eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ostrowiec ¦wiêtokrzyski › Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej w ul. Akacjowej, Morelowej, Migda³owej i Miêtowej na osiedlu Gutwin-Zachód w Ostrowcu ¦wiêtokrzyskim,"

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2018-07-19



Og³oszenie nr 591467-N-2018 z dnia 2018-07-19 r.

Miejskie Wodoci±gi i Kanalizacja sp. z o.o.: Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej w ul. Akacjowej, Morelowej, Migda³owej i Miêtowej na osiedlu Gutwin-Zachód w Ostrowcu ¦wiêtokrzyskim,"
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu
Zamówienie jest przewidziane w 2018 roku do sfinansowana ze ¶rodków w³asnych Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy planuje uwzglêdnienie zadania we wniosku o dofinansowanie projektu ze ¶rodków Funduszu Spójno¶ci w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i ¦rodowisko 2014-2020.

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejskie Wodoci±gi i Kanalizacja sp. z o.o., krajowy numer identyfikacyjny 290513358, ul. ul. Sienkiewicza  91 , 27-400   Ostrowiec ¦wiêtokrzyski, woj. ¶wiêtokrzyskie, pañstwo Polska, tel. 412 661 200, e-mail biuro@ostrowiec.net.pl, faks 412 661 010.
Adres strony internetowej (URL): http://wodociagi.ostrowiec.net.pl/wodociagi.php?wodociagi=zam&kateg_id=60
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Inny (proszê okre¶liæ):
Spó³ka z ograniczon± odpowiedzialno¶cia - 100 % udzia³ów Gminy

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Tak
http://wodociagi.ostrowiec.net.pl/wodociagi.php?wodociagi=zam&kateg_id=60


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.wodociagi.ostrowiec.net.pl


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Adres:


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej w ul. Akacjowej, Morelowej, Migda³owej i Miêtowej na osiedlu Gutwin-Zachód w Ostrowcu ¦wiêtokrzyskim,"
Numer referencyjny: 16 ZP/2018
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Miodowej i w ul. bocznych od Miodowej w Ostrowcu ¦w. sk³adaj±cej siê z: a) kanalizacji grawitacyjnej z rur PCV SN 8 o ¶rednicy O 200 mm i d³ugo¶ci L = 1 208,00 mb, b) kanalizacji grawitacyjnej z rur PCV SN 8 o ¶rednicy O 160 mm i d³ugo¶ci L = 111,70 mb, c) studni rewizyjnych systemu "U" z krêgów betonowych o ¶rednicy O 1200 mm, klasa betonu krêgów nie ni¿sza ni¿ C35/45, krêgi ³±czone na uszczelkê gumow± lub elastomerow±, z zamontowanymi stopniami z³azowymi i przej¶ciami szczelnymi, w³azy z ¿eliwa sferoidalnego, niewentylowane z uszczelk± t³umi±c±, klasy D400, z blokad± (zatrzaskiem), klasa betonu krêgów nie ni¿sza ni¿ C35/45 - 41 kpl., d) kaskad z rur i kszta³tek PCV o ¶rednicy O 200 mm SN 8 - w ilo¶ci 3 kpl. e) kaskad z rur i kszta³tek PCV o ¶rednicy O 160 mm SN 8 - w ilo¶ci 9 kpl. Odcinki przy³±czeniowe na granicy dzia³ek winny byæ za¶lepione korkami PCV. f) odtworzenia nawierzchni z kruszywa naturalnego (warstwa dolna frakcji 0-63 mm i grubo¶ci warstwy 20 cm, warstwa górna frakcji 0-31,5 mm i grubo¶ci warstwy 15 cm) - 1 375,5 m2, g) odtworzenia nawierzchni z kruszywa naturalnego o frakcji 0-31,5 mm i grubo¶ci warstwy 15 cm - 2 481,5 m2, Kanalizacja sanitarna zlokalizowana jest: - w dzia³kach nale¿±cych do Gminy Ostrowiec ¦w.: ul. Migda³owa, Akacjowa - dz. 29 (obr. 3 ark.7), dz. 45/10 (obr. 14, ark. 1), - na dzia³kach bêd±cych w³asno¶ci± prywatn±: ul. Morelowa, Miêtowa, Akacjowa - dzia³ki prywatne. Przedmiot zamówienia nie obejmuje pe³nego zakresu robót, okre¶lonego w dokumentacji projektowej "Budowy kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej wraz z przepompowni± ¶cieków, ruroci±giem t³ocznym i instalacj± wewnêtrzn± elektryczn± w ul. Akacjowej, Morelowej, Zwierzynieckiej, Migda³owej i Miêtowej na osiedlu Gutwin - Zachód w Ostrowcu ¦wiêtokrzyskim. Przedmiot zamówienia nie obejmuje nastêpuj±cego zakresu robót, okre¶lonego w dokumentacji projektowej: - sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Zwierzynieckiej w Ostrowcu ¦w. na odcinku od studni K30 do istniej±cej studni S6 w rejonie ul. Akacjowej (odcinki K30-K29-K4-K3-K2-K1-P2-SR2-S6 wraz z odcinkami odnóg kanalizacyjnych do granic nieruchomo¶ci od studni K-30-K-29, - odej¶cie kanalizacyjne od studni K-4 w stronê ulicy Migda³owej o d³ugo¶ci 10 m wraz z rur± os³onow± DN 315 PCV d³ugo¶ci 3 m oraz rur± os³onow± dwudzieln± d³ugo¶ci 3 m (dla przewodu elektrycznego). Wy³±czone z przedmiotu zamówienia roboty a uwzglêdnione w dokumentacji projektowej zosta³y ju¿ wykonane w 2017 roku w ramach postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego 13 ZP/2017. Przedmiot zamówienia obejmuje nastêpuj±cy zakres robót, okre¶lony w dokumentacji projektowej wraz z odej¶ciami kanalizacyjnymi do posesji: - sieæ kanalizacji sanitarnej w ul. Migda³owej i Miêtowej w Ostrowcu ¦w. na odcinku od studni K4 - w³±czenie do istniej±cego w ul. Migda³owej odej¶cia kanalizacyjnego o d³ugo¶ci 10 m, odcinki: K4÷K18; K8-K32-K33-K34-K35-K36-K37; K34-K38; K14-K39-K40-K41-K42-K43, - sieæ kanalizacji sanitarnej w ul. Akacjowej w Ostrowcu ¦w. z w³±czeniem do istniej±cej studni K1, odcinki K1-K19÷K28, - sieæ kanalizacji sanitarnej w ul. Morelowej w Ostrowcu ¦w. na odcinku od studni K24-K44÷K47. Uwagi ogólne dotycz±ce realizacji przedmiotu zamówienia W ofercie nale¿y uwzglêdniæ w ramach wynagrodzenia rycza³towego koszt pompowania wody z wykopów. Wykonawca ma obowi±zek wyliczyæ ten koszt na podstawie projektu, wizji w terenie, do¶wiadczenia zawodowego (mo¿na za³o¿yæ termin i czas pompowania inny ni¿ okre¶lony w projekcie). W cenie oferty nale¿y uwzglêdniæ koszt op³at za umieszczenie urz±dzenia w pasie drogowym za okres od daty umieszczenia urz±dzenia w pasie drogowym do terminu podpisania protoko³u odbioru koñcowego robót. Inwestycja realizowana bêdzie na podstawie pozwolenia na budowê. Projekt budowlany kanalizacji bêd±cej przedmiotem zamówienia stanowi za³±cznik do SIWZ. Przedmiary robót bêd±ce za³±cznikami do SIWZ nie stanowi± podstawy do wyceny robót s± jedynie materia³ami pomocniczymi do sporz±dzenia oferty. Zamawiaj±cy zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia. Koszty wizji lokalnej ponosi Wykonawca. Do odbioru koñcowego Wykonawca przedstawi p³ytê DVD z inspekcji kanalizacji, wykonanej kamer± telewizyjn±. W ofercie nale¿y uwzglêdniæ koszty wszystkich robót zwi±zanych z wykonaniem kanalizacji. Wykonawca ma obowi±zek wyliczyæ te koszty na podstawie projektu, wizji w terenie, do¶wiadczenia zawodowego - koszty te nale¿y uj±æ w ofercie w formie kwoty rycza³towej.

