Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2016-03-31
K³obuck: Przebudowa ul. Jana D³ugosza w K³obucku - etap II
Numer og³oszenia: 72256 - 2016; data zamieszczenia: 31.03.2016
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.
Og³oszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina K³obuck , ul. 11 Listopada 6, 42-100 K³obuck, woj. ¶l±skie, tel. 34 3100150, faks 34 3172661.
- Adres strony internetowej zamawiaj±cego: bip.gminaklobuck.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Przebudowa ul. Jana D³ugosza w K³obucku - etap II.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Zakres przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych zwi±zanych z przebudow± drogi gminnej nr 470 002 S ul. J. D³ugosza w K³obucku na odcinku od skrzy¿owania z ul. Jasn± do ul. Ogrójcowej w zakresie przebudowy: jezdni na d³. 226,52 mb, chodnika i zjazdów z drogi o pow. 646,10 m2, kanalizacji deszczowej o500, o400, o315 wraz ze studniami rewizyjnymi na d³. 257,50 m. Ponadto w ramach przebudowy drogi bêd± wykonywane roboty, prace, us³ugi, dostawy towarzysz±ce robotom g³ównym. Zadanie jest wspó³finansowane w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019. 1.1 Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia oraz jego zakres zosta³ opisany w: 1. Projektach budowlanych - za³±cznik nr 9 i nr 10; 2. Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót obejmuj±cej wymagania w zakresie w³a¶ciwo¶ci materia³ów, wymagania dotycz±ce sposobu wykonania i oceny prawid³owo¶ci wykonania poszczególnych robót - za³±cznik nr 11; UWAGA: Zamawiaj±cy nie bêdzie wymaga³ prowadzenia Ksi±¿ki obmiarów. 3. Przedmiarze robót - za³±cznik nr 12, który stanowi materia³ pomocniczy w celu u³atwienia Wykonawcy obliczenia ceny oferty, a podane w przedmiarze robót podstawy wyceny nale¿y traktowaæ jako orientacyjne. Sposób obliczenia ceny oferty zosta³ okre¶lony przez Zamawiaj±cego w Rozdz. XIII SIWZ (Opis sposobu obliczania ceny). 3.1. Wy¿ej wymienione dokumenty maj± byæ traktowane jako wzajemnie uzupe³niaj±ce siê. 3.2. Dokumentacja stanowi±ca za³±czniki od nr 9 do nr 12 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia jest dostêpna na stronie internetowej zamawiaj±cego. 3.3. Wykonawca jest zobowi±zany do szczegó³owej analizy robót i pozosta³ych dokumentów za³±czonych do SIWZ oraz rzetelnej oceny informacji podczas wizji lokalnej, celem uwzglêdnienia w z³o¿onej ofercie kosztów wszystkich robót i czynno¶ci, które s± przewidziane do wykonania w ramach przedmiotu zamówienia. 3.4. Wymagana jest nale¿yta staranno¶æ przy realizacji zobowi±zañ umownych. 1.2. Dodatkowe wymagania i informacje dotycz±ce przedmiotu zamówienia: 1)Przedmiot zamówienia nale¿y wykonaæ zgodnie z dokumentacj± projektow± oraz zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami, normami i instrukcjami producentów stosowanych urz±dzeñ i materia³ów, pod nadzorem przedstawiciela Zamawiaj±cego - Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. 2)Z wyprzedzeniem wymaganym przepisami nale¿y zawiadomiæ w³a¶ciwy organ nadzoru budowlanego oraz w³a¶cicieli lub zarz±dców sieci i urz±dzeñ zlokalizowanych w pasie drogowym o rozpoczêciu i zakoñczeniu robót objêtych zamówieniem. 