eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¦winna › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy ¦winna w roku 2019.

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2018-11-29



Og³oszenie nr 654837-N-2018 z dnia 2018-11-29 r.

Gmina ¦winna: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy ¦winna w roku 2019.
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Us³ugi

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina ¦winna, krajowy numer identyfikacyjny 072182723, ul. Wspólna  13 , 34-331   ¦winna, woj. ¶l±skie, pañstwo Polska, tel. 33 863 80 23, e-mail zamowienia@swinna.pl, faks 33 863 85 32.
Adres strony internetowej (URL): http://bip.swinna.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
http://bip.swinna.pl


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty nale¿y sk³adaæ w formie pisemnej za po¶rednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23.11.2012. Prawo pocztowe ( t.j. Dz. U. z 2017 poz. 1481 ze zm.) osobi¶cie lub za po¶rednictwem pos³añca.
Adres:
Gmina ¦winna ul. Wspólna 13 34-331 ¦winna


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy ¦winna w roku 2019.
Numer referencyjny: GK.2711.13.2018
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie us³ug w zakresie odbierania odpadów komunalnych z nieruchomo¶ci zamieszka³ych i niezamieszka³ych po³o¿onych na terenie Gminy ¦winna ich transport oraz zagospodarowanie tych odpadów w roku 2019. Us³ugi obejmuj± odbiór i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) ca³ego strumienia odpadów komunalnych przekazanych przez w³a¶cicieli nieruchomo¶ci zamieszka³ych i niezamieszka³ych po³o¿onych na terenie gminy ¦winna, w sposób zapewniaj±cy osi±gniêcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego u¿ycia i odzysku innymi metodami, oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegaj±cych biodegradacji przekazywanych do sk³adowania, a tak¿e ich transport do instalacji regionalnej lub instalacji zastêpczej do obs³ugi regionu, zgodnie z zapisami: - ustawy z dnia 13 wrze¶nia 1996 r. o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach ( t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454), - ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony ¶rodowiska ( t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 799 ), - ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 992 ze zm.), - Rozporz±dzenia Ministra ¦rodowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegó³owego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów ( Dz. U. z 2017 r. poz. 19 ), - Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego u¿ycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych ( Dz. U. z 2016 r. poz. 2167), - rozporz±dzenia Ministra ¦rodowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegó³owych wymagañ w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci (Dz. U. z 2013 r. poz. 122 ), a tak¿e: - Uchwa³a Nr XVI/60/15 Rady Gminy ¦winna z dnia 3.12.2015r. w sprawie Regulaminu utrzymania czysto¶ci i porz±dku na terenie Gminy ¦winna, - Uchwa³a Nr XLI/190/17 Rady Gminy ¦winna z dnia 9.11.2017r. w sprawie zmiany Regulaminu utrzymania czysto¶ci i porz±dku na terenie Gminy ¦winna, - Uchwa³a Nr XXI/101/16 Rady Gminy ¦winna z dnia 19.02.2016r. w sprawie szczegó³owego sposobu i zakresu ¶wiadczenia us³ug w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci i zagospodarowania tych odpadów, - Uchwa³a Nr XLI/191/17 Rady Gminy ¦winna z dnia 9.11.2017r. w sprawie zmiany uchwa³y Nr XXI/101/16 w sprawie szczegó³owego sposobu i zakresu ¶wiadczenia us³ug w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci i zagospodarowania tych odpadów. 2. Zamówienie obejmuje: 1). Odbieranie od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci zamieszka³ych i niezamieszka³ych z terenu Gminy ¦winna nastêpuj±cych rodzajów odpadów: a) metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateria³owe, b) papier i tektura, c) szk³o i odpady opakowaniowe ze szk³a, d) odpady organiczne: zielone i kuchenne ( odbiór tylko z pojemników dostosowanych do mechanicznego odbioru o poj. 120 l ), dodatkowo trawy bêd± odbierane wy³±cznie z pojemników o poj. max do 240 l - bêd±cych w³asno¶ci± w³a¶ciciela nieruchomo¶ci, w terminach odpadów organicznych, e) ¿u¿le i popio³y z kot³ów c.o. ( odbierane w kodzie ex 20 01 99 ), f) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne ( balast), g) odpady wielkogabarytowe oraz zu¿yty sprzêt elektryczny i elektroniczny. Czêstotliwo¶æ odbioru