Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2008-04-07
Gdańsk: Przedmiotem zamówienia jest:
Świadczenie usługi w zakresie ochrony i dozoru obiektów oraz mienia Muzeum Narodowego w Gdańsku:
-Oddział Zielona Brama ul. Długi Targ 24 Gdańsk 80-828,
-Odział Sztuki Współczesnej - Pałac Opatów, ul. Cystersów 18 Gdańsk 80-330,
-Oddział Etnografii - Spichlerz Opacki, ul. Cystersów 19 Gdańsk 80-330,
-Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie, 83-422 Nowy Barkoczyn,
-Oddział Sztuki Dawnej (Budynek Główny), ul. Toruńska 1 Gdańsk 80-822
Numer ogłoszenia: 70052 - 2008; data zamieszczenia: 07.04.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Narodowe w Gdańsku, ul. Toruńska 1, 80-822 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 301 70 61, fax (058) 301 11 25.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum.narodowe.gda.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytucja kultury.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest: Świadczenie usługi w zakresie ochrony i dozoru obiektów oraz mienia Muzeum Narodowego w Gdańsku: -Oddział Zielona Brama ul. Długi Targ 24 Gdańsk 80-828, -Odział Sztuki Współczesnej - Pałac Opatów, ul. Cystersów 18 Gdańsk 80-330, -Oddział Etnografii - Spichlerz Opacki, ul. Cystersów 19 Gdańsk 80-330, -Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie, 83-422 Nowy Barkoczyn, -Oddział Sztuki Dawnej (Budynek Główny), ul. Toruńska 1 Gdańsk 80-822.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I.Przedmiotem zamówienia jest: świadczenie usługi w zakresie ochrony i dozoru obiektów oraz mienia Muzeum Narodowego w Gdańsku: -Oddział Zielona Brama ul. Długi Targ 24 Gdańsk 80-828, -Odział Sztuki Współczesnej - Pałac Opatów, ul. Cystersów 18 Gdańsk 80-330, -Oddział Etnografii - Spichlerz Opacki, ul. Cystersów 19 Gdańsk 0-330, -Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie, 83-422 Nowy Barkoczyn, -Oddział Sztuki Dawnej (Budynek Główny), ul. Toruńska 1 Gdańsk 80-822 zgodnie z poniższymi warunkami: 1.Świadczenie usługi w zakresie ochrony i dozoru obiektów oraz mienia wszystkich obiektów Muzeum Narodowego w Gdańsku: -Oddział Zielona Brama ul. Długi Targ 24 Gdańsk 80-828, -Odział Sztuki Współczesnej - Pałac Opatów, ul. Cystersów 18 Gdańsk 80-330, -Oddział Etnografii - Spichlerz Opacki, ul. Cystersów 19 Gdańsk 0-330, -Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie, 83-422 Nowy Barkoczyn, -Oddział Sztuki Dawnej (Budynek Główny), ul. Toruńska 1 Gdańsk 80-822: 1)Wykonawca zobowiązany jest do stworzenia i przedstawienia Planu Zabezpieczenia dla każdego z Oddziałów, w którym należy uwzględnić zasady współdziałania Centrum Kierowania z poszczególnymi Oddziałami, sposób dokonywania obchodów fizycznych oraz sposób nadzorowania i kontroli istniejących systemów technicznych. 2)Plan Zabezpieczenia należy przedstawić Zamawiającemu w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy. 3)Plan Zabezpieczenia będzie weryfikowany przez Wykonawcę kwartalnie i przedkładany Zamawiającemu do akceptacji. Wykonawca zobowiązany jest do czynnego współdziałania z Zamawiającym w kwestii udoskonalania systemu bezpieczeństwa Muzeum. 4)Wykonawca zapewni elektroniczny system kontroli pracy wartowników we wszystkich Oddziałach Muzeum (czytniki obchodowe). Z pracy systemu Zamawiający będzie otrzymywał co miesięczne raporty. 5)Wykonawca ma obowiązek znać i stosować przepisy ustawy z dnia 22.08.1997r. o ochronie osób i mienia, a w szczególności rozdział VI tejże ustawy. 6)Wykonawca ma obowiązek znać i stosować wydane Zarządzenia i Instrukcje Zamawiającego: -Strukturę organizacyjną muzeum, -Regulamin Muzeum, -Instrukcję bezpieczeństwa pożarowego, -Instrukcję postępowania w przypadkach szczególnych, -Instrukcję kontroli ruchu osobowego i materiałowego, -Instrukcję o zasadach zabezpieczenia pomieszczeń, -Instrukcję pracy opiekuna ekspozycji muzealnych, -Instrukcję postępowania w przypadku katastrofy, klęski żywiołowej i konfliktu zbrojnego, -Instrukcję współpracy z Policją i innymi jednostkami zewnętrznymi. 