Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2017-05-16
Og³oszenie nr 508164-N-2017 z dnia 2017-05-16 r.
Uniwersytet Przyrodniczy we Wroc³awiu: Modernizacja budynku po RZD w Paw³owicach w zakresie kot³owni, instalacji c.o. z przy³±czem gazu, ul. Paw³owicka 99 wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na u¿ytkowanie
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
Nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
0%
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
Nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowaniaTak
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
Nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Uniwersytet Przyrodniczy we Wroc³awiu, krajowy numer identyfikacyjny
186700000, ul.
ul. C.K. Norwida
25
,
50-375
Wroc³aw, woj.
dolno¶l±skie, pañstwo
Polska, tel.
713 205 020, e-mail
biuro.zampub@upwr.edu.pl, faks
713 205 386.
Adres strony internetowej (URL): www.upwr.edu.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Inny (proszê okre¶liæ):
Uczelnia Publiczna
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
Nie
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Nie
www.upwr.edu.pl
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Adres:
Uniwersytet Przyrodniczy we Wroc³awiu Ul. C.K. Norwida 25, 50-375 Wroc³aw pokój nr 144 (Kancelaria Ogólna)
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
Modernizacja budynku po RZD w Paw³owicach w zakresie kot³owni, instalacji c.o. z przy³±czem gazu, ul. Paw³owicka 99 wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na u¿ytkowanie
Numer referencyjny:
R0AP0000.272.40.2017
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: : Modernizacja budynku po RZD w Paw³owicach w zakresie kot³owni, instalacji c.o. z przy³±czem gazu, ul. Paw³owicka 99 wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na u¿ytkowani, które nale¿y wykonaæ zgodnie ze: Specyfikacj± Istotnych Warunków Zamówienia, w szczególno¶ci z: a) Pozwoleniem na budowê - Decyzja nr 773/2017 z 16.02.2017 Wydz. Architektury i Budownictwa we Wroc³awiu, b) Projektem budowlanym c) Specyfikacjom technicznych wykonania i odbioru robót, d) Przedmiarami robót .
II.5) G³ówny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
45262690-4 |
45111300-1 |
45331110-0 |
45331100-7 |
45333000-0 |
45332000-3 |
45311100-1 |
45311200-2 |
45262500-6 |
45442100-8 |
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT: 0,00
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: - Wykonywanie prac instalacyjnych zwi±zanych z wymin± instalacji c.o. i instalacji gazowej: wbudowanie zwiêkszonej ilo¶ci orurowania, grzejników c.o., zaworów, - Zwiêkszenie zakresu sposobu u³o¿enia zwi±zanego z kanalizacj± pod posadzk± dla odprowadzenia ¶cieków ze studni sch³adzaj±cej, - Wykonanie prac instalacji elektrycznych zwi±zanych z wymin± istniej±cego i wbudowaniem okablowania z osprzêtem, oprawami o¶wietleniowymi, urz±dzeniami, Wykonanie prac zwi±zanych z wentylacj± kot³owni w tym min. z uwagi na ewentualne kolizje z konstrukcj± budynku, - Wykonanie prac budowlanych zwi±zanych z realizacj± zadania w zakresie ew. powiêkszania otworów monta¿owych celem wprowadzenia urz±dzeñ kot³owni na poziomie piwnicy oraz tynkarskich, malarskich, ok³adzinowych ¶cian i posadzek, - wykonanie prac z zakresu instalacji ciep³ej wody i cyrkulacji Zamawiaj±cy mo¿e udzieliæ jednego zamówienia lub kilku zamówieñ na wy¿ej okre¶lony przedmiot zamówienia. Warto¶æ zamówienia lub kilku zamówieñ bêdzie ustalona w oparciu o ceny jednostkowe zawarte w kosztorysie ofertowym, które bêd± opracowane metod± kalkulacji szczegó³owej. Zamówienia o których mowa w pkt 30 SIWZ zostanie zawarte na podstawie odrêbnej umowy której tre¶æ zostanie okre¶lona w toku negocjacji.
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
lub dniach: 70
lub
data rozpoczêcia: lub zakoñczenia:
II.9) Informacje dodatkowe: 1. Wykonawca zobowi±zuje siê do zrealizowania przedmiotu umowy do 10 tygodni od daty zawarcia umowy, zgodnie z tre¶ci± z³o¿onej oferty 2. Przekazanie placu budowy dla rozpoczêcia robót budowlanych - nast±pi w terminie do 5 dni od podpisania umowy.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
? Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert (a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie) zrealizowa³ min. dwie roboty instalacyjno-budowlane w zakresie wykonania kot³owni gazowej, instalacji c.o. i gazowej z aktywnym systemem bezpieczeñstwa o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 120 000,00 z³ brutto ka¿da wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone.
