eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdynia"Budowa budynku promocyjno-administracyjnego wraz z towarzyszącymi obiektami pomocniczymi, zagospodarowaniem terenu oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w Leśnym Ogrodzie Botanicznym Marszewo w Gdyni"

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2021-02-19

Ogłoszenie nr 510417494-N-2021 z dnia 2021-02-19 r.
Nadleśnictwo Gdańsk z siedzibą w Gdyni:

"Budowa budynku promocyjno-administracyjnego wraz z towarzyszącymi obiektami pomocniczymi, zagospodarowaniem terenu oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w Leśnym Ogrodzie Botanicznym Marszewo w Gdyni"

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 600924-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Nadleśnictwo Gdańsk z siedzibą w Gdyni, krajowy numer identyfikacyjny 19003680300000, ul. Morska 200, 81-006 Gdynia, woj. pomorskie, państwo Polska

telefon: 586 674 250
faks: 586 674 253
e-mail: gdansk@gdansk.lasy.gov.pl
www: www.nadlesnictwo.gdansk.lasy.gov.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny - Państwowa Jednostka Organizacyjna Nieposiadająca Osobowości Prawnej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
"Budowa budynku promocyjno-administracyjnego wraz z towarzyszącymi obiektami pomocniczymi, zagospodarowaniem terenu oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w Leśnym Ogrodzie Botanicznym Marszewo w Gdyni"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): SZ.270.4.2020

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

3.1.Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa budynku promocyjno-administracyjnego wraz z
towarzyszącymi obiektami pomocniczymi, zagospodarowaniem terenu oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w Leśnym Ogrodzie Botanicznym
Marszewo w Gdyni”Zakres przedmiotu zamówienia do wykonania obejmuje realizację budynku promocyjno – administracyjnego wraz z budynkiem
gospodarczym z toaletami, szklarni oraz dwóch wiat: gospodarczej i gromadzenia odpadków, wraz z pozostałymi obiektami pomocniczymi,
zagospodarowaniem terenu oraz niezbędną infrastrukturą techniczną i zjazdem z ulicy zbiorczej oraz miejscami postojowymi, ogrodzeniem i obiektami
małej architektury w Leśnym Ogrodzie Botanicznym; działka 32 obręb Pustki Cisowskie, ul. Marszewska, Marszewo, Gdynia. Realizację przedsięwzięcia
poprzedzi rozbiórka istniejącego budynku murowanego, która również jest przedmiotem niniejszego zamówienia.3.4.Przedmiot zamówienia określają n/w
załączniki stanowiące dokumentację projektową i Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót - załącznik nr 10 do SIWZ: a) Projekt
Budowlany; b) Projekty Wykonawcze wielobranżowe; c) Projekt budowlany zamienny; d) Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót; e)
Przedmiar Robót. 3.2. Zakres prac obejmuje w szczególności: 1) rozbiórka istniejącego budynku wybudowanego w technologii tradycyjnej wraz z
utylizacją; 2) wykonanie zjazdu z kostki z ul. Marszewskiej oraz budową miejsc postojowych z płyt betonowych; 3) wykonanie budynku promocyjnoedukacyjnego
dwukondygnacyjnego z dwóch segmentów spiętych łącznikiem komunikacyjnym z wykorzystaniem podstawowego materiału
konstrukcyjnego drewna klejonego krzyżowo (ang. cross laminated bimber, dalej CLT lub w technologii równoważnej /wariantowej według zasad
opisanych w niniejszej SIWZ), stolarka aluminiowa, elewacja z desek opalanych, dach dwuspadowy kryty blachą aluminiową; 4) wykonanie budynku
gospodarczego z toaletami o konstrukcji szkieletowej drewnianej, elewacja z desek opalanych; 5) przebudowa i zabezpieczenie kabla teletechnicznego; 6)
przebudowa i budowa wewnętrznych linii zasilających oraz oświetlenia terenu; 7) przebudowa przyłącza gazowego średniego ciśnienia; 8) przebudowa
