Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2015-05-14
¦widnica: Utworzenie i obs³uga stacjonarnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) na terenie miasta ¦widnica
Numer og³oszenia: 69689 - 2015; data zamieszczenia: 14.05.2015
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - us³ugi
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Prezydent Miasta ¦widnicy , ul. Armii Krajowej 49, 58-100 ¦widnica, woj. dolno¶l±skie, tel. 074 8562850, faks 074 8523110.
- Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.swidnica.bip-gov.info.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Utworzenie i obs³uga stacjonarnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) na terenie miasta ¦widnica.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: us³ugi.
II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiot zamówienia 1.1 Przedmiotem zamówienia jest utworzenie i obs³uga stacjonarnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) na terenie miasta ¦widnica. 1.2 W zakresie zadania ujêto wykonanie us³ug zakwalifikowanych wg Wspólnego S³ownika Zamówieñ do kategorii (kody CPV): 90500000-2 Us³ugi zwi±zane z odpadami 1.3 Rodzaje odpadów komunalnych, przyjmowanych do PSZOK od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci z terenu miasta ¦widnica: -przeterminowane leki, -chemikalia, w tym opakowania po chemikaliach, -zu¿yte baterie i akumulatory, -zu¿yty sprzêt elektryczny i elektroniczny, -meble i inne odpady wielkogabarytowe, -zu¿yte opony, -odpady zielone, -odpady budowlane i rozbiórkowe stanowi±ce odpady komunalne, -papier, -metale, -tworzywa sztuczne, -szk³o, -opakowania wielomateria³owe, -odpady komunalne ulegaj±ce biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegaj±ce biodegradacji, -odzie¿ i tekstylia, -inne odpady komunalne niebezpieczne 2. Wymagania w zakresie lokalizacji i wyposa¿enia PSZOK 2.1 Teren nieruchomo¶ci, na której zostanie utworzony PSZOK musi spe³niaæ nastêpuj±ce warunki: 2.1.1. lokalizacja zgodna z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego, w miejscu ³atwo dostêpnym, zapewniaj±cym dogodny dojazd dla osób korzystaj±cych z PSZOK, 2.1.2. Wykonawca, na czas realizacji przedmiotu zamówienia, musi posiadaæ prawo do dysponowania terenem z przeznaczeniem na zbieranie i czasowe magazynowanie odpadów komunalnych, 2.1.3. powierzchnia terenu nie mniejsza ni¿ 500 m2, 2.1.4. spe³nione wymagania w zakresie przepisów p.po¿ i bhp. 2.2 Teren PSZOK musi posiadaæ nastêpuj±ce wyposa¿enie, urz±dzenia techniczne i narzêdzia: 2.2.1. teren utwardzony, ogrodzony, o¶wietlony, monitorowany (przez ca³± dobê) i wyposa¿ony w urz±dzenia lub systemy zapewniaj±ce zagospodarowanie wód opadowych i ¶cieków przemys³owych pochodz±cych z PSZOK, zgodnie z wymaganiami okre¶lonymi przepisami m.in. ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2015 r. poz. 469), 2.2.2. plac manewrowy odpowiedniej wielko¶ci, pozwalaj±cy na swobodny dostêp pojazdów dowo¿±cych jak i wywo¿±cych odpady, 2.2.3. minimum 4 miejsca parkingowe dla osób przywo¿±cych odpady do PSZOK, 2.2.4. wiaty, pod którymi zostan± ustawione pojemniki i kontenery otwarte przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych, w celu ochrony przez dzia³aniem czynników atmosferycznych lub obiekty magazynowe, 2.2.5. pojemniki i kontenery na poszczególne rodzaje odpadów komunalnych, opisane i oznakowane w sposób niebudz±cy w±tpliwo¶ci, jakie odpady nale¿y w nich umieszczaæ, przy czym pojemniki przeznaczone na papier i tekturê musz± mieæ kolor