Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-02-21
Iwonicz-Zdrój: POPRAWA INFRASTRUKTURY TURYSTYCZNEJ I KULTURALNEJ W UZDROWISKU IWONICZ - ZDRÓJ zadania:
- Budowa ciągu pieszego - spacerowego.
- Zagospodarowanie źródła /Czesław/ wraz z budową miejsc postojowych i utworzeniem punktu informacji wizualnej.
Numer ogłoszenia: 59363 - 2011; data zamieszczenia: 21.02.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Iwonicz Zdrój , Aleja Słoneczna 28, 38-440 Iwonicz-Zdrój, woj. podkarpackie, tel. 013 435-02-12, 435-03-28.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.iwonicz-zdroj.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: POPRAWA INFRASTRUKTURY TURYSTYCZNEJ I KULTURALNEJ W UZDROWISKU IWONICZ - ZDRÓJ zadania: - Budowa ciągu pieszego - spacerowego. - Zagospodarowanie źródła /Czesław/ wraz z budową miejsc postojowych i utworzeniem punktu informacji wizualnej..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: POPRAWA INFRASTRUKTURY TURYSTYCZNEJ I KULTURALNEJ W UZDROWISKU IWONICZ - ZDRÓJ zadania: - Budowa ciągu pieszego - spacerowego. - Zagospodarowanie źródła /Czesław/ wraz z budową miejsc postojowych i utworzeniem punktu informacji wizualnej. 3.1. Przedmiot zamówienia obejmuje: Zadanie: Budowa ciągu pieszego - spacerowego Zakres do realizacji min.: a) Rozbiórka istniejącego ciągu chodnika z płyt betonowych 50x50x cm. b) Ciąg spacerowy jako ścieżka piesza z kostki brukowej. c) Stanowiska wypoczynkowe wyposażone w ławki plenerowe i kosze na odpadki d) Regulacja studzienek telefonicznych. e) Podjazd dla osób niepełnosprawnych przy trakcie pieszym do dojściem do źródła Czesław. f) Oświetlenie ścieżki i traktu pieszego . Wyłącza się z projektu oświetlenia oczka wodnego, iluminacji strumienia i zewnętrznego oświetlenia altanki wraz z szafę SS. Szczegółowy zakres prac obejmujący przedmiot zamówienia został określony w załączniku nr 9 - przedmiary robót, (budowlanka, elektryka) szczegółowa specyfikacja wykonania i odbioru robót (budowlanka elektryka), dokumentacja projektowa (budowlanka, elektryka) - załącznik do pobrania ze strony internetowej Zamawiającego. UWAGA! - wyłącza się z zakresu projektu budowlanego odcinek ścieżki ciągu pieszego biegnącego wzdłuż Al. Leśnej na wysokości boiska Orlik. Odcinek wyłączony został zacieniowany na kolor żółty (rysunek ścieżka piesza Cz. 1) . - wyłącza się z zakresu rzeczowego projektu wykonanie murków oporowych we fragmentach ścieżki od mostka stanowiącego początek ciągu pieszego Al. Leśnej oraz odcinek w pasie końcowym ścieżki w strefie przylegającej do terenu amfiteatru Załączony do SIWZ przedmiar robót (branża drogowa) uwzględnia powyższe zmiany. UWAGA! Oświetlenie ścieżki i traktu pieszego. Wyłącza się z projektu oświetlenia oczka wodnego, iluminacji strumienia i zewnętrznego oświetlenia altanki wraz z szafę SS. Załączony do SIWZ przedmiar robót (branży elektrycznej) uwzględnia powyższe zmiany. Zadanie: Zagospodarowanie źródła /Czesław/ wraz z budową miejsc postojowych i utworzeniem punktu informacji wizualnej Zakres do realizacji min.: a) Ścieżka piesza z kostki brukowej gr. 6 cm. b) Plac postojowy z kostki brukowej gr. 8 cm. c) Schody terenowe obłożone piaskowcem. d) Fontanna ogrodowa w formie obeliska kamiennego wraz z przyłączem wodociągowym i kanalizacyjnym. e) Tablice informacji wizualnej wraz z podświetleniem. f) Dostawa i montaż ławek i koszy. Szczegółowy zakres prac obejmujący przedmiot zamówienia został określony w załączniku nr 10 - przedmiary robót branży budowlanej, instalacyjnej (przyłącz wodociągowy, kanalizacyjny), szczegółowa specyfika techniczna wykonania i odbioru robót (branża budowlana, instalacyjna), dokumentacja techniczna przyłącza wodociągowego, projekt budowlany i wykonawczy (branża budowlana), zmiany do dokumentacji technicznej (rysunki + opis) do pobrania ze strony internetowej Zamawiającego. Uwaga!: Wykonawca nie może użyć do realizacji zamówienia wyrobów budowlanych o gorszych parametrach technicznych i jakościowych niż, te wskazane w Specyfikacji technicznej warunków wykonania i odbioru robót oraz dokumentacji technicznej. Nazwy, symbole i znaki firmowe producentów, dane techniczne i opisy technologii zostały podane