Wykonawca nie mo¿e sumowaæ warto¶ci kilku robót o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganej warto¶ci porównywalnej.
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ zdolno¶ci± techniczn± lub zawodow± tj. :
1. Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca dysponowa³ osob±, która bêdzie pe³niæ funkcjê
a) w zakresie pe³nienia nadzoru nad prowadzonymi robotami:
- kierownik budowy, kierownika robót sanitarnych - posiadaj±cego min. 5 letnie do¶wiadczenie na stanowisku kierownika robót w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych (posiadaj±cego udokumentowane prawo do pe³nienia samodzielnej funkcji w budownictwie bez ograniczeñ w specjalno¶ci jw.),
- kierownik robót elektrycznych - posiadaj±cego min. 3 letnie do¶wiadczenie na stanowisku kierownika robót w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych (posiadaj±cego udokumentowane prawo do pe³nienia samodzielnej funkcji w budownictwie bez ograniczeñ w specjalno¶ci jw.)
- kierownika robót budowlanych - posiadaj±cego min. 3 letnie do¶wiadczenie na stanowisku kierownika budowy obiektu kubaturowego, posiadaj±cym udokumentowane prawo do pe³nienia samodzielnej funkcji w budownictwie bez ograniczeñ do kierowania robotami w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej.
Zamawiaj±cy, okre¶laj±c wymogi dla ka¿dej osoby w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych, dopuszcza uprawnienia wydane na podstawie przepisów ustawy Prawo budowlane z dnia 7.07.1994 r. lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych aktów prawnych. Dopuszcza siê równie¿ odpowiadaj±ce im uprawnienia, wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (Dz.U z 2016 r. poz. 290) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz.U z 2016 r., poz. 65).
Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie na zasadach okre¶lonych w art. 23 PZP wykonawcy musz± ³±cznie wykazaæ spe³nianie warunków uczestnictwa, o których mowa w punkcie 5.1.2. lit. c SIWZ
Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych.
Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodniæ zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
Zamawiaj±cy ocenia, czy udostêpniane wykonawcy przez inne podmioty zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalaj± na wykazanie przez wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz bada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie
Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 (tj. o kwocie jak± zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie zamówienia, firmy oraz adresach wykonawców którzy z³o¿yli oferty w terminie, cenie, terminie wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunkach p³atno¶ci zawartych w ofertach), przekazuje zamawiaj±cemu o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia, wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu o udzielenie zamówienia. Przed udzieleniem zamówienia Zamawiaj±cy wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni, terminie aktualnych na dzieñ z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 tj. Potwierdzaj±cych brak podstaw wykluczenia wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu: 1) odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; Dokumenty podmiotów zagranicznych: a) Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, wymienionych: 1) 7.8.2 ppkt 1 SIWZ - sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. ? Dokumenty, o których mowa w pkt 7.9 a. pkt 1 w SIWZ, powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu. b) Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt. 7.9. a) zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty, o których mowa w pkt 7.9 a. pkt 1 SIWZ powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu. Dokumenty, o których mowa w Rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku (Dz.U.2016.1126), inne ni¿ o¶wiadczenia, o których mowa powy¿ej sk³adane s± w oryginale lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em. W przypadku oferty sk³adanej wspólnie, ka¿dy z wykonawców osobno sk³ada o¶wiadczenia o których mowa w 7.1 SIWZ o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej oraz zobowi±zanie podmiotu trzeciego. Natomiast wspólnie sk³adaj±: formularz ofertowy i kosztorys ofertowy, wykaz wykonanych robót. Do oferty ka¿dy wykonawca musi do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie w zakresie wskazanym w za³±czniku nr 2 oraz 2a do SIWZ. Informacje zawarte w o¶wiadczeniu bêd± stanowiæ wstêpne potwierdzenie, ¿e wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
Przed udzieleniem zamówienia Zamawiaj±cy wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni, terminie aktualnych na dzieñ z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 tj.
7.8.1) Potwierdzaj±cych spe³nianie warunków uczestnictwa
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty;
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - za³±czniki nr 4 i 4a SIWZ.
Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt. 7.9. a) zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty, o których mowa w pkt 7.9 a. pkt 1 SIWZ powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu.
W celu oceny, czy wykonawca polegaj±c na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami w stopniu umo¿liwiaj±cym nale¿yte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek ³±cz±cy wykonawcê z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostêp do ich zasobów, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ dokumentów, które okre¶laj± w szczególno¶ci:
1) zakres dostêpnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
3) zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
4) czy podmiot, na zdolno¶ciach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
Zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w §5 pkt 1-9 rozporz±dzenia z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy w postêpowaniu o udzielenie zamówienia.
