eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaPortal internetowy - zmiana i wdrożenie nowej szaty graficznej (znakBPiZP-752/006/2012)

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-02-22

Warszawa: Portal internetowy - zmiana i wdrożenie nowej szaty graficznej (znak: BPiZP-752/006/2012)
Numer ogłoszenia: 52912 - 2012; data zamieszczenia: 22.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Al. J. Ch. Szucha 23, 00-580 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 523 99 10, faks 022 523 81 19 , strona internetowa www.msz.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Portal internetowy - zmiana i wdrożenie nowej szaty graficznej (znak: BPiZP-752/006/2012).

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem umowy jest wykonanie dzieła w postaci wymiany szaty graficznej oraz dokonania zmian funkcjonalnych Portalu Internetowego. 2. Wymiana szaty graficznej Portalu Internetowego nastąpi zgodnie z projektami graficznymi przekazanymi przez MSZ do ComArch w formie plików komputerowych PSD i PDF na płycie DVD w ramach realizacji niniejszej umowy..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.20.00.00 - Pakiety oprogramowania dla sieci, internetu i intranetu 72.21.23.22 - Usługi opracowywania oprogramowania graficznego .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a), Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usługi zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne wskutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, a z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od podstawowego wymagało poniesienia niewspółmiernych wysokich kosztów. W związku z wdrożeniem Księgi Identyfikacji Wizualnej, która opisuje kolorystykę, odcienie oraz formalny logotyp resortu SZ zaistniała konieczność dostosowania tworzonej strony internetowej MSZ do nowoprzyjętych barw grafik na spełniającą wymogi opisane w Księdze Identyfikacji Wizualnej. Przyjęcie zmian dotyczących identyfikacji wizualnej MSZ stworzyło też potrzebę przebudowy architektury warstwy prezentacji oraz systemu zarządzania treścią (CMS) w sposób umożliwiający wdrożenie nowej grafiki. Zgodnie z umową z dnia 17 marca 2010 roku zawartą z firmą Comarch S.A. na stworzenie nowego portalu internetowego MSZ, wszelkie rezultaty prac firmy Comarch zostały objęte pakietem gwarancji na okres 36 miesięcy licząc od sierpnia 2011 roku. Udzielona gwarancja obejmuje w szczególności: - gwarancję, iż rezultaty prac ComArch, a w szczególności Portal Internetowy i Serwisy Internetowe, działają zgodnie z wymaganiami wynikającymi z umowy, z Koncepcją Wdrożenia oraz z Dokumentacją techniczną i użytkową; - gwarancję, że nośniki, na których przekazany zostanie Portal Internetowy oraz inne rezultaty prac ComArch są wolne od jakichkolwiek wad. Gwarancja ta jest realizowana w szczególności przez zaplecze techniczne, tj. helpdesk świadczący: - przyjmowanie w trybie całodobowym 24/7 zgłoszeń oraz usuwania awarii, - świadczenia usług wsparcia technicznego, w ramach której Personel ComArch zapewnia telefoniczne wsparcie w trybie 24/7 umożliwiające zgłaszanie usterek i awarii oprogramowania; Ponadto, system gwarancyjny obejmuje aktualizacje oprogramowania CMS oraz innego oprogramowania składającego się na Portal Internetowy oraz Serwisy Internetowe w celu ich dostosowania do obowiązujących wymagań (np.: w związku ze zmianami w prawie) oraz w celu wprowadzenia poprawek błędów oraz dodawania nowych funkcjonalności. Aktualizacje będą dokonywane nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy. Powyższe usługi są integralnym zobowiązaniem umownym firmy Comarch S.A. Poczynione przez komisje przetargową rozeznanie techniczne, w tym opinia biegłego wskazuje że zmiana i wdrożenie nowej szaty graficznej jest przedsięwzięciem na tyle złożonym i kompleksowym, iż mogłaby spowodować ingerencję w obszary systemu CMS objęte świadczeniami gwarancyjnymi, a tym samym zmianę (modyfikację) rzeczy sprzedanej. Tym samym, ingerencja podmiotów zewnętrznych w system tj. w architekturę systemową, system zarządzania treścią (CMS) oraz warstwę prezentacji może spowodować utratę gwarancji (art. 578 KC - odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady z tytułu sprzedanej rzeczy). Taka sytuacja spowodowałby zaś konieczność ponownego wykupienia usługi gwarancji oraz stworzenia od nowa równoległego zaplecza technicznego, pociągające za sobą - wedle najlepszej wiedzy komisji - znaczne koszty finansowe bądź konieczność próbowania wypowiadania umowy z firmą Comarch S.A. ze wszystkimi negatywnymi konsekwencjami z tego wynikającymi. Dla prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego jakim jest - odpowiednia do roli i zadań zamawiającego - prezentacja Ministerstwa Spraw Zagranicznych w sieci Internet bez ponoszenia niewspółmiernie wysokich kosztów, o których mowa powyżej, niezbędne staje więc wykorzystanie zaplecza technicznego zapewnianego przez firmę Comarch S.A. Kierunek szybkiego rozwoju technologicznego w obszarze IT oraz zmieniające się trendy estetyczne i graficzne znajdujące odbicie i odzwierciedlenie w Księdze Identyfikacji Wizualnych to czynniki techniczne i organizacyjne, które były niemożliwe do przewidzenia w chwili udzielania zamówienia podstawowego, a rzutujące na obecne potrzeby zamawiającego. W świetle przytoczonych więc okoliczności, powierzenie wykonawcy Comarch S.A. wymiany szaty graficznej oraz przebudowy mechanizmów ją obsługujących znajduje oparcie a przepisie art. 67 ust. pkt 5 lit. a) ustawy Prawo zamówień publicznych.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • ComArch S.A., al. Jana Pawła II 39A, 31-864 Kraków, kraj/woj. małopolskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.