eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŚwiebodzinŚwiadczenie kompleksowe usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z gminnych obiektów i z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w roku 2017 z podziałem na 2 zadania

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-12-09

Ogłoszenie nr 363606 - 2016 z dnia 2016-12-09 r.

Świebodzin: Świadczenie kompleksowe usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z gminnych obiektów i z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w roku 2017 z podziałem na 2 zadania
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Świebodzin, krajowy numer identyfikacyjny 97077053400000, ul. ul. Rynkowa  2, 66200   Świebodzin, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 684 750 916, e-mail zp@um.swiebodzin.pl, faks 684 750 916.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.swiebodzin.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

tak
www.bip.swiebodzin.eu


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
w formie pisemnej
Adres:
Urząd Miejski w Świebodzinie, ul. Rynkowa 2, 66-200 Świebodzin - pokój nr 22 (sekretariat)


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie kompleksowe usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z gminnych obiektów i z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w roku 2017 z podziałem na 2 zadania
Numer referencyjny: BiZP.271.29.2016
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

nie


II.2) Rodzaj zamówienia: usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1.Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie kompleksowe usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z gminnych obiektów i z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w roku 2017 z podziałem na 2 zadania: 1.1.Zadanie 1: Świadczenie kompleksowe usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z gminnych obiektów w roku 2017, polegające na: 1)Odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z pojemników dostarczonych przez Wykonawcę, usytuowanych w n/w miejscach: a)Urząd Miejski w Świebodzinie, przy ul. Rynkowej 2 - 4 pojemniki o poj. 0,24 m3 każdy; b)na cmentarzach wiejskich: - w miejscowości Borów - 1 pojemnik o poj. 5 m^3, - w miejscowości Jeziory - 1 pojemnik o poj. 5 m3, - w miejscowości Jordanowo - 1 pojemnik o poj. 10 m^3, - w miejscowości Lubinicko - 1 pojemnik o poj. 5 m^3, - w miejscowości Rusinów - 1 pojemniki o poj. 5 m^3, - w miejscowości Chociule - 1 pojemnik o poj. 5 m^3; c)na Cmentarzu Komunalnym w Świebodzinie - 12 pojemników/kontenerów o poj. 10 m^3 każdy, zamykanych z możliwością swobodnego otwierania pokryw/klap; d)przy świetlicach wiejskich - po 1 pojemniku o poj. 1,1 m^3 każdy w n/w miejscowościach: - Borów, - Jeziory, - Jordanowo, - Lubinicko, - Kupienino, - Rozłogi, - Rusinów, - Rzeczyca, - Wilkowo, - Ługów, - Glińsk, - Grodziszcze, - Raków, - Rosin, - Rudgerzowice, - Nowy Dworek, - Lubogóra, - Kępsko, - Chociule; e)przy Centrum Profilaktyki i Uzależnień w Świebodzinie, ul. Bramkowa 2 - 1 pojemnik o poj. 1,1 m^3; f)przy magazynie OC w Świebodzinie, ul. Łużycka 14 - 1 pojemnik o poj. 0,12 m^3; g)na wyrobisku za Wieżą Bismarcka w Świebodzinie, nr działki 21 w I obrębie Świebodzina - 1 pojemnik o poj. 10 m3; h)przy ul. Wodociągowej w Świebodzinie (z pomieszczenia Gminy), nr działki 47/1 - 1 pojemnik o poj. 10 m3; i)ścieżka rowerowa w miejscowości Wilkowo pomiędzy budynkiem nr 42 a przepompownią ścieków - 1 pojemnik o poj. 10 m3 - który będzie dostarczany dwukrotnie w ciągu roku, każdorazowo na okres 3 dni, w terminach uzgodnionych z Zamawiającym, na telefoniczne, faksowe lub e-mailowe zgłoszenie przedstawiciela Zamawiającego; j)plaża w miejscowości Wilkowo - 2 pojemniki o poj. 1,1 m3 każdy - które będą dostarczane na okres 4 miesięcy, w terminach uzgodnionych z Zamawiającym, na telefoniczne, faksowe lub e-mailowe zgłoszenie przedstawiciela Zamawiającego; k)plaża w miejscowości Nowy Dworek - 2 pojemniki o poj. 1,1 m3 każdy - które będą dostarczane na okres 5 miesięcy, w terminach uzgodnionych z Zamawiającym, na telefoniczne, faksowe lub e-mailowe zgłoszenie przedstawiciela Zamawiającego. 