O¶wiadczenia, o których mowa w Rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy w postêpowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U.2016.1126) dotycz±ce wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolno¶ciach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Pzp oraz dotycz±ce podwykonawców, sk³adane s± w oryginale,
b) Dokumenty, o których mowa w Rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku (Dz.U.2016.1126), inne ni¿ o¶wiadczenia, o których mowa powy¿ej sk³adane s± w oryginale lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em
W przypadku oferty sk³adanej wspólnie, ka¿dy z wykonawców osobno sk³ada o¶wiadczenia o których mowa
w 7.1 SIWZ o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, odpis
z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej oraz zobowi±zanie podmiotu trzeciego. Natomiast wspólnie sk³adaj±: formularz ofertowy i kosztorys ofertowy, wykaz wykonanych robót.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
11.9 Na ofertê sk³adaj± siê: a) Wype³niony formularz ofertowy sporz±dzony wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SIWZ. b) Wype³niony i podpisany kosztorysy ofertowe dla ka¿dej bran¿y (sporz±dzony na podstawie dokumentów zawartych w SIWZ w tym m.in. na podst. dokumentów pomocniczych -przedmiarów robót), wg za³±czników nr 7, 8 do SIWZ, c) informacja o czê¶ci zamówienia jak± Wykonawca zamierza powierzyæ podwykonawcy na formularzu oferty, d) o¶wiadczenia, o którym mowa w Rozdziale VII pkt. 7.1, 7.2, 7.3 SIWZ e) w przypadku powo³ywania siê na zasoby podmiotów trzecich - pisemne zobowi±zanie tych podmiotów w oryginale f) o¶wiadczenie umo¿liwiaj±ce dokonanie oceny ofert w kryteriach oceny ofert - na formularzu oferty. g) pe³nomocnictwo (orygina³ lub notarialnie potwierdzona kopia) w przypadku, gdy upowa¿nienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie pe³nomocnictwo (orygina³ lub notarialnie potwierdzona kopia) do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Kopia dowodu wniesienia wadium Dokumenty sporz±dzone w jêzyku obcym s± sk³adane wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski. Wykonawca ma prawo z³o¿yæ tylko jedn± ofertê. Tre¶æ z³o¿onej oferty musi odpowiadaæ tre¶ci SIWZ. Zaleca siê, aby ka¿da zapisana strona oferty by³a ponumerowana kolejnymi numerami, a ca³a oferta wraz z za³±cznikami by³a w trwa³y sposób ze sob± po³±czona (np. zbindowana, zszyta uniemo¿liwiaj±c jej samoistn± dekompletacjê). Ofertê nale¿y z³o¿yæ w zamkniêtej kopercie, w siedzibie Zamawiaj±cego i oznakowaæ w nastêpuj±cy sposób:
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium w nastêpuj±cej wysoko¶ci: 5 000 z³
Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu,
2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) porêczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r. Nr 42, poz.1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240 z pó¼niejszymi zmianami).
Wadium wp³acane w pieni±dzu nale¿y wnie¶æ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego PKO BP S.A. Wroc³aw 62 1020 5242 0000 2102 0029 2045 z dopiskiem: Wadium przetargowe R0AP0000.272.40.2017 .
Z tre¶ci wadium wnoszonego w formie: porêczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub porêczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci, powinno wynikaæ bezwarunkowe, na ka¿de pisemne ¿±danie zg³oszone przez Zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie gwaranta do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP.
Wniesienie wadium w pieni±dzu bêdzie skuteczne, je¿eli najpó¼niej do terminu sk³adania ofert zaliczone zostanie na rachunku bankowym Zamawiaj±cego. Wadium wnoszone w formie innej ni¿ pieni±dz musi zostaæ z³o¿one najpó¼niej do terminu sk³adania ofert w siedzibie Zamawiaj±cego. Wadium musi zabezpieczaæ ofertê na dan± czê¶æ zamówienia przez ca³y okres zwi±zania ofert±. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowaln± form± wadium w wyznaczonym terminie, zostanie odrzucona.
Tre¶æ gwarancji wadialnej musi zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
1) nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/porêczenia (Zamawiaj±cego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielaj±cych gwarancji/porêczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem -okre¶lenie
przedmiotu zamówienia
3) kwotê gwarancji/porêczenia,
4) zobowi±zanie gwaranta/porêczyciela do zap³acenia bezwarunkowo i nieodwo³alnie kwoty gwarancji/porêczenia na ka¿de pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP .
Zamawiaj±cy wymaga, aby w przypadku wniesienia wadium w formie:
a ) pieniê¿nej -dokument potwierdzaj±cy dokonanie przelewu wadium zosta³ za³±czony do oferty;
b) innej ni¿ pieni±dz -orygina³ dokumentu zosta³ z³o¿ony w oddzielnej kopercie umieszczonej w kopercie zwieraj±cej ofertê, a jego kopia w ofercie.
Zwrot wadium.
a) Zamawiaj±cy zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezw³ocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza.
b) Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, je¿eli jego wniesienia ¿±dano.
b) Zamawiaj±cy zwraca niezw³ocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed
up³ywem terminu sk³adania ofert.
c) Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez wykonawcê, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez zamawiaj±cego.
d) Je¿eli wadium wniesiono w pieni±dzu, zamawiaj±cy zwraca je wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcê.
f)Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej.
g) Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli wykonawca, którego oferta zosta³a
wybrana:
1. odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie;
2. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy.
Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej.
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
Nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem)
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Nie
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60 |
gwarancja i rêkojmnia | 20 |
Posiadana autoryzacja producenta do monta¿u i uruchomienia kot³ów | 20 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ: Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
licytacja wieloetapowa
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Nie
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Na podst. art. 144 ustawy Pzp Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci wymienionych poni¿ej, z uwzglêdnieniem warunków ich wprowadzenia: 1) Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy : a) zmiany bêd±ce nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci: - wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiaj±cego; - zmiana dokumentacji projektowej dostarczonej przez Zamawiaj±cego; b) zmiany bêd±ce nastêpstwem dzia³ania organów administracji, w szczególno¶ci: - wydanie postanowienia o wstrzymaniu robót budowlanych z przyczyn innych ni¿ zawinione przez Wykonawcê w przypadku, o którym mowa w art. 50 ust. 1 pkt 4 Prawa budowlanego, - konieczno¶æ uzyskania wyroku s±dowego, lub innego orzeczenia s±du lub organu, którego konieczno¶ci nie przewidywano przy zawieraniu umowy. - konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej za³±czonej do SIWZ, - zmiana dokumentacji projektowej dostarczonej przez Zamawiaj±cego, c) zmiany bêd±ce nastêpstwem dzia³ania organów administracji, w szczególno¶ci: - przekroczenie zakre¶lonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleñ, itp., W przypadku wyst±pienia którejkolwiek z okoliczno¶ci wymienionych pkt. 1 termin wykonania umowy mo¿e ulec odpowiedniemu przed³u¿eniu, o czas niezbêdny do zakoñczenia wykonywania jej przedmiotu w sposób nale¿yty, nie d³u¿ej jednak ni¿ o okres trwania tych okoliczno¶ci. Ka¿da taka zmiana wprowadzona bêdzie w trybach i procedurach opisanych w umowie. d) konieczno¶æ przed³u¿enia terminu realizacji zamówienia w przypadku zaistnienia okoliczno¶ci niezale¿nych od stron, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawierania umowy, e) W przypadku konieczno¶ci wprowadzenia zmian w terminie realizacji zamówienia nowy termin zostanie wyd³u¿ony o czas niezawinionego przez Wykonawcê przestoju. Warunkiem wyd³u¿enia terminu realizacji umowy bêdzie wyst±pienie przez Wykonawcê z pisemnym wnioskiem o przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia wraz ze wskazaniem przyczyn uzasadniaj±cych jego przed³u¿enie. W takim przypadku Zamawiaj±cy pisemnie potwierdzi fakt okresu przestoju, co stanowiæ bêdzie podstawê do spisania stosownego aneksu przed³u¿aj±cego termin realizacji umowy, f) przypadku wyst±pienia potrzeby, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2 (gdy wyst±pi konieczno¶æ wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbêdnych do wykonania przedmiotu umowy ze wzglêdu zasady wiedzy technicznej). 