Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-05-14
Gidle:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców w Gminie Gidle
Numer ogłoszenia: 75357 - 2013; data zamieszczenia: 14.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gidle , ul. Pławińska 22, 97-540 Gidle, tel. 034 3272027, faks 034 3272111.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gidle.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców w Gminie Gidle.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Ogólny opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Gidle w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania.
2) Pojemniki do gromadzenia odpadów (pojemniki, worki), które zostaną ustawione w miejscach gromadzenia odpadów wskazanych przez Zamawiającego, zapewni wykonawca. Szczegółowe informacje na temat liczby budynków i miejsc gromadzenia odpadów zawarte są w załączniku nr 2 do siwz.
2. Szczegółowe dane o gminie Gidle charakteryzujące zamówienie:
1) Powierzchnia gminy Gidle wynosi 116,0km2;
2) Liczba mieszkańców Gminy Gidle, wg stanu na dzień 31.12.2012 r. wynosi: 6424, z czego w zabudowie jednorodzinnej 6078 osób, a w zabudowie wielorodzinnej 346 osób;
3) Teren gminy Gidle obejmuje 31 miejscowości skupionych w 21 sołectwach (wykaz miejscowości z liczbą zamieszkałych nieruchomości i liczbą mieszkańców zawiera załącznik nr 2 do siwz). Szczegółowy, aktualny wykaz wraz z informacją o adresach punktów odbioru odpadów Zamawiający przekaże wykonawcy najpóźniej w dniu zawarcia umowy.
4) W roku 2012 zawartych było 890 umów indywidualnych przez mieszkańców na wywóz odpadów, co stanowi ok. 50 % liczby wszystkich budynków zamieszkałych.
5) Ilość odpadów zebranych z terenu Gminy Gidle w roku 2012 z podziałem na poszczególne frakcje przedstawia się następująco:
a) odpady zmieszane: 500Mg;
b) tworzywa sztuczne: 45,5Mg;
c) opakowania szklane: 40,2Mg.
Wskazane ilości zebranych w 2012 r. odpadów podane zostały pomocniczo w celu ułatwienia wykonawcy wycenę zamówienia. Prognozuje się, że po wdrożeniu na terenie Gminy Gidle nowego systemu zbiórki odpadów, ilość odbieranych odpadów znacznie wzrośnie.
6) Przewiduje się wzrost liczby budynków zamieszkałych o ok. 5 rocznie.
3. Zakres przedmiotu zamówienia:
1) Odbieranie i zagospodarowanie każdej ilości zebranych odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych (system mieszany workowy - pojemnikowy), z podziałem na następujące rodzaje odpadów:
a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod: 20 03 01) - gromadzone w pojemnikach, częstotliwość wywozu: 1 raz na miesiąc w przypadku zabudowy jednorodzinnej oraz 2 razy w miesiącu dla zabudowy wielorodzinnej;
b) selektywnie zbierane odpady komunalne, gromadzone w workach z folii polietylenowej LDPE o grubości co najmniej 60 mikronów (zabudowa jednorodzinna) oraz pojemnikach w zabudowie wielorodzinnej, z podziałem na następujące frakcje:
- tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, papier i tektura;
- szkło, w tym szkło bezbarwne i kolorowe;
Częstotliwość wywozu selektywnie zbieranych odpadów komunalnych: 1 raz na miesiąc w przypadku zabudowy jednorodzinnej oraz 2 razy w miesiącu dla zabudowy wielorodzinnej;
c) odpady zielone
i odpady ulegające biodegradacji - jeżeli nie są kompostowane w przydomowych kompostownikach, będą odbierane z odpowiednio oznakowanych worków na indywidualne zgłoszenie, minimalna pojemność worka: 40 L (litrów);
2) Odbieranie i zagospodarowanie każdej ilości zebranych i dostarczonych przez mieszkańców Gminy Gidle odpadów komunalnych, z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK), następujących rodzajów odpadów:
a) papier
b) szkło
c) opakowania wielomateriałowe
d) tworzywa sztuczne typu PET
e) odpady zielone i odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji
f) metal
g) przeterminowane leki
h) zużyte baterie i akumulatory (kod odpadu: 20 01 32);
i) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody: 20 01 23, 20 01 35, 20 01 36);
j) chemikalia (farby, lakiery itp.);
k) meble i inne odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07);
l) zużyte opony (kod 16 01 03)
m) opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach.