2)Pojemniki będące w posiadaniu Wykonawcy, Wykonawca dostarczy na miejsce przeznaczenia na własny koszt. 3)Ustawienie we wskazane przez Zamawiającego miejsca odpowiedniej ilości i typu pojemników (mogą być używane, ale estetyczne i w należytym stanie) oraz utrzymanie ich w stanie sprawności technicznej w okresie trwania umowy oraz okresowej dezynfekcji pojemników ustalonej odrębnymi przepisami. 4)Odbiór odpadów komunalnych z pojemników z w/w miejsc na telefoniczne, faksowe lub e-mailowe zgłoszenie przedstawiciela Zamawiającego, jednak krotność odbioru nie częściej niż jak określono w załączniku nr 1a-1 do SIWZ. Każdorazowy odbiór musi być potwierdzony pisemnie przez przedstawicieli Zamawiającego. 5)Wykonawca zobowiązuje się do odbioru odpadów komunalnych w terminie nie krótszym niż 24 godziny i nie dłuższym niż 48 godzin od telefonicznego, faksowego lub e-mailowego zgłoszenia przedstawiciela Zamawiającego. 6)Odbiór odpadów komunalnych przy pomocy własnych środków transportu, zachowując wszystkie wymogi higieniczno-sanitarne obowiązujące w tym zakresie. 7)Wykonawca zapewni uprzątnięcie terenu w zasiekach i wokół miejsc przeznaczonych na ustawienie pojemników w dniu odbioru odpadów komunalnych oraz na telefoniczne, faksowe lub e-mailowe zgłoszenie przedstawiciela Zamawiającego. 8)Pokrycie kosztów napraw, konserwacji pojemników w razie uszkodzenia oraz kosztów zakupu pojemników w przypadku całkowitego zniszczenia lub kradzieży, obciąża Wykonawcę usług. i/lub 1.2.Zadanie 2: Świadczenie kompleksowe usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych budowlanych i rozbiórkowych z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w roku 2017, polegające na: 1)Odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych budowlanych i rozbiórkowych (tj. zmieszane odpady budowlane z remontów, gruz ceglany, odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia, materiały izolacyjne itp.) pochodzących z gospodarstw domowych zbieranych przez mieszkańców zamieszkałych z terenu gminy Świebodzin z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, znajdującego się w miejscowości Jeziory, na nieruchomości oznaczonej ewidencyjnie działką nr 166/12 położonej w jednostce ewidencyjnej: Świebodzin - obszar wiejski, obręb ewidencyjny: Jeziory. 2)Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt do wyposażenia, dostarczenia w terminie do 3 dni od dnia podpisania umowy do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w m. Jeziory - 2 szt. kontenerów o pojemności 10 m3 każdy. 3)Ustawienie we wskazane przez Zamawiającego miejsce odpowiedniej ilości i typu kontenerów (mogą być używane, ale estetyczne i w należytym stanie) oraz utrzymanie ich w stanie sprawności technicznej w okresie trwania umowy oraz okresowej dezynfekcji pojemników ustalonej odrębnymi przepisami. 4)Odbiór odpadów komunalnych z kontenerów z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w m. Jeziory na telefoniczne, faksowe lub e-mailowe zgłoszenie przedstawiciela Zamawiającego. Każdorazowy odbiór musi być potwierdzony pisemnie przez przedstawicieli Zamawiającego. 5)Wykonawca zobowiązuje się do odbioru odpadów komunalnych budowlanych i rozbiórkowych w terminie nie krótszym niż 24 godziny i nie dłuższym niż 48 godzin od telefonicznego, faksowego lub e-mailowego zgłoszenia przedstawiciela Zamawiającego, w zależności od zapotrzebowania tj. zapełnienia kontenera. 6)Odbiór odpadów komunalnych przy pomocy własnych środków transportu, zachowując wszystkie wymogi higieniczno-sanitarne obowiązujące w tym zakresie. 7) Wykonawca zapewni uprzątnięcie terenu wokół miejsc przeznaczonych na ustawienie kontenerów w dniu odbioru odpadów komunalnych oraz na telefoniczne, faksowe lub e-mailowe zgłoszenie przedstawiciela Zamawiającego. 8)Pokrycie kosztów napraw, konserwacji kontenerów w razie uszkodzenia oraz kosztów zakupu kontenerów w przypadku całkowitego zniszczenia lub kradzieży, obciąża Wykonawcę usług.

