Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2016-12-07
Og³oszenie nr 361467 - 2016 z dnia 2016-12-07 r.
¦widnica: "Budowa kompleksu sportowego przy Gimnazjum nr 2 w ¦widnicy"
ul. Ofiar O¶wiêcimskich 30 - etap I
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowanianie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Prezydent Miasta ¦widnicy, krajowy numer identyfikacyjny
57958900000, ul.
ul. Armii Krajowej
49,
58100
¦widnica, woj.
dolno¶l±skie, pañstwo
Polska, tel.
748 562 850, e-mail
mbp@um.swidnica.pl, faks
748 523 110.
Adres strony internetowej (URL): www.swidnica.bip-gov.info.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
nie
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
tak
www.swidnica.bip-gov.info.pl
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert w formie pisemnej za po¶rednictwem operatora pocztowego, kuriera lub dorêczenie osobiste.
Adres:
Urz±d Miejski w ¦widnicy, ul. Armii Krajowej 49, 58-100 ¦widnica, Wydzia³ Zamówieñ Publicznych i Przetargów, pok.124, I p.
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: "Budowa kompleksu sportowego przy Gimnazjum nr 2 w ¦widnicy"
ul. Ofiar O¶wiêcimskich 30 - etap I
Numer referencyjny: P-113/XII/16
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
nie
II.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 4.1 PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA : 1. Przedmiotem zamówienia s± roboty budowlane zwi±zane z realizacj± zadania inwestycyjnego pn. "Budowa kompleksu sportowego przy Gimnazjum nr 2 w ¦widnicy" ul. Ofiar O¶wiêcimskich 30 - etap I. 2. Zamierzenie, o którym mowa wy¿ej obejmuje wykonanie robót objêtych Decyzj± nr 1441/2016 pozwolenia na budowê z dnia 28 pa¼dziernika 2016 r. 3. Przedmiot zamówienia zosta³ szczegó³owo opisany w dokumentacji projektowej pn. "Budowa kompleksu sportowego (etap I) i przebudowa istniej±cego parkingu (etap II), z odwodnieniem o¶wietleniem i zewnêtrzn± instalacj± niskopr±dow± - monitoring", sporz±dzonej przez Us³ugi Projektowe mgr in¿. Adam M±drzak, 58-100 ¦widnica, Bole¶cin 49d, obejmuj±cej n/w opracowania: 1) Projekt wykonawczy wielobran¿owy, 2) Szczegó³owe Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót bran¿: budowlano-sanitarnej, drogowej i elektrycznej. 4. Dokumentacja projektowa, o której mowa w ust. 3 powy¿ej , stanowi±ca Za³±cznik nr 8 do SIWZ znajduje siê na stronie internetowej Zamawiaj±cego www.swidnica.bip-gov.info.pl w katalogu zamówienia publiczne. Uwaga! 1. Niniejsze zamówienie obejmuje wykonanie I etapu robót budowlanych, opisanych ww. dokumentacj± projektow±. 2. Za³±czone przedmiary robót bran¿: budowlano-sanitarnej, drogowej i elektrycznej, nale¿y traktowaæ jako element dodatkowy, nie s³u¿±cy do obliczania ceny oferty. Przedmiar robót jest materia³em pomocniczym i pogl±dowym, nie stanowi samodzielnego opisu przedmiotu zamówienia i nie nale¿y mu przypisywaæ roli funkcji, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 3 Rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-u¿ytkowego (Dz. U. z 2004 r. nr 202, poz. 2072). Przedmiary robót za³±czone s± w celu u³atwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcê. Przedmiarów nie nale¿y wype³niaæ ani za³±czaæ do oferty. 5. Przedmiot zamówienia bêdzie realizowany w oparciu o: 1) dokumentacjê projektow±, o której mowa w ust. 3 powy¿ej, 2) dokumentacjê przetargow±, tj. dokumentacjê sporz±dzon± i udostêpnion± Wykonawcom przez Zamawiaj±cego na potrzeby przeprowadzenia niniejszego postêpowania przetargowego, obejmuj±c± w szczególno¶ci SIWZ wraz z za³±cznikami do niej oraz wszelkimi zmianami i dodatkowymi ustaleniami wynik³ymi w trakcie procedury przetargowej stanowi±cymi integraln± czê¶æ SIWZ, wyszczególnionymi we wszystkich przes³anych i umieszczonych na stronie internetowej Zamawiaj±cego pismach. 6. Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonania robót budowlanych, które nie zosta³y wyszczególnione w przedmiarze robót, a s± konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektami budowlanymi, wykonawczymi oraz szczegó³owymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót. 7. Ponadto Wykonawca zobowi±zany jest do: 1) zorganizowania placu budowy (zaplecze, pobór energii, wody, dozorowanie itd.), 2) wykonywania robót budowlanych ze szczególn± ostro¿no¶ci± ze wzglêdu na ich realizacjê w czynnym obiekcie szkolnym, w którym prowadzone s± zajêcia z uczniami, 3) oznakowania miejsca robót i utrzymywania tego oznakowania w nale¿ytym stanie przez ca³y czas budowy, 4) obs³ugi geodezyjnej budowy, a w szczególno¶ci wykonywania inwentaryzacji w stanie odkrytym oraz wykonania dokumentacji geodezyjnej powykonawczej dla prac zrealizowanych w ramach przedmiotu zamówienia, której orygina³ nale¿y zg³osiæ do Powiatowego Biura Geodezji i Katastru w ¦widnicy, a kopiê do Zamawiaj±cego, 5) bie¿±cego wywozu materia³ów nieu¿ytecznych z terenu budowy na sk³adowisko odpadów, ich unieszkodliwienie o ile bêdzie to konieczne (do 10 km) oraz przekazanie materia³ów z odzysku wg ustaleñ z inspektorem nadzoru i Zamawiaj±cym, 6) utrzymania w czysto¶ci dróg publicznych, po których bêdzie odbywa³ siê ruch pojazdów budowy i transportuj±cych materia³y, wykonania inwentaryzacji i przegl±du stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarz±dcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg. W przypadku ewentualnych roszczeñ odszkodowawczych administratorów i zarz±dców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowi±zany do ich naprawy na w³asny koszt, który nie bêdzie podlega³ odrêbnej zap³acie i jest wliczony w cenê kontraktow±, 7) wykonania inwentaryzacji i przegl±du nieruchomo¶ci w s±siedztwie wykonywanych robót. W przypadku ewentualnych roszczeñ odszkodowawczych w³a¶cicieli nieruchomo¶ci Wykonawca jest zobowi±zany do ich naprawy na w³asny koszt, który nie bêdzie podlega³ odrêbnej zap³acie i jest wliczony w cenê kontraktow±, 8) uporz±dkowanie i doprowadzenie do stanu pierwotnego terenu s±siaduj±cego z placem budowy po zakoñczeniu wszystkich robót objêtych zamówieniem, 9) niezw³ocznego zawiadamiania Zamawiaj±cego o wszelkich zagro¿eniach lub nowych okoliczno¶ciach wynik³ych w trakcie prowadzenia robót, 10) sporz±dzenia planu bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia, 11) zawarcia na w³asny koszt odpowiednich umów ubezpieczenia z tytu³u szkód, które mog± zaistnieæ w zwi±zku z okre¶lonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialno¶ci cywilnej na czas realizacji roboty objêtej umow±, przy czym ubezpieczeniu podlegaæ maj± w szczególno¶ci: a) roboty objête umow±, urz±dzenia oraz wszelkie mienie ruchome zwi±zane bezpo¶rednio z wykonawstwem robót, b) odpowiedzialno¶æ cywilna za szkody oraz nastêpstwa nieszczê¶liwych wypadków dotycz±ce pracowników i osób trzecich, a powsta³e w zwi±zku z prowadzonymi robotami, w tym tak¿e ruchem pojazdów mechanicznych, 12) wykonywania wszelkich, innych czynno¶ci wynikaj±cych ze specyfiki danych robót. 4.2 LOKALIZACJA 1. Przedmiot zamówienia zlokalizowany jest na dzia³kach nr: 59; obrêb geodezyjny: 0005 Zachód, jedn. ewid. ¦widnica - Miasto. 4.3 WSPÓLNY S£OWNIK ZAMÓWIEÑ PUBLICZNYCH CPV: - 45.21.22.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych - roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych, - 45111200-0 - roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne, - 45311000-0 - roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych, - 45110000-1 - roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych - roboty ziemne, - 45231300-8 - roboty budowlane w zakresie budowy wodoci±gów i ruroci±gów do odprowadzania ¶cieków, - 45233200-1 - roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni, - 45233253-7 - roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych, - 45262210-6 - fundamentowanie, - 45316100-6 - instalowanie urz±dzeñ o¶wietlenia zewnêtrznego, - 45342000-6 - wznoszenie ogrodzeñ. 4.4 CHARAKTERYSTYKA ROBÓT 1. Charakterystyczne parametry okre¶laj±ce wielko¶æ obiektu i zakres robót budowlanych dla robót objêtych niniejszym projektem: 1.1. - powierzchnia terenu asfaltowego przeznaczonego do budowy boisk, urz±dzeñ lekkoatletycznych i czê¶ci rekreacyjnej - 2 266 m^2, - projektowana powierzchnia terenu utwardzonego - strefa boiska - 2929 m^2, w tym: - powierzchnia przepuszczalna boisk i urz±dzeñ lekkoatletycznych (nawierzchnia elastyczna) - 2 387 m^2 - powierzchnia nieprzepuszczalna boisk i urz±dzeñ lekkoatletycznych - 5 m^2, - powierzchnia z kostki betonowej - 537 m^2, - nawierzchnia nieutwardzona - strefa boiska - m±czka 107 m^2. 