eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaRealizacja usług opiekuńczo-gospodarczych i pielęgnacyjnych dla klientów OPS w okresie 01.04 2013 roku do 30.06.2013 roku

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-03-11

Warszawa: Realizacja usług opiekuńczo-gospodarczych i pielęgnacyjnych dla klientów OPS w okresie 01.04 2013 roku do 30.06.2013 roku
Numer ogłoszenia: 36863 - 2013; data zamieszczenia: 11.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ośrodek Pomocy Społecznej Praga Północ m.st. Warszawy , ul. Szymanowskiego 6/61, 03-477 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6193437, 8180000, 61197602, faks 022 6193437, 8180000.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.opspragapolnoc.waw.pl.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka organizacyjna m.st. Warszawy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Realizacja usług opiekuńczo-gospodarczych i pielęgnacyjnych dla klientów OPS w okresie 01.04 2013 roku do 30.06.2013 roku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: 1) Przedmiotem zamówienia są usługi opiekuńczo gospodarcze i pielęgnacyjne dla klientów OPS świadczone w miejscu ich zamieszkania. 2) Przez usługi opiekuńczo-gospodarcze i pielęgnacyjne należy rozumień pomoc świadczoną osobom mającym trudności związane z samoobsługą, kontaktach z otoczeniem społecznym oraz funkcjonowaniem w środowisku z uwagi na wiek lub ciężkie i przewlekłe choroby, urazy powypadkowe oraz inne. 3) Przewidywana ilość godzin świadczonych usług opiekuńczo-gospodarczych wynosić będzie w okresie zamówienia tj od 01-04-2013 roku do 30-06-2013 roku około 13 925 ,oraz usług pielęgnacyjnych około 1 610. 4) Usługi opiekuńczo gospodarcze i pielęgnacyjne wykonywane będą na terenie Dzielnicy Praga Północ m. st. Warszawy przez pięć dni w tygodniu w godz. 8.00 - 16.00, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach tj. w sytuacjach, w których brak realizacji usługi może spowodować zagrożenie dla życia lub zdrowia w soboty, niedziele i dni świąteczne. 5) Wykonawca usług opiekuńczo-gospodarczych i pielęgnacyjnych powinien: a) posiadać, co najmniej dwuletnie doświadczenie w prowadzeniu usług opiekuńczo gospodarczych i pielęgnacyjnych, b) zatrudniać, co najmniej jedną osobę (dyspozycyjną) do merytorycznego nadzoru personelu wykonującego usługi u klientów, c) posiadać lokal przeznaczony na biuro na terenie m. st. Warszawy, wyposażony w telefon stacjonarny, fax., komputer, a także posiadać telefon komórkowy. 6) W przypadku wybrania oferty Wykonawca: a) zatrudni taką liczbę osób, która zapewni właściwą realizację świadczenia usług opiekuńczo-gospodarczych (minimum 50 osób) pielęgnacyjnych (minimum 10 osób) oraz koordynatora zadania. Wszystkie zatrudnione osoby realizujące zadania u klientów podpiszą pisemne zobowiązanie do zachowania tajemnicy służbowej, b) zapewni personel o odpowiednich kwalifikacjach, tj. wszystkie osoby zatrudnione do świadczenia usług u klientów OPS będą przeszkolone. c) będzie kontrolował jakość świadczonych usług w miejscu ich wykonywania, tj. w miejscu zamieszkania klientów nie rzadziej niż raz na trzy miesiące. 7) Wykonawca zapewni funkcjonowanie biura w godzinach pracy OPS, a także zapewni stały kontakt przez telefon komórkowy również poza godzinami funkcjonowania biura Wykonawcy. 8) Wykonawca zagwarantuje realizację usług zgodnie z ustalonym zakresem oraz kontakt osób realizujących usługi w razie wystąpienia potrzeby z pracownikami socjalnymi, z pracownikami działu realizacji usług OPS, lekarzem, pielęgniarką środowiskową i członkami rodziny. 9) W przypadku konieczności zmiany zakresu usługi u klienta, ewentualnie wymiaru tej usługi Wykonawca będzie informować OPS najpóźniej w ciągu dwóch dni, a także informować OPS o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej klienta, mającej wpływ na realizację pomocy usługowej w najszybszym możliwie terminie. 10) W przypadku nowego zgłoszenia zakres usług będzie ustalony przez zamawiającego i przekazany Wykonawcy do realizacji. 11) Na żądanie Zamawiającego Wykonawca będzie przekazywać terminy i godziny realizacji usług u poszczególnych klientów, przedkładać sprawozdanie z realizacji umowy oraz miesięczne rozliczenie z wykonywanych godzin usług zgodnie z Załącznikiem nr 1 do niniejszego opisu przedmiotu zamówienia. 12) Wykonawca będzie przekazywać do wglądu karty pracy za każdy miesiąc świadczonych usług do dnia 10 każdego miesiąca na okres około 5 dni. 13) Podstawowy zakres usług opiekuńczych gospodarczych i pielęgnacyjnych określają załączniki nr 1 i 2 do niniejszego opisu przedmiotu zamówienia. 