Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2020-02-17
Og³oszenie nr 513033-N-2020 z dnia 2020-02-17 r.
Urz±d Miasta i Gminy Drobin: Modernizacja lokalnej kot³owni osiedlowej
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
Tak
Nazwa projektu lub programu
Redukcja emisji zanieczyszczeñ powietrza poprzez wymianê urz±dzeñ grzewczych na terenie Miasta i Gminy Drobin
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
Nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
Nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
Nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urz±d Miasta i Gminy Drobin, krajowy numer identyfikacyjny
00054664400000, ul.
Pi³sudskiego
12
,
09-210
Drobin, woj.
mazowieckie, pañstwo
Polska, tel.
24 2601441 w. 107, , e-mail
umgdrobin@plo.pl, , faks
-.
Adres strony internetowej (URL): http://www.umgdrobin.bip.org.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Administracja samorz±dowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
Tak
http://www.umgdrobin.bip.org.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://www.umgdrobin.bip.org.pl
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie za po¶rednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - prawo pocztowe (Dz. U. z 2018 r., poz. 2188 z pó¼n. zm.), osobi¶cie, za po¶rednictwem pos³añca
Adres:
Urz±d Miasta i Gminy w Drobinie, ul. Marsza³ka Pi³sudskiego 12, 09-210 Drobin
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
Modernizacja lokalnej kot³owni osiedlowej
Numer referencyjny:
PZ.271.6.2020
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dotycz±cych zadania: "Modernizacja lokalnej kot³owni osiedlowej", realizowanego w ramach Projektu "Redukcja emisji zanieczyszczeñ powietrza poprzez wymianê urz±dzeñ grzewczych na terenie Miasta i Gminy Drobin". Wykonawca zaprojektuje i wykona wolnostoj±c± kot³owniê na biomasê (owies) wraz z niezbêdn± armatur±, instalacj± podaj±c± paliwo ze zbiornika magazynuj±cego zlokalizowanego na zewn±trz kot³owni oraz przy³±czeniem (jako ¼ród³o ciep³a) do istniej±cej sieci ciep³owniczej zasilaj±cej po³o¿one w pobli¿u budynku. Obliczeniowa moc cieplna kot³owni wyniesie oko³o 460 kW. Dopuszczamy mo¿liwo¶æ 15% przewymiarowania mocy kot³owni w celu dopasowania produkowanego kot³a do produktów oferowanych przez producentów. 2. Inwestycja zlokalizowana bêdzie w miejscowo¶ci Drobin, przy ul. Padlewskiego nr 5, na dzia³ce nr ewid. 458/1. 3. Opis istniej±cej kot³owni: W obiekcie znajduje siê obecnie kocio³ na wêgiel kamienny o mocy 500kW z 2008 roku, pracuj±cy na parametrze 70/50^0C. Kocio³ w stanie istniej±cym pracuje na potrzeby zasilenia osiedlowej sieci ciep³owniczej, do której pod³±czone s± instalacje centralnego ogrzewania w 7 budynkach po³o¿onych przy ulicy Padlewskiego (nr 4, 6, 8, 10) oraz Spó³dzielczej (nr 4, 5, 10A). Praca kot³owni ograniczona jest do pracy jedynie w ci±gu sezonu grzewczego. 