Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2020-10-22
Ogłoszenie nr 600924-N-2020 z dnia 2020-10-22 r.
Nadleśnictwo Gdańsk z siedzibą w Gdyni: "Budowa budynku promocyjno-administracyjnego wraz z towarzyszącymi obiektami pomocniczymi, zagospodarowaniem terenu oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w Leśnym Ogrodzie Botanicznym Marszewo w Gdyni"
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Nadleśnictwo Gdańsk z siedzibą w Gdyni, krajowy numer identyfikacyjny
19003680300000, ul.
ul. Morska
200
,
81-006
Gdynia, woj.
pomorskie, państwo
Polska, tel.
586 674 250, e-mail
gdansk@gdansk.lasy.gov.pl, faks
586 674 253.
Adres strony internetowej (URL): www.nadlesnictwo.gdansk.lasy.gov.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny (proszę określić):
Państwowa Jednostka Organizacyjna Nieposiadająca Osobowości Prawnej
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_gdansk/nadl_gdansk/zamowienia_publiczne
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_gdansk/nadl_gdansk/zamowienia_publiczne
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferta musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. Oferta wraz z załącznikami musi być czytelna. Oferta musi być napisania w języku polskim, powinna być sporządzona czytelnie za pomocą maszyny do pisania, komputera lub ręcznie, w sposób uniemożliwiający łatwe usunięcie zapisów oraz podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy na zewnątrz, czego dowód winien znaleźć się w ofercie.
Adres:
Nadleśnictwo Gdańsk, ul. Morska 200, 81-006 Gdynia, pokój 201 (sekretariat)
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
"Budowa budynku promocyjno-administracyjnego wraz z towarzyszącymi obiektami pomocniczymi, zagospodarowaniem terenu oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w Leśnym Ogrodzie Botanicznym Marszewo w Gdyni"
Numer referencyjny:
SZ.270.4.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 3.1.Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Budowa budynku promocyjno-administracyjnego wraz z towarzyszącymi obiektami pomocniczymi, zagospodarowaniem terenu oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w Leśnym Ogrodzie Botanicznym Marszewo w Gdyni"Zakres przedmiotu zamówienia do wykonania obejmuje realizację budynku promocyjno - administracyjnego wraz z budynkiem gospodarczym z toaletami, szklarni oraz dwóch wiat: gospodarczej i gromadzenia odpadków, wraz z pozostałymi obiektami pomocniczymi, zagospodarowaniem terenu oraz niezbędną infrastrukturą techniczną i zjazdem z ulicy zbiorczej oraz miejscami postojowymi, ogrodzeniem i obiektami małej architektury w Leśnym Ogrodzie Botanicznym; działka 32 obręb Pustki Cisowskie, ul. Marszewska, Marszewo, Gdynia. Realizację przedsięwzięcia poprzedzi rozbiórka istniejącego budynku murowanego, która również jest przedmiotem niniejszego zamówienia.3.4.Przedmiot zamówienia określają n/w załączniki stanowiące dokumentację projektową i Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót - załącznik nr 10 do SIWZ: a) Projekt Budowlany; b) Projekty Wykonawcze wielobranżowe; c) Projekt budowlany zamienny; d) Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót; e) Przedmiar Robót. 3.2. Zakres prac obejmuje w szczególności: 1) rozbiórka istniejącego budynku wybudowanego w technologii tradycyjnej wraz z utylizacją; 2) wykonanie zjazdu z kostki z ul. Marszewskiej oraz budową miejsc postojowych z płyt betonowych; 3) wykonanie budynku promocyjno- edukacyjnego dwukondygnacyjnego z dwóch segmentów spiętych łącznikiem komunikacyjnym z wykorzystaniem podstawowego materiału konstrukcyjnego drewna klejonego krzyżowo (ang. cross laminated bimber, dalej CLT lub w technologii równoważnej /wariantowej według zasad opisanych w niniejszej SIWZ), stolarka aluminiowa, elewacja z desek opalanych, dach dwuspadowy kryty blachą aluminiową; 4) wykonanie budynku gospodarczego z toaletami o konstrukcji szkieletowej drewnianej, elewacja z desek opalanych; 5) przebudowa i zabezpieczenie kabla teletechnicznego; 6) przebudowa i budowa wewnętrznych linii zasilających oraz oświetlenia terenu; 7) przebudowa przyłącza gazowego średniego ciśnienia; 8) przebudowa instalacji wodociągowej zewnętrznej; 9) budowa instalacji wewnętrznych na zewnątrz; 10) instalacje i urządzenia elektryczne; 11) instalacje teletechniczne; w tym podłączenie stacjonarnego telefonu, internetu; 12) instalacje wod-kan i deszcz.; 13) instalacje c.o.; 14) instalacja gazu; 15) instalacje wentylacji mechanicznej; 16) technologia kotłowni gazowej; 17) zbiornik na wody deszczowe o poj. 50m3; 18) zbiornik p. poż o pojemności 100m3; 19) amfiteatr w konstrukcji żelbetowej; 20) szklarnia z profili aluminiowych systemowa; 21) wiata na odpadki o konstrukcji stalowej z pokryciem z desek elewacyjnych opalanych; 22) wiata gospodarcza o konstrukcji stalowej z pokryciem z desek elewacyjnych opalanych; 23) ogrodzenie o konstrukcji stalowej oraz desek elewacyjnych opalanych oraz elementy małej architektury; 3.4. Informacje szczegółowe związane z realizacją przedmiotu zamówienia: 3.4.1. Wykonanie zadania obejmuje również: 1) organizację i zagospodarowanie placu budowy, w tym organizację zaplecza, bądź miejsca dla Inspektora i Inwestora na czas realizacji z dostępem do Internetu i urządzeń kopiujących, 2) wykonania we własnym zakresie i na własny koszt harmonogramu rzeczowo-finansowego robót oraz jego aktualizacji w trakcie realizacji robót, 3) obsługę geodezyjną prowadzonych robót, 4) nadzór geotechniczny przez uprawionego geologa przy wykonywaniu fundamentów i podbudów pod podłogi na gruncie, i innymi dokumentami dopuszczającymi do stosowania na zastosowane materiały i urządzenia wraz z ich wykazem - 3 egz. + skan na pamięci USB, ppkt.6,7 i 8 wersja tradycyjna i elektroniczna. 