odpadów: a. segregowane surowce wtórne i zmieszane odpady komunalne - jeden raz w miesi±cu, b. ¿u¿el (popio³y) - jeden raz w miesi±cu, c. odpady organiczne: zielone i kuchenne - jeden raz w miesi±cu w okresie zimowym, w okresie letnim - dwa razy w miesi±cu pocz±wszy od miesi±ca maja do miesi±ca wrze¶nia, d. meble i inne odpady wielkogabarytowe, sprzêt elektroniczny, przeterminowane leki i chemikalia, zu¿yte baterie i akumulatory, farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe, lampy ¿arowe, halogenowe i ¶wietlówki, opakowania po ¶rodkach ochrony ro¶lin i nawozach powstaj±cych w rodzinnych, gospodarstwach domowych, zu¿yte opony ( max 4 z jednej nieruchomo¶ci z samochodów osobowych), dwa razy w roku (w miesi±cu kwietniu i pa¼dzierniku), Miejsce odbioru - odpady odbierane bêd± spod bram (wyjazdów) wszystkich posesji zamieszka³ych i niezamieszka³ych. Odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy ¦winna bêdzie realizowany zgodnie z Harmonogramem wywozu odpadów stanowi±cym za³±cznik Nr 8 do SIWZ. Dostêp do niektórych nieruchomo¶ci mo¿e byæ utrudniony z uwagi na: niewystarczaj±c± szeroko¶æ niektórych dróg dojazdowych do nieruchomo¶ci, rodzaj nawierzchni niektórych dróg dojazdowych, ukszta³towanie terenu oraz znaczne nachylenie niektórych ulic, dróg dojazdowych. Ilo¶æ wytworzonych odpadów komunalnych, które bêdzie trzeba odebraæ i zagospodarowaæ szacuje siê na oko³o 2 200 Mg. 2) Wyposa¿enie nieruchomo¶ci zamieszka³ych i niezamieszka³ych ( domki letniskowe) w pojemnik min. 120 l na odpady biodegradowalne w kolorze br±zowym w ilo¶ci 1 szt. / nieruchomo¶æ. W przypadku, gdy na nieruchomo¶ci dokonany jest podzia³ nieruchomo¶ci na czê¶ci i z³o¿one s± dwie lub wiêcej deklaracji na odbiór odpadów, traktuje siê je jako oddzielne nieruchomo¶ci. 3) Utrzymanie w czysto¶ci przystanków MZK, PKS ( 32 szt ) we wszystkich so³ectwach na terenie Gminy ¦winna - jeden raz w tygodniu ( pi±tek) i opró¿nianie wszystkich koszy - 32 szt. Je¿eli w czasie wykonywania umowy w pi±tek bêdzie dzieñ wolny od pracy, to us³ugê nale¿y wykonaæ dzieñ wcze¶niej - w czwartek. 3. Dzia³ania informacyjne Obowi±zkiem Wykonawcy jest zamieszczenie na swojej stronie internetowej informacji o gospodarce odpadami komunalnymi w gminie ¦winna Na przedmiotowej stronie Wykonawca zamie¶ci uzgodniony z Zamawiaj±cym "Harmonogram odbioru odpadów z Gminy ¦winna" oraz "Harmonogramy odbioru odpadów wielkogabarytowych". Harmonogram wywozu odpadów z Gminy ¦winna stanowi za³±cznik Nr 8 do SIWZ. Na przedmiotowej stronie Wykonawca bêdzie równie¿ zamieszcza³ inne informacje w sprawie zamówienia, przekazane przez Zamawiaj±cego lub zatwierdzone przez Zamawiaj±cego. Ponadto w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy, Wykonawca dostarczy do ka¿dego w³a¶ciciela nieruchomo¶ci z której odbierane s± odpady "Harmonogram odbioru odpadów" w wersji papierowej zatwierdzony przez Zamawiaj±cego. 4.Transport i zagospodarowanie. 1). Zaleca siê by Wykonawca zapozna³ siê z ukszta³towaniem terenu gminy i dostosowa³ ¶rodki transportu do specyfiki terenu. 2). Wykonawca wyposa¿y pojazdy, przeznaczone do wykonywania us³ugi w urz±dzenie zapewniaj±ce bie¿±cy monitoring pracy tj. odbiornik GPS z mo¿liwo¶ci± podgl±du pojazdów monitorowanych przez upowa¿nionego pracownika UG ¦winna. 3). Zakazuje siê mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci. 4). Wykonawca przekazuje odebrane od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci zmieszane odpady komunalne, odpady zielone, oraz pozosta³o¶ci z sortowania odpadów komunalnych przeznaczone do sk³adowania do regionalnych lub zastêpczej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikaj±cych z aktualnie obowi±zuj±cego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa ¦l±skiego. 5. Wykonawca winien przekazywaæ odebrane od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci selektywnie zebrane odpady komunalne do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami. 6. Wykonawca winien gospodarowaæ odebranymi odpadami w sposób zapewniaj±cy wywi±zywanie siê z powierzonych przez Zamawiaj±cego Wykonawcy obowi±zków na³o¿onych ustaw± z dnia 13 wrze¶nia 1996 r. o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454), zgodnie z rozporz±dzeniami wydanymi na podstawie art. 3b ust 2 i art. 3c ust. 2 ustawy tj.: - Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegó³owego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 19), - Rozporz±dzeniem Ministra ¦rodowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego u¿ycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167), - Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 11stycznia 2013 r. w sprawie szczegó³owych wymagañ w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). 