eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Siemianowice ŚląskieWykonanie usług z zakresu szacowania wartości nieruchomości Gminnych i Skarbu Państwa oraz nabywanych do zasobów gruntowych w roku 2013r.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-12-06

Siemianowice Śląskie: Wykonanie usług z zakresu szacowania wartości nieruchomości Gminnych i Skarbu Państwa oraz nabywanych do zasobów gruntowych w roku 2013r.
Numer ogłoszenia: 495048 - 2012; data zamieszczenia: 06.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta , ul. Jana Pawła II 10, 41-100 Siemianowice Śląskie, woj. śląskie, tel. 032 7605200, faks 032 7605280.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.siemianowice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie usług z zakresu szacowania wartości nieruchomości Gminnych i Skarbu Państwa oraz nabywanych do zasobów gruntowych w roku 2013r..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wycena nieruchomości wchodzących w skład zasobu komunalnego Gminy Miasta Siemianowice Śląskie i zasobu Skarbu Państwa położonychw Siemianowicach Śląskich oraz wycena nieruchomości nabywanych do zasobów gruntowych gminy i Skarbu Państwa zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2010r. Nr 102 poz.651 z późn. zm.) i rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 września 2004r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego (t.j. Dz. U. z 2004r. Nr 207, poz. 2109 z późn. zm.), w zakresie: A)określenia wartości pojedynczych lokali wraz z częściami wspólnymi i przynależnymi oraz ułamkową częścią gruntu z wymaganymi rzutami (Zamawiający udostępni posiadane zestawienia powierzchni użytkowej mieszkań oraz piwnic), przewidywana ilość operatów szacunkowych: 250 (dwieście pięćdziesiąt); B)określenia wartości następnych samodzielnych lokali w tym samym budynku wg zakresu z pkt.A), przewidywana ilość operatów szacunkowych: 30 (trzydzieści); C) określenia wartości nieruchomości gruntowych niezabudowanych, przewidywana ilość operatów szacunkowych: 25 (dwadzieścia pięć); D) określenia wartości nieruchomości gruntowych zabudowanych z podaniem wartości składnika gruntowego i oddzielnie budowlanego oraz łącznej wartości, przewidywana ilość operatów szacunkowych: 50 (pięćdziesiąt); E) określenia wartości nieruchomości objętych aktualizacją opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego lub trwałego zarządu z podaniem wartości każdej działki geodezyjnej wchodzącej w skład wycenianej nieruchomości, przewidywana ilość operatów szacunkowych: 40 (czterdzieści); F) określenia wartości nieruchomości w celu ustalenia opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, przewidywana ilość operatów szacunkowych: 30 (trzydzieści); G) określenia wartości nieruchomości w celu ustalenia odszkodowań za nieruchomości zajęte pod drogi publiczne w trybie ustawy z dnia 13 października 1998r. przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (t.j. Dz.U. z 1998r. nr 133 poz. 872 z późn. zm.), oraz w trybie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz.U. z 2003r. nr 80, poz. 721 z późn. zm.), przewidywana ilość operatów szacunkowych: 20 (dwadzieścia); H) określenia wartości nieruchomości w celu ustalenia odszkodowań z tytułu wywłaszczenia nieruchomości w trybie ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j.Dz.U. z 2010r. Nr 102 poz.651 z późn. zm.), przewidywana ilość operatów szacunkowych: 5 (pięć); I) określenia wartości nieruchomości w celu ustalenia opłat planistycznych w trybie ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j.Dz.U. z 2003r. nr 80 poz.717 z późn. zm.), przewidywana ilość operatów szacunkowych: 10 (dziesięć); J) określenia wartości ograniczonych praw rzeczowych, przewidywana ilość operatów szacunkowych: 3 (trzy); K) określenia wartości nieruchomości w celu naliczenia opłat adiacenckich (zwiększenie wartości ze względu na wzrost wartości działek spowodowanej podziałem, scaleniem, budową nowego urządzenia infrastruktury), przewidywana ilość operatów szacunkowych: 5 (pięć); L) potwierdzenia aktualności operatów szacunkowych z zakresu pkt 1 lit. A) - pkt 1 lit. K),przewidywana ilość operatów szacunkowych: 10 (dziesięć). Wykonawca zobowiązany jest w ramach wynagrodzenia umownego do umieszczenia stosownej klauzuli w operacie szacunkowym, potwierdzającej jego aktualność w przypadku stwierdzenia przez rzeczoznawcę majątkowego, który sporządził operat szacunkowy, że po okresie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia, wartości przedstawione w operacie szacunkowym nie uległy zmianie (art. 156 ust. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami). Wykonawca zobowiązany jest w ramach wynagrodzenia umownego do sporządzenia aktualizacji operatu szacunkowego w przypadku stwierdzenia, iż wartość nieruchomości przedstawiona w operacie szacunkowym uległa zmianie przed upływem okresu 12 miesięcy od daty jego sporządzenia,; M) określenia wartości nieruchomości wchodzących w skład zasobów: komunalnego Gminy Miasta Siemianowice Śląskie oraz Skarbu Państwa położonych w Siemianowicach Śląskich, w zakresie innym niż określony w pkt 1 lit.A) - pkt 1 lit. L),wymagającego posiadania uprawnień rzeczoznawcy majątkowego, przewidywana ilość operatów szacunkowych: 4 (cztery); N) określenia wartości wymienników ciepła, stacji transformatorowych i innej infrastruktury miejskiej, przewidywana ilość operatów szacunkowych: 4 (cztery); O) sporządzenie rzutów lokalu wraz z pomieszczeniami przynależnymi do danego lokalu, innych niż w pkt. A i B, przewidywana ilość rzutów 80 (osiemdziesiąt); P)szkicowa inwentaryzacja budynku (przybliżona kubatura inwentaryzowanych budynków to około 1300m3), przewidywana ilość 6 (sześć). Wykonawca na własny koszt uzyska dokumenty niezbędne do wykonania wyceny. Zamawiający będzie powierzał sporządzanie operatów szacunkowych/rzutów sukcesywnie, pisemnym zleceniem określającym zakres wyceny. Wykonawca ma obowiązek sporządzenia operatu szacunkowego/rzutu objętego pisemnym zleceniem Zamawiającego w terminie 21 dni od daty otrzymania tego zlecenia oraz dostarczenia operatu szacunkowego na własny koszt do siedziby Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo powierzenia wykonania mniejszej niż przewidywane w SIWZ ilości operatów szacunkowych/rzutów, a Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu roszczenie w stosunku do Zamawiającego..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia Wykonawcy zamówień uzupełniających do zamówienia podstawowego, stanowiących nie więcej niż 50% jego wartości-zgodnie z art.67 ust.1 pkt6 ustawy Pzp. Przedmiotem zamówień uzupełniających mogą być usługi polegające na wycenie nieruchomości wchodzących w skład zasobu komunalnego Gminy Miasta Siemianowice Śląskie i zasobu Skarbu Państwa położonych w Siemianowicach Śląskich oraz wycena nieruchomości nabywanych do zasobów gruntowych gminy i Skarbu Państwa zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2010r. Nr 102 poz.651 z późn. zm.) i rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 września 2004r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego (t.j. Dz. U. z 2004r. Nr 207, poz. 2109 z późn. zm.), w zakresie: A)określenia wartości pojedynczych lokali wraz z częściami wspólnymi i przynależnymi oraz ułamkową częścią gruntu z wymaganymi rzutami, B)określenia wartości następnych samodzielnych lokali w tym samym budynku wg zakresu z pkt.A), C) określenia wartości nieruchomości gruntowych niezabudowanych, D) określenia wartości nieruchomości gruntowych zabudowanych z podaniem wartości składnika gruntowego i oddzielnie budowlanego oraz łącznej wartości, E) określenia wartości nieruchomości objętych aktualizacją opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego lub trwałego zarządu z podaniem wartości każdej działki geodezyjnej wchodzącej w skład wycenianej nieruchomości, F) określenia wartości nieruchomości w celu ustalenia opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, G) określenia wartości nieruchomości w celu ustalenia odszkodowań za nieruchomości zajęte pod drogi publiczne w trybie ustawy z dnia 13 października 1998r. przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (t.j. Dz.U. z 1998r. nr 133 poz. 872 z późn. zm.), oraz w trybie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz.U. z 2003r. nr 80, poz. 721 z późn. zm.), H) określenia wartości nieruchomości w celu ustalenia odszkodowań z tytułu wywłaszczenia nieruchomości w trybie ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j.Dz.U. z 2010r. Nr 102 poz.651 z późn. zm.), I) określenia wartości nieruchomości w celu ustalenia opłat planistycznych w trybie ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j.Dz.U. z 2003r. nr 80 poz.717 z późn. zm.), J) określenia wartości ograniczonych praw rzeczowych, K) określenia wartości nieruchomości w celu naliczenia opłat adiacenckich (zwiększenie wartości ze względu na wzrost wartości działek spowodowanej podziałem, scaleniem, budową nowego urządzenia infrastruktury), L) potwierdzenia aktualności operatów szacunkowych z zakresu pkt 1 lit. A) - pkt 1 lit. K), przewidywana ilość operatów szacunkowych: 10 (dziesięć). Wykonawca zobowiązany jest w ramach wynagrodzenia umownego do umieszczenia stosownej klauzuli w operacie szacunkowym, potwierdzającej jego aktualność w przypadku stwierdzenia przez rzeczoznawcę majątkowego, który sporządził operat szacunkowy, że po okresie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia, wartości przedstawione w operacie szacunkowym nie uległy zmianie (art. 156 ust. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami). Wykonawca zobowiązany jest w ramach wynagrodzenia umownego do sporządzenia aktualizacji operatu szacunkowego w przypadku stwierdzenia, iż wartość nieruchomości przedstawiona w operacie szacunkowym uległa zmianie przed upływem okresu 12 miesięcy od daty jego sporządzenia, M) określenia wartości nieruchomości wchodzących w skład zasobów: komunalnego Gminy Miasta Siemianowice Śląskie oraz Skarbu Państwa położonych w Siemianowicach Śląskich, w zakresie innym niż określony w pkt 1 lit.A) - pkt 1 lit. L), wymagającego posiadania uprawnień rzeczoznawcy majątkowego, N) określenia wartości wymienników ciepła, stacji transformatorowych i innej infrastruktury miejskiej, O) sporządzenie rzutów lokalu wraz z pomieszczeniami przynależnymi do danego lokalu, innych niż w pkt. A i B, P)Szkicowa inwentaryzacja budynku.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.31.90.00 - Usługi biegłych .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 2 (dwie) szkicowe inwentaryzacje budynku oraz co najmniej 150 (sto pięćdziesiąt) operatów szacunkowych, w tym: a)co najmniej 1 operat szacunkowy określający wartość lokalu wraz z częściami wspólnymi i przynależnymi oraz ułamkową częścią gruntu, b)co najmniej 1 operat szacunkowy określający wartość nieruchomości gruntowej niezabudowanej, c)co najmniej 1 operat szacunkowy określający wartość nieruchomości gruntowej zabudowanej, d)co najmniej 1 operat szacunkowy określający wartość nieruchomości objętej aktualizacją opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego lub trwałego zarządu, e)co najmniej 1 operat szacunkowy określający wartość nieruchomości w celu ustalenia opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, f)co najmniej 1 operat szacunkowy określający wartość nieruchomości w celu ustalenia odszkodowań za nieruchomości zajęte pod drogi publiczne w trybie ustawy z dnia 13 października 1998r. przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (t.j.Dz.U. 1998r., nr 133 poz. 872 z późn. zm.) lub w trybie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j.Dz.U. z 2003r. nr 80, poz. 721 z późn. zm.) g)co najmniej 1 operat szacunkowy określający wartość nieruchomości w celu ustalenia odszkodowań z tytułu wywłaszczenia nieruchomości w trybie ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j.Dz.U. z 2010r. Nr 102 poz.651 z późn. zm.), h)co najmniej 1 operat szacunkowy określający wartość nieruchomości w celu ustalenia opłat planistycznych w trybie ustawy z dnia 27 marca 2003r.o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j.Dz.U. z 2003r., nr 80 poz.717 z późn. zm.), i)co najmniej 1 operat szacunkowy określający wartość ograniczonych praw rzeczowych, j)co najmniej 1 operat szacunkowy określający wartość nieruchomości w celu naliczenia opłat adiacenckich (zwiększenie wartości ze względu na wzrost wartości działek spowodowanej podziałem, scaleniem, budową nowego urządzenia infrastruktury). Opis sposobu dokonywania oceny spełniania/w warunku udziału w postępowaniu: -ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą, -oświadczenia i dokumenty będą oceniane pod względem formalno-prawnym, pod względem ich aktualności i treści, a także czy informacje w nich zawarte potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu, -sposób oceny spełniania warunków wymaganych od Wykonawców będzie zgodny z formułą spełnia / nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że dysponuje co najmniej dwoma osobami Rzeczoznawców majątkowych, z których każda posiada uprawnienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości nadane w trybie przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2010r. Nr 102 poz.651 z późn. zmianami). Opis sposobu dokonywania oceny spełniania/w warunku udziału w postępowaniu: -ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą, -oświadczenia i dokumenty będą oceniane pod względem formalno-prawnym, pod względem ich aktualności i treści, a także czy informacje w nich zawarte potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu, -sposób oceny spełniania warunków wymaganych od Wykonawców będzie zgodny z formułą spełnia / nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.msiemianowicesl.finn.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Siemianowice Śląskie, Referat Gospodarki Mieniem, ul.Michałkowicka 105 (pok.nr 44) lub za zaliczeniem pocztowym, po wcześniejszym złożniu wniosku. Cena SIWZ 8,10 zł.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.12.2012 godzina 09:45, miejsce: Kancelaria Podawcza Biura Obsługi Mieszkańów Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie przy ul.Michałkowickiej 105.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.