Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2020-12-04
Ogłoszenie nr 759318-N-2020 z dnia 2020-12-04 r.
Wymiana Kanałowej sieci ciepłowniczej na rury preizolowane na osiedlu Targowa, likwidacja węzła grupowego oraz wykonanie węzłów indywidualncyh dla każdego z budynków
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %): 0%
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania: Nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających: Nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: Nie
telefon: 33 853 39 94
faks: 33 486 55 64
e-mail: j.staniek@spk.net.pl
www: www.spk.net.pl
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL): Tak, www.spk.net.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Tak, www.spk.net.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem: Nie nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie: Nie
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Tak
Inny sposób: pocztą, za pomocą posłańca, osobiście
Adres: 43-430 Skoczówów, ul. Krzywa 4 pokój 203
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części: Tak
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części: nie
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy: 2
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest wymiana ok 370mb osiedlowej nisko parametrowej sieci ciepłowniczej na sieć preizolowaną oraz zaprojektowanie i dostawa 14 szt. kompaktowych węzłów cieplnych.
Nowa sieć preizolowana będzie układana w miejscu zdemontowanej sieci kanałowej. Węzły cieplne będą instalowane w pomieszczeniach piwnicznych 12 budynków mieszkalnych wielorodzinnych i 2 budynków nie mieszkalnych.
Przedmiot zamówienia jest podzielony na 2 części:
Część 1 obejmuje prace związane z węzłami cieplnymi,
Część 2 obejmuje roboty budowlane związane z wymianą sieci ciepłowniczej
Opis poszczególnych części w załącznikach.
II.5) Główny kod CPV: 45.23.21.40
Dodatkowe kody CPV:
09.32.30.00
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 0,00
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
data zakończenia: 15.09.2021
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
Określenie warunków: Dla Części 1: dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj posiadającymi uprawnienia projektowe określone przepisami Prawa budowlanego w następujących specjalnościach: instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Dla Części 2 : b) dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) osobami niezbędnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj. kierownikiem budowy - osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: posiadanie aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500 000 PLN oraz posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej nie mniejszej niż (dla każdej części osobno):
a) dla Części 1: 500 000 zł
b) dla Części 2: 500 000 zł
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Dla Części 1: wykazanie zdolności technicznej lub zawodowej tj. udokumentują wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednego zadania dotyczącego opracowania dokumentacji projektowej oraz wykonania węzłów cieplnych o wartości łącznej nie mniejszej niż 350.000,00 zł brutto.
Dla Części 2: wykazanie iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie co najmniej trzy roboty budowlane obejmującą swym zakresem budowę sieci ciepłowniczej o długości co najmniej 300 mb i co najmniej 3 przyłącza ciepłownicze.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp - TAK
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp - TAK
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji: Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
1.a) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (dokument musi potwierdzać wysokość środków określoną w sekcji III.1.2 dla każdej z części osobno),
b) dokument, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego.
2.Dla Części I:
a) wykaz osób, którymi dysponuje wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, o uprawnieniach określonych w rozdziale XV pkt. 3.3.1. ppkt. SIWZ sporządzony przez wykonawcę według załącznika nr 9 do SIWZ wraz z informacją o podstawie do dysponowania ww. osobami.
b) wykaz wykonanych dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednego zadania dotyczącego opracowania dokumentacji projektowej oraz wykonania węzłów cieplnych o wartości łącznej nie mniejszej niż 350.000,00 zł brutto. Wykaz powinien zawierać zakres, ilość dostaw, datę, nazwę podmiotów na rzecz których zostały wykonane, z załączeniem dowodów potwierdzających, że zostały one wykonane należycie, przy czym dowodami są poświadczenia np. referencje wystawione przez podmiot, lub jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej – oświadczenie Wykonawcy.
c) schemat technologiczny węzła wraz ze specyfikacją materiałową (określającą, typy, ilości i producentów poszczególnych elementów węzła – specyfikacja materiałowa wykazu urządzeń wchodzących w skład węzłów musi zawierać informacje podane na druku stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ
2. Dla części 2:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, wartości, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone – Załącznik nr 8 do SIWZ
b) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 9 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium: Tak
Wadium należy wnieść w terminie składania ofert dla każdej z części osobno:
dla Części 1: 9 000,00 zł
dla Części 2: 9 000,00 zł
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) w pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 359 ze zm.).
