eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi G³ogówRIPOK MBP/ budowa PSZOK na terenie Zak³adu Unieszkodliwiana Odpadów w G³ogowie ul. Komunalna 3

To jest wynik przetargu. Zobacz tak¿e tre¶æ przetargu, którego dotyczy to og³oszenie



Og³oszenie z dnia 2017-08-29

Og³oszenie nr 500019772-N-2017 z dnia 29-08-2017 r.

GPK-SUEZ G³ogów Sp. z o.o.: RIPOK MBP/ budowa PSZOK na terenie Zak³adu Unieszkodliwiana Odpadów w G³ogowie ul. Komunalna 3

OG£OSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia:

obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie by³o przedmiotem og³oszenia w Biuletynie Zamówieñ Publicznych:

tak
Numer og³oszenia: 549546-N-2017

Og³oszenie o zmianie og³oszenia zosta³o zamieszczone w Biuletynie Zamówieñ Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie zosta³o przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

tak

Informacje na temat podmiotu, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:

Inwestor zastêpczy: Przedsiêbiorstwo Us³ug Inwestycyjnych i Projektowych "Inwestor" Sp. z o.o. 67-200 G³ogów ul. Stawna 4F Tel/fax 76 834-00-87, 834 00 89, email: inwestycje@inwestor.glogow.pl Inwestor zastêpczy dzia³a w imieniu Zamawiaj±cego w zakresie zorganizowania i przeprowadzenia postêpowania przetargowego oraz pe³nienia nadzoru inwestorskiego w trakcie realizacji zadania


I. 1) NAZWA I ADRES:

GPK-SUEZ G³ogów Sp. z o.o., Krajowy numer identyfikacyjny 39076792000000, ul. ul. Przemys³owa 7a, 67-200 G³ogów, woj. dolno¶l±skie, pañstwo Polska, tel. 767 265 656, e-mail suezglogow@suezglogow.pl, faks 767 265 666.
Adres strony internetowej (url): www.suezglogow.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:

Inny: Spó³ka z o.o. z udzia³em Gminy Miejskiej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:

RIPOK MBP/ budowa PSZOK na terenie Zak³adu Unieszkodliwiana Odpadów w G³ogowie ul. Komunalna 3

Numer referencyjny(je¿eli dotyczy):