II.5) Główny kod CPV: 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami
Dodatkowe kody CPV:90500000-2, 90513100-7, 90511000-2, 90512000-9, 90514000-3
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

data zakończenia: 31/12/2017


II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że są uprawnieni do: a) Zadanie 1: - odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Świebodzin, - wykonywania działalności w zakresie transportu lub zbierania odpadów komunalnych. b) Zadanie 2: - odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Świebodzin, - wykonywania działalności w zakresie transportu lub zbierania odpadów komunalnych.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia, samochodami specjalistycznymi spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku oraz Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), w tym: a)Zadanie 1: - co najmniej 1 pojazdem przystosowanym do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - co najmniej 1 pojazdem przystosowanym do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. b)Zadanie 2: - co najmniej 1 pojazdem przystosowanym do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: nie
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1)Zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2)Zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3)Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1)Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: a)aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Świebodzin, w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku opisanego w pkt 2.1.1) lit. a) lub b) ROZDZIAŁU X. SIWZ; b)aktualne zezwolenie na transport lub zbieranie odpadów komunalnych, wydane przez właściwy organ, w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku opisanego w pkt 2.1.1) lit. a) lub b) ROZDZIAŁU X. SIWZ. 2)Zdolności technicznej lub zawodowej: a)Wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego, w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku opisanego w pkt 2.2.1) lit. a) lub b) ROZDZIAŁU X. SIWZ wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1)Formularz oferty - zał. nr 1-1 (Zadanie 1), zał. nr 1-2 (Zadanie 2)do SIWZ. 2)Kosztorys ofertowy - zał. nr 1a-1 (Zadanie 1), zał. nr 1a-2 (Zadanie 2)do SIWZ. 3)Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zał. nr 2 do SIWZ. 4)Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu - zamieszcza informacje o tych podmiotach w Oświadczeniu - zał. nr 2 do SIWZ oraz przedstawia zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia np. zobowiązanie zgodnie ze wzorem - zał. nr 5 do SIWZ. 5)Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu - zamieszcza informacje o tych podwykonawcach w Oświadczeniu - zał. nr 2 do SIWZ. 6)Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia odrębnie składa Oświadczenie - zał. nr 2 do SIWZ. 7)Dowód wniesienia wadium. 8)Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

tak,
Informacja na temat wadium
1.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 1)Zadanie 1: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). 2)Zadanie 2: 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100). 2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3.Wadium zgodnie z art. 45 ust. 3 ustawy Pzp musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 19.12.2016 r., do godz. 12:00. 4.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 82 1020 5402 0000 0602 0305 6603 (PKO BP) z oznaczeniem: 1)Zadanie 1: "Wadium - Odbiór odpadów z gminnych obiektów - Zadanie 1" 2)Zadanie 2: "Wadium - Odbiór odpadów budowlanych i rozbiórkowych - Zadanie 2" Kopię przelewu wadium należy załączyć do oferty. 5.Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli znajdzie się ono na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 6.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7.Wadium w: - poręczeniach lub gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach, należy złożyć wraz z ofertą w oryginale. Dokument wadium powinien być dołączony do oferty w oddzielnej kopercie lub w sposób, który pozwoli na jego późniejszy zwrot Wykonawcy bez naruszania integralności całej oferty, z oznaczeniem: 1)Zadanie 1: "Wadium - Odbiór odpadów z gminnych obiektów - Zadanie 1" 2)Zadanie 2: "Wadium - Odbiór odpadów budowlanych i rozbiórkowych - Zadanie 2" Kopię dokumentu wadium należy załączyć do oferty. 8.Wniesienie wadium w formie poręczenia lub gwarancji będzie skuteczne, jeżeli oryginał dokumentu wadium zostanie złożony wraz z ofertą (w oddzielnej kopercie lub w sposób, który pozwoli na jego późniejszy zwrot Wykonawcy bez naruszania integralności całej oferty) przed upływem terminu składania ofert. 9.Wadium w formie gwarancji lub poręczenia powinno być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem, obejmować czas związania Wykonawcy ofertą i winny zawierać, w szczególności następujące elementy: a)nazwa dającego zlecenie udzielenia gwarancji lub poręczenia (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem, c)kwotę gwarancji lub poręczenia, d)termin ważności gwarancji lub poręczenia, e)zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego i nieodwołalnego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego oraz zawierać informacje dotyczące zatrzymania wadium zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 10.Zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b) ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, jeżeli wadium nie zostanie wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy.


