eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŁódźUsługi gastronomiczne i hotelarskie dla Instytutu Medycyny Pracy w Łodzi

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-10-21

Łódź: Usługi gastronomiczne i hotelarskie dla Instytutu Medycyny Pracy w Łodzi
Numer ogłoszenia: 340742 - 2010; data zamieszczenia: 21.10.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Medycyny Pracy im. prof. dra med. Jerzego Nofera , ul. Św. Teresy od Dzieciątka Jezus 8, 91-348 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 6314871, faks 042 6314872.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.imp.lodz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka badawczo rozwojowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi gastronomiczne i hotelarskie dla Instytutu Medycyny Pracy w Łodzi.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi gastronomiczne i hotelarskie w podziale na trzy części. Wykonawcy mogą złożyć oferty na wszystkie części zamówienia lub na poszczególne z nich. Część I: Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie wyżywienia dla uczestników następujących szkoleń: 1. 2 - dniowego szkolenia, które odbędzie się w siedzibie zamawiającego w dniach:- 15-16 listopada 2010 r. 2. 1-dniowego szkolenia, które odbędzie się w siedzibie zamawiającego w dniu - 18 listopada 2010 r. 3. 1 - dniowego szkolenia, które odbędzie się w siedzibie zamawiającego w dniu - 2 grudnia 2010 r. Zakres zamówienia Kompleksowa obsługa restauracyjna obejmująca: Wyżywienie dla 20 uczestników oraz 3 organizatorów każdej sesji szkoleniowej - po dwie przerwy kawowe oraz jedna obiadowa podczas każdego szkolenia konferencji - łącznie w ciągu czterech dni. Wyżywienie musi być zapewnione łącznie dla co najmniej 23 osób podczas każdego dnia szkolenia zorganizowanego w siedzibie zamawiającego, co oznacza, że dostawca usług zobowiązuje się dostarczyć wyżywienie, o którym mowa w niniejszym zamówieniu, do siedziby zamawiającego. W czasie każdego dnia konferencji będą miały miejsce 2 przerwy kawowe oraz 1 przerwa obiadowa. Posiłki w czasie przerw kawowych i obiadowej powinny być podawane na zastawie szklanej, porcelanowej lub podobnej. Konsumpcja obiadów na siedząco przy stołach. Zamawiający nie zapewnia ani stołów ani krzeseł. Napoje jak: kawa, herbata powinny być gorące, a dania obiadowe muszą być świeżo przyrządzone i również gorące. Przerwy kawowe oraz obiady winny być podawane na zastawie. Konsumpcja obiadów winna odbywać się na siedząco przy stołach. Uwaga: Zamawiający nie zapewnia zastawy ani stołów i krzeseł. Wykonawca przedstawi cenę posiłku dla 1 osoby za dzień i 92 osoboposiłków Wykonawca zapewni następujące menu: 2 przerwy kawowe - dzień - kawa, herbata, woda mineralna, ciasteczka kruche Obiady wg poniższego menu: 1. dzień - 15 listopada Zupa borowikowa z kluseczkami Karczek grillowany, ćwiartki ziemniaków zapiekane, buraczki Lody z owocami 2. dzień -16 listopada Barszcz ukraiński z pielmeni Roladki ze schabu w sosie pieczeniowym, pyzy ziemniaczane, kapusta modra Pannacotta z wiśniami 3. dzień - 18 listopada Zupa pomidorowa z mozzarellą i pulpecikami Indyk z pistacjami w sosie tzatziki, gałuszki, surówka z białej kapusty Szarlotka 4. dzień -2 grudnia Zupa krupnik Kotlet schabowy, ziemniaki, mizeria Sakiewka z truskawką Część II: Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie wyżywienia dla uczestników następujących szkoleń: 1. 2,5- dniowego szkolenia, które odbędzie się w siedzibie zamawiającego w dniach 15-17 listopada 2010 r.; 2. 2,5- dniowego szkolenia, które odbędzie się w siedzibie zamawiającego w dniach 17-19 listopada 2010 r.; Zakres zamówienia: Kompleksowa obsługa restauracyjna obejmująca: Wyżywienie musi być zapewnione dla 20 uczestników oraz 3 organizatorów każdej sesji szkoleniowej: 2 przerwy kawowe i 1 obiadowa podczas każdego dnia szkolenia -łącznie: w ciągu 5 dni, przy czym w dniu 17 listopada obiad i przerwy kawowe będą łącznie dla co najmniej 40 uczestników i 6 organizatorów. Zapewnienie wyżywienia łącznie dla co najmniej 23 osób podczas każdego dnia szkolenia zorganizowanego w siedzibie zamawiającego, co oznacza, że Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć wyżywienie, o którym mowa w niniejszym zamówieniu do siedziby zamawiającego. W czasie każdego dnia konferencji będą miały miejsce 2 przerwy kawowe oraz 1 przerwa obiadowa. Posiłki w czasie przerw kawowych i obiadowej powinny być podawane na zastawie szklanej, porcelanowej lub podobnej. Konsumpcja obiadów na siedząco przy stołach. Zamawiający nie zapewnia zastawy ani stołów i krzeseł. Napoje jak: kawa, herbata powinny być gorące, a dania obiadowe muszą być świeżo przyrządzone i również gorące. Wykonawca przedstawi cenę