eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowy Dwór Mazowiecki › Wykonanie odwodnienia drogi powiatowej nr 2405W Sowia Wola - Augustówek - Czosnów

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2020-12-11



Ogłoszenie nr 765586-N-2020 z dnia 2020-12-11 r.

Powiat Nowodworski:

Wykonanie odwodnienia drogi powiatowej nr 2405W Sowia Wola - Augustówek - Czosnów

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych: Nie

Minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %): 0%

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający: Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania: Nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających: Nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: Nie
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Nowodworski, krajowy numer identyfikacyjny 13270034000000, ul. Ignacego Paderewskiego 1B, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki, woj. mazowieckie, państwo Polska

telefon: 22 765 32 90,
faks: 22 765 32 91
e-mail: zp@nowodworski.pl,
www: www.bip.nowodworski.pl (zakładka: Zamówienia Publiczne)
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL): Tak, www.bip.nowodworski.pl (zakładka: Zamówienia Publiczne)

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Tak, www.bip.nowodworski.pl (zakładka: Zamówienia Publiczne)

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem: Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie: Nie

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Nie

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Tak

Inny sposób: Składanie ofert odbywa się osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego lub posłańca

Adres: Starostwo Powiatowe w Nowym Dworze Mazowieckim, ul. I. Paderewskiego 1B, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki, ofertę należy złożyć w tymczasowym punkcie podawczym urzędu, parter budynku, przy głównym wejściu do siedziby Starostwa

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie odwodnienia drogi powiatowej nr 2405W Sowia Wola - Augustówek - Czosnów

Numer referencyjny: ZP.273.13.2020

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych

Zamówienie podzielone jest na części: Nie


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu jest wykonanie robót budowlanych drogowych, mających na celu poprawę odwodnienia drogi powiatowej nr 2405W Sowia Wola – Augustówek – Czosnów. Zadanie obejmuje poprawę odwodnienia w wyznaczonych zlewniach. Są to miejsca, w których tworzą się największe zastoiny wody, co powoduje degradację infrastruktury drogowej oraz niebezpieczeństwo dla użytkowników drogi. W miejscach tych należy ulokować skrzynki rozsączające wraz z wpustami i ściekami przykrawężnikowymi, a następnie przywrócić stan pierwotny nawierzchni jezdni, ciągów pieszo – rowerowych oraz infrastruktury towarzyszącej.
Przedmiotowy odcinek drogi powiatowej nr 2405W usytuowany jest w województwie mazowieckim, w powiecie nowodworskim, w gminie Czosnów.
Inwestor:
Inwestorem zadania jest Powiat Nowodworski z siedzibą przy ulicy Ignacego Paderewskiego 1B, 05 – 100 Nowy Dwór Mazowiecki.
Informacje uzupełniające:
1) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
2) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
3) Zamawiający nie zastrzega osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
4) Zamawiający nie zastrzega, iż o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie podmioty, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp.
5) Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ.
6) Wymogi odnośnie umów o podwykonawstwo wskazane zostały w § 7 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ.
7) Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy – Prawo zamówień publicznych. Szczegółowe informacje w tym zakresie zawarte są w załączniku nr 1 do SIWZ.


II.5) Główny kod CPV: 45.23.13.00


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):

