Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-02-07
Leszno: Wykonanie operatów szacunkowych okreslajacych wartosc
nieruchomosci gruntowych
Numer ogłoszenia: 44408 - 2014; data zamieszczenia: 07.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Leszno, Urząd Miasta Leszna , ul. Kazimierza Karasia 15, 64-100 Leszno, woj. wielkopolskie, tel. 65 5298100, faks 65 5298131.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie operatów szacunkowych okreslajacych wartosc nieruchomosci gruntowych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości gruntowych dla potrzeb: 1.zbycia nieruchomości stanowiących własność Miasta Leszna albo Skarbu Państwa oraz nabycia nieruchomości na rzecz Miasta Leszna albo Skarbu Państwa, 2.sprzedaży gruntu stanowiących własność Miasta Leszna albo Skarbu Państwa na rzecz jego użytkownika wieczystego oraz dla celu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności gruntu, 3.aktualizacji opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu stanowiącego własność Miasta Leszna lub Skarbu Państwa, 4.ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu podziału nieruchomości, jeżeli w wyniku podziału powstanie: a/ do 30 nowo wydzielonych działek b/ za sporządzenie opinii dla nieruchomości, jeżeli nie nastąpi wzrost jej wartości 5.ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu pobudowania urządzeń infrastruktury technicznej, jeżeli w zasięgu oddziaływania zadania inwestycyjnego znajduje się: a/ do 10 nieruchomości b/ powyżej 10 nieruchomości 6.ustalenia jednorazowej opłaty planistycznej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanego uchwaleniem lub zmianą planu miejscowego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 8.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formuła spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu - załącznik nr 2 do SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formuła spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu - załącznik nr 4 do SIWZ. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 3 usługi w zakresie szacowania nieruchomości.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formuła spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu - załącznik nr 2 do SIWZ. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca będzie dysponował minimum 1 osobą z uprawnieniami do szacowania nieruchomości zgodnie z przepisami Działu V rozdział 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 ze zmianami).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formuła spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu - załącznik nr 2 do SIWZ. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca będzie dysponował minimum 1 osobą z uprawnieniami do szacowania nieruchomości zgodnie z przepisami Działu V rozdział 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 ze zmianami).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formuła spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu - załącznik nr 2 do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Oświadczenie o realizacji zamówienia siłami własnymi albo wspólnie z innymi podmiotami w formie konsorcjum lub z udziałem podwykonawców. W przypadku realizacji zamówienia w formie konsorcjum lub z udziałem podwykonawców wówczas do oferty należy dołączyć dokumenty, o których mowa w rozdziale 12 pkt 2 i 3 odpowiednio do złożonego oświadczenia (Załącznik nr 5 do SIWZ). 2. Jeżeli Wykonawca będzie polegać na potencjale innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, wówczas Wykonawca zobowiązany jest do udowodnienia, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia poprzez złożenie pisemnego zobowiązania podmiotów udostępniających swoje zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji tych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Dowodami, o których mowa w rozdziale 8 pkt 1 ppkt 2 lit. a SIWZ są: - poświadczenie z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, - w przypadku zamówień na dostawy lub usługi- oświadczenie Wykonawcy- jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. Jeżeli dostawy lub usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w rozdziale 8 pkt 1 ppkt 2 lit.a) SIWZ, zostały wcześniej wykonane na rzecz Zamawiającego, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w rozdziale 8 pkt.1 ppkt 6 lit. c SIWZ. Wykonawca w niniejszym postępowaniu w miejsce poświadczeń, o których mowa powyżej (rozdział 8 pkt 1 ppkt 6 lit.c) może przedkładać dokumenty (np. referencje, protokół odbioru), z których musi jednoznacznie wynikać, iż wskazane w wykazie usługi zostały wykonane należycie, potwierdzające należyte wykonanie dostaw lub usług, określone w §1 ust.1 pkt.3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane( Dz. U. z 2013r., poz. 231).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.leszno.pl/dokumenty/37
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urzad Miasta Leszna,
64-100 Leszno, Al. Jana Pawła II 21 pokój nr 17.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.02.2014 godzina 09:00, miejsce: Urzad Miasta Leszna, 64-100 Leszno, Al. Jana Pawła II 21 pokój nr 17.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości gruntowych dla potrzeb zbycia nieruchomości stanowiących własność Miasta Leszna albo Skarbu Państwa oraz nabycia nieruchomości na rzecz Miasta Leszna albo Skarbu Państwa.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości gruntowych dla potrzeb zbycia nieruchomości stanowiących własność Miasta Leszna albo Skarbu Państwa oraz nabycia nieruchomości na rzecz Miasta Leszna albo Skarbu Państwa. Operat szacunkowy sporządzany dla ww. potrzeb winien zawierać wycenę nieruchomości, szczegółowy opis i analizę rynku nieruchomości przyjętych do porównania wraz z uzasadnieniem dokonanej wyceny..