II.5) G³ówny kod CPV: 45232400-6
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45232440-8
45231100-6
45111200-0
45233142-6


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:

PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:  28   lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia:

II.9) Informacje dodatkowe: Termin wykonania ca³o¶ci zamówienia - 28 miesiêcy od dnia podpisania umowy. Poszczególne etapy robót zostan± zrealizowane zgodnie z Harmonogramem Robót (za³±cznik Nr 1 do umowy).

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu szczegó³ów warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Wykonawca powinien posiadaæ ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci co najmniej 500 000,00 z³.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: a) zdolno¶ci technicznej: Wykonawca musi wykazaæ siê do¶wiadczeniem w wykonaniu robót w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednego zadania o rodzaju, parametrach i warto¶ci porównywalnej z przedmiotem zamówienia. Zamawiaj±cy uzna ten warunek za spe³niony je¿eli wykonawca udokumentuje nale¿yte wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej stanowi±cej przedmiot zamówienia tj. w zakresie budowy sieci kanalizacyjnej, o warto¶ci nie mniejszej ni¿: 700 000,00 z³ (brutto). Warto¶ci podane w dokumentach potwierdzaj±cych spe³nienie warunku w walutach innych ni¿ wskazane przez Zamawiaj±cego Wykonawca przeliczy wg ¶redniego kursu NBP na dzieñ wystawienia ¦wiadectwa Przejêcia (dla Kontraktów realizowanych zgodnie z Warunkami FIDIC) lub na dzieñ podpisania Protoko³u odbioru robót lub równowa¿nego dokumentu (w przypadku zamówieñ, w których nie wystawia siê ¦wiadectwa Przejêcia). b) zdolno¶ci zawodowej: Wykonawca powinien dysponowaæ: - osob±, która bêdzie pe³niæ funkcjê kierownika budowy - posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych, o których mowa w Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 wrze¶nia 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278 ze zm.) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawa. Zgodnie z art. 12 a ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 ) samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, okre¶lone w art. 12 ust. 1 Prawa budowlanego, mog± równie¿ wykonywaæ osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych, tj. w szczególno¶ci w ustawie z dnia z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 poz.65). Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)


Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)




