Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2020-10-12
Ogłoszenie nr 595897-N-2020 z dnia 2020-10-12 r.
Gmina Kobiór: Budowa instalacji fotowoltaicznej na Oczyszczalni ścieków "Wschód" w Kobiórze wraz z niezbędną infrastrukturą
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Kobiór, krajowy numer identyfikacyjny
27625770700000, ul.
ul. Kobiórska
5
,
43-210
Kobiór, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
32 2188182; 2188288; 2188529, e-mail
gk@kobior.pl, faks
0-32 218 82 88.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.kobior.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.kobior.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Adres:
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa instalacji fotowoltaicznej na Oczyszczalni ścieków "Wschód" w Kobiórze wraz z niezbędną infrastrukturą
Numer referencyjny:
GP.271.29.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych w trybie "projektuj i buduj" (P+B) w ramach realizacji inwestycji pn.: "Budowa instalacji fotowoltaicznej na Oczyszczalni ścieków "Wschód" w Kobiórze wraz z niezbędną infrastrukturą " Projekt dofinansowany ze środków dotacji celowej z budżetu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii w ramach Programu działań na rzecz ograniczenia niskiej emisji Przedmiot zamówienia obejmuje m.in.: 1) Wykonanie dokumentacji projektowej i powykonawczej; 2) Montaż instalacji fotowoltaicznej o łącznej mocy do 50 kW, w tym: a. przygotowanie terenu do montażu instalacji, b. instalacja na gruncie oraz na dachu wiaty sprzętowo-magazynowej ogniw fotowoltaicznych o łącznej mocy do 50 kW, z doprowadzeniem wytworzonej energii do złącza pomiarowego zlokalizowanego na terenie oczyszczalni ścieków, c. przystosowanie istniejącej szafy złączowo-pomiarowej do przyłączenia instalacji fotowoltaicznej oraz instalację układu pomiarowego trójfazowego-dwukierunkowego, d. budowę i przebudowę infrastruktury technicznej celem wpięcia nowej instalacji w istniejącą sieć elektroenergetyczną i istniejące instalacje dla obiektu Oczyszczalni ścieków "Wschód" w tym zapewnienie współpracy z istniejącym agregatem prądotwórczym, e. uruchomienie wykonanej instalacji fotowoltaicznej, f. wykonanie pomiarów i badań, g. przeszkolenie przedstawicieli Zamawiającego w zakresie obsługi instalacji fotowoltaicznej 3) Montaż instalacji odgromowej i uziemiającej; 4) Roboty towarzyszące do realizacji na podstawie projektu technicznego przekazanego Wykonawcy przez Zamawiającego, w tym: a. niwelacja terenu działki nr 1535/54 b. utwardzenie zjazdu, drogi wewnętrznej z placem manewrowym oraz nawierzchni wiaty sprzętowo-magazynowej (asfaltobeton, kostka betonowa w krawężnikach o obrzeżach, odwodnienie powierzchniowe) c. wykonanie ogrodzenia terenu, z zabudową bramy przesuwnej, rozwieralnej oraz furtki wejściowej d. wykonanie kablowej linii elektrycznej z rozdzielni oczyszczalni ścieków do zasilania 3 opraw LED na słupach latarniowych oraz linii zasilającej szafę rozdzielczą przy wiecie sprzętowo-magazynowej Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) 71220000-6 Usługi projektowania architektonicznego 71323100-9 Usługi projektowania systemów zasilania energia elektryczną 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45111291-4 Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45233140-2 Roboty drogowe 45223300-9 Parkingi 45232130-2 Kanalizacja deszczowa 45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach 09331200-0 Słoneczne moduły fotoelektryczne 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne 45311200-2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45312310-3 Ochrona odgromowa 45315700-5 Instalowanie rozdzielni elektrycznych 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym szczegółowe wymogi, zakres i warunki jego wykonania zostały zawarte w: a) Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ); b) Programie Funkcjonalno-Użytkowym (PFU) (załącznik nr 4 do siwz); c) Dokumentacja projektowa na określony w PFU zakres robót towarzyszących d) Wzorze umowy (załącznik nr 3). Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z: - wymogami opisanymi w SIWZ, programem funkcjonalno-użytkowym (PFU) - ustawą Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333) z aktami wykonawczymi do ustawy, - ustawą Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843) z aktami wykonawczymi do ustawy, - Polskimi Normami przenoszącymi normy europejskie lub normami innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących normy europejskie oraz norm europejskich, ocenami technicznymi, specyfikacjami technicznymi i systemami referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie, norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących normy europejskie oraz norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt 2, przy opisie przedmiotu zamówienia uwzględnia się w kolejności: 1) Polskie Normy; 2) polskie aprobaty techniczne; 3) polskie specyfikacje techniczne dotyczące projektowania, wyliczeń i realizacji robót budowlanych oraz wykorzystania dostaw; 4) krajowe deklaracje zgodności oraz krajowe deklaracje właściwości użytkowych wyrobu budowlanego lub krajowe oceny techniczne wydawane na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2020 r. poz. 215). - Rozporządzeniem Ministra infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz ppoż., - Wymogi art. 29 ust. 5 i 6 ustawy Pzp. Przedmiot zamówienia ma być dopuszczony do stosowania na terenie UE. Mając na uwadze zakres wykonywanych robót Zamawiający, tam gdzie wymaga tego przedmiot zamówienia, uwzględnił w dokumentacji projektowej wymagania zawarte w art. 29 ust. 5 ustawy, tj. dotyczące dostępności wszystkich użytkowników, a w szczególności osób niepełnosprawnych. Uwaga 1: Zaleca się, aby każdy z Wykonawców przystępujących do postępowania dokonał wizji lokalnej miejsca budowy i jego otoczenia, zdobywając w ten sposób na własną odpowiedzialność i ryzyko wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do właściwego przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i należytego wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej miejsca robót ponosi Wykonawca. Uwaga 2: Gwarancja i przeglądy gwarancyjne Wykonawcy: 1) Zamawiający wymaga, aby na zrealizowany przedmiot zamówienia tj. na roboty budowlane oraz zamontowane materiały Wykonawca udzielił gwarancji jakości na okres co najmniej 36 miesięcy liczony od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy. Za wydłużenie okresu gwarancji jakości Wykonawca otrzyma punkty w kryterium "okres gwarancji". 2) Zamawiający wymaga, aby na panele PV Wykonawca udzielił gwarancji jakości na okres minimum 10 lat obejmującej wszelkie ewentualne wady, w tym ukryte. 3) W okresie udzielonej gwarancji jakości na zrealizowany przedmiot zamówienia Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przeglądy gwarancyjne urządzeń zamontowanych w ramach przedmiotu umowy w zakresie wymaganym przez ich producentów niezbędnym do zachowania warunków gwarancji minimum jeden raz w roku, bez dodatkowych opłat, w terminie do 30 września każdego roku. Uwaga 3: W przypadku wystąpienia w materiałach opisujących przedmiot zamówienia ewentualnych nazw własnych, pochodzenia, patentów, źródeł lub szczegółowego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego wykonawcę itp. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne tj. materiały posiadające takie same lub lepsze parametry techniczne i jakościowe, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych przewidzianych przez Zamawiającego. Ponadto opisując przedmiot zamówienia w którejkolwiek części dokumentacji przetargowej przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. W realizacji przedmiotu zamówienia opisanego w niniejszym dokumencie za pomocą norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych lub systemów referencji technicznych można stosować rozwiązania równoważne. Uwaga 4: Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.), ustawie z dnia 23 kwietnia 1964r, Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1145 z późn. zm.), ustawie Pzp oraz aktów wykonawczych wydanych na ich podstawie, Polskich Norm, zasad wiedzy technicznej i sztuki budowlanej. Dokumentację projektową należy wykonać zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych i wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129) oraz obowiązującymi wytycznymi zawartymi w Programie Funkcjonalno-Użytkowym.
II.5) Główny kod CPV: 71220000-6
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
71323100-9 |
71320000-7 |
45111200-0 |
45111291-4 |
45233140-2 |
45223300-9 |
45232130-2 |
45300000-0 |
09331200-0 |
45310000-3 |
45311200-2 |
45312310-3 |
45315700-5 |
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia: 2020-12-22
Okres w miesiącach | Okres w dniach | Data rozpoczęcia | Data zakończenia |
2020-12-22 |
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
a) posiada zdolność kredytową lub środki finansowe w wysokości minimum 200.000,00 PLN.
b) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na łączną kwotę nie niższą niż 300.000,00 PLN.
Informacje dodatkowe
W przypadku wygaśnięcia ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w trakcie realizacji zamówienia (obowiązywania umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego) Wykonawca winien przedłożyć Zamawiającemu polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający zawarcie nowej umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej na wymaganą kwotę wymienioną powyżej.