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

nie


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Aukcja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

KryteriaZnaczenie
Cena brutto oferty60
Termin odbioru odpadów komunalnych40


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Licytacja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie

Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach: 1. Wskazanych w ofercie lub wprowadzenie nowych części przedmiotu umowy, które będą realizowane przy udziale podwykonawców - zmiana sposobu realizacji przedmiotu umowy w tym zakresie możliwa będzie w przypadku, gdy Wykonawca nie zadeklaruje w swojej ofercie wykonania przedmiotu umowy przy pomocy podwykonawców w określonym zakresie, a docelowo zechce dokonać zmiany tego zakresu lub konkretnego podwykonawcy. 2. W zakresie zlecania przedmiotu umowy podwykonawcom, o ile zmiana taka przyczyni się do poprawienia szybkości lub jakości usług stanowiących przedmiot umowy, uchylenia niebezpieczeństwa opóźnień w realizacji umowy, względnie wskazana jest ze względu na wymóg specjalistycznej wiedzy lub doświadczenia, niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 19/12/2016, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

Część nr: 1    Nazwa: Zadanie 1: Świadczenie kompleksowe usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z gminnych obiektów w roku 2017

1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zadanie 1: Świadczenie kompleksowe usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z gminnych obiektów w roku 2017, polegające na: 1)Odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z pojemników dostarczonych przez Wykonawcę, usytuowanych w n/w miejscach: a)Urząd Miejski w Świebodzinie, przy ul. Rynkowej 2 - 4 pojemniki o poj. 0,24 m3 każdy; b)na cmentarzach wiejskich: - w miejscowości Borów - 1 pojemnik o poj. 5 m^3, - w miejscowości Jeziory - 1 pojemnik o poj. 5 m3, - w miejscowości Jordanowo - 1 pojemnik o poj. 10 m^3, - w miejscowości Lubinicko - 1 pojemnik o poj. 5 m^3, - w miejscowości Rusinów - 1 pojemniki o poj. 5 m^3, - w miejscowości Chociule - 1 pojemnik o poj. 5 m^3; c)na Cmentarzu Komunalnym w Świebodzinie - 12 pojemników/kontenerów o poj. 10 m^3 każdy, zamykanych z możliwością swobodnego otwierania pokryw/klap; d)przy świetlicach wiejskich - po 1 pojemniku o poj. 1,1 m^3 każdy w n/w miejscowościach: - Borów, - Jeziory, - Jordanowo, - Lubinicko, - Kupienino, - Rozłogi, - Rusinów, - Rzeczyca, - Wilkowo, - Ługów, - Glińsk, - Grodziszcze, - Raków, - Rosin, - Rudgerzowice, - Nowy Dworek, - Lubogóra, - Kępsko, - Chociule; e)przy Centrum Profilaktyki i Uzależnień w Świebodzinie, ul. Bramkowa 2 - 1 pojemnik o poj. 1,1 m^3; f)przy magazynie OC w Świebodzinie, ul. Łużycka 14 - 1 pojemnik o poj. 0,12 m^3; g)na wyrobisku za Wieżą Bismarcka w Świebodzinie, nr działki 21 w I obrębie Świebodzina - 1 pojemnik o poj. 10 m3; h)przy ul. Wodociągowej w Świebodzinie (z pomieszczenia Gminy), nr działki 47/1 - 1 pojemnik o poj. 10 m3; i)ścieżka rowerowa w miejscowości Wilkowo pomiędzy budynkiem nr 42 a przepompownią ścieków - 1 pojemnik o poj. 10 m3 - który będzie dostarczany dwukrotnie w ciągu roku, każdorazowo na okres 3 dni, w terminach uzgodnionych z Zamawiającym, na telefoniczne, faksowe lub e-mailowe zgłoszenie przedstawiciela Zamawiającego; j)plaża w miejscowości Wilkowo - 2 pojemniki o poj. 1,1 m3 każdy - które będą dostarczane na okres 4 miesięcy, w terminach uzgodnionych z Zamawiającym, na telefoniczne, faksowe lub e-mailowe zgłoszenie przedstawiciela Zamawiającego; k)plaża w miejscowości Nowy Dworek - 2 pojemniki o poj. 1,1 m3 każdy - które będą dostarczane na okres 5 miesięcy, w terminach uzgodnionych z Zamawiającym, na telefoniczne, faksowe lub e-mailowe zgłoszenie przedstawiciela Zamawiającego. 2)Pojemniki będące w posiadaniu Wykonawcy, Wykonawca dostarczy na miejsce przeznaczenia na własny koszt. 3)Ustawienie we wskazane przez Zamawiającego miejsca odpowiedniej ilości i typu pojemników (mogą być używane, ale estetyczne i w należytym stanie) oraz utrzymanie ich w stanie sprawności technicznej w okresie trwania umowy oraz okresowej dezynfekcji pojemników ustalonej odrębnymi przepisami. 4)Odbiór odpadów komunalnych z pojemników z w/w miejsc na telefoniczne, faksowe lub e-mailowe zgłoszenie przedstawiciela Zamawiającego, jednak krotność odbioru nie częściej niż jak określono w załączniku nr 1a-1 do SIWZ. Każdorazowy odbiór musi być potwierdzony pisemnie przez przedstawicieli Zamawiającego. 5)Wykonawca zobowiązuje się do odbioru odpadów komunalnych w terminie nie krótszym niż 24 godziny i nie dłuższym niż 48 godzin od telefonicznego, faksowego lub e-mailowego zgłoszenia przedstawiciela Zamawiającego. 6)Odbiór odpadów komunalnych przy pomocy własnych środków transportu, zachowując wszystkie wymogi higieniczno-sanitarne obowiązujące w tym zakresie. 7)Wykonawca zapewni uprzątnięcie terenu w zasiekach i wokół miejsc przeznaczonych na ustawienie pojemników w dniu odbioru odpadów komunalnych oraz na telefoniczne, faksowe lub e-mailowe zgłoszenie przedstawiciela Zamawiającego. 8)Pokrycie kosztów napraw, konserwacji pojemników w razie uszkodzenia oraz kosztów zakupu pojemników w przypadku całkowitego zniszczenia lub kradzieży, obciąża Wykonawcę usług.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90533000-2, 90500000-2, 90511000-2, 90512000-9, 90514000-3
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