6) przygotowanie instrukcji obsługi i eksploatacji: obiektu, instalacji i urządzeń związanych z tym obiektem, a także przeszkolenie w tym zakresie użytkownika w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, 7) sporządzenie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku,w gaśnice i oznakowanie pożarniczymi znakami informacyjnymi zgodnie z obowiązującymi normami, 9) wywóz materiałów porozbiórkowych nie nadających się do odzysku na miejsce składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, 10) przywrócenie terenu w rejonie prowadzonych robót do stanu pierwotnego, 11) zabezpieczenie placu budowy, 12) zapewnienie zaplecza socjalnego i sanitarnego na czas budowy obiektu, Wykonawca poniesie koszty zużytej energii elektrycznej, wody i ścieków, 13) jeżeli zaistnieje konieczność - poniesienie kosztów zajęcia pasa drogowego (w tym przygotowanie odpowiedniej dokumentacji i uzyskania decyzji -zgody na zajęcie pasa drogowego, jego oznakowanie i opłatę za zajęcie), jak również koszt wypłaty odszkodowań na rzecz osób trzecich; 14) jeżeli zaistnieje konieczność - przygotowanie projektu organizacji ruchu wraz z jego uzgodnieniem i zatwierdzeniem na czas prowadzenia robót; 15) wykonanie na koszt własny ewentualnych napraw sieci uszkodzonych podczas prowadzenia prac związanych z realizacja przedmiotu umowy; 16) wszystkie inne, nie wymienione wyżej koszty budowy, które mogą wystąpić w związku z wykonywaniem robót budowlanych objętych ww. zamówieniem oraz podyktowane przepisami technicznymi i prawnymi. 17) W ramach niniejszego zamówienia oraz ceny oferty Wykonawca zobligowany będzie do wykonania oraz zapewnienia: a) w przypadku korzystania z podwykonawców - koordynowania robót podwykonawców, ponosząc za nich pełną odpowiedzialność, b) zapewnienie nadzoru technicznego nad realizowanym zadaniem, nadzoru nad personelem w zakresie porządku i dyscypliny pracy, c) prawidłowego prowadzenia dokumentacji budowy, d) przy realizacji zamówienia zagwarantowania, aby wszystkie materiały użyte do wykonania przedmiotu umowy posiadały dopuszczenie do obrotu oraz dokumenty potwierdzające ich zgodności z obowiązującym prawem, w tym w zakresie norm. Wykonawca, w/w dokumenty dostarczy Zamawiającemu przy odbiorze końcowym. Wyklucza się montaż jakichkolwiek materiałów i sprzętu nieposiadających potwierdzenia ich zgodności z obowiązującymi normami i dopuszczenia do obrotu, e) wymagania dotyczące robót - wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z obowiązującym prawem, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, ppoż. z zalecaniami przedstawiciela Zamawiającego, oraz zgodnie z wymogami dokumentacji projektowej i wytycznymi niniejszej Specyfikacji, a także z pozostałymi załącznikami, f) Wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia należytego stanu i porządku terenu budowy, a także (w razie z korzystania) dróg, nieruchomości, urządzeń, obiektów itp., które Wykonawca naruszył przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia, g) Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia instrukcji użytkowania i obsługi zamontowanych urządzeń oraz do zapewnienia przeszkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi i eksploatacji wszystkich urządzeń zamontowanych w obiekcie, h) dostarczenie Zamawiającemu, na co najmniej 3 dni przed podpisaniem umowy, oświadczenia o podjęciu obowiązków kierownika budowy i kierowników robót branżowych oraz uwierzytelnionych kopii zaświadczeń właściwej izby samorządu zawodowego potwierdzających wpis ww. osób na listę członków tej izby i uwierzytelnionych kopii uprawnień budowlanych, i) dostarczenie Zamawiającemu, na co najmniej 3 dni przed podpisaniem umowy kosztorysu ofertowego wraz z tabelą elementów scalonych i zestawieniami: materiałów i sprzętu, j) ustawienie tablicy informacyjnej budowy zgodnej z przepisami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 26.04.2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (DZ.U.2002r. Nr 108, poz. 953 ze zm.) oraz dokonywanie stosownych zmian w treści tablicy, k) ogrodzenie i oznakowanie terenu budowy oraz odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót, wygrodzenie stref niebezpiecznych - zgodnie z obowiązującymi przepisami, l) uzyskanie zatwierdzenia materiałów budowlanych przed wbudowaniem, udzielanego przez Inspektora Nadzoru i Zamawiającego oraz przekazywanie Inspektorowi Nadzoru na bieżąco: dokumentów potwierdzających zgodność zastosowanych materiałów z polską lub europejską normą podpisanych przez Kierownika budowy, z adnotacją o miejscu wbudowania. W przypadku zamiaru zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych dodatkowo wymagana jest akceptacja Projektanta i Zamawiającego. m) dostarczenia gwarancji producentów dla zamontowanych urządzeń i sprzętu, w przypadku, gdy gwarancja producenta jest dłuższa niż okres gwarancji i rękojmi udzielonej przez Wykonawcę robót, n) przeprowadzenie prób, pomiarów, sprawdzeń i odbiorów przewidzianych warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano - montażowych, o) wykonanie na własny koszt odkrywki elementów robót budzących wątpliwość w celu sprawdzenia jakości ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostało zgłoszone do sprawdzenia przed ich zakryciem, p) dostarczenie, montaż, demontaż oraz wykorzystanie rusztowań, szalunków i wszelkiego rodzaju sprzętu, narzędzi i urządzeń koniecznych do użycia w celu wykonania przedmiotu zamówienia, q) odpowiednie opisanie zamontowanych tablic rozdzielczych i szaf sterowniczych (oznaczenia poszczególnych przycisków), r) oznakowanie wybudowanego obiektu zgodnie z instrukcją bezpieczeństwa pożarowego obiektu, s) usunięcie poza teren budowy wszelkich urządzeń tymczasowych, zaplecza itp., po zakończeniu robót, t) przestrzegania jako wytwarzający odpady przepisów prawnych wynikających z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r., poz. 1396 - tekst jednolity ze zmianami) oraz ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zmianami). Wykonawca w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, ma obowiązek w pierwszej kolejności poddania odpadów budowlanych odzyskowi, a jeżeli z przyczyn technologicznych jest on niemożliwy lub nie jest uzasadniony z przyczyn ekologicznych lub ekonomicznych, to Wykonawca zobowiązany jest do przekazania powstałych odpadów do unieszkodliwienia. Wykonawca zobowiązany jest udokumentować Zamawiającemu sposób gospodarowania tymi odpadami jako warunek dokonania odbioru końcowego przedmiotu zamówienia, u) uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. 