2) Pozosta³e zmiany a. si³a wy¿sza uniemo¿liwiaj±ca wykonanie umowy zgodnie z SIWZ, b. rezygnacja przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci Robót. W takim przypadku wynagrodzenie przys³uguj±ce Wykonawcy zostanie obni¿one, przy czym Zamawiaj±cy zap³aci za wszystkie spe³nione ¶wiadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniós³ w zwi±zku z wynikaj±cymi z umowy planowanymi ¶wiadczeniami, wed³ug umowy c. kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostan± ograniczone do zmian koniecznych powoduj±cych unikniêcie kolizji lub usuniêcia powsta³ej ju¿ kolizji, d. Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy: - zmian przepisów podatkowych, w tym stawki VAT, - udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2, Uwaga! Warunkiem uzyskania wynagrodzenia za roboty dodatkowe jest uprzednie uzgodnienie z Zamawiaj±cym ewentualnego zakresu tych prac i wysoko¶ci wynagrodzenia za ich wykonanie a nastêpnie zawarcie miêdzy Stronami aneksu do Umowy. Wszelkie samoistne dyspozycje Inspektora Nadzoru Inwestorskiego lub kierownika budowy w tym zakresie bêd± bezskuteczne. e. Zmiana sposobu, warunków lub terminów p³atno¶ci okre¶lonych w umowie w przypadku zmiany zasad finansowania inwestycji przez Zamawiaj±cego skutkuj±cej konieczno¶ci± lub mo¿liwo¶ci± dokonania zmian w umowie. f. Zmiany personelu wykonawcy na zasadach okre¶lonych w § 19 umowy, g. Zmiany podwykonawcy/ podwykonawców o których mowa § 7 ust. 9 umowy, h. mo¿liwa jest zmiana umowy w zakresie podwykonawstwa na etapie realizacji zamówienia, o ile nie sprzeciwia siê to postanowieniom SIWZ,; * powierzenie Podwykonawcom innego zakresu robót ni¿ wskazany w ofercie Wykonawcy, * zmiana podwykonawcy na etapie realizacji zamówienia, * wprowadzenie nowego Podwykonawcy, równie¿ w przypadku gdy Wykonawca wskaza³ w ofercie, ¿e us³ugê wykona samodzielnie. W takim przypadku, na ¿±danie Zamawiaj±cego, wykonawca, który zamierza powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udzia³u w postêpowaniu sk³ada o¶wiadczenie lub dokumenty dotycz±ce ka¿dego z podwykonawców, oraz przekazuje zamawiaj±cemu dane o podwykonawcach na zasadach okre¶lonych w §7 ust. 10-13. 2. Wszystkie postanowienia okre¶lone w niniejszym § mog± stanowiæ katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê, nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody zarówno przez Zamawiaj±cego jak i Wykonawcê. 3. Ka¿da taka zmiana wprowadzona bêdzie w trybach i procedurach opisanych w umowie. 4. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówieñ publicznych w szczególno¶ci: a) zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego); b) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do wykonywania zakresu umowy lub kontaktów miêdzy Stronami; 5. Nie stanowi podstawy do zmiany wynagrodzenia Wykonawcy zmiana czynników cenotwórczych dla materia³ów, urz±dzeñ, energii i paliw, u¿ytych do realizacji umowy oraz zmiana stawek ustawowych elementów sk³adowych wynagrodzenia pracowników. 7. Wykonawca przed przyst±pieniem do wprowadzenia jakichkolwiek zmian co do projektu, b±d¼ PFU musi uzyskaæ bezwarunkow± pisemn± zgodê Zamawiaj±cego. 8. Okre¶la siê nastêpuj±cy tryb dokonywania zmian postanowieñ umowy: Sposób inicjowania zmian: a) Zamawiaj±cy: wnioskuje do Wykonawcy w sprawie mo¿liwo¶ci dokonania zmiany. b) Wykonawca: wnioskuje do Zamawiaj±cego w sprawie mo¿liwo¶ci dokonania zmiany. 9. Przyczyny dokonania zmian postanowieñ umowy oraz uzasadnienie takich zmian nale¿y opisaæ w stosownych dokumentach - notatka s³u¿bowa, pismo Wykonawcy, protokó³ konieczno¶ci, itp. 10. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem powy¿szych zasad jest niewa¿na. 11. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania Zamawiaj±cego do wyra¿enia takiej zgody. W przypadku ka¿dej zmiany o której mowa powy¿ej po stronie wnosz±cego le¿y udokumentowanie powsta³ej okoliczno¶ci 12. Strony maj± prawo do przed³u¿enia terminu zakoñczenia robót o okres trwania przyczyn, z powodu których bêdzie zagro¿one dotrzymanie terminu zakoñczenia robót, w nastêpuj±cych sytuacjach: a. je¿eli przyczyny, z powodu których bêdzie zagro¿one dotrzymanie terminu zakoñczenia robót bêd± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które odpowiedzialno¶æ ponosi Zamawiaj±cy, w szczególno¶ci bêd± nastêpstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczno¶ci zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczno¶ci mia³y lub bêd± mog³y mieæ wp³yw na dotrzymanie terminu zakoñczenia robót, b. gdy wyst±pi konieczno¶æ wykonania robót niezbêdnych do wykonania przedmiotu Umowy ze wzglêdu na zasady wiedzy technicznej, które wstrzymuj± lub opó¼niaj± realizacjê przedmiotu Umowy, wyst±pienia niebezpieczeñstwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbêdnym do unikniêcia lub usuniêcia tych kolizji, c. wyst±pienia Si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami. 13. Wszelkie zmiany Umowy s± dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zamawiaj±cego i Wykonawcy w formie pisemnej w drodze aneksu Umowy, pod rygorem niewa¿no¶ci.