eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kańczuga › Wykonanie robót budowlanych będących realizacją zadania p.n.: "Budowa drogi leśnej nr 30 w Leśnictwie Hadle"

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2020-12-30



Ogłoszenie nr 769348-N-2020 z dnia 2020-12-30 r.

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kańczuga:

Wykonanie robót budowlanych będących realizacją zadania p.n.: "Budowa drogi leśnej nr 30 w Leśnictwie Hadle"

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych: Nie

Minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %): 0%

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający: Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania: Nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających: Nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: Nie
I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kańczuga, krajowy numer identyfikacyjny 65001682200000, ul. Węgierska 32, 37-220 Kańczuga, woj. podkarpackie, państwo Polska

telefon: 16 6402560
faks: 16 6402581
e-mail: kanczuga@krosno.lasy.gov.pl
www: https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_kanczuga
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny - Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL): Nie https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_kanczuga/zamowienia_publiczne

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Nie https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_kanczuga/zamowienia_publiczne

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem: Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie: Nie

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Nie

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Nie

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót budowlanych będących realizacją zadania p.n.: "Budowa drogi leśnej nr 30 w Leśnictwie Hadle"

Numer referencyjny: SA.270.2.3.2020

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych

Zamówienie podzielone jest na części: Nie


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

3.1.1. Lokalizacja inwestycji:
Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana będzie na terenach leżących w granicach administracyjnych gminy Markowa. Działki po których przebiega droga stanowią własności, Skarbu państwa (zarządzający: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kańczuga).
Usytuowanie przedsięwzięcia:
Województwo: Podkarpackie
Powiat: Łańcut
Gmina: Markowa
Miejscowość: Tarnawka
Działki: 3644, 3645, 3646, 3647, 3648
3.1.2. Przedmiot i zakres inwestycji:
Przedmiotem inwestycji jest budowa drogi leśnej Nr 30 w leśnictwie Hadle, m. Tarnawka km 0+000 – 1+343,20 służącej jako dojazd do kompleksów leśnych w Leśnictwie Hadle Nadleśnictwo Kańczuga, przebudowę i budowę przepustów pod korona drogi wraz z rowami przydrożnymi.
Przedmiotowa inwestycja w swym zakresie obejmuje:
1) Budowę jezdni o nawierzchni ulepszonej - kruszywo z powierzchniowym ulepszeniem emulsją asfaltową, na podbudowie z gruntu stabilizowanego cementem
2) Budowa mijanek o konstrukcji jak jezdnia
3) Budowę zjazdów indywidualnych z drogi głównej oraz ze składów 
4) Budowę składnic o nawierzchni gruntowej/ulepszonej kruszywem
5) Wykonanie przejazdów z płyt drogowych
6) Budowę rowów otwartych
7) Wykonanie przepustów pod koroną drogi/pod zjazdami z umocnieniem na wlocie i wylocie
8) Montaż wodospustów w nawierzchni z umocnieniem skarpy
9) wycinkę drzew oraz karczowanie i wywóz karpiny,
10) umocnienie poboczy materiałem kamiennym
11) umocnienie wlotów/wylotów przepustów narzutem kamiennym na podsypce cementowo- piaskowej 1:2
3.1.3. Istniejący stan zagospodarowania terenu
W stanie istniejącym na obszarze tym umiejscowiony jest szlak zrywkowy o nawierzchni gruntowej nieulepszonej szerokości ok 3,0m, brak poboczy gruntowych. Nawierzchnia szlaku wykazuje silne deformacje w profilu podłużnym i poprzecznym.
3.1.4. Podstawowe parametry techniczne zaprojektowanej drogi
• Szerokość jezdni - 3,50 m (max: 4,20 na łuku poszerzenia)
• Obustronne pobocza - 2 x 0,5 ulepszone kruszywem, 2+0,25 gruntowe
• Pochylenia poprzeczne jednostronne jezdni - 3%
• Pochylenia poprzeczne poboczy - 6%
