To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2020-03-19
Ogłoszenie nr 510049892-N-2020 z dnia 19-03-2020 r.
5 Wojskowy Szpital Kliniczny z Polikliniką Samodzielny Publiczny ZOZ: Usługi odbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów medycznych
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 520821-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 540045073-N-2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
5 Wojskowy Szpital Kliniczny z Polikliniką Samodzielny Publiczny ZOZ, Krajowy numer identyfikacyjny 35150686800000,
ul. Wrocławska
1-3,
30-901
Kraków, woj.
małopolskie, państwo
Polska, tel.
12 630 80 59, e-mail
zam@5wszk.com.pl, faks
126308059.
Adres strony internetowej (url): https://5wszk.com.pl/zamowienia-publiczne
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługi odbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów medycznych
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):13/ZP/2020
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:5.1 Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru, transportu i utylizacji odpadów medycznych zgodnie z Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r., poz. 701,730,1403,1579) z rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 3 stycznia 2020r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. 2020 poz 10), Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi, Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016 roku w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz.U.2016.1742), Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 października 2016 roku w sprawie wymagań i sposobów unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych (Dz.U.2016.1819), Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 roku o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. Dz.U. 2019 poz. 382). Ustawą z 27 kwietnia 2001r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz.U.2018.799), Umową europejska dotycząca międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR) sporządzona w Genewie dnia 30 września 1957 r. a) kod 18 01 03* - Inne odpady, które zawierają żywe drobnoustroje chorobotwórcze lub ich toksyny oraz inne formy zdolne do przeniesienia materiału genetycznego, o których wiadomo lub co do których istnieją wiarygodne podstawy do sądzenia, że wywołują choroby u ludzi i zwierząt (np. zainfekowane pieluchomajtki, podpaski, podkłady) z wyłączeniem 18 01 80* i 18 01 82* - w ilości około 20 Mg /2 miesiące transportem wykonawcy nie później niż 72 godz. od wygenerowania karty przekazania odpadów w BDO, trzy razy w tygodniu, b) kod 18 01 02* - Części ciała i organy oraz pojemniki na krew i konserwanty służące do jej przechowywania (z wyłączeniem 18 01 03*) - w ilości około 0,033 Mg/ 2 miesiące transportem wykonawcy nie później niż 72 godz od wygenerowania karty przekazania odpadów w BDO, c) kod 18 01 82* - Pozostałości z żywienia pacjentów oddziałów zakaźnych - w ilości około 0,42 Mg/2 miesiące transportem wykonawcy nie później niż 72 godz. od wygenerowania karty przekazania odpadów w BDO d) kod 18 01 01 - Narzędzia chirurgiczne i zabiegowe oraz ich resztki (z wyłączeniem 18 01 03) - w ilości 0,06 Mg/2 miesiące transportem wykonawcy nie później niż 72 godz. od wygenerowania karty przekazania odpadów w BDO, e) kod 18 01 04 - Inne odpady niż wymienione w 18 01 03 (np. opatrunki z materiału lub gipsu, pościel, ubrania jednorazowe, pieluchy) - w ilości 0,016 Mg/ 2 miesiące transportem wykonawcy nie później niż 72 godz. od wygenerowania karty przekazania odpadów w BDO, f) kod 18 01 09 - Leki inne niż wymienione w 18 01 08* - w ilości około 0,16 Mg/2 miesiące transportem wykonawcy nie później niż 72 godz. od wygenerowania karty przekazania odpadów w BDO. g) kod 18 01 08* - Leki cytotoksyczne i cytostatyczne - w ilości ok. 0,001Mg /2 miesiace transportem wykonawcy nie później niż 72 godz. od wygenerowania karty przekazania odpadów w BDO z zastrzeżeniem, ze w przypadku odpadów z grupy kod 18 01 03 i 18 01 82, dopuszcza się możliwość odbioru odpadów zgodnie z deklaracją złożoną przez Wykonawcę formularzu