5. Inne ustalenia i wymagania dot. realizacji zadania. DO OBOWI¡ZKÓW WYKONAWCY W SZCZEGÓLNO¦CI NALE¯Y: 1. Wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa. a. Przez ca³y okres trwania Umowy Wykonawca bêdzie przekazywa³ Zamawiaj±cemu nastêpuj±ce dokumenty, w terminie do 25 dnia miesi±ca nastêpuj±cego po miesi±cu rozliczeniowym: - raport o ilo¶ci i rodzaju odpadów komunalnych (ilo¶æ worków frakcjami) zebranych z wyszczególnionych nieruchomo¶ci, (raport winien obejmowaæ nazwê miejscowo¶ci, nr porz±dkowy nieruchomo¶ci, ilo¶æ worków z podzia³em na odpady segregowane i balast), - raport o ilo¶ci i rodzaju odpadów wielkogabarytowych, elektrycznych i elektronicznych oraz niebezpiecznych (Mg z podzia³em na frakcje) odebranych podczas objazdowej zbiórki, - raport o sposobie zagospodarowania odpadów ze wskazaniem instalacji, na któr± zosta³y przekazane, potwierdzone kartami przekazania odpadów, b. przez ca³y okres trwania Umowy Wykonawca bêdzie przekazywa³ Zamawiaj±cemu sprawozdania pó³roczne zgodne z art. 9n ust. 1-3 ustawy z dnia 13 wrze¶nia 1996 r. o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 1454 ) oraz z Rozporz±dzeniem Ministra ¦rodowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 934) w sprawie wzoru sprawozdañ o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczysto¶ciach ciek³ych, oraz realizacji zadañ z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, do koñca miesi±ca nastêpuj±cego po kwartale, którego dotyczy. Dodatkowo Wykonawca przeka¿e takie sprawozdanie w formie elektronicznej, c. wraz z kolejnymi pó³rocznymi sprawozdaniami nale¿y przed³o¿yæ Zamawiaj±cemu wykaz nieruchomo¶ci, które nie by³y zamieszczone we wcze¶niejszym wykazie, a odebrano z nich w okresie objêtym sprawozdaniem odpady komunalne, ze wskazaniem ilo¶ci i rodzajów odpadów jakie odebrano, d. wykonawca jest zobowi±zany do osi±gniêcia poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego u¿ycia i odzysku frakcji odpadów obejmuj±cych: papier ,metale, tworzywa sztuczne, szk³o, inne ni¿ niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe, wyliczalnych zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra ¦rodowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego u¿ycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji komunalnych (Dz. U. z 2016r. poz. 2167 ). 2.Kontrola rzetelno¶ci segregacji: Powiadomienie Gminy w przypadku niedope³niania przez w³a¶ciciela nieruchomo¶ci obowi±zku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 3.Harmonogram odbioru i zagospodarowanie odpadów komunalnych Dokonywanie odbioru odpadów komunalnych sprzed nieruchomo¶ci zgodnie z Harmonogramem wywozu odpadów stanowi±cym za³±cznik Nr 8 do SIWZ. Wszelkie zmiany harmonogramu wymagaj± formy pisemnej, za wyj±tkiem zmian jednorazowych wynikaj±cych z nadzwyczajnych sytuacji, np. powód¼, gwa³towne opady ¶niegu, nieprzejezdna droga, dni ustawowo wolne; zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy. Dostarczenie wszystkim w³a¶cicielom nieruchomo¶ci harmonogramu wywozu odpadów komunalnych na rok 2019 w wersji papierowej. Wykonawca ujmie w harmonogramie zg³oszone przez Zamawiaj±cego uwagi, oraz nowe punkty wywozowe - w ci±gu 7 dni od zg³oszenia. 6. INNE OBOWI¡ZKI WYKONAWCY: 1) wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowoduj±cy niepotrzebnych przeszkód oraz niedogodno¶ci dla mieszkañców Gminy, 2) zapewnienie, dla w³a¶ciwej realizacji przedmiotu umowy, przez ca³y czas trwania umowy, dostatecznej liczby ¶rodków technicznych, gwarantuj±cych terminowe i jako¶ciowe wykonanie zakresu rzeczowego us³ugi, 3) porz±dkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami wysypanymi z worków i pojazdów w trakcie realizacji us³ugi odbioru, 4) parkowanie pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia wy³±cznie na terenie posiadanej bazy magazynowo-transportowej, 5) wyposa¿enie w³asnych pracowników zajmuj±cych siê wywozem odpadów w odzie¿ ochronn± z widocznym logo firmy, 6) dokonywanie odbioru i transportu odpadów, równie¿ w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomo¶ci bêdzie utrudniony z powodu: prowadzonych remontów dróg, dojazdów, z³ych warunków atmosferycznych, konfiguracji terenu itp. Wykonawcy nie przys³uguj± wtedy roszczenia z tytu³u wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, 7) okazanie na ¿±danie Zamawiaj±cego wszelkich dokumentów potwierdzaj±cych wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z okre¶lonymi przez Zamawiaj±cego wymaganiami i przepisami prawa, 8) ponoszenie pe³nej odpowiedzialno¶ci wobec Zamawiaj±cego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powsta³e podczas i w zwi±zku z realizacj± przedmiotu umowy, 9) naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrz±dzonych podczas wykonywania us³ugi wywozu odpadów komunalnych w gminie, 10) umo¿liwienie wstêpu na teren bazy transportowej przedstawicielom Zamawiaj±cego lub pracownikom pañstwowych instytucji upowa¿nionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach i ustawy o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach z przepisami wykonawczymi, 11) uczestnictwo upowa¿nionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach (posiedzeniach komisji Rady Gminy, innych naradach) prowadzonych przez Zamawiaj±cego, na których omawiane bêd± zadania zwi±zane z realizacj± przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady bêd± przekazywane Wykonawcy z wyprzedzeniem nie mniej ni¿ 7 dni przed tymi naradami, 12) udostêpnienie co najmniej jednej linii telefonicznej w celu szybkiej komunikacji, tak aby by³ mo¿liwy sta³y kontakt przedstawiciela Zamawiaj±cego z Wykonawc±, 13) udostêpnia worków do gromadzenia odpadów w sposób selektywny, które bêd± przekazywane nieodp³atnie mieszkañcom gminy przy ka¿dym odbiorze w takiej samej ilo¶ci i rodzaju jakie zosta³y odebrane (cena worków wliczona w cenê oferty). Worki na surowce wtórne musz± spe³niaæ nastêpuj±ce wymagania: - byæ wykonane z tworzywa o wytrzyma³o¶ci nie mniejszej ni¿ dla tworzywa LDPE o grubo¶ci minimum 0,03 mm, - wygl±daæ estetycznie, byæ trwa³e i oznakowane rodzajem odpadów, jakie maj± byæ do niego zbierane - integraln± czê¶ci± worka powinien byæ element umo¿liwiaj±cy jego skuteczne zawi±zanie. Ponadto, Zamawiaj±cy informuje, ¿e zgodnie z Regulaminem utrzymania czysto¶ci i porz±dku na terenie gminy ¦winna worki winny mieæ pojemno¶æ: 60 l ( dla szk³a opakowaniowego) 100 l ( dla surowców pozosta³ych) Kolorystyka worków: - opakowania z papieru, karton, tektura(tak¿e falista),katalogi, ulotki, prospekty, gazety i czasopisma, papier szkolny i biurowy, zadrukowane kartki, zeszyty i ksi±¿ki, papier pakowy i worki papierowe- worek w kolorze niebieskim z napisem " PAPIER" - butelki i s³oiki po napojach i ¿ywno¶ci( w tym butelki po napojach alkoholowych i olejach ro¶linnych) szklane opakowania po kosmetykach, szklane flakony ,- worek w kolorze zielonym z napisem " SZK£O" - odkrêcone i zgniecione plastikowe butelki po napojach, nakrêtki o ile nie zbieramy ich osobno, plastikowe opakowania po produktach spo¿ywczych, opakowania wielomateria³owe ( np. kartony po mleku i sokach), opakowania po ¶rodkach czysto¶ci( np. proszkach do prania) kosmetykach(np. szamponach, pa¶cie do zêbów), plastikowe torby, worki, reklamówki inne folie, aluminiowe puszki po napojach i sokach ,puszki po konserwach, foliê aluminiow±, metale kolorowe, kapsle ,zakrêtki od s³oików, zabawki(zabawki z tworzywa sztucznego, o ile nie s± wykonane z trwale po³±czonych kilku surowców) - worek w kolorze ¿ó³tym z napisem "METALE i TWORZWA SZTUCZNE" 14) Odpady komunalne bêd± odbierane od wszystkich mieszkañców z terenu gminy ¦winna, z uwagi na górzysty teren zaleca siê przeprowadzenie wizji lokalnej w miejscu wykonywania przedmiotu zamówienia, celem rzetelnego przygotowania siê wykonawcy do z³o¿enia oferty. 15) Tereny o utrudnionym doje¼dzie z uwagi na ukszta³towanie terenu wymagaj±ce u¿ycia specjalistycznego sprzêtu mechanicznego: so³ectwo Pewel ¦lemieñska - ul. Bukowa, droga gruntowa - polna o nienormatywnej szeroko¶ci - 3 nieruchomo¶ci zamieszka³e, So³ectwo ¦winna - Odnoga ul. Pielgrzymów i ul. Kasztelañskiej, droga gruntowa - polna o nienormatywnej szeroko¶ci - 1 nieruchomo¶æ zamieszka³a, - Odnoga ul. Komarnik - droga gruntowa - polna o nienormatywnej szeroko¶ci - 1 nieruchomo¶æ zamieszka³a. 6. CHARAKTERYSTYKA ZAMAWIAJ¡CEGO: 1. Charakterystyka Gminy ¦winna: Powierzchnia gminy wynosi 39,40 km2 Gmina obejmuje sze¶æ so³ectw: ¦winna, Przy³êków, Pewel Ma³a, Pewel ¦lemieñska, Rychwa³dek, Trzebinia. Liczba mieszkañców, którzy bêd± objêci us³ug± odbierania odpadów komunalnych (nieruchomo¶ci zamieszka³e i niezamieszka³e ) - oko³o 8 000 osób. D³ugo¶æ dróg na terenie Gminy ¦winna wynosi: 61,80 km drogi gminne 18,5 km dróg powiatowych 4,5 km dróg wojewódzkich. 