Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2020-12-16
Ogłoszenie nr 766039-N-2020 z dnia 2020-12-16 r.
Wymiana okien w budynkach A i B obiektu O/O NBP w Bydgoszczy
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %): 0%
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania: Nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających: Nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: Nie
telefon: +48221852820
faks: +48221851211
e-mail: dkrzprzetargi@nbp.pl
www: https://e-zamowienia.nbp.pl
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL): Tak, https://e-zamowienia.nbp.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Tak, https://e-zamowienia.nbp.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem: Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie: Nie
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Tak , Inny sposób: w formie elektronicznej na adres: https://oneplace.marketplanet.pl - Platforma Zakupowa NBP na Portalu ONEPLACE.
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Tak
Inny sposób: w formie pisemnej
Adres: Narodowy Bank Polski, 00-919 Warszawa, ul. Świętokrzyska 11/21, Kancelaria NBP.
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Numer referencyjny: SEZ/DKRZ-WPI2-KS-241-0346/OOBydg/20
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części: Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlano-remontowych w obiekcie Oddziału Okręgowego NBP w Bydgoszczy przy ul. Jagiellońskiej 8 (dalej także „Obiekt NBP”), w zakresie obejmującym wymianę okien i drzwi balkonowych w budynkach A i B (dalej także „Roboty”).
2. Roboty zostaną wykonane w dwóch etapach (dalej także „Etapy Robót”):
1) Etap I Robót – wykonanie wymiany okien i drzwi balkonowych w budynku A;
2) Etap II Robót – wykonanie wymiany okien i drzwi balkonowych w budynku B (wraz z oknami zlokalizowanymi w ŁĄCZNIKU).
3. W ramach Robót Wykonawca wykona także roboty towarzyszące, w tym m.in.:
1) demontaż i ponowny montaż instalacji i urządzeń systemu sygnalizacji włamania i napadu SSWiN dla wskazanych w Dokumentacji technicznej okien, wraz z ponownym uruchomieniem tych elementów w systemie SSWiN;
2) wywóz i utylizację zdemontowanych elementów, w tym okien i drzwi balkonowych oraz gruzu
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki i zasady realizacji zamówienia określone są we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik Nr 8 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
5. Opis Obiektu NBP oraz zakres robót budowlanych określone są w Dokumentacji technicznej stanowiącej Załącznik Nr 2 do Wzoru Umowy.
II.5) Główny kod CPV: 45.21.00.00
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 0,00
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
data zakończenia: 10.11.2022
II.9) Informacje dodatkowe: 1. Zamawiający wymaga realizacji zamówienia w terminie:
1) Etap I Robót – do dnia 10 listopada 2021 r.;
2) Etap II Robót – do dnia 10 listopada 2022 r., przy czym rozpoczęcie realizacji Etapu II nastąpi nie wcześniej, niż w 2022 roku.
2. Szczegółowe terminy wykonania przedmiotu zamówienia określone są we Wzorze Umowy (Załącznik nr 8 do SIWZ).
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
Określenie warunków: Wykonawca wykaże, że posiada ważną koncesję na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia lub usług ochrony mienia w formie zabezpieczenia technicznego upoważniającą do prowadzenia działalności gospodarczej, wydaną na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. 2020 poz. 838).
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1. Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał co najmniej jedno zamówienie (umowę) o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 PLN brutto, polegające na wykonaniu robót budowlanych w czynnym obiekcie budowlanym, obejmujących wymianę stolarki okiennej, oraz potwierdzić, że wskazane roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
2. Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 5-osobami, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia, w tym:
1) co najmniej 1-osobą, która zostanie skierowana do pełnienia funkcji kierownika Robót, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2018 r., poz. 1202 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz. 831), albo inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane wykonawcze w tej specjalności, wpisaną aktualnie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
2) co najmniej 2-osobami, które zostaną skierowane do demontażu i ponownego montażu instalacji i urządzeń systemu sygnalizacji włamania i napadu, posiadającymi, każda z nich:
a) poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „zastrzeżone” lub pisemne upoważnienie do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone”, wydane przez kierownika Wykonawcy oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych przeprowadzonego zgodnie z art. 19 ustawy o ochronie informacji niejawnych;
b) wpis na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego, na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia oraz legitymację kwalifikowanego pracownika zabezpieczenia technicznego, zgodnie z ustawą z dnia 13 czerwca 2013r. o zmianach ustaw regulujących wykonywanie niektórych zawodów;
c) świadectwo kwalifikacyjne co najmniej grupy 1, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz.U. 2003 nr 89 poz. 828), uprawniającym do zajmowania się eksploatacją urządzeń , instalacji i sieci na stanowisku: eksploatacji, o napięciu nie wyższym niż 1 kV.
