To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2019-08-05
Ogłoszenie nr 510162839-N-2019 z dnia 05-08-2019 r.
Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku: Świadczenie usługi serwisu pogwarancyjnego sprzętu i oprogramowania Systemu Elektronicznego Biletu Okresowego wykorzystywanego przez ZTM w Gdańsku
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 550125997-N-2019
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku, Krajowy numer identyfikacyjny 22004675300000,
ul. Na Stoku
49,
80-874
Gdańsk, woj.
pomorskie, państwo
Polska, tel.
58 520 57 00, e-mail
izabela.ciechowska-karczewska@gdansk.gda.pl, faks
58 520 57 50.
Adres strony internetowej (url): https://ztm.gda.pl/hmvc/
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi serwisu pogwarancyjnego sprzętu i oprogramowania Systemu Elektronicznego Biletu Okresowego wykorzystywanego przez ZTM w Gdańsku
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):HZ/6/ZP/2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Świadczenie usługi serwisu pogwarancyjnego sprzętu i oprogramowania Systemu Elektronicznego Biletu Okresowego wykorzystywanego przez ZTM w Gdańsku. Projekt umowy będący przedmiotem negocjacji stanowił integralną część zaproszenia do negocjacji.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 72.59.10.00 - Rozszerzanie umów serwisowych
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
17/07/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
99500.00
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: EMCARD A.S.
nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
tak
nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
99500.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. ai b ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
ZTM w Gdańsku zakupił w 2006 roku System Elektronicznego Biletu Okresowego (zwany dalej Systemem). Dostawcą Systemu była firma Sygnity S.A. korzystająca z oprogramowania i urządzeń autorstwa firmy EMTEST a.s. System składa się z serwera centralnego, terminali sprzedaży, czytników kontrolerskich oraz infoterminali. System został objęty 36 miesięczną gwarancją. Serwis pogwarancyjny w przypadku wystąpienia usterek programowych wymaga modyfikacji aplikacji używanych w wymienionych wyżej
urządzeniach, a w przypadku wystąpienia usterek sprzętowych wymaga znajomości budowy oraz dostępu do części zamiennych. Ze względu na fakt, iż zarówno oprogramowanie jak urządzenia są autorskiej produkcji firmy EMTEST, nie ma technicznej możliwości, aby usługę takiego serwisu świadczył inny podmiot. ZTM w Gdańsku nie posiada również praw majątkowych do Systemu, które obejmowałyby uprawnienie do modyfikacji oprogramowania. Zgodnie z udzielonymi licencjami na System, ZTM w Gdańsku nie może powierzyć nieuprawnionemu podmiotowi modyfikacji oprogramowania.
Po zakończeniu gwarancji w roku 2009 serwis pogwarancyjny został powierzony firmie Sygnity S.A. na podstawie oświadczeń zarówno samego dostawcy (Sygnity S.A.) jak i producenta firmy EMTEST a.s. Umowa została zawarta na okres 3 lat. W latach 2012-2016 umowę na serwis pogwarancyjny zawierano z firmą EMTEST a.s. na podstawie oświadczeń o zakończeniu wyłączności Sygnity S.A. w zakresie świadczenia usługi. W roku 2017 ZTM w Gdańsku wystąpił pisemnie do EMTEST a.s. o potwierdzenie, czy firma EMTEST a.s. nadal pozostaje jedynym podmiotem, który może świadczyć usługę serwisu
pogwarancyjnego Systemu. W odpowiedzi EMTEST a.s. poinformował, że w związku ze zmianami organizacyjnymi wyłączność świadczenia usług serwisowych dotyczących Systemu została przekazana do firmy EMCARD a.s. W roku bieżącym ZTM w Gdańsku wystąpił pisemnie do EMCARD a.s. o potwierdzenie, czy firma EMCARD a.s. nadal pozostaje jedynym podmiotem, który może świadczyć usługę serwisu pogwarancyjnego Systemu oraz czy żaden inny podmiot nie posiada licencji na świadczenie takiej usługi. W odpowiedzi EMCARD a.s. poinformował, że nadal pozostaje jedynym podmiotem
posiadającym wyłączność do świadczenia usług serwisowych dotyczących Systemu oraz, że żaden inny podmiot nie posiada licencji na świadczenie takiej usługi w ramach Systemu. Powyższe informacje wskazują, że jedyną firmą, która może świadczyć Usługę w ramach posiadanego przez ZTM w Gdańsku Systemu jest EMCARD a.s. Nie istnieje również alternatywne rozwiązanie zastępcze, gdyż jego zastosowanie wiązałoby się naruszeniem postanowień licencyjnych Systemu lub zakupem nowego systemu, co byłoby nieopłacalne z punktu widzenia wartości usług serwisowych, a w przyszłości również rodziło konieczność kupowania usług serwisowych od jednego dostawcy. Nie
jest także możliwe rozszerzenie parametrów zamówienia ponieważ kody źródłowe oprogramowania Systemu jak również budowa urządzeń Systemu objętych serwisem są znane wyłącznie firmie EMCARD. W świetle przedstawionego stanu faktycznego oraz uzasadnienia technicznego zachodzi podstawa przewidziana w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) i b) ustawy prawo zamówień publicznych do udzielenia zamówienia EMCARD a.s. zamówienia z wolnej ręki.
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- "Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych na potrzeby Przedszkole nr 39 w Gdańsku z podziałem na 7 części"
- Usługa dobrowolnej opieki medycznej dla pracowników Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego i członków ich rodzin
- Dostawa trzech samochodów osobowych do Wojewódzkiego Szpitala Psychiatrycznego im. prof. Tadeusza Bilikiewicza w Gdańsku - znak sprawy Adm 19A/2024
- Usługi weterynaryjne, sterylizacji,kastracji kotów wolno bytujących w obrębie dzielnicy Nowy Port oraz Śródmieścia w ramach B. Obywat. M. Gdańska w 2025 pod nadzorem Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt
- Dostawa zatapiarek dla Copernicus PL Sp. z o.o. w Gdańsku.
- Dostawa urządzeń służących do celów naukowo - badawczych realizowanych w ramach projektu naukowego OPUS-25
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- nabycie subskrypcji na kompleksową usługę w celu utrzymania ciągłości pracy urządzeń zainstalowanych w serwerowni Centrum Usług Informatycznych Politechniki Gdańskiej
- Zakup usługi wsparcia pogwarancyjnego dla urządzenia do tworzenia kopii zapasowych danych, wykorzystywanego na potrzeby Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego
- Rozbudowa systemu IBM QRadar poprzez dostawę licencji wraz z usługami wsparcia producenta dla Urzędu Regulacji Energetyki.
- Usługa wsparcia posprzedażowego dla infrastruktury sprzętowej klastra wysokiej dostępności w Starostwie Powiatowym w Cieszynie.
- Zakup wsparcia producenta na rozwiązania IT dla Urzędu Regulacji Energetyki.
więcej: Rozszerzanie umów serwisowych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.