7)Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wszystkim pracownikom ochrony jednolite oznakowanie i umundurowanie (sezonowe: letnie i zimowe) w kolorze ciemnogranatowym lub czarnym. 8)Pracownicy Wykonawcy muszą zostać wyposażeni stosownie do Planu Obiektów Zamawiającego w środki przymusu bezpośredniego (kajdanki, pałka wielofunkcyjna, broń palna krótka i paralizator powyżej 10 mA) oraz niezależny środek łączności bezprzewodowej (radiotelefony i telefony komórkowe) umożliwiające połączenie pomiędzy posterunkami i z centrum dyspozycyjnym mieszczącym się w siedzibie Wykonawcy. 9)Usługa będzie wykonywana całodobowo, w systemie dwuzmianowym (12 godzinnym), we wszystkie dni tygodnia: a)Oddział Zielona Brama - dwuosobowo na zmianie dziennej, jednoosobowo na zmianie nocnej: trzech licencjonowanych pracowników ochrony b)Oddział Sztuki Współczesnej (Pałac Opatów) - dwuosobowo na zmianie dziennej i nocnej: czterech licencjonowanych pracowników ochrony, c)Oddział Etnografii (Spichlerz Opacki) - jednoosobowo na zmianie dziennej i nocnej, w tym: dwóch licencjonowanych pracowników ochrony, d)Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie - dwuosobowo na zmianie nocnej i jednoosobowo na zmianie dziennej, dodatkowo jedna osoba od 06 maja do 30 września w dniach wtorek - sobota 8 godzin, niedziela 7 godzin w tym: trzech licencjonowanych pracowników ochrony + dodatkowy licencjonowany pracownik ochrony, e)Oddział Sztuki Dawnej (Budynek Główny) - dwuosobowo na zmianie dziennej i nocnej, dodatkowo jedna osoba we wszystkie dni tygodnia w godzinach 7.30 - 16.30, w tym: czterech licencjonowanych pracowników ochrony + dodatkowy licencjonowany pracownik ochrony. 10)Pracownicy Wykonawcy działają zgodnie z ustawą z dnia 22.08.1997r. o ochronie osób i mienia oraz obowiązującymi przepisami i regulaminami Muzeum Narodowego w Gdańsku. Pracownicy ochrony Wykonawcy zobowiązani są do przestrzegania zarządzeń, regulaminów i innych wytycznych obowiązujących zarówno u Wykonawcy jak i u Zamawiającego. Przepisy obowiązujące u Wykonawcy otrzyma Zamawiający przed dniem podpisania umowy. W przypadku kolizji między przepisami Zamawiającego a Wykonawcy będzie miało miejsce pisemne ustalenie zasad postępowania. W czasie wykonywania obowiązków służbowych w danym obiekcie (oddziale) pracownicy Wykonawcy podlegają Szefowi Ochrony Wykonawcy, a ze strony Zamawiającego Kierownikom poszczególnych Oddziałów. Koordynatorem działań ze strony Zamawiającego będzie Główny Specjalista ds Bezpieczeństwa Muzeum. 11)W przypadku włamania, kradzieży lub powstania innej szkody w ochranianym mieniu pracownik ochrony Wykonawcy zobowiązany jest do: a)podjęcia działań interwencyjnych w trybie i na zasadach określonych prawem oraz instrukcjami przewidzianymi dla pracowników ochrony, b)niezwłocznego zawiadomienia odpowiednich służb (Policja, Straż Pożarna, Pogotowie Ratunkowe), c)powiadomienia osób wytypowanych ze strony Wykonawcy, d)powiadomienia osób wytypowanych ze strony Zamawiającego, e)powiadomienia Centrum Kierowania o wszelkich zdarzeniach, f)dokonania niezbędnych czynności zapobiegających zatarciu śladów i dowodów przestępstwa oraz powiększeniu szkód, g)złożenia wyjaśnień zaistniałej sytuacji. 12) Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie całodobowa ochrona budynków Muzeum oraz eksponatów, uczestniczenie w komisyjnych obchodach ekspozycji, obsługa ruchu wydawania kluczy oraz ścisła współpraca z opiekunami ekspozycji muzealnych i pracownikami merytorycznymi Muzeum, a w szczególności z Kierownikami Oddziałów, Głównym Inwentaryzatorem i Głównym Konserwatorem. 2.Wykonawca zobowiązany jest do utworzenia w budynku Głównym - Oddział Sztuki Dawnej - całodobowego Centrum Kierowania. Do zadań Centrum Kierowania należy: 1)bieżące monitorowanie pracy wartowników w poszczególnych Oddziałach Muzeum, 2)zbieranie wszelkich informacji na temat zaistniałych zdarzeń np. uszkodzenie urządzeń technicznych, włamań, zagrożenia pożarowego itp., 3)monitorowanie przebiegu poszczególnych konwojów na podstawie stałej łączności telefonicznej z Dowódcą Konwoju, 4)stałe monitorowanie osób przebywających na terenie Muzeum zgodnie z art. 36 pkt. 1 ustawy o ochronie osób i mienia. 