4. Zakres prac przewidywanych do wykonania w ramach przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególno¶ci: a opracowanie dokumentacji projektowej (projekty budowlane (tylko dla prac wymagaj±cych uzyskania pozwolenia na budowê - je¶li dotyczy) - po 5 egz., projekty wykonawcze - po 4 egz., STWiORB - po 2 egz. oraz wszystkie dokumentacje w wersji elektronicznej), b zakup niezbêdnych materia³ów i ich dostawa, c wykonanie prac budowlanych: * rozebranie istniej±cej kot³owni, * wybudowanie wolnostoj±cego budynku kot³owni, * modernizacja kot³owni na biomasê (owies) wraz z pod³±czeniem do istniej±cej sieci ciep³owniczej, * monta¿ instalacji kot³owej, wraz z buforem wodnym nie mniejszym ni¿ 3,5 m3, * monta¿ zewnêtrznego zasobnika paliwa, * monta¿ podajnika paliwa, * pod³±czenie do istniej±cej sieci ciep³owniczej, * pod³±czenie do sieci wodno-kanalizacyjnej. d opracowaniu dokumentacji powykonawczej (po 2 egz. oraz w wersji elektronicznej), e przeprowadzenie niezbêdnych przeszkoleñ dla obs³ugi, f uzyskanie wszelkich wymaganych prawem uzgodnieñ, opinii i decyzji administracyjnych, niezbêdnych dla zaprojektowania, wykonania robót budowlanych, uruchomienia i przekazania obiektu do u¿ytkowania. Uwaga. Podane powy¿ej dane liczbowe nale¿y traktowaæ jako orientacyjne - wykonawca na etapie projektowania okre¶li dok³adne warto¶ci. 5. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera Za³±cznik Nr 10 do SIWZ - Program funkcjonalno-u¿ytkowy. 6. Zamawiaj±cy wymaga, ¿eby minimalny deklarowany okres gwarancji wynosi³: a na roboty budowlano - monta¿owe - minimum 5 lat, b na kot³owniê na biomasê wraz z osprzêtem - minimum 5 lat, licz±c od dnia podpisania przez Zamawiaj±cego (bez uwag) protoko³u odbioru koñcowego wykonania przedmiotu zamówienia. 7. Wykonawca zobowi±zany jest zrealizowaæ zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowi±cym Za³±cznik nr 9 do SIWZ.
II.5) G³ówny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
45200000-9 |
45260000-7 |
45300000-0 |
45310000-3 |
45311000-0 |
45311100-1 |
45311200-2 |
45315100-9 |
45315300-1 |
45315600-4 |
45330000-9 |
45400000-1 |
45410000-4 |
45420000-7 |
45421100-5 |
45450000-6 |
45453000-7 |
71220000-6 |
45331000-6 |
71320000-7 |
31520000-7 |
44613110-4 |
45331110-0 |
44621210-4 |
44621200-1 |
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach: lub dniach:
lub
data rozpoczêcia: lub zakoñczenia:
Okres w miesi±cach | Okres w dniach | Data rozpoczêcia | Data zakoñczenia |
2020-09-30 |
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy nie stawia szczegó³owych wymagañ w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy okre¶la, ¿e ww. warunek zostanie spe³niony, je¶li Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± na kwotê 200.000,00 z³ (s³ownie: dwie¶cie tysiêcy z³otych)
UWAGA! W przypadku ubiegania siê o udzielenie zamówienia wspólnie przez dwóch lub wiêcej Wykonawców warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli Wykonawcy wyka¿± ³±cznie spe³nianie ww. warunku.
W przypadku wskazania przez Wykonawcê, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u, waluty inna ni¿ polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany bêdzie:
- ¶redni kurs NBP na dzieñ publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych,
- ¶redni kurs NBP z pierwszego dnia roboczego poprzedzaj±cego dzieñ opublikowania og³oszenia w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, je¿eli dniem opublikowania og³oszenia jest sobota.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e:
1) w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ jedno zamówienie polegaj±ce na wykonaniu lub modernizacji kot³owni na biomasê, o warto¶ci zamówienia co najmniej 300.000,00 z³ brutto. Przez "jedno zamówienie" Zamawiaj±cy rozumie zamówienie wykonane w ramach jednej umowy.