III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

a) odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, b) o¶wiadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku s±du lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczeniem podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne , chyba, ¿e Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³aty tych nale¿no¶ci: na formularzu zgodnym z tre¶ci± Formularza 3.7, c) o¶wiadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytu³em ¶rodka zapobiegawczego zakazu ubiegania siê o zamówienia publiczne: na formularzu zgodnym z tre¶ci± Formularza 3.8.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty: na formularzu zgodnym z tre¶ci± Formularza 3.4., b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami: na formularzu zgodnym z tre¶ci± Formularza 3.5, c) informacjê z banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 1 miesi±c przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1. Na wezwanie zamawiaj±cego Wykonawca zobowi±zany jest do z³o¿enia nastêpuj±cych o¶wiadczeñ lub dokumentów: 1) W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu: a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty: na formularzu zgodnym z tre¶ci± Formularza 3.4., b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami: na formularzu zgodnym z tre¶ci± Formularza 3.5, c) informacjê z banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 1 miesi±c przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 2) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu: a) odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, b) o¶wiadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku s±du lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczeniem podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne , chyba, ¿e Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³aty tych nale¿no¶ci: na formularzu zgodnym z tre¶ci± Formularza 3.7, c) o¶wiadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytu³em ¶rodka zapobiegawczego zakazu ubiegania siê o zamówienia publiczne: na formularzu zgodnym z tre¶ci± Formularza 3.8. 2. Je¿eli wykaz, o¶wiadczenia lub inne z³o¿one przez Wykonawcê dokumenty, o których mowa w pkt 9.7.1) IDW budz± w±tpliwo¶ci zamawiaj±cego, mo¿e on zwróciæ siê bezpo¶rednio do w³a¶ciwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, by³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych s± wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 3. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 9.7.2) lit. a) IDW, sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. 4. Dokument, o którym mowa 9.9. IDW, powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 5. Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w 9.9 IDW, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis pkt 9.10 IDW stosuje siê. 6. W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez Wykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych tego dokumentu. 7. Wykonawca nie jest obowi±zany do z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, je¿eli Zamawiaj±cy posiada o¶wiadczenia lub dokumenty dotycz±ce tego Wykonawcy lub mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 570).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca jest zobowi±zany do wniesienia wadium w wysoko¶ci: 12 000,00 PLN (s³ownie: dwana¶cie tysiêcy z³otych 00/100). 2. Wadium musi byæ wniesione przed up³ywem terminu sk³adania ofert w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach, w zale¿no¶ci od wyboru Wykonawcy: a) pieni±dzu, przelewem na rachunek bankowy: PEKAO S.A. 79 1240 4416 1111 0000 4956 4828 (w tytule przelewu nale¿y wpisaæ: wadium zamówienie 24 ZP) b) porêczeniach bankowych; c) porêczeniach pieniê¿nych spó³dzielczych kas oszczêdno¶ciowo-kredytowych; d) gwarancjach bankowych; e) gwarancjach ubezpieczeniowych; f) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2014 poz. 1804 oraz z 2015 poz. 978 i 1240). 3. Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji powinno byæ z³o¿one w oryginale i musi obejmowaæ ca³y okres zwi±zania ofert±. Jako Beneficjenta wadium wnoszonego w formie porêczeñ lub gwarancji nale¿y wskazaæ - Miejskie Wodoci±gi i Kanalizacja Spó³ka z ograniczona odpowiedzialno¶ci± ul. Sienkiewicza 91, 27-400 Ostrowiec ¦wiêtokrzyski. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub porêczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub porêczenie obejmowa³y odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê, okre¶lone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Gwarancja lub porêczenie musi zawieraæ w swojej tre¶ci nieodwo³alne i bezwarunkowe zobowi±zanie wystawcy dokumentu do zap³aty na rzecz Zamawiaj±cego kwoty wadium. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieæ tak± sam± p³ynno¶æ jak wadium wniesione w pieni±dzu - dochodzenie roszczenia z tytu³u wadium wniesionego w tej formie nie mo¿e byæ utrudnione. Dlatego w tre¶ci gwarancji powinna znale¼æ siê klauzula stanowi±ca, i¿ wszystkie spory odno¶nie gwarancji bêd± rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji s±dów polskich, chyba, ¿e wynika to z przepisów prawa. 4. Wadium wniesione w pieni±dzu przelewem na rachunek bankowy musi wp³yn±æ na wskazany w pkt. 16.2.a) IDW rachunek bankowy Zamawiaj±cego, najpó¼niej przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Ze wzglêdu na ryzyko zwi±zane z czasem trwania okresu rozliczeñ miêdzybankowych Zamawiaj±cy zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 5. Zamawiaj±cy dokona zwrotu wadium na zasadach okre¶lonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp. 6. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiaj±cy zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: 1) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie; b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy. 2) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Nie
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
Nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena oferty brutto60,00
D³ugo¶æ gwarancji40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wykonawca ma prawo ¿±dania przed³u¿enia terminów okre¶lonych w § 4 ust. 1umowy na podstawie wniosku o przed³u¿enie terminu wraz z uzasadnieniem, z³o¿onego na co najmniej siedem dni przed up³ywem terminu, je¿eli niedotrzymanie pierwotnego terminu jest wynikiem: 1) si³y wy¿szej, przy czym za si³ê wy¿sz± przyjmuje siê zdarzenie, nie posiadaj±ce swojego ¼ród³a wewn±trz jednostki Wykonawcy, niemo¿liwe do przewidzenia, nieoczekiwane oraz niemo¿liwe do zapobie¿enia powstaniu jego i jego szkodliwym nastêpstwom, 2) zmiany przepisów prawa istotnych dla realizacji przedmiotu umowy, 3) konieczno¶ci wprowadzenia zmian wynikaj±cych z okoliczno¶ci, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy, 4) w przypadku gdy Zamawiaj±cy nie zapewni zasilania przepompowni w energiê elektryczn± w ci±gu jednego miesi±ca od daty zakoñczenia monta¿u przepompowni przez Wykonawcê, 5) wyst±pienia przeszkód w gruncie, kolizji, w tym: niewybuchów, wykopalisk, niepoprawnie zinwentaryzowanych sieci, przeszkód geologicznych np. gruntów skalistych, 6) konieczno¶ci skoordynowania robót, bêd±cych przedmiotem umowy z inwestycj± modernizacji drogi. 2. Inwestor rozpatrzy wniosek Wykonawcy w ci±gu siedmiu dni od daty jego z³o¿enia. 3. Inwestor zastrzega mo¿liwo¶æ wprowadzenia poni¿ej wymienionych zmian do niniejszej umowy w przypadku wyst±pienia nastêpuj±cych okoliczno¶ci: 1) zmiana zakresu przedmiotu umowy i wynagrodzenia Wykonawcy, polegaj±ca na wy³±czeniu okre¶lonej czê¶ci przedmiotu zamówienia w przypadku rezygnacji Inwestora z realizacji tej czê¶ci zamówienia - warto¶æ robót wy³±czonych z przedmiotu zamówienia nie powinna stanowiæ wiêcej ni¿ 10 % warto¶ci ceny ofertowej Wykonawcy. Warto¶æ robót wy³±czonych z zamówienia szacowana bêdzie na podstawie warto¶ci czê¶ci zamówienia, okre¶lonej w za³. Nr 1 do umowy oraz wska¼nika % udzia³u warto¶ci robót wy³±czonych z zamówienia w stosunku do warto¶ci czê¶ci zamówienia, obliczonego na podstawie stawek zawartych w kosztorysie inwestorskim. 