Zamawiający informuje, że dla potrzeb spełniania warunku opisanego powyżej, jeżeli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający w celu przeliczenia waluty na PLN przyjmie średni kurs PLN do tej waluty podawany przez NBP na dzień wszczęcia niniejszego postępowania.
Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie
z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę wyrządzoną zamawiającemu powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
Nie wykazanie braku podstaw do wykluczenia skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12) ustawy Pzp. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ww. warunek spełniają łącznie.
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
a) Zamawiający uzna spełnienie ww. warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej dwa zadania polegające na budowie instalacji fotowoltaicznej z uruchomieniem o wielkości minimum 6 kW każda.
Nie wykazanie braku podstaw do wykluczenia skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12) ustawy Pzp Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ww. warunek spełniają łącznie.
b) Zamawiający uzna spełnienie ww. warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że w wykonywaniu zamówienia uczestniczyć będzie:
? co najmniej jedna osoba posiadająca odpowiednie uprawnienia zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2020 r. poz. 1333) do kierowania robotami budowlanymi, w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych z doświadczeniem na stanowisku kierownika budowy/robót
? co najmniej jedna osoba posiadająca odpowiednie uprawnienia zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2020 r. poz. 1333) do kierowania robotami budowlanymi, w specjalności inżynieryjnej drogowej lub konstrukcyjno-budowlanej z doświadczeniem na stanowisku kierownika budowy/robót
? co najmniej jedna osoba posiadająca uprawnienia zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2020 r. poz. 1333) do projektowania w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń
lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia.
Zamawiający dopuszcza wskazanie tych samych osób na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania osobami w zakresie projektowania, jak i kierowania robotami budowlanymi, jeżeli legitymują się jednocześnie posiadaniem uprawnień budowlanych do projektowania, jak i uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
Uwaga: Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1333) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831 ze zm.), rozumie przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65 ze zm.). Jednocześnie zgodnie z art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (t.j. Dz. U. z 2019 r. 1117 ze zm.) "Obywatel państwa członkowskiego posiadający kwalifikacje zawodowe architekta, inżyniera budownictwa, który prowadzi zgodnie z prawem działalność w zakresie tego zawodu w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim ma prawo do tymczasowego i okazjonalnego wykonywania zawodu odpowiednio architekta, inżyniera budownictwa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zwanego dalej "świadczeniem usług transgranicznych", bez konieczności uznawania kwalifikacji zawodowych".
W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej zamawiający może wymagać, aby wykonawcy byli wpisani do jednego
z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym posiadają siedzibę, określonych w załączniku XI do dyrektywy 2014/24/UE lub w załączniku VII do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/81/WE z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania niektórych zamówień na roboty budowlane, dostawy i usługi przez instytucje lub podmioty zamawiające
w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa i zmieniającej dyrektywy 2004/17/WE i 2004/18/WE (Dz. Urz. UE L 216 z 20.08.2009, str. 76, ze zm.), lub aby spełniali inne wymogi określone w tych załącznikach.
Ww. warunek musi wykazać każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie, w którym wykazuje jego spełnienie. W przypadku Wykonawcy, który powołuje się na zasoby innych podmiotów ww. warunek musi być wykazany w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na ich zasoby.
Nie wykazanie braku podstaw do wykluczenia skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12) ustawy Pzp. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania.
3. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp dotyczące wymogu zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania wymagań oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań.
1) Zamawiający wymaga, aby czynności bezpośrednio związane z wykonaniem robót instalacyjnych, elektrycznych, związanych z montażem paneli fotowoltaicznych oraz robót towarzyszących polegających na zagospodarowaniu terenu obejmującego przedsięwzięcie w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, były wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320). Wymaganie nie obejmuje zatem takich czynności jak kierowanie budową, kierowanie robotami, dostawy materiałów budowlanych i urządzeń.
2) W dniu podpisania umowy Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi dokumenty potwierdzające zatrudnienie osób wymienionych w ust. 1 na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320).
3) Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany
jest przedstawić aktualne dokumenty potwierdzające, że przedmiot zamówienia w zakresie czynności bezpośrednio związanych z wykonaniem robót instalacyjnych, elektrycznych, związanych z montażem paneli fotowoltaicznych oraz robót towarzyszących polegających na zagospodarowaniu terenu obejmującego przedsięwzięcie jest wykonywany przez osoby, o których mowa w ust. 1 i 2, będące pracownikami zatrudnionymi na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320). Do takiej weryfikacji niezbędne są następujące informacje: oznaczenie stron, rodzaj umowy, data zawarcia umowy i okres jej obowiązywania, wymiar czasu pracy, stanowisko pracownika (rodzaj wykonywanej pracy), miejsce wykonywania pracy. Wykonawca dokonuje odpowiedniej anonimizacji danych pracowników. Za wszelkie wynikłe szkody w przypadku nie dokonania anonimizacji lub dokonania wadliwej anonimizacji, odpowiada wykonawca.
