Ogłoszenie z dnia 2022-02-21
Wsparcie w zakresie utrzymania i rozwiązywania problemów w systemie Ewidencja Wjazdów do Polski (EWP) w zakresie oprogramowania Oracle APEX i Bazy Danych Oracle.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:telefon: 22 5970927
e-mail: wzp@csioz.gov.pl
www: https://cez.gov.pl/
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Wsparcie w zakresie utrzymania i rozwiązywania problemów w systemie Ewidencja Wjazdów do Polski (EWP) w zakresie oprogramowania Oracle APEX i Bazy Danych Oracle.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): WRZ.270.46.2022
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Szczegółowy zakres zamówienia określa załącznik nr 1 – Opis przedmiotu zamówienia.
II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie
II.5) Główny kod CPV: 79.61.00.00
SEKCJA III: PROCEDURA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie
III.3) Informacje dodatkowe:
W związku z ciągłym rozwojem oraz optymalizacją systemu EWP wynikającą z dynamicznie zmieniającej się sytuacji w kraju w zakresie pandemii oraz lawinowo rosnącą ilością nowych przypadków zakażeń COVID-19, praktycznie codziennie zgłaszane są nowe potrzeby biznesowe, których źródłem są Interesariusze oraz Właściciel Biznesowy systemu. Zapewnienie szybkiego i optymalnego rozwoju systemu EWP w obecnej sytuacji wymaga rozbudowy zespołu i pozyskania z rynku dodatkowych specjalistów Oracle APEX, bez których to osób wytwarzanie nowych funkcjonalności oraz utrzymanie systemu i zapewnienie ciągłości działania systemu EWP nie będzie możliwe.
System EWP zyskał od momentu jego powstania rangę jednego z najbardziej strategicznych systemów informatycznych wspierających działania rządu polskiego i podmiotów publicznych do walki z panującą pandemią wirusa SARS-CoV-2 w Polsce i na świecie.
Jest systemem informatycznym, którego Interesariuszami jest liczna grupa państwowych jednostek administracyjnych i organizacyjnych, do których należy m.in. Minister Zdrowia, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Główny Inspektorat Sanitarny i wszystkie terenowe organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Narodowy Fundusz Zdrowia, Wojewodowie i Urzędy Wojewódzkie, Rządowe Centrum Bezpieczeństwa, Centralne Biuro Antykorupcyjne, Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Służba Kontrwywiadu Wojskowego, Żandarmeria Wojskowa, Wojska Obrony terytorialnej Kraju, Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz podległe mu służby mundurowe - Policja, Straż Graniczna, Państwowa Straż Pożarna, Służba Ochrony Państwa.
Istotnym przeznaczeniem systemu EWP jest również wsparcie w dobie pandemii działalności takich instytucji państwowych jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Krajowa Administracja Skarbowa, Narodowy Instytut Kardiologii Stefana Kardynała Wyszyńskiego - Państwowy Instytut Badawczy, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH.
Najważniejszą jednak rolą systemu EWP jest wykorzystanie go do wsparcia realizacji podstawowych i codziennych, a jednocześnie niezmiernie ważkich zadań licznej grupy podmiotów i jednostek organizacyjnych, w tym:
• terenowych organów państwowej inspekcji sanitarnej - przy ewidencji osób mających kontakt z osobami podejrzanymi o zakażenie, albo z osobami zakażonymi wirusem SARS-CoV-2 albo osób podejrzanych o zakażenie lub zakażonych tym wirusem, poddawanych kwarantannie albo izolacji domowej albo na hospitalizacji w szpitalach, zapewniających opiekę medyczną osobom, u których wystąpiły objawy chorobowe COVID-19,
• każdego rodzaju punktów pobrań materiałów diagnostycznych do testów w kierunku obecności wirusa SARS- CoV-2 (stacjonarnych, mobilnych drive thru i walk thru, jak również karetek wymazowych) – w zakresie informowania o rozmieszczeniu i dostępności tych punktów, oraz przy rejestracji czynności związanych z pobraniem materiału diagnostycznego
• medycznych laboratoriów diagnostycznych – w zakresie informowania o rozmieszczeniu, dostępności i obciążeniu tych laboratoriów oraz przy rejestracji czynności związanych z przyjęciem materiałów diagnostycznych do badania, wykonywanie testów diagnostycznych i wprowadzaniem wyników do systemu.
Skala podmiotów i jednostek organizacyjnych oraz ich zakres i specyfika ich zadań, jakie wspiera system EWP, wymaga zapewnienia sprawnego, bieżącego i bezawaryjnego przepływu zakresu danych, niezbędnych do realizacji wyżej wymienionych, głównych procesów biznesowych. Należy również podkreślić, że obieg zleceń na testy diagnostyczne w kierunku wirusa SARS-Cov-2 odbywa się niemal wyłącznie w formie elektronicznej, również przyjmowanie informacji do ewidencji w systemie EWP osób wjeżdżających na terytorium RP poddawanych obowiązkowej kwarantannie odbywa się już w sposób zautomatyzowany poprzez wymianę danych z system Straży Granicznej.