UWAGA! Maj±c na uwadze art. 23 ust. 5 Ustawy Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e w sytuacji sk³adania oferty przez dwa lub wiêcej podmiotów (Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia) oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca bêdzie polega³ na zasobach innego podmiotu, na zasadach okre¶lonych w art. 22a Ustawy, warunek o którym wy¿ej mowa musi zostaæ spe³niony w ca³o¶ci przez Wykonawcê, jednego z Wykonawców wspólnie sk³adaj±cego ofertê lub podmiot, na którego zdolno¶ci w tym zakresie powo³uje siê Wykonawca -- brak mo¿liwo¶ci tzw. sumowania do¶wiadczenia.
UWAGA! Wykonawca, który naby³ do¶wiadczenie bêd±c cz³onkiem konsorcjum w uprzednio wykonanym zamówieniu, mo¿e pos³u¿yæ siê nabytym do¶wiadczeniem tylko i w³±cznie w przypadku, kiedy dane roboty budowlane wykona³ osobi¶cie.
2) skieruje do realizacji zamówienia publicznego osoby posiadaj±ce okre¶lone poni¿ej uprawnienia i kwalifikacje:
- projektant bran¿y architektonicznej -jedna osoba, posiadaj±ca uprawnienia do projektowania bez ograniczeñ w specjalno¶ci architektonicznej (zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 19 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2019 poz. 831) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane (patrz Wyja¶nienie poni¿ej);
- projektant bran¿y konstrukcyjnej -jedna osoba, posiadaj±ca uprawnienia do projektowania bez ograniczeñ w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej (zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 19 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2019 poz. 831) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane (patrz Wyja¶nienie poni¿ej);
- projektant bran¿y sanitarnej - jedna osoba, posiadaj±ca uprawnienia do projektowania bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych (zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 19 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2019 poz. 831) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane (patrz Wyja¶nienie poni¿ej) w zakresie instalacji i urz±dzeñ cieplnych;
- projektant bran¿y elektrycznej - jedna osoba, posiadaj±ca uprawnienia do projektowania bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych (zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 19 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2019 poz. 831) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane (patrz Wyja¶nienie poni¿ej) w zakresie instalacji i urz±dzeñ elektrycznych;
- kierownik budowy, pe³ni±cy równocze¶nie obowi±zki kierownika robót ogólnobudowlanych -osoba, posiadaj±ca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej (zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 19 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2019 poz. 831)lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane (patrz Wyja¶nienie poni¿ej);
- kierownik robót bran¿y sanitarnej - jedna osoba, posiadaj±ca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych (zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 19 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2019 poz. 831) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane (patrz Wyja¶nienie poni¿ej) w zakresie instalacji i urz±dzeñ cieplnych;
- kierownik robót bran¿y elektrycznej - jedna osoba, posiadaj±ca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych (zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 19 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2019 poz. 831) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane (patrz Wyja¶nienie poni¿ej) w zakresie instalacji i urz±dzeñ elektrycznych;
WYJA¦NIENIE ! W przypadku ka¿dych z ww. wymaganych uprawnieñ, Zamawiaj±cy jako "odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane" rozumie uprawnienia, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, lub osoba skierowana do realizacji zamówienia publicznego posiada odpowiednie kwalifikacje zawodowe, nabyte w drodze odpowiedniej procedury w odniesieniu do podmiotów bêd±cych obywatelami pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub pañstw cz³onkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania okre¶lonych zawodów regulowanych lub okre¶lonych dzia³alno¶ci, je¿eli te kwalifikacje zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. 2018 poz. 2272 z pó¼n. zm.).
UWAGA! W przypadku ubiegania siê o udzielenie zamówienia wspólnie przez dwóch lub wiêcej Wykonawców warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli Wykonawcy wyka¿± ³±cznie spe³nianie ww. warunku.
UWAGA! Zamawiaj±cy nie dopuszcza ³±czenia ww. funkcji.
2. Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w rozdz. V. 1. 2) niniejszej SIWZ zostan± spe³nione wy³±cznie je¿eli:
a) Wykonawcy wspólnie spe³niaj± warunek okre¶lony w rozdz. 5. 1. 2) pkt. b),
b) co najmniej jeden z Wykonawców spe³nia samodzielnie warunek okre¶lony w rozdz. 5. 1. 2) pkt. c) ppkt. i,
c) Wykonawcy wspólnie spe³niaj± warunek okre¶lony w rozdz. 5. 1. 2) pkt. c) ppkt. ii.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie
Stosownie do zapisów art 24aa ustawy Pzp Zamawiaj±cy przed udzieleniem zamówienia, najpierw dokona oceny ofert, a nastêpnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta zosta³a oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu. W tym celu Zamawiaj±cy wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni, terminie aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych o¶wiadczeñ lub dokumentów: a) informacja banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu, okre¶lonego w rozdz. 5. 1. 2) pkt. b) niniejszego SIWZ. wystawion± w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 1 miesi±c przed up³ywem terminu sk³adania ofert, b) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu, okre¶lonego w rozdz. 5. 1. 2) pkt. c) ppkt. i niniejszego SIWZ, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty (wg za³±cznika nr 6 do SIWZ); c) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu, okre¶lonego w rozdz. 5. 1. 2) pkt. c) ppkt. ii niniejszego SIWZ oraz w celu potwierdzenia spe³niania kryterium oceny oferty, o którym mowa w pkt. 13. 2. B) niniejszej SIWZ, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami, (wg za³±cznika nr 7 do SIWZ); d) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawiona nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert; e) za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert lub inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu; f) za¶wiadczenie w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo inny dokument potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu; g) o¶wiadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku s±du lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzaj±cych dokonanie p³atno¶ci tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wi±¿±cego porozumienia w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci (wed³ug wzoru okre¶lonego za³±cznikiem nr 8 do SIWZ); h) o¶wiadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytu³em ¶rodka zapobiegawczego zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne (wed³ug wzoru okre¶lonego za³±cznikiem nr 8 do SIWZ); i) o¶wiadczenia Wykonawcy o niezaleganiu z op³acaniem podatków i op³at lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i op³atach lokalnych (tekst jednolity: Dz. U. 2019 poz. 1170) (wed³ug wzoru okre¶lonego za³±cznikiem nr 8 do SIWZ); j) w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy Pzp - odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji. UWAGA: Wykonawca zobowi±zany bêdzie równie¿ z³o¿yæ o¶wiadczenia i dokumenty podmiotu na zdolno¶ci, którego Wykonawca siê powo³ywa³ w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia z postêpowania tego podmiotu (dokumenty wymienione w pkt. d-j). Wykonawca zobowi±zany bêdzie równie¿ z³o¿yæ wskazane w SIWZ dokumenty tego podmiotu potwierdzaj±ce spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie zdolno¶ci, na których Wykonawca polega³ w celu wykazania spe³niania tych warunków. UWAGA: Wykonawca nie jest obowi±zany do z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w rozdz. 5a. 2) SIWZ, je¿eli: - Wykonawca wska¿e dostêpno¶æ o¶wiadczeñ lub dokumentów, o których mowa w pkt 3.1. w formie elektronicznej pod okre¶lonymi adresami internetowymi ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (t.j. Dz. U. 2019 poz. 700). W takim przypadku Zamawiaj±cy pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcê o¶wiadczenia lub dokumenty. Dotyczy to w szczególno¶ci informacji odpowiadaj±cej odpisowi aktualnemu Rejestru Przedsiêbiorców pobieranej na podstawie art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze S±dowym Krajowym Rejestrze S±dowym (Dz. U. z 2018 r., poz.986, z pózn. zm.) oraz wydruków z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej zgodnie z art. 46 ustawy z dnia 06 marca 2018 roku o Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiêbiorcy z dnia 6 marca 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 647 ze zmianami), - Wykonawca wska¿e o¶wiadczenia lub dokumenty, o których mowa w pkt 3.1, które znajduj± siê w posiadaniu Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci o¶wiadczenia lub dokumenty przechowywane przez Zamawiaj±cego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp. W takim przypadku Zamawiaj±cy w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz braku podstaw wykluczenia, korzysta z posiadanych o¶wiadczeñ lub dokumentów, o ile s± one aktualne. 