3.4.2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający wskazuje, że: 1) Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania pozytywnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zgodnie z art. 55 Prawa budowlanego i dokonanie uzgodnień oraz doprowadzenie do uzyskania wszelkich wymaganych opinii i decyzji niezbędnych do wykonania kompletnego budynku i przekazania go do użytku, w tym przeprowadzenia pozytywnych odbiorów instytucji określonych w polskim prawodawstwie (Inspekcji Ochrony Środowiska, Inspekcji Sanitarnej, Państwowej Inspekcji Pracy, Urzędu Dozoru Technicznego, Państwowej Straży Pożarnej) i pokrycie wszelkich kosztów z tym związanych. 2) Złożenie wniosku w imieniu Zamawiającego do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Gdyni, w celu uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz przeprowadzenie pozytywnego postępowania w tym zakresie wraz z oddaniem budynku do użytkowania. 3) Wymagane jest udzielenie 60 miesięcznego okresu gwarancji na zastosowane materiały budowlane, urządzenia i wykonane roboty budowlane, licząc od dnia uzyskania odbioru końcowego robót bez uwag. W okresie gwarancji Wykonawca samodzielnie lub za pomocą podwykonawców będzie świadczył bezpłatny serwis gwarancyjny wymagany zgodnie z zaleceniami producenta i przepisami obowiązującego prawa wymagającymi dokonywania czynności w zakresie obsługi serwisowej. Określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i załącznikach minimalne wymagania Zamawiającego dotyczące okresów gwarancji na zastosowane materiały, sprzęty, urządzenia i wykonane roboty budowlane, będące przedmiotem zamówienia, mają bezwzględne pierwszeństwo przed jakimikolwiek zapisami zawartymi w dokumentacji projektowej, odnoszącymi się do podanych tam, ewentualnie krótszych, okresów gwarancji; 4) Opis przedmiotu zamówienia wraz z technologią wykonania robót budowlanych określony został w dokumentach opisanych w pkt 3.4. niniejszej SIWZ. Przedmiar robót należy traktować jako materiał pomocniczy, niebędący podstawą opisu przedmiotu zamówienia i obliczenia ceny ryczałtowej. Wykonawca przed złożeniem oferty ma obowiązek sprawdzić zakres i rodzaj robót z projektem budowlanym i uwzględnić powyższe w oferowanej cenie ryczałtowej. 3.4. Obowiązki wykonawcy w zakresie przygotowania i realizacji zamówienia dotyczące Harmonogramu rzeczowo - finansowego 1) W terminie 5 dni roboczych od dnia zawarcia umowy Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do zatwierdzenia, harmonogram rzeczowo - finansowy, zgodnie z którym będzie realizowany przedmiot umowy. 2) Harmonogram oraz wszystkie jego aktualizacje będą złożone w wersji papierowej oraz edytowalnej wersji elektronicznej w układzie uzgodnionym z Inspektorem Nadzoru inwestorskiego i Zamawiającego. Harmonogram powinien być sporządzony w czytelny sposób w wersji papierowej i graficznej, zawierającej wyróżnienie poszczególnych etapów postępu w realizacji robót budowlanych. 3) Wykonawca będzie przechowywał egzemplarz zatwierdzonego harmonogramu rzeczowo - finansowego na terenie budowy wraz z programem zapewnienia jakości robót budowlanych będących przedmiotem umowy. 4) Harmonogram rzeczowo - finansowy będzie sporządzony z podziałem na asortymenty robót według działów STWiORB poprzez odniesienie do technologii wykonania, specyfikacji i zasobów wykorzystywanego sprzętu oraz zasobów osobowych niezbędnych do wykonania robót oraz będzie zawierał harmonogram płatności jako sumę należności za wszystkie asortymenty robót realizowanych w danym miesiącu rozliczeniowym. Asortymenty robót mniej znaczących będą łączone w grupy pod jedną nazwą. Grupy asortymentów robót powinny być naniesione na grafik harmonogramu rzeczowo -finansowego w zakresie harmonogramu robót, z uwzględnieniem daty rozpoczęcia robót, czasu na ich wykonanie oraz z uwzględnieniem daty zakończenia tych robót, z dokładnością do kolejnego miesiąca kalendarzowego. W planowaniu czasu potrzebnego na wykonanie poszczególnych asortymentów robót, Wykonawca uwzględni przerwy wynikające z przyczyn technologicznych i atmosferycznych, typowych dla okresu jesienno - zimowo - wiosennego, harmonogram przyznanych zamknięć drogowych itp. (jeżeli dotyczy) oraz inne okoliczności mogące mieć wpływ na terminowość wykonania umowy i zagwarantuje etapowanie wykonania przedmiotu umowy. 5) Harmonogram rzeczowo - finansowy będzie uwzględniał w szczególności: a) kolejność, w jakiej Wykonawca zamierza prowadzić roboty budowlane stanowiące przedmiot umowy; terminy wykonywania, daty rozpoczęcia i zakończenia robót składających się na przedmiot umowy, kolejność zamawiania przez Wykonawcę urządzeń i dostaw na teren budowy, założenie prowadzenia w okresie zimowym stałych dostaw materiałów na teren budowy w zakresie niezbędnym do zachowania ciągłości robót budowlanych. b) szacowanie przerobu i płatności (brutto) w ujęciu nie częściej niż miesięcznie, oraz koszty ogólne rozłożone proporcjonalnie na cały czas trwania umowy. 6) Pozostałe informacje dot. harmonogramu rzeczowo - finansowego, w tym procedura jego zmiany, została wskazana w zał. nr 8 do SIWZ - wzór umowy. 3.6. Postanowienia ogólne odnoszące do realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Załatwienie wszystkich formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy. 2) Wykonawca jest zobowiązany wykonać przedmiot zamówienia z materiałów własnych, zakupionych przez siebie i zgodnych z dokumentacją projektową. 3) Obsługa geodezyjna wraz z inwentaryzacją powykonawczą, opracowanie oraz uzgodnienie czasowej organizacji ruchu i koszty z tym związane leżą po stronie Wykonawcy robót. 4) Wszystkie materiały z rozbiórki, nie nadające się do ponownego wbudowania, Wykonawca podda unieszkodliwieniu na własny koszt. 