4) W przypadku niezatrudniania w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia w pełnym wymiarze czasu pracy osób, o których mowa w ust. 1 lub nieprzedstawienia Zamawiającemu na jego żądanie dokumentów wskazanych
w ust. 2 i 3, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną określoną w § 11 ust. 6 umowy.
5) Zamawiający jest uprawniony do kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia osób, o których mowa w ust. 1 w czasie trwania umowy.
6) Wykonawca odpowiedzialny jest za zapewnienie zgody na udostępnienie/wgląd w dane osobowe przez Zamawiającego w związku z realizacją niniejszej umowy zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych.
7) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
Uwaga: Zamawiający zastrzega, iż przed zawarciem umowy może zażądać od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, przedłożenia:
? kopii uprawnień budowlanych lub dokumentów uprawniających do świadczenia usług transgranicznych
dla osób określonych w pkt V.2.2.3.b) wraz z przedłożeniem aktualnych zaświadczeń o przynależności
do właściwej izby samorządu zawodowego,
? umowy regulującej współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana jako najkorzystniejsza,
? dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób wymienionych w punkcie III.3.1) na podstawie umowy
o pracę (zgodnie z punktem III.3.2) SIWZ)
W przypadku, gdy Zamawiający zażąda ww. dokumentów a Wykonawca do terminu zawarcia umowy ich nie dostarczy, zostanie to potraktowane jako uchylanie się Wykonawcy od zawarcia umowy.
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona lub w przypadkach, o których mowa w art. 24aa ust. 2 lub art. 26 ust. 2f ustawy Pzp, zostanie wezwany do złożenia aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów: odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 3e), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 3e) SIWZ. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w pkt V.1. i V.2. SIWZ, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695). Forma oświadczeń i dokumentów: Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania dokumentów lub oświadczeń przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Dokumenty lub oświadczenia składane są w formie pisemnej w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. Dokumenty lub oświadczenia sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona lub w przypadkach, o których mowa w art. 24aa ust. 2 lub art. 26 ust. 2f ustawy Pzp, zostanie wezwany do złożenia aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów:
a) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane były wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty - dot. warunku, o którym mowa w pkt V.2.2.3.a) siwz,
b) Wykaz osób, skierowanych do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - dot. warunku, o którym mowa w pkt V.2.2.3.b) siwz,
c) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - dot. warunku, o którym mowa w pkt V.2.2.2.a. siwz,
d) dokumentu potwierdzającego, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego - dot. warunku, o którym mowa w pkt V.2.2.2.b. siwz,
W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w pkt V.1. i V.2. SIWZ, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695).
Forma oświadczeń i dokumentów:
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania dokumentów lub oświadczeń przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Dokumenty lub oświadczenia składane są w formie pisemnej w oryginale lub kopii poświadczonej
za zgodność z oryginałem.
Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem.
Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą.