3.2. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodniæ Zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, wed³ug wzoru stanowi±cego Za³±cznik Nr 5 do SIWZ. Tre¶æ zobowi±zania powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywaæ na zakres zobowi±zania innego podmiotu, okre¶laæ, czego dotyczy zobowi±zanie oraz w jaki sposób i w jakim okresie bêdzie ono wykonywane. 3.3. Dokumenty lub o¶wiadczenia potwierdzaj±ce, ¿e oferowane dostawy spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego: 3.3.1. Karty techniczne oferowanych kot³ów na biomasê potwierdzaj±ce spe³nianie przez te urz±dzenia parametrów zawartych w OPZ dla tych urz±dzeñ. Dokument winien byæ przekazany w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego lub elektronicznej kopii dokumentu po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em. 3.3.2. Sprawozdanie z badania oferowanych kot³ów na biomasê zgodnie z norm± PN-EN 303.5 lub z norm± równowa¿n±. Dokument winien byæ przekazany w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego lub elektronicznej kopii dokumentu po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em. Je¿eli przepis prawa tego wymaga. 3.3.3. ¦wiadectwo dotycz±ce 5 klasy oferowanych kot³ów na biomasê, wystawione zgodnie z norm± PN-EN 303.5 lub z norm± równowa¿n±. Dokument winien byæ przekazany w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego lub elektronicznej kopii dokumentu po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em. Je¿eli przepis prawa tego wymaga. 3.3.4. Za¶wiadczenie dotycz±ce Eco Design tj. zgodno¶ci oferowanych kot³ów na biomasê z Rozporz±dzeniem Komisji (UE) 2015/1189 z dnia 28 kwietnia 2015 r. w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/125/WE w odniesieniu do wymogów dotycz±cych ekoprojektu dla kot³ów na paliwo sta³e. Dokument winien byæ przekazany w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego lub elektronicznej kopii dokumentu po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em. Je¿eli przepis prawa tego wymaga. 4. W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez wykonawcê, zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych tego dokumentu. 5. Sk³adane dokumenty (okre¶lone w rozdz. 6 niniejszej SIWZ) mog± byæ z³o¿one w oryginale lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em. 6. Po¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolno¶ciach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które ka¿dego z nich dotycz±. 7. Po¶wiadczenie za zgodno¶æ z orygina³em nastêpuje w formie pisemnej. 8. Dokumenty sporz±dzone w jêzyku obcym s± sk³adane wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski. W razie w±tpliwo¶ci uznaje siê, i¿ wersja polskojêzyczna jest wersj± wi±¿±c±. 9. W przypadku, o którym mowa w pkt 8 Zamawiaj±cy bêdzie ¿±da³ od Wykonawcy przedstawienia t³umaczenia na jêzyk polski wskazanych przez Wykonawcê i pobranych samodzielnie przez Zamawiaj±cego dokumentów. 10. Dokumenty, dla których Zamawiaj±cy okre¶li³ wzory w formie za³±czników do niniejszego Rozdzia³u, powinny byæ sporz±dzone zgodnie z tymi wzorami, co do tre¶ci oraz formy, w tym opisu kolumn i wierszy. 11. Ka¿da poprawka w tre¶ci dokumentów, a w szczególno¶ci ka¿de przerobienie, przekre¶lenie, uzupe³nienie, nadpisanie, przes³oniêcie korektorem, itp., powinny byæ podpisane przez Wykonawcê. 12. Podpisanie dokumentów i po¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em powinno byæ dokonane w sposób umo¿liwiaj±cy identyfikacjê podpisu (np. czytelny podpis lub nieczytelny podpis wraz z imienn± piecz±tk± osoby podpisuj±cej dokument lub po¶wiadczaj±cej kopiê). 13. W zakresie nieuregulowanym SIWZ, zastosowanie maj± przepisy Rozporz±dzenia Ministra Rozwoju w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy w postêpowaniu o udzielenie zamówienia z dnia 26 lipca 2016 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 1126 ze zmianami). 14. Je¿eli w toku postêpowania wykonawca nie z³o¿y o¶wiadczenia, o którym mowa w rozdz. 6. 1. niniejszej SIWZ, o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbêdnych do przeprowadzenia postêpowania, o¶wiadczenia lub dokumenty s± niekompletne, zawieraj± b³êdy lub budz± wskazane przez zamawiaj±cego w±tpliwo¶ci, zamawiaj±cy wezwie do ich z³o¿enia, uzupe³nienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba ¿e mimo ich z³o¿enia oferta wykonawcy podlega³aby odrzuceniu albo konieczne by³oby uniewa¿nienie postêpowania.