1.2. - boisko wielofunkcyjne (pi³ka rêczna / pi³ka no¿na) z bramkami do pi³ki rêcznej, o wymiarach 40mx20m ze strefami bezpieczeñstwa, czterema tablicami do koszykówki montowanymi na sta³e - w poprzek boiska oraz demontowalnymi (montowane w tulejach) s³upkami do siatkówki (dla dwóch boisk), - boisko wielofunkcyjne (koszykówka / tenis) - o wymiarach 15m x 28m ze strefami bezpieczeñstwa, tablice do koszykówki montowane na sta³e, s³upki do tenisa - demontowalne (montowane w tulejach), - boisko do siatkówki o wymiarach 18m x 9m, ze strefami bezpieczeñstwa, s³upki montowane na sta³e, - ogrodzenie boisk o wysoko¶ci 4m, wraz z pi³kochwytami o wysoko¶ci 6m, - bie¿nia lekkoatletyczna czterotorowa d³ugo¶ci 60m (z rozbiegiem i stref± wyhamowania), jeden tor wykorzystywany dla skoczni w dal i trójskoku, - skocznia w dal i trójskoku, belka do skoku w dal montowana na sta³e, z zeskokiem piaskowym 3mx8m, g³. min. 30 cm, tor nabiegowy wspólny z bie¿ni± lekkoatletyczn±, - rzutnia do pchniêcia kul± z ko³em o nawierzchni betonowej (¶rednica wew. 2,135m) z metalowa obrêcz± i sektorem rzutów z nawierzchni± mineraln± (m±czka ceglana), k±t wyrzutu 34,92 - 45 st., - o¶wietlenie, monitoring, nag³o¶nienie - dla boisk i urz±dzeñ lekkoatletycznych, - kanalizacja deszczowa - odwodnienie terenu boisk i przyleg³ego z kostki betonowej, - teren utwardzony przy boiskach i urz±dzeniach lekkoatletycznych z kostki betonowej wraz z ma³± architektur± (siedziska i kosze na ¶mieci) i zieleni±, - ma³a architektura (³awki, kosze na ¶mieci) i zieleñ (drzewa niskie) za boiskiem do koszykówki/tenisa. 1.3. - zieleñ - trawnik po robotach ziemnych i monta¿owych nale¿y odtworzyæ, drzewa - platan klonolistny. 1.4. - fundamentowanie - ogrodzenie: ¶rednicy 35 cm z betonu C16/20, - urz±dzeñ: systemowe, beton klasy C 16/20. 1.5. - monta¿ urz±dzeñ: wszystkie urz±dzenia boiskowe powinny byæ wykonane zgodnie z wymogami PN-EN i posiadaæ certyfikaty, atesty dopuszczaj±ce do stosowania w obiektach szkolnych, montowane za pomoc± fundamentów betonowych zgodnie z wytycznymi producenta. Elementy monta¿owe powinny byæ wykonane z materia³ów trwa³ych, bezpiecznych i zabezpieczone przed rozmontowaniem oraz zabezpieczone plastykowymi nak³adkami. 1) Nawierzchnia boisk. Na boiska zastosowano nawierzchniê systemow± poliuretanow± na podk³adzie elastycznym o konstrukcji: - nawierzchnia u¿ytkowa EPDM, gr. 7-8 mm, - mata poliuretanowa gumowa gr. 7-8 mm, - warstwa stabilizuj±ca ST, mieszanina poliuretanu ze ¿wirem kwarcowym i granulatem gumowym, gr. 30-35 mm, - warstwa wyrównawcza - kruszywo 0,075-4mm, gr. 3 cm, - warstwa konstrukcyjna górna - kruszywo 4-31,5 mm, gr. 8 cm, - warstwa konstrukcyjna dolna - kruszywo 31,5-63mm, gr. 12 cm, - warstwa ods±czaj±ca - piasek 0-0,2mm, gr. 10 cm. 2) Nawierzchnia bie¿ni. Na bie¿niê zastosowano nawierzchniê systemow± poliuretanow± na podk³adzie elastycznym o konstrukcji: - nawierzchnia u¿ytkowa natryskowa gr. 2-3 mm, - mata poliuretanowo gumowa gr. 10-11 mm, - warstwa stabilizuj±ca ST, mieszanina poliuretanu ze ¿wirem kwarcowym i granulatem gumowym, gr. 30-35 mm, - warstwa wyrównawcza - kruszywo 0,075-4 mm, gr. 3 cm, - warstwa konstrukcyjna górna - kruszywo 4-31,5 mm, gr. 8 cm, - warstwa konstrukcyjna dolna - kruszywo 31,5 -63 mm, gr. 12 cm, - warstwa ods±czaj±ca - piasek 0-0,2 mm gr. 10 cm. 3) Ograniczenie pod³o¿y: obrze¿e betonowe: 8/30/100 cm. 4) Monta¿ urz±dzeñ na boiskach: - bramki - 2 szt., - tablice do koszykówki - 6 szt., - s³upki do siatkówki - 6 szt., - s³upki do tenisa - 2 szt., - skocznia w dal i trójskoku - belka do skoku w dal, belka do trójskoku. 5) Ogrodzenie - o wysoko¶æ 4 m. 6) Pi³okochwyty - o wysoko¶ci 6m. 7) Prace budowlane nale¿y prowadziæ na ca³ym obszarze objêtym przedmiotem zamówienia w sposób pozwalaj±cy na prowadzenie normalnej pracy szko³y oraz na utrzymanie ruchu obs³uguj±cego przyleg³e tereny. Wykonawca zobowi±zany jest do zapewnienia dostêpu do wszystkich nieruchomo¶ci dla osób pieszych, umo¿liwienia dojazdu do nieruchomo¶ci przez ca³y okres trwania budowy. 