instalacji wodociągowej zewnętrznej; 9) budowa instalacji wewnętrznych na zewnątrz; 10) instalacje i urządzenia elektryczne; 11) instalacje
teletechniczne; w tym podłączenie stacjonarnego telefonu, internetu; 12) instalacje wod-kan i deszcz.; 13) instalacje c.o.; 14) instalacja gazu; 15) instalacje
wentylacji mechanicznej; 16) technologia kotłowni gazowej; 17) zbiornik na wody deszczowe o poj. 50m3; 18) zbiornik p. poż o pojemności 100m3; 19)
amfiteatr w konstrukcji żelbetowej; 20) szklarnia z profili aluminiowych systemowa; 21) wiata na odpadki o konstrukcji stalowej z pokryciem z desek
elewacyjnych opalanych; 22) wiata gospodarcza o konstrukcji stalowej z pokryciem z desek elewacyjnych opalanych; 23) ogrodzenie o konstrukcji
stalowej oraz desek elewacyjnych opalanych oraz elementy małej architektury; 3.4. Informacje szczegółowe związane z realizacją przedmiotu
zamówienia: 3.4.1. Wykonanie zadania obejmuje również: 1) organizację i zagospodarowanie placu budowy, w tym organizację zaplecza, bądź miejsca
dla Inspektora i Inwestora na czas realizacji z dostępem do Internetu i urządzeń kopiujących, 2) wykonania we własnym zakresie i na własny koszt
harmonogramu rzeczowo-finansowego robót oraz jego aktualizacji w trakcie realizacji robót, 3) obsługę geodezyjną prowadzonych robót, 4) nadzór
geotechniczny przez uprawionego geologa przy wykonywaniu fundamentów i podbudów pod podłogi na gruncie, i innymi dokumentami dopuszczającymi
do stosowania na zastosowane materiały i urządzenia wraz z ich wykazem - 3 egz. + skan na pamięci USB, ppkt.6,7 i 8 wersja tradycyjna i elektroniczna.
6) przygotowanie instrukcji obsługi i eksploatacji: obiektu, instalacji i urządzeń związanych z tym obiektem, a także przeszkolenie w tym zakresie
użytkownika w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, 7) sporządzenie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku,w gaśnice i oznakowanie
pożarniczymi znakami informacyjnymi zgodnie z obowiązującymi normami, 9) wywóz materiałów porozbiórkowych nie nadających się do odzysku na
miejsce składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, 10) przywrócenie terenu w rejonie prowadzonych robót do stanu
pierwotnego, 11) zabezpieczenie placu budowy, 12) zapewnienie zaplecza socjalnego i sanitarnego na czas budowy obiektu, Wykonawca poniesie koszty
zużytej energii elektrycznej, wody i ścieków, 13) jeżeli zaistnieje konieczność - poniesienie kosztów zajęcia pasa drogowego (w tym przygotowanie
odpowiedniej dokumentacji i uzyskania decyzji -zgody na zajęcie pasa drogowego, jego oznakowanie i opłatę za zajęcie), jak również koszt wypłaty
odszkodowań na rzecz osób trzecich; 14) jeżeli zaistnieje konieczność - przygotowanie projektu organizacji ruchu wraz z jego uzgodnieniem i
zatwierdzeniem na czas prowadzenia robót; 15) wykonanie na koszt własny ewentualnych napraw sieci uszkodzonych podczas prowadzenia prac
związanych z realizacja przedmiotu umowy; 16) wszystkie inne, nie wymienione wyżej koszty budowy, które mogą wystąpić w związku z
wykonywaniem robót budowlanych objętych ww. zamówieniem oraz podyktowane przepisami technicznymi i prawnymi. 17) W ramach niniejszego
zamówienia oraz ceny oferty Wykonawca zobligowany będzie do wykonania oraz zapewnienia: a) w przypadku korzystania z podwykonawców -
koordynowania robót podwykonawców, ponosząc za nich pełną odpowiedzialność, b) zapewnienie nadzoru technicznego nad realizowanym zadaniem,
nadzoru nad personelem w zakresie porządku i dyscypliny pracy, c) prawidłowego prowadzenia dokumentacji budowy, d) przy realizacji zamówienia
zagwarantowania, aby wszystkie materiały użyte do wykonania przedmiotu umowy posiadały dopuszczenie do obrotu oraz dokumenty potwierdzające ich
zgodności z obowiązującym prawem, w tym w zakresie norm. Wykonawca, w/w dokumenty dostarczy Zamawiającemu przy odbiorze końcowym.
