Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2019-03-19
Ogłoszenie nr 550053007-N-2019 z dnia 19-03-2019 r.
Warszawa: Sukcesywny zakup fabrycznie nowych części zamiennych do nadwozi pojazdów bezpylnych dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania w m. st. Warszawie sp. z o.o. OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m.st. Warszawie Sp. z o.o., Krajowy numer identyfikacyjny 01531445100000,
ul. ul. Obozowa
43,
01-161
Warszawa, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
22 3910100, e-mail
bzp@mpo.com.pl, faks
22 3910296.
Adres strony internetowej (url): www.mpo.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Usługi komunalne
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Sukcesywny zakup fabrycznie nowych części zamiennych do nadwozi pojazdów bezpylnych dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania w m. st. Warszawie sp. z o.o.
Numer referencyjny
DZA.ZOZ.27.8.2019.JĆ
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Dostawy
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywny zakup fabrycznie nowych części zamiennych do nadwozi pojazdów bezpylnych, których wykaz przedstawiono w załączniku do opisu przedmiotu zamówienia, zgodnie z wymaganiami określonymi w zaproszeniu do negocjacji.
Faktyczny asortyment realizowanych zakupów będzie uzależniony od potrzeb Zamawiającego. Wyznacznikiem zapotrzebowania Zamawiającego w zakresie zamówienia jest wykaz pojazdów, stanowiący załącznik do opisu przedmiotu zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zamawiania również części niewystępujących w cenniku Wykonawcy.
Zamawiający na tym etapie nie jest w stanie dokładnie zadeklarować, do których nadwozi pojazdów oraz jakie dokładnie części i ilości tych części zostaną zakupione. Wykonawca na etapie negocjacji postanowień umowy określi wysokość rabatu, który będzie obowiązywał
w trakcie trwania całej umowy. W trakcie trwania umowy od ceny katalogowej każdej zamawianej części Wykonawca będzie odliczał rabat w wysokości określonej w umowie,
w odniesieniu do jednostkowych cen netto.
Umowa będzie realizowana przez okres dwunastu miesięcy od daty podpisania umowy
w oparciu o cenę jednostkową netto wynikającą z cennika Wykonawcy po uwzględnieniu oferowanego rabatu oraz w oparciu o zamówienia częściowe, które składane będą (e-mailem lub poprzez formularz zamówieniowy, dostępny na stronie internetowej Wykonawcy) zgodnie z faktycznymi potrzebami Zamawiającego, z zastrzeżeniem, że całkowite wynagrodzenie Wykonawcy wynikające z realizacji umowy nie może przekroczyć wysokości środków przyznanych na ten cel (umowa zostanie podpisana na wartość wynikającą z tych właśnie środków, tj. maksymalną nominalną wartość zobowiązania). Informacja o wysokości tych środków zostanie podana Wykonawcy w dniu negocjacji.
W przypadku, gdy kwota całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy zostanie w pełni wykorzystana przed wskazanym terminem zakończenia umowy, Zamawiający zastrzega sobie prawo skrócenia czasu trwania umowy. Natomiast w przypadku, gdy kwota całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy nie zostanie w pełni wykorzystana do czasu zakończenia umowy Zamawiający zastrzega sobie, prawo przedłużenia czasu trwania umowy do chwili, gdy przyznane środki zostaną wydane, jednak nie dłużej niż o 6 miesięcy.
Zamawiający deklaruje realizację zamówienia w minimalnym zakresie do kwoty 400 000,00 zł netto i zastrzega sobie prawo do realizacji pozostałego zamówienia na zasadach prawa opcji. Decyzja o dostawach objętych prawem opcji uzależniona będzie od decyzji Zamawiającego, podczas gdy na Wykonawcę nałożony w ten sposób zostaje obowiązek realizacji dostaw do ustalonego w ramach prawa opcji poziomu maksymalnego na warunkach zawartej umowy, bez konieczności ponownych negocjacji między stronami.
W związku z możliwością wystąpienia u Zamawiającego rodzajów zabudów bezpylnych nie wyszczególnionych w załączniku do opisu przedmiotu zamówienia, do których konieczny będzie zakup części zamiennych w trakcie realizacji umowy, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zakupu także części do tych zabudów. Wartość tych części nie przekroczy w okresie obowiązującej umowy kwoty 60 000,00 zł netto, co stanowi 15 % deklarowanego przez Zamawiającego minimalnego zakresu realizacji umowy.
W przypadku konieczności zamówienia części zamiennych do zabudów nie wyszczególnionych w załączniku do opisu przedmiotu zamówienia Zamawiający zwróci się do Wykonawcy z zapytaniem o dostępność danego produktu. Tylko pozytywna odpowiedź będzie podstawą do wystosowania zamówienia częściowego. Zakup takiego asortymentu będzie realizowany wg zasad realizacji umowy.
II.5) Główny Kod CPV:
34.32.00.00 - Mechaniczne części zapasowe, z wyłączeniem silników i części silników
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust.1 pkt. 1 lit.a) ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Podstawą przeprowadzenia postępowania przetargowego w trybie zamówienia z wolnej ręki jest przesłanka zawarta w art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a) ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. z przyczyn technicznych, o obiektywnym charakterze dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę i nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia.
