Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-10-31
Góra: Kompleksowe świadczenie usług pralniczych
dla potrzeb szpitala w Górze
Numer ogłoszenia: 426584 - 2012; data zamieszczenia: 31.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowe Centrum Opieki Zdrowotnej Sp. z o.o. , ul. Hirszfelda 8, 56-200 Góra, woj. dolnośląskie, tel. 65 543 24 14, faks 65 543 22 51.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalgora.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Niepubliczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowe świadczenie usług pralniczych dla potrzeb szpitala w Górze.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez wykonawcę kompleksowych usług pralniczych w zakładzie pralniczym wykonawcy wraz z transportem brudnej bielizny z magazynu zamawiającego do zakładu pralniczego i czystej bielizny z zakładu pralniczego do magazynu zamawiającego, na koszt i ryzyko wykonawcy. 2.2. Rodzaje bielizny: a) Zużyta bielizna - ( zabrudzona ) to taka, która była używana i wymaga prania, ale nie jest zanieczyszczona ani zakażona. Nie wymaga dezynfekcji np. firany, peleryny, obrusy, itp.; b) Bielizna zanieczyszczona - jest to bielizna skażona wydalinami, wydzielinami, krwią i innymi płynami ustrojowymi. Bielizna z widocznymi śladami zabrudzeń; c) Bielizna zakażona - bielizna umieszczona w pierwszym worku rozpuszczalnym,drugim czerwonym oznakowanym Z. Jest to bielizna używana przez chorych, u których rozpoznano lub istnieje podejrzenie wystąpienia zakażenia lub choroby zakaźnej np. Salmonella, zakaźne zapalenie wątroby, zakażenie HIV AIDS, czynną gruźlicą płuc, wszawicą i innymi chorobami podlegającymi zgłaszaniu lub patogenami alarmowymi. Bezwzględnie pranie i dezynfekcja w oddzielnych pralnicach. 2.3. Przewidywana ilość miesięczna przedmiotu zamówienia wynosi 2 400 kg (suchego prania). Przewidywana ilość przedmiotu zamówienia w okresie trwania umowy wynosi 28 800 kg (suchego prania) 2.4. Podane wyżej ilości są ilościami szacunkowymi, zamawiający może przekazać mniejsze ilości bielizny w związku z mniejszą liczbą hospitalizowanych pacjentów. Przekazanie do prania mniejszej ilości asortymentu pozostaje bez wpływu na wysokość cen jednostkowych za świadczone usługi. Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie jedynie za faktycznie wykonaną usługę. 3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu realizacji umowy w przypadku niezrealizowania całości wartości przedmiotu zamówienia w okresie trwania umowy. 4. Wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia: - wykonawca ponosić będzie pełną odpowiedzialność za wykonaną usługę pralniczą w zakresie jakości wykonanej usługi i zgodności z. wymogami sanitarnymi wobec organów kontroli; Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowej Inspekcji Pracy; - świadczenie usługi objętej niniejszym zamówieniem odbywać się będzie zgodnie z wymogami sanitarno- epidemiologicznymi dla procesów dezynfekcji i prania w zależności od asortymentu, skażenia bielizny oraz z technologią i warunkami obowiązującymi w placówkach służby zdrowia, bezwzględnie przestrzegając zarządzeń i zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego i zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 02 lutego 2011r. w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 31, poz. 158 ze zm.) - wykonawca musi posiadać pozytywną opinię PIS pod względem spełniania warunków sanitarnych środków transportu, którymi wykonawca będzie realizował odbiór i dostawę poszczególnych partii prania; - wykonawca musi posiadać pozytywną opinię PIS na świadczenie usług pralniczych w zakładzie pralniczym; - w razie awarii wykonawca zobowiązuje się do zapewnienie ciągłości świadczonej usługi. W ofercie należy wskazać zakład awaryjny. 5. Wymagania stawiane wykonawcom w zakresie wykonania usługi określa Załącznik nr 1 do oferty dodatek nr 2 do siwz. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wizytacji pralni na koszt wykonawcy, celem sprawdzenia wiarygodności odnośnie wyposażenia i funkcjonowania pralni. 