Wyklucza się montaż jakichkolwiek materiałów i sprzętu nieposiadających potwierdzenia ich zgodności z obowiązującymi normami i dopuszczenia do
obrotu, e) wymagania dotyczące robót – wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z obowiązującym prawem, obowiązującymi normami,
warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, ppoż. z zalecaniami przedstawiciela Zamawiającego, oraz zgodnie z wymogami
dokumentacji projektowej i wytycznymi niniejszej Specyfikacji, a także z pozostałymi załącznikami, f) Wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia
należytego stanu i porządku terenu budowy, a także (w razie z korzystania) dróg, nieruchomości, urządzeń, obiektów itp., które Wykonawca naruszył przy
wykonywaniu przedmiotu zamówienia, g) Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia instrukcji użytkowania i obsługi zamontowanych urządzeń oraz
do zapewnienia przeszkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi i eksploatacji wszystkich urządzeń zamontowanych w obiekcie, h)
dostarczenie Zamawiającemu, na co najmniej 3 dni przed podpisaniem umowy, oświadczenia o podjęciu obowiązków kierownika budowy i kierowników
robót branżowych oraz uwierzytelnionych kopii zaświadczeń właściwej izby samorządu zawodowego potwierdzających wpis ww. osób na listę członków
tej izby i uwierzytelnionych kopii uprawnień budowlanych, i) dostarczenie Zamawiającemu, na co najmniej 3 dni przed podpisaniem umowy kosztorysu
ofertowego wraz z tabelą elementów scalonych i zestawieniami: materiałów i sprzętu, j) ustawienie tablicy informacyjnej budowy zgodnej z przepisami
zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 26.04.2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki tablicy informacyjnej oraz
ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (DZ.U.2002r. Nr 108, poz. 953 ze zm.) oraz dokonywanie stosownych
zmian w treści tablicy, k) ogrodzenie i oznakowanie terenu budowy oraz odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót,
wygrodzenie stref niebezpiecznych – zgodnie z obowiązującymi przepisami, l) uzyskanie zatwierdzenia materiałów budowlanych przed wbudowaniem,
udzielanego przez Inspektora Nadzoru i Zamawiającego oraz przekazywanie Inspektorowi Nadzoru na bieżąco: dokumentów potwierdzających zgodność
zastosowanych materiałów z polską lub europejską normą podpisanych przez Kierownika budowy, z adnotacją o miejscu wbudowania. W przypadku
zamiaru zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych dodatkowo wymagana jest akceptacja Projektanta i Zamawiającego. m) dostarczenia
gwarancji producentów dla zamontowanych urządzeń i sprzętu, w przypadku, gdy gwarancja producenta jest dłuższa niż okres gwarancji i rękojmi
udzielonej przez Wykonawcę robót, n) przeprowadzenie prób, pomiarów, sprawdzeń i odbiorów przewidzianych warunkami technicznymi wykonania i
odbioru robót budowlano – montażowych, o) wykonanie na własny koszt odkrywki elementów robót budzących wątpliwość w celu sprawdzenia jakości
ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostało zgłoszone do sprawdzenia przed ich zakryciem, p) dostarczenie, montaż, demontaż oraz
wykorzystanie rusztowań, szalunków i wszelkiego rodzaju sprzętu, narzędzi i urządzeń koniecznych do użycia w celu wykonania przedmiotu zamówienia,
q) odpowiednie opisanie zamontowanych tablic rozdzielczych i szaf sterowniczych (oznaczenia poszczególnych przycisków), r) oznakowanie
wybudowanego obiektu zgodnie z instrukcją bezpieczeństwa pożarowego obiektu, s) usunięcie poza teren budowy wszelkich urządzeń tymczasowych,
zaplecza itp., po zakończeniu robót, t) przestrzegania jako wytwarzający odpady przepisów prawnych wynikających z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r.
Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r., poz. 1396 – tekst jednolity ze zmianami) oraz ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r.,
poz. 21 ze zmianami). Wykonawca w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, ma obowiązek w pierwszej kolejności poddania odpadów budowlanych
odzyskowi, a jeżeli z przyczyn technologicznych jest on niemożliwy lub nie jest uzasadniony z przyczyn ekologicznych lub ekonomicznych, to
Wykonawca zobowiązany jest do przekazania powstałych odpadów do unieszkodliwienia. Wykonawca zobowiązany jest udokumentować Zamawiającemu sposób gospodarowania tymi odpadami jako warunek dokonania odbioru końcowego przedmiotu zamówienia, u) uzyskanie pozwolenia
na użytkowanie. 3.4.2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający wskazuje, że: 1) Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania
pozytywnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zgodnie z art. 55 Prawa budowlanego i dokonanie uzgodnień oraz doprowadzenie do uzyskania
wszelkich wymaganych opinii i decyzji niezbędnych do wykonania kompletnego budynku i przekazania go do użytku, w tym przeprowadzenia
pozytywnych odbiorów instytucji określonych w polskim prawodawstwie (Inspekcji Ochrony Środowiska, Inspekcji Sanitarnej, Państwowej Inspekcji
Pracy, Urzędu Dozoru Technicznego, Państwowej Straży Pożarnej) i pokrycie wszelkich kosztów z tym związanych. 2) Złożenie wniosku w imieniu
Zamawiającego do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Gdyni, w celu uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz
przeprowadzenie pozytywnego postępowania w tym zakresie wraz z oddaniem budynku do użytkowania. 3) Wymagane jest udzielenie 60 miesięcznego
okresu gwarancji na zastosowane materiały budowlane, urządzenia i wykonane roboty budowlane, licząc od dnia uzyskania odbioru końcowego robót bez
uwag. W okresie gwarancji Wykonawca samodzielnie lub za pomocą podwykonawców będzie świadczył bezpłatny serwis gwarancyjny wymagany
zgodnie z zaleceniami producenta i przepisami obowiązującego prawa wymagającymi dokonywania czynności w zakresie obsługi serwisowej. Określone
w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i załącznikach minimalne wymagania Zamawiającego dotyczące okresów gwarancji na zastosowane
materiały, sprzęty, urządzenia i wykonane roboty budowlane, będące przedmiotem zamówienia, mają bezwzględne pierwszeństwo przed jakimikolwiek
zapisami zawartymi w dokumentacji projektowej, odnoszącymi się do podanych tam, ewentualnie krótszych, okresów gwarancji; 4) Opis przedmiotu
zamówienia wraz z technologią wykonania robót budowlanych określony został w dokumentach opisanych w pkt 3.4. niniejszej SIWZ. Przedmiar robót
należy traktować jako materiał pomocniczy, niebędący podstawą opisu przedmiotu zamówienia i obliczenia ceny ryczałtowej. Wykonawca przed
złożeniem oferty ma obowiązek sprawdzić zakres i rodzaj robót z projektem budowlanym i uwzględnić powyższe w oferowanej cenie ryczałtowej. 3.4.
Obowiązki wykonawcy w zakresie przygotowania i realizacji zamówienia dotyczące Harmonogramu rzeczowo – finansowego 1) W terminie 5 dni
roboczych od dnia zawarcia umowy Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do zatwierdzenia, harmonogram rzeczowo - finansowy, zgodnie z którym
będzie realizowany przedmiot umowy. 2) Harmonogram oraz wszystkie jego aktualizacje będą złożone w wersji papierowej oraz edytowalnej wersji
elektronicznej w układzie uzgodnionym z Inspektorem Nadzoru inwestorskiego i Zamawiającego. Harmonogram powinien być sporządzony w czytelny
sposób w wersji papierowej i graficznej, zawierającej wyróżnienie poszczególnych etapów postępu w realizacji robót budowlanych. 3) Wykonawca będzie
przechowywał egzemplarz zatwierdzonego harmonogramu rzeczowo - finansowego na terenie budowy wraz z programem zapewnienia jakości robót
budowlanych będących przedmiotem umowy. 4) Harmonogram rzeczowo - finansowy będzie sporządzony z podziałem na asortymenty robót według
działów STWiORB poprzez odniesienie do technologii wykonania, specyfikacji i zasobów wykorzystywanego sprzętu oraz zasobów osobowych
niezbędnych do wykonania robót oraz będzie zawierał harmonogram płatności jako sumę należności za wszystkie asortymenty robót realizowanych w
danym miesiącu rozliczeniowym. Asortymenty robót mniej znaczących będą łączone w grupy pod jedną nazwą. Grupy asortymentów robót powinny być
naniesione na grafik harmonogramu rzeczowo -finansowego w zakresie harmonogramu robót, z uwzględnieniem daty rozpoczęcia robót, czasu na ich
wykonanie oraz z uwzględnieniem daty zakończenia tych robót, z dokładnością do kolejnego miesiąca kalendarzowego. W planowaniu czasu potrzebnego