5) Wszystkie materiały z rozbiórki nadające się do ponownego wbudowania należy przekazać Zamawiającemu. W zależności od specyfiki materiału, należy ułożyć go na paletach bądź zapakować Big Bag oraz przewieźć i rozładować na wskazane przez Zamawiającego miejsce w odległości średnio ok. 15 km. 6) W trakcie prac Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia ciągłej dostawy wody, energii oraz odbiorów nieczystości ciekłych i umożliwienia odbioru nieczystości stałych - jeżeli prace Wykonawcy będą miały wpływ na zaburzenie prawidłowości zaopatrzenia w w/w dostawy/usługi. 7) Koszt zabezpieczenia terenu robót musi być włączony w cenę oferty. 8) Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie i dopuszczonych do stosowania. Przy wykonywaniu robót budowlanych Wykonawca zastosuje wyroby budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1570 z późn. zm.) oraz w przepisach wykonawczych do tej ustawy. 9) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie w budownictwie. 10) Wykonawca przygotuje oraz złoży u Zamawiającego podczas odbioru końcowego robót (3 egz. w formie pisemnej, trwale spięte; 2 kopie zapisane na nośniku pamięci USB) wszelkie dokumenty za wykonany przedmiot zamówienia, a w szczególności: a) protokoły z badania materiałów, b) dokumenty potwierdzające jakość materiałów i urządzeń użytych do wykonania przedmiotu zamówienia, c) inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnoszące się do jego realizacji, zwłaszcza rysunki ze zmianami naniesionymi w trakcie realizacji zadania, d) projekt powykonawczy, e) inwentaryzację geodezyjną powykonawczą, f) pozwolenie na użytkowanie, g) pozostałe dokumenty niezbędne do zgłoszenia zakończenia realizacji robót. Wszystkie dokumenty, o których mowa powyżej (lit. a-f) mają być uporządkowane, a ich wersja papierowa ma być tożsama z wersją zapisaną na nośniku pamięci USB (taka sama numeracja i nazewnictwo). 11) Podczas realizacji inwestycji Zamawiający ma prawo do wglądu w materiały budowlane, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia, celem skontrolowania ich zgodności z obowiązującym prawem. 3.7. Równoważność: 1) Ewentualne podane w opisach nazwy własne, znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzuje produkty lub usługi, normy, oceny techniczne specyfikacje techniczne itp. nie mają na celu naruszenie art. 29, art. 30, art. 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 późn.zm), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w projekcie. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, normy, oceny techniczne specyfikacje techniczne itp. systemów, urządzeń i wyposażania zawarte w SIWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zamawiający oświadcza, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru oraz przedmiarze robót. 2) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy Pzp, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających rozwiązania równoważne. Jeśli Wykonawca ma wątpliwości powinien odpowiednie pytanie sformułować do Zamawiającego, na które zgodnie z zasadami Pzp Zamawiający odpowie. 3.8. Zamawiający dopuszcza złożenie oferty wariantowej: 1) W przypadku, gdy Wykonawca decyduje się na złożenie oferty wariantowej składa tylko jedną ofertę, zamiast oferty podstawowej. Oferta wariantowa podlegać będzie odrzuceniu, w przypadku gdy nie będzie spełniać minimalnych wymogów opisanych w SIWZ. Zamawiający dopuszcza złożenie jednej oferty, która w swej istocie jest ofertą wariantową do rozwiązania zaproponowanego w tej SIWZ. Oferta przedstawiana przez wykonawcę ma być jedna, opisująca jeden tylko ten wariant w stosunku do opisanego w SIWZ, jaki wykonawca oferuje zamawiającemu. 2) Zamawiający dysponując prawami autorskimi zależnymi dopuszcza zmianę technologii wykonania konstrukcji budynku z CLT na inną drewnianą (wariantową) pod następującymi warunkami: ? Przeniesienie praw autorskich zależnych może mieć miejsce w granicach tego prawa, a zatem bez uszczerbku dla prawa utworu pierwotnego ? Zmiana technologii konstrukcji budynku wiąże się z koniecznością opracowania pełno-branżowego projektu wykonawczego zamiennego. Dostosowanie projektu wykonawczego do nowej technologii - jego adaptacja, zakres adaptacji, wewnętrzne skoordynowanie wszystkich branżowych projektów oraz zgodność z przepisami prawa, m.in. z warunkami technicznymi, prawem budowlanym i polskimi normami - jest wyłączną kompetencją wykonawcy. ? Zmiana technologii na inną będzie oznaczać również przeniesienie wyłącznej odpowiedzialności za projekt na wykonawcę. ? Ponadto na Wykonawcy będzie ciążył obowiązek uzyskania wszelkich uzgodnień oraz zamiennego pozwolenia na budowę. ? Zastosowane zostaną rozwiązania dla budowy budynków energooszczędnych z wykorzystaniem drewna i materiałów drewnopodobnych ? Zastosowania rozwiązań wariantowych pod względem wytrzymałościowym konstrukcji oraz nienaruszających własności cieplnych przegród, potwierdzonymi obliczeniami wykonanymi przez uprawnionego projektanta. ? proponowany wariant realizacji przedmiotu zamówienia zmiana zostanie zaakceptowany przez właściwego uprawnionego projektanta ze strony Zamawiającego. 3) Proponowany wariant realizacji przedmiotu zamówienia musi uwzględniać fakt, iż standard wykończenia budynku we wszystkich jego elementach powinien być zgodny z projektem pierwotnym i jego specyfikacją, która dopuszcza równoważność stosowanych materiałów przy zachowaniu określonych w projekcie parametrów technicznych w szczególności estetycznych i energooszczędnych. Odstępstwo (proponowany wariant) od opisanego w SIWZ jest możliwy w szczególności jedynie w przypadku tych elementów budynku, które związane są bezpośrednio ze zmianą technologii konstrukcji budynku. 4) Zamawiający dopuszcza zamianę płyt z CLT na przykład na konstrukcję szkieletową drewnianą z poszyciem z płyt OSB jedynie w zakresie konstrukcyjnym nośnym, ale nie wykończeniowym. Za równoważne dla ścian CLT estetyczne rozwiązanie wykończenia wewnętrznego ścian, sufitów, dachu Zamawiający uznaje np. płyty ze sklejki (dopuszczalne inne rozwiązanie), Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. 