Charakter danych przetwarzanych w systemie EWP, które należą do danych szczególnie wrażliwych, wymaga zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa i ochrony tych danych. Szczególnej ochronie podlegają również dane licznej i specyficznej grupy Użytkowników końcowych systemu EWP, w tym służb mundurowych oraz funkcjonariuszy ABW i CBA.
Z uwagi na specyfikę dziedziny biznesowej, w obszarze której działa system EWP, wymaga on implementacji niestandardowych rozwiązań informatycznych, specyficznych algorytmów przetwarzania danych. Z uwagi na stale rosnący wolumen i zakres przetwarzanych danych niezbędne się staje zautomatyzowanie wielu czynności biznesowych, tj. jak nakładanie kwarantanny czy izolacji domowej, przy uwzględnieniu wielu wyjątkowych sytuacji, wskazań medycznych oraz standardów opieki medycznej nad osobami podejrzanymi o zakażenie i zakażonych koronawirusem, które również ulegają zmianom, wraz dynamicznie się zmieniającą sytuacje epidemiczną w Polsce.
Wychodząc naprzeciw zgłaszanym i rosnącym potrzebom biznesowym w zakresie wymagań raportowych i uzyskiwania aktualnych danych statystycznych i analitycznych konieczne jest umożliwienie przetwarzania w coraz szerszy i bardziej przekrojowy sposób danych gromadzonych w systemie EWP 3.0, poprzez generowanie i udostępnianie różnego rodzaju raportów, w tym z wykorzystaniem hurtowni danych Centrum e-Zdrowia.
Utworzenie i dalszy rozwój systemu EWP reguluje kilkanaście aktów prawnych, podlegającym zmianom w zależności od zmieniającej się dynamicznie sytuacji epidemicznej w Polsce. Wchodzące w życie zmiany prawne, bez praktycznie żadnego okresu vacatio legis, wymagają niezwłocznej reakcji zespołu projektowego, w celu dostosowania systemu EWP i jednocześnie dokonania modyfikacji lub rozszerzania usług integracyjnych z systemami zewnętrznymi, z którymi współpracuje system EWP. Do tych systemów należy:
• system informatyczny wspomagający działanie Rejestru Pacjentów COVID-19, administrowany przez Narodowy Instytut Kardiologii Stefana Kardynała Wyszyńskiego - Państwowy Instytut Badawczy, z którego korzystają podmioty wykonujące działalność leczniczą w rodzaju lecznictwo szpitalne, m.in. w celu wystawiania zleceń na testy diagnostyczne, przekazywanych wraz z innymi danymi do systemu EWP, z wykorzystaniem usługi REST API
• aplikacja gabinet.gov.pl. udostępniona przez CeZ w ramach projektu P1 dla podmiotów leczniczych w obszarze podstawowej opieki zdrowotnej oraz stacjonarnych podmiotów leczniczych, innych niż szpitalne, m.in. m.in. w celu wystawiania zleceń na testy diagnostyczne, przekazywanych wraz z innymi danymi do systemu EWP, z wykorzystaniem usługi REST API
• Internetowe Konto Pacjenta – aplikacja dla obywateli RP, w tym pacjentów korzystających z opieki zdrowotnej. W dobie pandemii służy dodatkowo do udostępniania, przekazanych z systemu EWP, wyników testów diagnostycznych, informacji o nałożonych kwarantannach albo izolacjach domowych z wykorzystaniem usługi REST API
• System SEPIS – system informatyczny Głównego Inspektoratu Sanitarnego, wspierające prace organów inspekcji sanitarnej, z którym integruje się system EWP poprzez usługi REST API.
• System SWDPRM – System Wspomagania Dowodzenia Państwowym Ratownictwem Medycznym – wspierający działania związane z pobieraniem materiałów diagnostycznych i wykonywaniem testów.