zakres objęty pracami projektowymi – 1343,20 m, obejmuje:
-jezdnię 4 980 m2
-mijanki 340 m2
-place składowe: utwardzone: 2 170 m2, gruntowe: 1 600 m2
-zjazdy 280 m2
-rowy przydrożne 2 700m
3.1.5. Odwodnienie
Odwodnienie powierzchniowe drogi na całym odcinku będzie się odbywać poprzez nadanie
jezdni odpowiednich spadków poprzecznych i podłużnych, a następnie rowami otwartymi w przyległy do drogi teren. Projektowane rowy posiadać będą szerokość dna 0,5m oraz nachylenie skarp nie większe niż 1:1,5. Ich średnia głębokość wynosić będzie 0,6-1,0m. Z uwagi na rodzaj i charakter planowanych robót nie projektuje się specjalnych urządzeń do oczyszczania wód deszczowych i roztopowych.
Wody zgromadzone w rowach otwartych wzdłuż drogi będą wyprowadzone na powierzchnie
leśne otwarte lub do rowów które leżą w dotychczasowej zlewni terenów przeznaczonych pod
inwestycję.
Przepusty
Projektuje się przepusty pod koroną drogi oraz pod zjazdami. Przepusty pod koroną drogi
usytuowane będą pod kątem 60o w stosunku do osi głównej drogi. Ich średnice wynosić będą
O600mm. Pod zjazdami projektuje się przepusty o średnicach O600mm lub O800mm, usytuowane prostopadle do osi zjazdu. Przepusty zostaną umocnione na wlocie i wylocie narzutem kamiennym naturalnym na podsypce cementowo-piaskowej 1:2, na min. powierzchni 4,0m2 dla każdej strony przepustu.. Narzut kamienny klinowany wykonać z kamienia naturalnego łamanego o granulacji 10/20cm. Grubość warstwy narzutu kamiennego - min. 25cm. Przepusty wykonane zostaną z rur dwuściennych karbowanych o gładkiej ściance wewnętrznej z PEHD o klasie sztywności min. SN8 i odpowiednich średnicach. Zostaną one ułożone na 15cm podsypce z piasku 0-2mm i obsypane takim samym materiałem do wysokości co najmniej 15cm ponad wierzch rury.
Wodospusty
Zaprojektowano wodospusty z prefabrykowanych elementów żelbetowych, których zadaniem
będzie ujęcie wody spływającej powierzchniowo jezdnią i odprowadzenie do rowów otwartych.
Zostaną one ułożone w górnej warstwie nawierzchni, sytuowane pod kątem 60o do osi głównej drogi. Szerokość wewnętrzna wynosić będzie 100mm. Przy wylocie do rowu skarpę, dno i przeciwskarpę umocnić narzutem kamiennym luzem (na skarpie formując rynnę spływową. Element betonowy powinien być wykonany z betonu klasy min. C25/30. Należy zapewnić szczelne połączenie między elementami. Dopuszcza się zastosowanie pokrewnych elementów betonowych o świetle nie mniejszym niż 100x100mm.
3.1.6. Rozwiązania sytuacyjne
Na całym odcinku droga przebiega po istniejącym śladzie szlaku zrywkowego. Zaprojektowano
drogę o szerokości jezdni 3,50m. Na łukach poziomych przewidziano poszerzenia jezdni – maksymalnie do 4,20m. Odcinek objęty opracowaniem rozpoczyna się w km 0+000,00 od skrzyżowania z droga leśną nr 28
– droga leśna główna (wewnętrzna). Jest to skrzyżowanie zwykłe jednopoziomowe typu T. W dokumentacji projektowej przewidziano wyłukowanie krawędzi jezdni w obrębie skrzyżowania łukami kołowymi o promieniach 7,0 i 14,0m.
Na rozpatrywanym odcinku brak skrzyżowań z innymi drogami, droga posiada wyłącznie zjazdy
indywidualne.
Koniec opracowania w km 1+343,20 łączy się z istniejącą drogą gminną o nawierzchni gruntowej. W miejscu tym ustawiony jest szlaban. Wyłukowanie krawędzi jezdni w obrębie skrzyżowania łukami kołowymi o promieniach 8,0 i 10,0m.
3.1.7. Konstrukcja Nawierzchni
1)Jezdnia
25 cm W-wa ścieralna - mieszanka niezwiązana stabilizowana mechanicznie 31,5-63mm z powierzchniowym utrwaleniem*
30cm Podbudowa zasadnicza z gruntu ulepszonego spoiwem hydraulicznym o Rm=2,5 MPa
Razem 55cm
2)Pobocze: (w części ulepszonej kruszywem)
25 cm W-wa mieszanki niezwiązanej stabilizowanej mechanicznie 0-31,5mm
3)Zjazd indywidualny:
25 cm W-wa ścieralna - mieszanka niezwiązana stabilizowana mechanicznie 0-31,5mm
30cm Podbudowa zasadnicza gruntu ulepszonego spoiwem hydraulicznym o Rm=2,5 MPa
Razem 55cm
4)Składnica utwardzona:
20 cm W-wa mieszanki niezwiązanej stabilizowanej mechanicznie 0-31,5mm
5) Przejazdy z płyt:
15cm W-wa ścieralna - płyty betonowe zbrojone
10 cm W-wa podbudowy - mieszanka niezwiązana stabilizowana mechanicznie 0-31,5mm
30cm Podbudowa zasadnicza gruntu ulepszonego hydraulicznym o Rm=2,5 MPa
Razem 55cm


