Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-04-20
Solec Kujawski: Budowa Punktu Obsługi Podróżnych wraz z zagospodarowaniem terenu stacji w Solcu Kujawskim w ramach projektu:Budowa wiaduktów i przystanków kolejowych
w bydgosko-toruńskim obszarze metropolitalnym BiT-City-Solec Kujawski
Numer ogłoszenia: 55497 - 2015; data zamieszczenia: 20.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Solec Kujawski , ul. 23 Stycznia 7, 86-050 Solec Kujawski, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 3871325, faks 52 3871253.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.soleckujawski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa Punktu Obsługi Podróżnych wraz z zagospodarowaniem terenu stacji w Solcu Kujawskim w ramach projektu:Budowa wiaduktów i przystanków kolejowych w bydgosko-toruńskim obszarze metropolitalnym BiT-City-Solec Kujawski.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Ogólny zakres inwestycji: Budowa Punktu Obsługi Podróżnych (POP) wraz z parkingiem bike&ride ,Budowa przyłącza gazowego, wodociągowego, elektroenergetycznego, kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej, wraz z przepompownią do budynku Punktu Obsługi Podróżnych,Rozbiórki istniejącej infrastruktury kolidującej z nowym zagospodarowaniem terenu, Budowa kanalizacji kablowej dla potrzeb Infomatu i budynku Punktu Obsługi Podróżnych z podłączeniem do sieci szerokopasmowej, Budowa punktu obsługi komunikacji kołowej dla autobusów miejskich i podmiejskich, taksówek od strony północnej linii kolejowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą,Budowa parkingu dla samochodów osobowych na 74 miejsca postojowe, w tym dla osób niepełnosprawnych od strony południowej linii kolejowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, Budowę i kanalizacji deszczowej na potrzeby odprowadzenia wód opadowych z dróg i parkingów wraz z separatorem przy parkingu południowym oraz z peronów i wiat peronowych.Przebudowa infrastruktury technicznej kolidującej z projektowanym zagospodarowaniem terenu (sieci wodociągowe, telekomunikacyjne, sanitarne, energetyczne),Przebudowa i rozbudowa peronów kolejowych jednokrawędziowego i wyspowego dwukrawędziowego wraz z wymianą nawierzchni, montażem odwodnienia liniowego, montażem modułowych wiat peronowych, przebudową i rozbudową oświetlenia,Montaż windy zewnętrznej mającej na celu skomunikowanie ciągu pieszego pod wiaduktem kolejowym z peronem wyspowym wraz z udrożnieniem szybu windowego,Udrożnienie klatki schodowej prowadzącej na peron wyspowy z ciągu pieszego pod wiaduktem kolejowym, Budowę przejścia w poziomie szyn z labiryntem na końcu peronu wyspowego od strony Torunia,Przebudowa infrastruktury kolejowej kolidującej z przebudowywanymi peronami (sieć trakcyjnej i LPN, sieć elektroenergetyczna, srk) Wykonanie systemu monitoringu CCTV obejmującego swym działaniem obszar Stacji Szybkiej Kolei Metropolitarnej, Budowę infrastruktury systemu informacji pasażerskiej wraz z instalacją nagłośnieniową w ramach komunikacji dynamicznej. Wykonanie i montaż elementów małej architektury m.in. kosze na śmieci, ławki, Zagospodarowanie terenu zielenią,Wymiana nawierzchni ul. Garbary na odcinku od schodów i pochylni do skrzyżowania za parkingiem z wymianą na tym odcinku istniejących słupów oświetleniowych, Wycinka drzewa kolidującego z projektowanym zagospodarowaniem terenu od strony północnej linii kolejowej, Wykonanie docelowej organizacji ruchu..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy UPZP polegających na wykonaniu tego samego rodzaju zamówienia co objęte zamówieniem podstawowym, w szczególności związanych z infrastrukturą podwyższającą standard obsługi podróżnych, przebudową infrastruktury drogowej skomunikowanej z terenem objętym zadaniem. Zamawiający udzieli zamówień uzupełniających tylko wtedy, gdy będzie posiadał środki finansowe na ich wykonanie. Łączna wartość zamówień uzupełniających nie może przekroczyć 50% wartości zamówienia podstawowego. Na okoliczność wystąpienia zamówień uzupełniających, zostanie zawarta umowa w trybie zamówienia z wolnej ręki.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.21.33.21 - Roboty budowlane w zakresie stacji kolejowych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.11.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 200 000,00 PLN słownie: dwieście tysięcy złotych .Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenia kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem (tj. w formie bezgotówkowej) na rachunek bankowy w Banku Pekao S.A. Nr rachunku: 60 1240 3507 1111 0000 3057 6548, a dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Solcu Kujawskim przy ul. 23 Stycznia 7 (oryginał), a kopię złożonego dokumentu załączyć do oferty. Wadium musi być wniesione najpóźniej w terminie składania ofert.