4) Czas trwania lub termin wykonania: data zakończenia: 31/12/2017
5) Kryteria oceny ofert:

KryteriaZnaczenie
Cena brutto oferty60
Termin odbioru odpadów komunalnych40
6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2    Nazwa: Zadanie 2: Świadczenie kompleksowe usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych budowlanych i rozbiórkowych z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w roku 2017

1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zadanie 2: Świadczenie kompleksowe usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych budowlanych i rozbiórkowych z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w roku 2017, polegające na: 1)Odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych budowlanych i rozbiórkowych (tj. zmieszane odpady budowlane z remontów, gruz ceglany, odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia, materiały izolacyjne itp.) pochodzących z gospodarstw domowych zbieranych przez mieszkańców zamieszkałych z terenu gminy Świebodzin z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, znajdującego się w miejscowości Jeziory, na nieruchomości oznaczonej ewidencyjnie działką nr 166/12 położonej w jednostce ewidencyjnej: Świebodzin - obszar wiejski, obręb ewidencyjny: Jeziory. 2)Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt do wyposażenia, dostarczenia w terminie do 3 dni od dnia podpisania umowy do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w m. Jeziory - 2 szt. kontenerów o pojemności 10 m3 każdy. 3)Ustawienie we wskazane przez Zamawiającego miejsce odpowiedniej ilości i typu kontenerów (mogą być używane, ale estetyczne i w należytym stanie) oraz utrzymanie ich w stanie sprawności technicznej w okresie trwania umowy oraz okresowej dezynfekcji pojemników ustalonej odrębnymi przepisami. 4)Odbiór odpadów komunalnych z kontenerów z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w m. Jeziory na telefoniczne, faksowe lub e-mailowe zgłoszenie przedstawiciela Zamawiającego. Każdorazowy odbiór musi być potwierdzony pisemnie przez przedstawicieli Zamawiającego. 5)Wykonawca zobowiązuje się do odbioru odpadów komunalnych budowlanych i rozbiórkowych w terminie nie krótszym niż 24 godziny i nie dłuższym niż 48 godzin od telefonicznego, faksowego lub e-mailowego zgłoszenia przedstawiciela Zamawiającego, w zależności od zapotrzebowania tj. zapełnienia kontenera. 6)Odbiór odpadów komunalnych przy pomocy własnych środków transportu, zachowując wszystkie wymogi higieniczno-sanitarne obowiązujące w tym zakresie. 7)Wykonawca zapewni uprzątnięcie terenu wokół miejsc przeznaczonych na ustawienie kontenerów w dniu odbioru odpadów komunalnych oraz na telefoniczne, faksowe lub e-mailowe zgłoszenie przedstawiciela Zamawiającego. 8)Pokrycie kosztów napraw, konserwacji kontenerów w razie uszkodzenia oraz kosztów zakupu kontenerów w przypadku całkowitego zniszczenia lub kradzieży, obciąża Wykonawcę usług.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90533000-2, 90500000-2, 90513100-7, 90511000-2, 90512000-9, 90514000-3
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


4) Czas trwania lub termin wykonania: data zakończenia: 31/12/2017
5) Kryteria oceny ofert:

KryteriaZnaczenie
Cena brutto oferty60
Termin odbioru odpadów komunalnych40
6) INFORMACJE DODATKOWE:


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.