Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.
Ogłoszenie z dnia 2011-01-05
Warszawa: Dostawa do siedziby Zamawiającego:
a) Oracle Database Standard Edition - Named User Plus Perpetual - liczba 60, Licencja: Software Update License & Support - rok 1, Software Update License & Support - lata 2-5.
b) Oracle Database Standard Edition - Processor Perpetual - liczba 4, Licencja: Software Update License & Support - rok 1, Software Update License & Supprort - lata 2-5.
Numer ogłoszenia: 4741 - 2011; data zamieszczenia: 05.01.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych, ul. Księcia Bolesława 6, 01-494 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6852065, 8364561, faks 022 6852065, 8364561.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka badawczo-rozwojowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa do siedziby Zamawiającego: a) Oracle Database Standard Edition - Named User Plus Perpetual - liczba 60, Licencja: Software Update License & Support - rok 1, Software Update License & Support - lata 2-5. b) Oracle Database Standard Edition - Processor Perpetual - liczba 4, Licencja: Software Update License & Support - rok 1, Software Update License & Supprort - lata 2-5..
II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Dostawa do siedziby Zamawiającego: a) Oracle Database Standard Edition - Named User Plus Perpetual - liczba 60, Licencja: Software Update License & Support - rok 1, Software Update License & Support - lata 2-5. b) Oracle Database Standard Edition - Processor Perpetual - liczba 4, Licencja: Software Update License & Support - rok 1, Software Update License & Supprort - lata 2-5..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.61.10.00 - Pakiety oprogramowania dla baz danych .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23.12.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Oracle Polska Sp. z o.o., ul. Przyokopowa 31, 01-208 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 406881,39 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 406881,39
Oferta z najniższą ceną: 406881,39 / Oferta z najwyższą ceną: 406881,39
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych zawarł umowę nr DZSZ/43A/II-31/UZ/NEG/M/2009/641 z Departamentem Zaopatrywania Sił Zbrojnych jako Zamawiającym na wykonania dzieła w postaci dostarczenia i wdrożenia kompletnego rozwiązania informatycznego służącego do kompleksowego wsparcia eksploatacji samolotów wielozadaniowych F-16C/D Błock 52+. W dniu 18 kwietnia 2003r. pomiędzy Skarbem Państwa, reprezentowanym przez Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej, a zagranicznym dostawcą -Lockheed Martin Corporation zawarta została umowa offsetowa w związku z realizowanym przez ten podmiot kontraktem na dostawę 48 samolotów wielozadaniowych F-16 na potrzeby Zamawiającego (Sił Zbrojnych RP). Na podstawie tej umowy offsetodawca zobowiązał się między innymi do transferu technologii za określoną wartość i w określonym przedziale czasu. W ramach powyższej umowy offsetowej rozpoczęto w bieżącym roku realizację Zobowiązań Offsetowych nr 1-157A - 1-1571 zwanych dalej Projektem Offsetowym. W ramach realizacji Projektu Offsetowego, Offsetobiorcy tj. Instytutowi Technicznemu Wojsk Lotniczych (ITWL) została nieodpłatnie przekazana technologia systemu informatycznego Logistic Support System (LSS) firmy Lockheed Martin STS (LM STS). LSS to specjalistyczne rozwiązanie informatyczne, dedykowane na potrzeby logistyki wojskowej. Oprogramowanie to opracowane jest na bazie oprogramowania IFS Applications w wersji 7.0 A&D, którego producentem są podmioty wchodzące w skład grupy kapitałowej Industrial and Financial Systems (IFS). W ramach Projektu Offsetowego, ITWL została udzielona nieodpłatnie, na czas nieoznaczony, osobista, wolna od opłat licencyjnych, niewyłączna i nieprzenoszalna licencja na system LSS na obszarze licencji (obejmującym terytorium RP i obszar, na którym Siły Zbrojne RP (SZ RP) będą prowadzić działania), włącznie z prawem do udzielenia sublicencji polskim podmiotom rządowym i za zgodą LM STS podmiotom innym niż rządowe. Po przyjęciu tej technologii, ITWL dokona modyfikacji systemu LSS w celu stworzenia Systemu Informatycznego Wsparcia