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. W związku z tym iż, Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku, za jego spełnienie uzna, złożone oświadczenie, zgodnie z art. 44 UPZP, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca zobowiązany jest wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na: budowy lub przebudowy budynku budynku użyteczności publicznej o wartości robót nie mniejszej niż 3 mln. złotych, przebudowie lub budowie infrastruktury przystankowej kolejowej o wartości robót nie mniejszej niż 4 mln. złotych. Warunek będzie spełniony, kiedy wykonawca wykaże wykonanie ww. zakresu robót budowlanych łącznie (w ramach jednego zadania) lub oddzielnie. Ocena spełniania wymienionego wyżej warunku udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia-nie spełnia, na podstawie dokumentów dołączonych przez wykonawcę do oferty, określonych w rozdziale VI SIWZ. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 UPZP (np. konsorcjum, spółka cywilna), ww. warunek udziału w postępowaniu spełniają łącznie.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. W związku z tym iż, Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku, za jego spełnienie uzna, złożone oświadczenie, zgodnie z art. 44 UPZP, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca zobowiązany jest wykazać się dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, którym zostanie powierzone wykonanie niniejszego zamówienia, gwarantującymi właściwą jakość robót budowlanych, o kwalifikacjach zawodowych i doświadczeniu zawodowym nie mniejszym niż określone poniżej, tj.: 1)kierownik budowy, wymagana liczba osób: 1,minimalne kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności inżynieryjnej kolejowej lub uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,minimalne doświadczenie zawodowe:pięć (5) lat doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik budowy lub kierownik robót w jednej z wyżej wymienionych specjalności. Dopuszcza się łączenia funkcji kierownika budowy z innymi funkcjami kierowników robót branżowych w zakresie posiadanych uprawnień. 2)kierownik robót drogowych, wymagana liczba osób: 1,minimalne kwalifikacje zawodowe:uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej,minimalne doświadczenie zawodowe: trzy (3) lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik robót drogowych lub kierownik budowy. 3)kierownik robót elektroenergetycznych i elektroinstalacyjnych, wymagana liczba osób:1,minimalne kwalifikacje zawodowe:uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, minimalne doświadczenie zawodowe: trzy (3) lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik robót elektroenergetycznych i elektroinstalacyjnych lub kierownik budowy, 4)kierownik robót konstrukcyjno-budowlanych, wymagana liczba osób: 1,minimalne kwalifikacje zawodowe:posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,minimalne doświadczenie zawodowe:trzy (3) lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik robót konstrukcyjno-budowlanych lub kierownik budowy, 5)kierownik robót sanitarnych, wod.-kan., gazowych, cieplnych (c.o.),wentylacyjnych,wymagana liczba osób: 1, minimalne kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,minimalne doświadczenie zawodowe: trzy (3) lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik robót sanitarnych, wod.-kan., gazowych, cieplnych, wentylacyjnych lub kierownik budowy, 6)kierownik robót telekomunikacyjnych, wymagana liczba osób: 1, minimalne kwalifikacje zawodowe:uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, minimalne doświadczenie zawodowe: trzy (3) lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik robót telekomunikacyjnych lub kierownik budowy, 7)kierownik robót kolejowych w zakresie kolejowych obiektów budowlanych, wymagana liczba osób: 1,minimalne kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności inżynieryjnej kolejowej w zakresie kolejowych obiektów budowlanych,minimalne doświadczenie zawodowe: trzy (3) lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik robót kolejowych w zakresie kolejowych obiektów budowlanych lub kierownik budowy, 8)kierownik robót kolejowych w zakresie sterowania ruchem kolejowym, wymagana liczba osób: 1,minimalne kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności inżynieryjnej kolejowej w zakresie sterowania ruchem kolejowym (SRK) minimalne doświadczenie zawodowe:trzy (3) lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik robót w zakresie SRK lub kierownik budowy, 9)kierownik robót kolejowych w zakresie kolejowych sieci energetycznych, wymagana liczba osób: 1,minimalne kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, minimalne doświadczenie zawodowe: trzy (3) lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik kolejowych robót elektroenergetycznych i elektroinstalacyjnych lub kierownik budowy. Wymienione wyżej osoby