DHW/168/2017/848

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji pn RIPOK MBP/ budowa PSZOK na terenie Zak³adu Unieszkodliwiana Odpadów w G³ogowie ul. Komunalna 3 w sk³ad której wchodzi: a) budowa budynku administracyjnego wraz z infrastruktur± techniczn±, b) budowa zak³adu unieszkodliwiana odpadów - etap II B, c) zmiana sposobu u¿ytkowania I piêtra istniej±cego budynku administracyjnego. 2. Budowa budynku administracyjnego wraz z infrastruktur± techniczn± Budynek parterowy, niepodpiwniczony, zaprojektowany w technologii tradycyjnej. Dach jednospadowy o k±cie 5%, warstwa wierzchnia - papa asfaltowa wierzchniego krycia. Powierzchnia zabudowy - 274,20 m2 Powierzchnia ca³kowita netto - pow. u¿ytkowa - 220,40 m2 Kubatura ca³kowita netto - 1.137,30 m3 Budynek wyposa¿ony w instalacje sanitarne (ogrzewania pod³ogowego, cwu, wodno-kanalizacyjn±, wentylacji nawiewno - wywiewnej, klimatyzacji, kanalizacji deszczowej oraz elektryczny kocio³ c.o. z zasobnikiem cwu o mocy max 16kW), instalacje elektryczne (o¶wietlenia podstawowego, o¶wietlenia awaryjnego, si³y, monitoringu w budynku, odgromowa, uziemienia, ochrony przeciwpo¿arowej, ochrony przeciwprzepiêciowej oraz rozdzielnica budynku RGP, g³ówny, po¿arowy wy³±cznik pr±du). Do budynku doprowadzone zostanie: - przy³±cze wodoci±gowe PCV Ø 40 o d³ugo¶ci 42,45 m - doprowadzone z istniej±cej na terenie instalacji o ¶rednicy Ø 40, - przy³±cze kanalizacji sanitarnej PCV Ø 160 d³ugo¶ci 20,6 m - w³±czenie do istniej±cej kanalizacji sanitarnej, - przy³±cze kanalizacji deszczowej PCV Ø 160, - przy³±cze nn. 3. Budowa zak³adu unieszkodliwiana odpadów - etap II B W ramach zadania zrealizowane zostan±: 3.1. Waga samochodowa pomostowa o wymiarach 18 x 3m (Ob. Nr 35) 3.2. Magazyn frakcji wysortowanych i odpadów wielkogabarytowych (Ob. 24) - w postaci boksów z bloczków mobilnych samono¶nych, stawianych na placu betonowym £±czna powierzchnia zabudowy boksów - 876,5m2 3.3. Drogi i place (Ob. Nr 38) Drogi i place w tym: - plac z t³ucznia - 1248,0 m2 - plac betonowy - 1104,0 m2 - plac betonowy - 2417,0 m2 - plac betonowy wraz z komunikacj± - 1318,0 m2 - wjazd - 221,5 m2 £±cznie nawierzchnie betonowe z nawierzchni± z boksów (Ob24 - 876,5m2) -5.937,0m2 Chodniki - kostka betonowa gr.6cm - 90,50 m2 3.4. ¦ciany ¿elbetowe o grubo¶ci 30cm i zmiennej wysoko¶ci (od 3,60 m - 4,06m) z betonu klasy C25/30. 3.5. Ma³a architektura 3.6. Zieleñ 3.7. Uzbrojenie terenu: a) kanalizacja deszczowa ruroci±g kanalizacji PVC-U 0250 - 39 m ruroci±g kanalizacji PVC-U 0200 - 226 m ruroci±g kanalizacji PVC-U 0160 - 109 m b) sieæ kablowa w zakresie: przebudowy kabla SN 20 kV, zasilanie szlabanu, sygnalizacji ¶wietlnej zwi±zanej z wag± najazdow±, zasilanie i po³±czenie komunikacyjne z wag± najazdow±, c) zasilanie kablowe nn, d) o¶wietlenie zewnêtrzne e) monitoring ( 5 kamer z doprowadzeniem do nich kabli sygna³owych i zasilaj±cych). 4. Zmiana sposobu u¿ytkowania I piêtra istniej±cego budynku administracyjnego Zakres zmian dotyczy pomieszczeñ na pierwszym piêtrze istniej±cego budynku administracyjno-socjalno-us³ugowego. Zmianie podlegaj± pomieszczenia sali konferencyjnej z zapleczem kuchennym i pomieszczenie dyspozytora, w miejsce których wprowadzono dodatkowe pomieszczenia zespo³u szatni czystej i brudnej wraz z umywalni±. Dodatkowo zaprojektowano bezpo¶rednie wej¶cie z korytarza do sortowni (schody stalowe ze stopniami a¿urowymi) Powierzchnia pomieszczeñ objêta robotami - 110,8 m2. 5. Wizja lokalna Zamawiaj±cy informuje Wykonawców o ich uprawnieniu do przeprowadzenia wizji lokalnej terenu budowy i otoczenia planowanej inwestycji. Zaleca siê, aby Wykonawca dokona³ wizji lokalnej, a tak¿e zdoby³, na w³asny koszt, odpowiedzialno¶æ i ryzyko, wszelkie potrzebne informacje, które mog± byæ konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania przedmiotu zamówienia. Wizji lokalnej nale¿y dokonaæ w uzgodnieniu z Zamawiaj±cym. 6. Specyfikacja techniczna Ogólny opis przedmiotu zamówienia okre¶la za³. nr 11 do SIWZ, natomiast szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawieraj± projekty budowlane z wszelkimi warunkami wynikaj±cymi ze szczegó³owych uzgodnieñ oraz Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (za³±cznik nr 14 do SIWZ). Roboty realizowane bêd± w oparciu o projekty budowlane opracowane przez: "HEKO" mgr in¿. Halina Karmoliñska - S³otkowska ul. Jugos³owiañska 41, 60-301 Poznañ oraz decyzje pozwolenia na budowê: - nr 113.2017 z dnia 20.02.2017 roku, - nr 114.2017 z dnia 20.02.2017 roku, - nr 115.2017 z dnia 20.02.2017 roku. Roboty nale¿y wykonaæ w sposób okre¶lony w przepisach, w tym w przepisach techniczno- budowlanych oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, jak równie¿ warunkami dopuszczaj±cymi technologie i materia³y do stosowania. 