eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kalisz PomorskiKOMPLEKSOWE OŚWIETLENIE ULIC, DRÓG I PLACÓW PUBLICZNYCH ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA TERENIE GMINY KALISZ POMORSKI

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2019-09-17

Ogłoszenie nr 550196214-N-2019 z dnia 17-09-2019 r.

Kalisz Pomorski: KOMPLEKSOWE OŚWIETLENIE ULIC, DRÓG I PLACÓW PUBLICZNYCH ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA TERENIE GMINY KALISZ POMORSKI OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kalisz Pomorski reprezentowana przez Burmistrza Kalisza Pomorskiego, Krajowy numer identyfikacyjny 33092056400000, ul. ul. Wolności 25, 78-540 Kalisz Pomorski, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 943 616 263, e-mail ratusz@kaliszpom.pl, faks 943 616 288.
Adres strony internetowej (url): www.kaliszpom.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: KOMPLEKSOWE OŚWIETLENIE ULIC, DRÓG I PLACÓW PUBLICZNYCH ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA TERENIE GMINY KALISZ POMORSKI
Numer referencyjny IP.271.10.2019

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Usługi


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa polega na KOMPLEKSOWYM OŚWIETLENIU ULIC, DRÓG I PLACÓW PUBLICZNYCH ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA TERENIE GMINY KALISZ POMORSKI, w tym: a)wykonywania Usługi Kompleksowej przy wykorzystaniu własnej Infrastruktury; b)oświetlenia ulic, placów i dróg od zmierzchu do świtu, przy czym na życzenie Zamawiającego możliwa jest jednorazowa zmiana czasu załączenia oświetlenia bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych kosztów z tego tytułu ( inne dodatkowe regulacje czasów załączeń na życzenie Zamawiającego mogą być dokonane za dodatkową uzgodnioną co do wysokości opłatą). c)przystąpienia do usuwania awarii w ciągu 24 godzin od otrzymania zgłoszenia od Zamawiającego i zakończenia usuwania awarii w ciągu kolejnych 24 godzin chyba, że okazałoby się to niemożliwe z uwagi na konieczność uzyskania zezwolenia na przeprowadzenie prac związanych z usuwaniem awarii albo też zaistniały trudności z zakupem części do urządzenia oświetleniowego, które uległo awarii i w takim przypadku awaria zostanie usunięta w ciągu 24 godzin od otrzymania zgód stosowanych organów / instytucji lub zakupu części zamiennych. d)utrzymywania w należytym stanie technicznym i estetycznym instalacji oświetleniowej oraz punktów świetlnych, w tym do pomalowania w 2019 roku 30 stalowych słupów oświetleniowych na kolor uzgodniony z Zamawiającym e)utrzymaniu świecenia wszystkich punktów świetlnych od zmierzchu do świtu, w ilości nie mniejszej niż 95%, w tym wymianie spalonych źródeł światła w ciągu 24 h od otrzymania zgłoszenia o nieświeceniu lamp od Zamawiającego f)zapewnienia dostaw energii elektrycznej do poszczególnych punktów świetlnych; g)dokonywania wszelkich czynności z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego właściwego, w zakresie, w jakim będzie to niezbędne do wykonania Usługi Kompleksowej h)dokonywania wszelkich czynności ze sprzedawcą energii elektrycznej. i)Ilość punktów świetlnych wynosi 897 sztuki. 1.2 Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia słupów i sieci przed nielegalnym poborem prądu i przed przebiciami. Szkody wynikłe z niewykonania tego obowiązku nie mogą obciążać Zamawiającego 1.3 Wykonanie prac o charakterze inwestycyjnym, takich jak: dobudowa, modernizacja, demontaż oświetlenia nie jest objęte niniejszym zamówieniem.

II.5) Główny Kod CPV: 50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 410000
Waluta:
złoty

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust.1 pkt.1 lit. a, art.67 ust.1 pkt.1 lit. b ustawy Pzp ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Ustawa Prawo zamówień publicznych - art. 67 stanowi, że zamawiający może udzielić zmówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 10.04.1997 Prawo Energetyczne z późn. zm. do zadań własnych gmin w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe należy finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy w odniesieniu do których gmina jest zarządcą. Finansowanie usługi oświetlenia oznacza finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz kosztów ich budowy oraz konserwacji, eksploatacji i utrzymania urządzeń oświetleniowych. W przypadku gdy Gmina nie jest właścicielem urządzeń zleca usługę oświetlenia podmiotowi, który posiada już urządzenia oświetleniowe i zobowiązana jest do finansowania usługi oświetlenia poprzez zawieranie umów z właścicielem urządzeń, na mocy których właściciel zajmuje się konserwacją, eksploatacją i utrzymaniem urządzeń oświetlenia ulic oraz rozliczaniem energii w zamian za wynagrodzenie określone w umowie. Ponieważ infrastruktura techniczna służąca do oświetlenia dróg i ulic jest własnością ENERGI Oświetlenie Sp. z o.o. w związku z realizacją wskazanego obowiązku możliwa jest tylko sytuacja zawarcia umowy z właścicielem infrastruktury czyli ENERGĄ Oświetlenie. Gmina nie może zatem samodzielnie zlecić wykonywania usług oświetlenia osobie trzeciej. Nie może tego uczynić, gdyż brak jest podstaw prawnych zezwalających na tego typu operacje na cudzym majątku. Oznacza to, że wykonanie prac musi się odbyć przy udziale właściciela infrastruktury, nie ma bowiem podstaw, aby ENERGA Oświetlenie wyrażała zgodę na to by podmiot, na którego wybór nie miałby żadnego wpływu, dokonywał specjalistycznych i odpowiedzialnych prac na jej majątku. Oczywistym jest, że każdy właściciel- zgodnie z treścią art. 140 kodeksu cywilnego- może korzystać ze swojej rzeczy z wyłączeniem innych osób. Gmina nie może zatem narzucić właścicielowi infrastruktury Wykonawcy, którego sama wybierze, gdyż oznaczałoby to naruszenie art. 140 kodeksu cywilnego i rodziło po stronie ENERGA Oświetlenie roszczenie określone w art. 222 kodeksu cywilnego. Zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo Budowlane na właściciela nałożone są obowiązki utrzymania urządzeń w należytym stanie technicznym. Zgoda na decydowanie przez Gminę o tym kto ma wykonywać prace naraża na właściciela na niemożność wpływu na jakość wykonywanych prac a w przypadku nie utrzymania należytego stanu technicznego na odpowiedzialność karną. Zgoda na dopuszczenie podmiotów zewnętrznych do prac, które Spółka sama wykonuje własnym personelem na swoich urządzeniach w zakresie jej funkcjonowania naraziłoby Spółkę na straty finansowe spowodowane utratą przychodów, straty materialne oraz zwolnienia pracowników. Energa Oświetlenie posiada wykwalifikowany personel techniczny do prowadzenia prac na urządzeniach energetycznych w tym oświetleniowych, sprzęt technologiczny i specjalistyczny do wykonywania zadań związanych z utrzymaniem urządzeń.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.