3)Do obowi±zków wykonawcy nale¿y równie¿ sporz±dzenie, zatwierdzenie i wprowadzenie projektu czasowej organizacji ruchu wraz z wyznaczeniem trasy objazdu. Wykonawca jest zobowi±zany na swój koszt do powiadomienia PKS i przewo¼ników prywatnych o wprowadzonych objazdach. 4)W czasie realizacji zamówienia wykonawca zapewni kompleksow± obs³ugê geodezyjn± inwestycji, a po ca³kowitym wykonaniu robót objêtych niniejszym zamówieniem, wykonawca wykona pomiary geodezyjne powykonawcze (inwentaryzacjê geodezyjn± powykonawcz± - dokumentacja powykonawcza). 5) W przypadku wyst±pienia przy wykonywaniu prac konieczno¶ci wy³±czenia odpowiednich urz±dzeñ energetycznych, wykonawca na swój koszt i w³asnym staraniem uzyska zgodê oraz ustali nadzór s³u¿b energetycznych. 6)Wykonawca zapewni na swój koszt bezpo¶redni nadzór jednostek bran¿owych w czasie realizacji robót budowlanych przy sieciach i urz±dzeniach zlokalizowanych w pasie drogowym. 2. Materia³y równowa¿ne: 1) Wszelkie przedstawione przez Zamawiaj±cego w dokumentacji projektowej - s³u¿±cej do opisu przedmiotu zamówienia - przyk³ady materia³ów i wyposa¿enia posiadaj± charakter informacyjny i pogl±dowy w celu wskazania wykonawcy wymaganych minimalnych parametrów technicznych i jako¶ciowych oraz technologii, które wykonawca mo¿e zastosowaæ. 2) Zamawiaj±cy informuje, ¿e dopuszcza sk³adanie ofert, w których wymienione materia³y mog± byæ zast±pione materia³ami równowa¿nymi. W takim wypadku wykonawca zobowi±zany jest dostarczyæ wymagane dokumenty potwierdzaj±ce standardy jako¶ciowe, parametry techniczne i technologiczne, takie jak atesty, certyfikaty, karty katalogowe itp. Poprzez pojêcie materia³ów, produktów równowa¿nych nale¿y rozumieæ materia³y, które nie s± identyczne z materia³ami zastosowanymi w dotychczas wykonanych robotach, to¿same z produktem referencyjnym ale posiadaj± pewne, istotne dla Zamawiaj±cego, zbli¿one do produktu referencyjnego cechy i parametry oraz gwarantuj± realizacjê robót zgodnie z dokumentacj± projektow±, specyfikacj± techniczn± wykonania i odbioru oraz przedmiarem robót. Równowa¿ne produkty i urz±dzenia musz± byæ dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowi±zuj±cym prawem. 3) W zwi±zku z tym Zamawiaj±cy okre¶la kryteria równowa¿no¶ci, w celu umo¿liwienia wykonawcom z³o¿enia wa¿nej oferty oraz zachowania zasady równego traktowania wykonawców i uczciwej konkurencji i podaje, i¿ zakres minimalnych parametrów równowa¿no¶ci produktów, w oparciu, o które dokona oceny spe³nienia wymagañ okre¶lonych w SIWZ, jako nie gorsze ni¿ te opisane w dokumentacji projektowej. 4)Obowi±zek Wykonawcy wykazania równowa¿no¶ci produktu jest obowi±zkiem wynikaj±cym z ustawy, który mo¿e byæ spe³niony w jakikolwiek sposób pozwalaj±cy Zamawiaj±cemu jednoznacznie stwierdziæ zgodno¶æ oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami okre¶lonymi w SIWZ, co winno zostaæ wykazane na etapie sk³adania ofert zawieraj±cych produkty równowa¿ne. 5) Zamawiaj±cy nie wyra¿a zgody, by proponowane w ofercie rozwi±zania (urz±dzenia) by³y prototypami..
II.1.5)
przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych
- Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówieñ uzupe³niaj±cych
II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.32.20.00 - 45.32.20.00 .