2. Nieruchomo¶ci: 2.1.Nieruchomo¶ci zamieszka³e: Liczba nieruchomo¶ci wg segregacji TAK NIE Pewel Ma³a 427 11 Pewel ¦lemieñska 366 3 Przy³êków 91 1 Rychwa³dek 214 5 ¦winna 567 16 Trzebinia 421 8 £¡CZNIE - 2130 nieruchomo¶ci, z których 2086 (97,93%) zadeklarowa³o oddawanie odpadów w sposób selektywny. 2.2.Nieruchomo¶ci niezamieszka³e: Pewel Ma³a: Dzia³alno¶æ gospodarcza - 44 Domki letniskowe - 54 Zespó³ Szkolno- Przedszkolny - 1 GOPS - 1 Budynek komunalny - 1 O¶rodek Zdrowia - 1 Parafia - 1 OSP - 1 Cmentarz - 1 Pewel ¦lemieñska: Dzia³alno¶æ gospodarcza - 9 Domki letniskowe - 24 Zespó³ Szkolny- Przedszkolny - 1 Budynek komunalny - 1 Parafia - 1 OSP - 1 Cmentarz komunalny - 1 Przy³êków: Dzia³alno¶æ gospodarcza - 12 Domki letniskowe - 17 Szko³a Podstawowa + oddzia³ przedszkolny - 1 Parafia - 1 OSP - 1 Cmentarz - 1 O¶rodek Narciarsko - Rekreacyjny "Przy³êków" - 1 Rychwa³dek: Dzia³alno¶æ gospodarcza - 10 Domki letniskowe - 12 Szko³a Podstawowa + Przedszkole - 1 OSP - 1 ¦winna: Dzia³alno¶æ gospodarcza - 35 Domki letniskowe - 56 Zespó³ Szkolno - Przedszkolny - 1 Urz±d Pocztowy - 1 Urz±d Gminy - 1 Gminny O¶rodek Kultury - 1 Gminna Biblioteka - 1 Parafia - 1 OSP - 1 Cmentarz komunalny - 1 Trzebinia: Dzia³alno¶æ gospodarcza - 12 Domki letniskowe - 6 Zespó³ Szkolno - Przedszkolny - 1 Parafia - 1 OSP - 1 Cmentarz komunalny - 1 £¡CZNIE - 322 nieruchomo¶ci, z których 279 ( 86,65 %) zadeklarowa³o oddawanie segregowanych odpadów. Podana ilo¶æ nieruchomo¶ci objêtych zbiórk± odpadów w okresie realizacji umowy mo¿e ulec zmianie. 7. INNE INFORMACJE. W 2017 i 2018 roku ilo¶æ i rodzaj odpadów komunalnych odebranych od w³a¶cicieli, po³o¿onych na terenie gminy ¦winna, przez uprawnione podmioty (dane ze sprawozdañ pó³rocznych i kart przekazania odpadów z przeprowadzonych zbiórek) przedstawia siê nastêpuj±co: ( II pó³rocze 2017r. i I pó³rocze 2018r.). KOD ODPADU NAZWA MASA [Mg] 10 01 01 ¯u¿le i popio³y paleniskowe 1 087,370 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 16,650 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 26,400 15 01 04 Opakowania z metali 13,840 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 123,880 15 01 07 Szk³o 190,490 16 01 03 Zu¿yte opony 18,090 Ex 20 01 08 Odpady kuchenne ulegaj±ce biodegradacji 14,580 20 01 36 Zu¿yte urz±dzenia elektryczne i elektroniczne inne ni¿ wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 4,110 20 02 01 Odpady zielone 28,460 20 02 03 Odpady nieulegaj±ce biodegradacji 9,100 20 03 01 Zmieszane odpady komunalne 626,280 20 01 23 * Urz±dzenia zawieraj±ce freony 1,110 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 99,520 Suma 2 259,880 Odpady segregowane poza okre¶lonymi w harmonogramie terminami mog± byæ przez w³a¶ciciela posesji dowo¿one do PSZOK. Punkt ten mie¶ci siê w ¯ywcu ul. Bracka 51. 8. Wymogi dotycz±ce zatrudniania pracowników. a) Zamawiaj±cy na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówin publicznych, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê osób, które wykonuj± czynno¶ci bezpo¶rednio zwi±zane z realizacj± zamówienia tj. pracowników fizycznych na podstawie umowy o pracê. b) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy zobowi±zany bêdzie do z³o¿enia o¶wiadczenia, ¿e osoby wykonuj±ce czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia tj. odbiór ( w tym za³adunek) odpadów i transport do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub instalacji zastêpczej dzia³aj± w oparciu o umowê o prace z Wykonawc± lub Podwykonawc±.

II.5) G³ówny kod CPV: 90513100-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90511300-5
90512000-9
90500000-2


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia: 2019-12-31

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: W tym zakresie Wykonawca musi wykazaæ, ¿e posiada: - wpis do Rejestru dzia³alno¶ci regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy ¦winna w zakresie odbierania odpadów komunalnych, o których mowa w art. 9b-9c ustawy z dnia 13 wrze¶nia 1996r. o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku , w zakresie odpowiadaj±cym przedmiotowi zamówienia - dokument wymagany przed podpisaniem umowy, - Wykonawca musi byæ zarejestrowany w BDO tj. bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami w zakresie transportu odpadów okre¶lonych w zamówieniu z 24 stycznia 2018 roku, na podstawie art. 49 ust. 1 ustawy o odpadach (Komunikat Ministra ¦rodowiska z dnia 24 stycznia 2018 r. - Dz. Urz. RP z 2018 r., poz. 118). Adres strony internetowej BDO: www.bdo.mos.gov.pl