7. Dokumentacja Zestawienie dokumentacji zgodnie z pkt. 6 Opisu przedmiotu zamówienia - za³. nr 11 do SIWZ. Dokumentacja do³±czona do SIWZ w wersji elektronicznej. W przypadku zamówienia kopii (ksero) specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz projektu budowlanego - bêdzie pobierana dodatkowa op³ata za koszt wykonania kserokopii papierowej (faktura VAT). 8. Istotne informacje dotycz±ce placu budowy 1) Zamawiaj±cy przeka¿e w I etapie plac budowy zgodnie z za³±cznikiem nr 9 do SIWZ. Pomieszczenia w istniej±cym budynku administracyjno-socjalno-us³ugowym zostan± przekazane po zakoñczeniu budowy budynku socjalno-biurowego. 2) Wykonawca zabezpieczy odpowiednio plac budowy maj±c na uwadze fakt prowadzenia robót budowlano-monta¿owych w czynnym Zak³adzie, a w tym m.in. w budynku administracyjno-socjalno-us³ugowym. Wykonywanie robót nie mo¿e zak³óciæ ci±g³o¶ci pracy istniej±cego Zak³adu. 3) Wykonawca odpowiada za zapewnienie porz±dku na placu budowy i na pobliskiej infrastrukturze komunikacyjnej oraz za przestrzeganie odpowiednich przepisów, reguluj±cych zachowanie siê wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego na placu budowy, w szczególno¶ci przepisów prawa budowlanego i ochrony ¶rodowiska, ustawy o odpadach, bezpieczeñstwa i higieny pracy, przeciwpo¿arowych, kodeksu pracy jak równie¿ wewnêtrznych unormowañ Zamawiaj±cego. Wykonawca odpowiada równie¿ za bezpieczeñstwo wszystkich osób, które mog± siê znale¼æ na placu budowy oraz zobowi±zuje siê do ograniczania szkód i uci±¿liwo¶ci dla ludzi oraz w³asno¶ci, wynikaj±cych z zanieczyszczeñ, ha³asu i innych skutków prowadzonych przez niego na placu budowy dzia³añ. 4) Wykonawca podejmie wszelkie zasadne czynno¶ci w celu zabezpieczenia robót, osób upowa¿nionych do przebywania na terenie budowy oraz osób trzecich, a tak¿e mienia znajduj±cego siê na terenie budowy. Dojazd do placu budowy od drogi powiatowej. Wykonawca jest zobowi±zany do sta³ego utrzymania drogi wjazdowej na plac budowy w stanie czystym. Urz±dzenie placu budowy, a w tym m.in. zasilanie placu budowy w wodê i energiê elektryczn±, oraz jego zabezpieczenie, Wykonawca wykona we w³asnym zakresie w ramach wynagrodzenia. 5) Wykonawca zobowi±zany jest do zagospodarowania powstaj±cych w trakcie realizacji inwestycji odpadów, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14.12.2012 r. (wraz z pó¼. zm.) o odpadach. Odpady powsta³e w wyniku realizacji niniejszej Umowy, w tym grunt pochodz±cy z wykopów Wykonawca zagospodaruje we w³asnym zakresie i na swój koszt. 6) Wykonawca zobowi±zany jest do usuniêcia i uprz±tniêcia z placu budowy sprzêtu oraz pozosta³ych nie zabudowanych materia³ów, odpadów itp. tak aby do dnia zakoñczenia procedury Odbioru koñcowego zwróciæ Zamawiaj±cemu ca³y teren placu budowy w stanie czystym i uporz±dkowanym, a teren sk³adowania nadmiaru gruntu z wykopów zniwelowany. 7) Zarówno przekazanie Wykonawcy, jak i zwrot placu budowy Zamawiaj±cemu, zostan± potwierdzone w sporz±dzonych przez Strony protoko³ach. 8) Wykonawca zobowi±zany jest do zapoznania siê z dokumentacja i terenem budowy. 9) Wykonawca przyjmie na siebie obowi±zek geodezyjnego wytyczenia obiektów, obs³ugi geodezyjnej w trakcie realizacji, geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej oraz wykona ¶wiadectwa charakterystyki energetycznej w ramach wynagrodzenia ofertowego. Wykonawca dostarczy dokumentacjê powykonawcz± (po 2 egzemplarze dla ka¿dego z zadañ),z wpisem na atestach i certyfikatach na wbudowane urz±dzenia i materia³y z adnotacj±, ¿e wbudowano je na inwestycji pn. RIPOK MBP/ budowa PSZOK na terenie Zak³adu Unieszkodliwiana Odpadów w G³ogowie ul. Komunalna3 oraz nazw± zadania 10) Wykonawca w dniu podpisania umowy dostarczy o¶wiadczenia o podjêciu obowi±zków kierownika budowy oraz kierowników robót poszczególnych bran¿. 