jedynie w celu jak najdokładniejszego określenia elementów, urządzeń i materiałów, które mogą być użyte do realizacji przedmiotu zamówienia. Oznacza to, że Wykonawca nie będzie zobowiązany do zastosowania konkretnych wyrobów i że może on stosować inne, pod warunkiem ich zgodności z wyrobami podanymi w dokumentacji pod względem: a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj i liczba elementów składowych); b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji); c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość tworzywa); d) parametrów technicznych (art.: wytrzymałość, trwałość, konstrukcja, natężenie światła art.); e) wyglądu (struktura, faktura, barwa); Wykonawca, który zastosował materiały i urządzenia równoważne, ma obowiązek wskazać w swojej ofercie, jakie materiały i urządzenia zostały zmienione i określić, jakie materiały i urządzenia w ich miejsce proponuje i wykazać równoważność z materiałami zastosowanymi w dokumentacji. W przypadku złożenia ofert równoważnych należy dołączyć foldery, dane techniczne i aprobaty techniczne dla materiałów i urządzeń równoważnych, zawierające ich parametry techniczne. 3.2. Wykonawca będzie zobowiązany w szczególności do: 1) realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z wymogami prawa budowlanego, wiedzą i sztuką techniczną, zaleceniami jednostek uzgadniających, obowiązującymi normami technicznymi, 2) wykonania wszystkich prac budowlanych wraz z oznakowaniem i zabezpieczeniem terenu budowy zgodnie z przepisami BHP, 3) uporządkowania terenu budowy i otoczenia po zakończeniu robót, 4) wykonania robót budowlanych i montażowych w sposób nie kolidujący z działalnością szkoły, 5) usunięcia na własny koszt awarii i ich skutków jeżeli zostały spowodowane Jego działalnością, 6) złożenia w jednym egzemplarzu dokumentacji powykonawczej zawierającej: oświadczenie kierownika budowy, protokół wprowadzenia na budowę i odbiorów technicznych wszystkich robót, aprobaty techniczne, wyniki pomiarów, badań, atesty techniczne, certyfikaty badań, , dokumentację techniczną powykonawczą, 7) zapewnienia nadzoru nad wykonywanymi robotami przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia. 3.3. Zaleca się aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej placu budowy, zapoznał się z przed?miotem zamówienia. 3.4. Okres gwarancji udzielonej przez Wykonawcę musi wynosić co najmniej 36 miesięcy..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość wykonania zamówień uzupełniających przewidzianych dla zamówienia podstawowego i dotyczących przedmiotu zamówienia w niej określonego, a stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia, Zamawiający w oparciu o przepisy art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - prawo zamówień publicznych, powierzy ich wykonanie w trybie zamówienia z wolnej ręki. Zakres robót uzupełniających oraz związane z tym terminy i wynagrodzenia zostaną określone odrębną umową.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.21.20 - Roboty budowlane w zakresie parków tematycznych 45.23.32.00 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni 45.23.14.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45.31.61.10 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający wymaga złożenia, do dnia 08.03.2011 r. do godz. 11:00, wadium w wysokości 7 000 zł (słownie : siedem tysięcy złotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do: bezzwłocznego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, - na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie; - stwierdzenie, że gwarancja jest bezwarunkowa i nieodwołalna. 3) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Podkarpacki Bank Spółdzielczy Oddział Miejsce Piastowe Filia w Iwoniczu - Zdroju Nr 10 8642 1041 2006 4003 4117 0001 z dopiskiem wadium-przetarg na zamówienie pn.: POPRAWA INFRASTRUKTURY TURYSTYCZNEJ I KULTURALNEJ W UZDROWISKU IWONICZ - ZDRÓJ zadania: - Budowa ciągu pieszego - spacerowego. - Zagospodarowanie źródła /Czesław/ wraz z budową miejsc postojowych i utworzeniem punktu informacji wizualnej. Potwierdzoną za zgodność kserokopię dowodu wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Oryginał wniesienia wadium należy złożyć osobno wraz z ofertą w Biurze Obsługi Mieszkańca