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy uzna za warunek spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e: - posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ 500 000,00 z³, - jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê równ± lub co najmniej 500 000,00 z³.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy uzna ten warunek za spe³niony, je¿eli wykonawca: a) wyka¿e, i¿ w okresie w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ lub wykonuje co najmniej jedn± us³ugê lub us³ugi polegaj±ce na odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych w ilo¶ci co najmniej 2 000 Mg . Podane warto¶ci musz± byæ zrealizowane w jednej us³udze (zgodnie z za³±cznikiem Nr 5 do niniejszej specyfikacji). b) Wykonawca sk³adaj±cy ofertê w prowadzonym postêpowaniu musi wykazaæ siê posiadaniem narzêdzi i urz±dzeñ technicznych dostêpnych w celu wykonania zamówienia wraz z informacj± o podstawie dysponowania tymi zasobami, tj. : - co najmniej dwa pojazdy typu ¶mieciarka przystosowane do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych, - co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktuj±cej z podno¶nikiem bramowym lub hakowym - do odbioru odpadów w kontenerach, - co najmniej jeden samochód do jazdy w trudnym terenie lub ci±gnik z odpowiedni± przyczep±, z napêdem na dwie osie. 2. Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia. 3.Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych. 4. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodniæ zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Z tre¶ci dokumentów musi wynikaæ, jakie zasoby podmiot udostêpnia i na jakich zasadach oraz w jakim okresie, w jaki sposób te zasoby zostan± wykorzystane przez Wykonawcê przy wykonywaniu zamówienia, za¶ w odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia - z tre¶ci dokumentów musi wynikaæ deklaracja faktycznego udzia³u podmiotu trzeciego w realizacji zamówienia. 5. Zamawiaj±cy ocenia, czy udostêpniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalaj± na wykazanie przez Wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz bada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22. 6. W odniesieniu do warunków dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, Wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach innych podmiotów, je¶li podmioty te zrealizuj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji, których te zdolno¶ci s± wymagane. 7. Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe podmiotu, o którym mowa w ust. 3, nie potwierdzaj± spe³nienia przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiaj±cy ¿±da, aby Wykonawca w terminie okre¶lonym przez zamawiaj±cego: 1) zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowi±za³ siê do osobistego wykonania odpowiedniej czê¶ci zamówienia, je¿eli wyka¿e zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub sytuacjê finansow± lub ekonomiczn±, o których mowa w ust. 3. 8. Ocena spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu zostanie dokonana na podstawie o¶wiadczeñ i dokumentów z³o¿onych przez Wykonawców na zasadzie SPE£NIA/NIE SPE£NIA.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1. Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona do z³o¿enia w wyznaczonym nie krótszym ni¿ 5 dni terminie, aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych o¶wiadczeñ lub dokumentów w celu potwierdzenia spe³nienia przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych: 1) posiadania kompetencji lub uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów; - Wykonawca wskazuje nr BDO. 2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej; a) informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo - kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± Wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 1 miesi±c przed up³ywem terminu sk³adania ofert. b) dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± przez Zamawiaj±cego, zgodnie z Rozdzia³em V pkt 1.2.2. Je¿eli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ dokumentów dotycz±cych sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiaj±cego, mo¿e z³o¿yæ inny dokument, który w wystarczaj±cy sposób potwierdza spe³nienie opisanego przez Zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu. 3) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej; a) wykaz us³ug wykonanych a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, oraz