5)W celu zapewnienia właściwej organizacji Centrum Kierowania, zamawiający zapewni wykonawcy niezbędne pomieszczenia oraz zaplecze sanitarne. Uwaga: Centrum kierowania w budynku głównym już funkcjonuje, obsługiwane jest w ramach tzw. pomieszczenia monitorni budynku głównego. Zadaniem tego stanowiska jest bieżące zbieranie informacji z poszczególnych oddziałów muzeum w ramach codziennych zadań wartownika. Nie wymagane są dodatkowe kwalifikacje obsługującego.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.61.00.00 - Usługi ochroniarskie Kod CPV wg słownika 2008: 79.71.00.00 - Usługi ochroniarskie Oryginalny kod CPV: 92.52.12.00 - Usługi ochrony wystaw i eksponatów Kod CPV wg słownika 2008: 92.52.12.00 - Usługi ochrony wystaw i eksponatów 82.52.21.00 - 82.52.21.00 .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 05.01.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
- Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). 2.Wadium należy złożyć w formach dopuszczonych ustawą PZP w: 1)pieniądzu; 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3)gwarancjach bankowych; 4)gwarancjach ubezpieczeniowych; 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 3.Wadium musi być wniesione do Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert tj. przed godz. 09.00 dnia 14 kwietnia 2008r. 4.W przypadku wniesienia wadium w formie pieniądza należy je wpłacić przelewem na konto Zamawiającego w Banku Millenium nr 42 1160 2202 0000 0000 6412 1898 Data i godzina zarachowania wadium na rachunku Zamawiającego jest datą jego wniesienia. 5.Wadium w pozostałych formach dopuszczonych ustawą należy złożyć za zwrotnym potwierdzeniem odbioru w Dziale Księgowości pok. Nr 111 w siedzibie Zamawiającego ul. Toruńska 1, Gdańsk. 6.Zwrot wadium nastąpi na zasadach określonych w ustawie PZP. 7.Zamawiający zatrzymuje wadium na zasadach określonych w ustawie PZP..
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: I.W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy: 1. Spełniają wymagania określone w art. 22 ust. 1 ustawy pzp, w szczególności: 1) posiadają koncesję MSWiA w zakresie usług ochrony osób i mienia na podstawie ustawy z dnia 22.08.1997r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. Nr 114 poz.740 z późn. zmianami), zwanej dalej ustawą o ochronie osób i mienia, 2)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym, a także osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: a)wykonali lub wykonują w ostatnich 3 latach przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: - minimum trzy usługi polegające na ochronie/dozorze osób i mienia w obiektach kultury i sztuki podlegających obowiązkowej ochronie, w tym przynajmniej jedną usługę polegającą na ochronie/dozorze obiektów i mienia muzeum, składającego się z co najmniej trzech placówek o różnej lokalizacji (chronionych w ramach jednej umowy), o łącznej powierzchni budynków muzeum lub placówek nie mniejszej niż 5000 m2 b)zapewnią zespoły licencjonowanych pracowników ochrony fizycznej zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia, którzy : - posiadają co najmniej roczne doświadczenie w zakresie ochrony, - posiadają licencje ochrony I lub II stopnia ochrony fizycznej, oraz w przypadku szefa ochrony, licencję pracownika ochrony fizycznej II stopnia i poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające go do dostępu do informacji niejawnych z klauzulą poufne - wydane na podstawie ustawy o ochronie informacji niejawnych (Dz.U, Nr 11, poz. 95), - posiadają legitymację osoby dopuszczonej do posiadania broni 3) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tzn posiadają aktualną polisę od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 3 mln zł W sytuacji, gdy ważność polisy nie będzie obejmowała całego okresu realizacji zamówienia (polisa zawarta na 12 miesięcy wygaśnie w trakcie realizacji zamówienia), wykonawca zobowiązany jest przedstawić kolejną polisę w terminie do 5 dni przed upływem terminu ważności poprzedniej polisy. 4)Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na mocy art. 24 ust. 1 i 2 ustawy pzp.