8) Wszelkie prace w pobli¿u istniej±cego uzbrojenia terenu (kable teletechniczne, energetyczne, przewody kanalizacyjne, wodoci±gowe, gazowe) i drzew nale¿y prowadziæ rêcznie, pod nadzorem przedstawiciela, wskazanego przez w³a¶ciciela sieci. Przed rozpoczêciem robót przebiegaj±cych w pobli¿u istniej±cego uzbrojenia terenu, nale¿y próbnymi przekopami ustaliæ po³o¿enie tych sieci. 4.5 INNE POSTANOWIENIA 1 U¿yte w dokumentacji przetargowej nazwy w³asne urz±dzeñ i materia³ów okre¶laj± jedynie minimalne oczekiwane parametry jako¶ciowe oraz wymagany standard i wygl±d. Mog± byæ zast±pione przez inne równowa¿ne, z tym, ¿e obowi±zek udowodnienia równowa¿no¶ci nale¿y do Wykonawcy. 2 Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych. 3 Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert wariantowych. 4 Zamawiaj±cy nie zastrzega obowi±zku osobistego wykonania przez wykonawcê prac zwi±zanych z rozmieszczeniem i instalacj± kluczowych czê¶ci zamówienia na roboty budowlane lub us³ugi. 5 Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych nastêpuj±ce czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia (art. 29 ust. 3a ustawy PZP): a) przygotowanie terenu pod budowê, b) roboty rozbiórkowe i demonta¿owe, c) wytyczne geodezyjne elementów infrastruktury i zagospodarowania terenu, d) roboty ziemne, e) przebudowa boiska wielofunkcyjnego wraz z bie¿ni± lekkoatletyczn± i skoczni± w dal, f) budowa rzutni do pchniêcia kul±, g) budowa coko³u ogrodzeniowego wraz ze stabilizacj± s³upków ogrodzeniowych w cokole, h) monta¿ ogrodzenia boisk sportowych, i) utwardzenie terenu w strefach projektowanego doj¶cia do boisk sportowych, j) zagospodarowanie terenów zielonych - nasadzenia drzew, k) budowa drena¿u odwadniaj±cego i odwodnienia liniowego boisk sportowych, bie¿ni lekkoatletycznej, skoczni w dal wraz z budow± kanalizacji deszczowej oraz przy³±cza do sieci kanalizacji deszczowej, l) monta¿ urz±dzeñ ma³ej architektury i urz±dzeñ sportowych, w tym: bramek do pi³ki rêcznej, stojaków do koszykówki, kompletu s³upków i tulei wraz z siatk± do pi³ki siatkowej, ³) budowa linii zasilaj±cej projektowane o¶wietlenie terenu, n) monta¿ s³upów i opraw zewnêtrznego o¶wietlenia terenu, o) monta¿ krawê¿ników i obrze¿y przy boiskach i bie¿ni. 6 Wykonawca zobowi±zuje siê, ¿e pracownicy wykonuj±cy czynno¶ci w zakresie jak w ust. 5, bêd± zatrudnieni na umowê o pracê w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r., poz. 1502 z pó¼n. zm.). 7 Ka¿dorazowo na ¿±danie Zamawiaj±cego, w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego, nie krótszym ni¿ 7 dni roboczych, Wykonawca zobowi±zuje siê przed³o¿yæ do wgl±du kopie umów o pracê zawartych przez Wykonawcê /Podwykonawcê z pracownikami wykonuj±cymi czynno¶ci, o których mowa powy¿ej. 8 W tym celu Wykonawca zobowi±zany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. 9 Nieprzed³o¿enie przez Wykonawcê kopii umów zawartych przez Wykonawcê z pracownikami wykonuj±cymi czynno¶ci, o których mowa powy¿ej w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego zgodnie z ust. 7 bêdzie traktowane jako niewype³nienie obowi±zku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracê oraz bêdzie skutkowaæ naliczeniem kar umownych w wysoko¶ci okre¶lonej w za³±czonym do SIWZ wzorze umowy, a tak¿e zawiadomieniem Pañstwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zast±pienia umowy o pracê z osobami wykonuj±cymi pracê na warunkach okre¶lonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umow± cywilnoprawn±. 10 Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ kontroli zatrudnienia w/w osób przez ca³y okres realizacji wykonywanych przez niego czynno¶ci, w szczególno¶ci poprzez wezwanie do okazania dokumentów potwierdzaj±cych bie¿±ce op³acanie sk³adek i nale¿nych podatków z tytu³u zatrudnienia w/w osób. Kontrola mo¿e byæ przeprowadzona bez wcze¶niejszego uprzedzenia Wykonawcy. V. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA Zamawiaj±cy wymaga realizacji zamówienia w terminie do dnia 15 sierpnia 2017 r.