niebieski, pojemniki przeznaczone na szk³o i opakowania ze szk³a musz± mieæ kolor zielony, a pojemniki na tworzywa sztuczne musz± mieæ kolor ¿ó³ty - minimalne rodzaje i pojemno¶ci wskazane zosta³y w Tabeli nr 1, 2.2.6. pomieszczenie socjalno-administracyjne o wielko¶ci odpowiadaj±cej liczbie osób zatrudnionych do obs³ugi PSZOK, 2.2.7. waga z wa¿nym ¶wiadectwem zgodno¶ci i legalizacj± G³ównego Urzêdu Miar umo¿liwiaj±c± okre¶lenie wagi przyjmowanych w PSZOK odpadów komunalnych z dok³adno¶ci± do 0,01 Mg. 2.3. PSZOK musi posiadaæ równie¿: 2.3.1. oznakowanie tablicami lub banerami informacyjnymi o min. powierzchni 3 m2, przy ka¿dym wej¶ciu na teren PSZOK, wykonanymi w taki sposób, aby informacje by³y czytelne i zawiera³y co najmniej nastêpuj±ce dane: -nazwê: Punkt selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w ¦widnicy, -godziny i dni otwarcia, -logo Czysta ¦widnica, -nazwê prowadz±cego PSZOK oraz numer telefonu do prowadz±cego, 2.3.2. plan sytuacyjny PSZOK w formie graficznej zawieraj±cy w szczególno¶ci informacje o miejscach zbierania poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych, umieszczony przed stref±, w której dokonywane jest zbieranie i magazynowanie odpadów, 2.3.3. sieæ telefoniczn±, pocztê e-mail i internet. 2.4. Wykonawca w terminie do trzech dni roboczych przed rozpoczêciem ¶wiadczenia us³ugi musi pisemnie zg³osiæ Zamawiaj±cemu gotowo¶æ funkcjonowania PSZOK, zgodnie z wymaganiami, o których mowa w pkt. 2.2. i 2.3. Podstaw± stwierdzenia gotowo¶ci funkcjonowania PSZOK jest przeprowadzenie przez Zamawiaj±cego wizji w terenie i spisanie przy udziale Wykonawcy protoko³u odbioru. Tabela 1. Minimalne wymagania w zakresie pojemników i kontenerów przeznaczonych do zbierania odpadów w PSZOK Lp.Rodzaj zbieranych odpadów Rodzaj pojemnika Minimalna ilo¶æ pojemników 1Przeterminowane leki Pojemnik specjalistyczny zamkniêty i zabezpieczony przed otwarciem przez osoby trzecie o min. poj. 60 l 1 2Chemikalia, w tym opakowania po chemikaliach Pojemnik specjalistyczny zamykany, odporny na dzia³anie zwi±zków chemicznych o min. poj. ok. 100 l 2 3Zu¿yte baterie i akumulatory Pojemnik specjalistyczny zamykany o min. poj. ok. 100 l 2 4Zu¿yty sprzêt elektryczny i elektroniczny - ma³ogabarytowy Pojemnik zamykany o min. poj. ok. 1000 l 1 5Zu¿yty sprzêt elektryczny i elektroniczny - wielkogabarytowy Pojemnik kontenerowy otwarty o min. poj. ok. 7000 l lub wydzielone miejsce w obiekcie magazynowym 1 6Meble i inne odpady wielkogabarytowe Pojemnik kontenerowy otwarty o min. poj. ok. 7000 l lub wydzielone miejsce w obiekcie magazynowym 2 7Zu¿yte opony Pojemnik kontenerowy otwarty o min. poj. ok. 7000 l lub wydzielone miejsce w obiekcie magazynowym 1 8Odpady zielone Pojemnik kontenerowy otwarty o min. poj. ok. 7000 l lub wydzielone miejsce w obiekcie magazynowym 2 9Odpady budowlane i rozbiórkowe stanowi±ce odpady komunalne Pojemnik kontenerowy otwarty o min. poj. ok. 7000 l lub wydzielone miejsce w obiekcie magazynowym 4 10Papier Pojemnik zamykany o min. poj. ok. 1000 l 1 11Metale Pojemnik zamykany o min. poj. ok. 1000 l 1 12Tworzywa sztuczne Pojemnik zamykany o min. poj. ok. 1000 l 1 13Szk³o Pojemnik zamykany o min. poj. ok. 1000 l 1 14Opakowania wielomateria³owe Pojemnik zamykany o min. poj. ok. 1000 l 1 15Odpady komunalne ulegaj±ce biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegaj±ce biodegradacji Pojemnik zamykany o min. poj. ok. 1000 l 1 16Odzie¿ i tekstylia Pojemnik zamykany o min. poj. ok. 1000 l 1 17Inne niebezpieczne opady komunalne Pojemnik specjalistyczny zamkniêty i zabezpieczony przed otwarciem przez osoby trzecie o min. poj. 60 l 2 2.Opis funkcjonowania PSZOK 3.1W ca³ym okresie trwania umowy PSZOK musi byæ otwarty od poniedzia³ku do pi±tku w godzinach: od 12:00 do 18:00 oraz w sobotê w godzinach od 10:00 do 16:00, za wyj±tkiem dni ustawowo wolnych od pracy. 