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2017-05-31 , godzina: 11:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
>
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
O¶wiadczenia, o których mowa w Rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy w postêpowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U.2016.1126) dotycz±ce wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolno¶ciach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Pzp oraz dotycz±ce podwykonawców, sk³adane s± w oryginale, Dokumenty, o których mowa w Rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku (Dz.U.2016.1126), inne ni¿ o¶wiadczenia, o których mowa powy¿ej sk³adane s± w oryginale lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em. W oryginale nale¿y z³o¿yæ: Formularz ofertowy, o¶wiadczenia o których mowa w 7.1 lit. a), b), tabela zbiorczego zestawienia cen, o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej - sk³adane przez wykonawcê w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, zobowi±zanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt 7.4. Dokumenty jakie wykonawca mo¿e z³o¿yæ w formie orygina³u lub kopii potwierdzonej za zgodno¶æ z orygina³em to: odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej sk³adany na wezwanie zamawiaj±cego, , wykaz osób i wykaz wykonanych robót wraz z dowodami okre¶laj±cymi, ¿e roboty te zosta³y wykonane nale¿ycie zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone. W przypadku oferty sk³adanej wspólnie, ka¿dy z wykonawców osobno sk³ada o¶wiadczenia o których mowa w 7.1, o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej oraz zobowi±zanie podmiotu trzeciego. Natomiast wspólnie sk³adaj±: formularz ofertowy i kosztorys ofertowy, wykaz wykonanych robót. Po¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolno¶ciach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które ka¿dego z nich dotycz±. Po¶wiadczenie za zgodno¶æ z orygina³em nastêpuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przedstawienia orygina³u lub notarialnie po¶wiadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporz±dzeniu, innych ni¿ o¶wiadczenia, wy³±cznie wtedy, gdy z³o¿ona kopia dokument jest nieczytelna lub budzi w±tpliwo¶ci co do jej prawdziwo¶ci. Dokumenty sporz±dzone w jêzyku obcym s± sk³adane wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski. T³umaczenie nie jest wymagane, je¿eli zamawiaj±cy wyrazi³ zgodê, o której mowa w art. 9 ust. 3 ustawy. W przypadku wskazania przez wykonawcê dostêpno¶ci o¶wiadczeñ lub dokumentów w formie elektronicznej pod okre¶lonymi adresami internetowymi ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych pobieranych samodzielnie przez zamawiaj±cego zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od wykonawcy przedstawienia t³umaczenia na jêzyk polski wskazanych przez wykonawcê i pobranych samodzielnie przez zamawiaj±cego dokumentów. Pe³nomocnictwo nale¿y przedstawiæ w oryginale lub notarialnie po¶wiadczonej kopii. i) Je¿eli wykonawca nie z³o¿y³ wymaganych pe³nomocnictw albo z³o¿y³ wadliwe pe³nomocnictwa, zamawiaj±cy wzywa do ich z³o¿enia w terminie przez siebie wskazanym, chyba ¿e mimo ich z³o¿enia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne by³oby uniewa¿nienie postêpowania. j) Zamawiaj±cy wzywa tak¿e, w wyznaczonym przez siebie terminie, do z³o¿enia wyja¶nieñ dotycz±cych o¶wiadczeñ lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp. k) Wykonawca nie jest obowi±zany do z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3, je¿eli zamawiaj±cy posiada o¶wiadczenia lub dokumenty dotycz±ce tego wykonawcy lub mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). Wskazanie czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia, je¿eli