eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zawiercie › Realizacja programu rozwojowego - zajęć pozalekcyjnych w zakresiekoło biologiczne - w ramach projektu Edukacja dla rozwoju realizowanego w zakresie działania 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonyc



Ogłoszenie z dnia 2009-11-12

Zawiercie: Realizacja programu rozwojowego - zajęć pozalekcyjnych w zakresie: koło biologiczne - w ramach projektu Edukacja dla rozwoju realizowanego w zakresie działania 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty (Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych) Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dla uczniów Gimnazjum nr 2 w Zawierciu.
Numer ogłoszenia: 392416 - 2009; data zamieszczenia: 12.11.2009
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Prezydent Miasta Zawiercie, ul. Leśna 2, 42-400 Zawiercie, woj. śląskie, tel. 032 6722684, faks 032 6721513.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Realizacja programu rozwojowego - zajęć pozalekcyjnych w zakresie: koło biologiczne - w ramach projektu Edukacja dla rozwoju realizowanego w zakresie działania 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty (Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych) Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dla uczniów Gimnazjum nr 2 w Zawierciu..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Realizacja programu rozwojowego - zajęć pozalekcyjnych w zakresie: koło biologiczne - w ramach projektu Edukacja dla rozwoju realizowanego w zakresie działania 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty (Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych) Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dla uczniów nr 2 w Zawierciu. Zamawiający wymaga, aby na zajęciach realizowane były następujące treści programowe: I. Związki chemiczne budujące organizmy oraz pozyskiwanie i wykorzystanie energii: 1. Najważniejsze pierwiastki budujące ciała organizmów; 2. Znaczenie wody dla funkcjonowania organizmów; 3. Podstawowe grupy związków chemicznych występujących w organizmach (węglowodany, białka, tłuszcze, kwasy nukleinowe, witaminy, sole mineralne) i ich funkcje; 4. Fotosynteza, oddychanie tlenowe oraz fermentacja mlekowa i alkoholowa, jako procesy dostarczające energii. II. Budowa i funkcjonowanie komórki: 1. Obserwacja mikroskopowa komórki i rozpoznawanie (pod mikroskopem, na schemacie, na zdjęciu lub po opisie) podstawowych elementów budowy komórki; 2. Podstawowe funkcje poszczególnych elementów komórki; 3. Porównywanie budowy komórki bakterii, roślin i zwierząt, cechy umożliwiające ich rozróżnienie. III. Systematyka - zasady klasyfikacji, sposoby identyfikacji i przegląd różnorodności organizmów: 1. Zasady systemu klasyfikacji biologicznej (system jako sposób katalogowania organizmów, jednostki taksonomiczne, podwójne nazewnictwo); 2. Posługiwanie się prostym kluczem do oznaczania organizmów; 3. Znaczenie czynności życiowych organizmu (jednokomórkowego i wielokomórkowego): odżywiania, oddychania, wydalania, ruchu, reakcji na bodźce, rozmnażania, wzrostu i rozwoju; 4. Miejsca występowania bakterii i protistów oraz ich znaczenie w przyrodzie i dla człowieka; 5. Obserwacja okazów i porównywanie cechy morfologicznych glonów oraz roślin lądowych (mchów, widłaków, skrzypów, paproci, nagozalążkowych i okrytozalążkowych); 6. Cechy umożliwiające zaklasyfikowanie organizmu do parzydełkowców, płazińców, nicieni, pierścienic, stawonogów (skorupiaków, owadów i pajęczaków), mięczaków, ryb, płazów, gadów, ptaków, ssaków oraz identyfikacja nieznanych organizmów; 7. Znaczenie poznanych grzybów, roślin i zwierząt w środowisku i dla człowieka. IV. Ekologia: 1. Czynniki środowiska niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmów w środowisku lądowym i wodnym; 2. Skutki konkurencji wewnątrzgatunkowej i międzygatunkowej; 3. Adaptacje zwierząt do odżywiania się pokarmem roślinnym; przykłady przystosowań roślin służących