11) Wykonawca w trakcie prowadzenia prac pod drogi i place betonowe bêdzie mia³ obowi±zek wykonania badañ geotechnicznych i uzyskania parametrów podbudowy jak dla dróg przystosowanych dla pojazdów ciê¿kich. 9. Wymóg zatrudnienia na umowê o pracê (dot. Wykonawcy i Podwykonawcy): 1) Stosownie do dyspozycji art. 29 ust. 3a Pzp, Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudnia³ na podstawie umowy o pracê w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, osoby wykonuj±ce czynno¶ci w pe³nym wymiarze czasu pracy, które bêd± wykonywa³y prace zwi±zane z budow± Obiektu w poszczególnych rodzajach robót tj. : a)pracownicy ogólnobudowlani wykonuj±cy np. roboty stanu surowego i wykoñczeniowego, b)pracownicy robót elektrycznych wykonuj±cych instalacje elektryczne (wewnêtrzne i zewnêtrzne), c)pracownicy robót sanitarnych wykonuj±cy roboty sanitarne (wewnêtrzne i zewnêtrzne), za wyj±tkiem: a) osób odpowiedzialnych za kierowanie budow± np. kierownika budowy, kierownika robót elektrycznych , kierownika robót instalacyjnych, b) osób wykonuj±cych utylizacjê odpadów. 2) W terminie 5 dni od daty otrzymania zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej Wykonawca dostarczy Zamawiaj±cemu Wykaz Pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia zatrudnionych na umowê o pracê ze wskazaniem czynno¶ci jakie bêd± pracownicy wykonywaæ, rodzaju umowy o pracê i wymiaru etatu. 3) Pozosta³e zapisy odno¶nie zatrudnienia na umowê o pracê zgodnie z § 6 ust.3 projektu umowy. 10. Rozwi±zania równowa¿ne. a) Je¿eli w dokumentach opisuj±cych przedmiot zamówienia znajduj± siê nazwy materia³ów, urz±dzeñ czy wyposa¿enia lub jakichkolwiek innych wyrobów lub produktów, to s³u¿± one jedynie i wy³±cznie okre¶leniu po¿±danego standardu wykonania i okre¶lenia w³a¶ciwo¶ci i wymogów techniczno - u¿ytkowych za³o¿onych w dokumentacji technicznej dla danego typu rozwi±zañ, nie s± obowi±zuj±ce i nale¿y je traktowaæ, jako propozycje projektanta. Nie s± one wi±¿±ce dla przysz³ego Wykonawcy do ich stosowania. b) Wykonawca mo¿e zastosowaæ materia³y, wyposa¿enie czy urz±dzenia równowa¿ne o parametrach techniczno - u¿ytkowych odpowiadaj±cych co najmniej parametrom materia³ów i urz±dzeñ zaproponowanych w dokumentacji projektowej i STWiOR. c) Wykonawca ma obowi±zek posiadaæ w stosunku do materia³ów, wyposa¿enia czy urz±dzeñ równowa¿nych dokumenty potwierdzaj±ce pozwolenie na zastosowanie w budownictwie (certyfikaty B albo deklaracje zgodno¶ci CE lub aprobaty techniczne lub deklaracje w³a¶ciwo¶ci u¿ytkowych) oraz dokumentacjê techniczno - ruchow± (DTR). d) Dopuszcza siê równowa¿ne urz±dzenia, materia³y pod warunkiem, ¿e: - zagwarantuj± one realizacjê przedmiotu zamówienia zgodnie z za³o¿eniami jako¶ciowymi, technologicznymi i eksploatacyjnymi zawartymi w dokumentacji projektowej i STWiOR, - zapewni± uzyskanie parametrów technicznych, technologicznych i jako¶ciowych co najmniej równych parametrom za³o¿onym w dokumentacji projektowej i STWiOR. e) Koszty zwi±zane z wykazaniem równowa¿no¶ci oferty ponosi Wykonawca. Wprowadzenie rozwi±zañ równowa¿nych nie bêdzie wp³ywa³o na zmianê terminów koñcowych. Ewentualne zmiany w dokumentacji wykonawca za³atwi z biurem projektowym. Wykonawca bêdzie zobowi±zany do udowodnienia Zamawiaj±cemu, ¿e oferowane przez niego urz±dzenia lub materia³y s± równowa¿ne w stosunku do zaproponowanych w projekcie. Wykonawca przedstawi niezbêdne informacje dotycz±ce przyjêtych do oferty urz±dzeñ, wyposa¿enia i materia³ów potwierdzaj±ce równowa¿no¶æ oferowanych urz±dzeñ w stosunku do zaproponowanych w projekcie. Zamawiaj±cy uzna, czy urz±dzenie jest równowa¿ne na etapie oceny z³o¿onych ofert. f) Stosowanie materia³ów, wyposa¿enia i/lub urz±dzeñ bez stwierdzenia pochodzenia jest niedopuszczalne. W przypadku zamontowania wyposa¿enia czy urz±dzenia, które nie bêdzie spe³niaæ ww. wymagañ skutkowaæ bêdzie bezwzglêdnym demonta¿em na koszt Wykonawcy i ze skutkami z tego wynikaj±cymi.