II.5) Główny kod CPV: 45.23.31.20


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):

Wartość bez VAT: 0,00

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak

Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający informuje, iż przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt. 6 Ustawy PZP polegających na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego.
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień o których mowa w art. 67 ust.1 pkt. 6 Ustawy PZP w ilości do 50% wartości zamówienia podstawowego


II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

data zakończenia: 24.08.2021

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów

Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje warunku w niniejszym zakresie.

III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna

Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje warunku w niniejszym zakresie.

III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa

Określenie warunków: - w zakresie zdolności technicznej
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż na czas realizacji przedmiotu zamówienia będzie dysponował sprzętem, co najmniej:

1) równiarka samojezdna -1szt
2) walec ogumiony -1szt
3) walec 10÷15 ton -1szt
4) walec powyżej 15 ton -1szt
5) zagęszczarka płytowa, mechaniczna -1szt
6) rozściełacz kruszyw -1szt
7) koparka obrotowa -2szt
8) kombajn do powierzchniowego utrwalenia nawierzchni emulsją asfaltowa i kruszywem- 1 szt

W celu potwierdzenia spełnienia warunku dysponowania odpowiednim sprzętem, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć „wykaz sprzętu, dostępnego wykonawcy robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami …”, sporządzony według propozycji Zamawiającego, stanowiący załącznik nr 10 do SIWZ

- w zakresie zdolności zawodowej dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że na czas realizacji zadania będzie dysponował co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane - w specjalności drogowej – (zgodnie z ustawą Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz.U. 2020 poz. 1333.)
Uwaga: Dopuszcza się wykazanie spełnienia warunków (dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia) poprzez przedstawienie osób posiadających uprawnienia budowlane w specjalnościach inaczej nazwanych lecz wyłącznie takich, które uprawniają do wykonywania tych samych czynności, do których uprawniają uprawnienia budowlane w specjalnościach wymienionych w odpowiednich warunkach.
Przez uprawnienia budowlane do sprawowania funkcji kierownika budowy, rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. 2020 poz. 1333) oraz Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. 2019 poz. 831)
W przypadku, gdy wskazane przez wykonawcę osoby są obywatelami państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą one spełniać wymogi określone w art. 12 a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz.U. 2020 poz. 1333.). W celu potwierdzenia spełnienia warunku dysponowania odpowiednimi osobami, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć „wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia…”, sporządzony według propozycji Zamawiającego, stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ oraz oświadczenie sporządzone według propozycji Zamawiającego, stanowiące załącznik nr 5 do SIWZ, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia.


Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: brak danych

Informacje dodatkowe: 7.3 Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1ustawy PZP, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
7.4 Jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
7.5 Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP.
7.6 Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty,
z zastrzeżeniem art. 93 ust. 4 ustawy PZP.
WYKONAWCY WSPÓLNIE UBIEGAJĄCY SIĘ O ZAMÓWIENIE

7.7 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie- o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP -składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokument ten potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw wykluczenia.
7.8 W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. w konsorcjum ,spółka cywilna), ich oferta musi spełniać następujące wymagania:
a) każdy z warunków określonych w pkt. 7.1.3 powinien spełniać co najmniej jeden
z wykonawców albo wszyscy wykonawcy wspólnie,
b) w odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego, każdy z przedsiębiorców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy PZP
c) każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, musi przekazać zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
POLEGANIE NA ZDOLNOŚCIACH INNYCH PODMIOTÓW

7.9 Zgodnie z art. 22a ustawy PZP Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu o których mowa w pkt 7.1.3 SIWZ, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
7.10 Zamawiający informuje iż „stosowna sytuacja” o której mowa w pkt 7.9 SIWZ wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy:
a) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
b) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 ustawy PZP
oraz w art. 24 ust.5 pkt 1,pkt 4 i pkt 8 ustawy PZP
c) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
7.11 Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu, o którym mowa w pkt 7.9 SIWZ., nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt 7.9 SIWZ.
7.12 Oświadczenie o udostępnieniu Wykonawcy zasobów niezbędnych do spełnienia warunków udziału w postępowaniu powinno być załączone w oryginale.
7.13 Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16–20 ustawy PZP, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.
WYKLUCZENIA WYKONAWCY NA PODSTAWIE ART. 24 UST 5 USTAWY PZP

