Ogłoszenie z dnia 2013-11-26
Olszyna: USUWANIE SKUTKÓW POWODZI KATASTROFALNEJ z dnia 29-30.07.2013r. - usuwanie odpadów popowodziowych z terenu gminy Olszyna.
Numer ogłoszenia: 484392 - 2013; data zamieszczenia: 26.11.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Olszyna, ul. Wolności 6, 59-830 Olszyna, woj. dolnośląskie, tel. 075 7212368, faks 075 7212050.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: USUWANIE SKUTKÓW POWODZI KATASTROFALNEJ z dnia 29-30.07.2013r. - usuwanie odpadów popowodziowych z terenu gminy Olszyna..
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zbieranie z terenów objętych powodzią odpadów komunalnych oraz nieczystości naniesionych po wylaniu rzeki Olszówka i jej dopływów- wraz z transportem do miejsca zagospodarowania tj. unieszkodliwienie odpadów na terenie składowiska odpadów Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych IZERY w Lubomierzu..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 17.09.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
ZAKŁAD UTYLIZACJI ODPADÓW KOMUNALNYCH "IZERY" SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
ZAKŁAD UTYLIZACJI ODPADÓW KOMUNALNYCH "IZERY" SP. Z O.O.
- Zakład Utylizacji Odpadów Komunalnych Izery Sp. z o.o. ul. Kargula i Pawlaka 16 59 - 623 Lubomierz, ul. Kargula i Pawlaka 16, 59-623 Lubomierz, kraj/woj. dolnośląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 740740,74 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 740740,74
Oferta z najniższą ceną: 740740,74 / Oferta z najwyższą ceną: 740740,74
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W nocy z 29 na 30 lipca 2013r. na terenie gminy Olszyna wystąpiły nawalne opady deszczu, w skutek których doszło do powodzi niszczącej: - drogi na długości 9,022 km oraz 3 szt. przepusty w ciągach dróg - 21 szt. mostów - 1 budynków komunalnych w tym: świetlica wiejska w Biedrzychowicach - 0,15 km sieci wodociągowej i 8 obiektów - zasuwy wodociągowe - 608 mb kanalizacji deszczowej - kanały - oświetlenie drogowe, w tym: słupy - 7 szt, oprawy - 7 szt., szafy sterujące - 4 szt. W wyniku powodzi doszło również do zniszczenia wielu lokali i domów mieszkalnych. W związku z powodzią, która wyrządziła tak olbrzymie straty powstał szereg odpadów popowodziowych, w skład których weszły rozmaite nieczystości wymagające jak najszybszego zagospodarowania i utylizacji.. W dniu 30.07.2013r.wpłynęły 2 oferty. Następnie przeprowadzono negocjacje cenowe z wykonawcą, który zaproponował korzystniejszą cenę. Zlecono mu zbieranie z terenów objętych powodzią odpadów komunalnych oraz nieczystości naniesionych po wylaniu rzeki Olszówka i jej dopływów- wraz z transportem do miejsca ich zagospodarowania i utylizacji. Cena ustalona w wyniku negocjacji to 200 zł. brutto za 1 Mg. W związku z brakiem środków finansowych w budżecie gminy Olszyna w dniu 31 lipca 2013r. wystąpiono do WFOŚ z wnioskiem o dotację na usuwanie skutków powodzi katastrofalnej związanych z nadzwyczajnym zagrożeniem środowiska w ramach programu pomocy w usuwaniu skutków powodzi na Dolnym Śląsku w 2013r. W dniu 26.08.2013r. Rada Nadzorcza WFOŚiGW we Wrocławiu przyznała dla gminy Olszyna dotację w wysokości 800 000 zł. co stanowiło 100% wartości zadania. Pisemne zawiadomienie o tym fakcie zostałe przesłane do Urzędu Miejskiego w Olszynie w dniu 13.09.2013r. Na jego podstawie środki te zostały przyjęte do budżetu gminy Zarządzeniem nr 89/2013r. Burmistrza Olszyny z dnia 16.09.2013r. w sprawie: zmian w budżecie gminy na rok 2013r. Jednocześnie koszty związane z zagospodarowaniem odpadów popowodziowych zostały ujęte w Protokole Komisji Gminnej ds.szacowania szkód popowodziowych w infrastrukturze komunalnej spowodowanych przez klęski żywiołowe z dnia 16.08.2013r. oraz Komisji Wojewódzkiej z dnia 20.08.2013r. Dnia 17 września 