na wykonanie poszczególnych asortymentów robót, Wykonawca uwzględni przerwy wynikające z przyczyn technologicznych i atmosferycznych,
typowych dla okresu jesienno - zimowo - wiosennego, harmonogram przyznanych zamknięć drogowych itp. (jeżeli dotyczy) oraz inne okoliczności
mogące mieć wpływ na terminowość wykonania umowy i zagwarantuje etapowanie wykonania przedmiotu umowy. 5) Harmonogram rzeczowo -
finansowy będzie uwzględniał w szczególności: a) kolejność, w jakiej Wykonawca zamierza prowadzić roboty budowlane stanowiące przedmiot umowy;
terminy wykonywania, daty rozpoczęcia i zakończenia robót składających się na przedmiot umowy, kolejność zamawiania przez Wykonawcę urządzeń i
dostaw na teren budowy, założenie prowadzenia w okresie zimowym stałych dostaw materiałów na teren budowy w zakresie niezbędnym do zachowania
ciągłości robót budowlanych. b) szacowanie przerobu i płatności (brutto) w ujęciu nie częściej niż miesięcznie, oraz koszty ogólne rozłożone
proporcjonalnie na cały czas trwania umowy. 6) Pozostałe informacje dot. harmonogramu rzeczowo - finansowego, w tym procedura jego zmiany, została
wskazana w zał. nr 8 do SIWZ - wzór umowy. 3.6. Postanowienia ogólne odnoszące do realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Załatwienie wszystkich
formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy. 2) Wykonawca jest zobowiązany wykonać
przedmiot zamówienia z materiałów własnych, zakupionych przez siebie i zgodnych z dokumentacją projektową. 3) Obsługa geodezyjna wraz z
inwentaryzacją powykonawczą, opracowanie oraz uzgodnienie czasowej organizacji ruchu i koszty z tym związane leżą po stronie Wykonawcy robót. 4)Wszystkie materiały z rozbiórki, nie nadające się do ponownego wbudowania, Wykonawca podda unieszkodliwieniu na własny koszt. 5) Wszystkie
materiały z rozbiórki nadające się do ponownego wbudowania należy przekazać Zamawiającemu. W zależności od specyfiki materiału, należy ułożyć go
na paletach bądź zapakować Big Bag oraz przewieźć i rozładować na wskazane przez Zamawiającego miejsce w odległości średnio ok. 15 km. 6) W
trakcie prac Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia ciągłej dostawy wody, energii oraz odbiorów nieczystości ciekłych i umożliwienia odbiorunieczystości stałych – jeżeli prace Wykonawcy będą miały wpływ na zaburzenie prawidłowości zaopatrzenia w w/w dostawy/usługi. 7) Koszt
zabezpieczenia terenu robót musi być włączony w cenę oferty. 8) Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów
gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie i dopuszczonych do stosowania. Przy wykonywaniu robót budowlanych Wykonawca zastosuje wyroby budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z
zasadami określonymi w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1570 z późn. zm.) oraz w przepisach
wykonawczych do tej ustawy. 9) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające
pozwolenie na zastosowanie w budownictwie. 10) Wykonawca przygotuje oraz złoży u Zamawiającego podczas odbioru końcowego robót (3 egz. w
formie pisemnej, trwale spięte; 2 kopie zapisane na nośniku pamięci USB) wszelkie dokumenty za wykonany przedmiot zamówienia, a w szczególności:
a) protokoły z badania materiałów, b) dokumenty potwierdzające jakość materiałów i urządzeń użytych do wykonania przedmiotu zamówienia, c) inne
dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnoszące się do jego realizacji, zwłaszcza rysunki ze zmianami
naniesionymi w trakcie realizacji zadania, d) projekt powykonawczy, e) inwentaryzację geodezyjną powykonawczą, f) pozwolenie na użytkowanie, g)
pozostałe dokumenty niezbędne do zgłoszenia zakończenia realizacji robót. Wszystkie dokumenty, o których mowa powyżej (lit. a-f) mają być
uporządkowane, a ich wersja papierowa ma być tożsama z wersją zapisaną na nośniku pamięci USB (taka sama numeracja i nazewnictwo). 11) Podczas
realizacji inwestycji Zamawiający ma prawo do wglądu w materiały budowlane, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia, celem
skontrolowania ich zgodności z obowiązującym prawem. 3.7. Równoważność: 1) Ewentualne podane w opisach nazwy własne, znaki towarowe, patenty,
pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzuje produkty lub usługi, normy, oceny techniczne specyfikacje techniczne itp. nie mają na
celu naruszenie art. 29, art. 30, art. 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 późn.zm), a mają
jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zamawiający
dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego
w projekcie. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, normy, oceny techniczne specyfikacje techniczne itp.
