Ogłoszenie z dnia 2013-01-03
Szczecin: Zastępstwo procesowe, doradztwo w sprawie zastępstwa procesowego oraz obsługa prawna OT AMW w Szczecinie
Numer ogłoszenia: 3990 - 2013; data zamieszczenia: 03.01.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Agencja Mienia Wojskowego Oddział Terenowy w Szczecinie, ul. Księcia Sambora 4, 70-232 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 8146111, faks 091 8146134.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Agencja terenowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zastępstwo procesowe, doradztwo w sprawie zastępstwa procesowego oraz obsługa prawna OT AMW w Szczecinie.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zastępstwo procesowe, doradztwo w sprawie zastępstwa procesowego oraz obsługa prawna OT AMW w Szczecinie w 2013 r..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00 - Usługi prawnicze .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02.01.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
KANCELARIA RADCY PRAWNEGO ELŻBIETA DĄBROWSKA
jakie przetargi wygrała firma
KANCELARIA RADCY PRAWNEGO ELŻBIETA DĄBROWSKA
- Kancelaria Radcy Prawnego Elżbieta Dąbrowska, ul. Pomarańczowa 39/15, 70-781 Szczecin, kraj/woj. zachodniopomorskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 40756,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 42789,24
Oferta z najniższą ceną: 42789,24 / Oferta z najwyższą ceną: 42789,24
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie faktyczne: działanie polegające na reprezentacji Agencji Mienia Wojskowego Oddział Terenowy w Szczecinie w postępowaniach sądowych przed sądami i innymi organami orzekającymi stanowi bardzo ważny i istotny składnik niniejszego zamówienia, ponieważ Kancelaria Radcy Prawnego Elżbiety Dąbrowskiej dotychczas świadcząca usługi zastępstwa procesowego na rzecz OT AMW w Szczecinie reprezentuje ją w wielu postępowaniach sądowych i ma pełną wiedzę o charakterze i stanie toczących się spraw. Zatem, stosownie do wynikającej z art. 5 ust. 1b ustawy Pzp normy, Zamawiający może zdecydować się udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki powyższej kancelarii, która dotychczas świadczyła zarówno usługi z zakresu zastępstwa procesowego oraz obsługę prawną Zamawiającego. Zmianę reprezentacji prawnej na tym etapie należałoby oceniać w kategoriach niekorzystności i niecelowości. Zmiana pełnomocników w toczących się postępowaniach wiązałaby się z koniecznością wdrożenia nowego wykonawcy w trwające postępowania co może zagrozić bieżącej realizacji czynności w nich przewidzianych. Specyfika realizacji zamówienia wymaga poza zastępstwem procesowym realizacji także czynności poprzedzających postępowania sądowe, z zakresu stałej obsługi prawnej. W tym przypadku zastosowanie znajduje art. 5 ust. 1a ustawy Pzp, z którego wynika, że Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 62 ust. 1 lub art 67 ust. 1 ustawy Pzp. We wskazanej sytuacji zastosowanie trybu innego niż zamówienie z wolnej ręki mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, co z kolei jest okolicznością wskazaną przez ustawodawcę jako przykład ważnej przyczyny uzasadniającej wybór innego niż podstawowy tryb zamówienia publicznego, w tym trybu z wolnej ręki. Ponadto OT AMW w Szczecinie prowadzi wiele postępowań administracyjnych i sądowych, które od strony prawnej nadzoruje Kancelaria Radcy Prawnego Elżbiety Dąbrowskiej, które to postępowania muszą oznaczać się pewną systematyką i niezwykle istotnym ich elementem jest ciągłość oraz trzymanie się przyjętej koncepcji załatwienia danej sprawy, zatem powierzenie tych zadań innemu podmiotowi mogłaby bardzo negatywnie wpłynąć na pracę OT AMW w Szczecinie, a w szczególności uniemożliwiałoby terminowe załatwienie wielu spraw. Okolicznością przemawiającą za zastosowaniem ww. trybu jest fakt, że elementem niezbędnym do właściwego wykonywania zastępstwa procesowego połączonego z obsługą prawną podmiotu jest zaufanie łączące Zamawiającego z Wykonawcą. W niniejszym przypadku połączenie usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego (w tym np. wydawanie opinii, sporządzanie pism procesowych,) z innymi usługami prawniczymi, jest racjonalne, z uwagi na celowość zapewnienia obsługi prawnej wynikającej ze specyfiki spraw i problemów prawnych związanych z działalnością Zamawiającego, a zatem dopuszczalne z punktu widzenia art. 5 ust. 3 Pzp. W szczególności, świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i dogłębne pod względem merytorycznym rozwiązywanie spraw, co przekłada się na wprost na racjonalność wydatkowania środków na ww. usługi. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość w zakresie realizacji przedsięwzięć Zamawiającego pod względem prawnym, co ma kluczowe znaczenie dla efektywnego i terminowego wykonywania zobowiązań przez Zamawiającego oraz w sposób istotny zmniejszy, potencjalne ryzyko strat, jakie powstawałoby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowemu, nie sprawdzonemu podmiotowi, a zatem uzasadnia prawidłowość decyzji o wyborze trybu zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowej sprawie z uwagi na konieczność zapewnienia racjonalnego wydatkowania środków Zamawiającego przeznaczonych na finansowanie usług prawniczych. Ponadto szacunkowa wartość usług polegających na zastępstwie procesowym jest wyższa niż bieżącej pomocy prawnej, wobec tego zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust 1b jest zgodne z przepisami. Uzasadnienie prawne: Usługi prawnicze, na mocy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz.U. z dnia 28.01.2010 r.) zostały zaliczone do grupy usług o charakterze niepriorytetowym, do których odnoszą się szczególne, sformułowane w art. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) zasady wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności wykazania istnienia wyrażonych w art. 62 ust. 1 lub art 67 ust. 1 przesłanek. Na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy Pzp, do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, co oznacza możliwość zastosowania tego trybu zgodnie z wyborem Zamawiającego, bez konieczności wykazywania, zarówno przesłanek określonych w art. 62 ust. 1 i art. 67 ust. 1 jak też szczegółowego uzasadnienia dla zastosowania takiego trybu na mocy art. 5 ust 1b, 1a ustawy Pzp.
INNE PRZETARGI Z SZCZECINA
- Obsługa i konserwacja sprzętu i systemów ppoż. w zakresie gaśnic i hydrantów, systemów SAP, klap dymnych, oświetlenia bezpieczeństwa, systemów DSO w obiektach Uniwersytetu Szczecińskiego.
- Świadczenia zdrowotne na 2025 i 2026 rok dla pracowników Urzędu Morskiego w Szczecinie
- Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych (pieczywo) dla statku Nawigator XXI
- Bieżąca obsługa prawna Muzeum Narodowego w Szczecinie z wyłączeniem zamówień publicznych.
- Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych (mięso, wędliny) dla statku Nawigator XXI
- Świadczenie usług hotelarskich dla Opery na Zamku w Szczecinie w 2025 roku
więcej: przetargi w Szczecinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa obsługa prawna departamentów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze z wyłączeniem departamentów funduszowych.
- OBSŁUGA PRAWNA ZESPOŁU OPIEKI ZDROWOTNEJ "SZPITALA POWIATOWEGO" W SOCHACZEWIE
- Świadczenie usług kompleksowej i bieżącej obsługi prawnej na rzecz Sądu Rejonowego w Wołominie
- Obsługa prawna Gminy Miejskiej Łeba w latach 2025 - 2027
- Kompleksowa obsługa prawna Zamawiającego
- Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej dla SPZOZ w Choszcznie
więcej: Usługi prawnicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.