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e:
1) w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ jedno zamówienie polegaj±ce na wykonaniu lub modernizacji kot³owni na biomasê, o warto¶ci zamówienia co najmniej 300.000,00 z³ brutto. Przez "jedno zamówienie" Zamawiaj±cy rozumie zamówienie wykonane w ramach jednej umowy.
UWAGA! Maj±c na uwadze art. 23 ust. 5 Ustawy Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e w sytuacji sk³adania oferty przez dwa lub wiêcej podmiotów (Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia) oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca bêdzie polega³ na zasobach innego podmiotu, na zasadach okre¶lonych w art. 22a Ustawy, warunek o którym wy¿ej mowa musi zostaæ spe³niony w ca³o¶ci przez Wykonawcê, jednego z Wykonawców wspólnie sk³adaj±cego ofertê lub podmiot, na którego zdolno¶ci w tym zakresie powo³uje siê Wykonawca -- brak mo¿liwo¶ci tzw. sumowania do¶wiadczenia.
UWAGA! Wykonawca, który naby³ do¶wiadczenie bêd±c cz³onkiem konsorcjum w uprzednio wykonanym zamówieniu, mo¿e pos³u¿yæ siê nabytym do¶wiadczeniem tylko i w³±cznie w przypadku, kiedy dane roboty budowlane wykona³ osobi¶cie.
2) skieruje do realizacji zamówienia publicznego osoby posiadaj±ce okre¶lone poni¿ej uprawnienia i kwalifikacje:
- projektant bran¿y architektonicznej -jedna osoba, posiadaj±ca uprawnienia do projektowania bez ograniczeñ w specjalno¶ci architektonicznej (zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 19 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2019 poz. 831) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane (patrz Wyja¶nienie poni¿ej);
- projektant bran¿y konstrukcyjnej -jedna osoba, posiadaj±ca uprawnienia do projektowania bez ograniczeñ w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej (zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 19 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2019 poz. 831) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane (patrz Wyja¶nienie poni¿ej);
- projektant bran¿y sanitarnej - jedna osoba, posiadaj±ca uprawnienia do projektowania bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych (zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 19 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2019 poz. 831) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane (patrz Wyja¶nienie poni¿ej) w zakresie instalacji i urz±dzeñ cieplnych;
- projektant bran¿y elektrycznej - jedna osoba, posiadaj±ca uprawnienia do projektowania bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych (zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 19 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2019 poz. 831) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane (patrz Wyja¶nienie poni¿ej) w zakresie instalacji i urz±dzeñ elektrycznych;
- kierownik budowy, pe³ni±cy równocze¶nie obowi±zki kierownika robót ogólnobudowlanych -osoba, posiadaj±ca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej (zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 19 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2019 poz. 831)lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane (patrz Wyja¶nienie poni¿ej);
- kierownik robót bran¿y sanitarnej - jedna osoba, posiadaj±ca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych (zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 19 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2019 poz. 831) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane (patrz Wyja¶nienie poni¿ej) w zakresie instalacji i urz±dzeñ cieplnych;
- kierownik robót bran¿y elektrycznej - jedna osoba, posiadaj±ca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych (zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 19 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2019 poz. 831) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane (patrz Wyja¶nienie poni¿ej) w zakresie instalacji i urz±dzeñ elektrycznych;
WYJA¦NIENIE ! W przypadku ka¿dych z ww. wymaganych uprawnieñ, Zamawiaj±cy jako "odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane" rozumie uprawnienia, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, lub osoba skierowana do realizacji zamówienia publicznego posiada odpowiednie kwalifikacje zawodowe, nabyte w drodze odpowiedniej procedury w odniesieniu do podmiotów bêd±cych obywatelami pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub pañstw cz³onkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania okre¶lonych zawodów regulowanych lub okre¶lonych dzia³alno¶ci, je¿eli te kwalifikacje zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. 2018 poz. 2272 z pó¼n. zm.).