Dokumenty lub oświadczenia sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
1. Wykonawca dołącza do oferty: a) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie (załącznik nr 2 do siwz) w zakresie wstępnego potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu, o którym mowa w pkt V.1. SIWZ oraz spełnia warunki w postępowaniu, o których mowa w pkt V.2. SIWZ. Wykonawca, który bierze udział samodzielnie i nie powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu potwierdzenia, że nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki w postępowaniu, musi wypełnić jedno oświadczenie. Wykonawca, który bierze udział samodzielnie lecz powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu potwierdzenia, że nie podlega wykluczeniu oraz spełnia (w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby) warunki udziału w postępowaniu, zamieszcza w oświadczeniu informacje o tych podmiotach. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców ww. oświadczenie składa odrębnie każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców je wykazuje. Forma oświadczenia: Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania oświadczenia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Oświadczenie składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej opatrzone własnoręcznym podpisem. Dokumenty lub oświadczenie sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. b) Wykonawca, może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej i ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13)-22) i ust. 5 pkt 1). W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, przekazuje Zamawiającemu: a) oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi Wykonawcami którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Załącznik do pisma z informacjami z otwarcia ofert), b) dokumenty lub informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu (w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej). Forma oświadczenia/dokumentów: Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania oświadczenia, o którym mowa w pkt a) i dokumentów lub informacji, o których mowa w pkt b) przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Oświadczenie, dokumenty lub informacje, składane są w formie pisemnej w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców podpisuje odrębne oświadczenie. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii oświadczenia lub kopii dokumentu, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów lub świadczeń, które każdego z nich dotyczą. Dokumenty lub oświadczenie sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Uwaga: Zamawiający zastrzega, iż przed zawarciem umowy może zażądać od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, przedłożenia: ? kopii uprawnień budowlanych lub dokumentów uprawniających do świadczenia usług transgranicznych dla osób określonych w pkt V.2.2.3.b) wraz z przedłożeniem aktualnych zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, ? umowy regulującej współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, ? dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób wymienionych w punkcie III.3.1) na podstawie umowy o pracę (zgodnie z punktem III.3.2) SIWZ) W przypadku, gdy Zamawiający zażąda ww. dokumentów a Wykonawca do terminu zawarcia umowy ich nie dostarczy, zostanie to potraktowane jako uchylanie się Wykonawcy od zawarcia umowy.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)Przed podpisaniem umowy Wykonawca winien wypełnić harmonogram rzeczowo-finansowy, (stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ) który, po uzgodnieniu i akceptacji przez Zamawiającego, będzie stanowił integralną część umowy.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Ustala się obowiązek wniesienia przez Wykonawcę wadium w wysokości:
5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych).
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach:
a) w pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Gminy Kobiór:
Bank Spółdzielczy Pszczyna nr konta: 19 8448 0004 0017 6154 2024 0235 z adnotacją:
"Wadium - nr sprawy: GP.271.29.2020
"Budowa instalacji fotowoltaicznej na Oczyszczalni ścieków "Wschód" w Kobiórze wraz z niezbędną infrastrukturą "
"Wniesienie wadium w pieniądzu" - oznacza uznanie kwoty wadium na rachunku Zamawiającego.
b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) w gwarancjach bankowych,
d) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 110 ze zm.).
W przypadku wyboru innej niż pieniądz formy wniesienia wadium, Wykonawca zobowiązany jest złożyć Skarbnikowi Gminy Kobiór wadium w osobnej kopercie opisanej:
"Wadium - nr sprawy: GP.271.29.2020
"Budowa instalacji fotowoltaicznej na Oczyszczalni ścieków "Wschód" w Kobiórze wraz z niezbędną infrastrukturą "
3. Wadium należy wnieść skutecznie przed upływem terminu składania ofert.
Pozostałe kwestie związane z wadium będą rozwiązywane zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena brutto | 60,00 |
okres gwarancji | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zmiany umowy możliwe są jedynie w trybie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych i zostały opisane we wzorze umowy. W szczególności: 1. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. 2. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem ust. 3. 3. Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy poprzez: 1) zmianę wynagrodzenia Wykonawcy określonego w § 4 ust.1 umowy, w przypadku: a) wystąpienia ustawowej zmiany stawki podatku VAT, poprzez dostosowanie stawki podatku VAT do obowiązujących przepisów prawa; b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę; c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne; - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 2) zmianę terminu realizacji zamówienia gdy: a) wystąpią uzasadnione okoliczności zmiany terminu rozpoczęcia lub zakończenia wykonania przedmiotu umowy z powodu działania siły wyższej a w szczególności klęsk żywiołowych, powodzi, itp. b) wystąpią uzasadnione okoliczności zmiany terminów i zakresu robót, wynikające z wystąpienia robót dodatkowych niezbędnych do wykonania w celu prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. 