Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2017-07-21
Ogłoszenie nr 555550-N-2017 z dnia 2017-07-21 r.
Gmina Dobrzany: Przewóz uczniów z terenu gminy Dobrzany do Zespołu Szkół Publicznych w Dobrzanach wraz z zapewnieniem im opieki w okresie od 01.09.2017 r. do 30.06.2018 r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Dobrzany, krajowy numer identyfikacyjny
81168567400000, ul.
Ul. Staszica
1
,
73130
Dobrzany, woj.
zachodniopomorskie, państwo
Polska, tel.
91 562 02 01, , e-mail
zamowienia.publiczne@dobrzany.pl, , faks
91 561 02 04.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.dobrzany.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.bip.dobrzany.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Nie
www.bip.dobrzany.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
przesyłka pocztowa, przesyłka kurierska, osobiście
Adres:
ul. Staszica 1, 73-130 Dobrzany
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przewóz uczniów z terenu gminy Dobrzany do Zespołu Szkół Publicznych w Dobrzanach wraz z zapewnieniem im opieki w okresie od 01.09.2017 r. do 30.06.2018 r.
Numer referencyjny:
ZP.271.15.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1. wykonywanie przez Wykonawcę w okresie od 01.09.2017 r. do 30.06.2018r.: 1) przewozu uczniów Zespołu Szkół Publicznych w Dobrzanach (Przedszkola (5-6 latki), Szkoły Podstawowej, Klas II-III Gimnazjum) z miejsca zamieszkania do Zespołu Szkół Publicznych w Dobrzanach oraz z Zespołu Szkół Publicznych w Dobrzanach do miejsca zamieszkania: a) na zajęcia lekcyjne i z zajęć lekcyjnych, zgodnie z harmonogramem dowozu i odwozu uczniów stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ - na podstawie wydanych przez Wykonawcę biletów miesięcznych wraz z zapewnieniem im opieki, b) na zajęcia pozalekcyjne i z zajęć pozalekcyjnych, w przewidywanej ilości 600 km miesięcznie, na podstawie odrębnego miesięcznego rozliczenia faktycznie wykonanej usługi, w oparciu o ustaloną stawkę za 1 km przewozu. 2) przewozu ok. 14 uczniów z terenu Gminy Dobrzany posiadających potrzebę kształcenia specjalnego z miejsca zamieszkania do placówek oświatowych w Stargardzie oraz z placówek oświatowych w Stargardzie do miejsca zamieszkania wraz z zapewnieniem im opieki podczas przewozu na podstawie biletów miesięcznych. Liczbę uczniów dowożonych z terenu gminy Dobrzany do Zespołu Szkół Publicznych w Dobrzanach oraz nazwy poszczególnych miejscowości stanowi załącznik Nr 6 do SIWZ. 2. Ceny biletów miesięcznych muszą zawierać ulgę o której mowa w art. 5 ust 1 Ustawy o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (Dz.U. z 2012r. poz. 1138 ze zm.). 3. Liczbę uczniów z potrzebą kształcenia specjalnego dowożonych z terenu gminy Dobrzany do placówek oświatowych w Stargardzie oraz nazwy poszczególnych miejscowości stanowi załącznik Nr 7 do SIWZ. 4. Liczba uczniów jest wielkością prognozowaną i może się zmienić w trakcie realizacji zamówienia. 5. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić opiekę w trakcie przewozu uczniów na zajęcia lekcyjne i z zajęć lekcyjnych, w każdym pojeździe minimum jeden opiekun. 