II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakoñczenie: 31.08.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca winien wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 24.000,00 z³. 1. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: 1) w pieni±dzu, 2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo - kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 2. Je¿eli wadium jest wnoszone w pieni±dzu, nale¿y je wp³aciæ przelewem na wskazany rachunek bankowy Zamawiaj±cego: Bank Spó³dzielczy w K³obucku nr konta 55 8248 0002 1000 0000 0361 0004 z dopiskiem: Przebudowa ul. Jana D³ugosza w K³obucku - etap II 3. Wniesienie wadium w pieni±dzu bêdzie skuteczne, gdy wp³yw ¶rodków na rachunek zamawiaj±cego nast±pi przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Oznacza to, ¿e je¿eli z wyci±gu z rachunku bankowego Zamawiaj±cego wynika, i¿ kwota wadium zosta³a zaksiêgowana po terminie sk³adania ofert, zamawiaj±cy ma podstawy do wykluczenia wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu na podstawie art. 24 ust 2 pkt. 2 ustawy. 4. Wadium wniesione w pieni±dzu zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym. 5. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie innej ni¿ pieni±dz, czyli jako gwarancje lub porêczenia, to mog± byæ wnoszone na dwa sposoby: 1) orygina³y winny byæ zdeponowane przed up³ywem terminu sk³adania ofert w sekretariacie Zamawiaj±cego tj. Urz±d Miejski w K³obucku, ul. 11 Listopada 6, 42-100 K³obuck, I piêtro pok. nr 25 natomiast do oferty za³±czone ich kserokopie; 2) za³±czane do ofert i sk³adane w jednej kopercie z ofert±. 6. Dokument w formie gwarancji bankowej winien zawieraæ stwierdzenie, ¿e na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego wzywaj±ce do zap³aty wadium zgodnie z warunkami przetargu, nastêpuje jego nieodwo³alna, nieprzenoszalna i bezwarunkowa wyp³ata bez jakichkolwiek zastrze¿eñ. 7. Zamawiaj±cy dokonuje zwrotu wadium oraz ¿±da ponownego wniesienia wadium zgodnie z warunkami okre¶lonymi w art. 46 ust. 1, 1a, 2 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych. 8. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn le¿±cych po jego stronie nie z³o¿y³ dokumentów lub o¶wiadczeñ potwierdzaj±cych spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 25 ust. 1, pe³nomocnictw, listy podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, lub informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej, lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art.87 ust. 2 pkt 3 co powodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej. 9. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami równie¿ wtedy, gdy wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: 1) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie; 2) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy dokona oceny spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie na podstawie o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu sporz±dzonego wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 2 do SIWZ. W zwi±zku z powy¿szym Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu sposobu dokonywania oceny spe³niania niniejszych warunków
III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy bêdzie uznawa³, i¿ Wykonawca spe³ni³ warunek posiadania wiedzy i do¶wiadczenia, je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej jest krótszy - w tym okresie, wykona³ prawid³owo i nale¿ycie jedn± robotê budowlan± w rozumieniu przepisów Prawo budowlane polegaj±c± na budowie lub przebudowie drogi publicznej o jezdni bitumicznej o d³ugo¶ci co najmniej 226 m, wraz z budow± lub przebudow± kanalizacji deszczowej o d³ugo¶ci co najmniej 226 m. Jako wykonanie (zakoñczenie) nale¿y rozumieæ doprowadzenie co najmniej do wystawienia protoko³u odbioru robót lub innego równowa¿nego dokumentu. Powy¿sze dotyczy równie¿ podmiotów trzecich je¿eli zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, Wykonawca polega na wiedzy i do¶wiadczeniu niezbêdnym do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków. Ocena tego warunku bêdzie dokonana na podstawie w³a¶ciwego dokumentu przedstawionego przez Wykonawcê na zasadzie formu³y spe³nia/nie spe³nia.