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten będzie spełniony poprzez wykonanie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowe ukończenie, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: a) jednego zamówienia obejmującego roboty związane z budową lub modernizacją drogi lub chodnika lub placu o nawierzchni z kostki brukowej przy czym wartość tych robót nie może być mniejsza niż - 60 000 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych)- netto, b) jednego zamówienia polegającego na wykonaniu oświetlenia, którego zakres obejmował montaż i stawiane słupów oświetleniowych - przy czym wartość tych robót nie może być mniejsza niż 60 000 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych) - netto. Należy załączyć dokumenty potwierdzające, że ww. roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna) w/w warunek mogą oni spełnić łącznie. Ocena spełniania tego warunku w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie dokumentów i oświadczeń przedłożonych przez Wykonawcę, metodą warunku granicznego spełnia nie/spełnia. Oznacza to, że wystarczającym powodem do wykluczenia Wykonawcy może być brak w ofercie wymaganych oświadczeń i/lub dokumentów oraz ich nieuzupełnienie we wskazanym przez Zamawiającego terminie, w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy - zgodnego w treści ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten będzie spełniony przez wykonawcę, jeżeli w zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował n/w osobami: - kierownik budowy w branży konstrukcyjno - budowlanej posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, - kierownik robót w branży instalacyjnej posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Zamawiający, określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem ort. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2006r. Nr 156, poz. 1118, z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008r. Nr 63 poz. 394) W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna) w/w warunek mogą oni spełnić łącznie. Ocena spełniania tego warunku w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie dokumentów i oświadczeń przedłożonych przez Wykonawcę, metodą warunku granicznego spełnia nie/spełnia. Oznacza to, że wystarczającym powodem do wykluczenia Wykonawcy może być brak w ofercie wymaganych oświadczeń i/lub dokumentów oraz ich nieuzupełnienie we wskazanym przez Zamawiającego terminie, w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy - zgodnego w treści ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Oferta powinna zawierać: - formularz oferty wykonania zamówienia, (załącznik nr 1 do SIWZ), - oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,(załącznik nr 2), - oświadczenie dla osób fizycznych art. 24 ust.1 pkt 2 (załącznik nr 3a - jeżeli dotyczy,) - kosztorysy ofertowe uproszczone z podziałem na obiekty, - pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia wiedzy i doświadczeni, osób zdolnych do wykonania zamówienia (jeżeli dotyczy), - stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru, - w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, - dowód wniesienia wadium.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. 2. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy może nastąpić w przypadku wystąpienia następujących przypadków: 1) warunki atmosferyczne, w szczególności: a) klęski żywiołowe, b) warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów. c) warunków pogodowych uniemożliwiających, ze względów technologicznych prowadzenia robót - pomimo dołożenia przez Wykonawcę wszelkich starań aby roboty mogły zostać zrealizowane. 2). Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego, b) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. 3). Zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: a) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, art., b) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej. 4). Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac. 3. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust 2 termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 4. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia może nastąpić w przypadku: 1) Zmiany technologiczne, w szczególności: a) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, b) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 2) W wypadku zaistnienia sytuacji, w której zajdzie potrzeba wyłączenia części robót z przedmiotu zamówienia, a to wyłączenie nie spowoduje wadliwego wykonania przedmiotu zamówienia, to w takiej sytuacji: a) wyłączenia można dokonać na podstawie protokołów konieczności potwierdzonych przez Inspektora nadzoru, Wykonawcę, Projektanta i zatwierdzonych przez Zamawiającego b) wartość robót wyłączonych zostanie ustalona w oparciu o zakres robót wyłączonych i stosowne pozycje kosztorysu ofertowego. c) w takim przypadku zostanie przez Strony dokonane zmniejszenie wynagrodzenia ryczałtowego i ustalenie jego nowej wysokości w formie aneksu do umowy. 3) W wypadku zaistnienia sytuacji, w której zajdzie potrzeba wykonania robót zamiennych a to nie spowoduje wadliwego wykonania przedmiotu zamówienia, ani wzrostu ryczałtowego wynagrodzenia określonego w § 7 ust 1 wzoru umowy to w takiej sytuacji: a) wykonanie robót zamiennych można dokonać na podstawie protokołów konieczności potwierdzonych przez Inspektora nadzoru, Wykonawcę, Projektanta i zatwierdzonych przez Zamawiającego b) wartość robót zamiennych zostanie ustalona w oparciu o różnicowy kosztorys opracowany przez Wykonawcę i zatwierdzony przez Inspektora nadzoru i Zamawiającego. c) w takim przypadku zostanie przez Strony dokonana zmiana wynagrodzenia ryczałtowego i ustalenie jego nowej wysokości w formie aneksu do umowy. d) jeśli wartość robót zamiennych nie spowoduje zmiany wartości wynagrodzenia nie będzie potrzebna wprowadzania zmian aneksem do umowy. 5. Wszystkie postanowienia zawarte w ust. 2-4 stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 6. Zmiana umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać: 1) opis zmiany, 2) uzasadnienie zmiany, 3) koszt zmiany oraz jego wpływ na wysokość wynagrodzenia, 4) czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia umowy. 9. Zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności (aneks).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.iwonicz-zdroj.pl zakładka BIP/przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Iwoniczu-Zdroju
Al. Słoneczna 28
38-440 Iwonicz-Zdroj
pok. nr 203.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.03.2011 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy w Iwoniczu-Zdroju Al. Słoneczna 28 38-440 Iwonicz-Zdroj Oferty należy złożyć w Biurze Obsługi Mieszkańca - parter.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Osi priorytetowej VI Turystyka i Kultura Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 - 2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI IWONICZ-ZDRÓJ
- "Sukcesywna sprzedaż i dostawa artykułów żywnościowych - warzywa i owoce - w okresie od 01.01.2025 do 31.12.2025r."
- "Sukcesywna sprzedaż i dostawa artykułów żywnościowych - produkty sypkie i przyprawy - w okresie od 01.01.2025 do 31.12.2025r."
- "Sukcesywna sprzedaż i dostawa artykułów żywnościowych - nabiał i przetwory mleczne - w okresie od 01.01.2025 do 31.12.2025r."
- "Sukcesywna sprzedaż i dostawa artykułów żywnościowych - Mięso, wędliny, podroby- w okresie od 01.01.2025 do 31.12.2025r."
więcej: przetargi IWONICZ-ZDRÓJ »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa drogi gminnej Nr 108182B tj. ul. Witosa w Brańsku
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- Nowe, wspaniałe miejsce spotkań, zabawy i sportu dla Brzeźna - zagospodarowanie terenu przy ul. Zelwerowicza - zadanie realizowane w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadań z BO 2024
- "Instalacja OZE i poprawa efektywności energetycznej wraz z przebudową zaplecza technicznego Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku" - II postępowanie
- Budowa i serwis oznakowania pionowego i poziomego oraz elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach gminnych na terenie Gminy Piaseczno, w roku 2025
- Budowa oświetlenia drogowego na terenie gm. Wisznia Mała
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.