posiłku dla 1 osoby za dzień i 138 osoboposiłków Menu 2 przerwy kawowe - dzień -kawa, herbata, woda mineralna, ciasteczka kruche Obiady wg poniższego menu: 1. dzień -15 listopada Zupa borowikowa z kluseczkami Karczek grillowany, ćwiartki ziemniaków zapiekane, buraczki Lody z owocami 2. dzień -16 listopada Barszcz ukraiński z pielmeni Roladki ze schabu w sosie pieczeniowym, pyzy ziemniaczane, kapusta modra Pannacotta z wiśniami 3. dzień -17 listopada Barszcz biały z jajkiem przepiórczym Filet rybny, ziemniaki, kapusta kiszona Sernik wiedeński 4. dzień -18 listopada Zupa pomidorowa z mozzarellą i pulpecikami Indyk z pistacjami w sosie tzatziki, gałuszki, surówka z białej kapusty Szarlotka 5. dzień -19 listopada Zupa borowikowa z kluseczkami Karczek grillowany, ćwiartki ziemniaków zapiekane, buraczki Lody z owocami Część III: Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie jednego 2,5-dniowego szkolenia w dn. 24-26 listopada 2010 roku. Zakres zamówienia: Kompleksowa obsługa hotelarska i restauracyjna obejmująca: 1. 2 noclegi dla 20 uczestników sesji szkoleniowej: pierwszy - 24-25 listopada, drugi - 25-26 listopada. 2. całodniowe wyżywienie dla 20 uczestników sesji szkoleniowej oraz 5 organizatorów: 2 przerwy kawowe i 1 obiadowa każdego dnia - łącznie w ciągu 3 dni szkoleniowych, a dodatkowo: 2 śniadania - 25, 26 listopada; oraz 2 kolacje - 24, 25 listopada a w tym jedna uroczysta - 24 listopada. warunkiem jest zorganizowanie jednego 2,5- dniowego szkolenia. Szkolenia zorganizowane zostaną w Łodzi - w mieście, gdzie swoją siedzibę ma zamawiający a tym samym dysponuje pełną bazą dydaktyczną. Firma będzie posiadała co najmniej trzy gwiazdki w standardzie. W miejscu organizacji szkolenia firma będzie posiadała bazę sportowo - rekreacyjną, w tym jako warunek konieczny - siłownię wyposażoną w nowoczesne urządzenia do ćwiczeń - w trakcie trwania szkolenia uczestnicy będą korzystać z urządzeń na siłowni w celach dydaktycznych; - Ze względów organizacyjnych firma zapewni wyżywienie dla uczestników i organizatorów w miejscu prowadzenia szkolenia; - Szkolenia zorganizowane zostaną w sali szkoleniowej spełniającej następujące wymagania: a) sala szkoleniowa pomieści 25 osób jednocześnie -miejsca siedzące przy stołach; b) sala będzie wyposażona w sprzęt multimedialny - rzutnik multimedialny, ekran do rzutnika, komputer oraz system nagłośnieniowy mikrofony, głośniki; c) sala będzie klimatyzowana lub będzie możliwość przewietrzenia sali jeśli zajdzie taka potrzeba; d) zostanie wydzielone pomieszczenie w pobliżu sali szkoleniowej na zorganizowanie cateringu dla co najmniej 25 osób - miejsca siedzące; e) w przypadku, gdy sala jest wystawiona na intensywne światło słoneczne w godzinach organizacji szkolenia w oknach sali powinny być zainstalowane rolety; f) sala będzie zarezerwowana dla uczestników szkolenia przez co najmniej 9 godzin, od godziny 9 rano każdego dnia; - W trakcie szkolenia przygotowane zostaną: po 2 przerwy kawowe -po około 15 min każda i 1 obiadowa około 45 min podczas każdego dnia szkolenia; - W trakcie przerw kawowych dla uczestników przygotowany zostanie catering: napoje - kawa, herbata, woda, sok plus cukier i mleko do kawy w ilości nieograniczonej oraz przekąski - ciastka różnego rodzaju w ilości po minimum 15 dag na każdego uczestnika każdego dnia; ponadto uczestnicy będą mieć możliwość skorzystania z napojów jw. również przed rozpoczęciem się warsztatów szkoleniowych każdego dnia; napoje jak: kawa, herbata powinny być gorące, a dania obiadowe muszą być świeżo przyrządzone i również gorące. - Pierwszego dnia szkolenia -24 listopada będzie zorganizowana elegancka kolacja. Dla uczestników i organizatorów zostaną zapewnione 2 ciepłe posiłki oraz przekąski. Dodatkowo organizator zapewni do kolacji alkohol -wino. - W trakcie przerwy obiadowej sugerujemy przygotowanie menu złożonego z dwóch dań -zupy + drugiego dania i kompotu z owoców oraz deseru. Każdego dnia powinny być do wyboru dwa różne zestawy obiadowe - nie powtarzające się -łącznie co najmniej 6 różnych zestawów obiadowych podczas całej sesji szkoleniowej, w tym jedno danie jarskie każdego dnia, propozycja menu na obiad podczas jednego dnia: Zestaw I: Zupa typu żurek z kiełbaską; Mięso drobiowe z warzywami; Kluski mączne; Kapusta lub buraczki Sok owocowy kompot lub woda Zestaw II Kremowa zupa warzywna z grzankami lub makaronem; Pieczona ryba w ziołach; Ziemniaki gotowane lub pieczone; Zestaw surówek; Sok owocowy lub kompot lub woda.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.12.00.00-7, 55.10.00.00-1, 55.30.00.00-3.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 15.11.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie z art. 22 ust. 1