3) Odbieranie i zagospodarowanie każdej ilości zgromadzonych przeterminowanych leków z wyznaczonych punktów aptecznych (wykaz punktów zostanie przekazany wykonawcy najpóźniej w dniu zawarcia umowy), przewiduje się nie więcej niż 2 punkty zbierania przeterminowanych leków, wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia odpowiednich pojemników do gromadzenia przeterminowanych leków i ich systematycznego uzupełniania w razie zaistnienia takiej potrzeby;
Przedmiotem postępowania nie jest gospodarka odpadami budowlanymi i rozbiórkowymi, która odbywać się będzie w oparciu o indywidualne umowy cywilno - prawne zawierane pomiędzy podmiotami wykonującymi prace remontowo - budowlane i właścicielami nieruchomości lub między właścicielami, a uprawnionymi do odbioru odpadów przedsiębiorcami.
4) Zorganizowanie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych - w miejscu wskazanym przez zamawiającego wykonawca zorganizuje PSZOK w terminie do dnia 12.07.2013 r. który zostanie wyposażony przez Wykonawcę w odpowiednie pojemniki i kontenery, dostosowane wielkością do występujących potrzeb, w celu zapewnienia prawidłowej segregacji odpadów oddawanych przez mieszkańców zgodnie z zapisami pkt II.1.4) 3. 2) niniejszego ogłoszenia, uchwałą Rady Gminy w Gidlach w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowanie tych odpadów, w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz uchwałą Rady Gminy w Gidlach w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gidle
. Wykonawca odpowiadał będzie za utrzymanie na terenie PSZOK i wokół niego czystości i porządku. PSZOK przyjmował będzie odpady od mieszkańców w co drugi i czwarty piątek każdego miesiąca w godz. 12.00 - 16.00, chyba że w tym dniu przypadał będzie dzień ustawowo wolny, wówczas PSZOK będzie nieczynny. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia ewidencji dostarczanych do PSZOK selektywnie zbieranych odpadów.
5) Wyposażenie (nieodpłatne) właścicieli wszystkich zamieszkałych nieruchomości w pojemniki na odpady zmieszane oraz dostarczanie worków i pojemników na odpady zbierane selektywnie. Ilości i objętości pojemników oraz worków dla nieruchomości zamieszkałych muszą być dostosowane do ilości osób je zamieszkujących, zgodnie z uchwałą Rady Gminy w Gidlach w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gidle
oraz informacjami przekazanymi przez Zamawiającego. Wyposażenie nieruchomości w pojemniki oraz pierwsze wyposażenie w worki winno nastąpić w terminie do 1 lipca 2013 roku, a następnie, na bieżąco winno być realizowane w całym okresie trwania zamówienia. Pojemniki w trakcie realizacji zamówienia, winny być dostarczane w ciągu 3 dni roboczych od daty przyjęcia zgłoszenia. W terminie do 01.07.2013 r. wykonawca przedłoży zamawiającemu informację o ilościach i rodzaju pojemników oraz worków dostarczonych na poszczególne nieruchomości wraz z informacją o posesjach, na które nie dostarczono pojemników z podaniem przyczyny niedostarczenia. Pojemniki na odpady winny być nowe lub używane (w dobrym stanie technicznym - nieuszkodzone, czyste i estetyczne), posiadające deklarację zgodności wystawioną przez producenta lub spełniające wymagania obowiązujących Polskich Norm. Dostarczane worki na poszczególne frakcje selektywnie zbieranych odpadów komunalnych muszą różnić się kolorystycznie oraz posiadać oznaczenie, jakiego rodzaju odpady należy w nich gromadzić.
6) Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów odbywać się będzie w następujący sposób:
a) wykonawca opracuje (w porozumieniu z zamawiającym) i dostarczy do wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Gidle harmonogram wywozu odpadów (ilości posesji do których należy dostarczyć harmonogram - zgodnie z danymi zawartymi w załączniku nr 2 do siwz), w postaci ulotek umieszczanych w skrzynkach na listy bądź przekazywanych do ręki
oraz poprzez wywieszenie na ogólnie dostępnych tablicach ogłoszeń w poszczególnych miejscowościach - ulotki w formie wydruków czarno - białych, format minimalny: A5 (wersję elektroniczną ulotki wykonawca przekaże Zamawiającemu w celu zamieszczenia na stronie internetowej);
b) odpady winny być odbierane w dniach od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 - 17.00, w poszczególnych miejscowościach w tym samym dniu tygodnia, w przypadku gdy w ustalony dzień wywozu przypada dzień ustawowo wolny, wówczas odbiór odpadów winien się odbywać w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu ustawowo wolnym;
c) odbiór odpadów odbywał się będzie z pojemników wystawionych przez właścicieli na zewnątrz posesji (przy drodze dojazdowej) lub z pergoli śmietnikowych w przypadku zabudowy wielorodzinnej, podczas odbierania odpadów niedopuszczalne będzie mieszanie selektywnie zebranych odpadów z odpadami niesegregowanymi, wykonawca zobowiązany będzie również do zbierania odpadów leżących luzem obok opróżnianych pojemników oraz doprowadzenia do porządku terenu przyległego tj. terenu w promieniu do 2 metrów, zanieczyszczonego na skutek przepełnienia pojemników - obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników;
d) odbiór odpadów z nieruchomości o utrudnionym dostępie (budynki stojące poza zwartą zabudową, do których prowadzą drogi gruntowe), wykonawca może ustalić w odrębnych terminach wywozu niż dla pozostałych nieruchomości w danej miejscowości, odbiór odpadów winien odbywać się pojazdem o masie całkowitej nie przekraczającym 6,5 tony;
e) wywóz przeterminowanych lekarstw z punktów aptecznych oraz odpadów z PSZOK wykonawca będzie zobowiązany przeprowadzać w taki sposób, aby zapobiec przepełnieniu się dostarczonych do tych punktów i PSZOK pojemników;
f) na czas transportu odpady winny być zabezpieczone w sposób uniemożliwiający ich rozwiewanie i rozpylanie;
g) selektywnie zebrane odpady komunalne, wykonawca przekazywać będzie do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów (zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach - Dz. U. z 2013 r., poz. 21), a w przypadku odpadów zmieszanych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych do instalacji posiadającej status regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, lub do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi regionu, wskazanych w uchwale w sprawie wykonania planu gospodarki odpadami województwa łódzkiego, na zasadach określonych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
h) wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania przestrzegania przez mieszkańców obowiązku segregowania odpadów komunalnych, w przypadku stwierdzenia, że właściciel posesji mimo obowiązku nie segreguje odpadów, wówczas wykonawca odbiera je jako zmieszane i:
- informuje właściciela posesji o źle posegregowanych odpadach poprzez przylepienie na pojemnik nalepki ostrzegawczej, np. w postaci samoprzylepnej kartki;
- sporządza fotograficzną dokumentację ze zdarzenia oraz protokół zawierający datę, miejscowość i numer posesji, na której stwierdzono nieprawidłową segregację;
- informuje niezwłocznie o tym fakcie zamawiającego, przekazując sporządzoną dokumentację.
7) Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzania i przekazywania zamawiającemu dokumentacji sprawozdawczej z przebiegu realizacji przedmiotu zamówienia w postaci:
a) raportu na dzień 01.07.2013 r. o ilości oraz rodzaju pojemników przekazanych właścicielom poszczególnych posesji oraz comiesięcznych raportów o ilości i rodzajach przekazanych pojemników w danym miesiącu wraz z aktualną informacją o ilości i rodzajach pojemników znajdujących się na poszczególnych posesjach;
b) comiesięcznych sprawozdań zawierających informacje na temat ilości (masy) odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania - ze wskazaniem instalacji do której zostały przekazane;
c) kart przekazania odpadów, które określać będą datę, kod, wagę i rodzaj przekazanych odpadów. Karty muszą wskazywać, że przekazane odpady pochodzą z terenu Gminy Gidle. Karty stanowić będą załącznik do wystawianej przez wykonawcę faktury;
d) sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu i porządku w gminach;
e) comiesięcznej informacji na temat liczby nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne;
f) informacji na temat ilości (masy) oraz frakcji dostarczonych odpadów do PSZOK przez mieszkańców Gminy Gidle w danym miesiącu;
g) innych informacji, będących w posiadaniu wykonawcy, na temat unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia zamawiający nałoży taki obowiązek.
4. Pozostałe wymagania stawiane wykonawcy:
1) Wykonawca realizował będzie usługę pojazdami w odpowiednim stanie technicznym i sanitarnym, sprawnymi z aktualnymi badaniami technicznymi oznakowanymi logo i podstawowymi danymi teleadresowymi firmy, oraz spełniającymi wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122);
2) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez siebie podczas realizacji przedmiotu umowy;
3) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odbieranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przechowywania dokumentacji pomiarów do wglądu zamawiającego przez okres wykonywania zamówienia;
4) Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo - transportową zlokalizowaną na terenie Gminy Gidle lub w odległości nie większej niż 60 km od granic Gminy Gidle, na terenie do którego posiada tytuł prawny, wyposażoną zgodnie z wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122);
5) Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Gidle Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu zgodnie z obowiązującym prawem, w tym wymaganiami ochrony środowiska), zgodnie z treścią zawartą w Planie Gospodarki Odpadami Województwa Łódzkiego.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium, które zgodnie z art. 45 ust. 3 należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 22.05.2013 r. do godz. 10.00.
2. Ustala się wadium w wysokości 12.000,00zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych).
3. Wadium może być wnoszone w jednej, lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu - przelewem na konto: Bank Spółdzielczy w Żytnie, O/Gidle, nr konta: 92 8267 1019 2101 0000 0127 0002, z dopiskiem: WADIUM - odbiór i zagospodarowanie odpadów
;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz oryginał dokumentu wadialnego należy złożyć w oddzielnej kopercie/opakowaniu w Sekretariacie (pokój nr 9 - I piętro) Urzędu Gminy w Gidlach, ul. Pławińska 22, 97-540 Gidle, przed upływem terminu składania ofert. Kopertę/opakowanie należy opatrzyć nazwą i dokładnym adresem wykonawcy z adnotacją: WADIUM - Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców w Gminie Gidle
.
4. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu, przyjmuje się datę uznania na rachunku zamawiającego.
5. W zakresie wadium obowiązują zapisy art. 45 i 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
6. W przypadku niewniesienia wadium do upływu terminu składania ofert, wykonawca zostanie wykluczony z postępowania, a oferta przez niego złożona podlegać będzie odrzuceniu
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że posiada:
a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Gidle;
b) aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów komunalnych wydane na podstawie ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) lub dokument równoważny wydany na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
c) wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska;
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza warunku szczegółowego w tym zakresie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
a) wymagane jest wykazanie przez wykonawcę, że będzie dysponował sprzętem w postaci:
- co najmniej dwóch pojazdów specjalistycznych - bezpylnych, przystosowanych do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych;
- co najmniej dwóch pojazdów specjalistycznych - bezpylnych do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,
- minimum jeden pojazd przystosowany do zbierania odpadów komunalnych o masie całkowitej nie przekraczającej 6,5t;
- minimum jeden pojazd przystosowany do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej;
b) wymagane jest wykazanie przez wykonawcę, że będzie dysponował bazą magazynowo - transportową spełniającą wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122);
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza warunku szczegółowego w tym zakresie.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wymagane jest wykazanie przez wykonawcę, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą niż 250.000,00 zł.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę (wzór załączniki nr 1 do siwz).
2) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/ pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Dopuszcza się możliwość wprowadzenia zmian do umowy w następujących przypadkach:
1) w zakresie sposobu spełniania przez wykonawcę świadczenia usługi odbierania i zagospodarowania odpadów, w sytuacji zmiany przepisów obowiązującego w tym zakresie prawa, mających wpływ na wykonanie zobowiązań umownych;
2) w zakresie zmiany wynagrodzenia brutto, w sytuacji ustawowej zmiany stawek podatku VAT;
3) w zakresie zmiany terminów lub częstotliwości wywozu odpadów ustalonych w harmonogramie, w sytuacji zaistnienia szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie usługi w określonych w harmonogramie terminach, lub w przypadku zmiany w tym zakresie w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gidle
.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gidle.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: bezpłatnie w wersji elektronicznej z www.bip.gidle.pl lub w wersji papierowej w siedzibie zamawiającego: Urząd Gminy w Gidlach, ul. Pławińska 22, 97-540 Gidle, pokój nr 2 (parter).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.05.2013 godzina 10:00, miejsce: w siedzibie Zamawiającego: Urząd Gminy w Gidlach, ul. Pławińska 22, 97-540 Gidle, pokój nr 9 - Sekretariat (I piętro).
IV.4.5) Termin związania ofertą: do 20.06.2013.
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
1. Zamówienia finansowane w całości ze środków własnych Zamawiającego.
2. Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, które służyć będzie pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
1) Od wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza wymagane będzie wniesienie, w określonym terminie, przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości: 5% podanej ceny ofertowej.
2) Zabezpieczenie należytego wykonania umowy w niniejszym postępowaniu może być wnoszone jest w jednej lub kilku następujących formach:
a) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Żytnie O/Gidle Nr konta: 92 8267 1019 2101 0000 0127 0002 z adnotacją Zabezpieczenie - odbiór i zagospodarowanie odpadów - Gmina Gidle
b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,
c) w gwarancjach bankowych,
d) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
3) Sposób przekazania zabezpieczenia w formie innej niż pieniądz - należy złożyć w oryginale do pokoju nr 2 Urzędu Gminy w Gidlach, ul. Pławińska 22, 97-540 Gidle najpóźniej w dniu wyznaczonym na datę podpisania umowy.
4) Zabezpieczenie wnoszone w postaci poręczenia lub gwarancji musi zawierać nazwę i adres wykonawcy (w przypadku wykonawców występujących wspólnie - nazwy i adresy wszystkich wykonawców), nazwę beneficjenta (zamawiającego), nazwę gwaranta lub poręczyciela, określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona, oraz zobowiązanie Gwaranta do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty zobowiązania na pierwsze pisemne żądanie zapłaty. Gwarant nie może także uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub też od przedłożenia jakiejkolwiek dokumentacji. Treść gwarancji/ poręczenia, należy uzgodnić przed jej wystawieniem z Zamawiającym.
5) Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy nastąpi w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane.
6) Jeżeli wyłoniony wykonawca nie wniesie w określonym terminie zabezpieczenia należytego wykonania umowy zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że zachodzi jedna z przesłanek unieważnienia postępowania.
7) W zakresie zabezpieczenia należytego wykonania umowy obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. od 147 do 151.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Chrzanów
- Sukcesywny odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie 191212 powstałych w procesie przetworzenia odpadów wielkogabarytowych, z instalacji w Gliwicach przy ul. Rybnickiej 199B
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów z nieruchomości należących do Gminy Milanówek.
- Odbiór, transport i zagospodarowanie/unieszkodliwienie odpadów pochodzących z utrzymania czystości w budynkach i na terenach komunalnych Gminy Wielka Wieś w 2025 r
- Odpady budowlane i rozbiórkowe inne niż niebezpieczne dostarczane do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (...)
- Wywóz odpadów komunalnych, segregowanych i zielonych z Integracyjnego Centrum Dydaktyczno Sportowego w oraz z jednostek zarządzanych na terenie Łomianek.
więcej: Usługi transportu odpadów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.