3) Zmiany o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2) do 6) ustawy Pzp. 4. Strony ustalają następujące zasady wprowadzenia zmian, o których mowa w ust. 3 pkt 1): 1) wynagrodzenie o którym mowa w § 4 ust. 1 może zostać podwyższone lub obniżone na pisemny wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy, zawierający w szczególności wyliczenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy w związku ze zmianą oraz wykazanie (wraz z załączeniem dowodów) wpływu zmiany na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę; 2) kwota, o jaką może zostać zmienione wynagrodzenie, nie może być wyższa niż to wynika ze zmiany przepisów prawa, w szczególności: a) w przypadku zmiany o której mowa w ust. 3 pkt 1) lit. a, określona w § 4 ust. 1 wartość brutto może ulec zmianie o wartość podwyższenia/obniżenia podatku od towarów i usług obliczonego przy zastosowaniu zmienionej stawki, b) w przypadku zmiany o której mowa w ust. 3 pkt 1) lit. b, c i d wynagrodzenie określone w § 4 ust. 1 może ulec zmianie o wartość podwyższenia/obniżenia obciążeń publicznoprawnych wynikających ze zmiany przepisów prawa, dotyczących wynagrodzeń osób biorących bezpośredni udział w realizacji przedmiotu zamówienia. Wszelkie zmiany niniejszej Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
15. W przypadku, gdy wykonawca pragnie zastrzec, przed dostępem dla innych uczestników postępowania, informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz.1010, 1649), zastrzeżoną część oferty Wykonawca powinien oznaczyć w sposób nie budzący wątpliwości, iż stanowi ona zastrzeżoną tajemnicę przedsiębiorstwa np. umieścić ją w odrębnym (wydzielonym) opakowaniu oznaczonym napisem: "TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA - NIE UDOSTĘPNIAĆ". Wykonawca w ofercie winien ponadto wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, przez którą rozumie się informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, które: ? Jako całość lub w szczególnym zestawieniu i zbiorze elementów nie są powszechnie znane osobom zwykle zajmującym się tym rodzajem informacji; albo ? Nie są łatwo dostępne dla osób zwykle zajmujących się tym rodzajem informacji, o ile uprawniony do korzystania z informacji lub rozporządzenia nimi podjął, przy zachowaniu należytej staranności, działania w celu utrzymania ich w poufności. W przypadku nie wykazania, nie później niż w terminie składania ofert, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, Zamawiający dokona odtajnienia zastrzeżonych informacji. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp.
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-10-27, godzina: 10:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> oferta musi być sporządzona w języku polskim
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 2. Zamawiający przewiduje zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp. Oznacza to, że Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 3. Zamawiający nie przeprowadził dialogu technicznego przed wszczęciem postępowania. 4. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 5. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy Pzp. 6. Zamawiający nie dopuszcza do składania ofert wariantowych. 7. Zamawiający nie przewiduje rozliczania w walutach obcych. Rozliczenie między Zamawiającym, a Wykonawcą prowadzone są w walucie PLN. 8. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 9. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 10. Zamawiający przewiduje wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp - określone w siwz. 11. Zamawiający nie przewiduje wymagań o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. 12. Zamawiający nie przewiduje wymogu lub możliwości złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia katalogów elektronicznych do oferty. 13. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 14. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w formularzu ofertowym części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, na których zasoby się nie powołuje i podania ich firm. Podwykonawców, na których zasoby powołuje się Wykonawca należy wykazać w oświadczeniu (Załącznik nr 2 do siwz). W przypadku, gdy Wykonawca nie zamierza wykonywać zamówienia przy udziale podwykonawców, należy wpisać w formularzu "nie dotyczy" lub inne podobne sformułowanie. Jeżeli Wykonawca zostawi ten punkt niewypełniony (puste pole), Zamawiający uzna, iż zamówienie zostanie wykonane bez udziału podwykonawców. 15. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót. Informacje podawane w przypadku zbierania danych osobowych od osoby której dane dotyczą: Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", informuję, że: 1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Kobiór, z siedzibą przy ul. Kobiórskiej 5, 43-210 Kobiór, adres email: gmina@kobior.pl, strona internetowa: bip.kobior.pl. 2. Gmina Kobiór wyznaczyła inspektora ochrony danych osobowych, z którym należy się kontaktować w sprawie przetwarzania danych osobowych, adres email: informatyk@kobior.pl. 3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego. 4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843), dalej "ustawa Pzp"; 5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; 8. posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *; - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9. nie przysługuje Pani/Panu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa świetlicy wiejskiej - w ramach zadania pn.: Raj na ziemi / budowa świetlicy w sołectwie Skórzewa w miejscowości Raj"
- Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych wraz z niezbędną infrastrukturą w mieście i gminie Działoszyn
- Przebudowa otwartego zbiornika retencyjnego służącego do gromadzenia wód opadowych oraz roztopowych w m. Otrocz"
- "Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej oraz zastosowanie retencji na terenie Gminy Sulików" w formule "Zaprojektuj i wybuduj"
- "Przebudowa otwartego zbiornika retencyjnego służącego do gromadzenia wód opadowych oraz roztopowych w m. Chrzanów Pierwszy"
- "Przebudowa otwartego zbiornika retencyjnego do gromadzenia wód opadowych oraz roztopowych na dz. ewid. 1722/1, 1723/1, 1748, 351/8 w miejscowości Otrocz"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.