7.14 Z postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający wykluczy wykonawcę:
7.14.1. - w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2015 r. poz. 978, 1259, 1513, 1830 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, 978, 1166, 1259 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615) (art. 24 ust 5 pkt 1 ustawy PZP)
7.14.2. - który, z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego lub umowę koncesji, zawartą z zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1–4 ustawy PZP, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania (art. 24 ust 5 pkt 4 ustawy PZP)
7.14.3. - który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 15 ustawy PZP, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności (art. 24 ust 5 pkt 8 ustawy PZP).
7.15 Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
7.16 Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania.
7.17 W przypadku, gdy złożone przez Wykonawcę dokumenty zawierają dane w innych walutach niż określono to w treści SIWZ, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs NBP z dnia z dnia przypadającego na termin składania ofert uzyskanego w formie wydruku ze strony internetowej: http://nbp.pl/home.aspx?f=/statystyka/kursy.html

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp

III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Tak

Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp - TAK
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp - TAK
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp - TAK

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu: Tak

Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji: Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
a) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP
b) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy PZP
c) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy PZP

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W celu potwierdzenia spełnienia warunku dysponowania odpowiednim sprzętem, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć „wykaz sprzętu, dostępnego wykonawcy robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami …”, sporządzony według propozycji Zamawiającego, stanowiący załącznik nr 10 do SIWZ
W celu potwierdzenia spełnienia warunku dysponowania odpowiednimi osobami, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć „wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia…”, sporządzony według propozycji Zamawiającego, stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ oraz oświadczenie sporządzone według propozycji Zamawiającego, stanowiące załącznik nr 5 do SIWZ, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia.


III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
3) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców, o ile ofertę składa pełnomocnik
4) oświadczenia o udostępnieniu zasobów niezbędnych do realizacji zamówienia przez inne podmioty, o ile wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub sprzęcie dostępnym wykonawcy w celu realizacji zamówienia innych podmiotów (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony

IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium: Tak
Informacja na temat wadium:
12.1 Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 15 000,00 (słownie zł: piętnaście tysięcy złotych).
12.2 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. (Dz.U. z 2014r. poz.1804 oraz z 2015r poz. 978 i 1240)
12.3 Wadium wniesione w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego do wyznaczonego terminu składania ofert. Za moment wniesienia wadium uznaje się fakt zaksięgowania na rachunku Zamawiającego.
12.4 Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy Jarosław nr 04 9096 0004 2004 0019 2545 0001 z dopiskiem na blankiecie przelewu, jakiego postępowania dotyczy.
12.5 Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem zaleca się dołączyć do oferty.
12.6 Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą, tj. począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert, do co najmniej ostatniego dnia związania ofertą włącznie
12.7 W przypadku, gdy Wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz (poręczenia bankowe, gwarancja bankowa, gwarancja ubezpieczeniowa, lub poręczenie udzielone przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości), Wykonawca powinien kserokopię dokumentu wadialnego dołączyć do oferty , natomiast oryginał dokumentu złożyć w oddzielnej kopercie oznaczonej „oryginał wadium” i dołączyć do oferty (wewnątrz opakowania oferty) lub należy dostarczyć w formie oryginału do sekretariatu Nadleśnictwa, najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert.
12.8 W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji(poręczenia), gwarancja (poręczenie) powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i powinna zawierać następujące elementy:
a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (poręczenia) (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji (poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją (poręczeniem),
c) kwotę gwarancji (poręczenia),
d) zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do zapłacenia kwoty gwarancji (poręczenia) na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 Pzp.
12.9 Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania z ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art.46 ust. 5 ustawy PZP.
12.10 Wykonawca, który nie wniesie wadium w wyznaczonym terminie lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
12.11 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium:
a) wszystkim wykonawcom – po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy PZP,
b) wykonawcy –którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza– po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego
c) na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert
12.12 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
12.13 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
12.14 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie
b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy
c) zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy
12.15 Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym
i zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: brak danych

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców:

Przewidywana minimalna liczba wykonawców:

Maksymalna liczba wykonawców:

Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta: brak danych

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: brak danych

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: brak danych

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: brak danych

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: brak danych

IV.1.8) Aukcja elektroniczna

Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:

IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Okres gwarancji:24,00
Wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy:16,00
Cena (koszt):60,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Tak

IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne

IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem

Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji: brak danych

Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: brak danych

IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego

Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: brak danych

Informacje na temat etapów dialogu:

Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego

Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: brak danych

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak

Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Dopuszczalne są następujące zmiany treści umowy:
1.1 Zmiana terminów zakończenia ustalonych robót może nastąpić w przypadku:
a) Wystąpienia Siły wyższej, o której mowa w § 15 niniejszej Umowy,
b) jeżeli uzasadnione to będzie okolicznościami leżącymi po stronie Zamawiającego,
w szczególności sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi
c) jeżeli uzasadnione to będzie okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia
w chwili zawarcia Umowy, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, np.: klęski żywiołowe, sytuacja ekonomiczna, zmiana prawa, niezawinione przez żadną ze stron przedłużające się postępowanie w zakresie zdobycia niezbędnych zgód, pozwoleń na wykonanie przedmiotu Umowy, wystąpienie robót dodatkowych lub/i zamiennych
d) jeżeli uzasadnione to będzie niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, a Wykonawca wykaże, że warunki atmosferycznie nie pozwalają na wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z wiedzą techniczna i sztuką budowlaną – na potwierdzenie Wykonawca przedstawi wydruk
z aplikacji pogodowej np.: Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej (https://danepubliczne.imgw.pl/) z okresu w którym przedmiot umowy nie mógł być realizowany ze względu na warunki atmosferyczne
e) w razie braku siły roboczej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie określonym niniejsza umową – w celu potwierdzenia niniejszej okoliczności Wykonawca przedłoży Zamawiającemu stosowne oświadczenie o braku personelu. W przypadku powzięcia uzasadnionej wątpliwości, co do okoliczności w przedłożonym przez Wykonawcę oświadczeniu, o którym mowa w niniejszym ustępie, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zgłoszenia zaistniałej sytuacji do Państwowej Inspekcji Pracy.
f) w razie konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji wywołanych zmianami
w przepisach prawa lub rozporządzeniach będących podstawą wykonania dokumentacji
g) w razie konieczności zmiany decyzji pozwolenia na budowę (w przypadku istotnego odstąpienia od zatwierdzonego projektu budowlanego)
1.2 Skrócenie terminu wykonania przedmiotu zamówienia – nie wymaga aneksu do umowy
1.3 Wydłużenie terminu wymaga pisemnego wniosku Wykonawcy lub Zamawiającego wraz z uzasadnieniem i propozycją nowego terminu.
1.4 Jeżeli zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
b) zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego,
c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie
1.5 Jeżeli zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć,
b) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie
1.6 Jeżeli Wykonawcę, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy Wykonawca:
a) na podstawie postanowień umownych, o których mowa w art. 144 ust 1 pkt 1 ustawy PZP,
b) w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy,
c) w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem jego podwykonawców;
1.7 Jeżeli zmiany, niezależnie od ich wartości, nie są istotne w rozumieniu art. 144 ust. 1e ustawy PZP mówiącym, że zmianę postanowień zawartych w umowie uznaje się za istotną jeżeli:
a) zmienia ogólny charakter umowy, w stosunku do charakteru umowy w pierwotnym brzmieniu;
b) nie zmienia ogólnego charakteru umowy i zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
 zmiana wprowadza warunki, które, gdyby były postawione w postępowaniu o udzielenie zamówienia, to w tym postępowaniu wzięliby lub mogliby wziąć udział inni wykonawcy lub przyjęto by oferty innej treści,
 zmiana narusza równowagę ekonomiczną umowy na korzyść wykonawcy w sposób nieprzewidziany pierwotnie w umowie,
 zmiana znacznie rozszerza lub zmniejsza zakres świadczeń i zobowiązań wynikający
z umowy,
 polega na zastąpieniu wykonawcy, któremu zamawiający udzielił zamówienia, nowym wykonawcą, w przypadkach innych niż wymienione w ust. 1.6 niniejszego paragrafu
1.8 Jeżeli łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy PZP i jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
1.9 W przypadku wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych lub/i dodatkowych - w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową, w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego
- tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami - wykonania przedmiotu umowy określonego w § 1 umowy.
1.10 Zmiana stawki podatku VAT – jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi ustawowa zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT), od chwili zmiany podatek w nowej stawce będzie doliczany do wartości netto wystawianej faktury.
1.11 Przewiduje się możliwość ograniczenia rzeczowego przedmiotu umowy, w sytuacji gdy wykonanie danych robót będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy. Roboty takie w dalszej części umowy nazywane są robotami zaniechanymi. Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego za rzeczywiście wykonaną część umowy. Zmniejszenie wynagrodzenia będzie obliczone w oparciu o stawki jednostkowe wymienione w ofercie z uwzględnieniem ilości rzeczywiście wykonanych prac.
1.12 Wszelkie zmiany umowy (za wyjątkiem zmiany kierownika budowy, zmian redakcyjnych umowy i skrócenia terminu) wymagają formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy.
1.13 Dopuszcza się zmianę osoby kierownika budowy
a) na żądanie Zamawiającego w przypadku nienależytego wykonania powierzonych prac
b) na wniosek Wykonawcy uzasadniony obiektywnymi okolicznościami, po przedstawieniu
i zaakceptowaniu przez Zamawiającego kandydatury innej osoby spełniającej warunki zawarte w SIWZ i dostarczeniu odpowiednich dokumentów potwierdzających uprawnienia.
Zmiana osoby kierownika budowy wymaga powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego.
1.14 Dopuszcza się zmianę Inspektora Nadzoru.
1.15 Zamawiający dopuszcza możliwość zmian redakcyjnych umowy, zmian będących następstwem zmian danych zarówno jego jak i Wykonawcy, w tym ujawnionych w rejestrach publicznych (np. zmiana oznaczenia adresu, nazwy wykonawcy, osoby uprawnionej do kontaktów) oraz innych zmian niestanowiących zmian treści umowy w stosunku do treści oferty – w-w zmiany nie wymagają aneksu do umowy


IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym: 14.14 Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 96 ust. 3 ustawy PZP oferty składane
w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili otwarcia ofert, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeśli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być udostępniane.
14.15 Przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności (art.11 ust.4 Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Dz.U. 2003 Nr 153 poz. 1503)
14.16 Stosowne zastrzeżenie Wykonawca winien złożyć na formularzu ofertowym.
W przeciwnym razie cała oferta zostanie ujawniona na życzenie każdej zainteresowanej osoby.
14.17 Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez Wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem „Tajemnica przedsiębiorstwa” lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty.
14.18 Wykonawca w szczególności nie może zastrzec informacji dotyczących ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie o którym mowa w art. 86 ust. 4 ustawy PZP.


IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

Data: 27.01.2021, godzina: 10:00

Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): brak danych

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Polski

IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie

IV.6.5) Informacje dodatkowe:
24. Klauzula Informacyjna Dotycząca Przetwarzania Danych Osobowych:
24.1 Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Kańczuga z siedzibą przy ul. Węgierskiej 32, 37-220 Kańczuga, tel./fax 16 640 25 60, e-mail: kanczuga@krosno.lasy.gov.pl.
24.2 Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych p. Arkadiusz Kępski, z którym w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem iod@comp-net.pl lub telefonicznie pod numerem 796 400 911.
24.3 Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
24.4 Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale VI PZP, do upływu terminu do ich wniesienia.
24.5 Do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w art. 10 RODO mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie. Osoby dopuszczone do przetwarzania takich danych są obowiązane do zachowania ich w poufności
24.6 Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki określone w art. 93 ust. 1 PZP – w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji.
24.7 Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o art. 8-8a oraz 96 ust. 3-3b PZP.
24.8 Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane, przez okres 10 lat od dnia zakończenia umowy.
24.9 Niezależnie od postanowień pkt 24.8. powyżej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.
24.10 Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia mogą zostać przekazane podmiotom świadczącym usługi doradcze, w tym usługi prawne, i konsultingowe,
24.11 Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotyczące danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
24.12 Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania dane osobowe, ma prawo:
1) dostępu do swoich danych osobowych – zgodnie z art. 15 RODO, przy czym w sytuacji, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1 -3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku Zamawiający może żądać wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty bieżącego bądź zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
2) do sprostowana swoich danych osobowych – zgodnie z art. 16 RODO, przy czym skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;
3) do żądania od Zamawiającego – jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego; prawo to nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
4) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO.
Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych określa PZP.
24.13 Osobie, której dane osobowe zostały pozyskane przez Zamawiającego w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie przysługuje:
1) prawo do usunięcia danych osobowych, o czym przesadza art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO,
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, określone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, że podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
3) prawo do usunięcia danych osobowych, o czym przesadza art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO,
4) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, określone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, że podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.


24.14 Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego. Dane osobowe są przekazywane do podmiotów przetwarzających dane w imieniu administratora danych osobowych.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.