Eksploatacji Samolotów F-16 (SIWESF-16) na potrzeby Ministerstwa Obrony Narodowej (MON). W tym celu MON poprzez Departament Zaopatrywania Sił Zbrojnych (DZSZ) uruchomiło postępowanie nr DZSZ/43A/II-31/UZ/NEG/M/2009 prowadzone w trybie negocjacji z jednym wykonawcą tj. ITWL. Przedmiotem postępowania prowadzonego przez MON jest kompletne rozwiązanie informatyczne, służące do kompleksowego wsparcia eksploatacji samolotów wielozadaniowych F-16C/D Błock 52+. Jednym z postanowień umowy było dokonanie zakupu oprogramowania bazodanowego firmy ORACLE na rzecz Ministerstwa Obrony Narodowej, będącego tym samym użytkownikiem końcowym oprogramowania firmy ORACLE Polska Sp.z o.o. w postaci: Oracle Database Standard Edition - Named User Plus Perpetual 60 sztuk oraz Oracle Database Standard Edition - Procesor Perpetua 4 sztuki, jako jednego ze składników oprogramowania IFS Application w wersji 7.0 A&D. Ponadto podstawą wywiązania się ze zobowiązań wobec Departamentu Zaopatrywania Sił Zbrojnych była zawarta w dniu 11 marca 2009r. umowa partnerska nr PL-OPN-FUDA-3318057-27-JAN-09 pomiędzy Instytutem Technicznym Wojsk Lotniczych a firmą ORACLE Polska Sp. z o.o., dotycząca możliwości pośredniczenia przy zawieraniu umów licencyjnych produktów firmy ORACLE. Podsumowując, z posiadanych przez Zamawiającego informacji wynika, że: 1) Oprogramowanie składające się na Logistic Support System (LSS), uzyskane w wyniku realizacji zobowiązania offsetowego Lockheed Martin Corporation, współdziała wyłącznie z oprogramowaniem IFS Applications w wersji 7.0 A&D, 2) Bazodanowe oprogramowanie ORACLE jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania oprogramowania IFS Applications wersja 7.0 Aerospace & Defence Extention, tym samym informatycznego systemu służącego do kompleksowego wsparcia eksploatacji samolotów wielozadaniowych F 16C/D Błock 52+. Oznacza to, że jedynym podmiotem zdolnym do wykonania zamówienia obejmującego udzielenie licencji na oprogramowanie ORACLE jest ORACLE Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Przyokopowa 11. Tym samym w opinii Zamawiającego istnieje podstawa do udzielenia temu podmiotowi zamówienia na dostawę licencji na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1) lit. b) pzp, czyli z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki na podstawie jednej z przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 pkt 1) lit. a) i lit. b) pzp możliwe jest dodatkowo wyłącznie w przypadku, gdy zamawiający nie ma możliwości uzyskania ekwiwalentnego (substytucyjnego) produktu w stosunku do zamówienia, które może być wykonane tylko przez jednego wykonawcę w związku z istnieniem przyczyn technicznych lub związanych z ochroną praw wyłącznych. W zamieszczonej na stronie internetowej Urzędu Zamówień Publicznych opinii w sprawie interpretacji przesłanek udzielenia zamówienia z wolnej ręki stwierdza się: Zamówienia w trybie z wolnej ręki można udzielić również wykonawcy, któremu odrębne przepisy przyznają wyłączne prawo do prowadzenia określonej działalności, co siłą rzeczy powoduje, że jest on jedynym wykonawcą uprawnionym do realizacji danego zamówienia ze względu na posiadane prawa autorskie lub patenty. W tym wypadku należy jednakże wykazać dodatkowo, że na rynku nie istnieją rozwiązania równoważne tym, objętym prawem autorskim lub patentem, które odpowiadałyby potrzebom zamawiającego. W przeciwnym wypadku niemożliwe jest skorzystanie z trybu zamówienia z wolnej ręki, ponieważ prowadziłoby to do nierównego traktowania wykonawców i preferencji na rzecz rozwiązań opatentowanych. (...) W przypadku zamówień na dostawy produktów objętych prawami wyłącznymi, aby skorzystać z trybu niekonkurencyjnego, zamawiający powinien wykazać, że nie istnieją produkty równoważne. Na konieczność przeprowadzenia badania dostępności rozwiązań alternatywnych, także w odniesieniu do oprogramowania, zwrócił również uwagę W. Dzierżanowski: Oceniając dopuszczalność udzielenia zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1) lit. b) pzp, ocenie powinno podlegać także istnienie przedmiotów substytutywnych w stosunku do przedmiotu, który zamawiający zamierza nabyć (np. istnienie programu komputerowego o porównywalnych parametrach funkcjonalnych). W