III.3.3) Potencja³ techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy dokona oceny spe³niania warunków udzia³u w zakresie dysponowania odpowiednim potencja³em technicznym na podstawie o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu sporz±dzonego wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 2 do niniejszej SIWZ. W zwi±zku z powy¿szym Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu sposobu dokonywania oceny spe³niania warunków w zakresie dysponowania odpowiednim potencja³em technicznym.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy uzna, i¿ Wykonawca spe³ni³ warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ minimum nastêpuj±c± osob±: Kierownik Budowy: - posiadaj±cy uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci drogowej , wydanymi odpowiednio na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. Uwaga: -Zamawiaj±cy wymaga ze strony Wykonawcy zapewnienia codziennego nadzoru sprawowanego przez wymienion± osobê nad prowadzonymi robotami budowlanymi w trakcie ich wykonywania. -Zamawiaj±cy okre¶laj±c wymogi dla Kierownika Budowy w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych, dopuszcza odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z pó¼n. zm.) a tak¿e ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394), oraz w sytuacji okre¶lonej w art. 12a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów, in¿ynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z pó¼n. zm.) -Zamawiaj±cy uzna Osobê, która posiada uzyskane przed dniem wej¶cia w ¿ycie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego odpowiednie do realizacji przedmiotu zamówienia, do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowa³y uprawnienia do pe³nienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie, jako spe³niaj±ce przedmiotowy warunek. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, Wykonawca mo¿e polegaæ na osobach zdolnych do wykonania zamówienia bêd±cych w dyspozycji innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków. Ocena tego warunku bêdzie dokonywana na podstawie w³a¶ciwego dokumentu przedstawionego przez Wykonawcê na zasadzie formu³y spe³nia/nie spe³nia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy uzna, i¿ Wykonawca spe³ni³ ten warunek, je¿eli wyka¿e on, i¿ jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia w wysoko¶ci co najmniej 1.000 000,00 PLN. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, Wykonawca mo¿e polegaæ na zdolno¶ciach finansowych innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków. Ocena tego warunku bêdzie dokonywana na podstawie w³a¶ciwego dokumentu przedstawionego przez Wykonawcê na zasadzie formu³y spe³nia-nie spe³nia.
III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz z za³±czeniem dowodów dotycz±cych najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cych, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone;
- wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ;
- op³acon± polisê, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedk³ada nastêpuj±ce dokumenty dotycz±ce podmiotów, zasobami których bêdzie dysponowa³ wykonawca:
- op³acon± polisê, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:
- o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na zasoby innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania siê o zamówienie - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
III.4.3.2)
- za¶wiadczenie w³a¶ciwego organu s±dowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotycz±, w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- za¶wiadczenie w³a¶ciwego organu s±dowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotycz±, w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej
- lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Formularz Oferty sporz±dzony na podstawie wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 1 do niniejszej SIWZ 2. Stosowne Pe³nomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upowa¿nienie do podpisania oferty nie wynika bezpo¶rednio ze z³o¿onego w ofercie odpisu z w³a¶ciwego rejestru albo za¶wiadczenia o wpisie do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiaj±cy Pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 4. Dowód wniesienia wadium. 5 O¶wiadczenie Wykonawcy, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ - sporz±dzone na podstawie wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 6 do niniejszej SIWZ. 6. Pisemne zobowi±zanie podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (art. 26 ust. 2b ustawy) - sporz±dzony na podstawie wzorów stanowi±cych Za³±cznik nr 7a , Za³±cznik nr 7b, Za³±cznik nr 7c do niniejszej SIWZ. Uwaga: Za³±cznik nr 7a, 7b, 7c wype³niaj± ci wykonawcy, którzy bêd± wykorzystywaæ przy wykonywaniu niniejszego zamówienia niezbêdne zasoby innych podmiotów.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwi±zane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Gwarancja Wykonawcy - 10