Wartość bez VAT: 0,00

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak

Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych:
Przewiduje się możliwość udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu robót budowlanych objętych niniejszym zamówieniem.
Maksymalna wartość nominalna ewentualnych robót prowadzonych w ramach zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy – Prawo zamówień publicznych, ustalona została przez Zamawiającego na kwotę 253 779,53 zł brutto.
Zamawiający przewiduje, iż w zakres takiego zamówienia wchodziło będzie powtórzenie wszystkich kategorii robót przewidzianych w przedmiarze dla zamówienia podstawowego na obiekcie budowlanym, na którym prowadzona jest niniejsza inwestycja.
Zamawiający zakłada, iż zakres robót przewidzianych do wykonania w ramach zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych, dla danej pozycji przedmiarowej, wyniesie maksymalnie 50% ilości wskazanych w przedmiarze dla zamówienia podstawowego, za wyjątkiem następujących pozycji:
- poz. 5 – zakładana przez Zamawiającego ilość robót dla zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp: 68,00 m2,
- poz. 8 – zakładana przez Zamawiającego ilość robót dla zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp: 64,60 m3,
- poz. 9 – zakładana przez Zamawiającego ilość robót dla zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp: 64,60 m3,
- poz. 10 – zakładana przez Zamawiającego ilość robót dla zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp: 35,41 m3,
- poz. 26 – zakładana przez Zamawiającego ilość robót dla zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp: 6 szt.,
- poz. 36 – zakładana przez Zamawiającego ilość robót dla zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp: 0,07 m3,
- poz. 37 – zakładana przez Zamawiającego ilość robót dla zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp: 1,0 m,
- poz. 42 – zakładana przez Zamawiającego ilość robót dla zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp: 8,00 m2.
Zamawiający zastrzega jednak, iż ostateczny zakres robót przewidzianych do wykonania w ramach zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych uzależniony będzie od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego w tym zakresie i może ulec zmianie w stosunku do ilości zakładanych w danej pozycji przedmiarowej. Zamówienie, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy – Prawo zamówień publicznych, będzie mogło być udzielone w sytuacji posiadania przez Zamawiającego środków finansowych pozwalających na dalsze prowadzenie robót, gdy dalsze ich wykonywanie na obiekcie objętym zamówieniem, okaże się zasadne z uwagi na jego stan techniczny, warunki terenowe lub decyzje Zamawiającego w zakresie jego przyszłego wykorzystania i użytkowania.
Zamówienie udzielane na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy – Prawo zamówień publicznych, realizowane będzie w oparciu o zasady określone umową podstawową. Zamawiający, przystępując do negocjacji z Wykonawcą określi wymagany zakres i termin realizacji zamówienia. Negocjacjom podlegać będzie jedynie cena za wykonanie zamówienia. Zamówienie, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy – Prawo zamówień publicznych, zostanie udzielone Wykonawcy zamówienia podstawowego wyłącznie w sytuacji, gdy Wykonawca ten będzie rzetelnie wykonywał zamówienie podstawowe, zaakceptuje kontynuację realizacji robót na dotychczasowych warunkach, w wymaganym przez Zamawiającego terminie i zakresie, a strony – w trakcie prowadzonych negocjacji dojdą do porozumienia odnośnie ceny za dalsze ich wykonywanie.


II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

data zakończenia: 30.04.2021

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów

Określenie warunków: Zamawiający nie stawia, w tym zakresie warunków udziału w postępowaniu

III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna

Określenie warunków: Zamawiający nie stawia, w tym zakresie warunków udziału w postępowaniu

III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa

Określenie warunków: Zamawiający nie stawia, w tym zakresie warunków udziału w postępowaniu

Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: brak danych

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp

III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Tak

Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp - TAK

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu: Tak

Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji: Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:


III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Wraz z formularzem ofertowym Wykonawca zobowiązany jest złożyć: dokumenty potwierdzające prawo osób podpisujących ofertę do reprezentacji Wykonawcy (w przypadku, gdy aktualna reprezentacja Wykonawcy określona jest w bezpłatnych i ogólnodostępnych bazach danych, w szczególności w rejestrach publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadnia publiczne – Wykonawca może wskazać w druku formularza ofertowego na dostępność tych dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi) oraz stosowne pełnomocnictwa (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w sytuacji, gdy dokumentów składających się na ofertę nie podpisują osoby upoważnione do reprezentacji Wykonawcy zgodnie z odpowiednim dokumentem rejestrowym),
2. W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłóceń konkurencji w postępowaniu.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony

IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium: Nie
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: brak danych

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: brak danych

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców:

Przewidywana minimalna liczba wykonawców:

Maksymalna liczba wykonawców:

Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta: brak danych

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: brak danych

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: brak danych

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: brak danych

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: brak danych

IV.1.8) Aukcja elektroniczna

Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:

IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
okres gwarancji:40,00
cena:60,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Tak

IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne

IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem

Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji: brak danych

Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: brak danych

IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego

Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: brak danych

Informacje na temat etapów dialogu:

Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego

Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: brak danych

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak

Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych, Zamawiający wskazuje, iż umowa w sprawie zamówienia publicznego zostanie zmieniona w stosunku do treści złożonej oferty w sposób istotny w następujących przypadkach:
1) zmiany terminu wykonania zamówienia spowodowanego:
a) odmiennymi od przyjętych dla dokumentacji warunkami geologicznymi lub archeologicznymi (w szczególności – inna kategoria gruntu, kurzawka, głazy narzutowe, wystąpienie zabytków archeologicznych, niewypałów i niewybuchów), w szczególności skutkującymi niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych lub materiałowych, lub koniecznością wykonania dodatkowych badań lub pomiarów, lub prowadzenia badań archeologicznych lub geologicznych, co będzie miało wpływ na termin realizacji umowy,
b) odmiennymi od przyjętych w dokumentacji warunkami terenowymi w szczególności związanymi z istnieniem niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych (w tym podziemnych) sieci, instalacji, urządzeń lub obiektów budowlanych (np. bunkry, fundamenty, ściany szczelne itp.) w szczególności skutkującymi niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych lub materiałowych, lub koniecznością wykonania dodatkowych badań lub pomiarów, co będzie miało wpływ na termin realizacji umowy,
c) wystąpieniem na terenie budowy awarii, za którą odpowiedzialności nie ponosi Wykonawca, skutkującej koniecznością wstrzymania lub ograniczenia możliwości wykonywania robót budowlanych przez Wykonawcę, co będzie miało wpływ na termin realizacji umowy,
d) okolicznościami leżącymi po stronie Zamawiającego, w szczególności związanymi z koniecznością wstrzymania przez Zamawiającego prowadzonych przez Wykonawcę robót z przyczyn wynikających w szczególności ze zmiany przepisów powszechnie obowiązującego prawa, opóźnień administracji publicznej w wydawaniu decyzji administracyjnych, uzgodnień lub innych aktów administracyjnych, których wydanie jest niezbędne dla dalszego wykonywania robót przez Wykonawcę, a opóźnienie tych organów nie wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, co będzie miało wpływ na termin realizacji umowy,
e) wadami i brakami dokumentacji technicznej koniecznymi do usunięcia, uzupełnienia lub wyjaśnienia, co będzie miało wpływ na termin realizacji umowy,
f) opóźnieniem w uzyskaniu przez Wykonawcę wymaganych umową uzgodnień, opinii, certyfikatów lub aprobat, które to opóźnienie nie powstało z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, a powoduje brak możliwości wykonywania robót lub ich części, co będzie miało wpływ na termin realizacji umowy,
g) wystąpieniem wyjątkowo niesprzyjających warunków pogodowych, odmiennych od warunków atmosferycznych występujących zwykle na terenie objętym umową, w okresie przypadającym na jej realizację, uniemożliwiających prawidłowe prowadzenie robót zgodnie z przyjętą technologią, wiedzą i sztuką budowlaną oraz STWiOR, co będzie miało wpływ na termin realizacji umowy; przez warunki atmosferyczne odmienne od warunków zwykle występujących na terenie objętym umową w okresie przypadającym na jej realizację, rozumie się warunki niewystępujące na tym terenie w okresie analogicznym do okresu realizacji umowy, w stosunku do co najmniej ostatnich trzech lat poprzedzających rok realizacji umowy;
h) dokonywaniem zmian umowy na mocy § 13 ust. 2 pkt 3 – 5 umowy oraz art. 144 ust. 1 pkt 2 - 6 ustawy – Prawo zamówień publicznych, co będzie miało wpływ na termin realizacji umowy,
i) inną, niemożliwą do przewidzenia okolicznością prawną, ekonomiczną, administracyjną, kadrową lub techniczną, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkującą brakiem możliwości wykonania umowy w przewidzianym nią terminie,
- wszelkie zmiany terminu realizacji umowy muszą uwzględniać czas trwania przyczyny powodującej konieczność dokonania jego zmiany, termin wykonania umowy może zatem ulec przedłużeniu, nie więcej jednak, niż o czas trwania przyczyny powodującej konieczność jego zmiany.
2) powierzenia wykonania części robót podwykonawcom, mimo niewskazania w ofercie takiego zamiaru, wskazania innego zakresu podwykonawstwa niż w ofercie, rezygnacji z podwykonawstwa lub zmiany podwykonawcy – po pisemnym powiadomieniu o tym Zamawiającego,
3) wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu umowy, lub - gdy będzie to konieczne z uwagi na niemożliwość wykonania przedmiotu umowy przy przewidzianych umową założeniach technologicznych lub materiałowych a także w sytuacji, gdy wykonanie części elementów przedmiotu umowy w sposób odmienny od przyjętego w dokumentacji technicznej okaże się zasadne z uwagi na dalszą eksploatację obiektu objętego zamówieniem oraz z uwagi na jego parametry techniczne i użytkowe. Zmiany takie muszą być każdorazowo zatwierdzone przez Zamawiającego w formie pisemnej. Obliczenie wartości zmian nastąpi w oparciu o następujące założenia:
a) należy wyliczyć cenę roboty „pierwotnej”, a więc roboty, która miała być wykonana zgodnie z dokumentacją techniczną przedstawioną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, następnie należy wyliczyć cenę roboty „zamiennej” oraz ustalić różnicę między ceną roboty „pierwotnej” a ceną roboty „zamiennej”,
b) ceny jednostkowe do wyliczenia ceny „pierwotnej” należy ustalić w oparciu o kosztorys ofertowy Wykonawcy stanowiący załącznik nr 11 do umowy,
c) ceny jednostkowe do wyliczenia ceny roboty „zamiennej’ należy ustalić w oparciu o odpowiednie dane, aktualne na dzień sporządzania wyceny, przyjęte z baz cen INTERCENBUD (ceny czynników produkcji) oraz – w zakresie nakładów rzeczowych – odpowiednie pozycje Katalogów Nakładów Rzeczowych (KNR), a w przypadku ich braku – Katalogi Norm Nakładów Rzeczowych (KNNR) oraz rynkowe ceny materiałów, robocizny i sprzętu;
d) ilości robót „pierwotnych” należy ustalić w oparciu o dane wskazane w dokumentacji technicznej przedstawionej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
e) ilości robót „zamiennych” należy ustalić w oparciu o przedmiary wykonane przez Wykonawcę i zatwierdzone przez Zamawiającego;
- wycen, o których mowa w lit. a – c dokonuje Wykonawca,
- łączna wartość zmian brutto z tytułu wykonania robót zamiennych (ich bilans) nie może przekroczyć 15% wartości brutto umowy wskazanej w § 10 ust. 1 umowy.
4) rezygnacji z wykonywania części przedmiotu umowy, gdy wykonanie danych prac okaże się zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu umowy. Rezygnacja z wykonania części przedmiotu umowy musi zostać potwierdzona przez Strony umowy w formie pisemnej. Obliczenie wartości niewykonanej części przedmiotu umowy nastąpi na podstawie odpowiednich zapisów dotyczących wyceny roboty „pierwotnej” wskazanych w pkt 3 lit. a – b i d. Wycenę robót zaniechanych sporządza Wykonawca. Wycena ta podlega akceptacji Zamawiającego. Łączna wartość brutto robót zaniechanych nie może przekroczyć 15 % wartości brutto umowy wskazanej w § 10 ust. 1 umowy.
5) wystąpienia w trakcie realizacji zamówienia konieczności wykonania dodatkowych robót budowlanych niezbędnych do prawidłowego zakończenia procesu budowlanego objętego niniejszą umową, a które to roboty nie były objęte zamówieniem podstawowym. Konieczność wykonania robót dodatkowych musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego. Obliczenie wartości dodatkowych robót budowlanych nastąpi odpowiednio na podstawie zastosowania zapisów wskazanych pkt 3 lit. c i e. Łączna wartość brutto dodatkowych robót budowlanych nie może przekroczyć 30% wartości brutto umowy wskazanej w § 10 ust. 1 umowy.
6) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu:
a) wykonania robót zamiennych, zgodnie z zasadami wskazanymi w pkt 3,
b) jego zmniejszenia – w przypadku, gdy roboty objęte przedmiotem zamówienia nie zostały wykonane w całości, lecz w części, zgodnie z zasadami wskazanymi w pkt 4,
c) wykonania robót dodatkowych, zgodnie z zasadami wskazanymi w pkt 5,
d) zmian dokonywanych na mocy art. 144 ust. 1 pkt 2 – 6 ustawy – Prawo zamówień publicznych (w każdym przypadku, gdy będzie to możliwe, do ustalenia wartości zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, należy stosować odpowiednie zapisy ust. 2 pkt 3-5),
e) zmiany podatku od towarów i usług VAT, kiedy to wysokość wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu realizacji umowy zostanie dostosowana do obowiązujących przepisów prawa w tym zakresie, przy czym zmianie nie ulegnie wynagrodzenie netto przysługujące Wykonawcy.
3. Zmiany, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2-6 ustawy – Prawo zamówień publicznych, dokonywane są po spełnieniu wymogów wskazanych w przedmiotowej ustawie i na zasadach w niej określonych.
4. W przypadku, gdy na realizację umowy wpływ będą miały okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19, Strony dokonają zmian niniejszej umowy przy zastosowaniu zasad wskazanych w ustawie z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1842
z późn.zm.) z zastrzeżeniem art. 15r ust. 5 tej ustawy.
5. Strona wnioskująca o wprowadzenie zmiany zobowiązana jest do przedstawienia pisemnego uzasadnienia dla jej wprowadzenia.


IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym:

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

Data: 28.12.2020, godzina: 10:00

Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Język polski

IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie

IV.6.5) Informacje dodatkowe:
Z uwagi na fakt, iż Zamawiający nie postawił warunków udziału w postępowaniu, nie wymaga się złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w sekcji III.3) ogłoszenia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.