II.5) G³ówny kod CPV: 45212200-8
Dodatkowe kody CPV:45111200-0, 45311000-0, 45110000-1, 45231300-8, 45233200-1, 45233253-7, 45262210-6, 45316100-6, 45342000-6
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT: 993902.74
Waluta:
PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
data zakoñczenia: 15/08/2017
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± 1.000.000,00 z³ (s³ownie: jeden milion z³otych z³otych),
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e:
b1 dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj.:
- kierownikiem budowy, który posiada wykszta³cenie wy¿sze, uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci konstrukcyjnej i minimum 3 - letnie do¶wiadczenie w pe³nieniu samodzielnych funkcji technicznych,
- kierownikiem robót instalacji sanitarnych, która posiada wykszta³cenie wy¿sze, uprawnienia budowlane bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ wodoci±gowych i kanalizacyjnych i minimum 2 - letnie do¶wiadczenie w pe³nieniu samodzielnych funkcji w budownictwie:
- kierownikiem robót instalacji elektrycznych, który posiada wykszta³cenie wy¿sze, uprawnienia budowlane bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i minimum 2 - letnie do¶wiadczenie w pe³nieniu samodzielnych funkcji w budownictwie,
wydanymi zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 wrze¶nia 2014 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 roku poz. 1278 ze zm.), nale¿±cym do w³a¶ciwej izby lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 roku, Nr 63, poz. 394 z pó¼n. zmianami).
b2 posiada niezbêdn± wiedzê i do¶wiadczenie, tzn. w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, zrealizowa³ (zakoñczy³) co najmniej dwie roboty budowlane, polegaj±ce na budowie / przebudowie zewnêtrznych obiektów sportowych z nawierzchni± poliuretanow± (sztuczn±), takich jak np.: boiska do pi³ki rêcznej i/lub koszykowej, i/lub siatkowej, i/lub bie¿ni lekkoatletcznej, z towarzysz±cym o¶wietleniem, o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 500.000 z³ brutto ka¿da.
Przez budowê nale¿y rozumieæ wykonywanie obiektu budowlanego w okre¶lonym miejscu, a tak¿e odbudowê, rozbudowê, nadbudowê obiektu budowlanego.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
tak
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
nie
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
nie
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
7. Zamawiaj±cy przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni, aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1) dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia, na sumê gwarancyjn± okre¶lon± przez Zamawiaj±cego.
Je¿eli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ wymaganych przez Zamawiaj±cego dokumentów, o których mowa powy¿ej, Zamawiaj±cy dopuszcza z³o¿enie przez Wykonawcê innych dokumentów, o których mowa w art. 26 ust. 2c ustawy Pzp.
2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty;
3) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
5. Ponadto, ka¿dy Wykonawca musi do oferty do³±czyæ: 1) pe³nomocnictwo z³o¿one w formie orygina³u lub kopii po¶wiadczonej notarialnie. a) w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z w³a¶ciwego rejestru - pe³nomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy, b) w przypadku podmiotów wystêpuj±cych wspólnie pe³nomocnictwo podpisane przez upowa¿nionych przedstawicieli ka¿dego z podmiotów wystêpuj±cych wspólnie, do reprezentowania w postêpowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp); 2) pisemne zobowi±zanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - Za³±cznik nr 6 do SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
tak,
Informacja na temat wadium
X. WYMAGANIA DOTYCZ¡CE WADIUM
1. Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 15.000,00 PLN (s³ownie: piêtna¶cie tysiêcy z³otych) przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
2. Wadium mo¿e byæ wniesione w:
1) pieni±dzu;
2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej z tym, ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2016 r. poz. 359).
3. Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na konto w Banku PeKaO. S.A. I Oddzia³ w ¦widnicy nr rachunku 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724, z dopiskiem na przelewie: "Wadium w postêpowaniu nr P-113/XII/16 na wykonanie zadania inwestycyjnego pn. "Budowa kompleksu sportowego przy Gimnazjum nr 2 w ¦widnicy", ul. Ofiar O¶wiêcimskich 30 - etap I. W przypadku korzystania przez Wykonawcê z systemu umo¿liwiaj±cego dokonywanie natychmiastowych przelewów miêdzy kontami w ró¿nych bankach, Wykonawca zobowi±zany jest tak opisaæ tytu³ przelewu, aby wynika³o z niego kto wp³aca wadium i jakiego przetargu dotyczy wp³ata.
4. Skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu nastêpuje z chwil± uznania ¶rodków pieniê¿nych na rachunku bankowym Zamawiaj±cego, o którym mowa w rozdz. X pkt 3 niniejszej SIWZ, przed up³ywem terminu sk³adania ofert (tj. przed up³ywem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin sk³adania ofert).
5. Zamawiaj±cy zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie:
1) pieniê¿nej - dokument potwierdzaj±cy dokonanie przelewu wadium zosta³ za³±czony do oferty;
2) innej ni¿ pieni±dz - dokument potwierdzaj±cy wniesienie wadium zosta³ do³±czony w oryginale do oferty.
6. Z tre¶ci gwarancji/porêczenia winno wynikaæ bezwarunkowe, na ka¿de pisemne ¿±danie zg³oszone przez Zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie Gwaranta do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP.
7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawid³owy zostanie odrzucona.