14) Z uwagi na zmienną ilość godzin zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia liczby godzin w miesiącu o 10%. Zakres usług opiekuńczych - gospodarczych dotyczący wyłącznie klienta OPS 1. Zakupy artykułów niezbędnych podopiecznemu do codziennej egzystencji (łączna waga do 5 kg) : a) artykuły żywnościowe, b) artykuły przemysłowe, c) realizacja recept, 2) Przygotowanie prostego posiłku z uwzględnieniem diety: a) Śniadania, b) Obiadu, c) Kolacji 3) Przynoszenie posiłku z baru. 4) Pomoc przy spożywaniu posiłków. 5) Zmywanie naczyń po posiłku. 6) Umożliwienie klientowi wykonania zabiegów higienicznych: a) w kąpieli, b) w myciu, c) przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, zaprowadzenie do toalety, d) przygotowanie przyborów toaletowych, 7) Sprzątanie w zakresie podstawowym (bez generalnych porządków) pokoju klienta (wycieranie kurzu, odkurzanie, wycieranie podłogi przy pomocy mopa lub szczotki), kuchni, łazienki i urządzeń sanitarnych (jeśli klient mieszka samotnie). 8) Zmiana odzieży, bielizny osobistej, pościelowej. 9) Prześcielanie łóżka. 10) Drobne przepierki bielizny osobistej i lekkiej odzieży, prasowanie. 11) Zanoszenie i odbiór odzieży i bielizny pościelowej do i z pralni. 12) Przynoszenie węgla i palenie w piecu. 13) Przynoszenie wody (w razie awarii wodociągu) - woda oligoceńska do 2 l. 14) Wynoszenie nieczystości (pampersy, kaczka, basen), śmieci. 15) Utrzymywanie kontaktu z lekarzem i pielęgniarką środowiskową. 16) Wizyty z klientem w placówkach służby zdrowia, instytucjach, urzędach, placówkach kulturalnych. 17) Załatwianie spraw urzędowych, wnoszenie opłat (klient zwraca koszty przejazdu komunikacją miejską). 18) Pomoc w gospodarowaniu budżetem domowym. 19) Podawanie leków w/g zaleceń lekarza. 20) Dbanie o kondycję psychoruchową oraz zapewnienie kontaktu z otoczeniem poprzez: a) organizowanie spacerów, b) prowadzenie rozmów, c) czytanie prasy, książek i ich wymiana w bibliotece, d) pomoc w prowadzeniu korespondencji klienta, kontakt z rodziną klienta 21) Odwożenie klienta do szpitala i ewentualny odbiór, do ośrodka zdrowia w innej dzielnicy. 22) Dowiezienie, powrót do placówki rehabilitacyjnej i ośrodka wsparcia. 23) Utrzymywanie kontaktu z pracownikiem socjalnym i koordynatorem usług OPS. Zakres usług opiekuńczych - pielęgnacyjnych dotyczący wyłącznie klienta OPS 1. Czynności pielęgnacyjne: a) podawanie leków w/g zaleceń lekarza b) usuwanie wydzielin z nosa i jamy ustnej c) zapobieganie odleżynom i odparzeniom d) pielęgnacja miejsc zmienionych chorobami e) nacieranie i oklepywanie f) mierzenie ciśnienia tętniczego, mierzenie temperatury ciała g) pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych h) układanie chorego w łóżku, pomoc przy zmianie pozycji i) przesłanie łóżka i zmiana bielizny osobistej i pościelowej j) wsparcie przy przejściu chorego na wózek inwalidzki. 2. Czynności higieniczne: a) mycie chorego w łóżku b) kąpanie w asyście osoby drugiej c) zmiana pampersa i mycie d) mycie głowy e) czesanie f) higiena jamy ustnej g) golenie h) zmiana pampersa i mycie i) obcinanie paznokci. 3. Karmienie chorego..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.11.00 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych 85.31.12.00 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych 85.31.21.00 - Usługi opieki dziennej 85.31.22.00 - Dostarczanie zakupów do domu 85.14.12.00 - Usługi świadczone przez pielęgniarki .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 3.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę realizacji co najmniej jednej usługi o podobnym zakresie w jednym roku kalendarzowym w okresie ostatnich trzech latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę ze posiada: lokal przeznaczony na biuro na terenie m. st. Warszawy, wyposażony w telefon stacjonarny, fax., komputer, a także posiadać telefon komórkowy. - umowa najmu. Zamawiający żąda przedstawienia przez Wykonawcę aktualnej umowy najmu lokalu przeznaczonego na biuro na terenie m. st. Warszawy,

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykonawca zapewni personel o odpowiednich kwalifikacjach, tj. wszystkie osoby zatrudnione do świadczenia usług u klientów OPS będą przeszkolone- załącznik nr 5 do SIWZ

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia, na wartość co najmniej 150 000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - potencjał kadrowy - 10

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.opspragapolnoc.waw.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy Szymanowskiego 6/61 03-477 Warszawa Pokój nr 10 B.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.03.2013 godzina 12:00, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy Szymanowskiego 6/61 03-477 Warszawa Pokój nr 10 B.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.