3.2Dopuszcza siê zmiany w godzinach otwarcia PSZOK w uzasadnionych przypadkach, w porozumieniu z Zamawiaj±cym. 3.3W ramach prowadzenia PSZOK Wykonawca zobowi±zany jest do: -zapewnienia w godzinach otwarcia PSZOK co najmniej jednego pracownika obs³ugi; -przyjmowania wy³±czenie odpadów komunalnych od osób objêtych przez Gminê Miasto ¦widnica gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi, po okazaniu dokumentu potwierdzaj±cego zamieszkanie osoby przekazuj±cej odpady na terenie miasta ¦widnica; -ka¿dorazowego ustalenia rodzaju i ilo¶ci odpadów komunalnych dostarczonych do PSZOK; -wskazywania osobom przekazuj±cym odpady miejsc przeznaczonych do zbierania ww. odpadów na terenie PSZOK; -udzielania pomocy osobom niepe³nosprawnym przy umieszczaniu odpadów w miejscach wskazanych do ich zbierania; -prowadzenia ewidencji osób dostarczaj±cych odpady komunalne, zawieraj±cej co najmniej nastêpuj±ce informacje: imiê i nazwisko, adres zamieszkania, ilo¶æ i rodzaj przekazanych odpadów oraz datê ich przekazania; -prowadzenia ewidencji odpadów komunalnych przyjmowanych do PSZOK; -prowadzenie ewidencji ilo¶ciowej i rodzajowej odpadów przekazanych do odpowiednich instalacji; -utrzymywania czysto¶ci i porz±dku na terenie PSZOK, poprzez bie¿±ce sprz±tanie terenu oraz od¶nie¿anie i usuwanie ¶lisko¶ci; -zapewnienia kontaktu telefonicznego z obs³ug± PSZOK w czasie otwarcia - dla wszystkich osób objêtych gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi oraz dla Zamawiaj±cego, a tak¿e poza godzinami otwarcia PSZOK - dla Zamawiaj±cego; -prowadzenia w³asnej strony internetowej, na której umieszczona bêdzie przez ca³y okres ¶wiadczenia us³ugi informacja dotycz±ca PSZOK co najmniej w zakresie lokalizacji, dni i godzin otwarcia, wykazu przyjmowanych odpadów oraz danych kontaktowych (nr telefonu, adres e-mail); -udzielenia informacji wszystkim osobom zainteresowanym z zakresu funkcjonowania PSZOK; -przekazywania odpadów zgromadzonych w PSZOK zgodnie z zapisami niniejszej SIWZ. 3.4Regulamin ¶wiadczenia us³ug przez Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w ¦widnicy zawiera za³±cznik nr 1 do umowy stanowi±cej za³±cznik nr 8 do SIWZ. 3.5Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do Regulaminu ¶wiadczenia us³ug przez PSZOK w ¦widnicy w trakcie ¶wiadczenia us³ugi przez Wykonawcê, w szczególno¶ci w zakresie: -mo¿liwo¶ci nieodp³atnego przekazywania mebli i innych odpadów wielkogabarytowych osobom potrzebuj±cym, po uprzedniej akceptacji Zamawiaj±cego; -godzin otwarcia PSZOK, przy czym Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e tygodniowy czas pracy PSZOK nie ulegnie wyd³u¿eniu. 3.Sposób gospodarowania odpadami komunalnymi zebranymi na terenie PSZOK 4.Sposób gospodarowania odpadami komunalnymi zebranymi na terenie PSZOK 4.1Odpady nale¿y gromadziæ selektywnie w przygotowanych do tego celu pojemnikach i boksach z uwzglêdnieniem wszystkich przepisów stanowi±cych o sposobie zbierania i magazynowania poszczególnych rodzajów odpadów. 