5) W przypadku zmiany technologii konstrukcji budynku z drewna klejonego krzyżowo na inną drewnianą, konieczne jest opracowanie adekwatnie do zmian projektu wykonawczego zamiennego. Dostosowanie projektu wykonawczego do nowej technologii, jego adaptacja, ewentualne wewnętrzne skoordynowanie wszystkich branżowych projektów oraz zgodność z przepisami prawa, między innymi z warunkami technicznymi, prawem budowlanym i obowiązującymi normami jest wyłączną kompetencją wykonawcy, który musi ten elementy wliczyć do ceny oferty. Standard wykończenia, szczególnie w zakresie wizualnym, budynku we wszystkich jego elementach powinien być zgodny z projektem pierwotnym i jego specyfikacją, która dopuszcza równoważność stosowanych materiałów przy zachowaniu określonych w dokumentacji parametrów technicznych, które należy traktować jako minimalne. Odstępstwo od powyższego jest możliwe jedynie w przypadku tych elementów budynku, które związane są bezpośrednio ze zmianą technologii konstrukcji budynku jak na przykład sposób wykończenia wewnętrznego ścian, stropów i dachu (przy zachowaniu drewnianego charakteru wnętrza), ich ocieplania czy izolacji. 6) Realizacja zamówienie w zakresie proponowanego wariantowego wykonania musi osiągnąć walory ekologiczne, jakościowe i funkcjonalne w zakresie równoważnym to jest nie gorszym jak opisane w dokumentacji projektowej. Nowy budynek stanowił będzie centralną część Leśnego Ogrodu Botanicznego Marszewo. Zgodnie z założeniami poczynionymi na etapie wyboru projektu Zamawiający wymagał, aby projekt był optymalny pod względem urbanistycznym, architektonicznym, plastycznym, technicznym i ekonomicznym oraz wykazywał się innowacyjnością w zakresie edukacji przyrodniczej społeczeństwa. Rozwiązania konstrukcyjne oraz wyposażenie budynku powinny umożliwiać dostosowywanie sal do różnego rodzaju zajęć, z zastosowaniem rozwiązań prośrodowiskowych tj. niskoemisyjnych lub odnawialnych źródeł energii, ograniczenia zanieczyszczenia światłem, racjonalne zużycie wody itp. Ogrzewanie, oświetlenie i wentylacja, klimatyzacja, wykorzystanie materiałów naturalnych, energooszczędność rozwiązań powinny spełniać najwyższe standardy i obniżać koszty utrzymania. Zamawiający oczekuje, iż budynek, wyposażenie wnętrz w możliwie najwyższym stopniu wykorzystywać będzie drewno jako surowiec, z wyłącznym uwzględnieniem gatunków rosnących na terenie Nadleśnictwa Gdańsk. Drewno powinno być zabezpieczone przed wpływem warunków atmosferycznych, tak by nie zniekształcić naturalnej kolorystyki. Przy wyborze wariantu należy uwzględnić wykorzystanie, jako materiału konstrukcyjnego, prefabrykatów wielkogabarytowych z drewna laminowanego krzyżowo lub równoważnego wariantowego. Równoważność i wariantowość jest w tym miejscu rozumiana jest jako osiągnięcie paramentów użytkowych i estetycznych w zakresie nie gorszym jak w dokumentacji projektowej w szczególności parametrów związanych wytrzymałością, parametrami termicznymi i akustycznymi oraz niskim śladem węglowym. Wykonawca, który zaproponuje rozwiązanie wariantowe w stosunku do opisanego przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać w ofercie, że oferowane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w niniejszej SIWZ. Obowiązek Wykonawcy wykazania zgodności rozwiązania wariantowego w zakresie opisanym w SIWZ może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie rozwiązań/produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ. Zgodność rozwiązania wariantowego proponowanego przez wykonawcę powinno zostać wykazane w złożonej ofercie. Jeśli Wykonawca ma wątpliwości powinien odpowiednie pytanie sformułować do Zamawiającego, na które zgodnie z zasadami Pzp Zamawiający odpowie. 3.9. Zamawiający żąda by Wykonawca wskazał w ofercie część zamówienia, której wykonanie chce powierzyć podwykonawcom wraz z podaniem nazw firm tychże podwykonawców - o ile są znane. Jeżeli wykonawca ma zamiar zlecić wykonanie części zamówienia podwykonawcy, to musi wypełnić i załączyć do oferty załącznik nr 4 do SIWZ. 1) Wykonawca może powierzyć Wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, a także podania przez Wykonawcę firm podwykonawców (art. 36b ust. 1 Ustawy Pzp), jeżeli firmy Podwykonawców są na tym etapie już znane. 2) Zgodnie z art. 36b ust. 1a Ustawy Pzp Zamawiający żąda, aby Wykonawca przed przystąpieniem do wykonania zamówienia, przedłożył nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane. Wykonawca zobowiązany jest zawiadamiać Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazywać informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. 3) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania. 4) Jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć w trakcie realizacji umowy podwykonawcy wykonanie części zamówienia na roboty budowlane, wówczas Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Ustawy Pzp, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia wobec tego podwykonawcy. W razie stwierdzenia przez Zamawiającego, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany będzie zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia mu wykonania części zamówienia. 5) Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 3.11. Na cały przedmiot zamówienia (tj. na wykonane roboty budowlane, materiały i wbudowane urządzenia) Wykonawca udzieli Zamawiającemu 60 miesięcznej gwarancji oraz 60 miesięcznej rękojmi, licząc od dnia odbioru końcowego robót i podpisanego (bez uwag) protokołu odbioru. 3.12. Zamawiający wskazuje zgodnie z art. 29 ust. 3a Pzp rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) obsługa maszyn budowlanych, b) wykonywanie robót murarskich, c) wykonywanie robót ciesielskich/stolarskich, d) wykonywanie robót przy przyłączach do obiektu oraz instalacji, w tym w szczególności: wody, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, co i cwu, sieci elektroenergetycznej, sieci teletechnicznej, wentylacji itp. e) wykonywanie robót posadzkarskich i okładzinowych, f) wykonywanie zabudowania terenu i robót wykończeniowych w budownictwie. 3.12.1. W trakcie realizacji umowy Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 3.12. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.12.2. W trakcie realizacji umowy na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 3.12. czynności w trakcie realizacji Umowy: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 3.12.3. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt. 3.12., Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy stanowiącym zał. nr 8 do SIWZ. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów, w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt. 3.12. 3.12.4. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 3.13.Wykonawca zobowiązuje się do zawarcia ważnej umowy ubezpieczenia kontraktu na zasadach wskazanych w zał. nr 8 do SIWZ - Wzór umowy. 3.14. Wykonawca przyjmuje do wiadomości, iż Zamawiający przy zapłacie wynagrodzenia będzie stosował mechanizm podzielnej płatności, o którym mowa w art. 180a ust.1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz.U z 2018 r. poz. 2174 z późn. zm.). Wykonawca przy realizacji umowy zobowiązuje posługiwać się rachunkiem rozliczeniowym , o którym mowa w art. 49 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Prawo bankowe (tekst jedn.:Dz.U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zm.) zawartym w wykazie podmiotów, o którym mowa w art. 96b ust 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.:Dz. U. z 2018 r. poz. 2174 z późn. zm.). 3.15. Wykonawca może wysłać Zamawiającemu ustrukturyzowaną fakturę elektroniczną zgodnie z ustawą z dnia 9 listopada 2018r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2018 poz. 2191). Wykonawca poinformuje pisemnie Zamawiającego o zamiarze wysyłania ustrukturyzowanych faktur za pomocą platformy.
II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
45300000-0 |
45421100-5 |
45410000-4 |
45430000-0 |
45442100-8 |
45111300-1 |
44232000-5 |
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia:
Okres w miesiącach | Okres w dniach | Data rozpoczęcia | Data zakończenia |
2022-11-30 |
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia publicznego, mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą spełnianie następujących warunków dotyczących:
Posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia własnego, o którym mowa w rozdziale 6 SIWZ.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia publicznego, mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą spełnianie następujących warunków dotyczących
Sytuacji ekonomicznej lub finansowej: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności tj., że posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 2.500.000,00 zł
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku, o których mowa powyżej w walutach innych niż PLN, wykonawca przeliczy wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (Tabela A), na dzień wystawienia dokumentu.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności w zakresie doświadczenia tj., że:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończyli dwie roboty budowlane, polegające na budowie/lub i przebudowie obiektu budowlanego odpowiadającego przedmiotowi zamówienia, to jest budynku w technologii drewnianej o powierzchni użytkowej minimum 200 m2 każdy.
Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót budowlanych o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganych wartości porównywalnych.
W niniejszym SIWZ definicje budowy należy rozumieć zgodnie z definicjami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1333).
2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności w zakresie dysponowania następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
a) Kierownik budowy - minimalne wymagania:
a) kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi odpowiadające przedmiotowi zamówienia w specjalności konstrukcyjno - budowlanej w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1333).lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
b) Kierownik robót sanitarnych - minimalne wymagania:
b) kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi odpowiadające przedmiotowi zamówienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1333). lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
c) Kierownik robót elektrycznych - minimalne wymagania:
* Kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi odpowiadające przedmiotowi zamówienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2019r., poz. 1186). lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
d) Kierownik robót drogowych - minimalne wymagania:
* kwalifikacje zawodowe: uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi odpowiadające przedmiotowi zamówienia w specjalności inżynieryjnej drogowej w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2019r., poz. 1186) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zgodnie z art. 12 a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1333), samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, tj. ustawie z dnia 18.03.2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394 ze zm.) oraz ustawie z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2014 poz. 1946).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Nie
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
1. Do oferty wykonawca ma dołączyć aktualne na dzień składania oświadczenia w zakresie wskazanym przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Informacje zawarte w oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wykonawca w/w oświadczenia składa zgodnie z treścią 1) Załącznika nr 2 do SIWZ - Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu. 2) Załącznika nr 3 do SIWZ - Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, w/w oświadczenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te muszą potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu: zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w punkcie 6.1
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
6.1. Do oferty wykonawca ma dołączyć aktualne na dzień składania oświadczenia w zakresie wskazanym przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Informacje zawarte w oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wykonawca w/w oświadczenia składa zgodnie z treścią
1) Załącznika nr 2 do SIWZ - Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu.