2013r. została podpisana umowa z wykonawcą, tj. Zakładem Utylizacji Odpadów Komunalnych Izery Sp. z o.o. W związku z tymi faktami nie zastosowano trybu przetargu nieograniczonego lecz tryb zamówienia z wolnej ręki ponieważ zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 3 - ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. II. Uzasadnienie: 1. wyjątkowa sytuacja Do powstania odpadów popowodziowych przyczyniły się zniszczenia spowodowane ponadnormatywnymi opadami atmosferycznymi - ulewnym deszczem, spotęgowanymi wiatrem o ponadnormatywnej prędkości oraz gwałtownymi wyładowaniami atmosferycznymi o natężonej sile. Zjawiska te miały miejsce w dniach 29-30 lipca 2013 r. w rejonie Dolnego Śląska, szczególnie w Kotlinie Jeleniogórskiej w tym w obszarze miasta Olszyna. Wystąpiła z brzegów rzeka Olszówka. 2. niewynikająca z przyczyn leżących po stronie zamawiającego jak pkt. 1, zamawiający nie ma wpływu na niekorzystne warunki atmosferyczne. 3. niemożliwa do przewidzenia Anomalia pogodowe występują w miesiącach letnich w rejonie Kotliny Jeleniogórskiej. Niemożliwe jest jednak przewidzenie charakteru, miejsca wystąpienia tychże żywiołów. Nie można również przewidzieć skutków powodowanych wystąpieniem wspomnianych anomalii pogodowych w tym nawałnic. 4. wymagane jest natychmiastowe udzielenie zamówienia Wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia ze względu na konieczność przywrócenia funkcjonowania układu komunikacyjnego miasta oraz zabezpieczenia przed dalszą degradacją i zniszczeniem substancji mieszkaniowej a także zapobieżeniem kolejnym zalaniom i zniszczeniom obiektów. Przystąpienie w trybie pilnym do zbierania odpadów było uzasadnione zagrożeniem dla zdrowia i życia mieszkańców oraz dla środowiska naturalnego. 5. nie można zachować terminów określonych dla innych trybów zamówienia. W związku z koniecznością udzielenia zamówienia w formule natychmiastowości nie ma możliwości zachowania trybów przewidzianych w ustawie prawo zamówień publicznych. Najkrótszy termin ustawowy, liczony od daty opublikowania ogłoszenia do dnia składania ofert, wynosi 7 dni dla usług i dostaw natomiast 14 dni dla robót budowlanych. Ponadto w innych trybach zamawiający musi sporządzić dokumentację stosownie do procedury, w tym specyfikację istotnych warunków zamówienia, elementem której jest opis przedmiotu zamówienia itd. Przygotowanie dokumentacji stanowiącej opis przedmiotu zamówienia wymaga czasu, zaangażowania pracowników (wykonujących w tym wyjątkowym okresie inne czynności), lub zlecenia sporządzenia dokumentacji firmie zewnętrznej. Czas konieczny na sporządzenie dokumentacji poprzedzającej ogłoszenie o zamówienia, następnie okres składania ofert, czas niezbędny na rozstrzygnięcie postępowania (wynosi ok. 28 dni), wykluczałby wykonanie zadań w formule natychmiastowości.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ODBIÓR, TRANSPORT i ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH zmieszanych i segregowanych z ZOZ Szpitala Powiatowego w Sochaczewie
- Odbiór i transport oraz zagospodarowanie odpadów o kodzie 20 03 07 pochodzących z Instalacji Przetwarzania Odpadów w Giedlarowej
- Naprawa posadzki plaż zewnętrznych w kompleksie Termy Maltańskie w Poznaniu
- Usługi związane z zabezpieczeniem i uprzątnięciem lokali po przejęciu przez ZMK w budynkach Wspóln. Mieszkaniowych oraz spółdzielczych z udziałem Gminy Białystok oraz lokali użytkowych wolnostojących.
- Zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Gubin o statusie miejskim oraz z innych miejsc i terenów
- Świadczenie usługi odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych wytworzonych przez Powiatowe Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Otwocku
więcej: Usługi wywozu odpadów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.