4.2Odpady zgromadzone w PSZOK nale¿y przekazywaæ uprawnionym podmiotom celem poddania ich odzyskowi, recyklingowi b±d¼ unieszkodliwianiu zgodnie z hierarchi± postêpowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r., poz. 21 z pó¼n. zm.) oraz zgodnie z przepisami: -ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony ¶rodowiska (Dz. U. z 2013 r. poz. 1232 z pó¼n. zm.), -ustawy z dnia 13 wrze¶nia 1996 r. o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z pó¼n. zm.), -uchwa³y nr XXIV/616/12 Sejmiku Województwa Dolno¶l±skiego z dnia 27 czerwca 2012 r., do której za³±cznik stanowi Wojewódzki Plan Gospodarki Odpadami (wraz ze zmianami). 4.3Odpady komunalne zgromadzone w pojemnikach, kontenerach, boksach i pomieszczeniach magazynowych powinny zostaæ przekazane do odpowiedniej instalacji w takim czasie, aby nie doprowadzaæ do przepe³nienia ww. urz±dzeñ i miejsc magazynowania. 4.4Gromadzenie odpadów zielonych i biodegradowalnych nie mo¿e powodowaæ uci±¿liwo¶ci zapachowych i nie mog± one byæ przetrzymywane na terenie PSZOK d³u¿ej ni¿ 7 dni. 5.Sprawozdawczo¶æ 5.1. Zamawiaj±cy wymaga, aby z prowadzonych czynno¶ci w PSZOK sk³adane by³y comiesiêczne sprawozdania. 5.2. Sprawozdanie miesiêczne powinno zawieraæ nastêpuj±ce informacje: -nazwa i adres podmiotu prowadz±cego PSZOK, -imiê i nazwisko osoby pracuj±cej przy obs³udze PSZOK, -imiê i nazwisko osoby odpowiedzialnej za sporz±dzenie sprawozdania, -nr telefonu kontaktowego, -okres, za który sprawozdanie jest sk³adane, -ewidencja w³a¶cicieli nieruchomo¶ci, którzy dostarczyli odpady do PSZOK, -ewidencja odpadów przyjêtych do PSZOK z okre¶leniem rodzaju i ilo¶ci przyjêtych odpadu, -informacje o miejscu, sposobie, rodzaju i masie odpadów poddanych poszczególnym sposobom zagospodarowania, 5.3. Sprawozdanie miesiêczne Wykonawca zobowi±zany jest dostarczyæ w terminie do 14 dnia miesi±ca nastêpuj±cego po miesi±cu rozliczeniowym. 5.4. Do sprawozdañ miesiêcznych Wykonawca winien za³±czyæ karty przekazania odpadów potwierdzaj±ce sposób zagospodarowania danej ilo¶ci i rodzaju przyjêtych do PSZOK odpadów. 6. Pozosta³e wymagania 6.2 Zamawiaj±cy wymaga, aby w ramach realizacji zadania Wykonawca przygotowany by³ na przyjêcie we wskazanych przez Zamawiaj±cego terminach zorganizowanych grup osób (dzieci, m³odzie¿y, doros³ych) i prezentacjê funkcjonowania Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów oraz udostêpnianie materia³ów informacyjno-edukacyjnych z zakresu gospodarki odpadami przygotowanych i dostarczonych przez Zamawiaj±cego. 6.3 Wykonawca zobowi±zany jest do poniesienia pe³nej odpowiedzialno¶ci za ewentualne szkody wyrz±dzone osobom trzecim oraz szkody w mieniu osób trzecich. 6.4 W przypadku wyrz±dzenia jakichkolwiek szkód wykonawca zobowi±zany jest do ich usuniêcia bez zbêdnej zw³oki, na w³asny koszt. 6.5 Wykonawca zobowi±zany jest do systematycznego przeprowadzania dezynfekcji, dezynsekcji i deratyzacji terenu PSZOK, utrzymania czysto¶ci pojemników, kontenerów, boksów i obiektów magazynowych. 7. Dane charakteryzuj±ce przedmiot zamówienia 7.1. Liczba mieszkañców miasta ¦widnica wg z³o¿onych deklaracji (stan na dzieñ 26-03-2015 r.) - 45 664 osoby. 7.2. Ilo¶æ odpadów komunalnych przyjêtych do PSZOK w roku 2014 r. - Tabela nr 2 7.3. Ilo¶æ odpadów komunalnych odebranych z miasta ¦widnica w roku 2014 - Tabela nr 3. 