2) Załącznika nr 3 do SIWZ - Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, w/w oświadczenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te muszą potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
6.2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu: zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w punkcie 6.1
Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, składa na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni) aktualne na dzień złożenia oświadczenia lub dokumenty potwierdzające okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy Pzp.
Oświadczeniami i dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunków udziału w niniejszym postępowaniu są:
6.3.1. Dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
A) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, z której wynika, że Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 2.500.000,00 zł .
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku, których mowa powyżej w walutach innych niż PLN, wykonawca przeliczy wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (Tabela A), na dzień wystawienia dokumentu.
6.3.2. Dokumenty dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
A) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
a) Z wykazu ma wynikać, że Wykonawca wykonał:
- prawidłowo dwie roboty budowlane, polegające na budowie/lub i przebudowie obiektu budowlanego odpowiadającego przedmiotowi zamówienia, to jest budynku w technologii drewnianej o powierzchni użytkowej minimum 200 m2 każdy.
Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót budowlanych o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganych wartości porównywalnych.
Wykaz należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ.
(W przypadku składania oferty wspólnej, Wykonawcy składają jeden w/w wykaz).
B) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania. Z wykazu ma wynikać, że wykonawca dysponuje osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe i doświadczenie zawodowe na każde z n/w stanowisk:
a) Kierownik budowy - minimalne wymagania:
c) kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi odpowiadające przedmiotowi zamówienia w specjalności konstrukcyjno - budowlanej w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1333.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
b) Kierownik robót sanitarnych - minimalne wymagania:
d) kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi odpowiadające przedmiotowi zamówienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1333.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
c) Kierownik robót elektrycznych - minimalne wymagania:
* Kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi odpowiadające przedmiotowi zamówienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1333) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
d) Kierownik robót drogowych - minimalne wymagania:
* kwalifikacje zawodowe: uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi odpowiadające przedmiotowi zamówienia w specjalności inżynieryjnej drogowej w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1333.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
Wykaz należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ.
(W przypadku składania oferty wspólnej, Wykonawcy składają jeden w/w wykaz).
C) oświadczenie na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy. Oświadczenie należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 7A do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, składa na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni) aktualne na dzień złożenia oświadczenia lub dokumenty potwierdzające okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy Pzp. Oświadczeniami i dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunków udziału w niniejszym postępowaniu są: 6.3.1. Dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej: A) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, z której wynika, że Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 2.500.000,00 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych 00/100 ). Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku, których mowa powyżej w walutach innych niż PLN, wykonawca przeliczy wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (Tabela A), na dzień wystawienia dokumentu. 6.3.2. Dokumenty dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej: A) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. a) Z wykazu ma wynikać, że Wykonawca wykonał: - prawidłowo dwie roboty budowlane, polegające na budowie/lub i przebudowie obiektu budowlanego odpowiadającego przedmiotowi zamówienia, to jest budynku w technologii drewnianej o powierzchni użytkowej minimum 200 m2 każdy. Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót budowlanych o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganych wartości porównywalnych. Wykaz należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ. (W przypadku składania oferty wspólnej, Wykonawcy składają jeden w/w wykaz). B) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania. Z wykazu ma wynikać, że wykonawca dysponuje osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe i doświadczenie zawodowe na każde z n/w stanowisk: a) Kierownik budowy - minimalne wymagania: c) kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi odpowiadające przedmiotowi zamówienia w specjalności konstrukcyjno - budowlanej w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1333.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, b) Kierownik robót sanitarnych - minimalne wymagania: d) kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi odpowiadające przedmiotowi zamówienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1333.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, c) Kierownik robót elektrycznych - minimalne wymagania: * Kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi odpowiadające przedmiotowi zamówienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1333) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, d) Kierownik robót drogowych - minimalne wymagania: * kwalifikacje zawodowe: uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi odpowiadające przedmiotowi zamówienia w specjalności inżynieryjnej drogowej w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1333.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, Wykaz należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ. (W przypadku składania oferty wspólnej, Wykonawcy składają jeden w/w wykaz). C) oświadczenie na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy. Oświadczenie należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 7A do SIWZ.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)1) Dokumenty składane przez wszystkich wykonawców: a) formularz ofertowy przygotowany dla zamówienia zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ, b) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu przygotowane zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ, c) oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz art. 24 ust.5 pkt 1 i 4 ustawy Pzp przygotowane zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ, d) jeżeli Wykonawca ma zamiar zlecić wykonanie części zamówienia podwykonawcy, to musi wypełnić i załączyć do oferty załącznik nr 4 do SIWZ, e) jeżeli Wykonawca chce uzyskać punkty w kryterium "Doświadczenie kierownika budowy wyznaczonego do realizacji zamówienia ("D")", to musi wypełnić i załączyć do oferty zał. nr 9 do SIWZ, f) pisemne zobowiązanie (w formie oryginału) podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca będzie polegał celem spełnienia warunku udziału w postępowaniu - jeżeli dotyczy, g) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik h) Jeżeli wykonawca oferuje rozwiązanie równoważne lub wariantowe powinien do oferty załączyć dokumenty opisujące co oferuje i z treści których będzie jednoznacznie wynikać, że oferowany sposób realizacji przedmiotu zamówienia przez wykonawcę będzie spełniać zapisy SIWZ. i) UWAGA! Każdy Wykonawca który złożył ofertę, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą lub wykonawcami, którzy złożyli oferty nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Informację należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
8.1. W przedmiotowym postępowaniu jest wymagane wadium. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 80 000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych).
8.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach przewidzianych art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:
a) pieniądzu
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240).
8.3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BNP Paribas Bank Polski S.A. 02 2030 0045 1110 0000 0013 7130 z adnotacją na blankiecie przelewu: "Wadium - "Budowa budynku promocyjno-administracyjnego wraz z towarzyszącymi obiektami pomocniczymi, zagospodarowaniem terenu oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w Leśnym Ogrodzie Botanicznym Marszewo w Gdyni".