6. Opiekunem uczniów nie może być kierowca. Opiekun ponosi odpowiedzialność za uczniów dowożonych od chwili wejścia uczniów do pojazdu do chwili przekazania ich szkole oraz od chwili odebrania ich ze szkoły do chwili opuszczenia przez uczniów pojazdu na przystanku w swojej miejscowości. Podczas dowozu opiekun odprowadza dzieci w wieku przedszkolnym dowożonych pod drzwi wejściowe do szkoły od strony przedszkola i przekazuje je, wyznaczonemu przez dyrektora szkoły, nauczycielowi dyżurnemu. Podczas odwozów opiekun odbiera dzieci w wieku przedszkolnym spod drzwi szkoły od strony zajezdni i wprowadza do pojazdu zgodnie z ustalonym porządkiem. Wymagania względem opiekunów: funkcję opiekuna może sprawować wyłącznie osoba pełnoletnia, mająca w pełni zdolność do czynności prawnych. Osoba pełniąca funkcje opiekuna będzie zobowiązana w szczególności do: - posiadania aktualnego przeszkolenia z zakresu BHP i udzielania pierwszej pomocy; - zapewnienia bezpieczeństwa w trakcie przewozu uczniów do i ze szkoły; - zapewnienia bezpiecznego wsiadania uczniów do pojazdu oraz wysiadania z pojazdu; - opieki i zwracania uwagi na właściwe zachowanie się uczniów w czasie przejazdu; - w przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu uczniów w pojeździe, niedopuszczenie do ich przewozu; - kontroli uprawnień osób korzystających z przewozu, na podstawie posiadanych kart przewozu (biletów miesięcznych). 7. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić miejsca siedzące wszystkim przewożonym uczniom. 8. Środki transportu, służące do wykonywania zamówienia muszą posiadać wystarczającą liczbę miejsc siedzących na określonej trasie. 9. Wykonawca jest zobowiązany przyjąć, zaakceptować i wypełnić następujące warunki wykonania zamówienia, dotyczące bezpieczeństwa transportu dzieci przewozami szkolnymi: - przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. 2015 r., poz. 915 ze zm.); - bezwzględne przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1250). 10. Wykonawca jest zobowiązany ubezpieczyć pojazdy będące jego własnością i pasażerów od wszelkich szkód powstałych podczas przewozu i pozostających w związku z przewozem. 11. Środki transportu przeznaczone do przewozu muszą być sprawne technicznie i posiadać aktualne przeglądy techniczne, podczas realizacji zamówienia, ponadto muszą być utrzymywane w należytej czystości z zachowaniem estetyki wewnętrznej i zewnętrznej pojazdów. 12. Zamawiający zakłada, że dowóz dzieci i uczniów z miejsca zamieszkania do Zespołu Szkół Publicznych w Dobrzanach rozpocznie się nie wcześniej niż o godzinie 6:50 i będzie trwać nie dłużej niż do godziny 8:50, natomiast odwóz z Zespołu Szkół Publicznych w Dobrzanach do miejsca zamieszkania rozpocznie się o godzinie 13:05 i będzie trwać nie dłużej, niż do godziny 15:05 - szczegółowy harmonogram w załączniku nr 5 do SIWZ. 13. Zamawiający zakłada, że dowóz uczniów posiadających potrzebę kształcenia specjalnego do placówek oświatowych w Stargardzie rozpocznie się nie wcześniej niż o godz. 6:00 i będzie trwać nie dłużej niż do godz. 7:50, natomiast odwóz z placówek oświatowych w Stargardzie rozpocznie się o godz. 14:40 i będzie trwać nie dłużej niż do godz. 16:20. Harmonogram przywozu i odwozu uczniów do placówek oświatowych w Stargardzie zostanie ustalony przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu zamówienia. 14. Wykonawca zobowiązuje się do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą niż 200 000,00 zł przez cały okres realizacji umowy. Przed podpisaniem umowy Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kopię aktualnej umowy ubezpieczenia (lub polisy). W trakcie realizacji umowy na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć kopię aktualnej umowy ubezpieczenia (lub polisy). 15. Wykonawca zobowiązuje się zabezpieczyć transport zastępczy w przypadku nastąpienia ewentualnej awarii pojazdu. 16. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Zamawiający wymaga aby wszyscy kierowcy pojazdów do przewozu uczniów oraz opiekunowie zatrudnieni byli na podstawie umowy o pracę. 17. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie dokumentowania, kontroli spełniania przez Wykonawcę, podwykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: 1) Wykonawca w terminie 7 dni od podpisania umowy przekaże Zamawiającemu dokumenty potwierdzające zatrudnienie kierowców i opiekunów, tj. pisemne oświadczenie Wykonawcy, że osoba/y kierujące pojazdami do przewozu uczniów oraz opiekunowie są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę (dotyczy to pracowników Wykonawcy i ewentualnego podwykonawcy) w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks Pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 ze zm.), 2) Zamawiający zastrzega sobie prawo poinformowania Państwowej Inspekcji Pracy o podjętych przez Wykonawcę, podwykonawcę zobowiązaniach związanych z zatrudnieniem pracowników na umowę o pracę, w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawce lub Podwykonawcę; 3) Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania przedłożenia przez Wykonawcę, podwykonawcę kopii umów o pracę zawierających imię i nazwisko osób, które świadczyć będą czynności na rzecz Zamawiającego zgodnie z opinią, która dotyczy art. 29 ust. 3a ustawy Pzp uwzględniająca wspólne stanowisko Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych oraz Generalnego Inspektora Danych Osobowych z dnia 28 kwietnia 2017r. 4) kara za każdy stwierdzony przypadek kierowania pojazdami do przewozu uczniów oraz pełnienia opieki podczas przewozu przez osoby nie zatrudnione na umowę o pracę (w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy - Kodeks pracy) przez Wykonawcę lub podwykonawcę - 3 000,- zł za każdą nie zatrudnioną na umowę o pracę osobę, 5) każdy rozpoczęty dzień opóźnienia złożenia oświadczenia o którym mowa w pkt 1, w wysokości 1.000,- zł 16. Zamawiający przewiduje skrócenie terminu realizacji zamówienia, jeżeli na skutek zmiany przepisów prawa, dotyczących publicznego transportu zbiorowego, nie będzie możliwa realizacja zamówienia na określonych warunkach. Bilety będą obejmować następujące trasy: Trasa Nr 1 Dobrzany - Sierakowo - Błotno - Ognica - Dobrzany Trasa Nr 2 Dobrzany - Odargowo - Szadzko - Dobrzany Trasa Nr 3 Dobrzany - Biała - Kozy - Dobrzany Trasa Nr 4 Dobrzany- Bytowo - Krzemień - Dolice - Grabnica - Dobrzany Trasa Nr 5 Dobrzany - Lutkowo - Mosina - Kępno - Dobrzany Trasa Nr 6 Biała - Krzemień - Bytowo - Błotno - Dobrzany - Odargowo - Szadzko - Stargard
II.5) Główny kod CPV: 60.11.20.00 - (1) Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
Dodatkowe kody CPV:
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia: 2018-06-30
II.9) Informacje dodatkowe: nie dotyczy
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Wykonawca musi posiadać licencje na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
(Zamawiający dopuszcza uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z ustawą o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008 r., Nr 63, poz. 394 ze zm.).
Informacje dodatkowe
Ocena spełniania warunków udziału w postępowania dokonywana będzie w formule "spełnia- nie spełnia"
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
nie dotyczy
Informacje dodatkowe
nie dotyczy
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
1) Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał lub wykonuje, co najmniej 2 usługi polegające na przewozie osób na trasach o długości przynajmniej 30 km wykonywanych ciągle przynajmniej przez okres 10 miesięcy.