7.4. W okresie realizacji przedmiotu zamówienia ilo¶æ odpadów komunalnych przekazywanych do PSZOK mo¿e ulec zmianie w stosunku do ilo¶ci odpadów komunalnych przyjêtych w roku 2014, natomiast zmiany te nie bêd± wp³ywa³y na zmianê wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy. Tabela 2. Odpady komunalne przekazane do PSZOK w 2014 r. Kod odpadu Rodzaj zebranych odpadów Masa zebranych odpadów [Mg] 20 02 01 Odpady ulegaj±ce biodegradacji 56 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 24,59 20 01 35* Zu¿yte urz±dzenia elektryczne i elektroniczne inne ni¿ wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawieraj±ce niebezpieczne sk³adniki 8,37 20 01 36 Zu¿yte urz±dzenia elektryczne i elektroniczne inne ni¿ wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35* 5,25 16 01 03 Zu¿yte opony 1,54 20 01 39 Tworzywa sztuczne 1,51 15 01 07 Opakowania ze szk³a 2,13 20 01 01 Papier i tektura 1,83 20 01 10 Odzie¿ 2,24 17 03 80 Odpadowa papa 3,6 17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 191,18 20 01 40 Metale 0,42 Tabela 3. Odpady komunalne odebrane z miasta ¦widnica w 2014 r. Kod odpadu Rodzaj zebranych odpadów Masa zebranych odpadów [Mg] 15 01 01Opakowania z papieru i tektury 589,1 15 01 02Opakowania z tworzyw sztucznych 885,2 15 01 03Opakowania z drewna 3,2 15 01 07Opakowania ze szk³a 758,4 17 01 01Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 230,9 17 01 02Gruz ceglany 195,8 20 01 01Papier i tektura 1,8 20 01 35*Zu¿yte urz±dzenia elektryczne i elektroniczne inne ni¿ wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawieraj±ce niebezpieczne sk³adniki 8,4 20 01 36Zu¿yte urz±dzenia elektryczne i elektroniczne inne ni¿ wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35* 4,2 20 02 01Odpady ulegaj±ce biodegradcji 60,6 20 03 01Niesegregowane (zmieszane odpady komunalne) 14 448,5 20 03 07Odpady wielkogabarytowe 173,4 IV.TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 1.Termin rozpoczêcia ¶wiadczenia us³ugi: 1 lipca 2015 r. 2.Termin zakoñczenia ¶wiadczenia us³ugi: 30 czerwca 2017 r..
II.1.5) przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych:
- Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówieñ uzupe³niaj±cych
- Zamawiaj±cy w oparciu o art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp dopuszcza udzielenia w okresie 24 miesiêcy od podpisania umowy zamówieñ uzupe³niaj±cych do 50% warto¶ci zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 90.50.00.00-2.
II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakoñczenie: 30.06.2017.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Na podstawie art. 45 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiaj±cy rezygnuje z pobierania wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Wykonawcy wyka¿±, ¿e a) posiadaj± wa¿ne zezwolenie na zbieranie odpadów wydane przez organ w³a¶ciwy odpowiednio ze wzglêdu na miejsce zbierania na podstawie art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 poz. 21 z pó¼n. zm.) co najmniej w zakresie odpadów komunalnych wskazanych w rozdz. III ppkt. 1.3 niniejszej SIWZ, b) posiadaj± wpis do rejestru podmiotów zbieraj±cych zu¿yty sprzêt elektryczny i elektroniczny, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy o odpadach, prowadzonego przez marsza³ka województwa lub przez G³ównego Inspektora Ochrony ¦rodowiska, do czasu utworzenia ww. rejestru przez marsza³ka województwa, zgodnie z art. 235 ust. 2 ww. ustawy.
III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Wykonawcy wyka¿±, ¿e w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie Wykonawca wykona³ lub wykonuje co najmniej jedn± us³ugê polegaj±c± na prowadzeniu PSZOK w gminie, w której liczba mieszkañców wynosi co najmniej 45 000. Warunek nie uznany zostanie za spe³niony, je¿eli w ww. okresie Wykonawca wykonywa³ kilka us³ug w kilku ró¿nych gminach, w których ³±czna liczba mieszkañców wynosi co najmniej 45 000.