2) zmiana przedmiotu umowy bez zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany w dokumentacji projektowej spowodowanej wyst±pieniem kolizji, 3) zmiana przedmiotu umowy bez zmiany wynagrodzenia Wykonawcy poprzez zastosowanie rozwi±zañ zamiennych, które warunkuj± osi±gniêcie podobnych parametrów techniczno-eksploatacyjnych, 4) zmiana terminu wykonania przedmiotu zamówienia, gdy wyst±pi³y okoliczno¶ci wskazane w ust. 1, 5) w innych przypadkach wymienionych w art. 144 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, 6) zmianê wynagrodzenia Wykonawcy, w przypadku: a) zmiany stawki podatku od towarów i us³ug, b) zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê, c) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne. 4. W przypadku zaistnienia przes³anek okre¶lonych w ust. 3, pkt 6) umowy Wykonawca bêdzie uprawniony do z³o¿enia pisemnego wniosku do Zamawiaj±cego o dokonanie zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia. W pisemnym wniosku Wykonawca zobowi±zany jest do przedstawienia wyczerpuj±cego uzasadnienia dla zmiany wynagrodzenia, w tym w szczególno¶ci do przedstawienia szczegó³owego wyliczenia, z którego bêdzie wynikaæ, w jaki sposób i o ile zmiany okre¶lone w ust. 3, pkt 6) umowy bêd± mia³y wp³yw lub wp³ynê³y na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê. Wniosek musi równie¿ zawieraæ okre¶lenie kwoty, o jak± ma siê zmieniæ wynagrodzenie Wykonawcy. Warunkiem zmiany wynagrodzenia jest wyst±pienie Wykonawcy z wnioskiem, o którym mowa powy¿ej, do 30 dni od daty og³oszenia zmian, o których mowa w ust. 3, pkt 6) umowy, pod rygorem utraty prawa dochodzenia roszczeñ. 5. W toku weryfikacji wniosku, o którym mowa w ust. 4 umowy, Zamawiaj±cy jest uprawniony do wezwania Wykonawcy do z³o¿enia dodatkowych wyja¶nieñ, kopii dokumentów ¼ród³owych lub wyliczeñ, w zakresie niezbêdnym do oceny zasadno¶ci zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia. 6. W terminie 30 dni od przed³o¿enia przez Wykonawcê pisemnego wniosku, o którym mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu umowy, Zamawiaj±cy pisemnie ustosunkuje siê do niego, uwzglêdniaj±c go w ca³o¶ci albo wnosz±c swoje zastrze¿enia. W przypadku wniesienia zastrze¿eñ przez Zamawiaj±cego, Strony przyst±pi± do negocjacji zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia, które powinny siê zakoñczyæ w terminie 14 dni od dnia dostarczenia Wykonawcy tych zastrze¿eñ i zostaæ potwierdzone podpisanym przez strony protoko³em z negocjacji. 7. W przypadku zawarcia aneksu zmieniaj±cego wynagrodzenie nale¿ne Wykonawcy z uwagi na okoliczno¶ci, o których mowa w ust. 3, pkt 6) umowy, zmiany obowi±zuj± od dnia wej¶cia w ¿ycie zmian, okre¶lonych w ust. 3, pkt 6).
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2018-08-03, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
>
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
WARUNKI P£ATNO¦CI 1. Strony ustalaj±, ¿e wynagrodzenie okre¶lone w ust. 1 umowy ma charakter rycza³towy. 2. Strony ustalaj± mo¿liwo¶æ wystawiania faktur czê¶ciowych, po wykonaniu poszczególnych czê¶ci robót, wyszczególnionych w za³±czniku nr 1 do umowy. Podstaw± wystawienia faktur czê¶ciowych s± protoko³y odbioru robót czê¶ciowych podpisane przez inspektora nadzoru. 3. Podstaw± do wystawienia faktury koñcowej na kwotê wynagrodzenia Wykonawcy, o której mowa w ust. 1 umowy, pomniejszon± o zsumowane kwoty poprzednio zafakturowane, jest protokó³ odbioru koñcowego wykonanych robót wraz z za³±cznikami, podpisany przez powo³any przez Inwestora zespó³ do nadzoru nad realizacj± inwestycji. Warto¶æ faktury koñcowej nie mo¿e wynosiæ wiêcej ni¿ 10% wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy. 4. Protokó³ odbioru koñcowego robót podpisany przez strony powinien potwierdzaæ, ¿e przedmiot umowy zosta³ wykonany zgodnie z umow± bez istotnych wad (tj. bez wad uniemo¿liwiaj±cych korzystanie z przedmiotu umowy zgodnie z przeznaczeniem), a tak¿e stwierdzaj±cy ewentualne naliczenie kar umownych. 5. W przypadku naliczenia kar umownych, zap³ata wynagrodzenia dla Wykonawcy bêdzie wstrzymana do momentu zap³aty kar. Dopuszcza siê potr±cenie naliczanych kar umownych z wynagrodzenia przys³uguj±cego Wykonawcy. 6. Wynagrodzenie bêdzie p³atne w terminie 30 dni od daty otrzymania przez Inwestora prawid³owo wystawionej faktury VAT, przelewem bankowym na konto Wykonawcy wskazane na fakturze. 7. Warunkiem wyp³aty wynagrodzenia jest przedstawienie dowodów zap³aty wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcom i dalszym podwykonawcom bior±cym udzia³ w realizacji odebranych robót budowlanych lub o¶wiadczeñ podwykonawców i dalszych podwykonawców o otrzymaniu takiego wynagrodzenia, pod rygorem bezpo¶redniej zap³aty wynagrodzenia przez Inwestora podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom w trybie okre¶lonym w § 10 ust. 14-20 umowy. 