eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GdańskŚwiadczenie usługi serwisu pogwarancyjnego sprzętu i oprogramowania Systemu Elektronicznego Biletu Okresowego wykorzystywanego przez ZTM w Gdańsku

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2019-06-24

Ogłoszenie nr 550125997-N-2019 z dnia 24-06-2019 r.

Gdańsk: Świadczenie usługi serwisu pogwarancyjnego sprzętu i oprogramowania Systemu Elektronicznego Biletu Okresowego wykorzystywanego przez ZTM w Gdańsku OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku, Krajowy numer identyfikacyjny 22004675300000, ul. Na Stoku 49, 80-874 Gdańsk, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 58 520 57 00, e-mail izabela.ciechowska-karczewska@gdansk.gda.pl, faks 58 520 57 50.
Adres strony internetowej (url): www.ztm.gda.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Jednostki organizacyjne administracji samorządowej


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usługi serwisu pogwarancyjnego sprzętu i oprogramowania Systemu Elektronicznego Biletu Okresowego wykorzystywanego przez ZTM w Gdańsku
Numer referencyjny HZ/6/ZP/2019

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Usługi


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie usługi serwisu pogwarancyjnego sprzętu i oprogramowania Systemu Elektronicznego Biletu Okresowego wykorzystywanego przez ZTM w Gdańsku. Projekt umowy będący przedmiotem negocjacji stanowi integralna część zaproszenia do negocjacji.

II.5) Główny Kod CPV: 72.59.10.00 - Rozszerzanie umów serwisowych


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a i b ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
ZTM w Gdańsku zakupił w 2006 roku System Elektronicznego Biletu Okresowego (zwany dalej Systemem). Dostawcą Systemu była firma Sygnity S.A. korzystająca z oprogramowania i urządzeń autorstwa firmy EMTEST a.s. System składa się z serwera centralnego, terminali sprzedaży, czytników kontrolerskich oraz infoterminali. System został objęty 36 miesięczną gwarancją. Serwis pogwarancyjny w przypadku wystąpienia usterek programowych wymaga modyfikacji aplikacji używanych w wymienionych wyżej urządzeniach, a w przypadku wystąpienia usterek sprzętowych wymaga znajomości budowy oraz dostępu do części zamiennych. Ze względu na fakt, iż zarówno oprogramowanie jak urządzenia są autorskiej produkcji firmy EMTEST, nie ma technicznej możliwości, aby usługę takiego serwisu świadczył inny podmiot. ZTM w Gdańsku nie posiada również praw majątkowych do Systemu, które obejmowałyby uprawnienie do modyfikacji oprogramowania. Zgodnie z udzielonymi licencjami na System, ZTM w Gdańsku nie może powierzyć nieuprawnionemu podmiotowi modyfikacji oprogramowania. Po zakończeniu gwarancji w roku 2009 serwis pogwarancyjny został powierzony firmie Sygnity S.A. na podstawie oświadczeń zarówno samego dostawcy (Sygnity S.A.) jak i producenta firmy EMTEST a.s. Umowa została zawarta na okres 3 lat. W latach 2012-2016 umowę na serwis pogwarancyjny zawierano z firmą EMTEST a.s. na podstawie oświadczeń o zakończeniu wyłączności Sygnity S.A. w zakresie świadczenia usługi. W roku 2017 ZTM w Gdańsku wystąpił pisemnie do EMTEST a.s. o potwierdzenie, czy firma EMTEST a.s. nadal pozostaje jedynym podmiotem, który może świadczyć usługę serwisu pogwarancyjnego Systemu. W odpowiedzi EMTEST a.s. poinformował, że w związku ze zmianami organizacyjnymi wyłączność świadczenia usług serwisowych dotyczących Systemu została przekazana do firmy EMCARD a.s. W roku bieżącym ZTM w Gdańsku wystąpił pisemnie do EMCARD a.s. o potwierdzenie, czy firma EMCARD a.s. nadal pozostaje jedynym podmiotem, który może świadczyć usługę serwisu pogwarancyjnego Systemu oraz czy żaden inny podmiot nie posiada licencji na świadczenie takiej usługi. W odpowiedzi EMCARD a.s. poinformował, że nadal pozostaje jedynym podmiotem posiadającym wyłączność do świadczenia usług serwisowych dotyczących Systemu oraz, że żaden inny podmiot nie posiada licencji na świadczenie takiej usługi w ramach Systemu. Powyższe informacje wskazują, że jedyną firmą, która może świadczyć Usługę w ramach posiadanego przez ZTM w Gdańsku Systemu jest EMCARD a.s. Nie istnieje również alternatywne rozwiązanie zastępcze, gdyż jego zastosowanie wiązałoby się naruszeniem postanowień licencyjnych Systemu lub zakupem nowego systemu, co byłoby nieopłacalne z punktu widzenia wartości usług serwisowych, a w przyszłości również rodziło konieczność kupowania usług serwisowych od jednego dostawcy. Nie jest także możliwe rozszerzenie parametrów zamówienia ponieważ kody źródłowe oprogramowania Systemu jak również budowa urządzeń Systemu objętych serwisem są znane wyłącznie firmie EMCARD. W świetle przedstawionego stanu faktycznego oraz uzasadnienia technicznego zachodzi podstawa przewidziana w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) i b) ustawy prawo zamówień publicznych do udzielenia zamówienia EMCARD a.s. zamówienia z wolnej ręki.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:

EMCARD a.s. , , Banovska cesta 7, , Zilina 010 01, kraj/woj. Słowacja


 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.