systemów, urządzeń i wyposażania zawarte w SIWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych
technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zamawiający oświadcza, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne
urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami
równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz
zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru
oraz przedmiarze robót. 2) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że
oferowane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania
równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy Pzp, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu
jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie
składnia ofert zawierających rozwiązania równoważne. Jeśli Wykonawca ma wątpliwości powinien odpowiednie pytanie sformułować do Zamawiającego,
na które zgodnie z zasadami Pzp Zamawiający odpowie. 3.8. Zamawiający dopuszcza złożenie oferty wariantowej: 1) W przypadku, gdy Wykonawca
decyduje się na złożenie oferty wariantowej składa tylko jedną ofertę, zamiast oferty podstawowej. Oferta wariantowa podlegać będzie odrzuceniu, w
przypadku gdy nie będzie spełniać minimalnych wymogów opisanych w SIWZ. Zamawiający dopuszcza złożenie jednej oferty, która w swej istocie jest
ofertą wariantową do rozwiązania zaproponowanego w tej SIWZ. Oferta przedstawiana przez wykonawcę ma być jedna, opisująca jeden tylko ten wariant
w stosunku do opisanego w SIWZ, jaki wykonawca oferuje zamawiającemu. 2) Zamawiający dysponując prawami autorskimi zależnymi dopuszcza
zmianę technologii wykonania konstrukcji budynku z CLT na inną drewnianą (wariantową) pod następującymi warunkami: Przeniesienie praw
autorskich zależnych może mieć miejsce w granicach tego prawa, a zatem bez uszczerbku dla prawa utworu pierwotnego Zmiana technologii
konstrukcji budynku wiąże się z koniecznością opracowania pełno-branżowego projektu wykonawczego zamiennego. Dostosowanie projektu
wykonawczego do nowej technologii - jego adaptacja, zakres adaptacji, wewnętrzne skoordynowanie wszystkich branżowych projektów oraz zgodność z
przepisami prawa, m.in. z warunkami technicznymi, prawem budowlanym i polskimi normami - jest wyłączną kompetencją wykonawcy. Zmiana
technologii na inną będzie oznaczać również przeniesienie wyłącznej odpowiedzialności za projekt na wykonawcę. Ponadto na Wykonawcy będzie
ciążył obowiązek uzyskania wszelkich uzgodnień oraz zamiennego pozwolenia na budowę. Zastosowane zostaną rozwiązania dla budowy budynków
energooszczędnych z wykorzystaniem drewna i materiałów drewnopodobnych Zastosowania rozwiązań wariantowych pod względem
wytrzymałościowym konstrukcji oraz nienaruszających własności cieplnych przegród, potwierdzonymi obliczeniami wykonanymi przez uprawnionego
projektanta. proponowany wariant realizacji przedmiotu zamówienia zmiana zostanie zaakceptowany przez właściwego uprawnionego projektanta ze strony Zamawiającego. 3) Proponowany wariant realizacji przedmiotu zamówienia musi uwzględniać fakt, iż standard wykończenia budynku we
wszystkich jego elementach powinien być zgodny z projektem pierwotnym i jego specyfikacją, która dopuszcza równoważność stosowanych materiałów
przy zachowaniu określonych w projekcie parametrów technicznych w szczególności estetycznych i energooszczędnych. Odstępstwo (proponowany
wariant) od opisanego w SIWZ jest możliwy w szczególności jedynie w przypadku tych elementów budynku, które związane są bezpośrednio ze zmianą
technologii konstrukcji budynku. 4) Zamawiający dopuszcza zamianę płyt z CLT na przykład na konstrukcję szkieletową drewnianą z poszyciem z płyt
OSB jedynie w zakresie konstrukcyjnym nośnym, ale nie wykończeniowym. Za równoważne dla ścian CLT estetyczne rozwiązanie wykończenia
wewnętrznego ścian, sufitów, dachu Zamawiający uznaje np. płyty ze sklejki (dopuszczalne inne rozwiązanie), Równoważne produkty i urządzenia muszą
być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne
wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje
własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. 5) W przypadku zmiany technologii