Przedmiotem zamówienia są części do specjalistycznych zabudów bezpylnych, których producentem jest firma Ekocel Sp. z o.o. Spółka Ekocel Sp. z o.o. należy do Grupy Zoeller, w skład której wchodzą firmy z 8 państw (źródło: strona www.ekocel.pl). W Polsce są to Spółki Ekocel Sp. z o.o. i Zoeller Tech Sp. z o.o. - dwa teoretycznie odrębne podmioty, a faktycznie mają tę samą siedzibę i ten sam zarząd. Podział w zakresie działalności tych podmiotów jest następujący: Spółka Ekocel Sp. z o.o. zajmuje się produkcją zabudów i ich sprzedażą, montażem na podwoziach oraz sprzedażą kompletnych pojazdów, natomiast Spółka Zoeller Tech Sp. z o.o. prowadzi serwis stacjonarny i mobilny oraz sprzedaż części zamiennych. Spółka Zoeller Tech Sp. z o.o. dysponuje trzema stacjonarnymi punktami serwisowymi w Polsce (Rekowo Górne, Warszawa, Chorzów) wraz z magazynami części zamiennych (informację tę można potwierdzić na stronie www.ekocel.pl). Nie są to niezależnie (odrębnie) działające na rynku podmioty, lecz jeden, który wykonuje swą działalność w trzech lokalizacjach na terenie Polski.
Aby wyprodukować przedmiot zamówienia (części zamienne) niezbędny jest dostęp do dokumentacji technicznej zabudowy (rysunki, wyliczenia konstrukcyjne). Dostęp do wymaganej dokumentacji mają firmy produkujące części na zlecenie i wyłącznie na potrzeby Grupy Zoeller. Wyprodukowane części są dostarczane tylko do firm wchodzących w skład Grupy Zoeller, które funkcjonują na zasadzie wyłączności na rynek kraju, na terenie którego prowadzą działalność. Nie istnieje możliwość, aby inna firma wchodząca w skład Grupy Zoeller podjęła jakiekolwiek działania na rynku innego członka Grupy Zoeller. Nie istnieje również możliwość, aby ktoś spoza Grupy Zoeller otrzymał dostęp do chronionej dokumentacji, a tym samym mógł wyprodukować części, dla których możliwe będzie uzyskanie dokumentu potwierdzającego, że zostały wyprodukowane zgodnie ze specyfikacjami i standardami produkcyjnymi ustalonymi przez producenta zabudowy i są one tej samej jakości, co części stosowane przy pierwszym montażu. Brak dostępu do chronionej dokumentacji jest równoznaczny z faktem, że na rynku nie są dostępne zamienniki tych części, więc Zamawiający zmuszony jest do używania części oryginalnych. Produkcja części oryginalnych odbywa się na wyłączne zlecenie i potrzeby firm wchodzących w skład Grupy Zoeller, więc ich zakup od innych podmiotów nie jest możliwy, gdyż nie są dla nich dostępne.
Przytoczone powyżej argumenty, jak również oświadczenie własne Wykonawcy, potwierdzają rzeczywisty monopol firmy Zoeller Tech Sp. z o.o. oraz że tylko ten Wykonawca jest w stanie wykonać zamówienie w zakresie będącym przedmiotem niniejszego zamówienia. W odniesieniu do tego konkretnego zamówienia nie istnieją inni Wykonawcy, którzy mogliby wykonać zamówienie zgodnie ze sztuką techniczną oraz aby po realizacji zamówienia pojazd spełniał obowiązujące przepisy prawa i był dopuszczony do pracy w zakresie zbiórki odpadów. Dodatkowo należy wyjaśnić, że zgodnie z Dyrektywą 2006/42/WE Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej, z dnia 17 maja 2006 r. w sprawie maszyn, zmieniającą dyrektywę 95/16/WE pojazdy bezpylne muszą się legitymować oceną ryzyka dla zabudowy (każda odrębnie), którą wystawia producent, czyli firma Ekocel Sp. z o.o. Firma Ekocel Sp. z o.o. nie utrzyma potwierdzenia zgodności z dyrektywą zabudowy, do naprawy której zastosowane byłyby części niewiadomego pochodzenia.
Potwierdza to tym samym, że nie istnieje żadne rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
Zoeller Tech Sp. z o.o.,
s.karpinski@zoeller.pl,
ul. Nowa 8, Rekowo Górne, 84-123 Połochowo (Oddział Warszawa: ul. Bukowiecka 92, 03-893 Warszawa),
,
, kraj/woj.
Polska
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa strojów sportowych damskich i męskich na potrzeby startu Akademickiej Reprezentacji Polski w Uniwersjadzie Letniej 2025
- Sprzedaż, dostawa, montaż i wykonanie podłączenia dwóch sztuk pralnicowirówek "z barierą higieny," przelotowych, o wsadzie min 18 kg do Domu Pomocy Społecznej im. Św. Brata Alberta, w Warszawie.
- Remont siatek i blend okiennych w pawilonie zbiorowego zakwaterowania osadzonych A w Areszcie Śledczym w Warszawie- Służewcu.
- Kompleksowa modernizacja budynku mieszkalnego przy ul. Małej 5. Oznaczenie sprawy: DNZP.260.21.2025
- Konserwacja i naprawy samochodów w Agencji Mienia Wojskowego Oddział Regionalny 1w Gdyni
- Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 807 od skrzyżowania z drogą powiatową (starodroże DK nr 17) do węzła Gończyce w ciągu drogi ekspresowej nr S17- nr postępowania 055/25
więcej: przetargi w Warszawie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.