obronie przed zgryzaniem; 4. Adaptacje drapieżników do chwytania zdobyczy; przykłady obronnych adaptacji ich ofiar; 5. Adaptacje do pasożytniczego trybu życia; 6. Wykazanie, na wybranym przykładzie, że symbioza (mutualizm) jest wzajemnie korzystna dla obu partnerów; 7. Zależności pokarmowe (łańcuchy i sieci pokarmowe) w ekosystemie oraz obieg materii i przepływ energii przez ekosystem. V. Budowa i funkcjonowanie organizmu roślinnego na przykładzie rośliny okrytozalążkowej: 1. Identyfikacja (np. na schemacie, fotografii, rysunku lub na podstawie opisu) i opisywanie organów rośliny okrytonasiennej (korzeń, pęd, łodyga, liść, kwiat, owoc) oraz ich funkcje; 2. Elementy budowy kwiatu (okwiat: działki kielicha i płatki korony oraz słupkowie, pręcikowie) i ich rola w rozmnażaniu płciowym; 3. Przykłady różnych sposobów rozsiewania się nasion i rola owocu w tym procesie. VI. Budowa i funkcjonowanie organizmu człowieka: 1. Funkcje tkanki nabłonkowej, mięśniowej, nerwowej, krwi, tłuszczowej, chrzęstnej i kostnej oraz podstawowe cechy budowy warunkujące pełnienie określonych funkcji; 2. Budowa, funkcje i współdziałanie poszczególnych układów: ruchu, pokarmowego, oddechowego, krążenia, wydalniczego, nerwowego, dokrewnego i rozrodczego. 3. Układ ruchu: a. wymienianie i rozpoznawanie (na schemacie, rysunku, modelu, według opisu itd.) elementów szkieletu osiowego, obręczy i kończyn; b. funkcje kości i cechy budowy fizycznej i chemicznej umożliwiające ich pełnienie; c. znaczenie aktywności fizycznej dla prawidłowego funkcjonowania układu ruchu i gęstości masy kostnej oraz czynniki wpływające na prawidłowy rozwój muskulatury ciała. 4. Układ pokarmowy i odżywianie się: a. funkcje poszczególnych części układu pokarmowego, rozpoznawanie tych części (na schemacie, modelu, rysunku, według opisu) oraz związek ich budowy z pełnioną funkcją; b. źródła i znaczenie składników pokarmowych (białka, tłuszcze, węglowodany, sole mineralne, woda, witaminy) dla prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmu; c. stosowanie diety zróżnicowanej i dostosowanej do potrzeb organizmu (wiek, stan zdrowia, tryb życia, aktywność fizyczna, pora roku), korzyści wynikające z prawidłowego odżywiania się; d. indeks masy ciała oraz konsekwencje zdrowotne niewłaściwego odżywiania (otyłość lub niedowaga oraz ich następstwa). 4. Układ oddechowy: a. funkcje części układu oddechowego i rozpoznawanie ich (na schemacie, modelu, rysunku, według opisu) oraz związek ich budowy z pełnioną funkcją; b. czynniki wpływające na prawidłowy stan i funkcjonowanie układu oddechowego (aktywność fizyczna poprawiająca wydolność oddechową, niepalenie papierosów czynnie i biernie). 5. Układ krążenia: a. budowa i funkcje narządów układu krwionośnego i układu limfatycznego; b. rola głównych składników krwi (krwinki czerwone i białe, płytki krwi, osocze) oraz grupy układu krwi AB0 oraz Rh; c. znaczenie aktywności fizycznej i prawidłowej diety dla właściwego funkcjonowania układu krążenia. 6. Układ odpornościowy: a. funkcje elementów układu odpornościowego (narządy: śledziona, grasica, węzły chłonne; komórki: makrofagi, limfocyty T, limfocyty B; cząsteczki: przeciwciała); b. odporność swoistą i nieswoistą, naturalną i sztuczną, bierną i czynną; c. znaczenie transplantacja narządów i przykłady narządów, które można przeszczepiać. 7. Układ wydalniczy: a. budowa i funkcje głównych struktur układu wydalniczego (nerki, moczowody, pęcherz moczowy, cewka moczowa). 8. Układ nerwowy: a. budowa i funkcje ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego; b. rola współczulnego i przywspółczulnego układu nerwowego; c. łuk odruchowy, rodzaje odruchów oraz ich rola; d. czynniki wywołujące stres oraz przykłady pozytywnego i negatywnego działania stresu, sposoby radzenia sobie ze stresem. 9. Narządy zmysłów: a. budowę oka i ucha oraz sposób ich działania; b. rola zmysłu równowagi, zmysłu smaku i zmysłu węchu oraz lokalizacja odpowiednich narządów i receptorów; c. podstawowe zasady higieny narządów wzroku i słuchu. 