wykonanie tych czynno¶ci polega na wykonywaniu pracy wg Kodeksu pracy: Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane poni¿ej czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia: - prace instalacyjne Sposób dokumentowania (dot. art. 36 , 8a) - przed³o¿enie potwierdzenia - o¶wiadczenie wg wzoru nr 4b do SIWZ. Na ofertê sk³adaj± siê: a) Wype³niony formularz ofertowy sporz±dzony wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SIWZ. b) Wype³niony i podpisany kosztorysy ofertowe dla ka¿dej bran¿y (sporz±dzony na podstawie dokumentów zawartych w SIWZ w tym m.in. na podst. dokumentów pomocniczych -przedmiarów robót), wg za³±czników nr 7, 8 do SIWZ, c) informacja o czê¶ci zamówienia jak± Wykonawca zamierza powierzyæ podwykonawcy na formularzu oferty, d) o¶wiadczenia, o którym mowa w Rozdziale VII pkt. 7.1, 7.2, 7.3. e) w przypadku powo³ywania siê na zasoby podmiotów trzecich - pisemne zobowi±zanie tych podmiotów w oryginale f) o¶wiadczenie umo¿liwiaj±ce dokonanie oceny ofert w kryteriach oceny ofert - na formularzu oferty. g) pe³nomocnictwo (orygina³ lub notarialnie potwierdzona kopia) w przypadku, gdy upowa¿nienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie pe³nomocnictwo (orygina³ lub notarialnie potwierdzona kopia) do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Kopia dowodu wniesienia wadium Dokumenty sporz±dzone w jêzyku obcym s± sk³adane wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski. Wykonawca ma prawo z³o¿yæ tylko jedn± ofertê. Tre¶æ z³o¿onej oferty musi odpowiadaæ tre¶ci SIWZ. Zaleca siê, aby ka¿da zapisana strona oferty by³a ponumerowana kolejnymi numerami, a ca³a oferta wraz z za³±cznikami by³a w trwa³y sposób ze sob± po³±czona (np. zbindowana, zszyta uniemo¿liwiaj±c jej samoistn± dekompletacjê). Zamawiaj±cy bêdzie ¿±da³ zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, które s³u¿y pokryciu roszczeñ z tytu³u niewykonania lub nienale¿ytego wykonania umowy w wysoko¶ci 10% (lub zgodnie z deklaracj± Wykonawcy -Rozdzia³ 14 SIWZ) ceny ca³kowitej podanej w ofercie. ¦rodki ochrony prawnej przys³uguj± wykonawcy, a tak¿e innemu podmiotowi, je¿eli ma lub mia³ interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniós³ lub mo¿e ponie¶æ szkodê w wyniku naruszenia przez zamawiaj±cego przepisów niniejszej ustawy. Odwo³anie przys³uguje wy³±cznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynno¶ci zamawiaj±cego podjêtej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynno¶ci, do której zamawiaj±cy jest zobowi±zany na podstawie ustaw Odwo³anie przys³uguje wy³±cznie wobec czynno¶ci: a) wyboru trybu negocjacji bez og³oszenia, zamówienia z wolnej rêki lub zapytania o cenê; b) okre¶lenia warunków udzia³u w postêpowaniu; c) wykluczenia odwo³uj±cego z postêpowania o udzielenie zamówienia; d) odrzucenia oferty odwo³uj±cego; e) opisu przedmiotu zamówienia; f) wyboru najkorzystniejszej oferty. Odwo³anie powinno wskazywaæ czynno¶æ lub zaniechanie czynno¶ci zamawiaj±cego, której zarzuca siê niezgodno¶æ z przepisami ustawy, zawieraæ zwiêz³e przedstawienie zarzutów, okre¶laæ ¿±danie oraz wskazywaæ okoliczno¶ci faktyczne i prawne uzasadniaj±ce wniesienie odwo³ania. Odwo³anie wnosi siê do Prezesa Izby w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy wa¿nego kwalifikowanego certyfikatu lub równowa¿nego ¶rodka, spe³niaj±cego wymagania dla tego rodzaju podpisu. Odwo³uj±cy przesy³a kopiê odwo³ania zamawiaj±cemu przed up³ywem terminu do wniesienia odwo³ania w taki sposób, aby móg³ on zapoznaæ siê z jego tre¶ci± przed up³ywem tego terminu. Domniemywa siê, i¿ zamawiaj±cy móg³ zapoznaæ siê z tre¶ci± odwo³ania przed up³ywem terminu do jego wniesienia, je¿eli przes³anie jego kopii nast±pi³o przed up³ywem terminu do jego wniesienia przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. Wykonawca mo¿e w terminie przewidzianym do wniesienia odwo³ania poinformowaæ zamawiaj±cego o niezgodnej z przepisami ustawy czynno¶ci podjêtej przez niego lub zaniechaniu czynno¶ci, do której jest on zobowi±zany na podstawie ustawy, na które nie przys³uguje odwo³anie na podstawie art. 180 ust. 2. W przypadku uznania zasadno¶ci przekazanej informacji zamawiaj±cy powtarza czynno¶æ albo dokonuje czynno¶ci zaniechanej, informuj±c o tym wykonawców w sposób przewidziany w ustawie dla tej czynno¶ci. Na czynno¶ci, o których mowa w pkt. 8, nie