z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego us³ugi by³y wykonywane, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny w obiektywnej charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy inne dokumenty. Zakres referencji i innych dokumentów musi potwierdziæ spe³nienie odpowiednio warunku okre¶lonego w Rozdziale V pkt 1.2.3.a) - za³. Nr 5 do SIWZ. b) wykaz narzêdzi i urz±dzeñ technicznych dostêpnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacj± o podstawie dysponowania tymi zasobami, potwierdzaj±cy spe³nienie warunku okre¶lonego w Rozdziale V pkt. 1.2.3. b) - za³. Nr 6 do SIWZ. 2. Wszelkie o¶wiadczenia sk³adane na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz braku podstaw wykluczenia dotycz±ce wykonawcy (w tym równie¿ Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie) i innych podmiotów, na których zdolno¶ciach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy, winny byæ z³o¿one w oryginale (tj. podpisane przez podmiot, którego o¶wiadczenie dotyczy). 3. Dokumenty sk³adane na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz braku podstaw wykluczenia, inne ni¿ o¶wiadczenia, o których mowa w ust. 3, winny byæ z³o¿one w oryginale lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em. Po¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolno¶ciach lub sytuacji polega Wykonawca lub Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów, które ka¿dego z nich dotycz±.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1. W celu potwierdzenia, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23, Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej http://bip.swinna.pl/ informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, zobowi±zany jest przekazaæ Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej - za³±cznik nr 4 do Specyfikacji . Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia Wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. 2. Wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ wraz z ofert± zobowi±zanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt V.4, na podstawie których Wykonawca udowodni Zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów. 3. Pozosta³e dokumenty, które Wykonawca jest zobowi±zany z³o¿yæ wraz z ofert±: 1) wype³niony Formularz ofertowy (Za³±cznik Nr 1 do Specyfikacji ), 2) w przypadku z³o¿enia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - pe³nomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w niniejszym postêpowaniu albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, 3) pe³nomocnictwo udzielane osobom podpisuj±cym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powy¿szym zakresie nie wynika wprost z dokumentów rejestrowych - postanowienie niniejsze stosuje siê odpowiednio do reprezentowania Wykonawcy powo³anego i funkcjonuj±cego na podstawie przepisów ustaw. 4. Wykonawcy ubiegaj±cy siê wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spó³ka cywilna) ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu, albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ udzielone przez wszystkich Wykonawców wchodz±cych w sk³ad konsorcjum lub spó³ki cywilnej oraz zostaæ przed³o¿one w oryginale lub kopii po¶wiadczonej notarialnie. 5.W przypadku, gdy z³o¿ona przez Wykonawcê kopia dokumentu bêdzie nieczytelna lub bêdzie budziæ w±tpliwo¶ci, co do jej prawdziwo¶ci, zamawiaj±cy mo¿e za¿±daæ przedstawienia orygina³u lub notarialnie po¶wiadczonej kopii dokumentu. 6. Dokumenty i o¶wiadczenia sporz±dzone w jêzyku obcym nale¿y z³o¿yæ wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski. 7. Pe³nomocnictwo udzielone osobie reprezentuj±cej Wykonawcê sk³adane przez Wykonawcê powinno byæ z³o¿one w oryginale lub kopii po¶wiadczonej notarialnie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiaj±cy przewiduje obowi±zek wniesienia wadium przed up³ywem terminu sk³adania ofert w wysoko¶ci 10 000,00 z³ (s³ownie:dziesiêætysiêcyz³otych00/100). 2. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: 1) pieni±dzu (w tytule przelewu nale¿y podaæ skrócon± nazwê zadania: wadium - odbiór odpadów komunalnych. 2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2018r. poz. 110, 650, 1000 i 1669 ). 3. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³acaæ przelewem na rachunek bankowy Gminy ¦winna, na konto: ETNO Bank Spó³dzielczy w Radziechowach Wieprzu nr 12 8140 0009 0000 1124 2000 0060. 4. Wadium wnoszone w innej formie ni¿ pieniê¿na, nale¿y sk³adaæ w kasie Urzêdu Gminy ¦winna. 