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości gruntowych dla potrzeb sprzedaży gruntu stanowiących własność Miasta Leszna albo Skarbu Państwa na rzecz jego użytkownika wieczystego oraz dla celu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności gruntu.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości gruntowych dla potrzeb sprzedaży gruntu stanowiących własność Miasta Leszna albo Skarbu Państwa na rzecz jego użytkownika wieczystego oraz dla celu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności gruntu. Operat szacunkowy sporządzany dla ww. potrzeb winien zawierać wycenę nieruchomości, szczegółowy opis i analizę rynku nieruchomości przyjętych do porównania wraz z uzasadnieniem dokonanej wyceny..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości gruntowych dla potrzeb aktualizacji opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu stanowiącego własność Miasta Leszna lub Skarbu Państwa..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości gruntowych dla potrzeb aktualizacji opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu stanowiącego własność Miasta Leszna lub Skarbu Państwa. Operat szacunkowy sporządzany dla ww. potrzeb winien zawierać wycenę nieruchomości, szczegółowy opis i analizę rynku nieruchomości przyjętych do porównania wraz z uzasadnieniem dokonanej wyceny..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości gruntowych dla potrzeb ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu podziału nieruchomości, jeżeli w wyniku podziału powstanie do 30 nowo wydzielonych działek..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości gruntowych dla potrzeb ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu podziału nieruchomości, jeżeli w wyniku podziału powstanie do 30 nowo wydzielonych działek. Operat szacunkowy sporządzany dla ww. potrzeb winien zawierać wycenę nieruchomości, szczegółowy opis i analizę rynku nieruchomości przyjętych do porównania wraz z uzasadnieniem dokonanej wyceny..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Wykonanie opinii dla potrzeb ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu podziału nieruchomosci, jeżeli nie nastapi wzrost jej wartości..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie opinii dla potrzeb ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu podziału nieruchomosci, jeżeli nie nastapi wzrost jej wartości..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości gruntowych dla potrzeb ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu pobudowania urządzeń infrastruktury technicznej, jeżeli w zasięgu oddziaływania zadania inwestycyjnego znajduje się do 10 nieruchomości.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości gruntowych dla potrzeb ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu pobudowania urządzeń infrastruktury technicznej, jeżeli w zasięgu oddziaływania zadania inwestycyjnego znajduje się do 10 nieruchomości. Operat szacunkowy sporządzany dla ww. potrzeb winien zawierać wycenę nieruchomości, szczegółowy opis i analizę rynku nieruchomości przyjętych do porównania wraz z uzasadnieniem dokonanej wyceny..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości gruntowych dla potrzeb ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu pobudowania urządzeń infrastruktury technicznej, jeżeli w zasięgu oddziaływania zadania inwestycyjnego znajduje się powyżej 10 nieruchomości..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości gruntowych dla potrzeb ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu pobudowania urządzeń infrastruktury technicznej, jeżeli w zasięgu oddziaływania zadania inwestycyjnego znajduje się powyżej 10 nieruchomości. Operat szacunkowy sporządzany dla ww. potrzeb winien zawierać wycenę nieruchomości, szczegółowy opis i analizę rynku nieruchomości przyjętych do porównania wraz z uzasadnieniem dokonanej wyceny..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości gruntowych dla potrzeb ustalenia jednorazowej opłaty planistycznej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanego uchwaleniem lub zmianą planu miejscowego.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości gruntowych dla potrzeb ustalenia jednorazowej opłaty planistycznej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanego uchwaleniem lub zmianą planu miejscowego. Operat szacunkowy sporządzany dla ww. potrzeb winien zawierać wycenę nieruchomości, szczegółowy opis i analizę rynku nieruchomości przyjętych do porównania wraz z uzasadnieniem dokonanej wyceny..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z LESZNA
- Remont chodnika w ciągu drogi powiatowej nr 4757P i 4766P Górka Duchowna w kierunku Żakowa
- Naprawy dróg gminnych o nawierzchni utwardzonej
- Świadczenie usług ubezpieczenia mienia, odpowiedzialności cywilnej oraz następstw nieszczęśliwych wypadków w 2025 roku
- Budowa sygnalizacji z detektorem prędkości na drogach powiatowych w m. Święciechowa, Jezierzyce Kościelne, Nowy Świat
- zakup sprzętu medycznego dla Wojewódzkiego Szpitala Wielospecjalistycznego w Lesznie
- Remont chodnika w ciągu drogi powiatowej nr 4772P w miejscowości Lasocice
więcej: przetargi w Lesznie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sporządzenie operatów szacunkowych dla potrzeb aktualizacji opłat rocznych za trwały zarząd i użytkowanie wieczyste
- Wykonanie opisów stanu i opinii o wartości nieruchomości w formie operatów szacunkowych (6.2025)
- Zarządzanie targowiskiem miejskim przy ul. Bazarowej oraz targowiskiem wiejskim przy ul. Aleja Leśna w Brodnicy
- Wykonanie operatów szacunkowych dotyczących wyceny nieruchomości gruntowych na obszarze Biebrzańskiego Parku Narodowego
- "Cyfrowa archiwizacja - skanowanie i konwersja dokumentów geodezyjno - kartograficznych zgromadzonych w PODGiK oraz zasilenie skanami systemu ewidencji prac geodezyjnych i kartograficznych"
- "Wyceny nieruchomości - 13 części"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.