8.4. Wadium wnoszone w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, zaleca się w interesie wykonawcy, w formie nienaruszonego oryginału zdeponować w kasie Zamawiającego tj. w pokój nr 214 przed upływem terminu składania ofert .
UWAGA: Kasa Zamawiającego czynna jest od poniedziałku do piątku , w godz. 07:00- 14:00.
Nie ma obowiązku załączać dokumentu wadium wniesionego w formie niepieniężnej do oferty (w przypadku, gdy wadium zostanie zdeponowane w oryginale w kasie Zamawiającego, o czym mowa w pkt 8.4.). Jeśli wadium wnoszone w postaci niepieniężnej zostanie jednak złożone w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty, zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów).
UWAGA : W związku z występowaniem koronawirusa wywołującego chorobę COVID-19 w Polsce. Przy dostarczaniu dokumentów w przedmiotowym postępowaniu należy zadzwonić dzwonkiem umieszczonym przy wejściu głównym do siedziby Nadleśnictwa lub zadzwonić pod numer telefonu 58 667 42 50 lub , informacja dotycząca kontaktu znajduję się na drzwiach wejściowych Nadleśnictwa Gdańsk. Po odebraniu telefonu pracownik Nadleśnictwa odbierze składane dokumenty.
8.5. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium, w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp. Jeśli treść wnoszonego wadium będzie ograniczać w jakikolwiek sposób bezwarunkowy i na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego wypłatę wadium Zamawiający uzna, że wadium zostało nieskutecznie wniesione i na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b) Pzp odrzuci ofertę wykonawcy.
8.6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji / poręczeń o których mowa w punkcie 8.2. niniejszej SIWZ, gwarancja/poręczenie ma być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:
a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
b) oznaczenie postępowania,
c) określenie przedmiotu postępowania,
d) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
e) kwotę gwarancji,
f) termin ważności gwarancji.
W przypadku wadium wnoszonego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jako zobowiązanego należy oznaczyć wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
8.6.1. W przypadku wniesienia przez Wykonawcę wadium w formie niepieniężnej, jako Beneficjenta należy oznaczyć Nadleśnictwo Gdańsk.
8.7. Wadium powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert.
8.8. Zgodnie z art. 45 ust. 3 ustawy wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert.
8.9. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego.
8.10. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
1) Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
2) Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
3) Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
4) W przypadku Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP oraz wadium wniesionego w formie niepieniężnej, wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
8.11. Zgodnie z art. 46 ust. 4a Pzp Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
8.12. Zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Tak
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
Doświadczenie kierownika budowy wyznaczonego do realizacji zamówienia | 25,00 |
Doświadczenie majstra/brygadzisty wyznaczonego do realizacji zamówienia | 15,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Wszelkie istotne dla stron postanowienia zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2021-01-04, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
31.1. Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 - "RODO") Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Gdańsk. Administrator wyznaczył Pełnomocnika ds. Ochrony Danych Osobowych p. Jagodę Linkowską, z którym w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem gdansk@gdansk.lasy.gov.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu 58 667 42 50. 31.2. Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem. 31.3. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale VI PZP, do upływu terminu do ich wniesienia. 31.4. Do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w art. 10 RODO mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie. Osoby dopuszczone do przetwarzania takich danych są obowiązane do zachowania ich w poufności . 31.5. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki określone w art. 93 ust. 1 PZP - w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji. 31.6. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o art. 8-8a oraz 96 ust. 3-3b PZP. 31.7. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie zamówienia publicznego. 31.8. Niezależnie od postanowień pkt 18.7. powyżej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego. 31.9. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia mogą zostać przekazane podmiotom świadczącym usługi doradcze, w tym usługi prawne, i konsultingowe, 31.10. Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotyczące danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany. 31.11. Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania dane osobowe, ma prawo: 1) dostępu do swoich danych osobowych - zgodnie z art. 15 RODO, przy czym w sytuacji, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1 -3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku Zamawiający może żądać wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty bieżącego bądź zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 2) do sprostowana swoich danych osobowych - zgodnie z art. 16 RODO, przy czym skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników; 3) do żądania od Zamawiającego - jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego; prawo to nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 4) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO. 31.12. Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych określa PZP. 31.13. Osobie, której dane osobowe zostały pozyskane przez Zamawiającego w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie przysługuje: 1) prawo do usunięcia danych osobowych, o czym przesadza art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO, 2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, określone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, że podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 31.14. Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego. Dane osobowe są przekazywane do podmiotów przetwarzających dane w imieniu administratora danych osobowych.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
INNE PRZETARGI Z GDYNI
- Iluminacje świąteczne na trzech rondach dzielnicy Chwarzno - Wiczlino.
- Ochrona fizyczna ZMHT oraz ochrona fizyczna i techniczna budynków administrowanych przez ZBiLK w Gdyni.
- Dostawa sprzętu/artykułów sportowego/ych dla potrzeb Gdyńskiego Centrum Sportu
- SUKCESYWNE DOSTAWY JAJ
- Wykonanie usługi prania wodnego i czyszczenia chemicznego w 2025 r.
- Wykonanie dokumentacji projektowej "Przebudowy pomieszczeń WZNJ znajdujących się na poziomie 400 budynku B przy ul. Morskiej 81-87 w Gdyni",
więcej: przetargi w Gdyni »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na nową siedzibę Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- Remont elewacji w budynku nr 9 w kompleksie wojskowym przy ul. Czwartaków 3 w Grudziądzu w trybie 'zaprojektuj i wybuduj" - 111/2024
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Kościuszki 40
- Remont łazienek w Domu Zdrojowym w Szczawnie Zdrój, ul. Kolejowa 14.
- "Budowa ujęcia wody wraz z budową sieci wodociągowej w miejscowości Markocin, gmina Cedynia "
więcej: Drewniane konstrukcje dachowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.