jednoznacznie wynikać uprawnienie do dysponowania tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia. Zgodnie z art. 26 ust. 2e ustawy podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie nie ponosi winy. Wykonawca nie później niż na dzień składania ofert zobowiązany jest wykazać spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia z postępowania, o którym mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego warunki muszą spełniać Wykonawcy łącznie, natomiast każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zobowiązany jest wykazać brak podstaw do wykluczenia go z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów ( Dz. U. z 2015 roku, poz. 184) złożyli odrębne oferty, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania prowadzą do zachowania uczciwej konkurencji pomiędzy Wykonawcami biorącymi udział w niniejszym postępowaniu. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy, który udowodnił, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia. W sytuacji, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na wiedzę i doświadczenie, potencjał techniczny, osoby zdolne do wykonania zamówienia, zdolności finansowe lub ekonomiczne innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrazić w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia Wykonawcy, ubiegającemu się o zmówienie odpowiedniego zasobu oraz wskazywać: a) jaki jest zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) jakiego charakteru stosunki będą łączyły Wykonawcę z innym podmiotem, d) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia. 3) jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wzór, załącznik nr 3) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby, uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio do miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczącego braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawca wraz z ofertą składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej (wzór, załącznik nr 4) Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia zobowiązani są do udostępnienia pełnomocnictwa do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawcy, o których mowa powyżej składają wspólnie ofertę, przy czym: a) oświadczenia lub dokumenty wskazane w roz. VI od pkt 1 do pkt. 4 powinny zostać złożone w taki sposób aby wykazać, że warunki udziału w postępowaniu Wykonawcy spełniają łącznie (tzn. składa co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy ci Wykonawcy wspólnie). b) oświadczenia lub dokumenty wskazane w roz. VI pkt. 5 i pkt. 10 muszą być złożone osobno przez każdego z Wykonawców. Jeżeli cena oferty wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzi wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, w szczególności jest niższa o 30% od wartości zamówienia lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert, Zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokości ceny, w szczególności w zakresie: 1) oszczędności metody wykonania zamówienia, wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo sprzyjających warunków wykonania zamówienia dostępnych dla Wykonawcy, oryginalności projektu Wykonawcy, kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. nr 200, poz. 1679 z późniejszymi zmianami), 2) pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na Wykonawcy. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej ceny podatek od towarów i usług , który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. W przypadku, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towaru i usług, do ceny najkorzystniejszej oferty lub oferty z najniższą cena dolicza się podatek od towarów i usług, który Zamawiający miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Nieodpłatna możliwość śledzenia przez Internet rejestrowanych przesyłek pocztowych w obrocie krajowym - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza zmianę w umowie w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.uml.lodz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi ul. Kilińskiego 102/102a 90-012 Łódź.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.12.2015 godzina 12:30, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi ul. Kilińskiego 102/102a 90-012 Łódź Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.