IV.2.2)
przeprowadzona bêdzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której bêdzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian
1.Zmiany do umowy mo¿liwe s± jedynie w trybie art. 144 Ustawy Prawo zamówieñ publicznych. Uzgodnienia w tym zakresie wymagaj± dla swej wa¿no¶ci zatwierdzenia przez Zamawiaj±cego, a zmiana umowy mo¿e nast±piæ jedynie na pi¶mie w formie aneksu pod rygorem niewa¿no¶ci. 2.Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci wymienionych poni¿ej, z uwzglêdnieniem podanych poni¿ej warunków ich wyst±pienia oraz warunków zmiany umowy: 1) w zakresie zmiany terminu zakoñczenia robót objêtych umow± dopuszczalne jest wprowadzenie zmian spowodowanych udokumentowanym wyst±pieniem: a) przypadków si³y wy¿szej (przede wszystkim takich jak wojna, atak terrorystyczny, katastrofa, stan klêski ¿ywio³owej, zamieszki, strajki, po¿ar, huragan, powód¼), na które strony nie maj± wp³ywu, a które utrudniaj± b±d¼ uniemo¿liwiaj± ca³kowicie lub czê¶ciowo realizacje zadania albo zmieniaj± w istotny sposób warunki jego realizacji i których nie da siê unikn±æ nawet przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci. b) niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót budowlanych zgodnie ze sztuk± budowlan± albo uniemo¿liwiaj±cych przeprowadzenie prób i sprawdzeñ, dokonanie odbiorów, pod warunkiem jednak, ¿e rozpoczêcie robót nast±pi³o w terminie. Zamawiaj±cy wymaga dla udokumentowania wyst±pienia takich warunków atmosferycznych wpisu kierownika budowy do dziennika budowy i potwierdzenia ich przez inspektora nadzoru. c) niespodziewanych warunków geologicznych, archeologicznych lub terenowych, w szczególno¶ci dotycz±cymi stwierdzenia wystêpowania: - niewypa³ów lub niewybuchów, - wykopalisk archeologicznych nieprzewidywanych w dokumentacji projektowej, - odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych (np. dotycz±cych kategorii gruntu, wyst±pienia kurzawki lub nadmiernego nap³ywu wód gruntowych powoduj±cego uzasadnion± konieczno¶æ odwodnienia, przy czym wszelkie rozstrzygniêcia dotycz±ce sposobu odwodnienia winny byæ zatwierdzane przez inspektora nadzoru i projektanta, - odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególno¶ci istnienia podziemnych urz±dzeñ, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych. d) okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, obejmuj±cych w szczególno¶ci: - wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego, - konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, których opracowanie i wprowadzenie powoduje przerwy w prowadzeniu robót, e) zmian bêd±cych nastêpstwem dzia³ania organów administracji, dotycz±cych w szczególno¶ci: - przekroczenia okre¶lonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleñ, itp., - odmowy wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ, f) decyzji s³u¿b, inspekcji i stra¿y, które spowoduj± przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia, chyba ¿e podstaw± ich wprowadzenia by³o naruszenie przez wykonawcê powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa lub aktualnych zasad lub norm dotycz±cych prowadzenia inwestycji budowlanych, g) innych przyczyn zewnêtrznych niezale¿nych od Wykonawcy a skutkuj±cych niemo¿no¶ci± prowadzenia prac; 2) w zakresie zmiany kierownictwa budowy, przy pomocy którego Wykonawca realizuje przedmiot umowy, legitymuj±cego siê co najmniej równowa¿nymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a tak¿e w SIWZ, umowa bêdzie wymaga³a akceptacji Zamawiaj±cego. W przypadku zmiany personelu Wykonawcy lub Zamawiaj±cego, nie jest wymagana zmiana umowy; 3) W zakresie pozosta³ych zmian: a) dotycz±cych zmiany obowi±zuj±cej stawki VAT: - je¶li zmiana stawki VAT bêdzie powodowaæ zwiêkszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zwiêkszenia wynagrodzenia o kwotê równ± ró¿nicy w kwocie podatku VAT zap³aconego przez Wykonawcê, - je¶li zmiana stawki VAT bêdzie powodowaæ zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Wykonawca dopuszcza mo¿liwo¶æ zmniejszenia wynagrodzenia o kwotê stanowi±c± ró¿nicê kwoty podatku VAT do zap³acenia przez Wykonawcê, b) dotycz±cych przypadków wykonania robót w mniejszym zakresie w stosunku do zakresu umownego - wynagrodzenie zostanie wówczas obni¿one proporcjonalnie, przy czym Zamawiaj±cy zap³aci za wszystkie spe³nione ¶wiadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniós³ w zwi±zku z wynikaj±cymi z umowy planowanymi ¶wiadczeniami; do rozliczenia zostan± przyjête ceny zastosowane przez Wykonawcê w dostarczonym przez niego kosztorysie uproszczonym; w rozliczeniu zadania dopuszcza siê mo¿liwo¶æ zastosowania robót zamiennych, c) wynikaj±cych z kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostan± ograniczone do zmian koniecznych dla unikniêcia kolizji, d) wynikaj±cych ze zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê przedmiotu umowy. Strony z zachowaniem zasad uczciwej konkurencji oraz poszanowania interesów ka¿dej ze stron, bêd± zmierzaæ do dostosowania umowy do zmian wynikaj±cych z wprowadzenia nowych przepisów prawa. W takim wypadku, zmiany umowy ograniczaæ siê bêd± do konieczno¶ci wynikaj±cej ze zmiany powszechnie obowi±zuj±cego prawa, tj. nie mog± byæ dokonane wówczas, gdy przepisy takie maj± charakter dyspozycyjny (wzglêdnie obowi±zuj±cy). 3.W przypadku wyst±pienia którejkolwiek z okoliczno¶ci wymienionych w pkt. 2 ppkt 1), termin wykonania umowy mo¿e ulec odpowiedniemu przed³u¿eniu, o czas niezbêdny do zakoñczenia wykonywania przedmiotu umowy w sposób nale¿yty, nie d³u¿ej jednak ni¿ o okres trwania tych okoliczno¶ci. 4. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówieñ publicznych ( Dz. U. z 2015 roku, poz. 2164 t.j. z pó¼n. zm.): 1) zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno - organizacyjn± Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), 2) zmiana danych teleadresowych, zmiana osób wskazanych do kontaktów miedzy Stronami, 3) przed³o¿enie polisy na dalszy okres trwania umowy. 5.W razie wp³yniêcia odwo³ania lub odwo³añ do Krajowej Izby Odwo³awczej dotycz±cych postêpowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, umowny termin wykonania zamówienia bêdzie podlega³ wyd³u¿eniu o czas od daty wp³ywu pierwszego odwo³ania do daty wydania wyroku przez Krajow± Izbê Odwo³awcz±.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.gminaklobuck.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Urz±d Miejski w K³obucku, ul. 11 listopada 6, 42-100 K³obuck, w pokoju nr 4.
IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 18.04.2016 godzina 11:00, miejsce: Urz±d Miejski w K³obucku, ul. 11 listopada 6, 42-100 K³obuck, pok. nr 25 (I piêtro).
IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotycz±ce finansowania projektu/programu ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z K£OBUCKA
- Dostawa destruktu asfaltowego
- Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowo - kosztorysowej pn.: "Projekt ul. Jesionowej 470 095S w K³obucku" wraz z pe³nieniem nadzoru autorskiego oraz aktualizacj± kosztorysów inwestorskich".
- Usuwanie i zagospodarowanie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych w tym odpady z targowisk oraz nieczysto¶ci ciek³ych z posesji bêd±cych w zarz±dzie O¶rodka Sportu i Rekreacji w K³obucku.
wiêcej: przetargi w K³obucku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zespo³u budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z infrastruktur± zewnêtrzn± i zagospodarowaniem terenu przy ul. Adama Asnyka w Strzelcach Krajeñskich
- Wykonanie remontu w 4 lokalach gminnych administrowanych przez ZGM w Pabianicach
- Rozbudowa Szko³y Podstawowej oraz budowa pe³nowymiarowej sali gimnastycznej w msc. Sku³y (dokoñczenie rozbudowy)
- BUDOWA ¦CIE¯KI ROWEROWEJ Z MIEJSCOWO¦CI WSCHOWA DO MIEJSCOWO¦CI LGIÑ W OPARCIU O PRZEBIEG DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 305 - ETAP III -HETMANICE- LGIÑ granica województwa
- Przebudowa zbiornika retencyjnego we wsi Le¶niowice
- Modernizacja sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej nr 110 przy ul. Bohaterów 41
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.