II.4) Informacja o czê¶ciach zamówienia:
Zamówienie by³o podzielone na czê¶ci:

nie

II.5) G³ówny Kod CPV: 45200000-9


Dodatkowe kody CPV: 45111200-0, 45100000-8, 45232410-9, 45232150-8, 45311100-1, 45111230-9, 45233120-6

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Og³oszenie dotyczy zakoñczenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24/08/2017
IV.2) Ca³kowita warto¶æ zamówienia

Warto¶æ bez VAT 3500000.00
Waluta z³ pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 4
w tym:
liczba otrzymanych ofert od ma³ych i ¶rednich przedsiêbiorstw: 4
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z pañstw niebêd±cych cz³onkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drog± elektroniczn±: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zosta³o udzielone wykonawcom wspólnie ubiegaj±cym siê o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: AK NOVA Sp. z o.o.
Email wykonawcy: meller@aknova.com.pl
Adres pocztowy: Ul. Mr±gowska 3
Kod pocztowy: 60-161
Miejscowo¶æ: Poznañ
Kraj/woj.: Polska

Wykonawca jest ma³ym/¶rednim przedsiêbiorc±:

tak

Wykonawca pochodzi z innego pañstwa cz³onkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego pañstwa nie bêd±cego cz³onkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTO¦CI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNI¯SZ¡ I NAJWY¯SZ¡ CEN¡/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/warto¶æ umowy 4130340.00
Oferta z najni¿sz± cen±/kosztem 4130340.00
Oferta z najwy¿sz± cen±/kosztem 4298742.42
Waluta: z³ pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania czê¶ci zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

tak


Warto¶æ lub procentowa czê¶æ zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: 40%

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OG£OSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RÊKI ALBO ZAPYTANIA O CENÊ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postêpowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Nale¿y podaæ uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyja¶niæ, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.