winny posiadać uprawnienia wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (wg stanu prawnego obowiązującego na dzień wszczęcia postępowania) lub posiadać kwalifikacje zgodnie z postanowieniami art. 12a tejże ustawy lub równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej samej specjalności. Zamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394). Jeżeli uprawnienia budowlane wskazanej przez Wykonawcę osoby nie będą obejmowały pełnego zakresu, Wykonawca może na dane stanowisko skierować dodatkową osobę, jednakże doświadczenie każdej z tych osób nie może być niższe od wymaganego dla danego stanowiska w zakresie posiadanych uprawnień. Dopuszcza się łączenie funkcji kierownika robót w różnych branżach przez jedną osobę, w zakresie posiadanych uprawnień. Ocena spełniania wymienionego wyżej warunku udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia-nie spełnia, na podstawie dokumentów dołączonych przez wykonawcę do oferty, określonych w Rozdziale VI pkt. 4 SIWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 UPZP (np. konsorcjum, spółka cywilna), ww. warunek udziału w postępowaniu spełniają łącznie.Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj. : a)posiada środki finansowe lub zdolność kredytową, w wysokości nie mniejszej niż 5 000 000,00 (słownie: pięć milionów 00/100) PLN, b)posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę co najmniej 3 000 000,00 zł. W przypadku, gdy w dokumentach potwierdzających sytuację ekonomiczną i finansową wykonawcy kwoty zostały określone w walucie innej niż PLN, Zamawiający do oceny spełniania warunku Nr 5 udziału w postępowaniu, przeliczy je wg średniego kursu NBP na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu. W przypadku, gdy w dniu publikacji ogłoszenia NBP nie opublikował średnich kursów walut, Zamawiający do przeliczenia przyjmie pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs NBP.Ocena spełniania wymienionego wyżej warunku udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów dołączonych przez wykonawcę do oferty, określonych w rozdziale VI pkt. 5 SIWZ. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 UPZP (np. konsorcjum, spółka cywilna), ww. warunek udziału w postępowaniu spełniają łącznie.Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na wiedzę i doświadczenie oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia innych podmiotów, zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów należy złożyć w oryginale.Gdy ofertę podpisuje osoba, która nie jest wymieniona w dokumencie stwierdzającym uprawnienia do występowania w obrocie prawnym, do oferty musi być dołączone na piśmie stosowne pełnomocnictwo w tej sprawie podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych; Oświadczenie o części zamówienia przewidzianej do wykonania przez podwykonawców;Wypełniony kosztorys ofertowy sporządzony według przedmiaru robót.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Okres gwarancji - 5
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do Zgodnie z art. 144 ust. 1 UPZP, Zamawiający dopuszcza zmiany Umowy w stosunku do treści oferty w zakresie:1)deklaracji Wykonawcy zawartej w Ofercie w zakresie wykonania zamówienia samodzielnie lub i przy udziale Podwykonawców, na uzasadniony pisemny wniosek Wykonawcy i zaakceptowany przez Zamawiającego; 2)ceny Umowy, która może ulec zmianie w przypadkach:a)ustawowej zmiany podatku VAT;b)wykonania mniejszego zakresu robót niż zakres określony w kosztorysie ofertowym wynikającego z ich zaniechania,c)wykonania robót zamiennych, d)wystąpienia okoliczności, o których mowa w klauzuli 5.17 SWU; e)w przypadku ujawnienia w trakcie realizacji zamówienia wad, błędów, braków projektowych, skutkujących koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień dokumentacji, 3)przedłużenia terminu zakończenia robót, co może nastąpić w przypadku: a)niemożności realizacji robót z powodu braku dostępności do miejsc prowadzonych robót lub gdy obowiązujące przepisy, normy, wymagania technologiczne nie dopuszczają do realizacji lub nakazują wstrzymanie robót; b)wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, lub innych niemożliwych do przewidzenia, wstrzymujących lub opóźniających realizacje robót będących przedmiotem Umowy;c)gdy umowa nie może być realizowana z powodu siły wyższej lub z powodu następstw siły wyższej;d)zmiany w uzbrojeniu i naniesieniach terenu w stosunku do danych w zasobach geodezyjnych, mających wpływ na termin realizacji;e)w przypadku ujawnienia w trakcie realizacji zamówienia wad projektowych, skutkujących koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót, mających wpływ na termin zakończenia robót;f)konieczność usunięcia wad, błędów, braków, wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, będących następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego;g)jeżeli