ten sam sposób interpretowana jest przesłanka praw wyłącznych na gruncie przepisów unijnych, które zresztą stanowiły wzorzec dla polskich przepisów prawa zamówień publicznych. Zgodnie z treścią art. 31 Dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (Dz.U.U.E. L 134 z 30.4.2004, str. 114): Instytucje zamawiające mogą udzielać zamówień publicznych w drodze procedury negocjacyjnej bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu w następujących przypadkach: w przypadku zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi: z przyczyn technicznych bądź artystycznych lub związanych z ochroną praw wyłącznych, zamówienie może zostać udzielone jedynie określonemu wykonawcy. Pomijając niewielkie różnice redakcyjne, przytoczona przesłanka zastosowania trybu niekonkurencyjnego, określona w art. 31 dyrektywy, jest tożsama z treścią art. 67 ust. 1 pkt 1) lit. a) i b) pzp. W komentarzu do przytoczonego przepisu A. Sołtysińska stwierdza, iż: W komentowanym tutaj przepisie wymieniona kolejna przyczyna w postaci praw wyłącznych będzie obejmowała posiadanie przez wykonawcę uprawnień objętych ochroną wynikającą z prawa autorskiego czy patentowego. Nie będzie wystarczające, jeśli zamawiający wykaże, że zamierza nabyć usługę lub produkt, który jest objęty ochroną wynikającą z praw wyłącznych. Należy jeszcze wykazać, że na rynku nie jest dostępny żaden ekwiwalent takiego produktu czy usługi - przy czym nie chodzi o produkty, które są przez zamawiającego preferowane, ale czy ma on rzeczywistą możliwość otrzymania alternatywnego produktu spełniającego jego potrzeby i będącego ekwiwalentem dla produktu objętego ochroną z praw wyłącznych. Pod pojęciem produktu alternatywnego należy rozumieć nie tyle produkt zastępczy, ile produkt spełniający w pełni wymagania zamawiającego (S. Arrowsmith, The Law of Public and Utilities..., s. 259). Konieczność poszukiwania ekwiwalentnego przedmiotu zamówienia nie ma zatem charakteru bezwzględnego w tym znaczeniu, że pierwszeństwo należy przyznać potrzebom Zamawiającego. Oznacza to, że jedynie istnienie na rynku w pełni równoważnego produktu w stosunku do produktu objętego monopolem uzasadnia konieczność udzielenia zamówienia w trybie konkurencyjnym. Biorąc pod uwagę powyższe należy uznać, że w odniesieniu do niniejszego zamówienia nie jest możliwe uzyskanie produktu alternatywnego, odpowiadającego w pełni potrzebom Zamawiającego (a właściwie beneficjenta końcowego, czyli Sił Zbrojnych RP). Jedynym oprogramowaniem współdziałającym z oprogramowaniem produkowanym przez Lockheed Martin Corporation, tworzącym Logistic Support System, jest oprogramowanie IFS Applications w wersji 7.0 A&D i żaden inny alternatywny produkt (współdziałający z oprogramowaniem LSS) zgodnie z najlepszą wiedzą Zamawiającego nie istnieje. Nie ma więc możliwości uzyskania produktu ekwiwalentnego do zamawianego ze względów technicznych. Te same przyczyny stanowią przeszkodę do uzyskania ekwiwalentnego przedmiotu zamówienia w zakresie usług serwisowych. Tym samym w ocenie zamawiającego zaistniały przesłanki do przedmiotowego zamówienia trybu zamówienia z wolnej ręki w oparciu o przepis art. 67 ust. 1 pkt. 1) lit. a) i lit. b) pzp. Dostawa może być świadczona przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze oraz z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Ochrona mienia w siedzibie Zamawiającego przy ul. Trakt Lubelski 353 i 355 wraz z terenem przyległym; monitorowanie 8 sygnałów alarmowych w obiektach ZGN,
- Dostawa kontrastu dla Rezonansu Magnetycznego.
- Przygotowywanie i dowożenie we wskazane miejsce obiadów klientom Ośrodka Wsparcia dla Seniorów przy ul. Lazurowej 14 w Warszawie
- Zakup i dostawę urządzeń medycznych: defibrylatory i tonometr aplanacyjny na potrzeby Szpitala im. prof. W. Orłowskiego CMKP.
- Opracowanie dokumentacji projektowej do złożenia oferty w konkursie PKP PLK S.A. dla budowy tunelu w ciągu DW 632 na terenie m. Michałów-Reginów pod torami LK 10 - nr postępowania 274/24
- Najem wraz z niezbędnymi licencjami oraz wdrożeniem dwóch urządzeń sieciowych zabezpieczających działanie infrastruktury teleinformatycznej Straży Miejskiej
więcej: przetargi w Warszawie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.