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie z art. 22 ust. 1

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie z art. 22 ust. 1

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie z art. 22 ust. 1

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie z art. 22 ust. 1

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

formularz ofertowy, parafowany wzór umowy

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości przedmiotu umowy z prawem do proporcjonalnego zmniejszenia ceny

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.imp.lodz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie Zamawiającego tj. Instytut Medycyny Pracy w Łodzi, ul. Św. Teresy od Dzieciątka Jezus Nr 8 w pokoju 86.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.10.2010 godzina 11:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego tj. Instytut Medycyny Pracy w Łodzi, ul. Św. Teresy od Dzieciątka Jezus Nr 8 w pokoju 81 - Kancelaria Główna.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie wyżywienia dla uczestników następujących szkoleń:.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część I: Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie wyżywienia dla uczestników następujących szkoleń: 1. 2 - dniowego szkolenia, które odbędzie się w siedzibie zamawiającego w dniach: - 15-16 listopada 2010 r. 2. 1-dniowego szkolenia, które odbędzie się w siedzibie zamawiającego w dniu - 18 listopada 2010 r. 3. 1 - dniowego szkolenia, które odbędzie się w siedzibie zamawiającego w dniu - 2 grudnia 2010.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.50.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 15.11.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie wyżywienia dla uczestników następujących szkoleń:.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie wyżywienia dla uczestników następujących szkoleń: 1. 2,5- dniowego szkolenia, które odbędzie się w siedzibie zamawiającego w dniach 15-17 listopada 2010 r.; 2. 2,5- dniowego szkolenia, które odbędzie się w siedzibie zamawiającego w dniach 17-19 listopada 2010 r.;.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.50.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 15.11.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie jednego 2,5-dniowego szkolenia w dn. 24-26 listopada 2010 roku..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. 2 noclegi dla 20 uczestników sesji szkoleniowej: pierwszy - 24/25 listopada, drugi - 25/26 listopada. 2. całodniowe wyżywienie dla 20 uczestników sesji szkoleniowej oraz 5 organizatorów: 2 przerwy kawowe i 1 obiadowa każdego dnia - łącznie w ciągu 3 dni szkoleniowych, a dodatkowo: 2 śniadania - 25, 26 listopada; oraz 2 kolacje - 24, 25 listopada (w tym jedna uroczysta - 24 listopada)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.00.00.00-0, 55.30.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 24.11.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.