2) Wykonawca musi dysponować pojazdami w ilości niezbędnej do wykonania przedmiotu zamówienia, tak by każdy pasażer miał zapewnione miejsce siedzące oraz posiadającymi ważne badanie techniczne, spełniającymi wymogi bezpieczeństwa i estetyki pojazdów, zgodnie z przepisami oznakowane, posiadającymi ważne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej i następstw nieszczęśliwych wypadków (NWW), posiadające standard emisji spalin nie niższy niż Euro 4.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
Ocena spełniania warunków udziału w postępowania dokonywana będzie w formule "spełnia- nie spełnia"
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
1) W celu potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu Wykonawca zobowiązany jest złożyć w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności z innymi wykonawcami, którzy złożyli oferty w postępowaniu, do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jednolity: Dz.U. z 2015 r. poz. 284 z późn. zm.). W przypadku przynależności z innym wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej, Wykonawca przedkłada dowody, że powiązania te nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia dot. przynależności do grupy kapitałowej zostanie udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego wraz z informacją z otwarcia ofert. 2) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Dokument składany w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy. 4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokument składany w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy. Jeżeli wezwanie dotyczy Wykonawcy, który polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Zamawiający zażąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów o których mowa powyżej.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane (zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ), oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
4) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz i informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami - tu pojazdów - podać należy: typ/markę pojazdu, rok produkcji, ilość miejsc, standard emisji spalin - załącznik nr 4 do SIWZ.
Uwaga 1: Należy wykazać i przedłożyć dowody wykonania usług w liczbie i przedmiocie wystarczającym do wykazania spełniania opisanego wyżej warunku.
Uwaga 2: W przypadku gdy Zamawiający - Gmina Dobrzany jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w ust. 2 pkt 2 lit. a, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przekładania dowodów, o których powyżej mowa.
3) W sytuacji polegania na zasobach innego podmiotu - podmiot ten musi być wskazany przez Wykonawcę jako podwykonawca, który będzie wykonywał osobiście usługi. Wykonawca przedkłada zobowiązanie podmiotu, na którego zasobach polega, do osobistego wykonania usług - zgodnie z załącznikiem nr 2c do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
nie dotyczy
nie dotyczy
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)1) Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z załączonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń - na formularzu oferty - zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. 2) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie. Uwaga 4: Wykonawcy mogą składać wszystkie wykazy, informacje czy oświadczenia także na własnych drukach, pod warunkiem, że będą one opracowane według schematu druków załączonych do niniejszej specyfikacji (załączniki nr 1 - 4 do SIWZ). Uwaga 1: w przypadku przedstawienia przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków, dokumentów, w których występuje waluta inna niż polska, w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Uwaga nr 2 (dotycząca wszystkich oświadczeń i dokumentów): 1. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352), 2. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Uwaga nr 3 (dotycząca wykonawców zagranicznych) 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany, zgodnie z §7 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126) zamiast dokumentów, o których mowa w rozdz XII ust. 9 pkt 1, 5-6 składa dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 2) nie otwarto jego likwidacji ani upadłości. 2. Dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, a dokument o którym mowa w ust. 1 pkt 2 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem tego terminu. 3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentami zawierającymi odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby lub osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym, albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60,00 |
czas reakcj | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
nie dotyczy
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
nie dotyczy
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
nie dotyczy
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
nie dotyczy
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