5. Terminowe wniesienie wadium w formie pieniê¿nej oznacza, ¿e ¿±dana przez Zamawiaj±cego kwota zosta³a wp³acona w pe³nej wysoko¶ci przelewem na wskazany przez niego rachunek bankowy. Oznacza to, ¿e wniesienie wadium w tej postaci jest skuteczne dopiero z chwil± uznania rachunku Zamawiaj±cego kwot± wadium przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 6.Wadium wnoszone w innych formach bêdzie wniesione w terminie, je¿eli stosowny dokument zostanie zdeponowany w siedzibie Zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 7. Oferta niezabezpieczona wadium zostanie odrzucona. 8. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê, jako najkorzystniejszej. 9. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: 1) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie; 2) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy. 10.Zamawiaj±cy zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezw³ocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrze¿eniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 11.Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej

Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena60,00
Termin p³atno¶ci faktury20,00
Aspekty ¶rodowiskowe- parametry techniczne sprzêtu20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiaj±cy dopuszcza zmiany postanowieñ umowy w nastêpuj±cych przypadkach: - w trakcie realizacji przedmiotu umowy Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê umowy w zakresie wynagrodzenia brutto, wynikaj±c± z ustawowej zmiany stawki podatku VAT. Zmiana wynagrodzenia brutto Wykonawcy w zwi±zku ze zmian± stawki podatku VAT nie wymaga zawarcia aneksu do umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2018-12-07, godzina: 09:15,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> jêzyk polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia:
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawach swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", informujê, ¿e: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina ¦winna z siedzib± ul. Wspólna 13, 34-331 ¦winna; Wszelkie pytania dotycz±ce sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie dzia³ania Zamawiaj±cego, a tak¿e przys³uguj±cych Pani/Panu uprawnieñ, nale¿y kierowaæ do Inspektora Ochrony Danych Osobowych w Urzêdzie Gminy w ¦winnej na adres: iodo@swinna.pl 2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. "Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy ¦winna w roku 2019", numer postêpowania: GK.2711.13.2018; 3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp; 4) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy; 5) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp; 1) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO; 2) posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych; b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *; c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **; d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO; 3) nie przys³uguje Pani/Panu: a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b,d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit c RODO. 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawach swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", informujê, ¿e: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina ¦winna z siedzib± ul. Wspólna 13, 34-331 ¦winna; Wszelkie pytania dotycz±ce sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie dzia³ania Zamawiaj±cego, a tak¿e przys³uguj±cych Pani/Panu uprawnieñ, nale¿y kierowaæ do Inspektora Ochrony Danych Osobowych w Urzêdzie Gminy w ¦winnej na adres: iodo@swinna.pl 2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. "Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy ¦winna w roku 2019", numer postêpowania: GK.2711.13.2018; 3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp; 4) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy; 5) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp; 1) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO; 2) posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych; b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *; c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **; d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO; 3) nie przys³uguje Pani/Panu: a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b,d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit c RODO.

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.