7. Wybrany wykonawca świadczący usługi pralnicze musi: a) spełniać wymagania w zakresie prania bielizny dla jednostek służby zdrowia, a w szczególności posiadać barierę higieniczną zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 02 lutego 2011 roku (Dz. U. Nr 31., poz. 158 ze zm.); b) posiadać dokumenty potwierdzające, że oferowane przez wykonawcę środki piorąco- dezynfekujące są dopuszczone do stosowania z uwzględnieniem rodzajów materiałów i tkanin. Wymagana temperatura prania od 400C - 950C. W przypadku preparatów sklasyfikowanych jako wyroby medyczne wymagany jest Certyfikat CE (w tym dla noworodków i dzieci) lub wpis do Rejestru Wyrobów Medycznych zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 roku o wyrobach medycznych. Natomiast w przypadku preparatów sklasyfikowanych jako produkt biobójczy wymagane jest pozwolenie na obrót produktem biobójczym; c)posiadać drugi zakład pralniczy lub umowę z innym wykonawcą celem zabezpieczenia wykonania usługi w razie awarii urządzeń lub zdarzeń losowych. Pralnia musi spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 02 lutego 2011 roku (Dz. U. Nr 31 , poz.158 ze zmianami); oraz posiadać pełną barierę higieniczną..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.30.00.00 - Różne usługi 98.31.10.00 - Usługi odbierania prania 98.31.00.00 - Usługi prania i czyszczenia na sucho 98.39.30.00 - Usługi krawieckie 98.31.50.00 - Usługi prasowania .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania uprawnień, na podstawie zezwolenia na świadczenie usług pralniczych dla szpitali i jednostek służby zdrowia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował lub jest w trakcie realizacji co najmniej dwóch kompleksowych usług pralniczych.Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie: - wykazu wykonanych lub wykonywanych usług, który będzie określał: przedmiot, wartości usług (brutto), daty wykonania, odbiorcy, - dokumentów potwierdzających, że zrealizowane usługi zostały wykonane należycie (np.: referencje).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek na podstawie wykazu środków transportu, przeznaczonych do realizacji zamówienia (należy podać markę pojazdu i numer rejestracyjny). Wymagane co najmniej dwa samochody wraz z opiniami PIS potwierdzającymi spełnianie wymogów sanitarnych w zakresie przewozu bielizny szpitalnej;
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie opisuje i nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie opisuje i nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
W celu potwierdzenia, że oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez zamawiającego, wykonawca zobowiązany jest przedłożyć w ofercie: - opis technologii prania uwzględniający wszystkie stosowane na poszczególnych etapach środki i preparaty, wykaz środków i preparatów piorących i dezynfekujących Wykonawca na pisemne żądanie zamawiającego i w terminie przez niego Wyznaczonym (wybrany wykonawca przed terminem zawarcia umowy), zobowiązany jest do dostarczenia świadectw dopuszczenia i certyfikatów na środki i preparaty piorące i dezynfekujące
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku: a) niezrealizowania całości wartości przedmiotu zamówienia w okresie trwania umowy, wówczas zmianie ulegnie termin realizacji umowy; b) innych okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpitalgora.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowe Centrum Opieki Zdrowotnej w Górze Sp z o.o. , pokój nr 6, II piętro.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.11.2012 godzina 11:00, miejsce: Powiatowe Centrum Opieki Zdrowotnej w Górze Sp z o.o. Sekretariat, II piętro.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z GÓRY
- Świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego przewozów o charakterze użyteczności publicznej na linii komunikacyjnej.
- Realizacja projektu pn. "Cyberbezpieczny Samorząd"
- Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych do Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Górze
- Przygotowanie i dostawa posiłków do trzech oświatowych jednostek organizacyjnych Gminy Góra
- ,, Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Gminy Góra,,
więcej: przetargi w Górze »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi bieżącego utrzymania czystości w obiekcie Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy, położonym przy ul. Szubińskiej 4 oraz terenów zewnętrznych do niego przylegających.
- Kompleksowe usługi pralnicze w 2025 roku
- Świadczenie usług prania i czyszczenia chemicznego
- Kompleksowe usługi pralnicze dla potrzeb Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. dr. Romana Ostrzyckiego w Koninie
- Pranie bielizny szpitalnej i odzieży ochronnej wraz z transportem
- Usługi pralnicze na 2025 rok
więcej: Różne usługi »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.