III.3.3) Potencja³ techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje nastêpuj±cym potencja³em technicznym: a) nieruchomo¶ci± przeznaczon± na utworzenie PSZOK, do której Wykonawca posiada prawo dysponowania terenem z przeznaczeniem na zbieranie i czasowe magazynowanie odpadów komunalnych, co najmniej na czas realizacji przedmiotu zamówienia, zlokalizowan± na terenie miasta ¦widnica, zgodnie z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego, w miejscu zapewniaj±cym dogodny dojazd dla osób korzystaj±cych z PSZOK, o powierzchni min. 500 m2, spe³niaj±c± wymagania w zakresie przepisów p.po¿. i bhp; b) narzêdziami, wyposa¿eniem zak³adu i urz±dzeniami technicznymi opisanymi w rozdz. III pkt. 2 ppkt 2.2 oraz w Tabeli 1. niniejszej SIWZ .
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
1.3.2 Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn.: a) minimum 1 osob± nadzoru posiadaj±c± co najmniej wykszta³cenie ¶rednie oraz minimum trzyletnie do¶wiadczenie w pracy na stanowisku zwi±zanym z gospodark± odpadami komunalnymi, b) minimum 1 osob± na stanowisku obs³ugi PSZOK, posiadaj±c± co najmniej wykszta³cenie zawodowe oraz przeszkolon± w zakresie zasad gospodarowania odpadami komunalnymi.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy uzna, ¿e warunek dotycz±cy sytuacji ekonomicznej i finansowej zosta³ spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci na kwotê nie mniejsz± ni¿ 100 000,00 z³ (s³ownie: sto tysiêcy z³otych) oraz posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci min. 100 000,00 z³ (s³ownie: sto tysiêcy z³otych).
III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:
- potwierdzenie posiadania uprawnieñ do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania, w szczególno¶ci koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, g³ównych dostaw lub us³ug, w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów, czy zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie;
- okre¶lenie dostaw lub us³ug, których dotyczy obowi±zek wskazania przez wykonawcê w wykazie lub z³o¿enia po¶wiadczeñ, w tym informacja o dostawach lub us³ugach niewykonanych lub wykonanych nienale¿ycie
Wykaz wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, g³ównych us³ug polegaj±cych na prowadzeniu PSZOK w gminie, w której liczba mieszkañców wynosi co najmniej 45 000, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane dat wykonania i czasu ¶wiadczenia us³ug w miesi±cach wraz ze wskazaniem podmiotów na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane z za³±czeniem dowodów, czy zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie; - wykaz narzêdzi, wyposa¿enia zak³adu i urz±dzeñ technicznych dostêpnych wykonawcy us³ug lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia;
- op³acon± polisê, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedk³ada nastêpuj±ce dokumenty dotycz±ce podmiotów, zasobami których bêdzie dysponowa³ wykonawca:
- informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± innego podmiotu, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia;
- inne dokumenty dotycz±ce sytuacji ekonomicznej i finansowej:
o¶wiadczenie o solidarnej odpowiedzialno¶ci za realizacjê zadania Wykonawcy i tych podmiotów (art. 369 k.c.);
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:
- o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, lub za¶wiadczenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualn± informacjê z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualn± informacjê z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualn± informacjê z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na zasoby innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania siê o zamówienie - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
III.4.3.2)
- za¶wiadczenie w³a¶ciwego organu s±dowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotycz±, w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- za¶wiadczenie w³a¶ciwego organu s±dowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotycz±, w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej
- lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
16. Dodatkowo Wykonawca winien do oferty do³±czyæ: formularz ofertowy (wzór - za³±cznik nr 1 do SIWZ), o¶wiadczenia i dokumenty, o których mowa w rozdz. VI SIWZ, pe³nomocnictwo, o którym mowa w rozdz. V pkt 4 SIWZ, parafowany wzór umowy (wzór - za³±cznik nr 8 do SIWZ)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwi±zane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Zatrudnienie osoby niepe³nosprawnej - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian
XVI. ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA UMOWY 1. Zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia mo¿liwa jest wy³±cznie w przypadku wyst±pienia zmian, o których mowa w art. 142 ust. 5 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, przy czym: 1) w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i us³ug zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia brutto zostanie ustalona w oparciu o aktualnie obowi±zuj±ce stawki, 2) w pozosta³ych przypadkach, o których mowa w art. 142 ust. 5 pkt 2-3 nast±pi na uzasadniony wniosek Wykonawcy. 1. Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê postanowieñ umowy zgodnie z wymogami art. 144 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy, a w szczególno¶ci: 1) zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy, 2) niezale¿nych od stron zmian organizacyjnych, dotycz±cych osób kluczowych dla realizacji przedmiotu umowy, 3) z powodu okoliczno¶ci si³y wy¿szej, np. wyst±pienia zdarzenia losowego wywo³anego przez czynniki zewnêtrzne, którego nie mo¿na by³o przewidzieæ z pewno¶ci±, w szczególno¶ci zagra¿aj±cego bezpo¶rednio ¿yciu lub zdrowiu ludzi lub gro¿±cego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, 4) w przypadku wprowadzenia zmian do Regulaminu funkcjonowania PSZOK w ¦widnicy w trakcie ¶wiadczenia us³ugi przez Wykonawcê, w szczególno¶ci w zakresie: -mo¿liwo¶ci nieodp³atnego przekazywania mebli i innych odpadów wielkogabarytowych osobom potrzebuj±cym, po uprzedniej akceptacji Zamawiaj±cego, -rodzaju odpadów komunalnych przyjmowanych do PSZOK, -godzin otwarcia PSZOK, przy czym Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e tygodniowy czas pracy PSZOK nie ulegnie wyd³u¿eniu. 2. Zmiany postanowieñ umowy, w tym zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia, wymagaj± formy pisemnej pod rygorem jej niewa¿no¶ci. 3. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy Zamawiaj±cy wyp³acaæ bêdzie Wykonawcy w 24 równych ratach miesiêcznych. 4. Zap³ata wynagrodzenia nast±pi, za ka¿dy miesi±c ¶wiadczenia us³ugi, w terminie 30 dni od daty dorêczenia przez Wykonawcê faktury VAT wraz z protoko³ami odbioru.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.swidnica.bip-gov.info.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Urz±d Miejski w ¦widnicy ul. Armii Krajowej 49, 58-100 ¦widnica, Miejskie Biuro Przetargów, pok. 124, I p..
IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 27.05.2015 godzina 09:00, miejsce: Urz±d Miejski w ¦widnicy ul. Armii Krajowej 49, 58-100 ¦widnica, Miejskie Biuro Przetargów, pok. 124, I p..
IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ¦WIDNICY
- Organizacja wyjazdu, w tym warsztatów dla rodzin objêtych Projektem pn."Przysz³o¶æ Rodzin± pisana".
- Dostawa i wdro¿enie Zintegrowanego Systemu Informatycznego przeznaczonego do kompleksowej obs³ugi Miejskiego Zarz±du Nieruchomo¶ci w ¦widnicy.
- ¦wiadczenie us³ugi nadzoru inwestorskiego przy realizacji robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Termomodernizacja dwóch budynków u¿yteczno¶ci publicznej Gminy Miasto ¦widnica (...)"
- Budowa kolumbarium na nowym cmentarzu w ¦widnicy
- Dostawy odczynników mikrobiologicznych wraz z dzier¿aw± analizatorów
- Budowa kompleksu sportowego ORLIK 2024 w Grodziszczu
wiêcej: przetargi w ¦widnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych i innych ni¿ niebezpieczne, nr sprawy GCR/22/ZP/2025
- Wykonanie us³ugi polegaj±cej na odbiorze, transporcie i przetwarzaniu odpadów niebezpiecznych i innych ni¿ niebezpieczne z kompleksów wojskowych 34. WOG Rzeszów (zamówienie z podzia³em na 4 czê¶ci)
- "Utrzymanie czysto¶ci i porz±dku w budynkach oraz terenach przyleg³ych do nieruchomo¶ci Gdañskiej Infrastruktury Spo³ecznej Sp. z o.o."
- Wykonywanie us³ug w zakresie niszczenia (unieszkodliwiania) wyrobów tytoniowych oraz towarów innych ni¿ wyroby tytoniowe na potrzeby IAS w Lublinie oraz podleg³ych jej jednostek organizacyjnych
- Us³uga odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych dla SPZOZ w Gostyniu
- ¦wiadczenie us³ug w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych niesegregowanych i segregowanych
wiêcej: Us³ugi zwi±zane z odpadami »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.