konstrukcji budynku z drewna klejonego krzyżowo na inną drewnianą, konieczne jest opracowanie adekwatnie do zmian projektu wykonawczego
zamiennego. Dostosowanie projektu wykonawczego do nowej technologii, jego adaptacja, ewentualne wewnętrzne skoordynowanie wszystkich
branżowych projektów oraz zgodność z przepisami prawa, między innymi z warunkami technicznymi, prawem budowlanym i obowiązującymi normami
jest wyłączną kompetencją wykonawcy, który musi ten elementy wliczyć do ceny oferty. Standard wykończenia, szczególnie w zakresie wizualnym,
budynku we wszystkich jego elementach powinien być zgodny z projektem pierwotnym i jego specyfikacją, która dopuszcza równoważność stosowanych
materiałów przy zachowaniu określonych w dokumentacji parametrów technicznych, które należy traktować jako minimalne. Odstępstwo od powyższego
jest możliwe jedynie w przypadku tych elementów budynku, które związane są bezpośrednio ze zmianą technologii konstrukcji budynku jak na przykład
sposób wykończenia wewnętrznego ścian, stropów i dachu (przy zachowaniu drewnianego charakteru wnętrza), ich ocieplania czy izolacji. 6) Realizacja
zamówienie w zakresie proponowanego wariantowego wykonania musi osiągnąć walory ekologiczne, jakościowe i funkcjonalne w zakresie
równoważnym to jest nie gorszym jak opisane w dokumentacji projektowej. Nowy budynek stanowił będzie centralną część Leśnego Ogrodu
Botanicznego Marszewo. Zgodnie z założeniami poczynionymi na etapie wyboru projektu Zamawiający wymagał, aby projekt był optymalny pod
względem urbanistycznym, architektonicznym, plastycznym, technicznym i ekonomicznym oraz wykazywał się innowacyjnością w zakresie edukacji
przyrodniczej społeczeństwa. Rozwiązania konstrukcyjne oraz wyposażenie budynku powinny umożliwiać dostosowywanie sal do różnego rodzaju zajęć,
z zastosowaniem rozwiązań prośrodowiskowych tj. niskoemisyjnych lub odnawialnych źródeł energii, ograniczenia zanieczyszczenia światłem, racjonalne
zużycie wody itp. Ogrzewanie, oświetlenie i wentylacja, klimatyzacja, wykorzystanie materiałów naturalnych, energooszczędność rozwiązań powinny
spełniać najwyższe standardy i obniżać koszty utrzymania. Zamawiający oczekuje, iż budynek, wyposażenie wnętrz w możliwie najwyższym stopniu
wykorzystywać będzie drewno jako surowiec, z wyłącznym uwzględnieniem gatunków rosnących na terenie Nadleśnictwa Gdańsk. Drewno powinno być
zabezpieczone przed wpływem warunków atmosferycznych, tak by nie zniekształcić naturalnej kolorystyki. Przy wyborze wariantu należy uwzględnić
wykorzystanie, jako materiału konstrukcyjnego, prefabrykatów wielkogabarytowych z drewna laminowanego krzyżowo lub równoważnego
wariantowego. Równoważność i wariantowość jest w tym miejscu rozumiana jest jako osiągnięcie paramentów użytkowych i estetycznych w zakresie nie
gorszym jak w dokumentacji projektowej w szczególności parametrów związanych wytrzymałością, parametrami termicznymi i akustycznymi oraz
niskim śladem węglowym. Wykonawca, który zaproponuje rozwiązanie wariantowe w stosunku do opisanego przez Zamawiającego, jest zobowiązany
wykazać w ofercie, że oferowane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w niniejszej
SIWZ. Obowiązek Wykonawcy wykazania zgodności rozwiązania wariantowego w zakresie opisanym w SIWZ może być spełniony w jakikolwiek
sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie rozwiązań/produktów z wymaganiami określonymi w
SIWZ. Zgodność rozwiązania wariantowego proponowanego przez wykonawcę powinno zostać wykazane w złożonej ofercie. Jeśli Wykonawca ma
wątpliwości powinien odpowiednie pytanie sformułować do Zamawiającego, na które zgodnie z zasadami Pzp Zamawiający odpowie. 3.9. Zamawiający
żąda by Wykonawca wskazał w ofercie część zamówienia, której wykonanie chce powierzyć podwykonawcom wraz z podaniem nazw firm tychże
podwykonawców – o ile są znane. Jeżeli wykonawca ma zamiar zlecić wykonanie części zamówienia podwykonawcy, to musi wypełnić i załączyć do
oferty załącznik nr 4 do SIWZ. 1) Wykonawca może powierzyć Wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez
Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, a także podania przez Wykonawcę firm podwykonawców (art.