niekorzystne warunki atmosferyczne nie sprzyjają lub uniemożliwiają prawidłowe wykonanie zaplanowanych robót, w szczególności zgodnie z harmonogramem, z technologią realizacji robót, z odpowiednimi normami lub innymi przepisami, wymagającymi konkretnych warunków atmosferycznych, termin może ulec przedłużeniu, jedynie o ilość dni, w których niemożliwe było wykonanie robót;h)działania lub zaniechania właściwych organów administracji państwowej lub gestorów sieci uzbrojenia, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność;i)wystąpienia opóźnienia w wydaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp., do wydania których właściwe organy lub gestorzy sieci uzbrojenia są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w których ww. decyzje, zezwolenia, uzgodnienia i itp., powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność; j)wystąpienia konieczności rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, konieczności prowadzenia badań archeologicznych, które mogą skutkować niemożli-wością zrealizowania przedmiotu umowy w przyjętym terminie zakończenia robót; k)wystąpienia odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy;l)konieczności wykonania prac wynikających z zaleceń organów uprawnionych, np. Nadzoru budowlanego, Konserwatora zabytków, itp.;m)opóźnienia w przekazaniu Wykonawcy terenu budowy, odpowiednio do ilości dni opóźnienia, uwzględniając uwarunkowania PKP, n)z powodu niezależnych od Stron, działań osób trzecich uniemożliwiających wykonywanie umowy, o)zmiany harmonogramu zamknięć torowych na terenach kolejowych;p)konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa;q)odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności braku zinwentaryzowania podziemnych sieci, instalacji i urządzeń lub obiektów budowlanych lub zinwentaryzowania ich w sposób wadliwy, skutkujących niemożliwością wykonania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych lub materiałowych;r)konieczność zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętych przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy;s)zastosowania innych technologii wykonania robót - o ile są korzystne dla Zamawiającego i o ile nie powodują zwiększenia kosztów realizacji inwestycji, pod warunkiem, że są spowodowane okolicznościami, takimi jak:niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji na skutek zaprzestania produkcji lub wycofania z rynku tych materiałów lub urządzeń;pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót;pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonania prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; 4)zmiany sposobu wykonania przedmiotu umowy, 5)zmiany osób odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, pod warunkiem, że zaproponowana przez Wykonawcę, na dane stanowisko, osoba wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż Zamawiający określił na etapie postępowania o zamówienie publiczne;)zmiany Podwykonawców, w tym podmiotów trzecich, na zasobach których Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na zasadach określonych w klauzuli 5.4; 7)Zmiany Umowy będą mogły nastąpić również, w przypadku zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej, a także zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.8)gdy konieczność zmian będzie następstwem ewentualnych aneksów do umowy o dofinansowanie dla realizacji projektu pn.Budowa wiaduktów i przystanków kolejowych w bydgosko-toruńskim obszarze metropolitalnym BiT-City - Solec Kujawski, niezależnych od Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.soleckujawski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy
ul. 23 Stycznia 7
86-050 Solec Kujawski
pokój nr 26.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.05.2015 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy ul. 23 Stycznia 7 86-050 Solec Kujawski pokój nr 10 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiotowe przedsięwzięcie będzie współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, Priorytet VII Transport Przyjazny Środowisku, Działanie:7.3 Transport miejski w obszarach metropolitalnych..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi gminnej nr 041247C w km 0+000,00-0+335,97 w miejscowości Szembruczek
- Budowa pełnowymiarowego boiska piłkarskiego o nawierzchni z trawy syntetycznej wraz z drenażem, oświetleniem i ogrodzeniem na działce 1240/2, obręb Sośnica.
- " Budowa odcinka sieci kanalizacji sanitarnej na odcinku od ul. Witosa do ul. Wólczyńskiej w Sannikach"
- "Przebudowa drogi gminnej nr 371067T w miejscowości Strzegomek"
- Wykonanie prac zabezpieczających o charakterze prewencyjnym i w części o charakterze trwałym na pozostałościach zespołu zamkowego w Pruchniku
- Modernizacja i przebudowa infrastruktury drogowej na terenie Gminy Morawica
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.