ofertowym. h) Udostępnienie 12 pojemników (kontenerów) do magazynowania i transportu odpadów medycznych zamykanych w sposób uniemożliwiający otwarcie przez osoby nieupoważnione (12 sztuk) o pojemności 1,1 m³ każdy (wymiary pojemników/kontenerów - długość x szerokość: 105cm x 125 cm, szerokość drzwi w świetle do magazynu: 128 cm). Pojemnik/kontenery należy wymieniać i dostarczać czyste oraz zdezynfekowane przy każdym odbiorze. i) Łączna szacunkowa masa wszystkich odpadów z podgrupy 18 01 ok. 22 Mg /2 miesiące. Podana ilość może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu w zależności od potrzeb bieżących Zamawiającego. j) Transport odpadów niebezpiecznych będzie odbywał się z zachowaniem przepisów obowiązujących przy transporcie towarów niebezpiecznych. k) Miejsce utylizacji odpadów -zgodnie z "zasadą bliskości "art. 20 ust.3 i art. 20 ust.6 ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach. Zakazuje się unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych poza obszarem województwa na którym zostały wytworzone. Wyjątek od zasady bliskości: zgodnie z art.20 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach dopuszcza się unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych na obszarze województwa innego niż to, na którym zostały wytworzone, w najbliżej położonej instalacji, w przypadku braku instalacji do unieszkodliwienia tych odpadów na obszarze danego województwa lub gdy istniejące instalacje nie mają wolnych mocy przerobowych. l) Potwierdzeniem przekazania i odbioru odpadów jest każdorazowo sporządzona karta przekazania odpadu w systemie BDO (Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami). m) Ważenie odpadów odbywać się będzie przed ich zabraniem do utylizacji przez Wykonawcę, przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli przekazywanej ilości odpadów za pomocą własnego legalizowanego urządzenia. n) Wykonawca zapewni we własnym zakresie środki techniczne do transportu odpadów, zgodnie z obowiązującymi przepisami, a także zapewni załadunek odbieranych odpadów na własne środki transportu. o) Wykonawca pozostawi miejsce w należytym porządku, bez pozostawienia resztek odbieranych odpadów. p) Cena jednostkowa za odbiór 1 Mg odpadów brutto obejmuje odbiór odpadów zgromadzonych w magazynach Zamawiającego - w tym koszt transportu, odbioru i unieszkodliwienia oraz uprzątnięcie miejsca załadunku odpadu z resztek odpadu. q) Wykonawca na 7 dni przed przystąpieniem do realizacji przedmiotu umowy przedstawi zamawiającemu wykaz osób oraz sprzętu (marka i nr rejestracyjny pojazdu). r) Rodzaj usługi: odbiór, transport i unieszkodliwianie odpadów medycznych z terenu 5 Wojskowego Szpitala Klinicznego z Polikliniką - Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Krakowie, ul. Wrocławska 1-3, 30-901 Kraków. s) Nazwa odpadu: odpady medyczne - z diagnozowania, leczenia i profilaktyki medycznej oraz przeterminowane leki. t) Termiczne przekształcanie odpadów w instalacjach lub urządzeniach zlokalizowanych na lądzie - D 10. u) Wykaz odpadów przeznaczonych do unieszkodliwiania: Lp. Kod odpadu Nazwa odpadu Ilość odpadu przewidziana do unieszkodliwiania /2 miesiące 1 18 01 03* Inne odpady, które zawierają żywe drobnoustroje chorobotwórcze lub ich toksyny oraz inne formy zdolne do przeniesienia materiału genetycznego, o których wiadomo lub co do których istnieją wiarygodne podstawy do sądzenia, że wywołują choroby u ludzi i zwierząt (np. zainfekowane pieluchomajtki, podpaski, podkłady) z wyłączeniem 18 01 80* i 18 01 82*. 21 Mg 2 18 01 02* Części ciała i organy oraz pojemniki na krew i konserwanty służące do jej przechowywania (z wyłączeniem 18 01 03*) - w ilości około 0,5 Mg rocznie 0,033 Mg 3 18 01 82* Pozostałości z żywienia pacjentów oddziałów zakaźnych 0,42 Mg 4 18 01 01 Narzędzia chirurgiczne i zabiegowe oraz ich resztki (z wyłączeniem 18 01 03) 0,06 Mg 5 18 01 04 Inne odpady niż wymienione w 18 01 03 (np. opatrunki z materiału lub gipsu, pościel, ubrania jednorazowe, pieluchy) 0,016Mg 6 18 01 08* Leki cytotoksyczne i cytostatyczne 0,001 Mg 7 18 01 09 Leki inne niż wymienione w 18 01 08* 0,16 Mg v) Odpady medyczne powstają na terenie 5 Wojskowego Szpitala Klinicznego z Polikliniką - Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Krakowie, ul. Wrocławska 1-3 w wyniku podstawowej działalności medycznej- leczenia, diagnozowania, działalności naukowej i profilaktyki medycznej. Przeterminowane leki - odpad powstaje w chwili wybrakowania w magazynie aptecznym. Odpady medyczne są umieszczane w oznaczonych foliowych workach szczelnie zamkniętych a następnie w workach papierowych transportowanych do magazynu odpadów medycznych i odpowiednio przechowywane w zamykanych kontenerach plastikowych lub chłodziarce. Odpady o ostrych końcach, krawędziach umieszczane są w pojemnikach jednorazowego użytku, twardościennych. Przeterminowane leki oraz odczynniki chemiczne pochodzą z działalności szpitalnej apteki oraz z zapasu wojennego. w) Wywóz odpadów szpitalnych z terenu 5 Wojskowego Szpitala Klinicznego z polikliniką - SP ZOZ w Krakowie odbywa się 3 razy w tygodniu. x) Pojazdy, kontenery Wykonawcy będą spełniać wymagania, o których mowa w ustawie 19 sierpnia 2011 roku o przewozie towarów niebezpiecznych ( Dz.U. 2018 nr 169 ) oraz Umowy ADR z dnia 30 września 1957 . y) Wykonawca zobowiązuje się do zawarcia i posiadania przez cały czas trwania umowy ubezpieczenia z tytułu odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, obejmującą realizację przedmiotu niniejszej umowy tj. Świadczenie usług odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych. W szczególności zakres ubezpieczenia musi obejmować odpowiedzialność cywilną kontraktową na kwotę nie mniejszą niż 500 000 zł (słownie: pięćset tysięcy 00/100), przy czym wartość ubezpieczenia nie może ulegać zmniejszeniu przez cały okres obowiązywania umowy. Kopia polisy powinna zostać przekazania Zamawiającemu nie później niż w dniu zawarcia niniejszej umowy oraz każdorazowo w terminie 7 dni po zawarciu kolejnej umowy ubezpieczenia na kolejny okres pod rygorem rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym i naliczenia kary umownej. 5.2 Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. W przypadkach, kiedy w opisie przedmiotu zamówienia wskazane zostały znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, charakteryzujące określone produkty lub usługi, oznacza to, że Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń i jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia. W takich sytuacjach ewentualne wskazania na znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, należy odczytywać z wyrazami "lub równoważne". Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego na poziomie nie niższym niż wskazany w opisie przedmiotu zamówienia. 5.3 W sytuacjach, kiedy Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały/wyroby, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że wyrób/materiał jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim przypadku Wykonawca musi przedłożyć (wraz z ofertą) opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych powinien być dołączony do oferty i musi być na tyle szczegółowy, żeby Zamawiający przy ocenie oferty mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich parametrów technicznych oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. 5.4 Zamawiający, w zakresie wymagań zatrudnienia przez Wykonawcę (lub Podwykonawcę), w myśl art. 22 paragraf 1 ustawy z 26.06.1974 r. Kodeks pracy, wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby uczestniczące w realizacji zamówienia. 5.4.1 W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy w zakresie spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wymaganej liczby osób. 5.4.2 Zamawiający jest uprawniony do żądania złożenia stosownych oświadczeń i dokumentów na potwierdzenia spełnienia warunku zatrudnienia; żądania złożenia wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełnienia warunku zatrudnienia osób; przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 5.4.2.1 żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia wymogów zatrudnienia na podstawie umowy o pracę i dokonywania ich oceny, 5.4.2.2 żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełnienia wymogów zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, 5.4.2.3 przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia w zakresie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 5.4.3 W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca, na każde wezwanie Zamawiającego, przedłoży zamawiającemu w wyznaczonym terminie, wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę wymaganej minimalnej liczby osób: 5.4.3.1 oświadczenie wykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o prace wraz ze wskazaniem liczby tych osób oraz podpisu osoby uprawionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy; 5.4.3.2 poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę kopię umowy/Umów o prace osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie. Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych; 5.4.3.3 zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy. 5.4.4 Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę wymogu zatrudnienia osób świadczących usługi na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu Pracy Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną: 5.4.4.1 za niewywiązanie się z obowiązku dotyczącego przedstawienia wykazu osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę - 200 zł. za każdy dzień opóźnienia, 5.4.4.2 za powierzenie, bez uzgodnienia z Zamawiającym, wykonania prac innym osobom niż wymienione w wykazie - 200 zł. za każdy dzień pracy takiego pracownika, 5.4.4.3 za powierzenie, wykonania prac osobom nie zatrudnionym na umowę o pracę - 200 zł. za każdy dzień pracy takiego pracownika, 5.4.4.4 za niewywiązanie się z obowiązku dotyczącego przedstawienia korekty wykazu osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę - 200 zł. za każdy dzień opóźnienia, 5.4.4.5 za niewywiązanie się z obowiązku dotyczącego przedłożenia do wglądu kopii umów o pracę z pracownikami realizującymi przedmiot zamówienia zatrudnionymi na podstawie umowy o pracę - 200 zł. za każdy dzień opóźnienia
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 90524000-6
Dodatkowe kody CPV: 90524200-8, 90524300-9
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
19/03/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
182000
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Sprawdź tą firmę:
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: ECO-ABC Sp. z o. o., Ul. Przemysłowa 7, 97-400 Bełchatów
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
183664.80
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- ZP.159.2024 - Dostawa samochodów osobowych typu kombivan
- Dostawa energii elektrycznej oraz odkup nadwyżek energii wytworzonej w instalacjach OZE, dla trzech lokalizacji INiG-PIB w Krakowie, przez okres 12 miesięcy
- Wyłonienie wykonawcy na przyg. i przep. specjal. szkoleń z obsługi pakietu oprog. PETREL w zast. geologicznych Key to the future-Kompleksowy program rozwoju kształcenia na potrzeby branż kluczowych UJ
- Dostawa i montaż mebli do Domu Pomocy Społecznej przy ul. Sołtysowskiej 13D w Krakowie, Centrum Usług Wspólnych w Krakowie, mieszkania treningowego w Krakowie oraz MOPS w Krakowie
- Dostawa laptopa dla CDSI - DE-dzp.272-675/24
- Świadczenie usługi serwisowania 15 sztuk respiratorów w zakresie przeprowadzenia przeglądów technicznych i napraw wraz z zapewnieniem części zamiennych dla KSS im. św. Jana Pawła II
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług komunalnych polegających na utrzymaniu czystości i porządku na terenie miasta Paczków w okresie od dnia 01.01.2025 r. do dnia 31.12.2025 r.
- Usuwanie z terenu miasta padłych dzikich zwierząt i porzuconej żywności, wywóz rannych dzikich zwierząt do Pogotowia Leśnego oraz przesiedlanie do lasu dzikich zwierząt bytujących w mieście
- ODBIÓR, WYWÓZ I UTYLIZACJA ODPADÓW MEDYCZNYCH I NIEBEZPIECZNYCH
- Usługa odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów medycznych
- Usługa w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych.
- usługa w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów medycznych
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.