Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2019-09-17
Ogłoszenie nr 550196214-N-2019 z dnia 17-09-2019 r.
Kalisz Pomorski: KOMPLEKSOWE OŚWIETLENIE ULIC, DRÓG I PLACÓW PUBLICZNYCH ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA TERENIE GMINY KALISZ POMORSKI OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Kalisz Pomorski reprezentowana przez Burmistrza Kalisza Pomorskiego, Krajowy numer identyfikacyjny 33092056400000,
ul. ul. Wolności
25,
78-540
Kalisz Pomorski, woj.
zachodniopomorskie, państwo
Polska, tel.
943 616 263, e-mail
ratusz@kaliszpom.pl, faks
943 616 288.
Adres strony internetowej (url): www.kaliszpom.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
KOMPLEKSOWE OŚWIETLENIE ULIC, DRÓG I PLACÓW PUBLICZNYCH ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA TERENIE GMINY KALISZ POMORSKI
Numer referencyjny
IP.271.10.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
Usługa polega na KOMPLEKSOWYM OŚWIETLENIU ULIC, DRÓG I PLACÓW PUBLICZNYCH ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA TERENIE GMINY KALISZ POMORSKI, w tym:
a)wykonywania Usługi Kompleksowej przy wykorzystaniu własnej Infrastruktury;
b)oświetlenia ulic, placów i dróg od zmierzchu do świtu, przy czym na życzenie Zamawiającego możliwa jest jednorazowa zmiana czasu załączenia oświetlenia bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych kosztów z tego tytułu ( inne dodatkowe regulacje czasów załączeń na życzenie Zamawiającego mogą być dokonane za dodatkową uzgodnioną co do wysokości opłatą).
c)przystąpienia do usuwania awarii w ciągu 24 godzin od otrzymania zgłoszenia od Zamawiającego i zakończenia usuwania awarii w ciągu kolejnych 24 godzin chyba, że okazałoby się to niemożliwe z uwagi na konieczność uzyskania zezwolenia na przeprowadzenie prac związanych z usuwaniem awarii albo też zaistniały trudności z zakupem części do urządzenia oświetleniowego, które uległo awarii i w takim przypadku awaria zostanie usunięta w ciągu 24 godzin od otrzymania zgód stosowanych organów / instytucji lub zakupu części zamiennych.
d)utrzymywania w należytym stanie technicznym i estetycznym instalacji oświetleniowej oraz punktów świetlnych, w tym do pomalowania w 2019 roku 30 stalowych słupów oświetleniowych na kolor uzgodniony z Zamawiającym
e)utrzymaniu świecenia wszystkich punktów świetlnych od zmierzchu do świtu, w ilości nie mniejszej niż 95%, w tym wymianie spalonych źródeł światła w ciągu 24 h od otrzymania zgłoszenia o nieświeceniu lamp od Zamawiającego
f)zapewnienia dostaw energii elektrycznej do poszczególnych punktów świetlnych;
g)dokonywania wszelkich czynności z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego właściwego, w zakresie, w jakim będzie to niezbędne do wykonania Usługi Kompleksowej
h)dokonywania wszelkich czynności ze sprzedawcą energii elektrycznej.
i)Ilość punktów świetlnych wynosi 897 sztuki.
1.2 Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia słupów i sieci przed nielegalnym poborem prądu i przed przebiciami. Szkody wynikłe z niewykonania tego obowiązku nie mogą obciążać Zamawiającego
1.3 Wykonanie prac o charakterze inwestycyjnym, takich jak: dobudowa, modernizacja, demontaż oświetlenia nie jest objęte niniejszym zamówieniem.
II.5) Główny Kod CPV:
50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
410000
Waluta:
złoty
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust.1 pkt.1 lit. a, art.67 ust.1 pkt.1 lit. b ustawy Pzp ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Ustawa Prawo zamówień publicznych - art. 67 stanowi, że zamawiający może udzielić zmówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych
o obiektywnym charakterze, b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów.
Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 10.04.1997 Prawo Energetyczne z późn. zm. do zadań własnych gmin w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe należy finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy w odniesieniu do których gmina jest zarządcą. Finansowanie usługi oświetlenia oznacza finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz kosztów ich budowy oraz konserwacji, eksploatacji i utrzymania urządzeń oświetleniowych.
W przypadku gdy Gmina nie jest właścicielem urządzeń zleca usługę oświetlenia podmiotowi, który posiada już urządzenia oświetleniowe i zobowiązana jest do finansowania usługi oświetlenia poprzez zawieranie umów z właścicielem urządzeń, na mocy których właściciel zajmuje się konserwacją, eksploatacją i utrzymaniem urządzeń oświetlenia ulic oraz rozliczaniem energii w zamian za wynagrodzenie określone w umowie. Ponieważ infrastruktura techniczna służąca do oświetlenia dróg i ulic jest własnością ENERGI Oświetlenie Sp. z o.o. w związku z realizacją wskazanego obowiązku możliwa jest tylko sytuacja zawarcia umowy z właścicielem infrastruktury czyli ENERGĄ Oświetlenie. Gmina nie może zatem samodzielnie zlecić wykonywania usług oświetlenia osobie trzeciej. Nie może tego uczynić, gdyż brak jest podstaw prawnych zezwalających na tego typu operacje na cudzym majątku. Oznacza to, że wykonanie prac musi się odbyć przy udziale właściciela infrastruktury, nie ma bowiem podstaw, aby ENERGA Oświetlenie wyrażała zgodę na to by podmiot, na którego wybór nie miałby żadnego wpływu, dokonywał specjalistycznych i odpowiedzialnych prac na jej majątku. Oczywistym jest, że każdy właściciel- zgodnie z treścią art. 140 kodeksu cywilnego- może korzystać ze swojej rzeczy z wyłączeniem innych osób. Gmina nie może zatem narzucić właścicielowi infrastruktury Wykonawcy, którego sama wybierze, gdyż oznaczałoby to naruszenie art. 140 kodeksu cywilnego i rodziło po stronie ENERGA Oświetlenie roszczenie określone w art. 222 kodeksu cywilnego.
Zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo Budowlane na właściciela nałożone są obowiązki utrzymania urządzeń w należytym stanie technicznym. Zgoda na decydowanie przez Gminę o tym kto ma wykonywać prace naraża na właściciela na niemożność wpływu na jakość wykonywanych prac a w przypadku nie utrzymania należytego stanu technicznego na odpowiedzialność karną.
Zgoda na dopuszczenie podmiotów zewnętrznych do prac, które Spółka sama wykonuje własnym personelem na swoich urządzeniach w zakresie jej funkcjonowania naraziłoby Spółkę na straty finansowe spowodowane utratą przychodów, straty materialne oraz zwolnienia pracowników.
Energa Oświetlenie posiada wykwalifikowany personel techniczny do prowadzenia prac na urządzeniach energetycznych w tym oświetleniowych, sprzęt technologiczny i specjalistyczny do wykonywania zadań związanych z utrzymaniem urządzeń.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
INNE PRZETARGI KALISZ POMORSKI
więcej: przetargi KALISZ POMORSKI »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowe utrzymanie i konserwacja oświetlenia ulicznego, przejść podziemnych i kładek stanowiących własność Gminy Bytom w 2025r.
- Eksploatacja i konserwacja oświetlenia ulic, placów i dróg na terenie Miasta Jastrzębie-Zdrój.
- Konserwacja i obsługa urządzeń oświetlenia ulicznego na terenie miasta Przeworska w ramach zadania " Modernizacja oświetlenia na terenie miasta "
- Iluminacje świąteczne na trzech rondach dzielnicy Chwarzno - Wiczlino.
- Prowadzenie konserwacji i eksploatacji urządzeń oświetlenia ulicznego na terenie miasta Tczewa będącego własnością Gminy Miejskiej Tczew
- Konserwacja oświetlenia ulicznego wszystkich dróg gminnych, powiatowych, wojewódzki i krajowych na terenie Gminy Wyszków w 2025 roku
więcej: Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.