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty wymagane od wykonawców w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu 1.Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych art. 22 ust. 1 oraz nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp - zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ, 2.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3.Koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem (koncesja MSWiA w zakresie usług ochrony osób i mienia na podstawie ustawy o ochronie osób i mienia wskazanej w pkt III.2 Opis warunków udziału(...) pkt I.1.1). 4.Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5.Wykaz wykonanych lub wykonywanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, potwierdzających spełnianie warunku określonego w pkt III.2 Opis warunków udziału(..)pkt I.1.2)a), z podaniem przedmiotu zamówienia, wartości, terminu realizacji i odbiorców - zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ, wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane należycie. 6.Imienny wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienie w pełnej obsadzie, spełniających warunki określone w pkt III.2 Opis warunków udziału (...) pkt I.1.2)b) (wykaz musi zawierać: nr i stopień licencji, doświadczenie w latach, wskazanie Szefa Ochrony) - załącznik nr 4a do SIWZ 7.Dokumenty stwierdzające, że osoby wskazane w wykazie imiennym posiadają wymagane uprawnienia (licencje pracownika ochrony I lub II stopnia) oraz dla Szefa Ochrony poświadczenie bezpieczeństwa i licencja pracownika ochrony fizycznej II stopnia, 8.Kopie legitymacji dopuszczających do posiadania broni. 9.Aktualną polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. W sytuacji, gdy ważność polisy nie będzie obejmowała całego okresu realizacji zamówienia (polisa zawarta na 12 miesięcy wygaśnie w trakcie realizacji zamówienia), wykonawca zobowiązany jest przedstawić kolejną polisę w terminie do 5 dni przed upływem terminu ważności poprzedniej polisy. 10.Dokumenty sporządzone w języku obcym będą składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę. 11.Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu wskazane w pkt 2-4, 7,8,9 będą składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.muzeum.narodowe.gda.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum Narodowe w Gdańsku ul. Toruńska 1 80-822 Gdańsk Sekretariat, pok. 108.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.04.2008 godzina 09:00, miejsce: Sekretariat Muzeum Narodowego w Gdańsku ul. Toruńska 1 pok. 108.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- Dostawa gazu medycznego - podtlenek azotu dla UCK
- Budowa oświetlenia ulic w Gdańsku w ramach programu "Jaśniejszy Gdańsk" Edycja 2025 Etap III
- GUM2025ZP0028 - Usługa mycia okien i powierzchni szklanych oraz daszków szklanych nad wejściami w budynkach GUMed
- 2025. Wykonanie przeglądów konstrukcji
- 2025. Wykonanie przeglądów schodów terenowych wraz z założeniem cyfrowych książek obiektów
- Sporządzenie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: Budowa oświetlenia ulic w różnych dzielnicach Miasta Gdańska w ramach programu "Jaśniejszy Gdańsk" EDYCJA 2025 Etap II.
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa ochrony osób i mienia 2025 - 2026
- usługa stałej, codziennej, całodobowej, bezpośredniej, jednoosobowej ochrony fizycznej budynku administracyjnego, posesji i garażu MUP w Lublinie, świadczona przez okres 24 miesięcy
- Usługa ochrony osób i mienia w obiekcie Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Łodzi.
- Usługa w zakresie ochrony fizycznej oraz ochrony mienia na terenie obiektu znajdującego się w Piasecznie, przy ul. Jana Pawła II 55.
- Świadczenie usług ochrony fizycznej osób i mienia w budynkach Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu przy ul. Energetycznej 4, Powstańców Śl. 124, Zielińskiego 1, we Wrocławiu.
- Ochrona fizyczna obiektu Sanatorium Uzdrowiskowego "Leśnik" w Sopocie przy ul. 23 Marca 105
więcej: Usługi ochroniarskie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.