8. Okoliczno¶ci i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy okre¶la ustawa PZP.
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) nie
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Aukcja wieloetapowa
etap nr | czas trwania etapu |
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu: nie
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena ofertowa brutto | 60 |
Gwarancja jako¶ci | 20 |
Udzia³ procentowy samodzielnego wykonania przedmiotu zamówienia | 20 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
nie
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ: nie
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Licytacja wieloetapowa
etap nr | czas trwania etapu |
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu: nie Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wzór umowy, stanowi Za³±cznik nr 7 do SIWZ.
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
XVII. WYMAGANIA DOTYCZ¡CE ZABEZPIECZENIA NALE¯YTEGO WYKONANIA UMOWY 1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowi±zany bêdzie do wniesienia zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy najpó¼niej w dniu jej zawarcia, w wysoko¶ci 5% ceny ca³kowitej brutto podanej w ofercie. 2. Zabezpieczenie mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku nastêpuj±cych formach: 1) pieni±dzu; 2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e zobowi±zanie kasy jest zawsze zobowi±zaniem pieniê¿nym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2016 r., poz. 359). 3. Zamawiaj±cy nie wyra¿a zgody na wniesienie zabezpieczenia w formach okre¶lonych w art. 148 ust. 2 ustawy PZP. 4. W przypadku wniesienia zabezpieczenia w formie pieniê¿nej Zamawiaj±cy przechowa je na oprocentowanym rachunku bankowym. 5. Z tre¶ci zabezpieczenia przedstawionego w formie gwarancji/porêczenia winno wynikaæ, ¿e bank, ubezpieczyciel, porêczyciel zap³aci, na rzecz Zamawiaj±cego w terminie maksymalnie 30 dni od pisemnego ¿±dania kwotê zabezpieczenia, na pierwsze wezwanie Zamawiaj±cego, bez odwo³ania, bez warunku, niezale¿nie od kwestionowania czy zastrze¿eñ Wykonawcy i bez dochodzenia czy wezwanie Zamawiaj±cego jest uzasadnione czy nie. 6. W przypadku, gdy zabezpieczenie bêdzie wnoszone w formie innej ni¿ pieni±dz, Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do akceptacji projektu ww. dokumentu. 7. Zamawiaj±cy zwróci zabezpieczenie w wysoko¶ci 70% w terminie do 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiaj±cego za nale¿ycie wykonane. Zabezpieczenie w wysoko¶ci 30%, pozostawione zostanie na zabezpieczenie roszczeñ z tytu³u rêkojmi za wady i zostanie zwrócone nie pó¼niej ni¿ w 14 dniu po up³ywie okresu rêkojmi za wady.
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
§ 18 ZMIANY UMOWY 1. Zamawiaj±cy o¶wiadcza, i¿ przewiduje mo¿liwo¶æ istotnych zmian niniejszej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z wymienionych w niniejszym paragrafie okoliczno¶ci oraz okre¶la warunki zmian w ust. 2 -17 niniejszego paragrafu umowy. 2. W przypadku zmiany wysoko¶ci obowi±zuj±cej stawki podatku VAT w sytuacji, gdy w trakcie realizacji przedmiotu umowy nast±pi zmiana stawki podatku VAT dla robót objêtych przedmiotem umowy. W takim przypadku Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia okre¶lonego w § 12 ust. 1 umowy, o kwotê równ± ró¿nicy w kwocie podatku, jednak¿e wy³±cznie co do czê¶ci wynagrodzenia za roboty, których do dnia zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano. 3. W przypadku zmiany regulacji prawnych odnosz±cych siê do praw i obowi±zków stron umowy, wprowadzonych po jej zawarciu, wywo³uj±cych niezbêdn± potrzebê zmiany sposobu realizacji umowy, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany sposobu realizacji umowy, wysoko¶ci wynagrodzenia, okre¶lonego w § 12 ust. 1 umowy lub terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 4 ust. 1 pkt 2) umowy. 4. W przypadku przestojów lub opó¼nieñ w realizacji przedmiotu umowy wywo³anych: 1) prowadzonymi równolegle pracami budowlanymi lub monta¿owymi przez inne podmioty lub 2) przyczynami niezale¿nymi od stron umowy b±d¼ zale¿nymi wy³±cznie od Zamawiaj±cego, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 4 ust. 1 pkt 2) umowy, odpowiednio o okres opó¼nienia spowodowanego jedn± z przyczyn wskazanych w pkt 1) i 2). 