Wykorzystanie usług EWP pozwala na zapewnienie większego poziomu bezpieczeństwa danych podlegających wymianie z podmiotami uprawnionymi do dalszego przetwarzania tych danych. W chwili obecnej w procesie wymiany danych z systemem EWP uczestniczy kilkanaście grup podmiotów, z czego najliczniejszą grupę stanowią medyczne laboratoria diagnostyczne. W ten sposób dane wystawiane są do następujących systemów:
• EWUŚ (NFZ)
• KSI ZUS
• NSIU (KRUS)
• System Służby Ochrony Państwa
• System Poczty Polskiej
• ZSE6 (Straż Graniczna)
• System Rządowego Centrum Bezpieczeństwa
• EpiBaza ( system NIZP PZH)
• Systemy LIS
• System PSP
• SWD PRM
• Aplikacja Kwarantanna Domowa
• Aplikacja ProteGo Safe
System EWP musi zapewnić dość licznej grupie Użytkowników końcowych i Interesariuszy projektu:
1) bezawaryjność i ciągłość działania oraz zapewniać dobrą jakość danych
2) szybki i bezpośredni dostęp do informacji zgromadzonych w systemie w celu realizacji zadań biznesowych przez podmioty powołane do zapobiegania rozprzestrzeniania się epidemii wirusa SARS-CoV-2 i rozwojowi choroby COVID-19, wywoływanej przez wirusa oraz nadzoru nad przestrzeganiem ograniczeń wprowadzonych na podstawie obowiązujących przepisów prawnych.
3) możliwość monitorowania poziomu wykonywanych testów diagnostycznych
4) możliwość monitorowania stopnia rozszerzania się lub zmniejszania się epidemii w Polsce.
5) sprawną wymianę informacji pomiędzy współpracującymi ze sobą instytucjami – służbami sanitarnymi, medycznymi i służbami mundurowymi.
W celu zapewnienia wszystkich, wyżej opisanych potrzeb i oczekiwań Użytkowników i Interesariuszy projektu EWP oraz osiągnięcia celów biznesowych, do których realizacji został przeznaczony system EWP, konieczne jest zapewnienie nie tylko odpowiedniej infrastruktury sprzętowej i technicznej, ale przede wszystkim stabilnych i ciągłych zasobów kadrowych.
Na dzień dzisiejszy projekt EWP doświadcza szczególnego problemu braku odpowiednich kadr administratorskich, które zapewnią utrzymanie bezproblemowe systemu przy odpowiednim poziomie SLA. Komponentem kluczowym i krytycznym jest serwer APEX Oracle, dla którego CeZ nie dysponuje odpowiednią kadrą specjalistów. Komponent ten jest kluczowy dla działania systemu EWP jako, że komponent ten wystawia interfejsy do systemu P1 i SEPIS, których nie działanie spowoduje zakłócenie lub wręcz niedostępność działania kluczowych procesów biznesowych EWP. Obowiązkiem CeZ jest zapewnić działanie przedmiotowego komponentu w sposób ciągły, bezawaryjny, do czego niezbędne jest pozyskanie odpowiednich specjalistów poprzez zawarcie stosownej umowy.
W celu zapobiegania oraz zwalczania zakażenia wirusem SARS-CoV-2 i rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej u ludzi, wywołanej tym wirusem polecono Centrum pismem z dnia 11 marca 2020 r. znak EZ.546.1.2020 podejmowanie wszelkich działań niezbędnych do realizacji ww. zadań w zakresie budowy, rozwoju i utrzymania systemów teleinformatycznych. Jednocześnie, ze względu na konieczność podejmowania wszelkich przedsięwzięć przeciwdziałających COVID-19 w trybie pilnym, zatem do niniejszego zamówienia zastosowanie mają przepisy Ustawy.
Zgodnie z postanowieniami art. 6a Ustawy do zamówień, których przedmiotem są towary lub usługi niezbędne do przeciwdziałania COVID-19, nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. –Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.), jeżeli zachodzi wysokie prawdopodobieństwo szybkiego i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby lub jeżeli wymaga tego ochrona zdrowia publicznego.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 138000.00 PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Nazwa wykonawcy: Goldenore Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Aleje Jerozolimskie 154
Kod pocztowy: 02-326
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie
Oferta z najniższą ceną/kosztem: 169740.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 169740.00
Waluta: PLN
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Wykonanie instalacji fotowoltaicznej na dachu budynku użytkowego przy ul. Szwoleżerów 5 w Warszawie w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- Remont lokalu mieszkalnego (pustostanu) nr 481 w budynku przy ul. Blacharskiej 1 w Warszawie w branży budowlanej, sanitarnej i elektrycznej.
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie sortowania, przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych, paczek oraz ich ewentualnych zwrotów
- Modernizacja systemów energetycznych - montaż systemu zarządzania budynkami (BMS) w budynkach Szpitala Grochowskiego im. dr med. Rafała Masztaka Sp. o.o. w formule "Zaprojektuj i Wybuduj"
- "Interwencyjne zbieranie, transport i utylizacja odpadów przez Wykonawcę z terenu pasa drogowego dr. woj. administrowanych przez MZDW w Warszawie z podziałem na 27 części" - nr postępowania 071/25
- Remont chodnika w ul. Robinii na odcinku od zjazdu do posesji nr 32 do ul. Michałowicza.
więcej: przetargi w Warszawie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.