To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2012-10-10
Bydgoszcz: Roboty dodatkowe polegające na Naprawie grobli wraz z robotami towarzyszącymi na zadaniu Przebudowy torowiska tramwajowego na mostach Solidarności w Bydgoszczy wraz z remontem mostów
Numer ogłoszenia: 390942 - 2012; data zamieszczenia: 10.10.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 207531 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 5822723, faks 52 5822777.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty dodatkowe polegające na Naprawie grobli wraz z robotami towarzyszącymi na zadaniu Przebudowy torowiska tramwajowego na mostach Solidarności w Bydgoszczy wraz z remontem mostów.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Roboty dodatkowe polegające na Naprawie grobli wraz z robotami towarzyszącymi na zadaniu Przebudowy torowiska tramwajowego na mostach Solidarności w Bydgoszczy wraz z remontem mostów - protokoły konieczności z dnia 26.07.2012 r., 10.08.2012 r., 03.09.2012 r..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05.10.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- SKANSKA S.A., ul. Gen. J. Zajączka 9, 01-518 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 1291366,70 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 1587766,04
Oferta z najniższą ceną: 1587766,04 / Oferta z najwyższą ceną: 1587766,04
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie faktyczne: Powyższy artykuł, pozwala na zastosowanie przez Zamawiającego trybu zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nie przekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zgodnie z okolicznościami opisanymi w protokole konieczności z dnia 26.07.2012 r., w którym to nie było możliwe wejście pod przęsło 4-5, dopiero Wykonawca przystępując do robót rozkurczył przyczółki 4 i 5 umożliwiając sobie dostanie się pod przęsło i po odkuciu szpachlówki pokrywającej powierzchnię przęsła odkrył liczne pęknięcia oraz ubytki betonu wzdłuż zbrojenia spodu płyty, a także przecieki w płycie. Wykonano odwierty w rurach spiro z których spuszczono dużą ilość zalegającej wody opadowej, co wskazało na znaczne uszkodzenia tych rur. Po wstępnym rozkuciu stwierdzono korozję zbrojenia oraz rur spiro. W związku z powyższym zdecydowano się na całkowitą rozbiórkę i odbudowę przęsła 4-5. Protokół konieczności z dnia 10.08.2012 r., stwierdza konieczność zwiększenia ilości materiału iniekcyjnego przy likwidacji rys i pęknięć betonowych elementów ustroju nośnego i podpór obiektu. Z uwagi na liczne zarysowania i pęknięcia betonowych elementów obiektu po wykonaniu prac iniekcyjnych stwierdzono znaczne przekroczenie ilości użytego materiału względem pozycji kosztorysowej. Na etapie projektowania nie można było przewidzieć glębokości rys, a iniekcja rys jest niezbędna, gdyż ma na celu zespolenie konstrukcji ustroju oraz podpór, które zabezpieczy elementy betonowe przed dalszym pęknieciem i rysowaniem podczas eksploatacji mostu. Protokół konieczności z dnia 03.09.2012 r., mówi, że podczas oczyszczania podpór 2 i 3 ze skorodowanego betonu znaczna część otuliny odpadła i zostaly odsłonięte skorodowane pręty zbrojeniowe. Z powodu zbyt dużych ubytków betonu w podporach zmieniono technologię wykonania ich napraw z nakładania ręcznego zapraw PCC na beton natryskowy - torkret z migrującymi inhibitorami korozji. W związku z powyższym Zamawiający zamierza udzielić dotychczasowemu Wykonawcy robót, zamówienia dodatkowe. Uzasadnienie prawne: Zamawiający ma uzasadnione podstawy, aby sądzić, ze działa zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych - dalej UPZP i korzysta z ustawowej możliwości udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej zgodnie z Art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. b) UPZP, w związku z tym, że: w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i przekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami, gdyż zachodzą okoliczności opisane w art. 67 ust.1 pkt.5) lit. b) UPZP, a potwierdzeniem tego jest uzasadnienie faktyczne wyboru trybu zamówienia.
INNE PRZETARGI Z BYDGOSZCZY
- Dostawa materiałów biurowych i eksploatacyjnych do sprzętu biurowego.
- Zakup monitorów
- Dostawa dronów z pakietami serwisowymi i akcesoriów na potrzeby UKW w Bydgoszczy w ramach realizacji projektu "Nowoczesny Inżynier dla branż kluczowych"
- Remont i modernizacja głównego węzła cieplnego dwufunkcyjnego z istniejącą sekcją ciepła technologicznego dla Campusu UKW przy ul. Chodkiewicza 30 wraz z robotami towarzyszącymi
- DOSTAWA FABRYCZNIE NOWEGO ZESPOŁU KRZYŻOWNIC TOROWYCH ORAZ 2 SZT. FABRYCZNIE NOWYCH ŁUBEK PRZEJŚCIOWYCH POMIĘDZY SZYNĄ LK1 I 60R2 I/LUB DOSTAWA 2 SZT. FAB. NOWYCH, KOMPLETNYCH ROZJAZDÓW JEDNOTOROWYCH
- DOSTAWA SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO I SIECIOWEGO
więcej: przetargi w Bydgoszczy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja i wyposażenie Oddziału Chirurgii Dziecięcej Szpitala Wojewódzkiego im. dr. Ludwika Rydygiera w Suwałkach - I część w systemie zaprojektuj i wykonaj
- Remont sali gimnastycznej z pomieszczeniem do przechowywania sprzętu sportowego oraz sali do tenisa stołowego w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 18 w Krakowie przy ul. Senatorskiej 35
- Dostosowanie budynku Szkoły Policealnej - Medycznego Studium Zawodowego im. Stanisława Liebharta w Lublinie do wymagań ochrony przeciwpożarowej - Etap 2.
- Remont instalacji elektrycznej w części budynku Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Krakowie na os. Szkolnym 21. Etap IIA.
- Remont dachu budynku Szkoły Podstawowej w Babicach, malowanie dachu kaplic cmentarnych w Babicach i Krzywczy oraz dostawa i montaż klimatyzacji w budynku świetlicy w Reczpolu.
- "Kompleksowa termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Torzymiu"
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.