5. W przypadku obiektywnej konieczno¶ci zmiany technologii wykonania przedmiotu umowy, zastosowania rozwi±zañ zamiennych, zastêpczych lub równowa¿nych, które nie mog³y byæ przewidziane przez Zamawiaj±cego pomimo do³o¿enia nale¿ytej staranno¶ci, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê zakresu prac, przy czym wy³±cznie w zakresie niezbêdnym do zgodnego z obowi±zuj±cymi standardami, wymaganiami technicznymi oraz normami, prawid³owego wykonania przedmiotu umowy lub zmianê wynagrodzenia, okre¶lonego w § 12 ust. 1 umowy, w zakresie uwzglêdniaj±cym zmieniony zakres prac. Je¿eli wskutek wprowadzenia zmian w zakresie prac wyst±pi opó¼nienie, b±d¼ przewidywany okres realizacji zmienionego zakresu prac bêdzie d³u¿szy od dotychczasowego, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 4 ust. 1 pkt 2) umowy poprzez wyd³u¿enie odpowiednio o okres takiego opó¼nienia lub o okres o jaki czas konieczny dla wykonania przedmiotu umowy po wprowadzonych zmianach bêdzie d³u¿szy od czasu wykonania przewidzianego dla Wykonawcy przed tak± zmian±. 6. W przypadku, gdy z przyczyn technicznych, które nie mog³y byæ przewidziane przez Zamawiaj±cego pomimo do³o¿enia nale¿ytej staranno¶ci lub które ujawni³y siê podczas wykonywania prac, lub gdy jest to korzystne dla interesu publicznego lub interesu Zamawiaj±cego w zakresie w jakim korzy¶æ mo¿e polegaæ na: 1) zmianach maj±cych wp³yw na przyspieszenie wykonania, 2) zmianach maj±cych wp³yw na obni¿enie kosztu ponoszonego przez Zamawiaj±cego na wykonanie, utrzymanie, lub u¿ytkowanie, 3) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê sprawno¶ci, wydajno¶ci wykonanych robót dla Zamawiaj±cego, 4) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê bezpieczeñstwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy, 5) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê bezpieczeñstwa u¿ytkowania, 6) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê parametrów technicznych, 7) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê parametrów funkcjonalno-u¿ytkowych, 8) aktualizacji rozwi±zañ z uwagi na postêp technologiczny lub zmiany obowi±zuj±cych przepisów, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany sposobu wykonania przedmiotu umowy, zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy lub zmianê wynagrodzenia okre¶lonego w §12, ust. 1 umowy oraz je¿eli wskutek wprowadzenia tych zmian wyst±pi opó¼nienie lub wyd³u¿enie czasu koniecznego dla wykonania przedmiotu umowy, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy poprzez wyd³u¿enie o okres takiego opó¼nienia lub o okres o jaki czas konieczny dla wykonania przedmiotu umowy po wprowadzonych zmianach bêdzie d³u¿szy od czasu wykonania przewidzianego dla Wykonawcy przed tak± zmian±. 7. W przypadku dzia³ania si³y wy¿szej pod pojêciem, której rozumie siê wszystkie zdarzenia zewnêtrzne niemo¿liwe do przewidzenia i niemo¿liwe do zapobie¿enia przez Stronê lub Strony umowy, a zaistnia³e po zawarciu umowy, w szczególno¶ci takie jak: 1) dzia³ania wojenne, 2) terroryzm, 3) rozruchy, z wyj±tkiem tych, które s± ograniczone wy³±cznie do pracowników Wykonawcy lub jego podwykonawców lub Zamawiaj±cego, 4) zanieczyszczenie i inne podobnie niebezpieczne skutki spowodowane przez substancje toksyczne, z wyj±tkiem tych, które mog± byæ przypisane u¿yciu przez Wykonawcê takich substancji, 5) dzia³ania si³ przyrody, w tym huragany lub powodzie, 6) ogólnokrajowe b±d¼ regionalne spory w przemy¶le lub te¿ spory, które s± czê¶ci± ogólnonarodowej lub regionalnej kampanii, a którym Strona umowy nie mog³a zapobiec, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê sposobu wykonania umowy jednak¿e tylko w takim zakresie, aby po ustaniu dzia³ania si³y wy¿szej, Wykonawca móg³ wykonaæ przedmiot umowy w sposób prawid³owy oraz je¿eli w wyniku dzia³ania si³y wy¿szej wyst±pi opó¼nienie, dopuszcza zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu Umowy. 8. W przypadku natrafienia podczas wykonywania prac przez Wykonawcê na przeszkody w postaci niezinwentaryzowanego mienia, stanowisk lub zabytków archeologicznych i podobnych przeszkód, o ile istnienie tego rodzaju przeszkód nie mog³o byæ przewidziane przez Zamawiaj±cego pomimo do³o¿enia nale¿ytej staranno¶ci, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê sposobu wykonania umowy w niezbêdnym zakresie tak, aby Wykonawca po ustaniu lub usuniêciu przeszkód móg³ wykonaæ prawid³owo przedmiot umowy. 9. W przypadku wyst±pienia niemo¿liwych do przewidzenia warunków terenowych, w szczególno¶ci istnienia podziemnych sieci, instalacji, urz±dzeñ lub niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty, ¶ciany szczelne), Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany wynagrodzenia, okre¶lonego w § 12 ust. 1 umowy oraz je¿eli w wyniku opisanych powy¿ej przeszkód wyst±pi opó¼nienie w robotach, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 4 ust. 1 pkt 2) umowy poprzez przed³u¿enie o okres takiego opó¼nienia. 