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Przewidywana minimalna liczba wykonawców:
Maksymalna liczba wykonawców:
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: Nie
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: Nie
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: brak danych
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: brak danych
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
---|---|
cena: | 92,00 |
gwarancja: | 8,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji: Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: Nie
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: Nie
Informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: Nie
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Nie
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym:
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 18.12.2020, godzina: 10:00
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): brak danych
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIKI
Nazwa: Część 1
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie projektów technicznych, dokumentacji technicznej oraz wykonanie i dostawa 14 szt. kompaktowych węzłów cieplnych. Przedmiot zamówienia obejmuje również montaż na miejscu wybranych węzłów (wg wykazu w SIWZ - 8szt) oraz uruchomienie wszystkich węzłów ( 6szt po montażu wykonanym przez Zamawiającego)
1. Wykonanie dokumentacji technicznej w zakresie technologii i AKPiA wraz z uzgodnieniami węzłów cieplnych, oraz pełną dokumentacją powykonawczą, instrukcją obsługi i eksploatacji.
2. Wykonanie kompaktowych węzłów cieplnych na podstawie dokumentacji technicznej uzgodnionej z Zamawiającym (zakres technologii i AKPiA).
3. Dostawa, montaż w budynkach i uruchomienie 8 sztuk kompaktowych węzłów cieplnych jednofunkcyjnych (poz. 1-8 wg wykazu w SIWZ) oraz dostawa 6 węzłów dwufunkcyjnych do magazynu Zamawiającego (poz. 9-14 wg wykazu w SIWZ), a następnie ich uruchomienie po montażu wykonanym przez Zamawiającego.
Parametry podstawowe: moc, rodzaj, miejsce zainstalowania termin uruchomienia są zawarte w SIWZ
Węzły cieplne mają być wykonane w technice modułowej z tego: 8 szt węzłów jako węzły jednofunkcyjne c.o. z możliwością w przyszłości dostawienia modułu dla c.w.u, pozostałe 6 węzłów jako węzły dwufunkcyjne c.o. + c.w.u.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09323000-9
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 0,00
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach: 2
data zakończenia: 17.09.2021
5) Kryteria oceny ofert:
Kryteria | Znaczenie |
---|---|
gwarancja: | 8,00 |
cena: | 92,00 |
Nazwa: Część 2
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1.Wykonanie robót związanych z przebudową osiedlowej sieci ciepłowniczej, wraz z przyłączami do budynków w rejonie ulicy: Targowej / Ks. J. E. Mocko w Skoczowie. Przebudowa polega na wymianie ok 370mb dotychczasowej osiedlowej nisko parametrowej sieci ciepłowniczej na sieć wysoko parametrową wykonaną w technice elementów preizolowanych wraz z przyłączami do 6 budynków wielorodzinnych. 2. Roboty stanowiące przedmiot zamówienia powinny być prowadzone i wykonane zgodnie z Projektem budowlanym „Przebudowa osiedlowej sieci ciepłowniczej wraz z przyłączami w rejonie ulicy Targowej/Mocko w Skoczowie. Jednostka ewidencyjna 240310_4, Skoczów Miasto, Obręb ewidencyjny: 0001,1. Dz. nr: 732/1,753/8, 753/4, 753/5, 759/2, 760/2, 761, 753/2, 765/1, 764, t63/1, 763/2, 765/2, 711, 762, 766, oraz z zastrzeżeniem warunków wymienionych w pkt. od 3 do 8. Niniejszy projekt budowlany stanowi załącznik nr 11 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232140-5
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 0,00
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach: 2
data zakończenia: 30.06.2021
5) Kryteria oceny ofert:
Kryteria | Znaczenie |
---|---|
cena: | 92,00 |
gwarancja: | 8,00 |
INNE PRZETARGI Z SKOCZOWA
więcej: przetargi w Skoczowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- SVA/4620-172/2025: Budowa zewnętrznych instalacji odbiorczych c.o. wraz z węzłami przyłączeniowymi oraz remontem pomieszczenia węzła W1 i W2 na terenie kompl. wojsk. w m. Grudziądz ul. Czwartaków
- Modernizacja kotłowni miejskiej na biomasę we Fromborku - etap II
- Roboty budowlane związane z przebudową sieci ciepłowniczej - 2 zadania
- Kompleksowe dostarczenie energii cieplnej obejmująca przesyłanie i dystrybucję oraz sprzedaż energii cieplnej
- Wymiana sieci ciepłowniczej od komory H do komory K5 w rejonie ul. Grenadierów 3 - zaprojektowanie i przebudowa
- Modernizacja sieci ciepłowniczej c.o. , c.w.u. oraz instalacji zimnej wody wraz z wymianą nawierzchni - Etap III
więcej: Węzeł cieplny lokalny »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.