UWAGA! W przypadku ubiegania siê o udzielenie zamówienia wspólnie przez dwóch lub wiêcej Wykonawców warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli Wykonawcy wyka¿± ³±cznie spe³nianie ww. warunku.
UWAGA! Zamawiaj±cy nie dopuszcza ³±czenia ww. funkcji.
Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± na kwotê 200.000,00 z³ (s³ownie: dwie¶cie tysiêcy z³otych)
UWAGA! W przypadku ubiegania siê o udzielenie zamówienia wspólnie przez dwóch lub wiêcej Wykonawców warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli Wykonawcy wyka¿± ³±cznie spe³nianie ww. warunku.
W przypadku wskazania przez Wykonawcê, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u, waluty inna ni¿ polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany bêdzie:
- ¶redni kurs NBP na dzieñ publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych,
- ¶redni kurs NBP z pierwszego dnia roboczego poprzedzaj±cego dzieñ opublikowania og³oszenia w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, je¿eli dniem opublikowania og³oszenia jest sobota;
3) Zamawiaj±cy okre¶la, ¿e ww. warunek zostanie spe³niony, je¶li Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± na kwotê 200.000,00 z³ (s³ownie: dwie¶cie tysiêcy z³otych)
UWAGA! W przypadku ubiegania siê o udzielenie zamówienia wspólnie przez dwóch lub wiêcej Wykonawców warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli Wykonawcy wyka¿± ³±cznie spe³nianie ww. warunku.
W przypadku wskazania przez Wykonawcê, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u, waluty inna ni¿ polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany bêdzie:
- ¶redni kurs NBP na dzieñ publikacji og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych,
- ¶redni kurs NBP z pierwszego dnia roboczego poprzedzaj±cego dzieñ opublikowania og³oszenia w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, je¿eli dniem opublikowania og³oszenia jest sobota.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 10.000,00 PLN (s³ownie: dziesiêæ tysiêcy z³otych zero groszy ) przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
2. Wadium mo¿e byæ wniesione w:
* pieni±dzu;
* porêczeniach bankowych, lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym, ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym;
* gwarancjach bankowych;
* gwarancjach ubezpieczeniowych;
* porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1669).
3. Wadia wniesione w formie gwarancji lub porêczeñ powinny w swej tre¶ci wskazywaæ Gwaranta/Porêczyciela, beneficjenta, termin obowi±zywania, kwotê gwarancji oraz musi zawieraæ klauzulê o nieodwo³alno¶ci oraz zapewniæ bezwarunkow± wyp³atê przez Gwaranta (Porêczyciela) na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego pe³nej kwoty.
4. Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na konto w Banku Spó³dzielczym "Mazowsze" w P³ocku Oddzia³ w Drobinie nr rachunku 35 9042 1068 0420 0358 2000 0950, z dopiskiem na przelewie: "Wadium w postêpowaniu nr PZ.271.6.2020".
5. Skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu nastêpuje z chwil± uznania ¶rodków pieniê¿nych na rachunku bankowym Zamawiaj±cego, o którym mowa w ust. 4, przed up³ywem terminu sk³adania ofert (tj. przed up³ywem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin sk³adania ofert).
6. Zamawiaj±cy zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie:
* pieniê¿nej - dokument potwierdzaj±cy dokonanie przelewu wadium zosta³ za³±czony do oferty;
* innej ni¿ pieni±dz - orygina³ dokumentu zosta³ z³o¿ony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie.
7. Wadium musi obejmowaæ ca³y okres zwi±zania ofert±.
8. Wadium wniesione w pieni±dzu Zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
9. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawid³owy zostanie odrzucona.
10. Okoliczno¶ci i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy okre¶la Ustawa Pzp.
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
£±czna cena ofertowa brutto | 60,00 |
Do¶wiadczenie personelu kluczowego - kierownika budowy | 20,00 |
Gwarancja | 20,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zgodnie z art. 144 Ustawy Pzp Zamawiaj±cy przewiduje zmianê zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty Wykonawcy - na zasadach okre¶lonych we wzorze umowy. 2. Zmiany umowy nie dotycz± poprawienia b³êdów i oczywistych omy³ek s³ownych, literowych i liczbowych, zmiany uk³adu graficznego umowy lub numeracji jednostek redakcyjnych, nie powoduj±ce zmiany celu i istoty umowy. 3. W przypadku gdy zmiany proponuje Wykonawca, warunkiem ich dokonania jest z³o¿enie przez Wykonawcê wniosku zawieraj±cego co najmniej: a. opis propozycji zmiany, b. uzasadnienie zmiany, c. obliczenie kosztów zmiany zgodnie z zasadami okre¶lonymi w umowie, je¿eli zmiana bêdzie mia³a wp³yw na wynagrodzenie Wykonawcy, d. opis proponowanego zakresu rzeczowo-finansowy lub terminu wykonania umowy. 4. Wprowadzone zmiany postanowieñ zawartej umowy na realizacjê niniejszego zamówienia publicznego, wymagaj± podpisania przez strony aneksu do umowy. 5. Podpisanie aneksu wyd³u¿aj±cego termin realizacji przedmiotu zamówienia mo¿liwe bêdzie jedynie wówczas, gdy Wykonawca najpó¼niej w dniu jego podpisania przed³o¿y dokumenty potwierdzaj±ce przed³u¿enie zabezpieczeñ wymaganych w ramach zawartej umowy - na czas wynikaj±cy z przed³u¿enia. 6. Podpisanie aneksu wyd³u¿aj±cego termin realizacji przedmiotu zamówienia mo¿liwe bêdzie jedynie wówczas, gdy zmiana terminu realizacji nie bêdzie kolidowa³a z rozliczeniem siê Zamawiaj±cego z instytucj± dofinansowuj±c±.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2020-03-03, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
>
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków, które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia:
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
INNE PRZETARGI DROBIN
wiêcej: przetargi DROBIN »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja KP PSP w Kutnie" - III
- Remont lokalu zlokalizowanego przy ul. Armii Krajowej 29/5 w Goleniowie z przeznaczeniem na mieszkanie treningowe
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ci±giem pieszo - jezdnym, o¶wietleniem oraz niezbêdn± infrastruktur± techniczn± w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwa³ki
- Wymiana pod³o¿a i urz±dzeñ terenowych stanowi±cych wyposa¿enie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnêtrznym Ogólnokszta³c±cej Szko³y Muzycznej w Gdañsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków bêd±cych w zarz±dzie Nadle¶nictwa Skwierzyna"
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z analiz± rzeczowo-finansow± dla zadania pn. "Budowa budynków wielorodzinnych w Braniewie - etap I
wiêcej: Lampy i oprawy o¶wietleniowe »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.