10. W przypadku przestojów lub opó¼nieñ w wykonywaniu prac przez Wykonawcê bêd±cych nastêpstwem b³êdów w wymaganiach Zamawiaj±cego, jednak¿e z wy³±czeniem b³êdów jakie do¶wiadczony Wykonawca dok³adaj±c nale¿ytej staranno¶ci powinien wykryæ w trakcie badania wymagañ Zamawiaj±cego, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany wynagrodzenia okre¶lonego w § 12 ust. 1 umowy oraz je¿eli wskutek opó¼nieñ w wykonywaniu prac wyst±pi opó¼nienie lub wyd³u¿enie czasu koniecznego dla wykonania przedmiotu umowy, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 4 ust. 1 pkt 2) umowy, poprzez wyd³u¿enie o okres takiego opó¼nienia lub o okres o jaki czas konieczny dla wykonania przedmiotu umowy po wprowadzonych zmianach bêdzie d³u¿szy od czasu wykonania przewidzianego dla Wykonawcy przed tak± zmian±. 11. W przypadku dopuszczonego prawem zlecenia robót dodatkowych, je¿eli terminy ich wykonania, rodzaj lub zakres uniemo¿liwiaj± dotrzymanie pierwotnego terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 4 ust. 1 pkt 2) umowy, poprzez wyd³u¿enie o okres niezbêdny do dokoñczenia robót. 12. W przypadku, gdy w umowie znajduj± siê oczywiste b³êdy pisarskie lub rachunkowe Zamawiaj±cy dopuszcza zmiany postanowieñ umowy, w których wystêpuj± takie oczywiste b³êdy pisarskie lub rachunkowe. 13. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian i uzupe³nieñ nieistotnych umowy (nie stanowi±cych zmian istotnych niniejszej umowy), w szczególno¶ci: 1) zmiana nazwy, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych, 2) zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy. 14. W przypadku zmiany kierownika budowy/robót (jedynie za uprzedni± pisemn± zgod± Zamawiaj±cego) na wniosek Wykonawcy w przypadku: 1) choroby lub innych zdarzeñ losowych dotycz±cych kierownika budowy/robót, 2) nie wywi±zywania siê kierownika budowy/robót, 3) je¿eli zmiana kierownika budowy/robot stanie siê konieczna z jakichkolwiek przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy (np. rezygnacji). 15. W przypadku zmiany kierownika budowy/robót na wniosek Zamawiaj±cego w przypadku, gdy nie wykonuje on swoich obowi±zków wynikaj±cych z umowy, Wykonawca zobowi±zany jest zmieniæ kierownika budowy/robot zgodnie z ¿±daniem Zamawiaj±cego we wskazanym przez Zamawiaj±cego terminie. 16. W przypadku zmiany kierownika budowy/robót, o których mowa w ust. 14 i 15 niniejszego paragrafu umowy, nowy kierownik budowy musi spe³niaæ wymagania okre¶lone w SIWZ. 17. W przypadku zmiany podwykonawców: w przypadku wprowadzenia podwykonawcy, wprowadzenia nowego (kolejnego) podwykonawcy, rezygnacji podwykonawcy, zmiany warto¶ci lub zakresu robót wykonywanych przez podwykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê na powy¿sze po zaakceptowaniu umowy Wykonawcy z podwykonawc± wraz z czê¶ci± dokumentacji dot. wykonania robót okre¶lonych w umowie, w terminie 14 dni od przekazania umowy przez Wykonawcê. 18. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania Zamawiaj±cego do wyra¿enia takiej zgody.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 22/12/2016, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> jêzyk polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
INNE PRZETARGI Z ¦WIDNICY
- Zakup oleju napêdowego oraz AdBlue na potrzeby SPZOZ Powiatowego Pogotowia Ratunkowego w ¦widnicy
- ¦wiadczenie us³ug polegaj±cych na przygotowywaniu, dostarczaniu, podawaniu posi³ków Z PODZIA£EM NA ZADANIA
- "Obs³uga i utrzymanie w dobrym stanie sanitarnym dwóch toalet publicznych w ¦widnicy w 2025 r ".
- Remont i przebudowa budynku dawnego Zboru Ewangelickiego w Letnicy.
- Sukcesywne dostawy rêkawic niesterylnych oraz foliowych
- "Utrzymanie sprawno¶ci urz±dzeñ o¶wietlenia miejskiego stanowi±cego maj±tek Gminy Miasto ¦widnica w 2025 roku"
wiêcej: przetargi w ¦widnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa obiektu - Hali Sportowej, w Zespole Szkó³ Centrum Kszta³cenia Rolniczego im. Stanis³awa Staszica w Swaro¿ynie, w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- "Budowa zadaszenia o sta³ej konstrukcji istniej±cego boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej nr 2 w Siedlcach" w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- Przebudowa i rozbudowa Zespo³u Szkolno-Przedszkolnego w Zalesiu
- Wykonanie zadania w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach realizacji inwestycji pod nazw± "Budowa lodowiska stacjonarnego zadaszonego wraz z infrastruktur± na terenie MOSiR w Ciechanowie."
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje boisko - Orlik 2012" przy ul. Wiatracznej i ul. B Krzywoustego w S³upsku
- Zagospodarowanie terenu sportowo-rekreacyjnego przy ul. Korfantego - etap I
wiêcej: Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.