1. Istotne dla Zamawiającego postanowienia umowy zawiera załączony do niniejszej SIWZ wzór umowy (załącznik nr 5 do SIWZ). 2. Umowa w sprawie zamówienia publicznego może zostać zawarta wyłącznie z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, po upływie terminów określonych w art. 94 ustawy. 3. W przypadku wniesienia odwołania, aż do jego rozstrzygnięcia, Zamawiający wstrzyma podpisanie umowy. 4. W przypadku dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przed podpisaniem umowy należy przedłożyć umowę regulującą współpracę tych podmiotów (umowa konsorcjum, umowa spółki cywilnej). 5. Wykonawca zobowiązuje się do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą niż 200 000,00 zł przez cały okres realizacji umowy. Przed podpisaniem umowy Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kopię aktualnej umowy ubezpieczenia (lub polisy). W trakcie realizacji umowy na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć kopię aktualnej umowy ubezpieczenia (lub polisy). 8. Osobą uprawnioną ze strony Zamawiającego do ustalania szczegółów związanych z podpisaniem umowy po wyborze najkorzystniejszej oferty, będzie: Ilona Nędza Tel. 915620202 wew. 10
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana (uznana za najkorzystniejszą) przed podpisaniem umowy zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, w wysokości 7 % ceny całkowitej podanej w ofercie (łącznie z podatkiem VAT). 2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone w: 1) pieniądzu - należy wpłacać przelewem na konto: PKO BP SA Stargard 44 1020 4867 0000 1302 0007 9913, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Zwrot i rozliczenie zabezpieczenia dokonane zostaną zgodnie z ustawą. 4. W przypadku zabezpieczenia w formie poręczenia lub gwarancji - Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa musi być nieodwołalna i bezwarunkowo realizowana na pierwsze żądanie beneficjenta - bez konieczności udowadniania wystąpienia jakichkolwiek zdarzeń. Gwarancja nie może w szczególności zawierać zapisów warunkujących wypłacenie Zamawiającemu gwarantowanej kwoty od obowiązku: - wykazywania szczegółowych powodów żądania wypłaty z tytułu gwarancji, - wykazywania przez Zamawiającego bezspornego charakteru należności, - wykazywania uznania należności przez Wykonawcę, - informowania o zmianach umowy, - wykazywania sposobu kalkulacji żądanej z tytułu gwarancji kwoty, pod rygorem nie przyjęcia przedłożonej gwarancji. 5. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa nie może wyłączać żadnych kar umownych z zakresu gwarancji zabezpieczenia, a kwota gwarancji nie może ulegać zmniejszeniu w miarę wykonywania przedmiotu umowy. Niedopuszczalne jest narzucanie Zamawiającemu obowiązku informowania Gwaranta o jakichkolwiek zmianach umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, a w szczególności uzależnianie wypłaty zabezpieczenia od akceptacji przez Gwaranta poczynionych zmian umowy. Gwarancja winna gwarantować Zamawiającemu zapłatę za wszystkie powstałe w okresie ważności gwarancji zobowiązania Wykonawcy wynikające z umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą - pod rygorem nie przyjęcia przedłożonej gwarancji. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do akceptacji treści gwarancji. 7. Zabezpieczenie w pieniądzu wnoszone zostaje najpóźniej w dniu zawarcia umowy.
Informacje dodatkowe:
nie dotyczy
IV.5) ZMIANA UMOWYPrzewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Istotne dla Zamawiającego postanowienia umowy zawiera załączony do niniejszej SIWZ wzór umowy (załącznik nr 5 do SIWZ). 2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy: 1)wynikające ze zmiany przepisów prawa mających istotny wpływ na sposób wykonania lub koszt zamówienia np. zmianę w wysokości podatku VAT, 2) termin realizacji umowy będzie mógł ulec skróceniu, jeżeli na skutek zmiany przepisów prawa, dotyczących publicznego transportu zbiorowego, nie będzie możliwa realizacja umowy na określonych w niej warunkach.Termin wypowiedzenia umowy przez Zamawiającego wynosi 1 miesiąc od złożenia wypowiedzenia Wykonawcy. 3. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 142 ust. 5 oraz 144 ust. 1 pkt 2-6 ustawy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
nie dotyczy
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
nie dotyczy
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-07-31, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
nie dotyczy
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Transport uczestników Klubu Seniora w ramach projektu nr FELD.07.09-IP.01-0011/23 pn. " CUŚ DOBREGO 2 " z EFS Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021.
- Świadczenie usług przewozowych w komunikacji miejskiej na terenie Gminy Miejskiej Złotoryja
- "Świadczenie usług w zakresie transportu zbiorowego o charakterze użyteczności publicznej na terenie Gminy Igołomia-Wawrzeńczyce w roku 2025"
- Świadczenie usług w zakresie regularnych przewozów osób w publicznym transporcie zbiorowym na terenie Gminy Kondratowice w okresie od 1 marca do 31 grudnia 2025 roku
- Zakup biletów miesięcznych dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy Szczytno dojeżdżających do placówek oświatowych w 2025 roku - część I i III
- Wykonywanie usług przewozowych w komunikacji miejskiej Radomia na liniach nr 1, 2 i 6.
więcej: (1) Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.