36b ust. 1 Ustawy Pzp), jeżeli firmy Podwykonawców są na tym etapie już znane. 2) Zgodnie z art. 36b ust. 1a Ustawy Pzp Zamawiający żąda, aby
Wykonawca przed przystąpieniem do wykonania zamówienia, przedłożył nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób
do kontaktu z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane. Wykonawca zobowiązany jest zawiadamiać Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o
których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazywać informacje na temat nowych podwykonawców. Opis przedmiotu zamówienia przedstawia się w ogłoszeniu o zamówieniu nr 600924-N-2020 z uwagi na ograniczoną ilość znaków w opisie przedmiotu zamówienia.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 45.00.00.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

III.3) Informacje dodatkowe:
31.1. Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż
administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Gdańsk. Administrator wyznaczył Pełnomocnika ds. Ochrony Danych Osobowych p. Jagodę
Linkowską, z którym w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod
adresem gdansk@gdansk.lasy.gov.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu 58 667 42 50. 31.2. Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w
niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem. 31.3.
Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których
mowa w dziale VI PZP, do upływu terminu do ich wniesienia. 31.4. Do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w art. 10 RODO mogą być
dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie. Osoby dopuszczone do przetwarzania takich danych są obowiązane do zachowania ich w
poufności . 31.5. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki określone w art. 93 ust. 1 PZP – w celu
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego
archiwizacji. 31.6. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o art.
8-8a oraz 96 ust. 3-3b PZP. 31.7. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli czas
trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie zamówienia publicznego. 31.8. Niezależnie od
postanowień pkt 18.7. powyżej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe będą przetwarzane do upływu okresu
przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego. 31.9. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem
niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia mogą zostać przekazane podmiotom świadczącym usługi doradcze, w tym usługi prawne, ikonsultingowe, 31.10. Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotyczące danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany. 31.11.
Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania dane osobowe, ma prawo: 1) dostępu do swoich danych
osobowych – zgodnie z art. 15 RODO, przy czym w sytuacji, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1 -3 RODO wymagałoby
niewspółmiernie dużego wysiłku Zamawiający może żądać wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności
podania nazwy lub daty bieżącego bądź zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 2) do sprostowana swoich danych osobowych
– zgodnie z art. 16 RODO, przy czym skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO,
nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z PZP
oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników; 3) do żądania od Zamawiającego – jako administratora, ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania
nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej
osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego; prawo to nie ogranicza
przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 4) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym
przepisy RODO. 31.12. Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP, związanym z udziałem w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych określa PZP. 31.13. Osobie, której dane osobowe
zostały pozyskane przez Zamawiającego w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie przysługuje: 1)
prawo do usunięcia danych osobowych, o czym przesadza art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO, 2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym
mowa w art. 20 RODO, określone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, że podstawą prawną
przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 31.14. Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów
państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w
ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego. Dane osobowe są
przekazywane do podmiotów przetwarzających dane w imieniu administratora danych osobowych

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 15/02/2021

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 5488000.00 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 1

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Tak

Nazwa wykonawcy: Konsorcjum: Lider: TB.INVEST Sp. z. o. o. Sp. komandytowa Partner: Przedsiębiorstwo Budowlane TB.INVEST Tomasz Brzeziński
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Jabłoniowa 20/312
Kod pocztowy: 80-175
Miejscowość: Gdańsk
Kraj/woj.: pomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 6750240.00

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 6750240.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 6750240.00
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.