przys³uguje odwo³anie, z zastrze¿eniem art. 180 ust. 2. Odwo³anie wnosi siê w terminie 5 dni od dnia przes³ania informacji o czynno¶ci zamawiaj±cego stanowi±cej podstawê jego wniesienia - je¿eli zosta³y przes³ane w sposób okre¶lony w art. 180 ust. 5 zdanie drugie albo w terminie 10 dni - je¿eli zosta³y przes³ane w inny sposób. Odwo³anie wobec tre¶ci og³oszenia o zamówieniu, a je¿eli postêpowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, tak¿e wobec postanowieñ specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi siê w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia og³oszenia w Biuletynie Zamówieñ Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej. Odwo³anie wobec czynno¶ci wnosi siê w terminie 5 dni od dnia, w którym powziêto lub przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci mo¿na by³o powzi±æ wiadomo¶æ o okoliczno¶ciach stanowi±cych podstawê jego wniesienia. Je¿eli zamawiaj±cy nie opublikowa³ og³oszenia o zamiarze zawarcia umowy lub mimo takiego obowi±zku nie przes³a³ wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej lub nie zaprosi³ wykonawcy do z³o¿enia oferty w ramach dynamicznego systemu zakupów lub umowy ramowej, odwo³anie wnosi siê nie pó¼niej ni¿ w terminie: 1) 15 dni od dnia zamieszczenia w Biuletynie Zamówieñ Publicznych albo 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzêdowym Unii Europejskiej og³oszenia o udzieleniu zamówienia, a w przypadku udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez og³oszenia, zamówienia z wolnej rêki albo zapytania o cenê - og³oszenia o udzieleniu zamówienia z uzasadnieniem; 2) 6 miesiêcy od dnia zawarcia umowy, je¿eli zamawiaj±cy: a) nie opublikowa³ w Dzienniku Urzêdowym Unii Europejskiej og³oszenia o udzieleniu zamówienia; albo b) opublikowa³ w Dzienniku Urzêdowym Unii Europejskiej og³oszenie o udzieleniu zamówienia, które nie zawiera uzasadnienia udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez og³oszenia albo zamówienia z wolnej rêki; 3) 1 miesi±ca od dnia zawarcia umowy, je¿eli zamawiaj±cy: a) nie zamie¶ci³ w Biuletynie Zamówieñ Publicznych og³oszenia o udzieleniu zamówienia; albo b) zamie¶ci³ w Biuletynie Zamówieñ Publicznych og³oszenie o udzieleniu zamówienia, które nie zawiera uzasadnienia udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez og³oszenia, zamówienia z wolnej rêki albo zapytania o cenê. W przypadku wniesienia odwo³ania wobec tre¶ci og³oszenia o zamówieniu lub postanowieñ specyfikacji istotnych warunków zamówienia zamawiaj±cy mo¿e przed³u¿yæ termin sk³adania ofert lub termin sk³adania wniosków. W przypadku wniesienia odwo³ania po up³ywie terminu sk³adania ofert bieg terminu zwi±zania ofert± ulega zawieszeniu do czasu og³oszenia przez Izbê orzeczenia.
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
INNE PRZETARGI Z WROC£AWIA
- Sukcesywne dostawy warzyw i owoców ¶wie¿ych - sezon I do ¯³obków Wroc³awskiego Zespo³u ¯³obków. Znak sprawy: WZ¯.DZP/40/2024
- 92.2024 Dostawa Wagi analitycznej na potrzeby Katedry i Zak³adu Toksykologii Uniwersytetu Medycznego im. Piastów ¦l±skich we Wroc³awiu
- Dostawa serwerów i urz±dzeñ sieciowych dla Uniwersytetu Ekonomicznego we Wroc³awiu
- Rozbudowa sieci bezprzewodowej dla Uniwersytetu Ekonomicznego we Wroc³awiu
- Sukcesywne dostawy nabia³u i jaj kurzych do ¯³obków Wroc³awskiego Zespo³u ¯³obków
- Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleñ maj±cych na celu podniesienie kompetencji kadr w systemie szkolnictwa wy¿szego, skierowane do pracowników UPWr, - 7 czê¶ci.
wiêcej: przetargi w Wroc³awiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zespo³u budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z infrastruktur± zewnêtrzn± i zagospodarowaniem terenu przy ul. Adama Asnyka w Strzelcach Krajeñskich
- Wykonanie remontu w 4 lokalach gminnych administrowanych przez ZGM w Pabianicach
- Rozbudowa Szko³y Podstawowej oraz budowa pe³nowymiarowej sali gimnastycznej w msc. Sku³y (dokoñczenie rozbudowy)
- BUDOWA ¦CIE¯KI ROWEROWEJ Z MIEJSCOWO¦CI WSCHOWA DO MIEJSCOWO¦CI LGIÑ W OPARCIU O PRZEBIEG DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 305 - ETAP III -HETMANICE- LGIÑ granica województwa
- Przebudowa zbiornika retencyjnego we wsi Le¶niowice
- Modernizacja sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej nr 110 przy ul. Bohaterów 41
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.