10. Układ dokrewny: a. gruczoły dokrewne, ich lokalizacja i rola w regulacji procesów życiowych; b. antagonistyczne działanie insuliny i glukagonu. 11. Skóra: a. funkcje skóry, rozpoznawanie elementów jej budowy (na schemacie, modelu, rysunku, według opisu); b. stan zdrowej skóry oraz niepokojące zmiany na skórze, które wymagają konsultacji lekarskiej. 12. Rozmnażanie i rozwój: a. budowa i funkcje narządów płciowych (męskich i żeńskich) oraz rola gamet w procesie zapłodnienia; b. przebieg ciąży i wpływ różnych czynników na prawidłowy rozwój zarodka i płodu; c. cechy i przebieg fizycznego, psychicznego i społecznego dojrzewania człowieka. VII. Stan zdrowia i choroby: 1. Znaczenie pojęć, zdrowie i choroba (zdrowie, jako stan równowagi środowiska wewnętrznego organizmu, zdrowie fizyczne, psychiczne i społeczne; choroba, jako zaburzenie tego stanu); 2. Negatywny wpływ na zdrowie człowieka niektórych substancji psychoaktywnych (tytoń, alkohol), narkotyków i środków dopingujących oraz nadużywania kofeiny i niektórych leków (zwłaszcza oddziałujących na psychikę); 3. Najważniejsze choroby człowieka wywoływane przez wirusy, bakterie, protisty i pasożyty zwierzęce oraz zasady profilaktyki tych chorób; 4. Czynniki sprzyjające rozwojowi choroby nowotworowej (np. niewłaściwa dieta, tryb życia, substancje psychoaktywne, promieniowanie uv) oraz przykłady takich chorób; 5. Podstawowe zasady higieny. VIII. Genetyka: 1. Znaczenie biologiczne mitozy i mejozy; 2. Struktura podwójnej helisy DNA i jej rola w przechowywaniu informacji genetycznej i powielaniu (replikacji) DNA; 3. Sposób zapisywania i odczytywania informacji genetycznej (kolejność nukleotydów w DNA, kod genetyczny; 4. Dziedziczenie cech jednogenowych i podstawowe pojęciami genetyki (fenotyp, genotyp, gen, allel, homozygota, heterozygota, dominacja, recesywność); 5. Dziedziczenie grup krwi człowieka (układ AB0, czynnik Rh); 6. Dziedziczenie płci u człowieka i przykłady cech człowieka sprzężonych z płcią (hemofilia, daltonizm); 7. Mutacje i przyczyny ich wystąpienia (mutacje spontaniczne i wywołane przez czynniki mutagenne). IX. Ewolucja życia: 1. Pojęcie ewolucji organizmów i źródła wiedzy o jej przebiegu; 2. Dobór naturalny i sztuczny X. Globalne i lokalne problemy środowiska: 1. Przyczyny i skutki globalnego ocieplenia klimatu; 2. Konieczność segregowania odpadów w gospodarstwie domowym oraz konieczność specjalnego postępowania ze zużytymi bateriami, świetlówkami i przeterminowanymi lekami; 3. Działania ograniczające zużycie wody i energii elektrycznej oraz wytwarzania odpadów w gospodarstwach domowych. Liczba godzin: - w 2009 roku - do końca 2009 roku - 9, - w 2010 roku - do 31 maja 2010 roku - 34..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe 80.11.00.00 - Usługi szkolnictwa przedszkolnego 80.31.00.00 - Usługi edukacji młodzieży .

II.1.5) Całkowita końcowa wartość zamówienia (bez VAT) obejmująca wszystkie zamówienia i części: 309760.00 PLN.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

IV.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Projekt Edukacja dla rozwoju realizowany w ramach działania 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty (Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych) Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

SEKCJA V: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

V.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 21.10.2009.

V.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

V.3) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Ewa Łazarz, ul.Strumień 6, 42-400 Zawiercie, kraj/woj. śląskie.

V.4) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O NIE PODLEGAJĄCYCH ODRZUCENIU OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ
I NAJWYŻSZĄ CENĄ
(bez VAT)

  • Cena wybranej oferty: 2365
  • Oferta z najniższą ceną: 2365 oferta z najwyższą ceną: 2365
  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.