3) co najmniej 2-osobami, które zostaną skierowane do montażu okien o odporności na włamanie RC2 i RC3, posiadającymi – każda z nich – wpis na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego, na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia oraz legitymację kwalifikowanego pracownika zabezpieczenia technicznego, zgodnie z ustawą z dnia 13 czerwca 2013r. o zmianach ustaw regulujących wykonywanie niektórych zawodów.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp - TAK
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji: Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
1. Koncesja na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia lub usług ochrony mienia w formie zabezpieczenia technicznego upoważniającą do prowadzenia działalności gospodarczej, wydana na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. 2020 poz. 838).
2. Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej, niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. Wzór Wykazu robót budowlanych stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ
3. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór Wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego stanowi Załącznik Nr 7 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
1. certyfikatów wystawionych przez jednostkę uprawnioną lub deklaracji zgodności wraz z raportami z badań, które powinny być przeprowadzone przez notyfikowane laboratorium uprawnionej jednostki badawczej, potwierdzających wymaganą przez Zamawiającego odporność na włamanie w odniesieniu do okien wskazanych przez Zamawiającego w Dokumentacji technicznej.
2. certyfikatu lub deklaracji zgodności potwierdzających wymagany przez Zamawiającego wskaźnik izolacji akustycznej RA2 =38 zgodnie PN-B-02151-3:2015 oraz zgodnie PN-B-02151-3:2018 w odniesieniu do okien o nr od 055 do 061, 031 do 037 i 01 do 07.
3. atestów lub deklaracji zgodności dotyczących rolet potwierdzających ich właściwości użytkowe określone w § 258 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. z 2019 poz. .1065 t.j. z dnia 2019.06.07), wystawionych przez niezależną jednostkę uprawnioną do wydawania tego rodzaju dokumentów.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium: Nie
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: brak danych
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Przewidywana minimalna liczba wykonawców:
Maksymalna liczba wykonawców:
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: brak danych
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: brak danych
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: brak danych
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: brak danych
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): brak danych
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
---|---|
Cena oferty brutto: | 100,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji: brak danych
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: brak danych
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: brak danych
Informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: brak danych
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zakres i charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian opisane zostały we Wzorze Umowy stanowiącym Załącznik Nr 8 do SIWZ.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym:
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 02.02.2021, godzina: 10:00
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
1. Zamawiający informuje, że dnia 21.01.2021 r. o godzinie 11:00 odbędzie się wizja lokalna, której celem będzie zapoznanie się Wykonawców z terenem Robót.
2. W celu dochowania wymaganych zasad bezpieczeństwa wymaga się, aby Wykonawca przesłał Zamawiającemu, do dnia 20.01.2021 roku, listę osób (maksymalnie do 2 osób reprezentujących Wykonawcę) na adres: sekretariat.bydgoszcz@nbp.pl, podając w tytule wiadomości: „Osoby uczestniczące w wizji lokalnej, reprezentujące firmę (nazwa i adres firmy)”.
3. Zbiórka przed budynkiem O/O NBP w Bydgoszczy przy ul. Jagiellońskiej 8 o godz. 10:45 w celu wyrobienia przepustek (niezbędne będzie przedstawienie przez osoby uczestniczące w wizji lokalnej, dowodu tożsamości).
4. W trakcie wizji lokalnej Zamawiający nie będzie udzielał żadnych ustnych wyjaśnień dotyczących SIWZ.
5. Dojazd osób zainteresowanych udziałem w wizji lokalnej, na własny koszt i we własnym zakresie.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Wykonanie ocieplenia elewacji pawilonu usługowego w Warszawie ul. Dereniowa 52/54.
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych: część nr 1: 29 Listopada 12 m 48 (ADK-6), część nr 2: 29 Listopada 10a m 32 (ADK-6) - w podziale na 2 części
- "Remont trzech mostów nad rzeką Krepianką w km 37+791 w km 38+055 i w km 40+350 drogi wojewódzkiej nr 754 w miejscowości Solec nad Wisła" - nr postępowania 012/25
- Prowadzenie bieżącej konserwacji budowlanej wraz z usuwaniem bieżących awarii, wykonywanie napraw w budynkach mieszkalnych i użytkowych oraz siedzibach administrowanych przez ZGN.
- Zabudowa lewostronnej wyrwy brzegowo-dennej w km 21+400-21+600 na rzece Wisła w m. Góra, gm. Miedźna w rejonie ul. Nad Wisłą - etap I
- "Sukcesywna dostawa leków stosowanych w terapii substytucyjnej leczenia uzależnień dla SZPZLO Warszawa Praga-Północ"
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa wiaty na wózki dziecięce , wymiana płytek na schodach oraz montaż obudowy na podeście wejściowym do budynku Przedszkola Gminnego w Nowym Żmigrodzie na potrzeby utworzenia Żłobka Gminnego
- Przebudowa budynku w Drogoszewie z przeznaczeniem na Świetlicę Wiejską
- Modernizacja ośrodka zdrowia przy ul. Kruczej w Pniówku
- Renowacja budynku przy ul. Kościuszki 23 w Koronowie
- Utworzenie Centrum Opiekuńczo - Mieszkalnego w Buszkowie Parcelach
- Modernizacja remizy OSP w Burkatowie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.