8. Za dzieñ p³atno¶ci uwa¿a siê dzieñ obci±¿enia rachunku bankowego Inwestora. POUCZENIE O ¦RODKACH OCHRONY PRAWNEJ 1. Wykonawcy, a tak¿e innemu podmiotowi, je¿eli ma lub mia³ interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniós³ lub mo¿e ponie¶æ szkodê w wyniku naruszenia przez Zamawiaj±cego przepisów ustawy Pzp, przys³uguj± ¶rodki ochrony prawnej okre¶lone w Dziale VI ustawy Pzp. ¦rodki ochrony prawnej wobec og³oszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przys³uguj± równie¿ organizacjom wpisanym na listê, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp. 2. Odwo³anie przys³uguje wy³±cznie od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynno¶ci Zamawiaj±cego podjêtej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynno¶ci, do której Zamawiaj±cy jest zobowi±zany na podstawie ustawy Pzp. 3. Odwo³anie powinno wskazywaæ czynno¶æ lub zaniechanie czynno¶ci Zamawiaj±cego, której zarzuca siê niezgodno¶æ z przepisami ustawy Pzp, zawieraæ zwiêz³e przedstawienie zarzutów, okre¶laæ ¿±danie oraz wskazywaæ okoliczno¶ci faktyczne i prawne uzasadniaj±ce wniesienie odwo³ania. 4. Odwo³anie wnosi siê do Prezesa Izby w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy wa¿nego kwalifikowanego certyfikatu lub równowa¿nego ¶rodka, spe³niaj±cego wymagania dla tego rodzaju podpisu. Odwo³uj±cy przesy³a kopiê odwo³ania zamawiaj±cemu przed up³ywem terminu do wniesienia odwo³ania w taki sposób, aby móg³ on zapoznaæ siê z jego tre¶ci± przed up³ywem tego terminu. Domniemywa siê, i¿ Zamawiaj±cy móg³ zapoznaæ siê z tre¶ci± odwo³ania przed up³ywem terminu do jego wniesienia, je¿eli przes³anie jego kopii nast±pi³o przed up³ywem terminu do jego wniesienia przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. 5.Terminy wniesienia odwo³ania: 5.1.Odwo³anie wnosi siê w terminie 5 dni od dnia przes³ania informacji o czynno¶ci zamawiaj±cego stanowi±cej podstawê jego wniesienia - je¿eli zosta³y przes³ane w sposób okre¶lony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp zdanie drugie albo w terminie 10 dni - je¿eli zosta³y przes³ane w inny sposób. 5.2.Odwo³anie wobec tre¶ci og³oszenia o zamówieniu, a tak¿e wobec postanowieñ specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi siê w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia og³oszenia w Biuletynie Zamówieñ Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej. 5.3.Odwo³anie wobec czynno¶ci innych ni¿ okre¶lone w pkt. 22.5.1. i 22.5.2. IDW wnosi siê w terminie 5 dni od dnia, w którym powziêto lub przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci mo¿na by³o powzi±æ wiadomo¶æ o okoliczno¶ciach stanowi±cych podstawê jego wniesienia. 5.4.Je¿eli Zamawiaj±cy nie przes³a³ Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwo³anie wnosi siê nie pó¼niej ni¿ w terminie: 1) 15 dni od dnia zamieszczenia w Biuletynie Zamówieñ Publicznych og³oszenia o udzieleniu zamówienia; 2) 1 miesi±ca od dnia zawarcia umowy, je¿eli Zamawiaj±cy nie opublikowa³ w Biuletynie Zamówieñ Publicznych og³oszenia o udzieleniu zamówienia. 6. Szczegó³owe zasady postêpowania po wniesieniu odwo³ania, okre¶laj± stosowne przepisy Dzia³u VI ustawy Pzp. 7. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwo³awczej, stronom oraz uczestnikom postêpowania odwo³awczego przys³uguje skarga do s±du. 8. Skargê wnosi siê do s±du okrêgowego w³a¶ciwego dla siedziby Zamawiaj±cego, za po¶rednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwo³awczej w terminie 7 dni od dnia dorêczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwo³awczej, przesy³aj±c jednocze¶nie jej odpis przeciwnikowi skargi. Z³o¿enie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529) jest równoznaczne z jej wniesieniem. ZABEZPIECZENIE NALE¯YTEGO WYKONANIA UMOWY 1. Zamawiaj±cy wymaga wniesienia zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy w wysoko¶ci 10 % ceny ca³kowitej podanej w ofercie przez Wykonawcê (cena brutto). 2. Wybrany w zamówieniu Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy przed zawarciem umowy i przed up³ywem terminu zwi±zania Ofert±. 3. Zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy mo¿e byæ wniesione wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku nastêpuj±cych formach: a) pieni±dzu, b) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e zobowi±zanie kasy jest zawsze zobowi±zaniem pieniê¿nym; c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2014 poz. 1804 oraz z 2015 poz. 978 i 1240). 4. Zabezpieczenie wnoszone w pieni±dzu Wykonawca wp³aci przelewem na nastêpuj±cy rachunek bankowy Zamawiaj±cego: PEKAO S.A. 79 1240 4416 1111 0000 4956 4828 5. Je¿eli zabezpieczenie wniesiono w pieni±dzu, Zamawiaj±cy przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiaj±cy zwraca zabezpieczenie wniesione w pieni±dzu z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy Wykonawcy. 6. Zamawiaj±cy nie wyra¿a zgody na wniesienie zabezpieczenia w formach przewidzianych w art. 148 ust.2 ustawy Pzp. 7. W przypadku wniesienia wadium w pieni±dzu Wykonawca mo¿e wyraziæ zgodê na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 8. Je¿eli zabezpieczenie wniesiono w postaci gwarancji i/lub porêczeniu, gwarancja powinna byæ sporz±dzona zgodnie z obowi±zuj±cym prawem i winna zawieraæ nastêpuj±ce elementy: a) nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji i/lub porêczenia (Zamawiaj±cego), gwaranta i/lub porêczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielaj±cych gwarancji i/lub porêczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) dok³adne przytoczenie nazwy i przedmiotu niniejszego postêpowania, numer zamówienia nadany przez Zamawiaj±cego oraz datê og³oszenia przetargu, c) precyzyjne okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj± i/lub porêczeniem, d) kwotê gwarancji i/lub porêczenia, e) zobowi±zania gwaranta i/lub porêczyciela do: nieodwo³alnego i bezwarunkowego zap³acenia kwoty gwarancji i/lub porêczenia na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego, f) zapewnienia wykonalno¶ci na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, g) okre¶lenia miejsca rozstrzygania sporów w s±dzie w³a¶ciwym dla siedziby Zamawiaj±cego. 9. W przypadku wniesienia zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy w formie innej ni¿ w pieni±dzu, przed podpisaniem umowy Wykonawca jest zobowi±zany przedstawiæ do akceptacji Zamawiaj±cemu tre¶æ dokumentu gwarancji (bankowej lub ubezpieczeniowej) lub porêczenia. 10. Je¿eli Wykonawca, którego Oferta zosta³a wybrana nie wniesie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, Zamawiaj±cy wybiera najkorzystniejsz± Ofertê spo¶ród pozosta³ych Ofert stosownie do tre¶ci art. 94 ust. 3 ustawy PZP. 11. Zwrot zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy. a) Zamawiaj±cy zwróci 70% zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania go przez Zamawiaj±cego za nale¿ycie wykonane. b) Zamawiaj±cy zwróci 30% zabezpieczenia nie pó¼niej ni¿ w 15 dniu po up³ywie okresu rêkojmi za wady. INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW WSPÓLNIE UBIEGAJ¡CYCH SIÊ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA (SPÓ£KI CYWILNE/KONSORCJA). 1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ¿aden z nich nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z powodu niespe³niania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, oraz o których mowa w pkt 8.2. IDW , natomiast spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu Wykonawcy wykazuj± zgodnie z pkt 7.2. IDW. 3. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenia, o którym mowa w pkt. 9.2 IDW sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. Dokumenty te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie w którym ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu. 4. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o którym mowa w pkt. 9.3. IDW sk³ada ka¿dy z Wykonawców. 5. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców s± oni zobowi±zani na wezwanie Zamawiaj±cego z³o¿yæ dokumenty i o¶wiadczenia o których mowa w pkt 9.7., przy czym: 1) dokumenty i o¶wiadczenia o których mowa w pkt 9.7.1) sk³ada odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spe³nianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w pkt 7.2 IDW. 2) dokumenty i o¶wiadczenia o których mowa w pkt 9.7.2 ) sk³ada ka¿dy z nich.

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.